*

Αποστολέας Θέμα: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 292311 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος missathens

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 81
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02!
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #686 στις: Δεκέμβριος 23, 2012, 07:10:05 μμ »
Matina7, Συγχαρητήρια για τις απόψεις σου. Τις οποίες ίσως περνάς και στους μαθητές σου για να αδιαφορούν για το σχολείο τους. Και για χάρη των οποίων θα πρέπει να εύχεσαι να μη διοριστείς ποτέ για να μη γίνεις ίδια με τους διορισμένους άχρηστους καθηγητές. Και ευτυχώς για σένα το πιο πιθανό είναι να μη γίνεις έτσι, επειδή διορισμοί πλέον δεν υπάρχουν.
Υ.Γ. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς τέτοια άσχετα σχόλια γράφτηκαν στο θέμα: "Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης"! Ας επανέλθουμε καλύτερα στους προβληματισμούς μας και τις απορίες μας για το καταπληκτικό αυτό μάθημα, κι ας αφήσουμε τις εμπάθειες και τα λοιπά...
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 23, 2012, 07:12:56 μμ από missathens »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:20:21 »

Αποσυνδεδεμένος gumus

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 669
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #687 στις: Δεκέμβριος 23, 2012, 07:42:12 μμ »
Για τον Καβάφη πόσες ώρες αφιερώνετε;Κάνετε κάποια εισαγωγή σε ένα μάθημα και στο επόμενο μπαίνετε στο κείμενο;Ή σε ένα μάθημα τα λέτε όλα ;
Εγώ αφιέρωσα 4ώρες κ στην 5η ώρα είδαμε στην τάξη τα περσινά θέματα πανελληνίων για εξάσκηση!
"Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: "Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε;" Πολέμα! "
Νίκος Καζαντζάκης

Αποσυνδεδεμένος Matina7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 564
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #688 στις: Δεκέμβριος 24, 2012, 01:21:24 πμ »
Matina7, Συγχαρητήρια για τις απόψεις σου. Τις οποίες ίσως περνάς και στους μαθητές σου για να αδιαφορούν για το σχολείο τους. Και για χάρη των οποίων θα πρέπει να εύχεσαι να μη διοριστείς ποτέ για να μη γίνεις ίδια με τους διορισμένους άχρηστους καθηγητές. Και ευτυχώς για σένα το πιο πιθανό είναι να μη γίνεις έτσι, επειδή διορισμοί πλέον δεν υπάρχουν.
Υ.Γ. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς τέτοια άσχετα σχόλια γράφτηκαν στο θέμα: "Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης"! Ας επανέλθουμε καλύτερα στους προβληματισμούς μας και τις απορίες μας για το καταπληκτικό αυτό μάθημα, κι ας αφήσουμε τις εμπάθειες και τα λοιπά...

Έχει γίνει αναφορά στην υποκειμενικότητα των απαντήσεων στις εξετάσεις της Έκθεσης και της Λογοτεχνίας. Όσο για τις απόψεις μου, ακόμη δεν έχω ασχοληθεί με τη διδασκαλία, αλλά μαθαίνω από συναδέλφους μου - και από συγγενικά πρόσωπα που πάνε ακόμη σχολείο - ότι οι μαθητές έχουν ΤΡΙΣχειρότερη γνώμη για τους καθηγητές τους και το σχολείο. Εσύ προφανώς ευτύχισες να πέσεις σε ευσυνείδητους, ρώτα όμως και τον άλλο που γράφει τέτοια πράγματα τι έχει τραβήξει. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι της τάξης μου προτιμούσαν να μάς διδάσκουν οι περισσότεροι καθηγητές των φρονιστηρίων μας παρά οι σχολικοί των αντίστοιχων μαθημάτων. Αυτό ξεκινούσε αφενός από τη μικρή διαφορά ηλικίας και αφετέρου από το ενδιαφέρον που έδειχναν για τις προσωπικές αδυναμίες του καθενός. Επίσης, δεν είναι και ό,τι καλύτερο να έρχεται μια καινούρια στο σχολείο για τη Γεωμετρία και να μάς λέει στο πρώτο μάθημα ότι δεν ήθελε να τη στείλουν να διδάξει, αλλά να τοποθετηθεί σε άν γραφείο και να εργάζεται (εδώ γελάμε) ξεκούραστα. Και μετά από 1-2 εβδομάδες να κρίνεται ακατάλληλη για διδασκαλία (κι αυτό επειδή παραπονεθήκαμε εμείς έντονα στο διευθυντή) και να την αντικαθιστά ένας μόνιμος του σχολείου, ο οποίος μπήκε με κάτι μούτρα στο πρώτο μάθημα και άρχισε να γκρινιάζει που υποχρεώθηκε να μας φορτωθεί. Είχε και το θράσος να μάς ζητήσει τα ρέστα που ζητήσαμε την απομάκρυνση της "συναδέλφου". Η μεν όχι μόνο δεν εξηγούσε τίποτα, δεν έκανε καν σοβαρή παράδοση. Ζητούσε από εμάς να τής λύσουμε τις ασκήσεις χωρίς να έχουμε κατανοήσει τη θεωρία, γιατί η ίδια υποστήριζε ότι δεν ήξερε τη λύση τους. Και πολύ άργησε να πάρει το δρόμο για το γραφείο. Ο δε αντικαταστάτης έκανε μια τυπική παράδοση, έγραφε τις ασκήσεις στον πίνακα και μάς ζητούσε να τις λύσουμε μόνοι μας, γιατί ήξερε (και μάς το έλεγε) ότι όλοι κάναμε φροντιστήριο. Νομίζω ότι είναι περιττό να ανφερθώ στις ξένες γλώσσες. Όσκαρ παίρνουν. Έχω συναντήσει και καθηγητές με μειωμένη ή και ανύπαρκτη μεταδοτικότητα. Άλλοι πάλι ήταν πιο αποτελεσματικοί κι από υπνωτικό. Δεν είναι τυχαίο ότι μίσησα τη Λογοτεχνία. Με εξαίρεση δύο συναδέλφους σας που φρόντισαν με βοηθήσουν, οι άλλοι ήταν πέρα βρέχει. Της δε κατεύθυνσης είχε το βιβλίο του καθηγητή σαν ευαγγέλιο. Ξεφύλλισα τις σχετικές σημιεώσεις για το "Όνειρο στο κύμα" και νόμιζα ότι την άκουγα να μού παραδίδει. Τη δε "Σονάτα" την έκανε "Ρέκβιεμ". Ένα μήνα την παίδευε και 'προσπέρασε αρκετές στροφές με ελάχιστη ανάλυση. Διάβαζα το βοήθημα κι απορούσα πώς προέκυπτε τόσο μεγάλη διαφορά στην ανάλυση του ίδιου έργου. Μιλάμε για το πιο απολιτικοποιημένο έργο του Ρίτσου. Φαντάσου να μην ήταν τι θα γινόταν. Θα χρειαζόταν ίσως κι ολόκληρο τετράμηνο για να το αναλύσουμε.


Αποσυνδεδεμένος missathens

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 81
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02!
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #689 στις: Δεκέμβριος 24, 2012, 12:37:30 μμ »
Όλοι μας, άλλος λίγο και άλλος περισσότερο, έχουμε διάφορες και διαφορετικές μεταξύ τους εμπειρίες. Όμως, πρέπει να κρίνουμε αντικειμενικά και χωρίς εμπάθεια. Και κυρίως δεν πρέπει να γενικεύουμε και να βάζουμε όλους τους ανθρώπους (καθηγητές, μαθητές…) στο ίδιο «τσουβάλι». Προφανώς είσαι πολύ μικρή ακόμη και σκέφτεσαι με τη μαθητική νοοτροπία, όπως φαίνεται από το ύφος της γραφής σου, και προφανώς δεν έχεις ασχοληθεί με τη διδασκαλία. Καλοπροαίρετα το λέω και για το καλό σου, προσπάθησε να απαλλαχθείς από τις ιδέες αυτές, γιατί με τον τρόπο αυτό συμμετέχεις χωρίς να το καταλαβαίνεις στο σύστημα το οποίο εσύ η ίδια κατηγορείς με τόσο πάθος. Καλά Χριστούγεννα!

Υ.Γ.  Ναι, το συγκεκριμένο βιβλίο του καθηγητή στη Λογοτεχνία είναι ο οδηγός για όλους μας, γιατί είναι συλλογή αποσπασμάτων από τις καλύτερες μελέτες που έχουν γίνει για το κάθε κείμενο. Και τα βοηθήματα αυτό ακριβώς κάνουν, το αντιγράφουν και πωλούν ουσιαστικά ξένη δουλειά...
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 24, 2012, 02:04:55 μμ από missathens »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:20:21 »

Αποσυνδεδεμένος Matina7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 564
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #690 στις: Δεκέμβριος 25, 2012, 10:51:43 μμ »
Κι εγώ είχα ακόμη ένα βοήθημα με αποσπάσματα γνωστών Ελλήνων συγγραφέων, κριτικών και αναλυτών για τα κείμενα της Λογοτεχνίας κατεύθυνσης, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι δόκιμο να χρησιμοποιήσουμε τα λόγια ενός ειδικού για να στηρίξουμε την άποψή μας. Το βασικό βοήθημα που είχα την πρώτη φορά ήταν το τρίτομο από το Μεταίχμιο. (Δεν ξέρω αν επιτρέπεται η αναφορά σε εκδοτικούς οίκους, συγγραφείς και βιβλία από το φόρουμ.) Το ξέθαψα και παρατήρησα ότι στο εξώφυλλο γράφει ότι η ανάλυση των έργων γίνεται σύμφωνα με το νέο τρόπο αξιολόγησης. Έχει αλλάξει από τότε; Και τι ήταν ακριβώς αυτός ο νέος τρόπος αξιολόγησης; Μήπως πρέπει να αγοράσω την τελευταία έκδοση ή να απευθυνθώ σε άλλο βοήθημα. Μού το΄χε συστήσει η καθηγήτρια των ιδιαίτερων ως το καλύτερο και πράγματι, είχε φοβερή ανάλυση τουλάχιστον στα μεγάλα κείμενα όπως του Ρίτσου κτλ. Για το "Αμάρτημα" μόνο αφιέρωνε κάπου στις 100 σελίδες. Δυστυχώς δεν έχει τον "Κρητικό", αλλά μπορώ να ζητήσω την ανάλυση από την παλιά μου καθηγήτρια. Δεν ξέρω όμως τι παίζει με τα παράλληλα κείμενα. Υπάρχει κάποια ύλη που προτείνει το υπουργείο, πχ άλλα κείμενα του ίδιου συγγραφέα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο αλλά όχι και στην ύλη; Αν όντως είναι από το βιβλίο, πώς αναλύονται. Κατά αναλογία του κειμένου εντός ύλης;
Σχετικά με την τελική εξέταση, ο καλύτερος τρόπος προετοιμασίας είναι να δω τα θέματα και τις λύσεις των τελευταίων ετών ή σκοπεύουν ν'αλλάξουν τον τρόπο εξέτασης και αξιολόγησης, και δεν αξίζει καν ν'ασχοληθώ; Αν ναι, από ποια χρονιά και μετά να κοιτάξω; Δεν υπάρχει περιορισμός στην έκταση των απαντήσεών μας όπου δεν ορίζεται ρητά; Πχ αν ζητά ένα παράδειγμα, κανονικά δεν πρέπει μετά την παράθεση να το αναλύσουμε, έστω και συνοπτικά; Τα θέματα των εξετάσεων είναι κάπου διαθέσιμα ηλεκτρονικά μαζί με τις απαντήσεις; Βρήκα εδώ μέχρι και του 2011, αλλά δίχως τις απαντήσεις:

http://www.minedu.gov.gr/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=764&lang=el

Τελικά έπεσε η Πολυδούρη κι ενώ αναμέναμε να τη βάλουν το 2004 με παράλληλο κάποιο του Καρυωτάκη.

ΥΓ: Η χρήση διορθωτικού απαγορεύεται ακόμη, έτσι δεν είναι; Και τι παίζει με όσους κάνουν συχνά μουτζούρες ή έχουν κακό γραφικό χαρακτήρα;
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 25, 2012, 11:15:32 μμ από Matina7 »

Αποσυνδεδεμένος constansn

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 272
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #691 στις: Δεκέμβριος 26, 2012, 11:37:53 πμ »
Κι εγώ είχα ακόμη ένα βοήθημα με αποσπάσματα γνωστών Ελλήνων συγγραφέων, κριτικών και αναλυτών για τα κείμενα της Λογοτεχνίας κατεύθυνσης, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι δόκιμο να χρησιμοποιήσουμε τα λόγια ενός ειδικού για να στηρίξουμε την άποψή μας. Το βασικό βοήθημα που είχα την πρώτη φορά ήταν το τρίτομο από το Μεταίχμιο. (Δεν ξέρω αν επιτρέπεται η αναφορά σε εκδοτικούς οίκους, συγγραφείς και βιβλία από το φόρουμ.) Το ξέθαψα και παρατήρησα ότι στο εξώφυλλο γράφει ότι η ανάλυση των έργων γίνεται σύμφωνα με το νέο τρόπο αξιολόγησης. Έχει αλλάξει από τότε; Και τι ήταν ακριβώς αυτός ο νέος τρόπος αξιολόγησης; Μήπως πρέπει να αγοράσω την τελευταία έκδοση ή να απευθυνθώ σε άλλο βοήθημα. Μού το΄χε συστήσει η καθηγήτρια των ιδιαίτερων ως το καλύτερο και πράγματι, είχε φοβερή ανάλυση τουλάχιστον στα μεγάλα κείμενα όπως του Ρίτσου κτλ. Για το "Αμάρτημα" μόνο αφιέρωνε κάπου στις 100 σελίδες. Δυστυχώς δεν έχει τον "Κρητικό", αλλά μπορώ να ζητήσω την ανάλυση από την παλιά μου καθηγήτρια. Δεν ξέρω όμως τι παίζει με τα παράλληλα κείμενα. Υπάρχει κάποια ύλη που προτείνει το υπουργείο, πχ άλλα κείμενα του ίδιου συγγραφέα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο αλλά όχι και στην ύλη; Αν όντως είναι από το βιβλίο, πώς αναλύονται. Κατά αναλογία του κειμένου εντός ύλης;
Σχετικά με την τελική εξέταση, ο καλύτερος τρόπος προετοιμασίας είναι να δω τα θέματα και τις λύσεις των τελευταίων ετών ή σκοπεύουν ν'αλλάξουν τον τρόπο εξέτασης και αξιολόγησης, και δεν αξίζει καν ν'ασχοληθώ; Αν ναι, από ποια χρονιά και μετά να κοιτάξω; Δεν υπάρχει περιορισμός στην έκταση των απαντήσεών μας όπου δεν ορίζεται ρητά; Πχ αν ζητά ένα παράδειγμα, κανονικά δεν πρέπει μετά την παράθεση να το αναλύσουμε, έστω και συνοπτικά; Τα θέματα των εξετάσεων είναι κάπου διαθέσιμα ηλεκτρονικά μαζί με τις απαντήσεις; Βρήκα εδώ μέχρι και του 2011, αλλά δίχως τις απαντήσεις:

http://www.minedu.gov.gr/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=764&lang=el

Τελικά έπεσε η Πολυδούρη κι ενώ αναμέναμε να τη βάλουν το 2004 με παράλληλο κάποιο του Καρυωτάκη.

ΥΓ: Η χρήση διορθωτικού απαγορεύεται ακόμη, έτσι δεν είναι; Και τι παίζει με όσους κάνουν συχνά μουτζούρες ή έχουν κακό γραφικό χαρακτήρα;

πολλές ερωτήσεις για τις οποίες οι απαντήσεις είναι εύκολο να βρεθούν με ελάχιστο ψάξιμο. Ο τρόπος αξιολόγησης δεν έχει αλλάξει εδώ και αρκετά χρόνια οπότε μάλλον είσαι καλυμμένη. Για τα παράλληλα κείμενα δεν υπάρχει ύλη. Υπαρχουν ορισμένα στο σχολικό βιβλίο που λειτουργούν ως οδηγός και καλό είναι να τα δεις αλλά μπορούν να επιλέξουν οποιοδήποτε κείμενο θέλουν για τις εξετάσεις. Δεν ζητείται ανάλυση του κειμένου απλά συνήθως σύγκριση (ως προς το περιεχόμενο, τις ιδέες κλπ.) με το απόσπασμα από το εντός ύλης έργο. Εξάσκηση χρειάζεται. Ο τρόπος αξιολόγησης και εξέτασης δεν έχει αλλάξει οπότε δεν κάνει κακό να κοιτάξεις τα θέματα των τελευταίων ετών. Απαντήσεις των θεμάτων υπάρχουν δεκάδες στο ιντέρνετ από πολλά φροντιστήρια (το υπουργείο δεν δίνει ποτέ επίσημες απαντήσεις) μια αναζήτηση στο google χρειάζεται να κάνεις. Περιορισμός στην απάντηση δεν υπάρχει αλλά το αν χρειάζεται να αναλυθεί και κατά πόσο ένα παράδειγμα εξαρτάται από την εκφώνηση. Το διορθωτικό απαγορεύεται, καλό είναι να περιοριστούν οι μουτζούρες στο ελάχιστο (ή να γίνονται όσο το δυνατόν πιο "κομψά" όπως λέω στα παιδιά) όσο για τον γραφικό χαρακτήρα δεν είναι διαγωνισμός καλλιγραφίας, το σημαντικό είναι ο διορθωτής να διαβάζει άνετα το γραπτό χωρίς να χρειάζεται να σπάει το κεφάλι του για να διαβάσει μια λέξη (ως μαθήτρια χρειάστηκε να αλλάξω τον τρόπο γραφής δυο τριών γραμμάτων που μπορεί να μπέρδευαν τον διορθωτή ενώ ξέρω συμμαθήτρια μου που αφιέρωσε ολόκληρο καλοκαίρι γεμίζοντας τετράδια με την αλφαβήτα για να αλλάξει τον γραφικό της χαρακτήρα καθώς ούτε η φιλόλόγος στο σχολείο που την είχαμε τρία χρόνια δεν μπορούσε να διαβάσει το γραπτό της).
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 26, 2012, 11:39:38 πμ από constansn »

Αποσυνδεδεμένος Matina7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 564
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #692 στις: Δεκέμβριος 27, 2012, 03:17:48 πμ »
Οι απαντήσεις που ανακοινώνονται κάθε χρόνο από την κρατική τηλεόραση δεν είναι οι επίσημες του υπουργείου; Νόμιζα ότι οι καθηγητές που τα αναλύουν είναι και αυτοί που τα βάζουν. Υπάρχει ποτέ πιθανότητα να συνδυάσουν πεζό λόγο ως βασικό κείμενο της εξέτασης με ποίημα ως παράλληλο ή και αντιστρόφως; Λίγο τραβηγμένο δεν είναι; Και τι γίνεται στην περίπτωση που κάποιος ξεφύγει από την προτεινόμενη ανάλυση του υπουργείου και δώσει κάποια πιο προχωρημένη μεν, σωστή δε; Αν κάποιος έχει σπουδάσει πχ Φιλολογία, τα θέματα λογικά τού φαίνονται παιχνιδάκι και χαμηλού επιπέδου σε σχέση με τις ικανότητές του. Έχω συνηθίσει σε πανεπιστημιακή ανάλυση κειμένων και εκθέσεων που φοβάμαι μήπως οι απαντήσεις μου θεωρηθούν επιτηδευμένες και χάσω άδικα μόρια.

Αποσυνδεδεμένος constansn

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 272
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #693 στις: Δεκέμβριος 27, 2012, 10:48:38 πμ »
Οι απαντήσεις που ανακοινώνονται κάθε χρόνο από την κρατική τηλεόραση δεν είναι οι επίσημες του υπουργείου; Νόμιζα ότι οι καθηγητές που τα αναλύουν είναι και αυτοί που τα βάζουν. Υπάρχει ποτέ πιθανότητα να συνδυάσουν πεζό λόγο ως βασικό κείμενο της εξέτασης με ποίημα ως παράλληλο ή και αντιστρόφως; Λίγο τραβηγμένο δεν είναι; Και τι γίνεται στην περίπτωση που κάποιος ξεφύγει από την προτεινόμενη ανάλυση του υπουργείου και δώσει κάποια πιο προχωρημένη μεν, σωστή δε; Αν κάποιος έχει σπουδάσει πχ Φιλολογία, τα θέματα λογικά τού φαίνονται παιχνιδάκι και χαμηλού επιπέδου σε σχέση με τις ικανότητές του. Έχω συνηθίσει σε πανεπιστημιακή ανάλυση κειμένων και εκθέσεων που φοβάμαι μήπως οι απαντήσεις μου θεωρηθούν επιτηδευμένες και χάσω άδικα μόρια.

Επαναλαμβάνω το υπουργείο δεν ανακοινώνει επίσημες απαντήσεις και στην κρατική καθηγητές από φροντιστήρια ή σχολεία είναι και όχι τα μέλη της επιτροπής που βάζουν τα θέματα. Στις επαναληπτικές εξετάσεις του 2006 το κείμενο ήταν απόσπασμα από το αμάρτημα της μητρός μου και το παράλληλο κείμενο ποίημα του Βιζυηνού. Από τη στιγμή που έχεις κάνει σχετικές σπουδές δεν θα σε δυσκολέψει σε καμία περίπτωση είτε το παράλληλο είναι πεζό είτε ποίημα. Πανελλήνιες έχεις ξαναδώσει, βοηθήματα έχεις νομίζω μπορείς να προσαρμόσεις την απάντησή σου στο επίπεδο των εξετάσεων άλλωστε αν η απάντησή σου είναι σωστή δε νομίζω να αφαιρεθούν και πολλά μόρια λόγω ύφους. Και μια φιλική συμβουλή μου δημιουργείται η εντύπωση πως είσαι πολύ αγχωμένη και ειλικρινά δεν υπάρχει λόγος, έχεις ξαναπεράσει από την ίδια διαδικασία με επιτυχία, είναι επιλογή σου να ξαναδώσεις, οι αλλαγές στην ύλη δεν είναι πολύ μεγάλες και οι σπουδές σου είναι σχετικές με το αντικείμενο, οπότε ηρέμησε, αφιέρωσε χρόνο για μελέτη και όλα θα πάνε καλά.

Αποσυνδεδεμένος Matina7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 564
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #694 στις: Δεκέμβριος 30, 2012, 08:15:34 μμ »
Ναι, μόνο που στο τέλος πάντα κάτι παθαίνω κι αρχίζω τη μία χαζομάρα μετά την άλλη. Μιλάμε ότι και στις δύο τάξεις που έδωσα εξετάσεις κατέληγα να διορθώνω τα σωστά. Αλλά και στο πανεπιστήμιο έκανα ανάλογες βλακείες... ολκής. Πέρα από αυτό, είμαι της αφαιρετικής λογικής κι εξηγούμαι: ενώ οι άλλοι γράφους και γράφουν σάλτσες, εγώ γράφω απευθείας την απάντηση, αλλά συχνά θεωρώ σημαντικά πράγματα λεπτομέρειες. Κι όμως η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά. Από εκεί φαίνεται ο διαβασμένος. Δυστυχώς αυτό μετρά στις εξετάσεις. Όσο για τις σχετικές σπουδές που έκανα, τι να σού πω; Πολύ σχετικές ήταν, ειδικά στην ξένη φιλολογία όπου απαγορεύται μέχρι και η χρήση της μητρικής μας γλώσσας. Στο Καποδιστριακό να τις είχα κάνει, τώρα ούτε που θα αγχωνόμουν, άσε που θα έβγαζα και μερικά εκατοστάρικα από τα ιδιαίτερα σε Αρχαία, Έκθεση, ίσως Λατινικά, και ξένη γλώσσα.

Αποσυνδεδεμένος Ispania1989

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #695 στις: Δεκέμβριος 31, 2012, 02:17:25 μμ »
Καταλαβαίνω πολύ καλά αυτό που λέει η Matina7, γιατί αν και έχω τελειώσει την φιλολογία στο ΕΚΠΑ , παρόλα αυτά έχω ένα άγχος για τις πανελλήνιες  που αποφάσισα να ξαναδώσω για δεύτερο πτυχίο. Άλλο το διάβασμα του πανεπιστημίου άλλο των πανελληνίων... Απλά αναγνωρίζω το γεγονός ότι δεν έχεις την ίδια αγωνία με την πρώτη φορά..

Αποσυνδεδεμένος Matina7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 564
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #696 στις: Ιανουάριος 01, 2013, 05:49:15 μμ »
Καταλαβαίνω πολύ καλά αυτό που λέει η Matina7, γιατί αν και έχω τελειώσει την φιλολογία στο ΕΚΠΑ , παρόλα αυτά έχω ένα άγχος για τις πανελλήνιες  που αποφάσισα να ξαναδώσω για δεύτερο πτυχίο. Άλλο το διάβασμα του πανεπιστημίου άλλο των πανελληνίων... Απλά αναγνωρίζω το γεγονός ότι δεν έχεις την ίδια αγωνία με την πρώτη φορά..

Εκτός κι αν είσαι επιρρεπής στις... "πατάτες". Η αλήθεια είναι ότι την επόμενη φορά που ξαναδίνεις κάτι ξέρεις πού να εστιαστείς, αλλά υπάρχει πάντα το μειονέκτημα της χρονικής απόστασης, ειδικά για τα θεωρητικά μαθήματα που ουσιαστικά βασίζονται στην απομνημόνευση. Θυμάμαι ότι και τις δύο χρονιές που έδωσα, στη Θετική και Τεχνολογική συνήθως δίνονταν οι τύποι που χρειάζονταν για κάποιες ασκήσεις, με αποτέλεσμα να "προδίδεται" η λύση των εν λόγω ασκήσεων, καθώς όσοι είχαν διαβάσει και κατονοήσει τι έπρεπε να κάνουν στο πρακτικό μέρος καταλάβαιναν πώς να λύσουν τις... "μαρτυριάρες" ασκήσεις. Εκεί δεν υπάρχει υποκειμενική λύση.

Αποσυνδεδεμένος evi_ts

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 104
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #697 στις: Ιανουάριος 18, 2013, 11:45:37 μμ »
Καλησπέρα. Θα μπορούσε κάποιος να μου πει πως θα οργάνωνε περίπου το μάθημα της λογοτεχνίας για μια αθήτρια που πήρε τώρα απόφαση να ξεκινήσει;Με ποιο κείμενο να ξεκινήσω και πόσες ώρες στο καθένα;Διάβασα σε παλαιότερα posts πόσες ώρες περίπου προτείνετε για κάθε μαθημα αλλα σε αυτή την περίπτωση πώς πρέπει να χειριστώ το θέμα του χρόνου;Κάθε απάντηση θα βοηθούσε πολύ!!!!

Αποσυνδεδεμένος evi_ts

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 104
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #698 στις: Ιανουάριος 21, 2013, 03:40:28 μμ »
Κανείς;;

Αποσυνδεδεμένος despoina25

  • Συνδρομητής
  • Πλήρες μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 318
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #699 στις: Ιανουάριος 21, 2013, 03:54:05 μμ »
Εμένα η γνώμη μου είναι να ξεκινήσεις κανονικά από τον Κρητικό. Ούτως ή άλλως φαντάζομαι ότι λίγο-πολύ η μαθήτρια τα γνωρίζει τα κείμενα, μιας και τα περισσότερα τα έχει διδαχθεί ήδη στο σχολείο . Οπότε μπορείς να εστιάσεις και στις μέχρι τώρα απορίες της. Σίγουρα δεν μπορείς να διδάξεις τα πάντα με λεπτομέρειες τέλη Γενάρη, απλώς μπορείς να αφιερώνεις κάθε εβδομάδα σε ένα κείμενο, δίνοντάς της να γράψει κι ένα πλήρες κριτήριο (π.χ. ένα θέμα πανελλαδικών), ώστε να εξοικειωθεί με την τυπολογία και το ύφος των ασκήσεων.
     Πόσες ώρες θα κάνετε τη βδομάδα;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160623
  • Σύνολο θεμάτων: 19222
  • Σε σύνδεση σήμερα: 847
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 316
Σύνολο: 321

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.187 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.