Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ86 Πληροφορικής => Μήνυμα ξεκίνησε από: fzappa στις Δεκεμβρίου 27, 2008, 02:11:24 am

Τίτλος: Ερωτήσεις ανάπτυξης διαγωνισμού 2002
Αποστολή από: fzappa στις Δεκεμβρίου 27, 2008, 02:11:24 am
Υπάρχουν κάπου "απαντήσεις" για τις παρακάτω ερωτήσεις του διαγωνισμού 2002?



ΕΡΩΤΗΜΑ  1ο:

Πρόκειται να διδάξετε σε μαθητές του Γυμνασίου το υπολογιστικό - ή κατ’ άλλους, το λογιστικό - φύλλο (spreadsheet).

1.             Προτείνετε μία ή περισσότερες παιδαγωγικές δραστηριότητες που θεωρείτε κατάλληλες, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία και τις εμπειρίες των μαθητών, έτσι ώστε να μάθουν οι μαθητές να διατυπώνουν προβλήματα, να οργανώνουν και να διαχειρίζονται δεδομένα με τη χρήση του υπολογιστικού φύλλου, καθώς και να κατανοούν τα σχετικά γραφήματα.

2.      Το υπολογιστικό φύλλο θεωρείται ένα εργαλείο, που παρέχει ποικίλες δυνατότητες γνωστικής ανάπτυξης των μαθητών, εφόσον χρησιμοποιείται στο πλαίσιο ενός κατάλληλου εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Εσείς πώς θα χαρακτηρίζατε το λογισμικό αυτό, ως προς τις διδακτικές/μαθησιακές του διευκολύνσεις; Ποιες ιδιότητες ή χαρακτηριστικά του εν λόγω εργαλείου παρέχουν δυνατότητες διευκόλυνσης της μάθησης των μαθητών, ιδιαίτερα, όταν πρόκειται για αφηρημένες έννοιες και επίλυση προβλημάτων; Εκφράστε την άποψή σας και στηρίξτε την με παραδείγματα.
 

ΕΡΩΤΗΜΑ  2ο:

Πρόκειται να διδάξετε την ενότητα «Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι». Ο γενικός διδακτικός σκοπός αυτής της ενότητας είναι η κατανόηση από το μαθητή ότι τα δεδομένα αποθηκεύονται στη μνήμη (κύρια ή δευτερεύουσα) του υπολογιστή με τη βοήθεια ορισμένης δομής. Επίσης, ότι κάθε δομή δεδομένων συνοδεύεται απαραιτήτως από συγκεκριμένες λειτουργίες (δηλαδή πράξεις).  Για τη διδασκαλία αυτών των εννοιών προβλέπονται τρία δίωρα μαθήματα.

Στο πρώτο μάθημα τίθενται οι εξής επί μέρους διδακτικοί στόχοι:

1.      Εμβάθυνση στις έννοιες «δεδομένο», «δομή δεδομένων» και «λειτουργία» επί μιας δομής

2.         Επεξήγηση της σχέσης μεταξύ δομών και αλγορίθμων

3.         Κατηγοριοποίηση των δομών και έμφαση στη δομή των πινάκων

Προτείνετε ένα σύντομο και σχετικά ολοκληρωμένο σχέδιο διδασκαλίας του δίωρου αυτού μαθήματος, προκειμένου να επιτύχετε τους διδακτικούς σας στόχους. (Ποια μεθόδευση της διδασκαλίας θα ακολουθούσατε; Τι είδους δραστηριότητες προσφέρονται για την κατανόηση και την εφαρμογή των υπό μάθηση εννοιών και δεξιοτήτων; Πώς θεωρείτε ότι θα ήταν καλύτερα να εργαστούν οι μαθητές και ποιος θα ήταν ο δικός σας ρόλος; Πώς θα αξιολογούσατε την επίδοση των μαθητών και την επιτυχία της διδασκαλίας σας;) 
Τίτλος: Απ: Ερωτήσεις ανάπτυξης διαγωνισμού 2002
Αποστολή από: outsider στις Ιανουαρίου 15, 2009, 11:24:20 pm
Και εγώ ψάχνω να τις βρω, όπως και για τις αντίστοιχες ερωτήσεις στην ειδική διδακτική του 2005.

Όποιος ξέρει κάτι ας απαντήσει...