Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: professor στις Μάρτιος 26, 2009, 09:55:54 μμ

Τίτλος: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: professor στις Μάρτιος 26, 2009, 09:55:54 μμ
"Σχολική παραβατικότητα"

βαλ΄το αυτουσιο στο google

9 στα 10 αποτελεσματα αφορουν  την Κυπρο ..διαβαστε και φριξτε...η εγκληματικοτητα οργιαζει στα κυπριακα σχολεια
μαθητες και καθηγητες ζουν μια κολαση και  παλευουν ματαιως για λυση
υβρεις,προπηλακισμοι,απειλες,ξυλοδαρμοι,εμπρησμοι στην ημερησια διαταξη!

ετσι ..να παρτε μια ιδεα..τι μας περιμενει και εδω!
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: bikini στις Μάρτιος 26, 2009, 10:07:17 μμ
 :o  :o  :o  :o
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: professor στις Μάρτιος 26, 2009, 10:20:19 μμ
εγω προσωπικα εχω κανει φυλλο και φτερο τον Ποινικο Κωδικα με οσα ζω και βλεπω

βλασφημια

εργω και λογω εξυβριση κατα συρροη

φθορα ξενης περιουσιας

χρηση πυροτεχνηματων

αμελη χρηση φωτιας

ξυλοδαρμοι

προσβολη δημοσιας αιδους

παρανομη βιντεοσκοπηση

..αυτα τα ολιγα
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: daffyduck στις Μάρτιος 26, 2009, 10:24:17 μμ
"Σχολική παραβατικότητα"

βαλ΄το αυτουσιο στο google

9 στα 10 αποτελεσματα αφορουν  την Κυπρο ..διαβαστε και φριξτε...η εγκληματικοτητα οργιαζει στα κυπριακα σχολεια
μαθητες και καθηγητες ζουν μια κολαση και  παλευουν ματαιως για λυση
υβρεις,προπηλακισμοι,απειλες,ξυλοδαρμοι,εμπρησμοι στην ημερησια διαταξη!

ετσι ..να παρτε μια ιδεα..τι μας περιμενει και εδω!

Που να οφείλεται αυτό;;; και γιατί ειδικά στην Κύπρο άραγε;;

Και γιατί "μας περιμένει κι εδώ" όμως; Δηλ. είναι κάτι σαν μόδα που έχει ξεκινήσει εκεί και πρέπει να φτάσει εδώ καλά και ντε;
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: professor στις Μάρτιος 26, 2009, 10:34:10 μμ
οι παλιοι συναδελφοι και δη διευθυντες τα λενε συνεχεια οτι ερχονται ασκημες μερες
εγω προσωπικα αν δεν εκανα και λιγη σατιρα με στιχους και υποτιτλισμενα βιντεα δεν ξερω πως θα αντεχα την πιεση

ακολουθει μηδενιστικο βιντεο:

http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=dc86408c080d90165f26804e4a4e1ec3
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: daffyduck στις Μάρτιος 26, 2009, 10:40:22 μμ
οι παλιοι συναδελφοι και δη διευθυντες τα λενε συνεχεια οτι ερχονται ασκημες μερες
εγω προσωπικα αν δεν εκανα και λιγη σατιρα με στιχους και υποτιτλισμενα βιντεα δεν ξερω πως θα αντεχα την πιεση

ακολουθει μηδενιστικο βιντεο:

http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=dc86408c080d90165f26804e4a4e1ec3


Χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω την εμπειρία κανενός, εμένα μου ακούγεται λίγο καταστροφολογικό αυτό και κάπως ισοπεδωτικό....
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: professor στις Μάρτιος 26, 2009, 10:50:50 μμ
οι παλιοι συναδελφοι και δη διευθυντες τα λενε συνεχεια οτι ερχονται ασκημες μερες
εγω προσωπικα αν δεν εκανα και λιγη σατιρα με στιχους και υποτιτλισμενα βιντεα δεν ξερω πως θα αντεχα την πιεση

ακολουθει μηδενιστικο βιντεο:

http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=dc86408c080d90165f26804e4a4e1ec3


Χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω την εμπειρία κανενός, εμένα μου ακούγεται λίγο καταστροφολογικό αυτό και κάπως ισοπεδωτικό....

δεν διαφωνω ,απλως καποιοι τα ζουν αυτα και θελω να μοιραστουμε τις ισοπεδωτικες και καταστροφολογικες μας εμπειριες!

υγ.εδω ειμαστε και πιστευω να ειμαστε και στο μελλον..εχουμε χρονια  μπροστα μας ουτως η αλλως
επισης δεν με παιρνει να ξανοιγομαι διοτι δεν ξερω ποιος μας διαβαζει..ειμαστε ενα ξεχωριστο σαιτ ..μη βρουμ ε και κανα μπελα!
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: kyra_daskala στις Μάρτιος 26, 2009, 10:52:33 μμ
...
μαθητες και καθηγητες ζουν μια κολαση και  παλευουν ματαιως για λυση
υβρεις, καθημερινά εκστομίζουν τα παιδιά διάφορα κοσμητικά επίθετα μεταξύ τους αλλά και προς το πρόσωπό μου
προπηλακισμοι,  καλυμμένοι και έμμεσοι
απειλες, επίσης καθημερινό φαινόμενο
ξυλοδαρμοι, η επιθετικότητα των μαθητών μου είναι σε τέτοιο βαθμό που υπάρχουν φορές που δεν μπορώ να ξεχωρίσω αν χτυπιούνται ή αν παίζουν, αν φυσικά θεωρεί κανείς παιχνίδι το smackdown και διάφορα άλλα τέτοια φρούτα
εμπρησμοι σε αυτό το σημείο δεν έχουμε φτάσει... πετάγαμε όμως μπουκάλια γεμάτα με νερό σει περαστικούς ώσπου γκρεμοτσακίσαμε ένα μεταφορέα... μετράει; στην ημερησια διαταξη!

ετσι ..να παρτε μια ιδεα..τι μας περιμενει και εδω! Ελπίζω να κατάλαβες ότι δεν θα μας έρθει αυτό το κύμα σχολικής βίας, είναι ήδη εδώ!

Έχουν χαθεί τα όρια πια! Υπάρχει διάχυτος θυμός και όταν πάω να αντιμετωπίσω καταστάσεις σαν τις παραπάνω με παιδαγωγικές τεχνικές αισθάνομαι (εκ του αποτελέσματος) σαν να έχω βγει να αντιμετωπίσω τον κατακλυσμό με τρύπιο κουβά!
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: professor στις Μάρτιος 26, 2009, 11:20:25 μμ
...
μαθητες και καθηγητες ζουν μια κολαση και  παλευουν ματαιως για λυση
υβρεις, καθημερινά εκστομίζουν τα παιδιά διάφορα κοσμητικά επίθετα μεταξύ τους αλλά και προς το πρόσωπό μου
προπηλακισμοι,  καλυμμένοι και έμμεσοι
απειλες, επίσης καθημερινό φαινόμενο
ξυλοδαρμοι, η επιθετικότητα των μαθητών μου είναι σε τέτοιο βαθμό που υπάρχουν φορές που δεν μπορώ να ξεχωρίσω αν χτυπιούνται ή αν παίζουν, αν φυσικά θεωρεί κανείς παιχνίδι το smackdown και διάφορα άλλα τέτοια φρούτα
εμπρησμοι σε αυτό το σημείο δεν έχουμε φτάσει... πετάγαμε όμως μπουκάλια γεμάτα με νερό σει περαστικούς ώσπου γκρεμοτσακίσαμε ένα μεταφορέα... μετράει; στην ημερησια διαταξη!

ετσι ..να παρτε μια ιδεα..τι μας περιμενει και εδω! Ελπίζω να κατάλαβες ότι δεν θα μας έρθει αυτό το κύμα σχολικής βίας, είναι ήδη εδώ!

Έχουν χαθεί τα όρια πια! Υπάρχει διάχυτος θυμός και όταν πάω να αντιμετωπίσω καταστάσεις σαν τις παραπάνω με παιδαγωγικές τεχνικές αισθάνομαι (εκ του αποτελέσματος) σαν να έχω βγει να αντιμετωπίσω τον κατακλυσμό με τρύπιο κουβά!


δυστυχως για την παιδεια μας συμφωνουμε
και μην ανκουσω τιποτα αστοχα του στυλ ΜΟΝΟ ΣΕ ΣΕΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ
διοτι με αυτην τη λογικη
δικαιολογουμε και το βιαστη : μονο σε αυτην ριχτηκα διοτι με προκαλουσε

και την νταη: "μονο σε αυτον επιτεθηκα διοτι τον βρηκα αδυναμο"

και τον διαρρηκτη  "μονο εκει εκλεψα διοτι δνε το ειχαν κλειδαμπαρωσει καλα"

 
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: elum στις Μάρτιος 26, 2009, 11:36:45 μμ
Τώρα εξηγείται γιατί πληρώνουν καλύτερα στην Κύπρο...
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: Supreme στις Μάρτιος 27, 2009, 12:24:40 πμ
Μάλλον ο Ρουσσώ είχε δίκιο,όποιος απομακρύνεται από τη φύση αλλοτριώνεται
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: kellykou στις Μάρτιος 27, 2009, 01:19:15 πμ
Έρευνα για τη Νεανική Παραβατικότητα:
 Σύνοψη Ευρημάτων και Συμπερασμάτων


ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Η «Έρευνα για τη Νεανική Παραβατικότητα», που ολοκληρώθηκε το 2004, είχε γενικό σκοπό τη διερεύνηση του φαινομένου της νεανικής παραβατικότητας στην κυπριακή κοινωνία. Η έρευνα είχε τρεις στόχους:

Ο πρώτος ήταν η εκτίμηση της έκτασης του φαινομένου της παραβατικότητας. Ο στόχος αυτός εξυπηρετήθηκε με δεδομένα από δύο παγκύπριες επισκοπήσεις αυτοδήλωσης. Η πρώτη έγινε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου χιλίων μαθητών ηλικίας 14-18 ετών που ζουν στις περιοχές που ελέγχονται από την Κυπριακή Δημοκρατία. Η δεύτερη έγινε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 400 πρόσφατων αποφοίτων σχολών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (σε αυτή τη σύνοψη παρουσιάζονται αποτελέσματα από την επισκόπηση μαθητών).

Ο δεύτερος στόχος ήταν η αιτιολόγηση της παραβατικότητας, δηλαδή ο εντοπισμός των αιτίων της παραβατικής συμπεριφοράς, των μηχανισμών που διέπουν τις αιτιώδεις επιδράσεις και των πλαισίων μέσα στα οποία επωάζεται και επικρατεί αυτή η συμπεριφορά. Ο στόχος αυτός  εξυπηρετήθηκε με πολυμεταβλητή ανάλυση των δεδομένων των δύο επισκοπήσεων καθώς και με
ανάλυση ποιοτικών δεδομένων που προέκυψαν από τρεις σειρές συνεντεύξεων βάθους και δύο
παρατηρήσεις πεδίου. Οι συμμετέχοντες στην πρώτη σειρά συνεντεύξεων ήταν παραβατικοί μαθητές, στη δεύτερη εκπαιδευτικοί, διευθυντές σχολείων, σχολικοί σύμβουλοι και λειτουργοί
ευημερίας και στην τρίτη νεαρά άτομα που βρίσκονταν στη φυλακή κατά τη χρονική περίοδο της
έρευνας. Η χρήση της μεθόδου της παρατήρησης πεδίου έγινε σε δύο παραβατικές ομάδες, μια
σχολική και μια εξωσχολική.

Ο τρίτος στόχος ήταν η σύνθεση των ευρημάτων σε τελικά συμπεράσματα και η παράθεση εισηγήσεων και προοπτικών βελτίωσης. Ο στόχος αυτός εξυπηρετήθηκε με τη σύνθεση όλων των
στοιχείων της μελέτης σε ένα πλαίσιο θεωρητικής και κριτικής προσέγγισης.

ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Η επικράτηση των συμπεριφορών που μετρήθηκαν παρουσιάζει μεγάλη διακύμανση. Μια γενική
παρατήρηση που προκύπτει από τη συνολική θεώρηση των αποτελεσμάτων είναι ότι τα ψηλότερα
ποσοστά και οι ψηλότερες συχνότητες ανάμιξης εμφανίζονται στις λιγότερο σοβαρές συμπεριφορές.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα αποτελέσματα για όλες τις συμπεριφορές κατά συμπεριφορική κατηγορία. Εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά, τα ποσοστά αναφέρονται για περίοδο ενός έτους (η ερώτηση στο ερωτηματολόγιο ζητούσε από τους συμμετέχοντες να πουν αν και πόσο συχνά είχαν αναμιχθεί στην κάθε συμπεριφορά κατά το προηγούμενο έτος).

Η πρώτη κατηγορία είναι οι συμπεριφορές βίας. Η χρήση σοβαρής βίας, ως αποτέλεσμα της οποίας το θύμα χρειάστηκε ιατρική περίθαλψη, εμφανίζεται με επικράτηση 8.4% (εκτιμάται δηλαδή ότι το 8.4% του πληθυσμού έχει χρησιμοποιήσει σοβαρή βία έστω και μια φορά κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους). Οι υπόλοιπες συμπεριφορές βίας που μετρήθηκαν είναι λιγότερο σοβαρές και εμφανίζονται πιο συχνά. Η μεταφορά επιθετικού αντικειμένου έχει επικράτηση 13.2%, η απειλή χρήσης βίας 23.8% και η χρήση ήπιας βίας, ως αποτέλεσμα της οποίας το θύμα δε χρειάστηκε περίθαλψη, εμφανίζεται περίπου στο ένα τρίτο των μαθητών (36.5%). Σημειώνεται ότι η συντριπτική
πλειοψηφία ανάμεσα σε αυτά τα ποσοστά είναι μαθητές που δήλωσαν τη χαμηλότερη συχνότητα
ανάμιξης, δηλαδή 1-2 φορές σε ένα έτος.

Mια δεύτερη κατηγορία συμπεριφορών είναι οι παραβάσεις που σχετίζονται με καταστροφή ή κλοπή περιουσίας. Η καταστροφή περιουσίας είναι πιο συχνή: 9.1% των μαθητών προκάλεσαν σκόπιμα, έστω και μια φορά, ζημιά με χρήση φωτιάς, 31.0% έκαναν κάτι τέτοιο με χρήση μπογιάς ή σπρέι και 19.1% με άλλα μέσα. Αυτό το είδος παραβατικότητας φαίνεται να έχει σημαντική επικράτηση, αλλά και χαμηλές συχνότητες ανάμιξης (μια ή δύο φορές σε ένα έτος για τους περισσότερους δράστες). Οι κλοπές και οι διαρρήξεις εμφανίζονται σε πολύ μικρότερα ποσοστά: η επικράτηση για κλοπές χρημάτων ή αντικειμένων αξίας μέχρι δέκα λιρών είναι 11.4%, για κλοπές χρημάτων ή αντικειμένων αξίας μεγαλύτερης των δέκα λιρών 4.4% και για διαρρήξεις 2.3%.

Συμπερασματικά, υπάρχει πιο έντονη τάση για καταστροφή παρά για κλοπή περιουσίας.

H επόμενη κατηγορία συμπεριφορών που μετρήθηκαν στην επισκόπηση μαθητών είναι οι σχολικές παραβάσεις, οι οποίες παρουσιάζουν ψηλή επικράτηση: 68.5% για απάτη (αντιγραφή) σε διαγώνισμα ή εξέταση, 49.8% για αδικαιολόγητη απουσία μιας περιόδου από την τάξη και 41.9% για
αδικαιολόγητη απουσία ολόκληρης μέρας από το σχολείο. Τα ποσοστά αυτά αναφέρονται σε ένα
μόνο τρίμηνο και όχι σε ένα έτος.

Για τη χρήση ψυχοδραστικών ουσιών, η έρευνα αυτή δείχνει ότι η χρήση παράνομων ουσιών
εμφανίζεται σε πολύ χαμηλά ποσοστά: 3.8% για την κάνναβη, 1.2% για την κοκαΐνη, 1.2% για το
έκστασι/MDMA, 1.2% για το LSD και 0.6% για την ηρωίνη. Σημαντική επικράτηση παρατηρείται
στις νόμιμες ουσίες. H χρήση αλκοόλ μέχρι μέθης εμφανίζεται με επικράτηση 38.3%. Οι μισοί
περίπου από τους μαθητές που έχουν μεθύσει (21% του πληθυσμού) εκτιμάται ότι έχουν μεθύσει
μόνο μια ή δύο φορές, ενώ ένα ποσοστό 4.6% φαίνεται να μεθά εβδομαδιαία. Το κάπνισμα τσιγάρων
εμφανίζεται με επικράτηση 17.9%. Το ένα τρίτο από τους καπνιστές (6.2% του πληθυσμού) φαίνεται
ότι καπνίζουν από πολύ σπάνια μέχρι ένα τσιγάρο την ημέρα, ενώ τα άλλα δύο τρίτα φαίνεται ότι
καπνίζουν συστηματικά (από δύο τσιγάρα μέχρι δύο ή περισσότερα πακέτα την ημέρα).

Oι υπόλοιπες συμπεριφορές που μετρήθηκαν περιλαμβάνουν διάφορες παραβάσεις τυπικών ή
άτυπων κανόνων. Αρχίζοντας από τις οδικές παραβάσεις, η οδήγηση χωρίς άδεια φαίνεται να είναι
συνήθης δραστηριότητα, με επικράτησή 34.0% για μηχανάκι και 41.6% για άλλα οχήματα. Tα πιο
ψηλά ποσοστά επικράτησης από όλες τις παραβάσεις εμφανίζονται στα διαβαθμισμένα θεάματα:
81.0% για παρακολούθηση θεάματος που ήταν ακατάλληλο επειδή περιείχε σκηνές βίας, 70.7% για
παρακολούθηση θεάματος που ήταν ακατάλληλο επειδή περιείχε σκηνές σεξ και 56.9% για κατανάλωση πορνογραφίας σε διάφορες μορφές. Σχετικά με τη σεξουαλική συμπεριφορά, εκτιμάται
ότι 26.9% των μαθητών έκαναν σεξ τουλάχιστον μια φορά στη ζωή τους χωρίς να πληρώσουν ή να
πληρωθούν, 8.9% πλήρωσαν για σεξουαλικές υπηρεσίες και 1.7% πληρώθηκαν για κάτι τέτοιο. Aπό
τις υπόλοιπες συμπεριφορές, η κυβεία εμφανίζεται με ποσοστό 22.3%, η παράνομη χρήση κυνηγετικού όπλου με ποσοστό 17.1% και η διανυκτέρευση εκτός οικίας χωρίς την έγκριση των γονιών με ποσοστό 8.2%. Tέλος η ανάμιξη σε παραθρησκευτικές οργανώσεις ή μόνο σε συνεδρίες τέτοιων οργανώσεων είναι σπάνια, με επικράτηση 1.2% και 1.5% αντίστοιχα.
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: kellykou στις Μάρτιος 27, 2009, 01:20:12 πμ
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Το σημαντικότερο μέρος της έρευνας αναλώθηκε στην ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση αιτίων της παραβατικότητας. Το ερώτημα της αιτιολογίας απαντήθηκε πρώτα ποσοτικά με έλεγχο αιτιωδών υποθέσεων με πολυμεταβλητές εξισώσεις λογιστικής και γραμμικής παλινδρόμησης. Σε αυτές τις αναλύσεις η επίδραση της κάθε ανεξάρτητης μεταβλητής (υποθετικής αιτίας) στην κάθε εξαρτημένη μεταβλητή (παραβατική συμπεριφορά) θεωρείται γνήσια και άμεσα αιτιώδης μόνο αν εμφανίζεται ως στατιστικά σημαντική υπό καθεστώς στατιστικού ελέγχου, δηλαδή, όταν όλες οι άλλες μεταβλητές έχουν κρατηθεί σταθερές. Σε μια τέτοια ανάλυση, ειδικά όταν αυτή περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό μεταβλητών, είναι δύσκολο να εμφανιστεί μια ανεξάρτητη μεταβλητή με στατιστικά σημαντικό αποτέλεσμα. Έτσι, αξιολογήθηκαν και οι αρχικές (χωρίς στατιστικό έλεγχο) επιδράσεις καθεμιάς από τις ανεξάρτητες μεταβλητές στην κάθε παραβατική συμπεριφορά (που μπορεί να είναι και απατηλές ή να διαμεσολαβούνται από άλλες μεταβλητές). Στη συνέχεια, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα για όλες τις ανεξάρτητες μεταβλητές που διερευνήθηκαν ως υποθετικές αιτίες των παραβατικών συμπεριφορών. Πολλές από αυτές είναι λανθάνουσες μεταβλητές, έχουν δηλαδή κατασκευαστεί με παραγοντοποίηση μεταβλητών που μετρήθηκαν στο ερωτηματολόγιο.

Πρώτα, οι συμβατικές στάσεις (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό στον οποίο είναι σημαντικό για ένα μαθητή να έχει καλούς βαθμούς, να τηρεί τους κανονισμούς του σχολείου, να συμπεριφέρεται σύμφωνα με τις προσδοκίες των γονιών, να σπουδάσει, να συνεισφέρει στην ευημερία της κοινωνίας, να έχει καλές σχέσεις με τους γονείς και να τηρεί τους νόμους του κράτους) έχουν αρνητική επίδραση στην παραβατική συμπεριφορά (δηλαδή μειώνουν την πιθανότητα και τη συχνότητα ανάμιξης).  Αυτό ισχύει για όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές που έχουν μετρηθεί. Ωστόσο, οι σχέσεις αυτές επικυρώνονται ως άμεσα και γνήσια αιτιώδεις, με έλεγχο όλων των άλλων ανεξάρτητων μεταβλητών, μόνο σε μερικές συμπεριφορές.

Οι υλιστικές στάσεις (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό στον οποίο είναι σημαντικό για ένα μαθητή να έχει στο μέλλον πολλά λεφτά, σπίτι που να ζηλεύουν πολλοί και αυτοκίνητο που να ζηλεύουν πολλοί) φαίνεται να ενισχύουν την παραβατικότητα, αφού είναι θετικά συνυφασμένες με τις περισσότερες παραβατικές συμπεριφορές και εξακολουθούν να έχουν μια στατιστικά σημαντική θετική (αυξητική) επίδραση μετά το στατιστικό έλεγχο σε αρκετές από αυτές.

Οι στάσεις κοινωνικότητας (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό στον οποίο είναι σημαντικό για ένα μαθητή να βγαίνει συχνά έξω, να είναι δημοφιλής στην παρέα του και να ντύνεται με στιλ) είναι θετικά συσχετισμένες σε ικανοποιητικό επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας
με τις περισσότερες συμπεριφορές και εξακολουθούν, μετά από στατιστικό έλεγχο, να επιδρούν
θετικά στην πιθανότητα ή τη συχνότητα ανάμιξης σε κάποιες από αυτές.

Η ανάλυση έδειξε επίσης ότι όσο πιο χαλαρός είναι ο έλεγχος των γονέων, όπως τον αντιλαμβάνονται οι μαθητές, τόσο πιο πιθανή είναι η ανάμιξη σε πολλές συμπεριφορές (όσο περισσότερο ελέγχονται, τόσο λιγότερο αποκλίνουν). Οι αντιλήψεις χαλαρότητας για τον έλεγχο των εκπαιδευτικών είναι αρνητικά συνυφασμένες με κάποιες παραβατικές συμπεριφορές, αλλά οι σχέσεις αυτές δεν επικυρώνονται ως αιτιώδεις στον πληθυσμό.

Μια άλλη διαπίστωση είναι ότι όσο πιο ευχαριστημένοι από το σχολείο είναι οι μαθητές (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό ικανοποίησης από διάφορα στοιχεία της σχολικής εμπειρίας, όπως επίδοση και σχέσεις με εκπαιδευτικούς), τόσο λιγότερο αποκλίνουν. Aυτή η σχέση παρατηρείται αρχικά σε όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές και επικυρώνεται ως γνήσια και άμεσα αιτιώδης σε πολλές από αυτές. H ικανοποίηση από τη ζωή (λανθάνουσα μεταβλητή που
παριστάνει το βαθμό ικανοποίησης από διάφορα στοιχεία της ζωής, όπως διασκέδαση, σχέσεις με
γονείς και φίλους, ελεύθερος χρόνος, κ.ά.), αντίθετα, έχει θετική σχέση, αρχικά με τις μισές περίπου παραβατικές συμπεριφορές και ύστερα από στατιστικό έλεγχο με κάποιες από αυτές. H αρνητική αντίληψη για την κοινωνία (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει αρνητικές αντιλήψεις για τη δικαιοσύνη, την αξιοκρατία, κ.ά.) έχει αρχικά σημαντικές θετικές συσχετίσεις με όλες σχεδόν τις συμπεριφορές, αλλά καμιά από αυτές τις σχέσεις δεν επικυρώνεται ως άμεσα και γνήσια αιτιώδης στον πληθυσμό.

Σημαντική επίδραση προς την κατεύθυνση της αύξησης της παραβατικής συμπεριφοράς ασκούν και οι αποκλίνουσες στάσεις και συμπεριφορές σημαντικών άλλων. Tα αποτελέσματα της ανάλυσης επικυρώνουν ξεκάθαρα ότι αυτές οι στάσεις και συμπεριφορές είναι πάντα θετικά συσχετισμένες με την παραβατικότητα. Οι αποκλίνουσες στάσεις των φίλων (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό στον οποίο οι φίλοι του συμμετέχοντα αποδέχονται αποκλίνουσες συμπεριφορές από άλλους) είναι αρχικά θετικά συσχετισμένες με όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές και πολλές από τις σχέσεις αυτές επικυρώνονται μετά από στατιστικό έλεγχο. Tα ίδια ισχύουν και για τις αποκλίνουσες στάσεις των γονιών (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό στον οποίο οι γονείς του συμμετέχοντα αποδέχονται αποκλίνουσες συμπεριφορές από άλλους), με τη διαφορά ότι μετά το στατιστικό έλεγχο, οι στάσεις αυτές επηρεάζουν αιτιωδώς μόνο μερικές συμπεριφορές. Οι αποκλίνουσες συμπεριφορές των φίλων (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό στον οποίο οι φίλοι του συμμετέχοντα είναι αναμιγμένοι σε διάφορες αποκλίνουσες συμπεριφορές) προβάλλουν στην ανάλυση ως ο σημαντικότερος παράγοντας ενίσχυσης της παραβατικότητας, αφού έχουν στατιστικά σημαντική θετική συσχέτιση με όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές ακόμα και σε καθεστώς στατιστικού ελέγχου.

Η αρνητική συμπεριφορά των άλλων, όπως η κοροϊδία ή ο στιγματισμός, μπορεί να οδηγήσει
στην ενεργοποίηση συμπεριφορικών τάσεων προς τη βία. Ο αρνητισμός από συμμαθητές, δηλαδή η
χρήση αρνητικών χαρακτηρισμών ή η αποφυγή επαφής, επικυρώνεται ως γνήσια και άμεσα αιτιώδης επίδραση στη μεταφορά επιθετικού αντικειμένου, την απειλή χρήσης βίας και τη χρήση σοβαρής βίας. Η αρνητική συμπεριφορά των εκπαιδευτικών (προσβολή μαθητών λόγω χαμηλής επίδοσης ή συμπεριφοράς) είναι αρχικά θετικά συνυφασμένη με όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές και μετά το στατιστικό έλεγχο με μερικές από αυτές.

H έλλειψη επικοινωνίας με τους γονείς δε φαίνεται να παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην παραβατική συμπεριφορά, ίσως γιατί καλύπτεται από μια άλλη μεταβλητή, τη διαφωνία με τους γονείς, που είχε κατασκευαστεί στη βάση των ίδιων ερωτήσεων και είναι αρχικά θετικά συσχετισμένη με όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές, εξακολουθώντας να επηρεάζει αυξητικά, μετά από στατιστικό έλεγχο, τις μισές σχεδόν από αυτές.

Σταθερή και πάντα μειωτική είναι η επίδραση της θρησκευτικότητας. Η λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό θρησκευτικότητας παρουσιάζει αρχικές αρνητικές συσχετίσεις με όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές και εξακολουθεί να προκαλεί μείωση, μετά από στατιστικό έλεγχο, σε πολλές από αυτές.

Η σχολική επίδοση έχει αρχική αρνητική συσχέτιση με όλες σχεδόν τις συμπεριφορές, δηλαδή όσο ψηλότερη είναι η επίδοση τόσο λιγότερη η ανάμιξη σε παραβατικές συμπεριφορές. Mετά από την εφαρμογή στατιστικού ελέγχου ωστόσο, σημαντικές επιδράσεις εμφανίζονται μόνο σε μερικές
συμπεριφορές.

Στην έρευνα αυτή μετρήθηκαν και δημογραφικές συμμεταβλητές. Για το φύλο, τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντικά ψηλότερα ποσοστά παραβατικότητας ανάμεσα στα αγόρια. H ηλικία είναι μια δεύτερη ισχυρή και σταθερή συμμεταβλητή της παραβατικότητας, ωστόσο η επίδρασή της δεν είναι πάντα θετική ή αρνητική. Το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο της οικογένειας είναι άλλη μια από τις πιο συχνά αναφερόμενες συμμεταβλητές, οι επιδράσεις της οποίας είναι πολύπλοκες. Στην παρούσα έρευνα, οι δύο μεταβλητές που μετρούν το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο (μόρφωση και εισόδημα γονιών) παρουσιάζουν μια αντιφατική εικόνα. Η μόρφωση των γονιών φαίνεται να επηρεάζει μόνο μερικές συμπεριφορές, και μάλιστα όχι προς την ίδια κατεύθυνση: στα παιδιά που προέρχονται από ψηλότερα μορφωτικά περιβάλλοντα παρατηρείται περισσότερο η τάση για διανυκτερεύσεις εκτός οικίας χωρίς την έγκριση των γονιών, η τάση για καταστροφή περιουσίας με φωτιά και περισσότερες σεξουαλικές σχέσεις. Η σχέση μεταξύ μόρφωσης γονιών και παράνομης οδήγησης, από την άλλη, είναι αρνητική, δηλαδή υπάρχει λιγότερη τάση για κάτι τέτοιο ανάμεσα στους μαθητές που έχουν γονείς ψηλότερου μορφωτικού επιπέδου. Το εισόδημα των γονιών φαίνεται να επηρεάζει σχετικά λίγες συμπεριφορές: τα παιδιά των πιο ψηλών εισοδηματικών στρωμάτων είναι αναμιγμένα περισσότερο στην παράνομη οδήγηση, στην παρακολούθηση βίας, στην κατανάλωση αλκοόλ μέχρι μέθης και στη χρήση κάνναβης.

Το μέγεθος της οικογένειας δε φαίνεται να παίζει αιτιώδη ρόλο στην παραβατικότητα. Σχετικά με τον τύπο οικογένειας, οι μόνες συμπεριφορές που παρουσιάζουν στατιστικά σημαντική διαφορά μετά από στατιστικό έλεγχο είναι η παράνομη οδήγηση και οι μη αποδεκτές από τους γονείς διανυκτερεύσεις εκτός οικίας, οι οποίες εμφανίζονται πιο συχνά ανάμεσα στους μαθητές που δε ζουν με τους δύο βιολογικούς τους γονείς.

Σε σχέση με τον τύπο σχολείου (ιδιωτικό-δημόσιο), φαίνεται ότι υπάρχει γενικά μια τάση για
λιγότερη παραβατικότητα ανάμεσα στους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων. Oι μαθητές αυτοί
ωστόσο φαίνεται να παρακολουθούν περισσότερη βία (αν και αυτό δεν επικυρώνεται αιτιωδώς) και
να καταναλώνουν πιο συχνά αλκοόλ μέχρι μέθης. Για τις περισσότερες συμπεριφορές πάντως, η
διαφορά ανάμεσα στα ιδιωτικά και τα δημόσια σχολεία είναι αμελητέα. Η διάκριση των σχολείων σε
γενικές και τεχνικές σχολές παρουσιάζει περισσότερο ενδιαφέρον, αφού οι μαθητές των τεχνικών
σχολών είναι περισσότερο αναμιγμένοι σε πολλές συμπεριφορές (με εξαίρεση την αντιγραφή σε
εξετάσεις που εμφανίζεται λιγότερο συχνά σε αυτή την ομάδα). Ωστόσο, δεν μπορεί να εξαχθεί το
συμπέρασμα ότι κάτι υπάρχει στις τεχνικές σχολές που οδηγεί στην παραβατικότητα, γιατί τα παιδιά που φοιτούν σε αυτές έχουν ήδη επιλεχθεί από το σύστημα με βάση συναφή κριτήρια, όπως η σχολική επίδοση.

Ο τύπος περιοχής παίζει ένα ετερόσημο ρόλο σε σχετικά λίγες συμπεριφορές. Kάποιες συμπεριφορές παρατηρούνται σε μεγαλύτερα ποσοστά στις αγροτικές περιοχές (παράνομη οδήγηση, παράνομη χρήση κυνηγετικού όπλου, διανυκτερεύσεις χωρίς άδεια, κατανάλωση ακατάλληλου λόγω σεξ θεάματος και κατανάλωση πορνογραφίας) ενώ άλλες σε μικρότερα (καταστροφές περιουσίας και χρήση κάνναβης).

Τέλος, η παραβατικότητα φαίνεται να κυμαίνεται σε κάποιο βαθμό κατά επαρχία, αλλά για σχετικά λίγες συμπεριφορές. Γενικά, η Λευκωσία έχει χαμηλότερα ποσοστά παραβατικότητας από τις υπόλοιπες επαρχίες.

Πιο ενδελεχής διερεύνηση, με έμφαση στη διαδικασία και το κοινωνικό πλαίσιο, επιχειρήθηκε με
συνεντεύξεις βάθους με μαθητές, εκπαιδευτικούς, λειτουργούς ευημερίας και άτομα νεαρής ηλικίας
που βρίσκονταν στη φυλακή, καθώς και με παρατήρηση δύο νεανικών παραβατικών ομάδων. Η
ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν από αυτές τις ποιοτικές μετρήσεις οδηγεί σε επιπρόσθετα
συμπεράσματα, τα οποία παρουσιάζονται στη συνέχεια κατά θεματική ενότητα.

Η οικογένεια, ως ο σημαντικότερος θεσμός κοινωνικοποίησης, βρίσκεται στο επίκεντρο του
ενδιαφέροντος. Στα δεδομένα έχουν εντοπιστεί πρώτα σχέσεις μεταξύ σύγκρουσης στην οικογένεια
και παραβατικής συμπεριφοράς. Η ύπαρξη σύγκρουσης σε κάποιες οικογένειες δημιουργεί
συναισθηματικά προβλήματα στα παιδιά, τα οποία στη συνέχεια αντιμετωπίζουν προβλήματα
προσαρμογής και επίδοσης στο σχολείο. Αυτά τα προβλήματα συχνά οδηγούν στην παραβατική
συμπεριφορά και κάποιες φορές στο σοβαρό έγκλημα. Ωστόσο, πρέπει να γίνεται αξιολόγηση της
κάθε περίπτωσης ξεχωριστά όταν τίθεται θέμα διαζυγίου. Τα συμπεριφορικά προβλήματα
δημιουργούνται κατά πρώτο λόγο από την ύπαρξη σύγκρουσης και όχι από το διαζύγιο που
προκύπτει από αυτή.
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: kellykou στις Μάρτιος 27, 2009, 01:21:03 πμ
O έλεγχος που ασκούν οι γονείς στα παιδιά τους ήταν ένα άλλο θέμα που συζητήθηκε εκτενώς. Συμπερασματικά, φαίνεται ότι η παραβατικότητα μπορεί να προκληθεί τόσο από τον υπερβολικό έλεγχο όσο και από την υπερβολική χαλαρότητα. Το ζητούμενο για την ελαχιστοποίηση της παραβατικότητας φαίνεται να είναι μια ισορροπία ελέγχου. Επιπρόσθετα, σε κάποιες περιπτώσεις, ένα στοιχείο που απουσιάζει στους γονείς είναι το κοινό ενδιαφέρον, ενώ σε άλλες απουσιάζει η γνώση και οι δεξιότητες που απαιτούνται για το ρόλο του παιδαγωγού. Σε κάποιο βαθμό, υπάρχει και έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ παιδιών και γονιών.

Oι αποκλίνουσες στάσεις και συμπεριφορές των γονιών είναι εξίσου σημαντικές. Οι γονείς πολλές φορές σκέφτονται και συμπεριφέρονται οι ίδιοι με παραβατικούς τρόπους ή με τρόπους που υπονοούν ανοχή προς την παραβατική συμπεριφορά. H επίδρασή αυτού του στοιχείου είναι πιο
εμφανής στις περιπτώσεις σοβαρής παραβατικής συμπεριφοράς, όπως παρατηρήθηκε στις συνεντεύξεις με τους φυλακισμένους. Μια πτυχή της συμπεριφοράς των γονιών, η οποία έχει
δυσμενείς συνέπειες στη συμπεριφορά των παιδιών, είναι η χρήση βίας, είτε μεταξύ των γονιών είτε
προς τα παιδιά.

Τονίζεται επίσης η σημασία του μορφωτικού κεφαλαίου, των γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων, δηλαδή, που αποκτά το παιδί στην οικογένεια και μεταφέρει στο σχολείο. Τα παιδιά που προέρχονται από οικογένειες που παρέχουν πλούσια ερεθίσματα και καλλιεργούν θετικές προς τη
μόρφωση στάσεις, έχουν καλύτερη σχολική επίδοση και λιγότερο παραβατική συμπεριφορά.
Tο σχολείο συμπληρώνει την οικογένεια στο έργο της κοινωνικοποίησης. Οι μαθητές και οι
εκπαιδευτικοί που έλαβαν μέρος στις συνεντεύξεις εντόπισαν διάφορα στοιχεία του σχολείου που
κατά τη γνώμη τους δημιουργούν συνθήκες εμφάνισης και επικράτησης της παραβατικής συμπεριφοράς. Οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να υστερούν στην εφαρμογή σύγχρονων παιδαγωγικών
προσεγγίσεων, κυρίως στο χειρισμό της παραβατικότητας. Παράλληλα, φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα και στο θέμα της διδακτικής μεθοδολογίας. Σύμφωνα με τους μαθητές, τα μαθήματα είναι
συχνά ανιαρά και μη αποτελεσματικά. Επιπρόσθετα, πολλοί μαθητές νιώθουν ότι το σχολείο είναι
καταπιεστικό και οι εκπαιδευτικοί αυταρχικοί. Για το θέμα της τιμωρίας, οι μαθητές είπαν ότι σε
πολλές περιπτώσεις υπάρχει άνιση μεταχείριση και σε άλλες δυσανάλογη αντίδραση από τους
εκπαιδευτικούς.

Tα αναλυτικά προγράμματα, σύμφωνα με τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, χαρακτηρίζονται από δυσανάλογη έμφαση στη γνώση, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην έχουν επαρκή συναισθηματική και κοινωνική αγωγή.

Μια άλλη βασική λειτουργία του σχολείου είναι η επιλογή, κατά την οποία οι μαθητές κατατάσσονται σε κατηγορίες που στη συνέχεια καθορίζουν τη επαγγελματική τους καριέρα και τη
γενικότερη πορεία τους στη ζωή. Η επιλογή, που είναι αναπόφευκτη σε μια σύγχρονη κοινωνία,
μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στους μαθητές, αφού η διαδικασία της αξιολόγησης με την
οποία εξυπηρετείται είναι έντονα ανταγωνιστική, προκαλεί ένταση και αφήνει πάντα κάποιους εκτός.

Στις συνεντεύξεις φάνηκε ότι η δυσμενής αυτοεικόνα που προκαλείται από τη σχολική αποτυχία ωθεί κάποιους έφηβους σε μορφές παραβατικότητας, όπως η επικίνδυνη οδήγηση «για επίδειξη» και η χρήση βίας. Η ερμηνεία αυτή επικυρώθηκε και στις παρατηρήσεις παραβατικών ομάδων, όπου
φάνηκε ξεκάθαρα ότι κάποιοι νέοι βρίσκουν στην «παρέα» και τις «μοτόρες» το κύρος και την
εκτίμηση που δεν είχε τη δυνατότητα να τους προσφέρει το σχολείο.

Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας αποτελούν συχνά πηγή παραβατικής μάθησης. Όπως έχουν παρατηρήσει οι εκπαιδευτικοί, από τη μια υπάρχει επηρεασμός από το περιεχόμενο των μηνυμάτων
που τα μέσα αυτά διαχέουν και από την άλλη τα μέσα αυτά είναι πιο ελκυστικά από τα μέσα που
χρησιμοποιεί το σχολείο. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της βίας: όπως φάνηκε στην επισκόπηση, περίπου τέσσερις στους πέντε μαθητές παρακολουθούν βία στην τηλεόραση και
σημαντικά ποσοστά από αυτούς το κάνουν συχνά.

H σημαντικότερη κοινωνική μεταβλητή που είναι συστηματικά συνδεδεμένη με την παραβατική συμπεριφορά ενός ατόμου είναι η παραβατική συμπεριφορά των φίλων: από τη μια, άτομα με παραβατικές τάσεις είναι πιο πιθανό να συνευρίσκονται κοινωνικά με άλλα τέτοια άτομα, δηλαδή να προηγείται η απόκλιση και να έπεται η συναναστροφή και, από τη άλλη, μη παραβατικά άτομα μπορεί να αναπτύξουν παραβατική συμπεριφορά μέσα από τις συναναστροφές τους σε μια παραβατική ομάδα, δηλαδή, να προηγείται η συναναστροφή και να έπεται η απόκλιση.

Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: kellykou στις Μάρτιος 27, 2009, 01:27:26 πμ
Μεγαλώνοντας στην Αθήνα-Ποιότητα Ζωής Παιδιών και Εφήβων Έρευνα του Ινστιτούτου Κοινωνικής Πολιτικής του ΕΚΚΕ

Παραβατική συμπεριφορά

μαθητών και επαφή με τη βία(1)

της Γίτσας Κοτταρίδη *

Η δημοσιοποίηση ολοένα και περισσότερων περιστατικών εκδήλωσης βίαιας ή παραβατικής συμπεριφοράς ακόμη και στο χώρο του σχολείου, όπου το ρόλο του θύτη και του θύματος φέρουν ανήλικοι μαθητές εφηβικής ή ακόμα και προεφηβικής ηλικίας προκαλεί ανησυχία και ερωτηματι­κά σχετικά με τη διάσταση και τα αίτια του φαινομένου.

Μ

ία νέα έρευνα που διεξήχθη από το Εθνι­κό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, και συγκεκριμένα από το Ινστιτούτο Κοινω­νικής Πολιτικής, με θέμα: «Βία και παραβατική συμπεριφορά στη ζωή των μαθητών της Αθήνας», μέρος του Ερευνητικού Προγράμματος «Μεγαλώ­νοντας στην Αθήνα-Ποιότητα Ζωής Παιδιών και Εφήβων», έρχεται στην επικαιρότητα.

Σκοπός της είναι να διερευνήσει το φαινόμενο, όπως αυτό εκδηλώνεται στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, και τα ευρήματά της να χρησιμοποιηθούν πιλοτικά στην αποτελεσματική παρέμβαση των υπηρεσιών του δήμου για να καλύψει, αφενός μεν, τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και, αφετέρου, να αποτελέσει τον πυρήνα για την εξάσκηση πολιτικής μέριμνας σε ολόκληρη τη χώρα. Αν και η έρευνα βρίσκεται ακόμη στη φάση επεξεργασίας των ευρημάτων της, σε μια πρώτη ανάγνωση οι ακόλουθοι στατι­στικοί πίνακες που αφορούν στοιχεία για τα θύμα­τα, τους θύτες, τους αμέτοχους θεατές, τη σεξουα­λική παρενόχληση ή τα ζητήματα ένταξης στη σχο­λική κοινότητα, καθώς και οι αναφορές διευθυντών και εκπαιδευτικών σχετικά με την παραβατική συμπεριφορά, αντικατοπτρίζουν την πραγματικό­τητα. Η δειγματοληψία πραγματοποιήθηκε σε 101 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθ­μιας εκπαίδευσης (πλην των νηπιαγωγείων, όπου η έρευνα βρίσκεται σε εξελίξη). Τέλος, καταγράφο­νται τα πρώτα πορίσματα όπως μας τα παραθέτει η μία εκ των τριών συντονιστριών του Ερευνητικού Προγράμματος και διευθύντρια ερευνών του ΕΚΚΕ, η κ. Γίτσα Κοπαρίδη.

Ανησυχητικά

Στατιστικοί πίνακες

♦ Θύματα:

Οι μαθητές του δημοτικού δηλώνουν ότι έχουν υποστεί βία, σε μία ή περισσότερες μορφές, σε μεγαλύ­τερα ποσοστά από ό,τι οι μαθητές του γυμνασίου/λυκείου. Ειδικά για τη σωματική βία, τα ποσοστά για τα παιδιά του δημοτικού είναι 37%, ενώ τα αντίστοιχα του γυμνασίου/λυκείου είναι 11%.

Πράξεις «βίας» που δηλώνουν ότι έχουν υποστεί τα παιδιά

 

 
   

Σύνολο
   

Λύκειο/ΤΕΕ
   

Γυμνάσιο
   

Δημοτικό

Με έχουν κατηγορήσει σε καθηγητές/συμμαθητές
   

358(18%)
   

38(9,7%)
   

57(11,5%)
   

263 (24%)

Με έχουν κοροϊδέψει/βρίσει
   

927(46,8%)
   

111 (28,2%)
   

213(43%)
   

603 (55,2%)

Με έχουν απειλήσει
   

282(14,2%)
   

1 8(4,6%)
   

65(13,2%)
   

199 (18,2%)

Έχουν καταστρέψει δικά μου αντικείμενα
   

287(14,5%)
   

1 7(4,3%)
   

72(14,6%)
   

198 (18%)

Με έχουν χτυπήσει
   

505(25,5%)
   

13(3,3%)
   

84(17%)
   

408 (37,4%)

Με αποφεύγουν
   

329(16,6%)
   

57(14,5%)
   

68(13,8%)
   

204 (18,7%)

 
   

 
   

 
   

 
   

 

Η κ. Γίτσα Κοτταρίδη είναι διευθύντρια Ερευνών του ΕΚΚΕ.

 

♦ Θύτες:

Ομολογούν ότι έχουν κάνει τα ίδια τα παιδιά πράξεις βίας σε ποσοστά που δεν διαφέ­ρουν σημαντικά μεταξύ δημοτικού και γυμνασίου/λυκείου. Έχουν χτυπήσει άλλα παι­διά: 13% και 11% αντίστοιχα. Έχουν απειλήσει άλλα παιδιά στο ίδιο ποσοστό, 5%.

Πράξεις «βίας» που ομολογούν ότι έχουν κάνει τα ίδια σε άλλα παιδιά στο σχολείο

 

 
   

Σύνολο
   

Λύκειο/ΤΕΕ
   

Γυμνάσιο
   

Δημοτικό

Τα έχω κατηγορήσει σε καθηγητές/συμμαθπτές
   

167 (8,4%)
   

16 (4,1%)
   

54 (11%)
   

97 (9%)

Τα έχω κοροϊδέψει/βρίσει
   

437 (22%)
   

91 (23,2%)
   

125 (25,3%)
   

221 (20,2%)

Τα έχω απειλήσει
   

95 (4,8%)
   

19 (4,8%)
   

26 (5,3%)
   

50 (4,6%)

Τους έχω καταστρέψει δικά τους αντικείμενα
   

61 (3%)
   

13 (3,3%)
   

1 7 (3,4%)
   

31 (2,8%)

Τα έχω χτυπήσει
   

245 (12,3%)
   

31 (8%)
   

69 (14%)
   

145 (13,3%)

Τα αποφεύγω
   

324 (16,3%)
   

79 (20%)
   

84 (17%)
   

161 (14,7%)

♦ Αμέτοχοι Θεατές:

Ως προς τις πράξεις βίας που τα παιδιά δηλώνουν ότι έχουν βιώσει ως θεατές, 41 % των παιδιών του δημοτικού και 43% των παιδιών του γυμνασίου/λυκείου έχουν δει παιδί/παιδιά να απειλούν/φοβερίζουν άλλα παιδιά στο σχολείο 77% και 68%, αντίστοι­χα, έχουν δει παιδί/παιδιά να χτυπούν άλλα παιδιά στο σχολείο.

Έχουν δει αυτή τη χρονιά παιδιά να προκαλούν φθορές σκόπιμα στο χώρο του σχολείου, σε αντικείμενα που δεν τους ανήκουν:

 

 
   

Λύκειο/ΤΕΕ
   

Γυμνάσιο
   

Δημοτικό

Πολύ συχνά ή συχνά
   

48%
   

48%
   

34%

Ποτέ
   

18,6%
   

22%
   

36,4%

Έχουν δει παιδιά να χτυπούν κάποιο άλλο (διευκρινίστηκε το μονόπλευρο της δράσης)

 

 
   

Σύνολο δείγματος
   

Λύκειο/ΤΕΕ
   

Γυμνάσιο
   

Δημοτικό

Γενικά (οπουδήποτε)
   

1.677 (84%)
   

273 (69,5%)
   

429 (86,8%)
   

969 (88,7%)

Στο σχολείο
   

1.446 (73%)
   

231 (58,8%)
   

370 (75%)
   

845 (77,4%)

Στη γειτονιά
   

614 (31%)
   

122 (31%)
   

185 (37%)
   

307 (28,1%)

Έχουν δει παιδί ή παιδιά να απειλούν/φοβερίζουν κάποιο άλλο

 

 
   

Σύνολο δείγματος
   

Λύκειο/ΤΕΕ
   

Γυμνάσιο
   

Δημοτικό

Γενικά (οπουδήποτε)
   

1.057 (53%)
   

206 (52,4%)
   

268 (54,3%)
   

583 (53,4%)

Στο σχολείο
   

831 (42%)
   

166 (42,2%)
   

216 (43,7%)
   

449 (41%)

Στη γειτονιά
   

477 (24%)
   

113 (28,8%)
   

131 (26,5%)
   

233 (21,3%)

♦ Σεξουαλική ενόχληση:

Ως προς τη σεξουαλική ενόχληση, 19% των μαθητών του δημοτικού και 21 % των μαθητών του γυμνασίου/λυκείου αναφέρουν ότι «είναι σίγουροι ή νομίζουν» ότι έχουν προσεγγιστεί με σκοπό τη σεξουαλική ενόχληση. Μάλιστα, το 5% των μαθητών του δημοτικού και το 3% των μαθητών του γυμνασίου/λυκείου αναφέρουν ότι αυτό έγινε στο χώρο του σχολείου.

 

Ποσοστά θετικών απαντήσεων στην ερώτηση «Ακούμε συχνά για παιδιά που τα παρασύρουν κάποιοι και τα ενοχλούν σεξουαλικά. Εσύ έχεις αντιληφθεί κάποιον να σε πλησιάζει με τέτοια πρόθεση;»

 

 
   

Σύνολο δείγματος
   

Λύκειο/ΓΕΕ
   

Γυμνάσιο
   

Δημοτικό

Γενικά (οπουδήποτε)
   

403 (20,3%)
   

98 (24,9%)
   

99 (18,8%)
   

212 (19,4%)

Στο σχολείο
   

87 (4,3%)
   

11 (2,8%)
   

18 (3,6%)
   

58 (5,3%)

Στη γειτονιά
   

201 (10%)
   

55 (14%)
   

37 (7,4%)
   

109 (10%)

♦ Αναφορές διευθυντών/εκπαιδευτικών:

Τόσο οι διευθυντές όσο και οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν σε μεγάλο ποσοστό, πάνω από 60%, ότι στο σχολείο τους υπάρχει επιθετικότητα απέναντι σε αδύνατους/καινούριους/δυσπροσάρμοστους/διαφορετικούς μαθητές. Επίσης δηλώνουν ότι υπάρχει επιθετι­κότητα προς τους εκπαιδευτικούς (1 8%). Αναφέρουν ακόμα επιθέσεις από εξωσχολικές ομάδες (29% των διευθυντών και 1 3% των εκπαιδευτικών). Ως προς την επιθετικότητα από αλλοδαπούς προς Έλληνες μαθητές και αντίστροφα, δηλώνονται περίπου τα ίδια ποσοστά, γύρω στα 30%, και για τις δύο περιπτώσεις.

Εκτίμηση διευθυντών για τη συχνότητα περιπτώσεων παραβατικής συμπεριφοράς των παιδιών

 

 
   

Ποσοστά διευθυντών(%)που αναφέρουν:

Περιπτώσεις παραβατικής συμπεριφοράς
   

Πολλές
   

Λίγες
   

Καμιά

Καταστροφή αντικειμένων που δεν τους ανήκουν
   

5,9
   

56
   

38

Κλοπές αντικειμένων που δεν τους ανήκουν
   

»
   

49
   

51

Εκδήλωση επιθετικότητας προς άλλα παιδιά (αδύνατα, καινούρια, δυσπροσάρμοστα, διαφορετικά)
   

1
   

62
   

37

Εκδήλωση επιθετικότητας προς αλλοδαπούς
   

3
   

25
   

77

Εκδήλωση επιθετικότητας από αλλοδαπούς προς Έλληνες
   

 
   

32
   

65

Εκδήλωση επιθετικότητας προς εκπαιδευτικούς (από Έλληνες και αλλοδαπούς 14, από αλλοδαπούς 4, από Έλληνες 1)
   

 
   

18,6
   

81,4

Επιθέσεις στο σχολείο από εξωσχολικές ομάδες
   

4
   

26
   

72

♦ Ζητήματα ένταξης

Προβλήματα ένταξης των αλλοδαπών αναφέρονται από το 16% των εκπαιδευτικών και το 1 7% των διευθυντών.

Το 84% των μαθητών του δημοτικού και το 76% των μαθητών του γυμνασίου/λυκείου απαντούν ότι έχουν φίλους άλλης εθνικότητας.

Επισημάνσεις

Επισημαίνουμε ότι στην έρευνα αυτή το κάθε ζήτημα στη ζωή των παιδιών, όπως στην προκειμένη περίπτωση η παραβατικότητα, δεν διερευνάται μεμονωμένα, αλλά ως ένα στοιχείο της ζωής τους, πολυπαραγοντικής αιτιολογίας. Στόχος μας είναι να επεξεργα­στούμε τα στοιχεία κατά σχολείο και κατά δημοτικό διαμέρισμα και, συνεκτιμώντας και άλλες μεταβλητές, να μπορέσουμε να επισημάνουμε σημεία αποτελεσματικής αλλά και έγκαιρης παρέμβασης (για την αντιμετώπιση του όποιου φαινομένου).

 

 

Από την έρευνα αυτή αναδύονται θέματα που αξίζει να διερευνηθούν στη συνέχεια. Για παράδειγμα:

♦   Η   μη   ικανοποίηση   των   παιδιών   από διάφορες διαστάσεις της ζωής.

♦  Η αντιμετώπιση της πολυπολιτισμικής κοινωνίας, που φαίνεται να μας βρίσκει απροετοίμαστους. Μιλάμε, συνήθως, για ενσωμάτωση και όχι για ένταξη. Ωστόσο οι ανάγκες ένταξης δεν αφορούν μόνο τους αλλοδαπούς, αλλά και τα ελληνόπουλα.

♦   Από τα στοιχεία μας φαίνεται ότι η παραβατικότητα και η επαφή με τη βία υπάρ­χουν, αλλά δεν είναι αναπόφευκτα στοι­χεία στη ζωή των παιδιών. Βρέθηκαν σχολεία, σε αρκετά μεγάλο ποσοστό, άθικτα από τέτοιου είδους συμπεριφο­ρές. Θα είναι πολύ χρήσιμο να ερευνη­θεί ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχανόταν κάτι που μπορεί από τα δεδομένα μας.

♦   Η έμφαση σε διαστάσεις πέρα από την εκπαίδευση, που αφορούν την καλλιέρ­γεια, την αγωγή, την ευρύτερη παιδεία των παιδιών.

 

♦     Η ανάγκη για περισσότερη ψυχολογική και κοινωνική στήριξη των παιδιών και της οικογένειάς τους.

♦     Η ανεπάρκεια δομών, ακόμη και θεσμο­θετημένων, για την εξυπηρέτηση παι­διών με κινητική ή άλλη αναπηρία ή πρόβλημα.

 

 

Η έρευνα

Την πραγματοποίηση της Έρευνας «Μεγαλώνοντας στην Αθήνα-Ποιότητα Ζωής Παι­διών και Εφήβων» ζήτησε από το ΕΚΚΕ το Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων, με ομόφω­νη απόφασή του, μετά από εισήγηση της αρμόδιας αντιδημάρχου κ. Ήρας Βαλσαμάκη-Ράλλη (αρμόδια για τη σχολική μέριμνα) και χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Απρίλιος 2005).

Το Ερευνητικό Πρόγραμμα διεξήγαγε Ερευνητική Ομάδα του Ινστιτούτου Κοινωνικής Πολιτικής, ενώ για το τμήμα της μελέτης που αφορά την προσχολική ηλικία, συνεργά­στηκε Ερευνητική Ομάδα από το Πανεπιστήμιο Αθηνών (τμήμα Εκπαίδευσης και Αγω­γής στην προσχολική ηλικία).

Ερευνητική Ομάδα: Γίτσα Κοτταρίδη, διευθύντρια Ερευνών, ΕΚΚΕ / Ελένη Βαλάσση-Αδάμ, υφηγήτρια Παιδιατρικής/ Μαρία Μαλικιώση- Λοΐζου, καθηγήτρια Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών. ΕΤ

 

(1) Η έρευνα αυτή δημοσιεύτηκε στην περιοδική ενημερωτική έκδοση της Γενικής Γραμματείας Έρευνας & Τεχνολογίας, «Ε&Τ», τεύχος 21, Οκτώβριος 2006.
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: billst στις Μάρτιος 27, 2009, 10:57:33 πμ
"Σχολική παραβατικότητα"

βαλ΄το αυτουσιο στο google

9 στα 10 αποτελεσματα αφορουν  την Κυπρο ..διαβαστε και φριξτε...η εγκληματικοτητα οργιαζει στα κυπριακα σχολεια
μαθητες και καθηγητες ζουν μια κολαση και  παλευουν ματαιως για λυση
υβρεις,προπηλακισμοι,απειλες,ξυλοδαρμοι,εμπρησμοι στην ημερησια διαταξη!

ετσι ..να παρτε μια ιδεα..τι μας περιμενει και εδω!
Γιατί Ελλαδίτες ρε παιδιά;το Ελληνες δεν ισχύει;όλοι είμαστε Έλληνες έτσι δεν είναι;το Ελλαδίτες ποιος το επινόησε;
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: jak_13 στις Μάρτιος 27, 2009, 11:46:34 πμ
"Σχολική παραβατικότητα"

βαλ΄το αυτουσιο στο google

9 στα 10 αποτελεσματα αφορουν  την Κυπρο ..διαβαστε και φριξτε...η εγκληματικοτητα οργιαζει στα κυπριακα σχολεια
μαθητες και καθηγητες ζουν μια κολαση και  παλευουν ματαιως για λυση
υβρεις,προπηλακισμοι,απειλες,ξυλοδαρμοι,εμπρησμοι στην ημερησια διαταξη!

ετσι ..να παρτε μια ιδεα..τι μας περιμενει και εδω!
Γιατί Ελλαδίτες ρε παιδιά;το Ελληνες δεν ισχύει;όλοι είμαστε Έλληνες έτσι δεν είναι;το Ελλαδίτες ποιος το επινόησε;

Ο όρος "Ελλαδίτες" είναι για να ξεχωρίζουν οι Έλληνες της Ελλάδας από τους Έλληνες της Κύπρου. Δεν είναι υποτιμητικό για κανένα.
Τώρα για την παραβατικότητα, επειδή τυχαίνει να παρακολουθώ τα γεγονότα, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αυτά που συμβαίνουν στην Κύπρο είναι πολύ ηπιότερα από αυτά που συμβαίνουν εδώ.
Είναι όμως πρωτοφανή, γι`αυτό και υπάρχει μεγάλη δημοσιότητα. Στις χθεσινοβραδυνές ειδήσεις για παράδειγμα ειπώθηκε ότι σπάσανε τα τζάμια ενός σχολείου.
Σε καμιά βαθμίδα εκπαίδευσης στην Κύπρο δεν ξέρουν τι σημαίνει κατάληψη, με όλα τα συνεπακόλουθα της. 
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: professor στις Απρίλιος 10, 2009, 03:33:24 μμ
ερχεται λεμε  (η σειρα  μας)

http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank10_4_9_935.php
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: eleni στις Απρίλιος 10, 2009, 03:50:29 μμ
[


Χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω την εμπειρία κανενός, εμένα μου ακούγεται λίγο καταστροφολογικό αυτό και κάπως ισοπεδωτικό....
   



Συμφωνώ με το συνάδελφο.Μάλλον πρέπει να προσέξουμε όλοι για να μη λειτουργήσει ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία!
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: bikini στις Απρίλιος 10, 2009, 05:12:29 μμ
Αυτοεκπληρούμενη προφητεία δεν ξέρω αν είναι, αλλά... ήρθε:

http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=11560.0
Τίτλος: Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
Αποστολή από: menandros στις Φεβρουάριος 02, 2022, 03:40:14 μμ
Bullying σε 14χρονη με αυτισμό: «Την έβριζαν, την έφτυναν και τη χτυπούσαν» https://www.alfavita.gr/koinonia/369715_bullying-se-14hroni-me-aytismo-tin-ebrizan-tin-eftynan-kai-ti-htypoysan 


https://www.newsit.gr/topikes-eidhseis/fthiotida-fotia-se-epal-tin-ora-tou-mathimatos-etrexan-me-pyrosvestires-sta-xeria-oi-kathigites/3460015/ Φθιώτιδα: Φωτιά σε ΕΠΑΛ την ώρα του μαθήματος – Έτρεχαν με πυροσβεστήρες στα χέρια οι καθηγητές