*

Αποστολέας Θέμα: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.  (Αναγνώστηκε 53063 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος larjohn

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 384
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #42 στις: Σεπτέμβριος 25, 2010, 09:24:53 μμ »
Καλησπέρα,μήπως κάποιος γνωρίζει κανα καλο πρόγραμμα που να μετατρέπει αρχεια pdf σε doc?

Το ABBYY Finereader αναγνωρίζει κείμενο από το έγγραφό σου και προσπαθεί να το μετατρέψει. Αν θέλεις μετατροπή από PDF που είναι ήδη σε σωστή μορή (δηλαδή αν επιλέξεις κείμενο και πατήσεις αντιγραφή, μπορείς να το επικολλήσεις αλλού, και να φαινεται κανονικα), δές το Nuance PDF (http://www.nuance.com/for-business/by-product/pdf/index.htm), το οποίο το έχω χρησιμοποιήσει πολλές φορές και μου έλυσε τα χέρια!

Όταν λέω για κείμενα που δεν είναι σε σωστή μορφή, συμπεριλαμβάνονται κάποια από τα βιβλία του Π.Ι. που τα έχουν μετατρέψει σε PDF αλλά έχουν μπερδέψει τους χαρακτήρες στις γραμματοσειρές, ίσως επίτηδες... >:(
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 25, 2010, 09:30:21 μμ από larjohn »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Χριστίνα

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1569
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #43 στις: Σεπτέμβριος 26, 2010, 01:54:44 μμ »
Σε όλα τα εργαστήρια των πιλοτικών δυστυχώς επικρατεί λίγο πολύ η ίδια απαράδεκτη κατάσταση. Απορία όλων είναι πως επιλέχθηκαν τα σχολεία αυτά για πιλοτικά!Το θέμα είναι πως να το αντιμετωπίσουμε αυτό για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε την χρονιά όσο γίνεται πιο καλά και να κάνουμε σωστό μάθημα.
Θα πρότεινα να ανταλλάσουμε απόψεις (ιδέες) για το πως κινούμαστε σε κάθε τάξη. Για να ξεκινήσω...εγω απο την Γ τάξη και μετά έχω ζητήσει τετράδιο, όπου θα γράφουμε λίγη θεωρία κάθε φορά και κάποιες ασκήσεις αργότερα. Την πρώτη εβδομάδα (της γνωριμίας) ξεκίνησα με την ιστορία των υπολογιστών, όπου τράβηξε το ενδιαφέρον των μαθητών καθώς και με κάποιες ασκήσεις στον υπολογιστή για να δω σε ποιο επίπεδο βρίσκονται τα παιδιά. Ουσιαστικά σε αυτή τη βδομάδα που πέρασε και στην επόμενη επιδιώκω να καλύψω τον στόχο: "Να προσεγγίσουν οι μαθητές βασικές έννοιες της Πληροφορικής και να οικειώνονται βαθμιαία με το λεξιλόγιο και της ορολογίες της επιστήμης.", που αναφέρεται στο πρόγραμμα σπουδών.
Άλλες ιδέες είναι να χρησιμοποιήσουμε το hot potatoes για να φτιάξουμε δικά μας σταυρόλεξα, κουίζ κλπ πάνω στο μάθημα, να βρούμε εκπαιδευτικά dvd πάνω στην Πληροφορική για να βλέπουν τα παιδιά ανάλογα με τις τάξεις ή και εκπαιδευτικά παιχνίδια με περιεχόμενο την εκμάθηση υπολογιστών (και όχι άλλων μαθημάτων όπως των μαθηματικών, της φυσικής, της γεωγραφίας κλπ). Αλήθεια κάτι τέτοιο υπάρχει;;;

Αποσυνδεδεμένος Χριστίνα

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1569
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #44 στις: Σεπτέμβριος 26, 2010, 03:22:09 μμ »
Α ξέχασα να αναφέρω και το scratch http://scratch.mit.edu/ που είναι απίθανο για τις μεγάλες τάξεις και προτείνεται και απο άλλα εκπαιδευτικά sites.

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #45 στις: Σεπτέμβριος 27, 2010, 09:11:12 πμ »
Το scratch το έχω συμπεριλάβει και εγώ σε Ε' και ΣΤ' σε ένα προγραμματισμό που έχω φτιάξει για τα μαθήματα μετά το Πάσχα. Όχι οτι θα μάθουν αλγοριθμική, αλλά έστω να πάρουν μια μυρωδιά. Είμαι περίεργος να δω πώς θα λειτουργήσει. Το τετράδιο δεν μου είχε περάσει από το μυαλό. Τί θεωρία σκοπεύεις να τους μάθεις; Δεν είναι πιο εύκολο να τους δώσεις κάποιες φωτοτυπίες προσαρμοσμένες στις ηλικίες των παιδιών; Φοβάμαι οτι με 25 παιδιά στιμγωγμένα  μέσα στην τάξη, μπροστά σε έναν υπολογιστή, πολλές φορές πλάτη στον εκπαιδευτικό, δεν θα ενθουσιαστούν να γράφουν κάτι που υπαγορεύεις... Είμαι περίεργος πάντως να μάθω πώς το δουλεύεις στην τάξη. Από κει και πέρα πιστεύω οτι καλή ιδέα είναι να οργανώνουμε δραστηριότητες ώστε να τους δίνουμε κίνητρα να θέλουν να μάθουν. Για παράδειγμα στις μεγάλες τάξεις Δ-Ε-ΣΤ τους έχω ήδη ενημερώσει οτι θα φτιάξουμε κάποιες σχολικές εφημερίδες είτε ως τάξη ή σε ομάδες. Θα αναθέσω ρόλους όπως πχ αθλητικοί συντάκτες, υπεύθυνοι παιχνιδιών, σκιτσογράφοι, εκδότες, συντάκτες μόδας κτλ. Τα παιδιά ξετρελάθηκαν και άρχισαν από μόνα τους ήδη να μοιράζουν τους ρόλους. Μάλιστα άρχισαν να αναρωτιούνται πώς θα τη γράψουν, πού θα βρουν πληροφορίες... Όλα αυτά θα προσπαθήσω να τα συνδυάσω με το μάθημα (αναζήτηση στο Internet, Word). Στη συνέχεια τους έχω πει οτι θα φτάξουμε πινακάκια που θα μετράμε τα έσοδα από τις πωλήσεις(βλ. Excel). Έπειτα μπορεί να μετατρέψουμε την εφημερίδα σε "ηλεκτρονική" ανεβάζοντας τα κείμενα σε κάποιο site που θα μάθουν να φτιάχνουν (από το google) ή σε κάποιο Blog. Εκεί θα προσθέσουμε και κάποια πολυμέσα που θα έχουμε φτιάξει εμείς (ήχο με τραγούδια που θα ηχογραφήσουμε στην τάξη) και κάποιο video που θα φτιάξουμε με το movie maker. Στις μικρότερες τάξεις έχω προσθέσει δραστηριότητες όπως πχ να φτιάχνουν τον υπολογιστή από χαρτόνι, να κάνουμε κάποια έκθεση ζωγραφικής μέσω του Η/Υ και άλλα σχετικά. Βέβαια όλα αυτά από τη θεωρία στην πράξη απέχουν πολύ. Πάντα θα προκύψουν αντικειμενικές δυσκολίες, αλλά στο χέρι μας είναι να κάνουμε όσο το δυνατόν καλύτερη δουλειά.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος f_efi

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 144
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #46 στις: Σεπτέμβριος 27, 2010, 01:16:01 μμ »
Το scratch το έχω συμπεριλάβει και εγώ σε Ε' και ΣΤ' σε ένα προγραμματισμό που έχω φτιάξει για τα μαθήματα μετά το Πάσχα. Όχι οτι θα μάθουν αλγοριθμική, αλλά έστω να πάρουν μια μυρωδιά. Είμαι περίεργος να δω πώς θα λειτουργήσει. Το τετράδιο δεν μου είχε περάσει από το μυαλό. Τί θεωρία σκοπεύεις να τους μάθεις; Δεν είναι πιο εύκολο να τους δώσεις κάποιες φωτοτυπίες προσαρμοσμένες στις ηλικίες των παιδιών; Φοβάμαι οτι με 25 παιδιά στιμγωγμένα  μέσα στην τάξη, μπροστά σε έναν υπολογιστή, πολλές φορές πλάτη στον εκπαιδευτικό, δεν θα ενθουσιαστούν να γράφουν κάτι που υπαγορεύεις... Είμαι περίεργος πάντως να μάθω πώς το δουλεύεις στην τάξη. Από κει και πέρα πιστεύω οτι καλή ιδέα είναι να οργανώνουμε δραστηριότητες ώστε να τους δίνουμε κίνητρα να θέλουν να μάθουν. Για παράδειγμα στις μεγάλες τάξεις Δ-Ε-ΣΤ τους έχω ήδη ενημερώσει οτι θα φτιάξουμε κάποιες σχολικές εφημερίδες είτε ως τάξη ή σε ομάδες. Θα αναθέσω ρόλους όπως πχ αθλητικοί συντάκτες, υπεύθυνοι παιχνιδιών, σκιτσογράφοι, εκδότες, συντάκτες μόδας κτλ. Τα παιδιά ξετρελάθηκαν και άρχισαν από μόνα τους ήδη να μοιράζουν τους ρόλους. Μάλιστα άρχισαν να αναρωτιούνται πώς θα τη γράψουν, πού θα βρουν πληροφορίες... Όλα αυτά θα προσπαθήσω να τα συνδυάσω με το μάθημα (αναζήτηση στο Internet, Word). Στη συνέχεια τους έχω πει οτι θα φτάξουμε πινακάκια που θα μετράμε τα έσοδα από τις πωλήσεις(βλ. Excel). Έπειτα μπορεί να μετατρέψουμε την εφημερίδα σε "ηλεκτρονική" ανεβάζοντας τα κείμενα σε κάποιο site που θα μάθουν να φτιάχνουν (από το google) ή σε κάποιο Blog. Εκεί θα προσθέσουμε και κάποια πολυμέσα που θα έχουμε φτιάξει εμείς (ήχο με τραγούδια που θα ηχογραφήσουμε στην τάξη) και κάποιο video που θα φτιάξουμε με το movie maker. Στις μικρότερες τάξεις έχω προσθέσει δραστηριότητες όπως πχ να φτιάχνουν τον υπολογιστή από χαρτόνι, να κάνουμε κάποια έκθεση ζωγραφικής μέσω του Η/Υ και άλλα σχετικά. Βέβαια όλα αυτά από τη θεωρία στην πράξη απέχουν πολύ. Πάντα θα προκύψουν αντικειμενικές δυσκολίες, αλλά στο χέρι μας είναι να κάνουμε όσο το δυνατόν καλύτερη δουλειά.

Αυτό που λες για την θεωρία και την πράξη είναι αλήθεια...
Εγω πέρισυ είχα βάλει τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν το Moviemaker για να δημιουργίσουν video απο φωτογραφίες με δικό του θέμα χωριζοντάς τα σε ομάδες..καθώς και στο τέλος τις χρονιάς φτιάξαμε και με την βοήθεια τις δασκάλας της ΣΤ' ένα αναμνηστικό βίντεο με φωτογραφίες των παιδιών απο γιορτές, εκδρομές κ.τ.λ. και στην συνέχεια του το δώσαμε σε CD.

Αποσυνδεδεμένος elia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 665
  • ΠΕ86 - ΠΕ70
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #47 στις: Σεπτέμβριος 27, 2010, 02:02:30 μμ »
Πολύ καλή η ιδέα για την εφημερίδα, αλλά και οι άλλες που αναφέρετε εδώ. Για την αλγοριθμική εμένα με είχε βοηθήσει πολύ τα προηγούμενα χρόνια το Microworlds Pro. Για να μπουν στο νόημα στην αρχή τους έκανα μία μικρή επιδειξη της χελωνίτσας και μετά τους  έβαζα να κάνουν παιχνίδια ρόλων : κάποιο παιδί έκανε τη χελωνίτσα και τα άλλα του έδιναν οδηγίες πώς να προχωρήσει πώς να φτιάξει σχήματα κ.ο.κ. Επίσης έβαζα δύο να κάνουν ταυτόχρονα τις χελώνες και τους έδινα διαφορετικές οδηγίες στο καθένα (με μπροστά και περίμενε, και μετά μετρούσα χρόνο και τους άφηνα να προχωρούν) για καταλάβουν ποιος πάει πιο γρήγορα και γιατί. Αυτό το τελευταίο ειδικά τους βοηθούσε πάρα πολύ. Μετά τους έλεγα και λόγη θεωρία και στη συνέχεια τους άφηνα να φτιάχνουν σχήματα και "κινούμενες" ζωγραφιές.

Αποσυνδεδεμένος Χριστίνα

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1569
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #48 στις: Σεπτέμβριος 27, 2010, 07:02:49 μμ »
@gpapage Την θεωρία ανάλογα με την τάξη την λέω πρώτα προφορικά στα παιδιά (σε στυλ συζήτησης) με παραδείγματα απο την καθημερινή ζωή έτσι ώστε να την καταλάβουνε. Στις μικρές τάξεις σαν παραμυθάκι και στις μεγάλες προσπαθώ να τους διδάξω τους βασικούς όρους με απλά λόγια. Ποιες είναι πχ οι συσκευές εισόδου εξόδου και γιατί λέγονται έτσι. Μόλις τα κατανοήσουν γράφω εγώ στον πίνακα κωδικοποιημένα αυτά (σε στυλ bullets) και τα αντιγράφουνε στο τετράδιο. Δεν επιδιώκω να τα μελετάνε στο σπίτι. Βλέπω όμως οτι τα κατανοούνε ευκολότερα και ανατρέχουνε συχνά σε αυτά. Πάντως μην φανταστείς οτι η όλη διαδικασία παίρνει πολύ ώρα γιατί κάθε φορά εξηγώ λίγα πράγματα. Η ιδέα σου με την εφημερίδα τρομερή!! Αλλά το εφαρμόζεις απο τώρα;; Εγώ σκεφτόμουνα οι πρώτες εβδομάδες να αφορούν χρήση του υπολογιστή, πληκτρολόγηση, μεθόδους αναζήτησης πληροφοριών...μια γενική εισαγωγή, και μετά να προχωρήσω στα διάφορα projects. 

@elia,@f_efi πολύ καλές ιδέες!!! Αλλά και αυτά δεν πρέπει να εφαρμοστούν απο ένα χρονικό διάστημα και μετά;;

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #49 στις: Σεπτέμβριος 27, 2010, 07:18:54 μμ »
@gpapage Την θεωρία ανάλογα με την τάξη την λέω πρώτα προφορικά στα παιδιά (σε στυλ συζήτησης) με παραδείγματα απο την καθημερινή ζωή έτσι ώστε να την καταλάβουνε. Στις μικρές τάξεις σαν παραμυθάκι και στις μεγάλες προσπαθώ να τους διδάξω τους βασικούς όρους με απλά λόγια. Ποιες είναι πχ οι συσκευές εισόδου εξόδου και γιατί λέγονται έτσι. Μόλις τα κατανοήσουν γράφω εγώ στον πίνακα κωδικοποιημένα αυτά (σε στυλ bullets) και τα αντιγράφουνε στο τετράδιο. Δεν επιδιώκω να τα μελετάνε στο σπίτι. Βλέπω όμως οτι τα κατανοούνε ευκολότερα και ανατρέχουνε συχνά σε αυτά. Πάντως μην φανταστείς οτι η όλη διαδικασία παίρνει πολύ ώρα γιατί κάθε φορά εξηγώ λίγα πράγματα. Η ιδέα σου με την εφημερίδα τρομερή!! Αλλά το εφαρμόζεις απο τώρα;; Εγώ σκεφτόμουνα οι πρώτες εβδομάδες να αφορούν χρήση του υπολογιστή, πληκτρολόγηση, μεθόδους αναζήτησης πληροφοριών...μια γενική εισαγωγή, και μετά να προχωρήσω στα διάφορα projects.  


Σε ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις! Όντως φαίνεται ενδιαφέρον το σενάριο αυτό με το τετράδιο. Βάζεις και τα παιδιά στη λογική οτι η πληροφορική είναι μάθημα και όχι μόνο παιχνίδι που τους έχουν μάθει από το σπίτι ή τα ολοήμερα... Ακόμα είμαι στη 2η εβδομάδα, οπότε σκέψου οτι στις περισσότερες τάξεις έχω κάνει μία ώρα. Προς το παρόν απλά τους λέω τι θα περιέχει το μάθημα (ελαφρώς δραματοποιημένα για να κερδίσω λίγο το ενδιαφέρον τους) και γενικά κάνουμε παιχνίδια γνωριμίας (συστήνει ο καθένας το διπλανό του και τέτοια). Ανάμεσα σε αυτά που τους λέω είναι το σενάριο με την εφημερίδα και απλά αρχίζουν να σκέφτονται πώς θα λειτουργήσει. Δεν θα ξεκινήσει από τώρα η υλοποίηση. Πρώτα θα μάθουν να γράφουν κάποια πράγματα σε Word, να κάνουν αναζητήσεις στο Internet κτλ. Απλά όταν τους μαθαίνω επεξεργασία κειμένου θα έχουν στην άκρη του μυαλού τους το κίνητρο της εφημερίδας ή όταν μαθαίνουν μηχανές αναζήτησης θα σκεφθούν τη χρησιμότητά τους στην αναζήτηση πληροφοριών για τον τομέα που έχει επιλέξει ο καθένας. Πλάκα έχει πάντως όταν τους έλεγα οτι θα μάθουν μηχανές αναζήτησης που σηκώνει ένα παιδάκι μέσα στη χαρά το χέρι του και λέει "Δηλαδή κύριε τώρα θα μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας τις εργασίες για το σπίτι; Δεν θα τις κάνουν πια οι γονείς μας;"...

Αποσυνδεδεμένος Χριστίνα

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1569
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #50 στις: Σεπτέμβριος 27, 2010, 07:35:52 μμ »
Ετσι όπως το λες πιστεύω οτι μπορεί να υλοποιηθεί με επιτυχία. Να προηγηθεί η προετοιμασία των μαθητών σε ότι κριθεί απαραίτητο, και μετά να μοιραστούν αρμοδιότητες και να ξεκινήσει σιγά σιγά η υλοποίηση. Θα μπορούσαμε ίσως να χωρίσουμε σε 3 επίπεδα το δημοτικό:
  • Α' και Β' τάξη
  • Γ' και Δ' τάξη
  • Ε' και ΣΤ' τάξη

Για Ε' και ΣΤ' τάξη θεωρώ οτι η ιδέα σου για την εφημερίδα καθώς και η εκμάθηση σε απλό επίπεδο  λογισμικών όπως πχ το scratch είναι οτι πρέπει. Μαζί με ένα βασικό κομμάτι θεωρίας υπολογιστών θα γίνει πιστεύω πολύ καλή δουλεια.

Για τις άλλες τάξεις κάτι πιο συγκεκριμένο;; Στην  Γ' και Δ' τάξη μπορεί να υλοποιηθεί πάλι αυτό αλλά με πολύ λιγότερες απαιτήσεις. Στα μικρά τι κάνουμε;;; Εγω παιχνίδι πάντως δεν βάζω ακόμα ούτε για πλάκα και ας είναι εκπαιδευτικό. Το φοβάμαι πολύ....

Αποσυνδεδεμένος jetry

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 526
  • 01110101
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #51 στις: Σεπτέμβριος 27, 2010, 08:42:21 μμ »
κι εγώ το ίδιο παιχνίδια ούτε για αστείο. Κάνουμε όμως παιχνίδια άλλου είδους. Για παράδειγμα με τα παιδιά της τρίτης μαθαίνουμε word και τους αρέσει πολύ και παίρνουν και κάτι ουσιαστικό. Για το κομμάτι του παιχνιδιού, κάθε 3ο μάθημα παίζουμε το τρενάκι.. τι είναι το τρενάκι... Τους βάζω να γράψουν ένα κειμενάκι με συγκεκριμένη μορφοποίηση με βάση το τι λέμε κάθε φορά. Προς το παρόν είμαστε στα κεφαλαία τους τόνους και τους ειδικούς χαρακτήρες. Χωρίζουμε το κείμενο σε προτασούλες και κάθε παιδάκι γράφει από μια πρόταση. Μόλις την τελειώσει σηκώνεται στον πίνακα και κάνει ένα βαγόνι με το όνομα της ομάδας του. Αυτό γίνεται εναλλάξ όπου χρειάζεται για να γράφουν όλοι. Ε στο τέλος κερδίζει η ομάδα που έχει τα περισσότερα βαγόνια. Έτσι τα παιδιά και γρήγορα προσπαθούν να γράφουν αλλά και σωστά γιατι αν υπάρχει ένα λάθος σβήνεται ένα βαγόνι.
Τώρα στην έκτη κάναμε θεωρία για τα μέρη του υπολογιστή, που δείχνανε μεγάλο ενδιαφέρον, το ίδιο και για το διαδίκτυο και σήμερα κάναμε συζήτηση για την ασφάλεια στο ιντερνετ. Για να καταλάβουν λίγο από το πως κρυπτογραφούνται τα δεδομένα, μιλήσαμε για τα κορακίστικα που μιλάνε σάυτή την ηλικία και μετά παίξαμε με τους δίσκους του Καίσαρα οπου καταενθουσιάστηκαν. Το θέμα είναι οτι με ζήτησαν όλοι από έναν δίσκο και άντε τώρα να κάνω 50 τέτοια... η χαρτοκοπτική μας μάρανε!!

Αποσυνδεδεμένος kyriostade

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #52 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 05:04:40 μμ »
Χαίρεται. Είμαι γονιός και παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον την συζήτηση για την πληροφορική. Και συγχαίρω τους εκπαιδευτικούς που δείχνουν ζήλο και διάθεση να δώσουν αξία σε αυτό το μάθημα και να μην το καταντήσουν ως μία ώρα παιχνιδιού που κανείς δεν σέβεται. Ειδικά μια και δεν έχετε μεγάλη υποστήριξή από το υπουργείο και πολλά σχολεία δεν έχουν το απαιτούμενο υλικό.

Θα ήθελα και την συμβουλή σας. Έχω δύο παιδιά στο δημοτικό. Το μικρό που πηγαίνει δευτέρα, κάνει κάποια θεωρία και μετά ζωγραφίζουν στον υπολογιστή. Ρώτησαν τον δάσκαλο αν μπορούν να παίξουν και τους είπε όχι. Στην τετάρτη όμως που πηγαίνει ο μεγάλος, από ότι μου έχει μεταφέρει το παιδί (και έχω διασταυρώσει και με άλλους γονείς), κάνουν ελάχιστά πράγματα (π.χ. σήμερα απλά άλλαξαν την φωτογραφία - ίσως να εννοεί το wallpaper) και μετά τους αφήνει να κάνουν ότι θέλουν στο ίντερνετ (όπου κάποια βλέπουν Πάτυ από το σάιτ του Μέγκα, σήμερα κάποια άλλα έβαλαν τραβούδια της Πάτυ στο youtube κλπ). Αναφέρω ειδικά την Πάτυ γιατί συγκεκριμένα εμείς στο σπίτι δεν αφήνουμε τα παιδιά μας να το παρακολουθούν και καταντήσαμε να ασχολούνται στο σχολείο...

Σκέφτομαι να μιλήσω στην διευθύντρια του σχολείου για το θέμα αυτό. Γιατί ως γονέας (και ειδικά εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα που χρησιμοποιώ συνεχώς υπολογιστές) το θεωρώ αδιανόητο την σημερινή εποχή όπου όλοι αναγνωρίζουμε την ανάγκη να έχει κάποιος γνώσεις υπολογιστή, για πρώτη φορά το σύστημα παιδείας (με τον ανεπαρκή τρόπο έστω που το κάνει), να δίνει την δυνατότητα τα παιδιά μας να πάρουν κάποια εφόδια, και αντ'αυτού να κάθονται να βλέπουν βίντεο και τραγουδάκια. Σε σχολείο που διαθέτει αίθουσα υπολογιστών, σύνδεση στο ίντερνετ κλπ. Εν πάση περιπτώση, το θεωρώ γενικώς αδιανόητο ένα παιδί κατά την διάρκεια μαθήματος να παίζει όχι γιατί το παιχνίδι χρησιμοποιείτε ως εργαλείο αλλά γιατί ο εκπαιδευτικός δεν θέλει, δεν έχει διάθεση, δεν θεωρεί ότι οφείλει να ασχοληθεί με αυτό που αποτελεί την εργασία του.

Ευχαριστώ για τα σχόλιά σας και την συμβουλή σας.

Αποσυνδεδεμένος Χριστίνα

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1569
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #53 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 05:56:17 μμ »
Καλησπέρα,

θα δώσω αρχικά την άποψη μου για το παιδάκι της Β δημοτικού και στην συνεχεια για το μεγαλύτερο. Στις τάξεις Α και Β πραγματικά χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια μέχρι τα παιδιά να μπούνε σε τάξη, έτσι ώστε να κάνουν το οτιδήποτε στον υπολογιστή. Επομένως αν κρίνω απο εμένα, ακόμα και η ζωγραφική τις πρώτες αυτές μέρες είναι κατόρθωμα. Εγω τα βάζω να γράψουνε κάποιες λεξούλες, να ανοίγουνε και να κλείνουνε μόνα τους προγράμματα και να ζωγραφίζουν.Παράλληλα σε κάθε μάθημα συζητάμε ένα κομμάτι θεωρίας σε μορφή ιστοριούλας. Χρειάστηκε όμως λόγω της δυσκολίας τους να προσαρμοστούν να σταματήσω το μάθημα 1 με 2 φορές και να κλείσουν τελείως οι Η/Υ μέχρι να χρτυπήσει το κουδούνι. Το συμπέρασμα είναι πως οι τάξεις αυτές θέλουν χρόνο για να μπουν σε πρόγραμμα.

Τώρα σχετικά με το άλλο παιδί που πηγαίνει στην Τετάρτη, θεωρώ πως η καλύτερη λύση θα ήταν να μιλήσετε με τον εκπαιδευτικό. Μπορεί φαινομενικά να υπάρχει εργαστήριο αλλά στην πράξη να μην είναι έτσι, όπως συμβαίνει για παράδειγμα και σε μένα. Έχω internet σε τρεις υπολογιστές και μπαίνοντας στην τάξη αντικρίζει κανείς ένα σωρό απο οθόνες. Έλα όμως που είναι μόνο οθόνες στημένες και στην ουσία είμαι με ελάχιστους Η/Υ. Δεν δικαιολογώ σε καμία περίπτωση οποιονδήποτε αδιαφορεί (αυτό φαίνεται εξάλλου και απο προηγούμενα posts) αλλά πιστεύω οτι χρειάζεται μια κατανόηση απο όλους τώρα στην αρχή. Φυσικά είναι δικαίωμα κάθε γονιού να απευθυνθεί στην διεύθυνση του σχολείου αν θεωρεί πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Α και όπως αναφέρατε πριν...τα πάντα έχουν να κάνουν με το πως τα χρησιμοποιούμε. Τα video, τα παιχνίδια και τα τραγούδια μπορούν να έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα αν χρησιμοποιηθούν σωστά.

Αποσυνδεδεμένος kyriostade

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #54 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 06:15:15 μμ »
Καλησπέρα,

θα δώσω αρχικά την άποψη μου για το παιδάκι της Β δημοτικού και στην συνεχεια για το μεγαλύτερο. Στις τάξεις Α και Β πραγματικά χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια μέχρι τα παιδιά να μπούνε σε τάξη, έτσι ώστε να κάνουν το οτιδήποτε στον υπολογιστή. Επομένως αν κρίνω απο εμένα, ακόμα και η ζωγραφική τις πρώτες αυτές μέρες είναι κατόρθωμα. Εγω τα βάζω να γράψουνε κάποιες λεξούλες, να ανοίγουνε και να κλείνουνε μόνα τους προγράμματα και να ζωγραφίζουν.Παράλληλα σε κάθε μάθημα συζητάμε ένα κομμάτι θεωρίας σε μορφή ιστοριούλας. Χρειάστηκε όμως λόγω της δυσκολίας τους να προσαρμοστούν να σταματήσω το μάθημα 1 με 2 φορές και να κλείσουν τελείως οι Η/Υ μέχρι να χρτυπήσει το κουδούνι. Το συμπέρασμα είναι πως οι τάξεις αυτές θέλουν χρόνο για να μπουν σε πρόγραμμα.

Τώρα σχετικά με το άλλο παιδί που πηγαίνει στην Τετάρτη, θεωρώ πως η καλύτερη λύση θα ήταν να μιλήσετε με τον εκπαιδευτικό. Μπορεί φαινομενικά να υπάρχει εργαστήριο αλλά στην πράξη να μην είναι έτσι, όπως συμβαίνει για παράδειγμα και σε μένα. Έχω internet σε τρεις υπολογιστές και μπαίνοντας στην τάξη αντικρίζει κανείς ένα σωρό απο οθόνες. Έλα όμως που είναι μόνο οθόνες στημένες και στην ουσία είμαι με ελάχιστους Η/Υ. Δεν δικαιολογώ σε καμία περίπτωση οποιονδήποτε αδιαφορεί (αυτό φαίνεται εξάλλου και απο προηγούμενα posts) αλλά πιστεύω οτι χρειάζεται μια κατανόηση απο όλους τώρα στην αρχή. Φυσικά είναι δικαίωμα κάθε γονιού να απευθυνθεί στην διεύθυνση του σχολείου αν θεωρεί πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Α και όπως αναφέρατε πριν...τα πάντα έχουν να κάνουν με το πως τα χρησιμοποιούμε. Τα video, τα παιχνίδια και τα τραγούδια μπορούν να έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα αν χρησιμοποιηθούν σωστά.

Ευχαριστώ για την απάντηση.
Θα προσπαθήσω να μιλήσω στον ίδιο τον εκπαιδευτικό, αν και λόγω εργασίας είναι αρκετά δύσκολο. Σίγουρα δεν μπορώ να γνωρίζω τις προθέσεις του. Όπως και να έχει όμως, η ανεξέλεγκτη παρακολούθηση στο youtube δεν μπορώ να σκεφτώ τί παιδαγωγική αξία μπορεί να έχει. Άλλωστε στο ίδιο μάθημα την ίδια ώρα κάποια παιδιά παίζανε στο friv παιχνίδια. Όσον αφορά εξοπλισμό, γνωρίζω καλά ότι το σχολείο μας έχει επαρκή. Θα κάνω μια προσπάθεια να μιλήσω στον ίδιο να δω την άποψή του. Θα ήθελα να προσθέσω ότι τα προηγούμενα τρία χρόνια το παιδί μου στο ολοήμερο έπαιζε μόνο παιχνίδια στο μάθημα της πληροφορικής. Και τώρα που πλέον το μάθημα αυτό είναι στο πρωινό πρόγραμμα δε νομίζω ότι θα μπορέσω να μείνω απαθής στο να τον παρακολουθώ να παίζει πάλι παιχνίδια και να χαζεύει.

Αποσυνδεδεμένος Χριστίνα

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1569
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19
    • Προφίλ
Απ: Εμπειρίες από αναπληρωτές στο αναμορφωμένο δημοτικο.
« Απάντηση #55 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 06:20:54 μμ »
Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να είναι κανένας γονιός ή εκπαιδευτικός απαθής. Προσωπικά είμαι τελείως αντίθετη με την ανεξέλεγκτη χρήση του Internet και στο σχολεία αλλά και στο σπίτι, επομένως αυτό δεν είναι καν προς συζήτηση. Η πλειοψηφία των συναδέρφων προσπαθεί πολύ για να δώσει στο μάθημα της Πληροφορικής την μορφή που πρέπει να έχει στο δημοτικό σχολείο και να ξεφύγουμε επιτέλους απο την νοοτροπία του παιχνιδιού και του χαζολογήματος. Πραγματικά μπορεί κανείς να κάνει απίστευτα ενδιαφέροντα και χρήσιμα πράγματα για να διδάξει τα παιδιά της ηλικίας αυτής. Εξαιρέσεις φυσικά υπάρχουν παντού και το γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά. Καλή συνέχεια στα παιδάκια και ελπίζω με κάποιο τρόπο να βοήθησα!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32301
  • Τελευταία: Almanaki
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160357
  • Σύνολο θεμάτων: 19217
  • Σε σύνδεση σήμερα: 660
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 378
Σύνολο: 379

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.077 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.