Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ06 Αγγλικής γλώσσας => Μήνυμα ξεκίνησε από: raniarep στις Ιανουαρίου 29, 2009, 04:40:38 pm
-
Θα ήθελα να ρωτήσω αν ζητηθεί να σχεδιάσουμε lesson plan πρέπει να ακολουθήσουμε συγκεκριμένη προσέγγιση (πχ. TBL ή PPΡ); Είναι το μόνο κομμάτι της εξέτασης που με αγχώνει τόσο πολύ γιατί δεν ξέρω πώς πρέπει να κινηθώ. Πρέπει να είναι κανείς αναλυτικός ή περιεκτικός; Please help...
-
Επειδή κι εγώ προχθές ξεδιάλυνα την ίδια απορία, απ'ότι μου είπαν το tbl είναι κάπως επίφοβο και ξεπερασμένο. Καλύτερα ppp που ούτως ή άλλως είναι δοκιμασμένο. Έτσι μου είπαν, έτσι σου λέω. Καλή μας επιτυχία! :)
-
‘Έχει σημασία αν θα είναι γραμμένο σαν πίνακας ή η περιγραφή αρκεί; Επίσης πόσο λεπτομερές πρέπει να είναι; Τώρα θα μου πεις τι ρωτάς αλλά μια γνώμη παραπάνω πάντα μετράει…
-
Στους προηγούμενους διαγωνισμούς διευκρίνιζε μέσα σε παρένθεση πχ pre-, while-, post-, / presentation, practice , production . Οπότε επιλέγουμε εμείς ένα από αυτά. Καλό είναι να εξηγούμε γιατί κάνουμε αυτά που περιγράφουμε στο σχέδιο μαθήματος. το 2005 είχαν ζητήσει rationale για παράδειγμα.
-
Στους προηγούμενους διαγωνισμούς διευκρίνιζε μέσα σε παρένθεση πχ pre-, while-, post-, / presentation, practice , production . Οπότε επιλέγουμε εμείς ένα από αυτά. Καλό είναι να εξηγούμε γιατί κάνουμε αυτά που περιγράφουμε στο σχέδιο μαθήματος. το 2005 είχαν ζητήσει rationale για παράδειγμα.
+1
-
+ ο σχολιασμός να είναι μεν πλήρης αλλά όχι φλύαρα αναλυτικός. άλλωστε συνήθως υπάρχουν τόσα πολλά που θα μπορούσαμε να γράψουμε που αν αναλωθείς σε ένα δεν προλαβαίνεις να γράψεις τα υπόλοιπα, και αυτό μάλλον είναι χειρότερο.
-
Καλημέρα. Κι εγώ γενικά σκέφτομαι ότι είναι καλύτερο να γράψεις κάτι με ουσία αντί να προσπαθήσεις να εντυπωσιάσεις τον εξεταστή. Μακάρι να πάνε όλα καλά για όλους ;)
-
Επειδή κι εγώ προχθές ξεδιάλυνα την ίδια απορία, απ'ότι μου είπαν το tbl είναι κάπως επίφοβο και ξεπερασμένο. Καλύτερα ppp που ούτως ή άλλως είναι δοκιμασμένο. :)
Ζητώντας συγγνώμη για την καθυστέρηση, αλλά σου όποια το είπε αυτό ήταν επιστημονικά ακατάρτιστη και μάλλον αμβλύνους. Κατ' αρχήν ο ισχυρισμός ότι το TBL είναι ξεπερασμένο ελέγχεται, και γι' αυτό σε παραπέμπω σε πρόσφατα βιβλία των Willis & Willis (2007), Nunan (2004) και Ellis (2003) [σύνδεσμοι στο τέλος]. Αλλά και στην Ελληνική πραγματικότητα, το καινούριο βιβλίο της Δ' Δημοτικού στηριζεται γενικά σε tasks. Στην περίπτωση πάντως που δεχθούμε πως το TBL δεν προσφέρεται για το Ελληνικό σχολείο λόγω παλαιότητας, η μόνη λογική εναλλακτική θα ήταν κάποια από τις νεότερες προτάσεις που απαντούν στη βιβλιογραφία, και όχι βέβαια το PPP. Τέλος, ο ισχυρισμός πως το PPP είναι δοκιμασμένο είναι φυσικά αστείος: αν το PPP αποτελούσε δοκιμασμένη συνταγή επιτυχίας, δε θα υπήρχε λόγος να αναπτυχθούν (τα τελευταία 30 χρόνια!) τόσες εναλλακτικές μεθοδολογικές προτάσεις για την αντικατάστασή του.
Σύνδεσμοι
http://www.amazon.co.uk/Task-based-Teaching-Handbooks-Language-Teachers/dp/0194422100/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1234539976&sr=8-1
http://www.amazon.co.uk/Task-Based-Language-Learning-Teaching-Linguistics/dp/0194421597/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1234539976&sr=8-2
http://www.amazon.co.uk/Task-Based-Language-Teaching-Cambridge-Library/dp/0521549477/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=books&qid=1234539976&sr=8-3
-
Εγώ πάντως με PPP έγραψα μια χαρά στον προήγουμενο διαγωνισμό κι ήμουν στους πρώτους 80 διοριστέους.
-
Κατ' αρχάς πιστεύω πως κανείς μας δεν έχει σίγουρη απάντηση πάνω στο θέμα αυτό, αλλά κρίνοντας από προσωπική πείρα το ΡΡΡ είναι πιο "σίγουρο" επειδή πιστεύω πως οι διορθωτές είναι πιο εξικειωμένοι με αυτό. Πάντως το θέμα είναι και με ποιο μοντέλο από τα δύο ο καθένας μας μπορεί πιο εύκολα να αναπτύξει ξεκάθαρα τις ιδέες του. Δε συμφωνώ απόλυτα με τη λογική "λίγα και καλά"-δυστυχώς έχω την εντύπωση πως πρέπει να γράψουμε όσα περισσότερα μπορούμε, κάτι που σημαίνει ότι πολλές φορές επαναλαμβανόμαστε. Όποιος έγραψε με τα τελευταία θέματα θα είδε ότι δε γινόταν να μην πει ξανά και ξανά κάποια πράγματα προκειμένου σε κάθε σημείο να είναι σίγουρο ότι επιχειρηματολογεί πλήρως. Εμένα στους 2 τελευταίους ΑΣΕΠ μου πήρε 12-13 σελίδες για τα θέματα της ειδικής, αλλά κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, δεν έπεσα έξω. Είχα όμως προαποφασίσει πως θα έγραφα ΡΡΡ ό,τι και αν γινόταν γιατί αυτό μόνο με "βόλευε".
-
Αλήθεια? Τόσες πολλές σελίδες? Εγώ τις μισές!
-
Ναι, τόσο. Όσες φίλες μου ξέρω που με αυτά τα θέματα έγραψαν 6-7 σελίδες πήραν μέτριους βαθμούς. Τι να πω, ίσως να είναι και τυχαίο, αλλά νομίζω οτι η λογική στον ΑΣΕΠ πλέον είναι οτι με αυτά που ζητούν πρέπει να βλέπεις τα θέματα και να ξεκινάς να γράφεις ασταμάτητα. Και δε νομίζω ότι πια έχει τόση αξία να ξέρεις απ΄έξω να γράφεις πλάνο, αλλού το πηγαίνουν. Ξέρουν ότι όλοι ξέρουμε πια να γράφουμε πλάνο-είτε Τ
-
Μπορεί να έχεις δίκιο - δεν έχω πείρα σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ γιατί έδωσα μία φορά και πέρασα. Πάντως εγώ θα προτιμούσα το λίγα και καλά πάλι γιατί δεν μου αρέσει να γράφω τα ίδια και τα ίδια (κι όταν διορθώνω βαριέμαι απίστευτα να αναμασάνε τα ίδια πράγματα). Αλλά μπορεί αυτό να θέλουν πλέον στον ΑΣΕΠ.