0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Καλησπέρα,μήπως κάποιος γνωρίζει κανα καλο πρόγραμμα που να μετατρέπει αρχεια pdf σε doc?
Το scratch το έχω συμπεριλάβει και εγώ σε Ε' και ΣΤ' σε ένα προγραμματισμό που έχω φτιάξει για τα μαθήματα μετά το Πάσχα. Όχι οτι θα μάθουν αλγοριθμική, αλλά έστω να πάρουν μια μυρωδιά. Είμαι περίεργος να δω πώς θα λειτουργήσει. Το τετράδιο δεν μου είχε περάσει από το μυαλό. Τί θεωρία σκοπεύεις να τους μάθεις; Δεν είναι πιο εύκολο να τους δώσεις κάποιες φωτοτυπίες προσαρμοσμένες στις ηλικίες των παιδιών; Φοβάμαι οτι με 25 παιδιά στιμγωγμένα μέσα στην τάξη, μπροστά σε έναν υπολογιστή, πολλές φορές πλάτη στον εκπαιδευτικό, δεν θα ενθουσιαστούν να γράφουν κάτι που υπαγορεύεις... Είμαι περίεργος πάντως να μάθω πώς το δουλεύεις στην τάξη. Από κει και πέρα πιστεύω οτι καλή ιδέα είναι να οργανώνουμε δραστηριότητες ώστε να τους δίνουμε κίνητρα να θέλουν να μάθουν. Για παράδειγμα στις μεγάλες τάξεις Δ-Ε-ΣΤ τους έχω ήδη ενημερώσει οτι θα φτιάξουμε κάποιες σχολικές εφημερίδες είτε ως τάξη ή σε ομάδες. Θα αναθέσω ρόλους όπως πχ αθλητικοί συντάκτες, υπεύθυνοι παιχνιδιών, σκιτσογράφοι, εκδότες, συντάκτες μόδας κτλ. Τα παιδιά ξετρελάθηκαν και άρχισαν από μόνα τους ήδη να μοιράζουν τους ρόλους. Μάλιστα άρχισαν να αναρωτιούνται πώς θα τη γράψουν, πού θα βρουν πληροφορίες... Όλα αυτά θα προσπαθήσω να τα συνδυάσω με το μάθημα (αναζήτηση στο Internet, Word). Στη συνέχεια τους έχω πει οτι θα φτάξουμε πινακάκια που θα μετράμε τα έσοδα από τις πωλήσεις(βλ. Excel). Έπειτα μπορεί να μετατρέψουμε την εφημερίδα σε "ηλεκτρονική" ανεβάζοντας τα κείμενα σε κάποιο site που θα μάθουν να φτιάχνουν (από το google) ή σε κάποιο Blog. Εκεί θα προσθέσουμε και κάποια πολυμέσα που θα έχουμε φτιάξει εμείς (ήχο με τραγούδια που θα ηχογραφήσουμε στην τάξη) και κάποιο video που θα φτιάξουμε με το movie maker. Στις μικρότερες τάξεις έχω προσθέσει δραστηριότητες όπως πχ να φτιάχνουν τον υπολογιστή από χαρτόνι, να κάνουμε κάποια έκθεση ζωγραφικής μέσω του Η/Υ και άλλα σχετικά. Βέβαια όλα αυτά από τη θεωρία στην πράξη απέχουν πολύ. Πάντα θα προκύψουν αντικειμενικές δυσκολίες, αλλά στο χέρι μας είναι να κάνουμε όσο το δυνατόν καλύτερη δουλειά.
@gpapage Την θεωρία ανάλογα με την τάξη την λέω πρώτα προφορικά στα παιδιά (σε στυλ συζήτησης) με παραδείγματα απο την καθημερινή ζωή έτσι ώστε να την καταλάβουνε. Στις μικρές τάξεις σαν παραμυθάκι και στις μεγάλες προσπαθώ να τους διδάξω τους βασικούς όρους με απλά λόγια. Ποιες είναι πχ οι συσκευές εισόδου εξόδου και γιατί λέγονται έτσι. Μόλις τα κατανοήσουν γράφω εγώ στον πίνακα κωδικοποιημένα αυτά (σε στυλ bullets) και τα αντιγράφουνε στο τετράδιο. Δεν επιδιώκω να τα μελετάνε στο σπίτι. Βλέπω όμως οτι τα κατανοούνε ευκολότερα και ανατρέχουνε συχνά σε αυτά. Πάντως μην φανταστείς οτι η όλη διαδικασία παίρνει πολύ ώρα γιατί κάθε φορά εξηγώ λίγα πράγματα. Η ιδέα σου με την εφημερίδα τρομερή!! Αλλά το εφαρμόζεις απο τώρα;; Εγώ σκεφτόμουνα οι πρώτες εβδομάδες να αφορούν χρήση του υπολογιστή, πληκτρολόγηση, μεθόδους αναζήτησης πληροφοριών...μια γενική εισαγωγή, και μετά να προχωρήσω στα διάφορα projects.
Καλησπέρα, θα δώσω αρχικά την άποψη μου για το παιδάκι της Β δημοτικού και στην συνεχεια για το μεγαλύτερο. Στις τάξεις Α και Β πραγματικά χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια μέχρι τα παιδιά να μπούνε σε τάξη, έτσι ώστε να κάνουν το οτιδήποτε στον υπολογιστή. Επομένως αν κρίνω απο εμένα, ακόμα και η ζωγραφική τις πρώτες αυτές μέρες είναι κατόρθωμα. Εγω τα βάζω να γράψουνε κάποιες λεξούλες, να ανοίγουνε και να κλείνουνε μόνα τους προγράμματα και να ζωγραφίζουν.Παράλληλα σε κάθε μάθημα συζητάμε ένα κομμάτι θεωρίας σε μορφή ιστοριούλας. Χρειάστηκε όμως λόγω της δυσκολίας τους να προσαρμοστούν να σταματήσω το μάθημα 1 με 2 φορές και να κλείσουν τελείως οι Η/Υ μέχρι να χρτυπήσει το κουδούνι. Το συμπέρασμα είναι πως οι τάξεις αυτές θέλουν χρόνο για να μπουν σε πρόγραμμα.Τώρα σχετικά με το άλλο παιδί που πηγαίνει στην Τετάρτη, θεωρώ πως η καλύτερη λύση θα ήταν να μιλήσετε με τον εκπαιδευτικό. Μπορεί φαινομενικά να υπάρχει εργαστήριο αλλά στην πράξη να μην είναι έτσι, όπως συμβαίνει για παράδειγμα και σε μένα. Έχω internet σε τρεις υπολογιστές και μπαίνοντας στην τάξη αντικρίζει κανείς ένα σωρό απο οθόνες. Έλα όμως που είναι μόνο οθόνες στημένες και στην ουσία είμαι με ελάχιστους Η/Υ. Δεν δικαιολογώ σε καμία περίπτωση οποιονδήποτε αδιαφορεί (αυτό φαίνεται εξάλλου και απο προηγούμενα posts) αλλά πιστεύω οτι χρειάζεται μια κατανόηση απο όλους τώρα στην αρχή. Φυσικά είναι δικαίωμα κάθε γονιού να απευθυνθεί στην διεύθυνση του σχολείου αν θεωρεί πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Α και όπως αναφέρατε πριν...τα πάντα έχουν να κάνουν με το πως τα χρησιμοποιούμε. Τα video, τα παιχνίδια και τα τραγούδια μπορούν να έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα αν χρησιμοποιηθούν σωστά.