Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Γενικό Λύκειο => Μήνυμα ξεκίνησε από: tsixlas στις Μάρτιος 11, 2009, 11:47:00 πμ

Τίτλος: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: tsixlas στις Μάρτιος 11, 2009, 11:47:00 πμ
Τι έπαθε η θρυλική σελίδα του Τσιωτάκη; Το κλείσανε το μαγαζί; Πάει η ΑΕΠΠ;;;;  :o ::) :-\


http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/ (http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/)
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: ptsiotakis στις Μάρτιος 11, 2009, 11:58:57 πμ
Διάβαζοντας το θέμα σου, νόμιζα οτι .... αποδήμησα και δεν το ξέρω :)

Προφανώς κάνουν εργασίες συντήρησης στον κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στην Κορινθία. Θα επανέλθει αργότερα.

Να είσαι καλά και είμαι στη διάθεσή σου...

Με εκτίμηση, Τσιωτάκης Παναγιώτης
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: dimouki στις Απρίλιος 08, 2010, 02:02:22 πμ
κυριε τσιωτακη θελω μια βοηθεια στην αεππ.... μεγαλο μου προβλημα ειναι στις ασκησεις δν μπορω να λυσω καμια μα καμια ασκηση λιγο δυσκολου επιπεδου γτ δν μπορω να κατανοησω την εκφωνηση φοβαμαι πωσ το μαθημα αυτο θα με ριξει εξω απο την σχολη που θελω καθως σε ολα τα αλλα μαθηματα τα παω περιφημα...σας παρακαλω προτεινετε μου ενα τροπο για να ξεφυγω απο αυτο το προβλημα οσο ειναι καιρος
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: dimouki στις Απρίλιος 08, 2010, 02:05:07 πμ
σας παρακαλω απαντηστε μου οσο το δυνατον γρηγοροτερα μπορειτε....
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: nasiaaa στις Αύγουστος 24, 2010, 11:01:48 πμ
Καλημέρα σας....θα ήθελα να μου προτεινετε καποιο καλό και εύχρηστο βοήθημα για την Γ' Θεωρητική για Φιλοσοφικό Λόγο (Γνωστό) και για Νεοελληνικη Λογοτεχνια (Κατεύθυνσης)...Έχω συγκεντρωσει πολύ υλικό αλλα θα ήθελα να έχει ο μαθητής μου και ένα Βοήθημα ως Βάση για να μη χαθεί,πρόκειται για μαθητη με μαθησιακές δυσκολίες και αναζητούμε κατι εύχρηστο....Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: elena86 στις Αύγουστος 24, 2010, 11:11:33 πμ
μιας και η συνάδελφος άνοιξε το συγκεκριμένο΄τόπικ θα ήθελα κι εγώ να σας ρωτήσω αν ξέρετε κάποιο βιβλίο στο οποίο να έχει σχεδιαγράμματα έκθεσης για το γυμνάσιο...ευχαριστώ.......
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: Kallipateira στις Σεπτέμβριος 06, 2010, 04:28:01 μμ
μιας και η συνάδελφος άνοιξε το συγκεκριμένο΄τόπικ θα ήθελα κι εγώ να σας ρωτήσω αν ξέρετε κάποιο βιβλίο στο οποίο να έχει σχεδιαγράμματα έκθεσης για το γυμνάσιο...ευχαριστώ.......

Ψαξε στο free-ebooks.gr , για παραδειγμα http://www.free-ebooks.gr/gr/e-rafi.php?id=1022
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: elena86 στις Σεπτέμβριος 07, 2010, 11:03:18 πμ
μιας και η συνάδελφος άνοιξε το συγκεκριμένο΄τόπικ θα ήθελα κι εγώ να σας ρωτήσω αν ξέρετε κάποιο βιβλίο στο οποίο να έχει σχεδιαγράμματα έκθεσης για το γυμνάσιο...ευχαριστώ.......

Ψαξε στο free-ebooks.gr , για παραδειγμα http://www.free-ebooks.gr/gr/e-rafi.php?id=1022



σε ευχαριστώ πολύ για τη διεύθυνση...θα μπω να ψάξω........ :)
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: grooog στις Σεπτέμβριος 07, 2010, 01:21:28 μμ
για αρχαια β' γυμνασιου και για ομηρο πάλι στην β ποιο βοήθημα θα προτείνατε?ποιο χρησιμοποιείτε εσείς?
και επίσης γνωρίζει κάποιος πόσες ώρες κάνουν Ιλιάδα και πόσες αρχαία στο σχολείο?
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: gringa στις Σεπτέμβριος 07, 2010, 01:23:25 μμ
Αρχαία από πρωτότυπο κάνουν 3 και από μετάφραση 2 ώρες την εβδομάδα. Αρκετά εύχρηστα και στις δύο περιπτώσεις είναι αυτά του Μεταίχμιου.
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: grooog στις Σεπτέμβριος 07, 2010, 02:51:06 μμ
και στην α γυμνασιου ειναι παλι 5 ωρες συνολο την εβδομαδα?
ξερω οτι ειμαι εκτος θεματος, αλλα εσεις ποσες ώρες θα κάνατε ιδιαιτερο την εβδομαδα σε ενα παιδι β'γυμνασιου που θελει μονο αρχαια και Ιλιαδα και πόσες σε ένα α'γυμνασιου?
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: gringa στις Σεπτέμβριος 07, 2010, 02:58:24 μμ
Ναι, και στην Α 5 ώρες σύνολο.
Συνήθως κάνω 2 ώρες την εβδομάδα και στις 2 τάξεις. 3 αν το παιδί είναι πολύ "ζόρικο". Τις περισσότερες φορές απλά παρακολουθώ το σχολείο, έτσι ώστε να μη μαζεύονται κενά. Προσπαθώ να είμαι 2-3 μαθήματα μπροστά από το σχολείο, έτσι ώστε να μη δυσκολεύεται.
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: grooog στις Σεπτέμβριος 07, 2010, 03:01:37 μμ
gringa thanks!
και με 2 ωρες την εβδομαδα προλαβαινετε και Ομηρο και αρχαία?μια ώρα το καθένα δηλαδή και προλαβαινετε να ειστε και πιο μπροστα?
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: gringa στις Σεπτέμβριος 07, 2010, 03:06:20 μμ
Ναι, αλλά ξεκινάω 1-2 βδομάδες πριν ανοίξουν τα σχολεία. Γενικώς δεν κάνω μία ώρα Αρχαία και μία Όμηρο ξεχωριστά, αλλά στη μία ώρα του μαθήματος τα κάνουμε και τα 2. Επίσης ζητάω από τους μαθητές όταν πηγαίνω για μάθημα, να έχουν ήδη έτοιμες τις ασκήσεις του σχολείου (έτσι κι αλλιώς τη θεωρία την έχουμε κάνει και υποτίθεται ότι τα ξέρουν), και απλά μαζί τα διορθώνουμε και εξηγούμεοτιδήποτε προκύπτει. Έτσι γλιτώνω αρκετό χρόνο.

Γενικώς, εξηγώ στους μαθητές (και στους γονείς που πληρώνουν) ότι όσο περισσότερη δουλειά βγάζει μόνο του το παιδί, τόσο λιγότερες ώρες θα με έχουν μέσα στα πόδια τους.

Εννοείται ότι όταν γράφουν διαγωνίσματα, μπορεί να πάω καμιά ώρα παραπάνω.
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: dim! στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 10:15:43 πμ
Και για την Γ' Γυμνασίου; Έχω σκεφτεί ότι οι 2 ώρες θα είναι εντάξει (για αρχαία ελληνική γλώσσα εννοώ). Και αυτό, καθώς σκέφτηκα ότι στην τρίτη γυμνασίου εξετάζονται στη μετάφραση, πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι καλό να κάνουμε αρκετό συντακτικό ατο κείμενο και μετά να βγάζουμε την μετάφραση. Έτσι, μετά βίας θα μου φτάσουν οι 2 ώρες την εβδομάδα για τα αρχαία.
Πρέπει να διδάξω και αρχαία ελληνική γραμματεία (Ευριπίδη Ελένη);
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: gringa στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 12:31:22 μμ
Συντακτικά τους κάνω, αλλά μη φανταστείς τίποτα το τραγικό. Κύριους όρους και καμιά δευτερεύουσα, που είναι και στην ύλη της Γ. Κάποιες φορές ζητώ απ' το παιδί να μου ετοιμάσει το κείμενο από το σπίτι. Να βρει ρήματα, να χωρίσει προτάσεις και να επισημάνει τους κύριους όρους. Έτσι γλιτώνω χρόνο. Υπάρχουν βέβαια και παιδιά που δυσκολεύονται μόνα τους, αλλά γενικώς, προσπαθώ να μη τα ζορίζω με πολλές ώρες. Μπορεί δηλαδή μια ώρα ολόκληρη να τη φάμε στο κείμενο και στο λεξιλόγιο, αλλά τουλάχιστον την επόμενη φορά έχουμε ξεμπερδέψει από κείμενο, και κάνουμε μόνο γραμματικά και συντακτικά. 12 κείμενα είναι όλα κι όλα στη Γ και από αυτά δεν είναι όλα στην ύλη...

Δηλαδή ουσιαστικά κάνουμε 1-1,5 κείμενο κάθε μήνα περίπου...
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: dim! στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 12:41:27 μμ
Ναι, όντως αυτή η οργάνωση του μαθήματος είναι πολύ ωραία και βοηθάει το μαθητή. Όμως στο σχολείο των συγκεκριμένων μαθητών που έχω, υπάρχει ένας φιλόλογος που αναλαμβάνει πάντοτε όλες τις τάξεις στα αρχαία και "ξεπετάει" μέσα σε μια εβδομάδα μία ενότητα περίπου. Να φανταστείς πέρυσι, στην Γ' Γυμνασίου, έγραψαν διαγώνισμα Α' τριμήνου στην ενότητα 6 (και αυτό στα μέσα Οκτώβρη)! Γι' αυτό σκέφτομαι να τους κάνω 2 ώρες, για να καλύπτουμε την ύλη (στον βαθμό που μας το επιτρέπει βέβαια ο καθηγητής του σχολείου).
Όσο για το συντακτικό, τα παιδιά που ανέλαβα, έχουν αρκετά κενά, οπότε μου συνιστάς να τους κάνω τα βασικά (όρους πρότασης και δευτερεύουσες);
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: gringa στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 12:54:09 μμ
Κοίτα, στα πρωτα μαθήματα δεν έχει νόημα να κάνεις δευτερευουσες, μιας και δεν τις έχουν διδαχτεί ακόμη. Εγώ λίγο-πολύ αυτά ζητάω. Υποκείμενα, αντικείμενα, κατηγορούμενα, κανέναν ομοιόπτωτο, απρόσωπη σύνταξη, άντε και καμιά μετοχή, που την έχουν διδαχθεί στη Β Γυμνασίου. Βασικά αν μπορείς να κάνεις 3 ώρες και δε σου γκρινιάζουν οι γονείς, κάν' τες. Ειδικά αν ο δάσκαλος στο σχολείο τρέχει. Σίγουρα, θα είσαι πολύ πιο άνετος και θα κάνεις και τη δουλειά σου χωρίς πίεση.

Άσχετο: Ενότητα 6 τον Οκτώβριο? :o :o 6 ενότητες σε ένα μήνα? Πώς τα κατάφερε?
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: MARKOS στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 12:59:29 μμ

Άσχετο: Ενότητα 6 τον Οκτώβριο? :o :o 6 ενότητες σε ένα μήνα? Πώς τα κατάφερε?


μεθοδος "didacta" ταχυρυθμα τμηματα
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: dim! στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:00:30 μμ
Είδες, είδες;; Ν' απορεί κανείς! Δε μου λες, 3 ώρες μαζί με Ελένη;
Και κάτι άλλο, εμένα μου αρέσει να ξεκινάω με επανάληψη της ύλης (από τονισμό μέχρι και στο συντακτικό: επιρρηματικούς προσδιορισμούς). Κρίμα όμως που δεν έχω το χρόνο και θα ξεκινήσω με το λυω/λύομαι. Εσύ, πώς ξεκινάς την Γ;
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: gringa στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:11:06 μμ
Και εγώ κάπω έτσι. Βασικά πριν πάω να κάνω το πρώτο μάθημα έχω πάρει καμιά βδομάδα πριν το μαθητούδι μου και του έχω ζητήσει να κάνει επανάληψη κάποια πράγματα. Επιπλέον, περνάω κάποια στιγμή και του αφήνω ένα φυλλάδιο με επαναληπτικές και συντακτικές ασκήσεις, το οποίο το έχει για το πρώτο μάθημα. Έτσι, ουσιαστικά την επανάληψη την κάνει μόνος του και δεν επιβαρύνονται οι γονείς οικονομικά με εξτρά ώρες. Αυτό βέβαια αν το παιδί ήταν μαθητής και την προηγούμενη χρονιά.

Σε περίπτωση που ξεκινάω έναν μαθητή από τη Γ Γυμνασίου αφιερώνα 1-2 ώρες για να κάνω επανάληψη. Κυρίως το "λύω" που θα τους χρειαστεί φέτος, βασικά στοιχεία για συντακτικό και τις μετοχές. Δεν παιδεύομαι με κανόνες τονισμού και κλίσεις ουσιαστικών γιατί δε θα θυμούνται τίποτα έτσι κι αλλιώς από την Α Γυμνασίου, όλα από την αρχή δε μπορώ να τα κάνω. Αυτό το κάνω στην Α Λυκείου.

Γενικώς, θεωρώ ότι στο Γυμνάσιο τα Αρχαία μπερδεύουν πολύ τα παιδιά. Γι' αυτό το λόγο, την τελευταία Κυριακή κάθε μήνα, τα φωνάζω μία συγκεκριμένη ώρα στο σπίτι μου και γράφουμε ένα διαγώνσιμα επαναληπτικό με την ύλη που διδαχθήκαμε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Τον πρώτο μήνα π.χ γράφουν τις ενότητες 1-2, τον δεύτερο τις ενότητες 1-2-3-4, τον τρίτο τις ενότητες 1-2-3-4-5-6 κ.τ.λ. Με αυτόν τον τρόπο κάνουν επανάληψη όλη τη χρονιά και δεν τρέχουμε το Μάη να θυμηθούμε τί λέγαμε το Σεπτέμβρη... ;) Επιπλέον, μαθαίνουν να γράφουν διαγώνισμα και δεν πελαγώνουν στις εξετάσεις (Για την Α Γυμνασίου αυτό κυρίως).

Αυτά!
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: gringa στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:11:58 μμ

Άσχετο: Ενότητα 6 τον Οκτώβριο? :o :o 6 ενότητες σε ένα μήνα? Πώς τα κατάφερε?


μεθοδος "didacta" ταχυρυθμα τμηματα

 :P :P :P Μα δεν είναι τρελό?
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: dim! στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:17:20 μμ
Και εγώ κάπω έτσι. Βασικά πριν πάω να κάνω το πρώτο μάθημα έχω πάρει καμιά βδομάδα πριν το μαθητούδι μου και του έχω ζητήσει να κάνει επανάληψη κάποια πράγματα. Επιπλέον, περνάω κάποια στιγμή και του αφήνω ένα φυλλάδιο με επαναληπτικές και συντακτικές ασκήσεις, το οποίο το έχει για το πρώτο μάθημα. Έτσι, ουσιαστικά την επανάληψη την κάνει μόνος του και δεν επιβαρύνονται οι γονείς οικονομικά με εξτρά ώρες. Αυτό βέβαια αν το παιδί ήταν μαθητής και την προηγούμενη χρονιά.

Σε περίπτωση που ξεκινάω έναν μαθητή από τη Γ Γυμνασίου αφιερώνα 1-2 ώρες για να κάνω επανάληψη. Κυρίως το "λύω" που θα τους χρειαστεί φέτος, βασικά στοιχεία για συντακτικό και τις μετοχές. Δεν παιδεύομαι με κανόνες τονισμού και κλίσεις ουσιαστικών γιατί δε θα θυμούνται τίποτα έτσι κι αλλιώς από την Α Γυμνασίου, όλα από την αρχή δε μπορώ να τα κάνω. Αυτό το κάνω στην Α Λυκείου.

Γενικώς, θεωρώ ότι στο Γυμνάσιο τα Αρχαία μπερδεύουν πολύ τα παιδιά. Γι' αυτό το λόγο, την τελευταία Κυριακή κάθε μήνα, τα φωνάζω μία συγκεκριμένη ώρα στο σπίτι μου και γράφουμε ένα διαγώνσιμα επαναληπτικό με την ύλη που διδαχθήκαμε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Τον πρώτο μήνα π.χ γράφουν τις ενότητες 1-2, τον δεύτερο τις ενότητες 1-2-3-4, τον τρίτο τις ενότητες 1-2-3-4-5-6 κ.τ.λ. Με αυτόν τον τρόπο κάνουν επανάληψη όλη τη χρονιά και δεν τρέχουμε το Μάη να θυμηθούμε τί λέγαμε το Σεπτέμβρη... ;) Επιπλέον, μαθαίνουν να γράφουν διαγώνισμα και δεν πελαγώνουν στις εξετάσεις (Για την Α Γυμνασίου αυτό κυρίως).


Μπράβο, μπράβο! Όσον αφορά αυτό με το διαγώνισμα, είναι πολύ καλό. Συνήθως, δεν τα φώναζα εγώ στο σπίτι μου αλλά πήγαινα εγώ σ’ αυτούς (χωρίς να χρεώνω την ώρα).
Ναι, ήταν περσυνοί μου μαθητές, αλλά το τι θυμούνται είναι ένα θεματάκι. Τους έχω προειδοποιήσει ότι το λυω/-ομαι θα το ξαναδιαβάσουν. Τώρα, στο πρώτο μάθημα θα τους κάνω αυτό, όπως επίσης και συντακτικό. Από το δεύτερο, θα μπούμε κανονικά στο βιβλίο.

Αυτά!

Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: gringa στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:22:14 μμ
Προτιμώ στα διαγωνίσματα να έρχονται σε μένα. Έτσι μπορώ να επιβλέπω πολλά παιδιά ταυτόχρονα και να μη χάνω πολύ χρόνο. Γενικώς τα παιδιά ξέρουν ότι τελευταία Κυριακή του μήνα γράφουν διαγώνισμα, ό,τι τέξη και να είναι. Έτσι κάθομαι μια Κυριακή ολόκληρη στο σπίτι και πηγαινοέρχονται παιδιά όλη τη μέρα, ό,τι ώρα τα βολεύει εκείνα, ανεξαρτήτου τάξης. Μπορεί δηλαδή να γράφει ένα παιδί Α Γυμνασίου με ένα παιδί Γ Λυκείου. Εννοείται πως δε χρεώνω τίποτα για τα διαγωνίσματα.

Εξαιρούνται οι Κυριακές που παίζουμε εντός έδρας και πρέπει να πάω στο γήπεδο, οππότε και τους ζητάω να μην έρθουν το συγκεκριμένο 2ωρο! ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: dim! στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:29:49 μμ
χαχαχα ακριβώς αυτό! Εκείνες οι Κυριακές, στις συγκεκριμένες ώρες, τα διαγωνίσματα είναι απαγορευμένα!  ;D ;D
* Τα διαγωνίσματα περιλαμβάνουν και μετάφραση και γραμματική, έτσι δεν είναι;
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: gringa στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:33:09 μμ
Αν μιλάς για Αρχαία Γυμνασίου, περιέχουν λίγο απ' όλα. Μετάφραση, ερωτήσεις πάνω στο κείμενο (κάποιες φορές και παράλληλο), γραμματική, συντακτικό και ετυμολογικά. Επίσης προσπαθώ να κατανέμω τις μονάδες κάθε ερώτησης όπως ακριβώς γίνεται και στις εξετάσεις τους, σύμφωνα δηλαδή με τις οδηγίες του υπουργείου.
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: dim! στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:38:37 μμ
Ναι για αρχαία γυμνασίου μιλώ!
Μήπως γνωρίζεις αν έχει βγει από το Υπουργείο η διδακτέα ύλη για το έτος 2010-2011;
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: gringa στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:43:54 μμ
Δε ξέρω. Έτσι κι αλλιώς οι πρώτες 3 ενότητες θα είναι, οπότε ξεκίνα κανονικά!
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: dim! στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:44:57 μμ
Οκ!! Ευχαριστώ!!!
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: gringa στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:46:25 μμ
Τίποτις  ;)

(chat το κάναμε ή μου φαίνεται? ;D ;D)
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: dim! στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:57:33 μμ
χαχαχα όντως!!!  ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: katerina11 στις Αύγουστος 24, 2011, 08:54:55 πμ
Καλημέρα σε όλους.
Ποια βοηθήματα θετικών και θεωρητικών μαθημάτων μου προτείνετε για την Α' λυκείου?
Ευχαριστώ!
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: stef στις Αύγουστος 24, 2011, 09:24:31 πμ
θεωρώ ότι το βοήθημα πρέπει να ταιριάζει με τον τρόπο διδασκαλίας του καθηγητή. Συνεπώς ένα καλό βοήθημα για τον έναν δεν είναι καλό για τον άλλο. Υπάρχουν όμως τα ευρέως διαδεδομένα βοηθήματα που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι. Φέτος όμως ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί πολλά και δεν τα έχουμε δεί ακόμα καθώς έχουν αλλάξει τα προγράμματα σπουδών. Βασικά έχουν ανακατέψει την ύλη α και β λυκείου στα περισσότερα μαθήγματα θετικών επιστημων. Εγω θα σου προτείνω εφόσον δώ κάποιο και το δουλέψω.

Το πρώτο βιβλίο όμως που βγήκε για την ερευνητική εργασία είναι "Εισαγωγή στην ερευνητική εργασία για το Λύκειο και τα ΑΕΙ/ΤΕΙ", που αναφέρεται σε όλα πεδία εκτέλεσης και συγγραφής μιας εργασίας
http://yliko.blogspot.com/ (http://yliko.blogspot.com/)
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: katerina11 στις Αύγουστος 25, 2011, 10:19:31 πμ
Σε ευχαριστώ πολύ! Θα περιμένω νεώτερα!
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: Juana στις Οκτώβριος 14, 2011, 06:32:19 πμ
 Καλημερα σας! Υπαρχουν βοηθηματα για Ιστορια με αρκετες πηγες για αναλυση, Βιολογια με αρκετες ασκησεις και Αρχαια περισσοτερο αγνωστα κειμενα; Δλδ βοηθηματα που να επικεντρωνονται μονο σε αυτα τα χαρακτηριστικα περισσοτερο;; ή κατι απο διαδικτυο; Ευχαριστω!!
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: eli_ στις Οκτώβριος 14, 2011, 04:13:20 μμ

Για την ιστορία υπάρχει από εκδόσεις Μπαχαράκη του Παπαζέτη ,ένα βοήθημα που έχει μόνο μεθοδολογία ανάλυσης πηγών και αρκετά ιστορικά παραθέματα για εξάσκηση.
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: erietta στις Δεκέμβριος 09, 2011, 12:21:28 πμ
Καλησπέρα! Ψάχνω για κάποιο βιβλίο - βοήθημα το οποίο να βοηθά τον μαθητή Λυκείου να βελτιώνει τον γραπτό του λόγο κυρίως σε επίπεδο έκφρασης. Έχει κανείς κάτι υπ' όψιν;
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: SUNBIRD στις Δεκέμβριος 10, 2011, 11:42:07 μμ
Καλησπέρα! Ψάχνω για κάποιο βιβλίο - βοήθημα το οποίο να βοηθά τον μαθητή Λυκείου να βελτιώνει τον γραπτό του λόγο κυρίως σε επίπεδο έκφρασης. Έχει κανείς κάτι υπ' όψιν;
Χωρίς να είμαι ειδικός , αλλά γιατί ένα βιβλίο (βλέπε νέες τάσεις Υπουργείου) και όχι πολλά βιβλία ;
Δεν νομίζω ένα βιβλίο με οδηγίες να  μπορεί να βοηθήσει τόσο , αλλά πολλά λογοτεχνικά βιβλία νομίζω πως θα τον βοηθήσουν περισσότερο .
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: lkjhgfd στις Δεκέμβριος 10, 2011, 11:57:00 μμ
καλά τα λες, αλλά έλα που δεν καθονται να διαβάσουν...μέχρι και δικά μου τους έχω πάει, τους έχω αγοράσει, αλλά άδικα...
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: MARKOS στις Δεκέμβριος 11, 2011, 12:12:17 πμ
μα, εχουν δικιο τα παιδια! Τα λογοτεχνικα ετσι κι αλλιως δεν βοηθανε, Ειναι μυθος για να πουλανε.
Επειδη και γω σε αυτη την κατηγορια ειμαι, των μαθητων που δεν διαβαζουν λογοτεχνια (παρα ελαχιστα και αυτα να ειναι ιστορικα και με πραγματικες ιστοριες) εχω καλυτερη προταση. Να διαβαζουν "δοκιμια" (Παπανουτσου, Παναγιωτοπουλου, Κορνηλιου Καστοριαδη, κλπ) Αυτα εχουν πιο συγκροτημενο λογο και σκεψη και καλο και πλουσιο λεξιλογιο. Επειτα δεν χρειαζεται να διαβαζεις πολλες σελιδες.Τα παιδια ειναι τεμπεληδες, οπως και γω.  Συνηθως ειναι χωρισμενα σε μικρα κειμενα-αρθρα.

Υπαρχουν βιβλια που βοηθουν πανω σε αυτο που ρωτας erietta.
"Συμβολη στη διδασκαλια της Εκθεσης" ενα 5τομο (νομιζω) εργο με ανθολογια των καλυτερων κειμενων-αρθρων χωρισμενα κατα ενοτητες-θεματα.
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: MARKOS στις Δεκέμβριος 11, 2011, 12:32:24 πμ
και για να μην υπαρχει παρεξηγηση λεω πως οχι να μη διαβαζουν τα παιδια λογοτεχνια, αλλά πως αυτο μονο δεν βοηθαει.
Προσωπικα εχω διαβασει για παραδειγμα ολο το εργο του Παπαδιαμαντη, αλλα δεν μπορω να πω πως αυτο και μονο με βοηθησε, αν δεν διαβαζα δοκιμιακο λογο.
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: apri στις Δεκέμβριος 11, 2011, 12:32:38 πμ
μα, εχουν δικιο τα παιδια! Τα λογοτεχνικα ετσι κι αλλιως δεν βοηθανε, Ειναι μυθος για να πουλανε.

E, όχι δα. Η λογοτεχνία είναι ο πιο ευχάριστος τρόπος να βελτιώσεις την έκφρασή σου. Και τα μηνύματά που περνάει απευθύνονται και στην ψυχή και στο μυαλό.

Σύμφωνοι, τα δοκίμια είναι πιο κοντά ως προς τη γλώσσα και τη θεματολογία με τις σχολικές εκθέσεις ιδεών και καλό είναι να τα διαβάζουν οι μαθητές.
Ωστόσο, πιστεύω ότι διαβάζοντας μόνο αυτά κινδυνεύει κάποιος να γράφει πολύ "πατροναρισμένα", σαν να αντιγράφει ιδέες και εκφράσεις που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί για το ίδιο θέμα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες σχολικές εκθέσεις μοιάζουν τόσο μα τόσο πολύ στο στυλ. Είναι σαν να αντιγράφουν τα ίδια λυσάρια.

Και εν πάση περιπτώσει, ακόμα κι αν τα αναγκάζει το εκπαιδευτικό σύστημα να γράφουν έτσι, ας έχουν και κάποια άλλα γλωσσικά πρότυπα για τον μετέπειτα βίο τους. Αν δεν μάθουν να διαβάζουν λογοτεχνία μικροί, πότε θα διαβάσουν;
Όταν θα βγουν στην εφεδρεία; :P

Είναι γεγονός πάντως ότι τα περισσότερα σημερινά παιδιά δεν διαβάζουν. Και γιατί έχουν κι άλλες πηγές πληροφόρησης (ίντερνετ) και γιατί δεν βλέπουν και κανέναν άλλον στο σπίτι να διαβάζει, για να παρακινηθούν. :-\
Άλλωστε, το μήνυμα που λαμβάνουν γύρω τους είναι ότι βιβλίο είναι μόνο το σχολικό εγχειρίδιο ή το βιβλίο που θα τα βοηθήσει σε μάθημα του σχολείου. Άρα, γιατί να το ξανανοίξουν σε άλλη περίπτωση;



και για να μην υπαρχει παρεξηγηση λεω πως οχι να μη διαβαζουν τα παιδια λογοτεχνια, αλλά πως αυτο μονο δεν βοηθαει.
Προσωπικα εχω διαβασει για παραδειγμα ολο το εργο του Παπαδιαμαντη, αλλα δεν μπορω να πω πως αυτο και μονο με βοηθησε, αν δεν διαβαζα δοκιμιακο λογο.


Αν και καταλαβαίνω την πρακτικότητα της πρότασής σου, διαφωνώ με τη λογική που περνάμε στα παιδιά.
Τα βιβλία δεν τα διαβάζουμε μόνο για τις τρέχουσες σχολικές ανάγκες.
Τα διαβάζουμε για να ανοίγουμε και κανένα παράθυρο παραπάνω προς τον έξω κόσμο.

Το πακέτο "δοκίμια-έτοιμα σχεδιαγράμματα" για την έκθεση το μίσησα αφόρητα ως μαθήτρια (αν και το είχα υιοθετήσει αναγκαστικά τότε). Αν δεν θεωρούνται τα παιδιά πνευματικά ώριμα για να έχουν άποψη για κάποια θέματα, ας μην τους τα βάζουν προς ανάλυση. Κι αν όλες οι απόψεις δεν μπορούν να κριθούν αντικειμενικά, ας μην εξετάζεται η έκθεση. Ας διδάσκεται μόνο. Χιλιάδες παιδιά αποφοιτούν από τα σχολεία και η μόνη ευκαιρία που βρίσκουν να εκφράσουν πραγματικά την άποψή τους είναι στο διαδίκτυο και εκεί κουτσά-στραβά, γιατί ουδείς δίνει σημασία στην ποιότητα της έκφρασης.
Από μαθήτρια αναρωτιόμουν: Η έκθεση τελικά γιατί διδάσκεται; Για να αναπαράγουν οι μαθητές τη μασημένη τροφή που τους έδωσαν οι καθηγητές ή για να μάθουν να εκθέτουν τις απόψεις τους; Γιατί εγώ το πρώτο βίωσα.

Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: erietta στις Δεκέμβριος 11, 2011, 12:34:34 πμ
Αχ Μάρκο, τι μου θύμισες! Την έχω αυτή τη σειρά κάπου στο σπίτι μου. Κι εγώ θεωρώ ότι η ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων δεν βοηθά στην έκθεση αλλά στην γενικότερη καλλιέργεια. Ρώτησα στο forum, γιατί ένας μαθητής με ρώτησε αν υπάρχει κάποιο σχετικό βοήθημα για την βελτίωση της έκφρασής του. Του υποσχέθηκα ότι θα ψάξω σε κεντρικά βιβλιοπωλεία και θα του πω... Πάντως, δύσκολα βλέπω να βρίσκω κάτι.
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: MARKOS στις Δεκέμβριος 11, 2011, 08:49:45 πμ
apri μου, συμφωνω με την αποψη σου.Παρολα αυτα θα κανω 2 επισημανσεις:

1η. θεωρω πως η αναγνωση λογοτεχνικων βιβλιων ειναι και μιμηση(πράξεως σπουδαιας και τελείας...). Προσωπικα οι δικοι μου γονεις δεν εχουν τελειωσει ουτε τη βασικη εκπαιδευση και συνεπως δεν διαβαζαν σπιτι, γιατι δουλευε μονο ο πατερας μου αγροτης και  αγωνιζονταν να τα φερουν βολτα με τα 4 παιδια. Παρολα αυτα εγω ειχα απο μικρος αγαπη στα βιβλια και περασα και με πρωτιά στο πανεπιστημιο. Στον αντιποδα τωρα, γνωριζω φιλους μου που οι γονεις εγγραμματοι και οι δυο και διαβαζαν λογοτεχνια, παρολα αυτα τα παιδια τους δεν επιασαν βιβλιο στο χερι τους.
Καπως ετσι λειτουργει και με το "καπνιζειν"....
Συνεπως, ειναι μιμηση αλλα και δεν ειναι μιμηση. Θα πω καλυτερα πως το περιβαλλον ειναι αυτο που ωθει κυριως.

2. Ας κανουμε ενα πειραμα: Εχουμε εναν μαθητη που του λεμε να διαβαζει λογοτεχνικα, οσα μπορει και θελει, μεχρι 6 μηνες. Και εχουμε εναν άλλο μαθητη και του λεμε να διαβαζει δοκιμια 2-3 σελιδες την ημερα και να κρατα σημειωσεις και αυτος για διαστημα 6 μηνων. Τους καλουμε και τους δινουμε ενα θεμα εκθεσης το ιδιο και στους δυο. Πιστευω πως ο δευτερος θα παει πολυ καλυτερα.
Πρεπει να πω εδω, πως η λογοτεχνια βοηθαει στην πνευματικη και κυριως στη ψυχικη καλλιεργεια και δεν μπορουμε να την αποκλεισουμε. Και κατι ακομα, κακως εξεταζεται στις πανελλαδικες (αλλά αυτο ειναι μια αλλη ιστορια, μεγαλη)

3. Ειπες πως στις πανελληνιες τα παιδια παπαγαλιζουν και καταληγουμε να βλεπουμε στο πακετο των 25 τετραδιων τα 19 να ειναι "ομοια". Σωστα. Αλλά αυτο δεν οφειλεται στο δοκιμιακο λογο αλλά στα κονσερβοποιημενα εκθεσιολογια - βοηθηματα που ολοι μας τα πιασαμε στα χερια μας και ολοι μας τα εχουμε σπιτι ως βοηθηματα και σωστα κανουμε. Ομως οταν πηγαμε να γραψουμε ,εγω προσωπικα, δεν ειχα παπαγαλισει τιποτα. εγραψα με δικο μου υφος και σφραγιδα (σαν αυτη που το μελανι της ειναι μεσα, οχι σε ταμπόν).

Τελικα 3 επισημανσεις μου βγηκαν  ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: bania στις Δεκέμβριος 11, 2011, 12:13:57 μμ
μα, εχουν δικιο τα παιδια! Τα λογοτεχνικα ετσι κι αλλιως δεν βοηθανε, Ειναι μυθος για να πουλανε.
Επειδη και γω σε αυτη την κατηγορια ειμαι, των μαθητων που δεν διαβαζουν λογοτεχνια (παρα ελαχιστα και αυτα να ειναι ιστορικα και με πραγματικες ιστοριες) εχω καλυτερη προταση. Να διαβαζουν "δοκιμια" (Παπανουτσου, Παναγιωτοπουλου, Κορνηλιου Καστοριαδη, κλπ) Αυτα εχουν πιο συγκροτημενο λογο και σκεψη και καλο και πλουσιο λεξιλογιο. Επειτα δεν χρειαζεται να διαβαζεις πολλες σελιδες.Τα παιδια ειναι τεμπεληδες, οπως και γω.  Συνηθως ειναι χωρισμενα σε μικρα κειμενα-αρθρα.

Υπαρχουν βιβλια που βοηθουν πανω σε αυτο που ρωτας erietta.
"Συμβολη στη διδασκαλια της Εκθεσης" ενα 5τομο (νομιζω) εργο με ανθολογια των καλυτερων κειμενων-αρθρων χωρισμενα κατα ενοτητες-θεματα.

erietta, marko θα μπορούσατε να δώσετε επιπλέον πληροφορίες για το συγκεκριμένο? βρήκα αυτό http://www.evripidis.gr/showauthor.asp?auth=%C4%C7%CC%C1%CA%C1%CA%CF%D3-%CA%D5%D1%C9%C1%C6%CF%D0%CF%D5%CB%CF%D3
αλλά δεν μπορώ να καταλάβω κ πολλά ως προς τη δομή, τη γλώσσα κ.λπ.
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: apri στις Δεκέμβριος 11, 2011, 12:54:45 μμ
@Markos


Eννοείται πως δεν αρκεί να διαβάζουν οι γονείς, για να διαβάσει το παιδί. Εγώ το ανέφερα με την έννοια της επίδρασης του περιβάλλοντος.
Και έχεις δίκιο: Υπάρχουν γονείς που είναι αγράμματοι, αλλά κατορθώνουν να περάσουν στα παιδιά τους την αγάπη για το διάβασμα. Το θέμα είναι γενικά τι μηνύματα στέλνεις στα παιδιά.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι πολλοί έχουν ξεχάσει τη χαρά του διαβάσματος και το βλέπουν μόνο χρησιμοθηρικά.
Μ' αυτήν τη λογική, θεωρώ ότι καλό είναι να προτείνουμε στα παιδιά να διαβάζουν γενικώς: λογοτεχνία, δοκίμια, άρθρα σε εφημερίδες, οτιδήποτε θα τους ξυπνήσει το μυαλό. Και βεβαίως, να δώσουν έμφαση στα δοκίμια που είναι πιο κοντά στη λογική των εκθέσεων ιδεών. Απλώς να μην είναι τα μόνα που θα διαβάζουν και μάλιστα με τη λογική της εξεταζόμενης ύλης. Γιατί πολύ φοβάμαι ότι, αν διαβάζουν δοκίμια μόνο για να βελτιώσουν την έκφρασή τους ή να πάρουν ιδέες, όταν δώσουν έκθεση με το καλό και τα πάνε καλά, δεν θα ξανανοίξουν βιβλίο στη ζωή τους.
Ξέρω ανθρώπους που έχουν τελειώσει ακόμα και το πανεπιστήμιο και έκτοτε δεν έχουν ξανανοίξει βιβλίο, διότι, λέει, το πτυχίο το πήραν... :o :o


Και όχι δεν φταίνε τα δοκίμια από μόνα τους για τις τυποποιημένες εκθέσεις των μαθητών. Φταίει το πνεύμα με το οποίο τα ωθούμε να τα διαβάζουν και κυρίως το γεγονός ότι ενίοτε τα θέματα είναι τέτοια που αναγκάζονται να αντιγράφουν τυφλά αυτά που λένε τα εκθεσιολόγια και τα δοκίμια, γιατί πολύ απλά δεν έχουν διαμορφώσει ακόμη προσωπική άποψη πάνω σ' αυτά ή δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις.
Γιατί καλά να έχουν κάποια άποψη π.χ για τα αίτια της ανεργίας παρατηρώντας το τι συμβαίνει γύρω τους, αλλά από πού και ως πού μπορεί ένα παιδί να προτείνει λύσεις για την καταπολέμησή της; Εδώ δεν βρίσκουν λύσεις οι καθ' ύλην αρμόδιοι. :P Κάπως έτσι καταλήγουν να προτείνουν ως λύση σε όλα μόνο την ανθρωπιστική παιδεία...


Λες ότι δεν παπαγάλισες τίποτα, πριν να γράψεις. Το φαντάζομαι ότι δεν το επιδίωξες, αλλά μην είσαι τόσο σίγουρος ότι τελικά δεν έγραφες κάποια πράγματα που είχες διαβάσει και τα είχες υιοθετήσει χωρίς να έχεις εκείνη τη στιγμή τη δυνατότητα να τα κρίνεις.
Και εγώ το ίδιο νόμιζα για τον εαυτό μου, μέχρι που ξαναδιάβασα κάποια στιγμή μια έκθεση που είχα γράψει στο λύκειο για τη γλώσσα των νέων και τράβαγα τα μαλλιά μου με τις απόψεις που είχα αποδεχθεί τότε διαβάζοντας τι έλεγε ο ένας και ο άλλος δοκιμιογράφος. Την έσκισα, μα το Θεό.


Και για να κλείσω -γιατί πιστεύω ότι κατά βάση συμφωνούμε- ίσως να κάνω λάθος, αλλά πιστεύω ότι ένας καθηγητής μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά έναν μαθητή μόνο ως προς τη δομή της έκθεσης, στο να μάθει να έχει ειρμό σ' αυτά που γράφει. Στο περιεχόμενο και στην έκφραση μπορεί να του διορθώσει κάποια λάθη, μπορεί να προτείνει κάποια βιβλία που πιστεύει ότι αξίζει να τα διαβάσει, αλλά δεν μπορεί (ούτε και πρέπει) να του βάλει πράγματα στο κεφάλι του. Αυτό αν θέλουμε να έχουμε ανθρώπους γύρω μας που μαθαίνουν να σκέπτονται μόνοι τους και να εκφράζονται ελεύθερα.



 
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: MARKOS στις Δεκέμβριος 11, 2011, 01:31:27 μμ
@Markos



Λες ότι δεν παπαγάλισες τίποτα, πριν να γράψεις. Το φαντάζομαι ότι δεν το επιδίωξες, αλλά μην είσαι τόσο σίγουρος ότι τελικά δεν έγραφες κάποια πράγματα που είχες διαβάσει και τα είχες υιοθετήσει χωρίς να έχεις εκείνη τη στιγμή τη δυνατότητα να τα κρίνεις.



δεν διαφωνώ, πιθανότατα ετσι να ειναι αλλα τα εγραψα με δικο μου υφος γραφης. Και αλιμονο αν δεν εξελισσομαστε μεγαλωνοντας στο τροπο σκεψης. Συμφωνουμε λοιπον, και μου αρεσει που παντα εχουμε εναν αντιλογο αλλα κερδιζουμε πραγματα. Δε σου κρυβω πως στο παρελθον αναθεωρησα καποιες αποψεις μου χαρη σε σενα και στα παιδια εδω.

@Markos

Ξέρω ανθρώπους που έχουν τελειώσει ακόμα και το πανεπιστήμιο και έκτοτε δεν έχουν ξανανοίξει βιβλίο, διότι, λέει, το πτυχίο το πήραν... :o :o
 


φοβαμαι πως ετσι θα καταληξω, αν δεν ειμαι ηδη σε αυτη την κατηγορια!
Γιαυτο κανω ιδιαιτερα και ετοιμαζομαι και για μεταπτυχιακο...
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: apri στις Δεκέμβριος 11, 2011, 01:52:56 μμ
Δε σου κρυβω πως στο παρελθον αναθεωρησα καποιες αποψεις μου χαρη σε σενα και στα παιδια εδω.

Παρομοίως.
Το PDE έκανε πράξη τη δια βίου μάθηση πολύ πριν χρησιμοποιηθεί από άλλους απλώς ως τίτλος... ;)
Τίτλος: Απ: Βοηθήματα Λυκείου (διάφορα)
Αποστολή από: syrrahm στις Νοέμβριος 08, 2013, 08:14:42 μμ
Υπάρχει κάποιο άλλο βοήθημα για τη Λογοτεχνία Α' Λυκείου σύμφωνα με το νέο σύστημα εκτός από αυτό το βοήθημα εκδόσεων Πατάκη: http://www.patakis.gr/viewshopproduct.aspx?id=615518