Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: suliet στις Ιανουαρίου 22, 2009, 10:17:06 pm
-
Καλησπέρα σε όλους με βασανίζει ένα βασικό ερώτημα που είναι το εξης: σαν εκπαιδευτικοί έχει τύχει ποτέ να λύσετε μια άσκηση, που στο τέλος να αποδεικνύεται οτι την έχετε κάνει λάθος;Σε μια τέτοια περίπτωση πως μπορείς να το καλύψεις(αν καλύπτεται)
-
ειμαι φιλολογος οποτε δεν εχω κανει λαθος στη λυση προβληματος αλλα εχω κανει κ εγω μερικες φορες λαθη. το καλυτερο ειναι οταν το συνειδητοποιεις να εισαι ειλικρινης κ να ζητησεις συγγνωμη κ οτι απλα μπερδευτηκες. τα παιδια εκτιμουν την ειλικρινεια. αν ομως διαπιστωσουν αργοτερα οτι το ειπες λαθος χωρις μετα να τους το πεις εκει ειναι το θεμα. ανθρωποι ειμαστε, λογικο ειναι να κανουμε λαθη...
-
τι γίνεται αν το συνειδητοπιήσεις μέρες αργότερα, άφου ο μαθητής το έχει ήδη διορθώσει και είναι πολύ πιθανό να το γνωρίζουν και οι γονείς;
-
στο ειπε ο ιδιος ο μαθητης ή το καταλαβες μετα μονη σου? ειναι σε ιδιαιτερο ή σε σχολειο?
-
είμαι σε δημοτικό σχολείο. Τους είχα βάλει 4 ασκήσεις και λέω τη μια να την κάνουμε στη τάξη που είναι και η πιο δύσκολη και έφαγα τα μούτρα μου. Όταν πήρα το γραπτό για να διορθώσω και τις υπόλοιπες κατάλαβα οτι της είχαν κάνει αλλιώς μερικοί μαθητες και τότε λέω πως κάτι δεν πάει καλά...Ετσι κι έγινε, τώρα προσπαθώ να βρω τρόπο να μαζέψω τα ασυμμάζευτα
-
ειμαι φιλολογος οποτε δεν εχω κανει λαθος στη λυση προβληματος αλλα εχω κανει κ εγω μερικες φορες λαθη. το καλυτερο ειναι οταν το συνειδητοποιεις να εισαι ειλικρινης κ να ζητησεις συγγνωμη κ οτι απλα μπερδευτηκες. τα παιδια εκτιμουν την ειλικρινεια. αν ομως διαπιστωσουν αργοτερα οτι το ειπες λαθος χωρις μετα να τους το πεις εκει ειναι το θεμα. ανθρωποι ειμαστε, λογικο ειναι να κανουμε λαθη...
συμφωνω με τη μαιρη
και παρολο που μαι νηπιαγωγος , θέλω να πω οτι ο εκπαιδευτικος δεν πρεπει να παρουσιαζεται ως παντογνωστης αλλα συνερευνητης στη γνωση
ανθρωπος που εξερευνα με τα παιδια αναζητα λυσεις και ειναι λογικο και ο ιδιος να κανει λαθη καταλαβαινω οτι οταν εμπλεκονται και οι γονεις αυξανεται η κριτικη και ειναι δυσκολο αλλα μεσα απο μια συναντηση ή συζητηση μαζι τους στην οποια τους παρουσιαζετε εσεις οι ιδιοι το πως δουλευετε με τα παιδια και την προοδο τους τοτε δειχνουν κατανοηση και δεν ειναι το ιδιο επικριτικοι ;)
-
αυριο που εχεις μαθημα λοιπον θα μπεις στην ταξη κ θα πεις στα παιδια "ελατε να ξανακανουμε εκεινη την ασκηση. παιδια συγγνωμη αλλα μπερδευτηκα και οταν την ξανακοιταξα καταλαβα οτι ειχα κανει λαθος εκει." κ θα τους τα πεις κανονικα. κ στο τελος αφου την εχετε λυσει θα πεις"πιστευω να την καταλαβατε. αν σας εχει δημιουργηθει η οποιαδηποτε απορια θελω να μου το πειτε. να ειμαι σιγουρη οτι την εχετε καταλαβει πολυ καλα"
δεν θα εχουν προβλημα τα παιδια, πιστεψε με. ειδικα τα μικροτερα παιδακια ειναι λιγοτερο επικριτικα σε σχεση με τα μεγαλα. κ φυσικα θα τους πεις οτι δε λαμβανεται υποψη η ασκηση αυτη που τους ειχες βαλει αφου δεν ειχε γινει απο την αρχη σωστα.
-
Σκέφτηκα αύριο να παραλέιψω κάποια μαθήματα και να επικεντρωθώ σε αυτήν την άσκηση. Θα πω οτι καθώς διόρθωνα τα γραπτά διαπίστωσα οτι μερικοί μαθητές έχουν λύσει την άσκηση αλλιώς και οτι θέλω να την λύσουμε ξανά για βρούμε το σωστό αποτέλεσμα μαζι, πάλι. τι λέτε; κάτι δεν είναι και αυτό;
-
αυτό σκόπευα να κάνω! με πρόλαβες!ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συμπαράσταση(έτσι το βλέπω) γιατί μόλις το συνειδητοποίησα κόντεψα να πάθω καρδιά, γιατί ξέρω πως είναι με τους γονείς...και δεν έχουν και άδικο
-
εγω ειμαι περισσοτερο της αποψης να εισαι ειλικρινης κ οχι να το πας "δια της πλαγιας οδου"
ξερεις πολλα παιδια ακομα κ στο δημοτικο εχουν δασκαλες που τα διαβαζουν. οποτε μπορει να ανιληφθηκαν το λαθος. καλυτερα να εισαι ξεκαθαρη
-
έχεις δίκιο...θα είμαι ειλικρινής μαζί τους
-
++φωνω με τη Μαιρη
και επισης ετσι τα παιδια βλεπουν οτι ολοι εχουν δικαιωμα στο λαθος και οτι μεσα απο τα λαθη μας μαθαινουμε και οτι τα διορθωνουμε και προχωραμε
και μπορεις να το αξιοποιησεις
για σκεψου να εχει δύο τροπους λυσης :-\
να τους δειξεις οτι ολα μπορουν να συμβαινουν ή οχι αν δεν τηρουμε σωστα τους κανονες κτλ.....
-
μη στεναχωριεσαι παντως. δεν ειναι κατι κακο. το κακο θα γινοταν αν δεν παραδεχοσουν το λαθος σου. εχω κοροιδεψει πολλους καθηγητες που κανουν λαθη κ δεν τα αναγνωριζουν. δεν εχω κοροιδεψει ομως ποτε κανεναν που κανει λαθος κ τα αναγνωριζει γιατι αυτο δειχνει φιλοτιμο κ ευσυνειδησια. πιστεψε με δεν θα εχεις κανενα απολυτως προβλημα!
οσο να ναι θελει μαγκια για να παραδεχτεις το λαθος σου!!!
-
η καρδούλα μου το ξέρει...
-
Έχω περάσει νύχτα άυπνη από στενοχώρια για λάθος που έχω κάνει...
Και φυσικά το είπα, και καλύτερα να το αναδεικνύει ο εκπαιδευτικός μόνος, πριν τον προλάβει ο μαθητής, γιατί μετά σε παίρνουν στο ψιλό. Ειδικά οι μεγαλύτεροι μαθητές. Αυτοί βέβαια συνειδητοποιούν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν το αλάθητο, και εκτιμούν και το χιούμορ και τον αυτοσαρκασμό ακόμα. Όλα είναι θέμα χειρισμου...
-
το δοόρθωσα τελικά το λάθος την επόμενη μέρα!άφησα το μάθημα που είχαμε και τους είπα οτι την άσκηση που κάναμε, τους την έδειξα λάθος και οτι ζητώ συγγνώμη!ελπίζω να τελείωσε το θέμα και να μην έχω προβλήματα με γονείς
-
Γενικά πάντως για μένα έχει σημασία να προετοιμαζόμαστε για το μάθημα που θα διδάξουμε, όπως επίσης και να λύνουμε τις ασκήσεις του βιβλίου και μετά να αποφασίζουμε ποιες θα βάλουμε ως εργασία (σημειώνοντας ποιες θεωρούμε πως είναι σημαντικές). Αυτό θα σου αυξήσει την αυτοπεποίθηση περισσότερο και θα έχεις καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον. Μην κάθεσαι στο τέλος της ώρας και από τις εκφωνήσεις προσπαθείς να καταλάβεις.. τι θα βάλεις.
-
Συμφωνώ με τις προηγούμενες απαντήσεις.Έχει τύχει και σε μένα να κάνω λάθος σε άσκηση στο φροντιστήριο που δούλευα.Πήγα απλά την επόμενη μέρα και πολύ χιούμορ και αυτοσαρκασμό για την ηλικία μου και το επερχόμενο Αλτσχαιμερ τους είπα την αλήθεια και την ξαναλύσαμε σωστά.Μπροστά μου τουλάχιστον,κανένας δε με ειρωνευτηκε και όλοι έδειξαν να καταλαβαίνουν και να εκτιμούν την ειλικρίνεια μου.Τελικά τους βγήκε σε καλό γιατί έτσι θυμόντουσαν το σωστό τρόπο λύσης εφόσον τους έλεγα συνέχεια "προσέξτε μη κάνετε το λάθος που έκανα εγώ"
-
Σε όλους μας έχει τύχει αυτό, δεν είναι ντροπή ούτε κακό. Συγκεκριμένα, ένα λάθος που θυμάμαι ακόμη και σήμερα, αν και έχουν περάσει αρκετά χρόνια, είναι στο ρήμα βάλλω. Θυμάμαι ότι ήταν στο τελευταίο ιδιαίτερο της ημέρας, 9.30-10.30, πρέπει να είχα κάνει γύρω στις 8 ώρες σχεδόν σερί και κυριολεκτικά είχα ρετάρει. Τη μτχ μέλλοντα βαλών, λοιπόν, που κλίνεται κατά τα συνηρημένα σε -εω ξεκινάω και την κλίνω... ωραιότατα όπως το βαλών του αορίστου β :-[. Φεύγοντας από το μάθημα και φτάνοντας στο σπίτι κάτι δεν μου πήγαινε καλά και κάνοντας μια αναδρομή συνειδητοποιώ το λάθος μου. Ευτυχώς πρόλαβα το παιδί πριν κοιμηθεί και το διόρθωσα και έτσι προλάβαμε και το ρεζιλίκι την άλλη μέρα στο σχολείο! Την επόμενη φορά του είπα μεταξύ αστείου και σοβαρού να έχει τα μάτια του 14 σε ό,τι του λέω το βράδυ, γιατί το γήρας και η κούραση κάνουν θανάσιμο συνδυασμό. Συνεπώς, προτείνω ειλικρίνεια και χιούμορ. Αν το λάθος σου τύχει σε σχολική τάξη, είναι βέβαια, πιο δύσκολα τα πράγματα, γιατί υπάρχουν πιο πολλοί μάρτυρες του εγκλήματος ;D, αλλά και πάλι πιστεύω ότι ... honesty is the best policy! ;)
-
Εγώ, πάλι, πάμπολλες φορές βάζω τρικλοποδιές στα παιδιά. ;D ;D
Π.χ., χαρακτηρίζουμε συντακτικά μεμονομένες λέξεις και μία λέξη είναι Α στη μτχ τάδε. Παρόλο που ο μαθητής το βρίσκει, δείχνω δυσαρεστημένη και τους προκαλώ να ξανασκεφτούν την απάντηση. Τα παιδιά αντιδρούν λέγοντας "μα, κυρία, Α της μτχ δεν είναι;" και τους απαντώ "είναι; Αν είναι, αποδείξτε το". Έτσι, τους αναγκάζω να στηρίξουν την απάντησή τους δείχνοντάς μου πώς οδηγήθηκαν στην απάντηση που έδωσαν ή λέγοντάς μου τον κανόνα. Στο τέλος, αφού γελάω και τους επιβραβεύω για την αρχική σωστή τους απάντηση, τους λέω "να έχετε το μυαλό σας πάντα συγκεντρωμένο στο μάθημα και τα μάτια και τα αυτιά σας πάντα ορθάνοιχτα. Πολλές φορές από βιασύνη ή επειδή κανείς δεν είναι παντογνώστης, κάνουμε και εμείς οι καθηγητές σας λάθη."
Όταν, από την άλλη, κάνω κάποιο λάθος, ή το διορθώνω ζητώντας συγγνώμη ή με προλαβαίνουν οι μαθητές μου:
- "Κυρία, αυτό που είπατε είναι έτσι ή έτσι;"
- "Ωχ, δίκιο έχετε! Έτσι είναι, όπως το λέτε, και όχι όπως σας το είπα εγώ.