Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ04 Φυσικών, Χημικών, => Μήνυμα ξεκίνησε από: xhmikos23 στις Φεβρουαρίου 03, 2009, 10:31:17 am
-
Υπαρχουν καπου απαντησεις για το γνωστικο των χημικων; Η' εστω να συγκρινουμε μεταξυ μας τιες απαντησεις..
-
ειμαι φυσικος οποτε δεν νομιζω να μπορω να σε βοηθησω αλλα αν θες πες μια γνωμη για το θεμα με το φακο (ερωτηση 41 στο δικο σας γνωστικο) και για την 11...
Στο φακο εβαλα το δ και στην αλλη το β.
-
Ειμαι βιολογος αλλά κι εγω θα ηθελα μια απαντηση για τις 41 και 55. Ειδα οτι στο φορουμ του αλφαβητα δυο χημικοι εδωσαν διαφορετικες απαντησεις και στις δυο! (αν δεν τις ξερουν ουτε οι χημικοι, περιμεναν να τις ξερουν οσοι το εδιναν ως Συνεξεταζομενο? ;D)
Εχω καταληξει οτι στην 55 η σωστη απαντηση ειναι η β (που δυστυχως δεν εβαλα), αλλά στη 41 που εκοβα το κεφαλι μου οτι ο φακος δε θ'αναψει, αρα η σωστη ηταν η α, δε σκεφτηκα οτι η διατυπωση με το ηλεκτρικο ρευμα μπορει να κανει σωστη τη δ. :( (τα ιδια και με την ερωτηση των ενζυμων... γκρρρ)
-
στην 11 ειναι σιγουρα το β. Στην 41 εχω βαλει κ εγω το α. Στην 55 ειναι το β.
μηπως μπορει ο φυσικος να μας πει για το δικο μας θεμα 58 με το κυκλωμα, 59 με τη μεση επιταχυνση και 61 με τη δυναμικη ανωση;;
και ο βιολογος για την 65 με το οξυγονο απο τη φωτοσυνθεση;
-
58-δ
59-α
61-δ
(δεν ξερω αν ειμαι φυσικος, αλλα οι απαντησεις ειναι σωστες :) )
-
στην 58 ειναι το δ. (και στους 2 βροχους έχουμε το ίδιο ρεύμα)
στην 59 ειναι το α. (παραγωγιζεις δυο φορες για να βρεις την επιταχυνση και μετα βρισκεις τιμες για t=1 και t=3 προσθετεις και δια 2)
στην 61 ειναι το δ. (η ανωση εξαρταται μονο απο την ταχυτητα του αεροπλανου (οχι απο το υψος) βγαινει απο εξισωση bernoulli στα φτερα του αεροπλανου)
...τι σας βαλανε κι εσας....
-
στην 61 ειναι το δ. (η ανωση εξαρταται μονο απο την ταχυτητα του αεροπλανου (οχι απο το υψος) βγαινει απο εξισωση bernoulli στα φτερα του αεροπλανου)
...τι σας βαλανε κι εσας....
Εμενα μ'αρεσει που στη
-
Λοιπόν για να συζητάμε επί της ουσίας.
Πήρε κανείς τηλέφωνο στον ασεπ να ρωτήσει τι σκ...ά κάνουν και δεν βγάζουν τις απαντήσεις;
Θέλω όποιος μπορεί να μιλήσουμε για κάποια θέματα.
Ερώτηση 5
Ας πούμε το μόριο του νερού 3 δεσμούς υδρογόνου δεν κάνει; Εναν το οξυγόνο και 2 τα υδρογόνα του,με άλλα μόρια.
Κάποιοι έμαθα ότι απάντησαν 4.Γιατί;
Ερώτηση 35.
Απάντησα το β.
-
νομιζω το οξυγονο απ το νερο μπορει να κανει δυο δεσμους υδρογονου επειδη εχει δυο μη δεσμικα ζευγη
-
στην 61 ειναι το δ. (η ανωση εξαρταται μονο απο την ταχυτητα του αεροπλανου (οχι απο το υψος) βγαινει απο εξισωση bernoulli στα φτερα του αεροπλανου)
...τι σας βαλανε κι εσας....
Ρε παιδιά μισό λεπτό... Εγώ φυσικός δεν είμαι αλλά σκεπτόμενος τεχνικά έχω να πω το εξής:
Εφόσον το αεροπλάνο ισορροπεί σε κάποιο ύψος τότε η Σf(y) του συστήματος πρέπει να είναι μηδέν.
Άρα η άνωση είναι και στις δύο περιπτώσεις δεν μπορεί παρα να είναι ίση με το βάρος του αεροπλάνου το οποίο παρεμπιπτόντως δεν αλλάζει (ίδιο g).
Άρα είναι ίσες...
Τι Bernoulli και άλλα τρελά γράφετε?
-
ναι.. κι ετσι οπως το κανες καλο ακουγεται!
(κι εγω με Bernoulli το σκεφτηκα :P)
(θα πρεπε να δινει και οτι ο αερας εχει ιδια πυκνοτητα)
-
εχει καποιο ενδιαφερον να δουμε ποια θα ηταν η απαντηση αν βαλουμε μεσα τη μεταβολη του g και της πυκνοτητας.
τι αλλαγη πρεπει να γινει στα πτερυγια ή στην ταχυτητα ωστε να συνεχισει να κινειται οριζοντια και ομαλα (?)
(και αν η διαφορα ειναι μετρησιμη στις συνηθισμενες πτησεις)
(εμπειρικα, οσο μεγαλωνει η ταχυτητα τοσο πιο ευκολα ανεβαινει το αεροπλανο [κρατωντας σταθερα τα πτερυγια ε?] αρα η δυναμικη ανωση πρεπει ν αυξανεται με την ταχυτητα)
(στο βιβλιο γραφει οτι η ροη ειναι τυρβωδης αλλα ας το αγνοησουμε ;D)
(οταν προετοιμαζομουν για το διαγωνισμο καπου πηρε το ματι μου σ ενα QUANTUM οτι δεν ειναι η δυναμικη ανωση [ή η διαφορα πιεσης στις δυο πλευρες του φτερου] υπευθυνη για το θεμα μας
(οτι η επιδραση της ειναι πολυ μικροτερη απ' οτι νομιζουμε) και εξηγουσε κιολας.. αλλα δεν ασχοληθηκα παραπανω -- θα το κοιταξω (αν καποιος το εχει υποψην ας μας πει) )
-
Παιδιά βγήκαν φρέσκες απαντήσεις για το γνωστικό όλων των ΠΕ4.
http://www.alexander.edu.gr/el/news.aspx?nid=152
Για τσεκάρετε τις απαντήσεις σας!!!!
-
εχει καποιο ενδιαφερον να δουμε ποια θα ηταν η απαντηση αν βαλουμε μεσα τη μεταβολη του g και της πυκνοτητας.
τι αλλαγη πρεπει να γινει στα πτερυγια ή στην ταχυτητα ωστε να συνεχισει να κινειται οριζοντια και ομαλα (?)
(και αν η διαφορα ειναι μετρησιμη στις συνηθισμενες πτησεις)
(εμπειρικα, οσο μεγαλωνει η ταχυτητα τοσο πιο ευκολα ανεβαινει το αεροπλανο [κρατωντας σταθερα τα πτερυγια ε?] αρα η δυναμικη ανωση πρεπει ν αυξανεται με την ταχυτητα)
(στο βιβλιο γραφει οτι η ροη ειναι τυρβωδης αλλα ας το αγνοησουμε ;D)
(οταν προετοιμαζομουν για το διαγωνισμο καπου πηρε το ματι μου σ ενα QUANTUM οτι δεν ειναι η δυναμικη ανωση [ή η διαφορα πιεσης στις δυο πλευρες του φτερου] υπευθυνη για το θεμα μας
(οτι η επιδραση της ειναι πολυ μικροτερη απ' οτι νομιζουμε) και εξηγουσε κιολας.. αλλα δεν ασχοληθηκα παραπανω -- θα το κοιταξω (αν καποιος το εχει υποψην ας μας πει) )
αυτό που μετρά είναι η σχετική ταχύτητα του αέρα ως προς το αεροπλάνο. από την ταχύτητα αυτή εξαρτάται και η διαφορά πίεσης μεταξύ του άνω και κάτω πτερυγίου του αεροπλάνου, από όπου προκύπτει και η δυναμική άνωση.
έχω την εντύπωση ότι και η πυκνότητα του αέρα έχει σημασία (ιξώδες) αλλά αν δεν θεωρήσουμε την πυκνότητα σταθερή τότε καμιά λύση δεν είναι αποδεκτή. οπότε A1=A2 γιατί u1=u2.
-
(θετω το θεμα γενικα οποιος θελει ν' ασχοληθει, ασχετα απ την ερωτηση και τις επιλογες του ΑΣΕΠ) :)
η διαφορα πιεσης δεν εξαρταται και απ την πυκνοτητα? (1/2 ρ υυ)
η πυκνοτητα και το ιξωδες εχουν "σχεση"? (η αληθεια ειναι δεν το εχω ξανασκεφτει)
(το ιξωδες δεν αναφερεται μονο σε πραγματικα ρευστα?)
-
(θετω το θεμα γενικα οποιος θελει ν' ασχοληθει, ασχετα απ την ερωτηση και τις επιλογες του ΑΣΕΠ) :)
η διαφορα πιεσης δεν εξαρταται και απ την πυκνοτητα? (1/2 ρ υυ)
εξετάζουμε δυο ρευματικές γραμμές. μία επάνω και μια κάτω από το αεροπλάνο. Ο Bernoulli ισχύει για κάθε μια ξεχωριστά. από τη διαφορά των πιέσεων προκύπτει η κατακόρυφη δυναμική άνωση. για y=σταθ έχουμε p1+1/2ρu^2 =σταθερό πάνω από το αεροπλάνο
και p2+1/2ρu^2= σταθερό κάτω από το αεροπλάνο.
απο Δp=F/S (μπακαλίστικα) προκύπτει η άνωση. ομοίως υπολογίζεις την Δp σε ύψος y2 και θεωρώντας ρ σταθ και υ2=υ1 προκύπτει ότι και Δp σταθερό οπότε Α1=Α2.
το ιξώδες έχει να κάνει με τα ρευστά. και η αντίσταση που αναπτύσσεται είναι ανάλογη και της σχετικής ταχύτητας. η συνιστώσα που προκύπτει είναι λοιπόν οριζόντια και όχι κατακόρυφη οπότε πιθανόν να μην χρειάζεται και η πυκνότητα. δεν το γνωρίζω. υπόθεση κάνω. ας πει και κανένας άλλος τη γνώμη του. όμως είμαστε στους χημικούς. οπότε μάλλον πρέπει να μετακομίσουμε παραδίπλα.
-
(θετω το θεμα γενικα οποιος θελει ν' ασχοληθει, ασχετα απ την ερωτηση και τις επιλογες του ΑΣΕΠ) :)
η διαφορα πιεσης δεν εξαρταται και απ την πυκνοτητα? (1/2 ρ υυ)
η πυκνοτητα και το ιξωδες εχουν "σχεση"? (η αληθεια ειναι δεν το εχω ξανασκεφτει)
(το ιξωδες δεν αναφερεται μονο σε πραγματικα ρευστα?)
Κατα την γνωμη μου σωστο ειναι το δ (Α1=Α2).
Το αεροπλανο βρισκεται σε ενα σταθερο υψος οταν η δυναμικη ανωση ειναι ιση με το βάρος του (αν Α>
-
συγγνωμη που δεν το εγραψα ξεκαθαρα
με αφορμη την ερωτηση του ασεπ εθεσα αλλα ερωτηματα (στον εαυτο μου πιο πολυ.. αλλα οποιος θελει ν ασχοληθει δεν ειναι κακο!! :) )
(τα ερωτηματα ειναι πιο ανοιχτου τυπου - δεν εχουμε να επιλεξουμε μεταξυ των τεσσαρων επιλογων του ΑΣΕΠ -- ουτε θα μας κρινει για την απαντηση μας η... "επιτροπη")
-
Κατα την γνωμη μου σωστο ειναι το δ (Α1=Α2).
Το αεροπλανο βρισκεται σε ενα σταθερο υψος οταν η δυναμικη ανωση ειναι ιση με το βάρος του (αν Α>
-
Κατα την γνωμη μου σωστο ειναι το δ (Α1=Α2).
Το αεροπλανο βρισκεται σε ενα σταθερο υψος οταν η δυναμικη ανωση ειναι ιση με το βάρος του (αν Α>
-
από την άλλη όταν έχουμε "κενά αέρος" το αεροπλάνο χάνει ύψος. άρα η πυκνότητα είναι σημαντική παράμετρος της δυναμικής άνωσης.
-
Η στατικη ανωση ειναι αμελητεα σε σχεση με το βαρος τους.
με εναν προχειρο υπολογισμο μου βγηκε περιπου το 1/15 του βαρους.. μικρο ειναι ενταξει :)
από την άλλη όταν έχουμε "κενά αέρος" το αεροπλάνο χάνει ύψος. άρα η πυκνότητα είναι σημαντική παράμετρος της δυναμικής άνωσης.
τα "κενα αερος" εχουν να κανουν με την πυκνοτητα?? (παλια που ημουν πιλοτος μας λεγαν οτι εχουν να κανουν με την ταχυτητα - αυξομειωνεται αποτομα και η ταχυτητα στο κοντερ)
παντως θεωρητικα περιμενουμε οταν υποδιπλασιαζεται η πυκνοτητα να υποδιπλασιαζεται και η δυναμικη ανωση
Νομιζω οτι τα αεροπλανα πετουν λογω της δυναμικης ανωσης.
κι εγω ετσι νομιζα [οχι οτι το χα σκεφτει και πολυ] αλλα καποιος σ ενα αρθρο λεει οτι η δυναμικη ανωση ειναι πολυ μικρη για να "σηκωσει" το αεροπλανο. δυστυχως το ασεποδιαβασμα δε μ αφησε να δω τι ακριβως λεει. καπου εδω στα χαρτια μου ειναι ομως.. δε χανομαστε.
-
με εναν προχειρο υπολογισμο μου βγηκε περιπου το 1/15 του βαρους.. μικρο ειναι ενταξει Smiley
Εννοεις οτι η ανωση που δημιουργειται απο την διαφορα ατμοσφαιρικης πιεση στο ανω και κατω μερος του αεροπλανου ειναι το 1/15 του βαρους? Τεραστια μου φαινεται αλλα δεν πειραζει.
Μιας κι εχεις προχειρη την σχεση υπολογισμου της, δες και την μεταβολη της απο τα 1000 στα 2000 χλμ.
Παντως αφου το αεροπλανο δεν πεφτει, Ανωση=
-
Μιας κι εχεις προχειρη την σχεση υπολογισμου της, δες και την μεταβολη της απο τα 1000 στα 2000 χλμ.
καντο κι εσυ αν θες
(η σχεση ειναι η αρχη του Αρχιμηδη)
η πυκνοτητα νομιζω πεφτει εκθετικα (κατανομη Boltzmann) - (το προβλημα ειναι οτι στον εκθετη υπαρχει και η θερμοκρασια) ..μαλλον θα πρεπει να συμβουλευτεις καποιον πινακα
[νομιζω η κατανομη βγαινει για σταθερη θερμοκρασια - δε θυμαμαι]
-
Η άνωση δεν είναι ίση με το βαρος της μάζας του αέρα που εκτοπίζει το αεροπλάνο;
Όμως η πυκνότητα του αέρα δεν είναι ακριβώς ίδια στα 1000 και στα 2000 μέτρα...
Είμαι βιολόγος μην βαράτε... Σκέφτηκα με γνώσεις γυμνασίου (αρχή του Αρχιμήδη)
-
Η άνωση δεν είναι ίση με το βαρος της μάζας του αέρα που εκτοπίζει το αεροπλάνο;
Όμως η πυκνότητα του αέρα δεν είναι ακριβώς ίδια στα 1000 και στα 2000 μέτρα...
Είμαι βιολόγος μην βαράτε... Σκέφτηκα με γνώσεις γυμνασίου (αρχή του Αρχιμήδη)
συμφωνω! αν και για να χει μεγαλυτερο ενδιαφερον συγκρινω τα 1000μ με τα 15000μ
- η ανωση του αρχιμηδη και η δυναμικη ανωση [λογω διαφορας ταχυτητας πανω και κατω απ το φτερο] ειναι διαφορετικες δυναμεις. εδω τις εχουμε και τις δυο! η ανωση βεβαια ειναι πολυ μικρη .αλλα και οι δυο ειναι αναλογες της πυκνοτητας του αερα [αν θεωρησουμε ιδανικο ρευστο] -
(κι εγω δεν ειμαι φυσικος ..απλα ψαχνομαι)
-
τα "κενα αερος" εχουν να κανουν με την πυκνοτητα?? (παλια που ημουν πιλοτος μας λεγαν οτι εχουν να κανουν με την ταχυτητα - αυξομειωνεται αποτομα και η ταχυτητα στο κοντερ)
παντως θεωρητικα περιμενουμε οταν υποδιπλασιαζεται η πυκνοτητα να υποδιπλασιαζεται και η δυναμικη ανωση
με την ταχύτητα και την πυκνότητα όπως προκύπτει από τον bernoulli. αλλάζει το γινόμενο 1/2ρυ^2 οπότε και η Δp.
-
από την άλλη όταν έχουμε "κενά αέρος" το αεροπλάνο χάνει ύψος. άρα η πυκνότητα είναι σημαντική παράμετρος της δυναμικής άνωσης.
σχετικα μ αυτο σε ρωτουσα.
πώς βγαινει αυτο το συμπερασμα (για τη σημασια της πυκνοτητας?)
-
αν ελαττωθεί η πυκνότητα μεταβάλλεται και η Δp οπότε και η δυναμική άνωση.
υποθέσεις κάνω, το επαναλαμβάνω δεν το γνωρίζω.
-
εννοω αν θες να μας εξηγησεις πώς απο τα "κενα αερος" συμπερανες οτι η πυκνοτητα ειναι σημαντικη
(απ τη Bernoulli το βλεπω κι εγω)
εχουμε σημαντικες αλλαγες της πυκνοτητας οταν γινονται αυτες οι αναταραξεις?
-
λοιπόν ο τύπος της δυναμικής άνωσης είναι
L=1/2(c ρA u^2)
όπου c συντελεστής άνωσης, ρ πυκνότητα ρευστού, Α επιφάνεια σώματος κάθετη στη ροή και u ταχύτητα σώματος ως προς το ρευστό.
-
Χαίρετε και από μένα.
Καταρχήν είμαι φυσικος.
Θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση σχετικά με το θέμα 41 στο γνωστικό της χημείας (θέμα 62 για τους υπόλοιπους κλάδους).
Το θέμα είναι αυτό με το φακό και όπως είδα, κάποιος φυσικός πάλι, πιο πριν έδωσε σαν σωστή τη δ και όχι την α.
Θεωρώ ότι σωστή απάντηση είναι η δ, και ο τρόπος με τον οποίο έχει δωθεί η απάντηση δεν είναι επιστημονικά ορθός. Το πρόβλημα έγκειται στην αιτιολόγηση του ότι δε θα ανάψει ο φακός. Και εξηγώ:
Η απάντηση "α) Ο φακός δεν θα ανάψει διότι δεν υπάρχει πλέον ηλεκτρικό ρεύμα" δεν μπορεί να στηριχθεί επιστημονικά, μιας και με τον τρόπο που δίνεται η ερώτηση αλλά και κυρίως η απάντηση δίνει να εννοηθεί ότι οι μπαταρίες παρέχουν ηλεκτρικό ρεύμα (δηλαδή παρέχουν ροή φορτίων!) στο κύκλωμα και ΟΧΙ ότι παρέχουν, όπως όλοι γνωρίζουμε, το απαραίτητο δυναμικό ώστε να υπάρξει ροή ηλεκτρικού φορτίου (και επομένως ηλεκτρικού ρεύματος) στο κύκλωμα.
Θεωρώ ότι επιστημονικά ορθή απάντηση θα ήταν η εξής: "Ο φακός δε θα ανάψει διότι η μπαταρία δε μπορεί να παρέχει την απαραίτητη διαφορά δυναμικού στο κύκλωμα του φακού"
Ή ακόμη μόνο ότι: "Ο φακός δε θα ανάψει" και τέλος.
Για να μην πούμε, επίσης, ότι η λέξη "πλέον" δεν έχει απολύτως καμία θέση στην απάντηση μιας και με τη συγκεκριμένη διατύπωση είναι σα να υποθέτουμε ότι πριν βάλουμε τη μπαταρία, το κύκλωμα διαρρεόταν από ρεύμα(!!!) ενώ τώρα που τοποθετήσαμε την αφόρτιστη μπαταρία ΠΛΕΟΝ δεν υπάρχει ρεύμα στο κύκλωμα.
Για το λόγο αυτό θεωρώ ότι τελικά σωστή απάντηση είναι η "δ) Δεν ισχύει τίποτε από τα παραπάνω" και όχι η α.
Σημείωση: Με τον ΑΣΕΠ σε λίγο εκτός από φυσική θα ξεχάσουμε και τα Ελληνικά που ξέραμε.
-
ταση -> ρευμα -> φως
δηλαδη νομιζω ειναι "καλη" η διατυπωση
απο τη στιγμη που φτιαχνουμε κλειστο κυκλωμα η ταση και το ρευμα πανε μαζι
πιο αμεσο αιτιο του αναμματος το ρευμα δεν ειναι?
θα μπορουσε να λεει καλυτερα "επειδη δε θα υπαρχει ρευμα αφου δεν εχουμε διαφορα δυναμικου"