Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: MARKOS στις Μαρτίου 30, 2009, 09:50:18 am
-
ακουγεται οτι με το νεο συστημα θα υπαρχει και αγνωστο στα Λατινικα.
θεωρειτε οτι αυτο θα βοηθησει στην αναβαθμιση του μαθηματος ;
προσωπικα πιστευω πως ναι,γιατι αυτα που τωρα κανουν ειναι για παιδα....ανεπιδεκτα μαθησεως.
-
Έκανα 3 χρόνια Λατινικά και Αρχαία επίσης γιατί το Λύκειο ήταν κλασικό.Δε νομίζω ότι οφελεί κάπου να κάνουν τα παιδιά άγνωστο στα Λατινικά. Φτάνει το γνωστό.Το καλύτερο που θα είχαν να κάνουν θα ήταν να διδάσκουν συστηματικά τις ξένες γλώσσες που τη σημερινή εποχή έχουν αξία και χρησιμότητα για τα παιδιά και όχι να τα ταλαιπωρούν με τέτοια πράγματα.
-
Με το "τέτοια πράγματα" εννοώ μόνο τα Λατινικά για να μην παρερμηνευτώ.
-
Έκανα 3 χρόνια Λατινικά και Αρχαία επίσης γιατί το Λύκειο ήταν κλασικό.Δε νομίζω ότι οφελεί κάπου να κάνουν τα παιδιά άγνωστο στα Λατινικά. Φτάνει το γνωστό.Το καλύτερο που θα είχαν να κάνουν θα ήταν να διδάσκουν συστηματικά τις ξένες γλώσσες που τη σημερινή εποχή έχουν αξία και χρησιμότητα για τα παιδιά και όχι να τα ταλαιπωρούν με τέτοια πράγματα.
κοιταξε, αν το μαθημα απλως ταλαιπωρει τους μαθητες γιατι δεν εχει να προσφερει κατι, τοτε ας καταργηθει. οσο ομως υπαρχει,ετσι που γινεται,θεωρω οτι ειναι μαθημα παπαγαλιας και τιποτε παραπανω. με το να ζητουν 5-6 στιχους μεταφραση απο ενα αγνωστο κειμενο δεν ειναι κατι το φοβερο!!
γνωριζουν λεξιλογιο,γνωριζουν γραμματικη και συνατκτικο και ας κανουν τη μεταφραση.
το γνωστο δεν φτανει,ουτε περισσευει. ετσι οπως εχουν τα πραγματα.
-
Καλό θα ήταν πιστεύω να εξετάζονται και στο αγνώστο. Ίσως με απλό τρόπο: σε κείμενο/προτάσεις με λέξεις και σύνταξη ήδη γνωστά από τα κείμενα του βιβλίου. Όμως η εξέταση στο άγνωστο προϋποθέτει άλλου είδους διδασκαλία. Και αυτή τη διδασκαλία δεν ξέρω κατά πόσο μπορούμε να την υποστηρίξουμε οι φιλόλογοι, τουλάχιστον έτσι όπως διδάσκονται τα λατινικά στα ελληνικά πανεπιστήμια.
-
Εμείς κάναμε άγνωστο λατινικών στα 2 πρώτα εξάμηνα στο Πανεπιστήμιο.
Στο 3ο εξάμηνο κάναμε την Αινειάδα του
-
οταν εδινα το 2000 ακουγοταν παλι οτι θα βαλουν αγνωστο κ τελικα δεν εβαλαν. προσωπικα το θεωρω εντελως περιττο. δεν τους φτανουν τοσα μαθηματα που εχουν, να βαλουν κ αλλα στο κεφαλι τους? κ τι θα τους χρησιμευσει το αγνωστο των λατινικων? αλλο να ξερουν λιγα λατινικα που σε πολλους θα χρειαστουν (νομικη, φιλολογια) κ αλλο να τα μαθουν σε βαθος.
-
νομιζω οτι το να βαλουν λιγες γραμμουλες αγνωστο με λεξεις που ηδη γνωριζουν κακο δεν θα τους κανει.
και απ την αλλη θα αυξηση το ενδιαφερον για το μαθημα.
-
Ηδη στα Λατινικα θεωρω πως τα παιδια κανουν αρκετα εξειδικευμενα πραγματα, ειδικα στη Γ, οποτε το να διδασκονται και αγνωστο νομιζω ειναι υπερβολη.Για τα Λατινικα παντα. Τωρα το αν διδασκονται περιττα πραγματα ή οχι αυτο ειναι μια αλλη υποθεση που δεν ισχυει βεβαια μονο για τα Λατινικα.
-
Ηδη στα Λατινικα θεωρω πως τα παιδια κανουν αρκετα εξειδικευμενα πραγματα, ειδικα στη Γ, οποτε το να διδασκονται και αγνωστο νομιζω ειναι υπερβολη.Για τα Λατινικα παντα. Τωρα το αν διδασκονται περιττα πραγματα ή οχι αυτο ειναι μια αλλη υποθεση που δεν ισχυει βεβαια μονο για τα Λατινικα.
θα διαφωνησω. περιττα πραγματα στα λατινικα δεν διδασκονται.
τα κειμενα ειναι "ηλιθια" αλλα μιλαμε πια για ανθολογιο που απευθυνεται σε παιδια που πρωτη φορα κανουν λατινικα.
αλλα και παλι θα προτιμουσα αλλα κειμενα πιο "σοβαρα"
-
Θα συμφωνήσω με Markos
-
εγω καλε μου μαρκο θα διαφωνησω.τα κειμενακια μπορει να θεωρουνται ευκολα απο πολλους απο εμας αλλα μην ξεχναμε πως εμεις ειμαστε εκπαιδευτικοι ενω οι μαθητες μαθητες 16 και 17 χρονων και σε πολλους τα ηδη υπαρχοντα κειμενα φαινονται βουνο...απο αποψη γραμματικων και συντακτικων φαινομενων τα σχολικα κειμενακια ειναι μια χαρα,τωρα απο αποψη διδασκαλιας και πραγματικης αφομοιωσης εκει υπαρχει προβλημα.πιστευω βεβαια οτι 2-3 γραμμουλες αγνωστο κακο δεν θα κανουν ή 5 λεξουλες μεταφραση μεσα απο ηδη γνωστο τους λεξιλογιο...εγω παντως επειδη δεν θελω οι μαθητες μου να παπαγαλιζουν την μεταφραση τους βαζω πολλες λεξιλογικες ασκησεις καθαρα μεταφραστικες και αυτοβτους βοηθαει παρα πολυ και στην μεταφραση και στην γραμματικη και στην συνταξη..αρα μην καταδικαζουμε τα κειμενα αλλα το συστημα διδασκαλιαςκαι εξετασεων ειναι λαθος κατα την αποψη μου...
-
καλη μου vania, το ζητημα ειναι οτι τα παιδια τα αντιμετωπιζουν με "γελιο" και το μονο που ακουω να μου λενε ειναι "τί μ......ς γραφουν, κυριε "
θα μπορουσαν να τους δωσουν αποσπασματα διασκευασμενα απο πεζο και ποιητικο λογο ωστε να γνωρισουν λιγο τη λατινικη φιλολογια και να την αγαπησουν. γιατι τωρα τελειωνουν και εκεινο που εχουν να θυμουνται (οσοι δεν ακολουθουν φιλοσοφικες ή θεολογικες σχολες) ειναι οι τριχες της Ιουλιας, το λευκο ελαφι, το μαχαιρακι της μανικιουριστρας κλπ κλπ.
-
Ναι, ναι, να γνωρίσουν τη λατινική φιλολογία και να την αγαπήσουν.... έτσι όπως έχουν αγαπήσει και την ελληνική λογοτεχνία από τη λογοτεχνία κατεύθυνσης ή τα κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας που διδασκονται ανελλιπώς από την Α' Δημοτικού μέχρι τη Γ' Λυκείου.... δεν είδες πόσο την αγάπησαν!!!
-
Ναι, ναι, να γνωρίσουν τη λατινική φιλολογία και να την αγαπήσουν.... έτσι όπως έχουν αγαπήσει και την ελληνική λογοτεχνία από τη λογοτεχνία κατεύθυνσης ή τα κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας που διδασκονται ανελλιπώς από την Α' Δημοτικού μέχρι τη Γ' Λυκείου.... δεν είδες πόσο την αγάπησαν!!!
τουλαχιστον αγαπητη μου olgalia, δεν θα την εχουν ως ...."περιγελο"
δεν καταλαβαινω?!! χαθηκαν τα σοβαρα κειμενα της λατινικης?(διασκευασμενα βεβαια)και εχουν αυτα με την κρεβατοκαμαρα με το ελαφι, τις τριχες της Ιουλιας,τη μανικιουριστρα και παει λεγοντας....?
-
Όντως, τι βλακείες κείμενα διδάσκουμε;;; ???
Δεν μπορούν τα βιβλία των λατινικών να αναβαθμιστούν;;;
Και η θεία μου που σε 3 χρόνια παίρνει σύνταξη τα ίδια έδωσε Πανελλαδικές!!! :o
-
Όντως, τι βλακείες κείμενα διδάσκουμε;;; ???
Δεν μπορούν τα βιβλία των λατινικών να αναβαθμιστούν;;;
Και η θεία μου που σε 3 χρόνια παίρνει σύνταξη τα ίδια έδωσε Πανελλαδικές!!! :o
γιατι να αναβαθμιστουν μπικινι μου? εχεις παρατηρησει οτι συνηθως αυτοι που κανουν λατινικα ειναι καθηγητες με πολλα χρονια στην εκπαδευση κ εντελως τυχαια καθε χρονο παιρνουν οι ιδιοι τα λατινικα? εχουν τοσες σημειωσεις πλεον, τα ξερουν απεξω κ ανακατωτα. γιατι να κουραστουν οι ανθρωποι κ να πρεπει να μαθουν καινουρια κειμενα?
:-X :-X :-X
-
καλα τα λες maryvas και θα συμφωνησουμε ολοι ,του βολεματος εχουμε γινει πια....
υστερα μου λενε για βελτιωση προγραμματων και υλης και περιεχομενου και αλλες αηδιες.....
το πριονι...... το πριονιιιιιιι......
-
οταν ημουν μαθητης της ΣΤ Δημοτικου τα λατινικα ηταν υποχρεωτικα στη
-
professor, θα συμφωνησω μαζι σου. η μεταγραφη απο τα ελληνικα στα λατινικα ειναι δυσκολη, οχι το αντιστροφο. επομενως, ειναι μια καλη ασκηση για τις εισαγωγικες. ας ακονισουν λιγο παραπανω το μυαλο τους. 18 χρονων ειναι.αλιμονο. σε διδαγμενα πραγματα θα κανουν εφαρμογη.αυτο ειναι ολο.
δεν ποναει καθολου,γιατρε? Οχι, και κατσε να τελειωνουμε!
-
παντως συναδελφοι(μην με βρισετε...)εμενα μου αρεσουν αυτες οι αστειες ιστοριουλες των κειμενουν...πολλοι μαθητες τις κοροιδευουν και θα συμφωνησω αλλα και σε πολλους αρεσουν καθοτι τις βρισκουν διασκεδεστικες και συνηθως κατι το οποιο μας φαινεται διαστικο ειναι και πιο ευκιλη η διδασκαλια του.βεβαια συμφωνω με μαρκο οτι η μεταφραση μαθαινεται παπαγαλια δυστυχως και προσθετω και επιμενω πως σε αυτο δεν φταινε μοναχα τα κειμενα(κατ εμε δεν φταινε καθολου)αλλα ο τροπος με τον οποιο διδασκεται το μαθημα στο σχολειο...το μαθαινει λεξιλιγιο,δεν του δινεται καθολου αγνωστο με ηδη γνωστες λεξεις και δεν του δινεται ανακατη η μεταφραση...εγω με τα παιδια μου ετσι λειτουργω κι ολα μαθαινουν να ξερουν τι μεταφραζουν κι ας παραπονιουνται αλλα μαθαινουν.θελω να πω οτι εξαρταται και απο εμας πολυ το πως θα χειριστουμε την υλη μας...
-
παντως κ απο τα διαγωνισματα του σχολειου που μου λενε τα παιδια αλλα κ απο τα διαγωνισματα που βαζω εγω δεν ζητουν απο τα παιδια παπαγαλια μεταφραση. δλδ δε βαζουμε ολοκληρη την προταση αυτουσια αλλα παραλειπουμε λεξουλες ή δεν βαζουμε το κειμενο ολοκληρο αλλα παραλειπουμε σειρες
-
Vania,maryvas πολυ αισιοδοξο αυτο. παλι καλα που υπαρχουν και συναδελφοι που αγαπουν τη λατινικη γλωσσα.
αυτο ομως, να ρωτησω, δεν καταληγει καποια στιγμη σε....ρουτινα;
-
δεν μπορω να πω οτι λατρευω τα λατινικα(μην παρεξηγηθω κιολας.. ;D)απλα προσπαθω να κανω καλα την δουλεια μου.μπορει για εμενα να ειναι ρουτινα αλλα τα παιδια πρωτη φορα ακουν οτι ακουν και δε μ αρεσει να μεταφερω την βαρεμαρα την δικη μου σε εκεινα.προσπαθω να κανω το μαθημα ευχαριστο και αποδοτικο...δυστυχως οι δικες μας επιθυμιες μαρκο μου,των καθηγητων,δεν μετρανε... :(
-
Vania μου, σωστα τα λες. δεν το ειπα μονο για επιθυμια δικη μας, αλλα οταν θελουμε κριτικη σκεψη και οταν ζηταμε πραγματι να δουμε τελικα τι εμεινε τι μπορουν να καταφερουν οι μαθητες περα απο τη παπαγαλια και τη στειρα γνωση, ενα αγνωστο 6-8 στιχων,με λεξιλογιο μεσα απο τα 50 κειμενα νομιζω ειναι οτι πρεπει. παντως, εισαι στο σωστο δρομο οσο αφορα τη διδασκλια και πραγματι ετσι ειναι οπως τα λες.
μακαρι και ολοι μας να τα αντιμετωπιζαμε ετσι και οχι με βαρεμαρα!