Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: xionati στις Μαρτίου 20, 2009, 02:08:56 pm

Τίτλος: Προβληματισμός
Αποστολή από: xionati στις Μαρτίου 20, 2009, 02:08:56 pm
Θα ήθελα να διαβάσω τις απόψεις σας για ένα θέμα.Γνωρίζω ένα παιδάκι το οποίο είναι δύο ετών και ενός μήνα και το οποίο βιδώνει και ξεβιδώνει βίδες με πραγματικό κατσαβίδι.Επίσης γνωρίζει το νόημα του αριθμού 3 ως σύνολο και φυσικά ζητάει από τους γονείς του συνέχεια να του διαβάζουν βιβλία.Επίσης παίζει με καρτούλες λέξεων και εικόνων και γνωρίζει κάποιες από αυτές τις λέξεις.Επιπλέον συναρμολογεί πάζλ με κορνίζα των 35 κομματιών χωρίς να του υποδεικνύει κανένας ενήλικος τη σωστή θέση.Δε θα ήθελα να σχολιάσω εγώ απλά περιμένω τις απόψεις σας. Τα πάζλ και το ξεβίδωμα τα ξεκίνησε από 17 μηνών.
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: prf στις Μαρτίου 20, 2009, 02:49:43 pm
Μπράβο στο παιδάκι, αλλά μην πάει ο νους σου αλλού.
Όλος ο κόσμος είναι γεμάτος από "παιδιά θαύματα".
Προτιμότερο είναι να έχουμε ευτυχισμένα και χαρούμενα παιδιά που ζουν την ηλικία τους.
Τις όποιες δεξιότητες και ικανότητες έχουν, μπορούν να τις εκμεταλευτούν στην πορεία της ζωής τους.
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: Sophaki στις Μαρτίου 20, 2009, 03:11:26 pm
Μπράβο στο παιδάκι, αλλά μην πάει ο νους σου αλλού.
Όλος ο κόσμος είναι γεμάτος από "παιδιά θαύματα".
Προτιμότερο είναι να έχουμε ευτυχισμένα και χαρούμενα παιδιά που ζουν την ηλικία τους.
Τις όποιες δεξιότητες και ικανότητες έχουν, μπορούν να τις εκμεταλευτούν στην πορεία της ζωής τους.


Συμφωνώ απόλυτα...
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: Ritalamp στις Μαρτίου 20, 2009, 03:18:46 pm
Κι εγώ συμφωνώ. Κι επειδή το παιδάκι αυτό σίγουρα θα τύχει αναγνώρισης και εκτίμησης από τον περίγυρό του, καλό θα ήταν να υποστηριχθεί το συναίσθημά του και για να μην πάρει ψηλά τον αμανέ και για να μη νιώθει ότι ο εαυτός του είναι μόνο οι επιτυχίες του και οι διακρίσεις του. Μα καλά του δώσανε κατσαβίδι σε τέτοια ηλικία; Τι να πω... Ελπίζω να μην το πιέζουν.
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: xionati στις Μαρτίου 20, 2009, 03:38:21 pm
Είναι σίγουρο ότι ο κόσμος είναι γεμάτος από παιδιά θαύματα.Το συγκεκριμένο δεν πιστεύω ότι αποτελεί μεμονομένο περιστατικό.Σίγουρα υπάρχουν κι άλλα παιδιά που παρουσιάζουν τέτοιες δεξιότητες από τόσο μικρή ηλικιά και ούτε επιδιώκεται να δημιουργήσουμε το μελλοντικό πυρηνικό επιστήμονα.Άλλωστε είναι εγκληματικό να φορτώνουμε την παιδική ηλικία με υπερβολικές απαιτήσεις.Το θέμα είναι ότι το παιδί( κατά τη γνώμη μου) είναι πολύ μικρό για τέτοιες δεξιότητες και δυνατότητες.Γνωρίζουμε τους περιορισμούς που κατά τον Piaget χαρακτηρίζουν τη σκέψη των παιδιών της προσχολικής ηλικίας.Υπάρχουν παιδιά νηπιαγωγείου που δεν μπορούν να βιδώσουν-ξεβιδώσουν και όχι μόνο.Θα ήθελα και την γνώμη συναδέλφων νηπιαγωγών.  
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: MARKOS στις Μαρτίου 20, 2009, 03:45:46 pm
εγω παντως βιδωνα και ξεβιδωνα !!!
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: emmaki στις Μαρτίου 20, 2009, 03:55:21 pm
Σίγουρα μπράβο στο παιδί αλλά και στην οικογένεια που υποστηρίζει τις ικανότητες του (αν και διαφωνώ νε το κανονικό κατσαβίδι και τις βίδες για λόγους ασφάλειας, αλλά αυτό έιναι άλλο ζήτημα).
Το θέμα είναι να μην πιεστεί σε καμία περίπτωση το παιδί να κατακτήσει και άλλες δεξιότητες, αλλά αυτό να έρθει φυσικά και λογικά. Επίσης, οι γονείς θα πρέπει να υποστηρίζουν το παιδί προμηθεύοντας το με βιβλία και διαφορετικά υλικά για να δουλέυει.
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: olgalia στις Μαρτίου 20, 2009, 07:28:14 pm
Χιονάτη στην Ελλάδα, δυστυχώς, θα ήταν καλύτερο για το παιδί να μην ήταν χαρισματικό. Απαγορεύεται να πηδήξει τάξη στο σχολείο, πρακτική που εφαρμόζεται πχ στις ΗΠΑ. Αποτέλεσμα κάποιοι γονείς να πλαστογραφούν την ηλικία τους για να πάνε σε μεγαλύτερη τάξη. Το μόνο που προβλέπεται για αυτά τα παιδιά είναι εμπλουτισμός της μελέτης τους από το δάσκαλο/καθηγητή στη τάξη για να μη βαριούνται.

Το
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: Ελένη_ στις Μαρτίου 20, 2009, 08:35:52 pm
Μπράβο στο παιδάκι, αλλά μην πάει ο νους σου αλλού.
Όλος ο κόσμος είναι γεμάτος από "παιδιά θαύματα".
Προτιμότερο είναι να έχουμε ευτυχισμένα και χαρούμενα παιδιά που ζουν την ηλικία τους.
Τις όποιες δεξιότητες και ικανότητες έχουν, μπορούν να τις εκμεταλευτούν στην πορεία της ζωής τους.


Συμφωνώ! Και επιπλέον ας μη βιαζόμαστε να χαρακτηρίσουμε το παιδί χαρισματικό. Αυτό θα διαπιστωθεί από κανένα ΚΕΔΔΥ (πρωην ΚΔΑΥ). Τις προάλλες συζητούσα με τον προιστάμενο του ΚΕΔΔΥ του νομού μου και μου έλεγε πως υπάρχουν πολλές περιπτώσεις γονιών που στέλνουν τα παιδιά τους εκεί για να διαπιστωθεί και επίσημα το πόσο χαρισματικά είναι. Η πλειονότητα των περιπτώσεων είναι κανονικά παιδιά που απλά έχουν μια ιδιαίτερη ικανότητα. Δεν θέλω να σε απογοητεύσω και σίγουρα δεν θέλω να εκφέρω άποψη, από τη στιγμή που δεν γνωρίζω προσωπικά το παιδί. Πάντως χρειάζεται προσοχή ένα τέτοιο θέμα, γιατί μιλάμε για ένα μικρό παιδάκι. Ας μη βιαζόμαστε να του βάλουμε ταμπέλες, έστω κι αν είναι για καλό, γιατί σήμερα η μοναδικότητα και η εξυπνάδα μάλλον δεν είναι προσόν...
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: w1red στις Μαρτίου 20, 2009, 10:38:09 pm
Εγώ πιστεύω πως πρέπει να ικανοποιούν την ανάγκη του παιδιού για παιχνίδι και δημιουργική απασχόληση. Έχει πολλά παιχνίδια, ας ρίξουν και μια ματιά όπως για παράδειγμα στα Lego mindstorm, education. Πιστεύω πως πρέπει να του δίνουν θετικά συναισθήματα γι' αυτό που κάνει και να μην ανησυχούν. Έρευνες δείχνουν πως οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν πως είναι ξεχωριστοί και πολύ καλοί σε κάποιο τομέα, πολύ καλύτεροι από τον μέσο όρο. Όλοι έχουν ψηλά τον αμανέ επειδή έχουν ανάγκη από κάτι τέτοιο. Αν δεν τον έχουν η κατάθλιψη περιμένει στην γωνία. Οπότε θεωρώ άκυρους τους περισσότερους από τους φόβους που άκουσα από συναδέλφους. Δεν νομίζω πως είμαι ο ειδικός για υποδείξω στους γονείς το πως ακριβώς θα διαχειριστούν την κατάσταση, μιας και μέχρι τώρα τα πάνε πολύ καλά. Καλύτερα από τον μέσο όρο θα μπορούσα να πω  :P  ;) και αυτό που νοιώθουν για το παιδί τους λειτουργεί ήδη ως "αυτοεκπληρούμενη προφητεία".  ;D
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: xionati στις Μαρτίου 20, 2009, 11:34:31 pm
Οι γονείς για να είμαι ειλικρινής δεν "φουσκώνουν" τα μυαλά του παιδιού.Το προμηθεύουν όσο μπορούν με υλικό για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του και απ'ό,τι λεει η μητέρα δεν το πιέζουν να ασχολείται με συγκεκριμένα πράγματα.Για παράδειγμα στους 16 μήνες άρχισε να τοποθετεί αυτά τα ξυλινα πάζλ που συγκεκριμένο κομμάτι τοποθετείται σε συγκεκριμένη θέση.Έπαιξε με αυτά για κανένα δίμηνο και αυτή η ασχολία κορέστηκε.Πλέον το παιχνίδι δεν είχε να προσφέρει κάτι περαιτέρω στο παιδί αφού όποιο πάζλ του είδους έπεφτε στα χέρια του το έφτιαχνε αμέσως.Μέτα η μητέρα πήρε αυτά τα πάζλ με την κορνίζα που είναι πιο προχωρημένα με το σκεπτικό να ασχοληθεί λίγο πιο μέτα με αυτά ή έτσι να χαζεύει που λέμε.Έλα όμως που ο μικρός άρχισε να τα συναρμολογεί!Δεν ξέρω πλέον τι να συμπεράνω ή τι πλέον είναι αυτό που ισχύει όσον αφορά την ανάπτυξη των παιδιών.Οι γονείς είναι και οι δύο μορφωμένοι και το θέμα με το κατσαβίδι προέκυψε επειδή ο πατέρας είναι μηχανικός και έτσι όλο και ξεγλιστρά και σε ανύποπτο χρόνο το παίρνει καμιά φορά.Πάντως είναι ανησυχητικό αυτό που είπες συνάδελφε για τη μελλοντική επίδοση του παιδιού.Τι θα πρέπει κατά τη γνώμη σου/σας να προσέξουν οι γονείς ώστε να ελέγξουν την κατάσταση?
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: elen11 στις Μαρτίου 21, 2009, 06:23:43 am
     Φυσικά και το παιδάκι είναι χαρισματικό. Στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού υπάρχουν ειδικά σχολεία, ο παιδίατρος ή ο εκπαιδευτικός μετά από τη σύμφωνη γνώμη των γονέων θα το είχε προτείνει στους σχετικούς υπεύθυνους για τέτοια θέματα , σε ειδικά σωματεία, ιδρύματα ή κάτι ανάλογο – παιδιά με ιδιαίτερη ευστροφία, κάπως έτσι .
           Σε μας δεν ξέρω ακριβώς τι παίζει, αλλά οι παιδίατροι είναι σίγουρα ενημερωμένοι, υπάρχει κι εδώ κάτι ανάλογο, εξετάζουν το παιδί και αποφασίζουν αν ανήκει στην ομάδα παιδιών με υψηλό IQ. Μου το ανέφερε ο παιδίατρος πριν κάποια χρόνια για το δικό μου παιδί που μίλησε κανονικά και καθαρά στους 6 μήνες - άργησε να περπατήσει όμως, διάβαζε από πολύ μικρό κλπ.
Το έβαλε να τοποθετήσει – σε μεγαλύτερη ηλικία, 1,5 ήταν, 2 ..δε θυμάμαι - κάτι ξύλινα γεωμετρικά σχήματα στις κενές τους θέσεις, διάφορες τέτοιες ασκησούλες, το βρήκε πάλι « χαρισματικό» και με ρώτησε αν ήθελα να κάνει παραπέρα ενέργειες.  Δεν ενδιαφέρθηκα γιατί δε θεώρησα ότι θα του προσέφερε κάτι ιδιαίτερο.
    Οπότε δεν έμαθα και αν όντως ήταν χαρισματικό, παιδί θαύμα. Ξέρω όμως ότι στην πορεία δεν έδειξε κάτι ιδιαίτερο. Από πολύ μικρό, 6 χρ νομίζω, έγραψε και συνέθεσε τραγούδια επιπέδου ενήλικου, πολύ ωραία, έχει γρήγορη αντίληψη, με μια ματιά μαθαίνει δύσκολο μάθημα, αλλά βαρέθηκε τελικά γρήγορα. Πήγαινε σκάκι, πήρε βραβεία σε πρωταθλήματα σκάκι, αλλά το παράτησε κι αυτό. Είναι απλά πολύ καλός μαθητής, προς το παρόν, αλλά επειδή τα μαθαίνει όλα γρήγορα δε διαβάζει αρκετά, ψιλοβαριέται και ίσως να μην είναι καν καλός μαθητής στο μέλλον. Ίσως να μην ήταν καν χαρισματικό παιδί. Ή ίσως να ήταν και να μην το επιβράβευσα αρκετά ώστε να συνεχίσει. Ίσως απλά να βαρέθηκε. Τόσα πολλά «ίσως». Who knows? ^^
Όσο χαρισματικό κι αν είναι ένα παιδί χωρίς στρώσιμο, εξάσκηση, διάβασμα δε κάνει τίποτα. Στο εξωτερικό αν διαπιστώσουν τέτοιο παιδί πάντως, με υψηλό δείκτη νοημοσύνης, το αρπάζουν. Εγώ προσωπικά θα χαιρόμουν και θα καμάρωνα βέβαια, αλλά μέχρι εκεί. Το πιέζουν τόσο πολύ απ ότι έμαθα για να αποδώσει  το μέγιστο των δυνατοτήτων του που δεν είμαι σίγουρη ότι θα του αποβεί σε κάτι καλό. Ας μιλήσουν οι γονείς με τον παιδίατρό τους κι ας αποφασίσουν αυτοί.       
           

Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: elen11 στις Μαρτίου 21, 2009, 06:43:08 am
Τώρα διάβασα πιο καλά και τις προηγούμενες απαντήσεις. Ε, για όνομα πια!
Σε λίγο όχι χαρισματικό, προβληματικό θα το βγάλετε το παιδάκι!
Θα πάρει ψηλά τον αμανέ, κατάθλιψη, εεεε...
Οι περισσότεροι γονείς παιδιών που ίσως είναι μεγαλύτερου δείκτη νοημοσύνης τελικά φοβόμαστε να το ψάξουμε παραπάνω ή να το παροτρύνουμε το παιδί - όπως κι εγώ- γιατί πιθανόν δε θα είναι ευτυχισμένο στο μέλον κλπ.Αλλά τελικά αυτό συμβαίνει κι επειδή  δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση , δεν ξέρουν οι γονείς πού να απευθυνθούνε.
Γι αυτό και δικά μας μυαλά αριστεύουν και διαπρέπουν στο εξωτερικό κι όχι εδώ.Ή έστω ίσως και γι αυτό.
Και ποιος μας λέει τελικά ότι ένας επιστήμονας, κάποιος που θα εφεύρει ή ανακαλύψει κάτι σημαντικό, ακόμη και φάρμακο για ανίατες ασθένειες, και που θα μπορούσε να είναι κάποιο από αυτά τα παιδιά, δε θα είναι υπερήφανο και ευτυχισμένο με την ανακάλυψή του?
Πιστεύω ότι μπορεί να ήταν και βλακεία μου τελικά που δεν το έψαξα και λίγο παραππέρα. Πολύ εγωιστικό εκ μέρους μου.
Μπορ0ύν οι γονείς να το ψάξουν, να δοκιμάσει το παιδί κι ανάλογα με τη διάθεση και ψυχολογία του στην πορεία να συνεχίσει η να σταματήσει
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: w1red στις Μαρτίου 21, 2009, 10:44:21 am
elen11 το κατάθλιψη το έγραψα εγώ. Διάβασε καλύτερα και θα καταλάβεις πως γράφω ότι ο άνθρωπος που δεν θεωρεί τον εαυτό του ξεχωριστό τον περιμένει η κατάθλιψη στην πόρτα. Αν και πρώτη φορά ακούω πως υπάρχει αυτός ο σύλλογος, έχω ιστορίες για τέτοια παιδιά που μεγάλωσαν και έγιναν ενήλικες, μερικοί έχουν και παιδιά. Η αλήθεια είναι πως όταν κατακτήσουν το στόχο, πχ να είναι κορυφή στο σκάκι, τα παρατάνε. Αν δεν υπάρχει ανταγωνισμός τα παρατάνε. Επίσης, δεν τους αρέσει να κοντράρονται στην παπαγαλία, αλλά στην κατάκτηση-δημιουργία της γνώσης και της απάντησης. Πιστεύω πως ο ρόλος των γονέων θα πρέπει να είναι να τους βρίσκουν νέους στόχους, αλλά και προκλήσεις στο σχολείο, Πανεπιστήμιο, προσωπικές σχέσεις, έτσι ώστε να μην απορρίψουν αυτές τις βασικές δομές της κοινωνίας. Είναι μεγάλη συζήτηση, οπότε ίσως τα άτομα που έχουν ιδρύσει τον σύλλογο, να έχουν καλύτερες και έτοιμες συνταγές.
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: emmaki στις Μαρτίου 21, 2009, 10:47:15 am
Καταρχήν, για να μιλήσουμε για ένα παιδί αν είναι χαρισματικό ή όχι το παιδί πρέπει να έχει πάει στο σχολείο και να έχει αρχίζει το πρόγραμμα του σχολέιου. Σε μια πιο μικρή ηλικία δεξιότητες μπορεί να είναι αποτέλεσμα εξάσκησης ή ακόμα και κάποιου αυτισμού (δεν λέω ότι το παιδί έχει αυτισμό, αλλά υπάρχουν παραδείγματα αυτιστικών που από πολύ μικρή ηλικία είχα ανεπτυγμένη κάποια δεξιότητα σε πολύ μεγλύτερο βαθμό από το μέσο όρο των παιδιών της ηλικίας τους). Για να μιλήσουμε για δείκτη νοημοσύνης με κάποια βεβαιότητα, το παιδί πρέπει να έιναι από 7-8 και πάνω (και παρακαλώ αν υπάρχει κάποιος ψυχολόγος ας με διορθώσει αν κάνω κάθος).
Ας βάλουμε, λοιπόν, τα πράγματα στη θέση τους και ας μην ενθουσιαζόματσε τόσο εύκολα με ένα ικανό παιδί.

Υ.Γ. Μελέτες έχουν δείξει ότι και στις χώρες που υπάρχει πρόβλεψη για τα "παιδιά θαύματα" και αυτά μπορούν να προχωρήσουν στο σχολείο με ειδικό πρόγραμμα ή να πάνε στο πανεπιστήμιο στα 15....τα παιδιά αυτά τελικά έχουν πολλά ψυχολογικά ροβλήματα λόγω του ότι έχασαν την "παιδικότητα" τους.
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: bikini στις Μαρτίου 21, 2009, 11:12:11 am
Καταρχήν, για να μιλήσουμε για ένα παιδί αν είναι χαρισματικό ή όχι το παιδί πρέπει να έχει πάει στο σχολείο και να έχει αρχίζει το πρόγραμμα του σχολέιου. Σε μια πιο μικρή ηλικία δεξιότητες μπορεί να είναι αποτέλεσμα εξάσκησης ή ακόμα και κάποιου αυτισμού (δεν λέω ότι το παιδί έχει αυτισμό, αλλά υπάρχουν παραδείγματα αυτιστικών που από πολύ μικρή ηλικία είχα ανεπτυγμένη κάποια δεξιότητα σε πολύ μεγλύτερο βαθμό από το μέσο όρο των παιδιών της ηλικίας τους). Για να μιλήσουμε για δείκτη νοημοσύνης με κάποια βεβαιότητα, το παιδί πρέπει να έιναι από 7-8 και πάνω (και παρακαλώ αν υπάρχει κάποιος ψυχολόγος ας με διορθώσει αν κάνω κάθος).
Ας βάλουμε, λοιπόν, τα πράγματα στη θέση τους και ας μην ενθουσιαζόματσε τόσο εύκολα με ένα ικανό παιδί.

Υ.Γ. Μελέτες έχουν δείξει ότι και στις χώρες που υπάρχει πρόβλεψη για τα "παιδιά θαύματα" και αυτά μπορούν να προχωρήσουν στο σχολείο με ειδικό πρόγραμμα ή να πάνε στο πανεπιστήμιο στα 15....τα παιδιά αυτά τελικά έχουν πολλά ψυχολογικά ροβλήματα λόγω του ότι έχασαν την "παιδικότητα" τους.

Νομίζω ότι είσαι η πιο κατατοπιστική στο θέμα...  ::)
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: w1red στις Μαρτίου 21, 2009, 12:18:20 pm
Δεν είμαι ειδικός αλλά νομίζω πως ο αυτισμός έχει και άλλα χαρακτηριστικά, έχεις δίκιο πως μερικές φορές εμφανίζεται στα 3 χρόνια αν δεν κάνω λάθος, άλλες φορές ποιο πρώιμα. Μερικές δεξιότητες που έχουν μερικά από τα παιδιά αυτά είναι αυξημένες, αλλά παρουσιάζουν διαφορά στην ομιλία, κλείσιμο στον εαυτό και άλλα, τα οποία τα διαφοροποιούν. Διαφωνώ λοιπόν, πρέπει να ενθουσιαζόμαστε, για όνομα του θεού. Ακόμα και αν είναι αυτιστικό με ειδικές ικανότητες. Από πότε απαγορεύετε ο ενθουσιασμός για τα παιδιά μας και τα μεγάλα όνειρα; Για μένα το μόνο που απαγορεύετε, είναι να κάνουμε τα παιδιά έρμαια των ονείρων μας, αδιαφορώντας για τα δικά τους. Αλλά ας αποποινικοποιήσουμε την χαρά και ας ποινικοποιήσουμε την καταστροφολογία. Όσον αφορά τα χαρισματικά παιδιά, σίγουρα έχουν ψυχολογικά αν τα βάλεις στο Πανεπιστήμιο στα 15 και τα κάνεις πειραματόζωα. Δεν θα προσαρμοστούν εύκολα με μεγαλύτερα παιδιά, σε ένα περιβάλλον στο οποίο ζουν περιθωριοποιημένα.
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: Ritalamp στις Μαρτίου 21, 2009, 12:26:13 pm
Τον αμανέ τον έγραψα εγώ και εννούσα ακριβώς αυτή την έπαρση που καλλιεργούν κάποιοι γονείς στα παιδιά τους που τα εμποδίζει να έχουν φυσιολογικές σχέσεις με τα άλλα παιδιά. Αν προσέξετε μίλησα για στήριξη του συναισθήματος του παιδιού έχοντας στο νου αυτά που περιέγραψε η emmaki και όχι να το κρατήσουν πίσω. Έπρεπε να είμαι πιο αναλυτική  ::) ::) Κατά καιρούς έχουμε δει παιδιά θαύματα να χάνουν τελείως το δρομο τους γιατί κανένας  δε σκέφτηκε να στηρίξει την κοινωνική και τη συναισθηματική τους ανάπτυξη παράλληλα με τη νοητική. Άλλωστε όπως όλοι μας από κάπου κερδίζουμε και κάπου χάνουμε και ο ρόλος του γονιού και του δασκάλου είναι να παλεύουν όχι μόνο για την ενθάρρυνση , αλλά και για το αντιστάθμισμα.
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: xionati στις Μαρτίου 21, 2009, 10:01:31 pm
Το παιδί είναι υγιέστατο και δεν έχει το σύνδρομο του αυτισμού.Καταρχήν είναι κοινωνικότατος και χαιρετάει τους πάντες στο δρόμο και τους μιλάει από μόνος του χωρίς να τον ενθαρρύνουν οι γονείς γι'αυτό.Δεν είναι ότι έχει εξασκήσει κάποιες μεμονομένες δεξιότητες γιατί τον παρακολουθώ αρκετές ώρες τη βδομάδα(οι γονείς είναι φίλοι).
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: kellykou στις Μαρτίου 22, 2009, 03:49:19 pm
Οποιος ενδιαφερεται να μαθει κατι περισσοτερο για τα χαρισματικα παιδια μπορει να δει λιγο και εδω:



http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=33&artid=159029
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=157577&ct=33
http://www.psy.auth.gr/library/index.php?option=com_content&view=article&id=878:2008-12-12-11-51-03&catid=2:all-books&Itemid=2
http://www.pi-schools.gr/special_education/harismatika/harismatika-part-05.pdf
http://www.psychfamily.gr/el/content/%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE/2008/10/%CF%87%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%AC-%CF%80%CF%8E%CF%82-%CE%B8%CE%B1-%CE%BE%CE%AD%CF%81%CF%89-%CE%B1%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%AF-%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%87%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C
http://e-pediatrics.org/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=2
http://www.pi-schools.gr/special_education/harismatika/harismatika-part-04.pdf
http://www.gifted-children.com/
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: w1red στις Μαρτίου 22, 2009, 06:12:55 pm
Επίσης ξέχασα το αυτονόητο. Να φέρουν το παιδί σε επαφή με την μουσική και να το κρατήσουν μακριά από πηγές καταστροφολογίας, (ειδήσεις κτλ) μιας και τείνει να παίρνει σοβαρά τις πληροφορίες και τα προβλήματα που παρουσιάζονται και δεν ησυχάζει μέχρι να τα "λύσει". Όσον αφορά τον φόβο για ψυχολογικά, δεν γνωρίζω κανέναν άνθρωπο που να μην είχε ή έχει ψυχολογικά, οπότε δεν ήρθε το τέλος του κόσμου, υπάρχουν και χειρότερα. Καλή τύχη.
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: xionati στις Μαρτίου 23, 2009, 12:34:47 pm
Σας ευχαριστώ όλους για τις πληροφορίες!
Τίτλος: Απ: Προβληματισμός
Αποστολή από: emmaki στις Μαρτίου 23, 2009, 03:46:46 pm
Διευκρίνισα ότι δεν λέω ότι το παιδί είναι αυτιστικό. Δεν γνωρίζω το συγκεκριμένο παιδάκι φυσικά, απλά αυτό που είπα, και όπως φαίνεται παρεξηγήθηκε, είναι ότι πολλά αυτιστικά παιδιά έχουν ιδιαίτερες ικανότητες. Π.χ. είναι γνωστή η περίπτωση της Nadia στη Αμερική πριν απ΄κάποια χρόνια, που είχε αναπτύξει φοβερή ικανότητα ζωγραφικής από ολύ μικρή ηλικία. Αυτό όμως δεν σήμαινε ότι ήταν παιδιί θα'ύμα!
Φυσικά και το παιδί πρέπει να ενισχυθεί. Φυσικά και δεν πρέπει να το κρατήσουν πίσω. Αλλά πάντα έχοντας όλοι στο μυαλό τους ότι μπροστά τους έχουν ένα παιδί που είναι 3 χρονών!!!!

Υ.Γ. Επίσηε, τελευταίες μελέτες σε Αγγλία και Αμερική έχουν δείξει ότι τα μωρά, σχεδόν από τη γέννηση του ς έχουν μαθηματικές ικανότητες (αναγνωρίζουν ποσόητες, αριθμούς κλπ) αλλά μετά για κάποιον αδιευκρινηστο λόγο τις χάνουν για να τις ξαναποκτήσουν γύρω στα 5.