Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Νηπιαγωγείο => Μήνυμα ξεκίνησε από: vasp στις Απρίλιος 02, 2009, 05:39:52 μμ

Τίτλος: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: vasp στις Απρίλιος 02, 2009, 05:39:52 μμ
Ανοίγω αυτό το θέμα ελπίζοντας να αναπτύξουμε έναν εποικοδομητικό διάλογο ωστε να βοηθηθούμε στην κατανόηση αυτής της νέας παιδαγωγικής "προσσέγισης"γιατί πολλοί απο μας έχουμε απορίες ή ακόμα χειρότερα δεν έχουμε αντιληφθεί κάποια βασικά θεωρητικά σημεία..
Επίσης θα ήθελα να ανταλλάξουμε προτάσεις για βιβλιογραφία(επάνω στο θέμα)
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: vasp στις Απρίλιος 02, 2009, 05:51:04 μμ
Και ξεκινάω με την εξής απορία: Στο θέμα με τις απαντήσεις μας στον ΑΣΕΠ διάβασα πως μπορεί ΜΙΑ δραστηριότητα να είναι "διαθεματική" :-\ :-\ κατα την άποψη μου "διαθεματικά" μπορεί να αντιμετωπιστεί ένα θέμα (ως προτζεκτ ή θεματική) και όχι μια μεμονωμένη δραστηριότητα..
Περιμένω τις απόψεις σας! (walse που είσαι;;; ;D)
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: walse στις Απρίλιος 02, 2009, 06:06:31 μμ
link=topic=11425.msg157589#msg157589 date=1238683864]
(walse που είσαι;;; ;D)

[/quote]
Εδώ είμαι.....Νιώθω βασιλισσα.....οι επιθυμιές μου.....διαταγες σου :P :-*
εχω μια προταση και πειτε μου. Νομίζω πως πριν ξεκινήσουμε με τις απορίες θα θελα λίγο να το οριοθετήσουμε, οργανωτική φύση γαρ.
Πχ θα μιλήσουμε γενικα για τη διαθεματικότητα ή θα στηριχτούμε στο ΔΕΠΠΣ?
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: vasp στις Απρίλιος 02, 2009, 06:10:33 μμ
Οργάνωσε μας λοιπον! Το αφήνω πάνω σου :P :-* :-*
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: walse στις Απρίλιος 02, 2009, 06:14:31 μμ
 ;)Αντε βρε!! Δεν μπορώ να μας οργανώσω όλες, τσσσσσσ :-[απλά προτείνω Για να μη χαθούμε "στη μετάφραση" να προτείνουμε όλοι μαζι(ομαδοσυνεργατική προσεγγιση, τσσσσ :D) τα όρια στα οποία θα κινηθούμε.Τιποτα παραπάνω
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: walse στις Απρίλιος 02, 2009, 06:15:33 μμ
Επισης και χαλαρή κουβέντα να κανουμε χωρίς όρια παλι κανενα προβλημα, είμαι ευέλικτη ;D
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: vasp στις Απρίλιος 02, 2009, 06:17:23 μμ
Μήπως να ξεκινήσουμε απο απορίες;;; Με την πολύ θεωρία θα χαθούμε...άσε που δεν βλέπω ενδιαφέρον!
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: walse στις Απρίλιος 02, 2009, 06:25:59 μμ
Ξεκινώ τότε και απαντώ στην απορία σου, λέγοντας τη γνώμη μου και δανειζόμενη  καποιεσ πληροφορίες απο το Ματσαγγούρα: διαθεματικότητα είναι η οργάνωση του ΑΠ.
άρα είναι "λάθος" να λέμε διαθεματική δραστηριότητα. Αλλωστε και ετυμολογικα να το παρεις δια σημαινει αναμεσα(ένας φιλολογος θα μας βοηθούσε) και θεματικότητα αναφέρεται σε θέμα.
αρα διαμεσου θεματων οργανώνουμε τη γνώση
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: vasp στις Απρίλιος 02, 2009, 06:33:24 μμ
Και εγω κάως έτσι το έχω αντιληφθεί...δηλαδή έχω ένα θέμα γυρω απο το οποίο οργανώνονται οι δραστηριότητες μου οι οποιες "καλύπτουν" διαφορετικές γνωστικές περιοχές του Α.Π. Βεβαια η μεθοδολογια αλλάζει ανάλογα με το αν εχω προτζεκτ ή Θ.Π
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: walse στις Απρίλιος 02, 2009, 06:35:58 μμ
Στο ΔΕΠΠΣ δεν δινεται ξεκαθαρος ορισμός όμως λεει:
"η προσέγγιση θεμάτων(ζητημάτων και προβληματων)καθώς και τα σχέδια εργασίας είναι συστατικά στοιχεια των προγραμμάτων που δινουν έμφαση στη διαθεματικότητα" σελ.7
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: Ritalamp στις Απρίλιος 02, 2009, 06:47:09 μμ
Τα παλιά τα χρόνια  ;D ;D υπήρχε το cross- curricular. Βλέπαμε δηλαδή ένα ζήτημα να αναπτύσσεται από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, χωρίς απαραίτητα να συνδέεται η μελέτη του ενός με το άλλο. Χαρακτηριστικά στο Δημοτικο  αναφέρεται η περίπτωση της μελέτης του Ιουλιανού του Παραβάτη από την ιστορία και από τα θρησκευτικά, ενώ μπορούμε να δούμε τα ζητήματα αγωγής υγείας από τη βιολογία, τα θρησκευτικά, την ψυχολογία κ.λ.π.

Επίσης υπήρχε η thematic που έβαζε ένα θέμα στη μέση καταργούσε τις διαχωρίστικές γραμμές των μαθημάτων και το έψαχνε από όλες τις μεριές. Τσακώνουμε τα μέσα μεταφοράς και πορευόμεαστε προς όλες τις πιθανές κατευθύνσεις (γνωστικά αντικείμενα)π.χ. ::)

Η διαθεματική σύμφωνα με το ΠΙ αναφέρεται ως cross- thematic. Επειδή "εμπνευστής" κατά κάποιο τρόπο είναι ο Ματσαγγούρας ο οποίος είναι τρομερά ευρηματικός, δημιουργικός και ρηξικέλευθος και πάντα ένα βήμα μπροστά υποπτεύομαι ότι πρόκειται για ένα υβρίδιο. Περισσότερα την άλλη εβδομάδα που μάλλον θα καταφέρω να διαβάσω το σχετικό σύγγραμμά του(γιατί το χω ρίξει λίγο στο σορολοπ τελευταία). Δεν ξέρω πόσο έγκυρα είναι αυτά που γράφω, χρειάζομαι πολλή μελέτη ακόμη και ίσως κάποιος που έχει ασχοληθεί με τα αναλυτικά προγράμματα να μπορεί να μας πει περισσότερα. Αλλά που είστε ρε ειδικοί κάντε μια σκασιά!!!!
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: vasp στις Απρίλιος 02, 2009, 06:51:40 μμ
Πολύ ενδιαφέροντα Ritalamp ! Περιμένουμε και άλλα στοιχεία ;) Όσο για το Ματσαγγούρα να προσθέσω πως σε μένα είναι και κατανοητός ο τρόπος γραφης του :P μόνο για να καταλάβω τα "εταιρικά σχήματα" πέρασε πολύυυυς καιρός...(μαλλον ψιλοχάνω)
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: zoi83 στις Απρίλιος 02, 2009, 07:44:31 μμ
να ρωτησω κατι μια δραστηριοτητα μπορει να ειναι διαθεματικη οταν μεσα απο αυτη τα παιδια προσεγγιζουν και μαθηματικα και γλωσσα και περιβαλλον κτλ. ή εφοσον η γλωσσα για παραδειγμα διατρεχει ολα τα γνωστικα αντικειμενα τοτε καποια δραστηριοτητα δεν ειναι διαθεματικη?
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: vasp στις Απρίλιος 02, 2009, 08:03:30 μμ
να ρωτησω κατι μια δραστηριοτητα μπορει να ειναι διαθεματικη οταν μεσα απο αυτη τα παιδια προσεγγιζουν και μαθηματικα και γλωσσα και περιβαλλον κτλ. ή εφοσον η γλωσσα για παραδειγμα διατρεχει ολα τα γνωστικα αντικειμενα τοτε καποια δραστηριοτητα δεν ειναι διαθεματικη?
Φαντάζομαι οτι εννοείς ένα θέμα, γιατί (1) διαθεματική δραστηριότητα... :-\ :-\
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: walse στις Απρίλιος 02, 2009, 08:52:38 μμ
να ρωτησω κατι μια δραστηριοτητα μπορει να ειναι διαθεματικη οταν μεσα απο αυτη τα παιδια προσεγγιζουν και μαθηματικα και γλωσσα και περιβαλλον κτλ. ή εφοσον η γλωσσα για παραδειγμα διατρεχει ολα τα γνωστικα αντικειμενα τοτε καποια δραστηριοτητα δεν ειναι διαθεματικη?
μπορεις να γινεις πιο σαφης? δεν καταλαβα....  :(
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: zoi83 στις Απρίλιος 02, 2009, 09:09:26 μμ
εννοω αν ο ορος επεκταση μιας δραστηριοτητας την κανει διαθεματικη
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: dionisiac στις Απρίλιος 02, 2009, 09:14:39 μμ
καλησπερα σ΄ολη την παρεα...
πολυ καλη ιδεα του συγκεκριμενου θεματος ,αφου πιστευω θα μας βοηθησει ολους να ξεκαθαρισουμε( ??) καποια πραγματακια ....
λοιπον εγω προσωπικα,ενω στην αρχη καπως ''το ΄χα'' το ολο θεμα με την διαθεματικοτητα,οσο περναει οκαιρος και το ψαχνω λιγο ,τοσο περισσοτερο μπερδευομαι...
Σας μεταφερω απο τις σημειωσεις μου...
ΜΑΤΣΑΓΓΟΥΡΑΣ:
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ= Τροπος οργανωσης Αναλυτ. Προγρ.που καταργει τα διακριτα μαθηματα,ως πλαισιο επιλογης κι οργανωσης της σχολικης γνωσης κι αντιμετωπιζει την γνωση ως ενιαια ολοτητα την οποια προσεγγιζει μεσα απο την συλλογικη διερευνηση θεματων που παρουσιαζουν ενδιαφερον για μαθητες.
ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ=
Τροπος οργανωσης Α.Π. που διατηρει  τα διακριτα μαθηματα ως πλαισιο οργανωσης και διαταξης της σχολικης γνωσης, αλλα επιχειρει να συσχετισει μεταξυ τους το περιεχομενο των διακριτων μαθηματων.

ΠΑΠΑΠΡΟΚΟΠΙΟΥ: (απο συνεδριο της omep)
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ=Αποδιδει σε επιπεδο διδακτικης μεθοδολογιας την ολιστικη προσεγγιση της γνωσης
π.χ.(παραδειγμα δικο της) το νερο το εξεταζουμε απο την σκοπια  διαφορων επιστημωνπ.χ.φυσικη =ιδιοτητες νερου,τηξη διαλυτοτητα,λαογραφια=ηθη ,εθιμα περπεριτσα κλπ ,θρησκεια=βαπτιση, Θεοφανεια
ΔΗΛΑΔΗ(εξηγηση δικη της)Χωριζουμε την γνωση σε θεματα ,δουλευοθμε μαζι με τα παιδια αξιοποιωντας στοιχεια απο διαφορα γνωστικα πεδια.

ΧΡΥΣΑΦΙΔΗΣ: (Απο συνεδριο της omep  το προηγουμενο Σαββατο)
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ=Πορεια σχολικης ζωης μεσα απο επεξεργασια ποικιλων θεματικων ενοτητων.Σαν ορος ειναι φτιαχτοςαφου δεν υπαρχει σαν δοκιμη λεξη στο λεξικο του Μπαμπινιωτη,και ο καθενας το ερμηνευει κατα το δοκουν..
ΔΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ=Τροπος προσεγγισης θεματικων προσεγγισεων.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ=Το δασος π.χ., δεν ειναι διαθεματικη προσεγγιση απο μονο του ,παρα μονο αν το εξεταζουμε σε μια ευρυτερη θεματικη ενοτητα,δηλ. η περιοχη  μας.

ΔΑΦΕΡΜΟΥ: (απο την παρουσιαση του οδηγου σε δευτεροετεις στο παν/μιο)
Η διαθεματικοτητα ειναι μια ομπρελα που διαχεει ολο το αναλυτικο προγραμμα και κατω απ΄αυτη εξεταζουμε τα διαφορα θεματα.

Αυτα απο τις σημειωσεις μου ... αν εσεις βγαζετε ακρη... τοτε βοηθηστε κι εμενα :-\ :-\
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: walse στις Απρίλιος 02, 2009, 09:17:40 μμ
Τη δραστηριότητα??Νομιζω πως μια δραστηρίοτητα δν μπορει να ειναι διαθεματικη,αλλωστε και το ΔΕΠΠΣ δεν λεει προγραμμα σχεδιασμου και αναπτυξης δραστηριοτήτων Γλωσσας? και μετα προγραμμα σχεδιασμου και αναπτυξης δραστηριοτήτων Μαθηματικών?
Αν ισχυει αυτός ο όρος δεν θα έγραφαν προγραμματα σχεδιασμου και αναπτυξης  διαθεματικών δραστηριοτήτων?
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: zoi83 στις Απρίλιος 02, 2009, 09:21:35 μμ
εγω το εχω σκεφτει πιο απλα οτι μεσα απο ενα θεμα οπως το νερο μπορεις να κανεις και δραστηριοτητες μαθηματικων και γλωσσας κτλ. αυτο πιστευω ειναι διαθεματιικοτητα
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: walse στις Απρίλιος 02, 2009, 09:27:24 μμ
Το θέμα σχεδιασμένο απο τον εκπαιδευτικο= θεματική προσεγγιση
Το θέμα με την ενεργο συμμετοχη των παιδιών= σχεδιο εργασιας
Διαθεματικότητα: βοηθά στους αλληλοσυσχετισμούς και στην ολιστική αντίληψη της γνωσης και είναι ο τρόπος που συγκροτείται το ΑΠ
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: elleni στις Απρίλιος 02, 2009, 10:10:09 μμ
Παράθεση
Νομιζω πως μια δραστηρίοτητα δν μπορει να ειναι διαθεματικη

Κι όμως σύμφωνα με τον οδηγό μπορεί. Αυτό το θέμα της διαθεματικής δραστηριότητας το είχαμε ανοίξει και πριν τον ΑΣΕΠ. Το είχα θέσει εγώ γιατί είχα δει τον όρο "διαθεματική δραστηριότητα" στον οδηγό και είχα μπερδευτεί πολύ. Παραθέτω τι είχα γράψει στο άλλο θέμα για όποιον έχει κάποια καινούρια ιδέα :

Παράθεση
Το θέμα έχει ως εξής : στον οδηγό της νηπιαγωγού λέει "η δραματοποίηση μιας αυτοσχέδιας ιστορίας μπορεί να αναδειχθεί ως διαθεματική δραστηριότητα... Διαθεματική γιατί μπορεί να συνδέεται όχι μόνο με τον προφορικό λόγο και τη δραματική τέχνη, αλλά  και με πολλές γνωστικές περιοχές..." (σελ.315). Αυτό είδα και μου δημιουργήθηκε η απορία τι κάνω αν μου ζητήσουν διαθεματική δραστηριότητα, γιατί κι εγώ νόμιζα ότι ο όρος δεν υφίσταται. Επομένως σε αυτή τη δραστηριότητα του οδηγού, για να είναι διαθεματική όπως τη λέει, θα πρέπει να έχω στόχους από όλες τις περιοχές. Νομίζω δηλαδή...
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: zoi83 στις Απρίλιος 02, 2009, 10:22:20 μμ
ισως εννοει οτι μια δραστηριοτητα με συγκεκριμενο θεμα μπορει να γινει διαθεματικη εφοσον αυτο το θεμα μπορει να συνδεθει με αλλες γνωστικες περιοχες
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: Άνναxxx στις Απρίλιος 03, 2009, 02:49:49 μμ
Συμφωνω με zoi83.Γιατι δεν μπορει μια δραστηριοτητα να ειναι διαθεματικη?στο συγκεκριμενο θεμα, το νερο ,μπορουμε να κανουμε δραστηριοτητες φυσικης εννοειτε,χειροτεχνιας,μουσικης,θεατρικο παιχνιδι κτλ. διαθεματικη δεν ειναι αυτο?αναλυουμε σε πολλες θεματικες.
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: titi6984 στις Απρίλιος 03, 2009, 08:37:35 μμ
αυτό που περιγράφεις άννα ειναι το να κάνεις πολλές δραστηριότητες για ένα θέμα από διαφορετικούς τομείς, δηλ. έχεις το νερό κ θα κάνετε φυσική, γλώσσα, μουσική κλπ. Αυτό δεν είναι διαθεματική δραστηριότητα! Διαθεματικότητα είναι αυτό που περιγράφεις! δηλ. να εξετάζουμε ΕΝΑ θέμα από διάφορες γνωστικές πειοχές και να τις συνδέουμε μεταξύ τους. Διαθεματική δραστηριότητα από την άλλη είναι μέσα από ΜΙΑ δραστηριότητα-προσοχή όχι ένα θέμα αλλά μια δραστηριότητα-να μπορέσεις να ασχοληθείς με παραπάνω από μια γνωστικές περιοχές. Συνήθως 2-3 το πολύ μετά γίνεται πιο δύσκολο και ίσως ξεφύγεις από τη δραστηριότητα σου και περάσεις σε καμία άλλη. Και θα δώσω ένα παράδειγμα γτ με τις θεωρίες το μυαλό μπερδεύεται.

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:
θέμα νερό
κάνεις συζήτηση για το νερό-γλώσσα
μετράτε λίτρα κλπ- μαθηματικά
τήξη κ πήξη-φυσική κλπ κλπ κάτι πολύ απλό σαν παράδειγμα 3 δραστηριότητες για το ίδιο θέμα που έχουν μια λογική συνέχεια αλλά τις κάνεις ξεχωριστά, δεν μπαίνει η μια μέσα στην άλλη

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
θέμα νερό
δραστηριότητα ζωγραφικής: ζητάς από τα παιδιά την ώρα που ζωγραφίζουν κάτι σχετικό με το νερό να λένε ταυτόχρονα σε μαγνητόφωνο τι κάνουν, ποιο υλικό χρησιμοποιούν, πόσα χρώματα έχουν χρησιμοποιήσει, ποια χρώματα έχουν αναμείξει κ τι χρώμα βγαίνει κλπ κλπ. η δραστηριότητα ουσιαστικά είναι μία. ζωγραφική. καλές τέχνες δλδ, παράλληλα όμως υπάρχει κ γλώσσα γτ μιλάνε κ εξηγούν, υπάρχουν μαθηματικά γτ μετρούν τα χρώματα, υπάρχει φυσική γτ ανάμειξαν χρώματα κλπ. ουσιαστικά είανι πολλές γνωστικές περιοχές μαζί δεμένες, ο διαχωρισμός τους δεν είναι διακριτός. οι στόχοι που έχεις θέσει δλδ για αυτή τη μια δραστηριότητα δεν είναι μόνο να ζωγραφίσουν ή να αναπτύξουν λεπτοκινητικές δεξιότητες πχ, αλλά κ να μιλήσουν, να μετρήσουν, να κάνουν δοκιμές κλπ

Τα γράφω αυτά γτ διακρίνω μια γενική σύγχυση κ θέλω να βοηθήσω γτ προσωπικά τα έχω πολύ ξεκάθαρα στο μυαλό μου. συγκεκριμένοι ορισμοί δεν ξέρω αν υπάρχουν αλλά πρακτικά είναι όπως τα περιέγραψα νομίζω. άλλο να δουλέψεις ένα θέμα διαθεματικά κι άλλο να δούλέψεις μια δραστηριότητα διαθεματικά. και χαλαρώστε λίγο γτ βλέπω πολύ ένταση στο forum αυτές τις μέρες κ είναι κρίμα γτ υποτίθεται είμαστε ενήλικες, τα προσωπικά του καθενός σε προσωπικό μήνυμα, για να μην πω ότι δεν υπάρχει καν λόγος ούτε σε π.μ. να υπάρχει ένταση! αυτός είναι κ ο λόγος που δεν γράφω συχνά. ουφ!πολλά έγραψα!χιχι! ελπίζω να βοήθησα!φιλούρες!
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: Ritalamp στις Απρίλιος 03, 2009, 08:42:25 μμ
Να ρωτήσω κάτι; Στο τέλος μιας τέτοιας δραστηριότητας τα αξιολογείς όλα αυτά; και οι στόχοι που πρέρχονται από τα άλλα γνωστικά αντικείμενα είναι αυτό που τα παλιά τα χρόνια λέγαμε έμμεσοι στόχοι; (δηλ στόχοι από άλλα γνωστικά αντικείμενα που καλύπτονται από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα)  ??? ??? ???
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: Άνναxxx στις Απρίλιος 03, 2009, 10:53:05 μμ
Αααα...μας εχουν πριξει με τους ορους!αν και το εχω κανει αυτο σε δραστηριοτητες δεν ηξερα οτι λεγεται διαθεματικοτητα...δεν εδωσα ασεπ γιατι μου την σπανε αυτα!εννοειτε οτι οταν κανεις μια δραστηριοτητα θα υπαρχουν στοχοι και υποστοχοι...εννοειτε οτι θα εμπλακουν και αλλα γνωστικα αντικειμενα...τι βλακειες μωρε!!!!
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: titi6984 στις Απρίλιος 04, 2009, 03:07:30 πμ
ritalamp φυσικά και τα αξιολογείς στο τέλος είτε άμεσα είτε έμμεσα και εφόσον σκοπός σου (ή στόχος;;;;) είναι να κάνεις με διαθεματικό τρόπο τη δραστηριότητα δεν νομίζω ότι είναι έμμεσοι στόχοι, αλλά άμεσοι. σαν έμμεσους στόχους θα μπορούσες να βάλεις πιο γενικά πράγματα στηριζόμενη σε όλες τις γνωστικές περιοχές που συμπεριέλαβες πχ στο παράδειγμα που έδωσα θα είχα σαν έμμεσο στόχο το να οικειοποιηθούν τα παιδιά το μαγνητόφωνο κ τη λειτουργία του. υποτίθεται πως όταν κάνεις μια διαθεματική δραστηριότητα δίνεις περίπου την ίδια βάση σε όλες τις γνωστικές περιοχές που κάνεις δλδ κάνοντας ζωγραφική μην θεωρήσεις ότι κάνεις καλές τέχνες, μην το βάλεις σε καλούπι δλδ, κάνεις καλές τέχνες κ γλώσσα κ μαθηματικά κ φυσικές επιστήμες, τώρα το κατά πόσο θα γίνει αυτό στην πράξη είναι άλλο θέμα, εγώ μιλάω πάντα για τον σχεδιασμό, αλλά θεωρώ πως αυτή η πολυπλοκότητα θα έχει ενδιαφέρον στην τάξη για να δεις πως αντιδρούν τα παιδιά όταν μια δραστηριότητα ζητά να αναπτύξουν παράλληλα κ ταυτόχρονα κυρίως κάποιες γνωστικές περιοχές. σκεφτείτε να μας έλεγαν εμάς στο σχολείο την ώρα που λύνουμε μια εξίσωση να μιλάμε κ να εξηγούμε τι πως κ γιατί και παράλληλα να κάνουμε κ κάτι άλλο;εμείς θα χανόμασταν, νομίζω πως τα μικρά μας όμως όχι είναι τετραπέρατα σε αυτές τις μικρές ηλικίες! Αννούλα σιχαίνομαι κ εγώ τους ορισμούς, μου αρέσουν τα απλά πράγματα με φαντασία κ πιστεύω πως το επάγγελμα μας αυτό χρειάζεται, μεράκι, φαντασία κ αγάπη κ όχι την παπαγαλία κ τις στείρες γνώσεις που μας επιβάλλει ο ασεπ κ πολλές φορές οι σχολές μας!
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: Ritalamp στις Απρίλιος 04, 2009, 11:03:17 πμ
Ευχαριστώ! :) :) :) Κατάλαβα τι εννοείς. 8) 8) 8) Γενικά όμως αυτό είναι κάτι που συμβαίνει. Οι ορισμοί και οι λοιπές μπουρδολογίες χρησιμεύουν στο βαθμό που μας βοηθούν να ξέρουμε τι κάνουμε και γιατί κάθε στιγμή, κοινώς για να έχουμε ένα θεωρητικό πλαίσιο στο μυαλό μας και να μην πορευόμαστε διαισθητικά. Στην πράξη όμως, θέλει πολλή εξάσκηση για να μπορείς να έχεις τεκμηριωμένο στο κεφάλι σου αυτό που κάνεις και να μην παρασύρεσαι από τη συνήθεια. Πάντως κορίτσια εμένα αυτό το ζήτημα της διαθεματικότητας συνεχίζει να μπερδεύει. Άμα ποτέ το ξεκαθαρίσω (λέμε τώρα) θα σας τα πω να μου πείτε τη γνώμη σας.
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: areth στις Απρίλιος 04, 2009, 03:13:35 μμ


Συμφωνώ, Ρίτα, με το ότι είναι απαραίτητοι οι ορισμοί και οι θεωρίες για να έχουμε μία επιστημονική βάση πάνω στην οποία στηρίζουμε τις εκπαιδευτικές μας πράξεις. Ως υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί είναι απαραίτητο να αναρωτιόμαστε διαρκώς, γιατί, πώς και με τί θα πετύχουμε τους στόχους που θέτουμε κάθε φορά. Το αρνητικό για μένα είναι ότι ο κάθε θεωρητικός χρησιμοποιεί διαφορετικές εκφράσεις και ελαφρώς αλλοιωμένες ερμηνείες, ίσως με σκοπό να προχωρήσει την εκάστοτε θεωρία ένα βήμα παραπέρα. Αυτό έχει σαν συνέπεια ο απλός θνητός, δηλ. εγώ, πάνω που νομίζει ότι κατάλαβε..να ξεκινά πάλι απο την αρχή! (αυτή την ενιαία συγκεντρωτική, την κυνηγούσα σε κάθε βιβλίο που διάβαζα μπας και την καταλάβω και κάθε φορά μπερδευόμουν χειρότερα...)
Οσον αφορά τη διαθεματικότητα, συμφωνώ μαζί σου titi6984, για το διαχωρισμό που κάνεις και γενικότερα για τον τρόπο που την περιγράφεις. Για μένα η δυσκολία βρίσκεται στο ότι σε κάθε βήμα σχεδιασμού με βάση τη συγκεκριμένη μεθοδολογία πρέπει να έχουμε υπόψιν τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των παιδιών. Διαφορετικά η μορφωτική της αξία είναι μηδαμινή.   Αυτό είναι και το στοιχείο που διαφοροποιεί, κατα τη γνώμη μου πάντα, τη συγκεκριμένη μέθοδο και την κάνει φοβερά ανθρωπιστική, καθώς σέβεται τη διαφορετικότητα και εξαλείφει κάθε είδους εξαναγκασμού...κάτι που θα υποστούν, αναγκαστικά τα άμοιρα παιδάκια στις επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης. Και όταν λέω "εξαναγκασμού" εννοώ το να ασχοληθούν με μαθήματα που τα αφήνουν εντελώς αδιάφορα (προφανώς γιατί η/ο νηπιαγωγός δεν κατάφερε να τους προκαλέσει το ενδιαφέρον για μάθηση)...
Δεν ξέρω αν βγάζουν νόημα όλα αυτά, και συγχωρέστε μου τα όποια εκφραστικά ή ορθογραφικά λάθη...είμαι κι εγώ παιδί τη διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και τα Ελληνικά τα έμαθα σε μεγαλύτερη ηλικία.. ;)
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: Ritalamp στις Απρίλιος 04, 2009, 04:37:50 μμ
areth είσαι αστέρι! Μου άρεσε πολύ και η υπογραφή σου.
Πραγματικά οι θεωρίες πολλές φορές υπάρχουν είτε για να μας μπερδεύουν είτε για να μας κάνουν να νιώθουμε ενοχές όταν η απόσταση ανάμεσα σε αυτό που θα έπρεπε και σε αυτό που είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί είναι τεράαααααααστια, όπως πολύ συχνά συμβαίνει στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Σημασία έχει να κάνουμε συνειδητές επιλογές (ακόμη και αν έρχονται σε αντίθεση με τη θεωρία) για να μπορούμε να ελέγχουμε καλύτερα και τα αποτελέσματα.  ;)
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: areth στις Απρίλιος 05, 2009, 08:19:09 μμ
Σ'ευχαριστώ Ριτάκι  :-[! Καμιά φορά οι λέξεις ζωνανεύουν στη σκέψη μας και μας δίνουν έμπνευση... Ισως αν αντιμετωπίσουμε με τον ίδιο τρόπο τις θεωρίες, τους ορισμούς και τους υποορισμούς και δεν χαθούμε στις λεπτομέρειες παρα μόνο κρατήσουμε την ουσία, σε συνδυασμό με μπόλικη κριτική σκέψη, θα μπορούσαμε να κάνουμε θαύματα στην πράξη... Εξάλλου και οι θεωρίες απο την εμπειρία και την πράξη δεν έχουν βγεί? (τρελή αμπελοφιλοσοφία για Κυριακή απόγευμα, ε? νιώθω μεθυσμένη και μόνο που τα σκέφτομαι όλα αυτά  ;D)
Εχεις δίκιο για τις ενοχές...ο εκπαιδευτικός που νιώθει ενοχές είναι αυτός που επαγρυπνά και δεν αφήνει τίποτα στην τύχη.... ;)
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: marianV στις Απρίλιος 09, 2009, 12:12:12 μμ
   θα συμφωνήσω και με την Ρίτα και με την areth.

Αν μιλάμε για διαθεματικότητα όπως αναφέρεται στο αναλυτικό, τότε μάλλον θα πρέπει να διευκρινήσουμε οτι ουσιαστικά μιλάμε για διεπιστημονικότητα και όχι για διαθεματικότητα (Την διαφορά την ανέφερε πολύ έυστοχα η dionisac

Απο την άλλη Διαθεματικότητα εφαρμόζαμε σχεδόν πάντα οι Νηπιαγωγοί και ας μην μας το είχε ορίσει έτσι κάποιος. Διαθεματικότητα δεν είναι δηλαδή που με Θέμα το Φθινόπωρο ξεπηδούν απο μέσα θέματα όπως ο Τρύγος, Το κρασί, τα Αμπέλια και ένα σωρό άλλα θέματα;;;
Τόσα  χρόνια τον Σεπτέμβριο σχεδόν όλοι ασχολούνται με αυτά τα θέματα που όλα έχουν την ίδια αφετηρία: Τον Σεπτέμβριο και το Φθινόπωρο!

Τώρα αν το κάθε θέμα (πχ τρύγο, κρασί κτλ.) το δουλεύουμε μαζί με τα παιδιά με διάφορες επιστημονικές προσεγγίσεις (πείραμα, λόγο, εικαστικά, μουσική κα.) αυτό ειναι διεπιστημονική προσέγγιση των επιμέρους θεμάτων

Αρα: Η διαθεματικότητα και η Διεπιστημονικότητα αφορά μια ανακάλυψη του υπουργείου σχετικά με όλα όσα ήδη κάνουμε εδώ και χρόνια εμείς. Κατα την γνώμη μου είναι πολύ καλό αλλα αφορά τις επόμενες βαθμίδες. Για αυτές είναι πρωτόγνωρο όχι για εμάς!
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: dionisiac στις Απρίλιος 09, 2009, 01:14:07 μμ
   θα συμφωνήσω και με την Ρίτα και με την areth.

Αν μιλάμε για διαθεματικότητα όπως αναφέρεται στο αναλυτικό, τότε μάλλον θα πρέπει να διευκρινήσουμε οτι ουσιαστικά μιλάμε για διεπιστημονικότητα και όχι για διαθεματικότητα (Την διαφορά την ανέφερε πολύ έυστοχα η dionisac

Απο την άλλη Διαθεματικότητα εφαρμόζαμε σχεδόν πάντα οι Νηπιαγωγοί και ας μην μας το είχε ορίσει έτσι κάποιος. Διαθεματικότητα δεν είναι δηλαδή που με Θέμα το Φθινόπωρο ξεπηδούν απο μέσα θέματα όπως ο Τρύγος, Το κρασί, τα Αμπέλια και ένα σωρό άλλα θέματα;;;
Τόσα  χρόνια τον Σεπτέμβριο σχεδόν όλοι ασχολούνται με αυτά τα θέματα που όλα έχουν την ίδια αφετηρία: Τον Σεπτέμβριο και το Φθινόπωρο!

Τώρα αν το κάθε θέμα (πχ τρύγο, κρασί κτλ.) το δουλεύουμε μαζί με τα παιδιά με διάφορες επιστημονικές προσεγγίσεις (πείραμα, λόγο, εικαστικά, μουσική κα.) αυτό ειναι διεπιστημονική προσέγγιση των επιμέρους θεμάτων

Αρα: Η διαθεματικότητα και η Διεπιστημονικότητα αφορά μια ανακάλυψη του υπουργείου σχετικά με όλα όσα ήδη κάνουμε εδώ και χρόνια εμείς. Κατα την γνώμη μου είναι πολύ καλό αλλα αφορά τις επόμενες βαθμίδες. Για αυτές είναι πρωτόγνωρο όχι για εμάς!

++++++++++
καπως ετσι το χω και εγω  στο μυαλομου!!!!
Ακομα εδω  θα 'θελα να προσθεσω,(σχετικα με την διαθεματικη δραστ. που αναφερει ο/η titi 6984) οτι πριν καιρο...δυστυχως δεν θυμαμαι  που ακριβως στο forum :-\μια συναδελφος ειχε αναφερει οτι σε ενημερωση απο την συμβουλο ,οταν την ρωτησε αν μπορει την ωρα που κανει μια δρ μαθηματικων να ενσωματωσει και στοχους απο εικαστικα π.χ.  διακριση χρωματων, που προεκυψαν στην πορεια ...Η απαντηση ηταν ΟΧΙ ..γιατι ετσι
ξεφευγουμε απο τους αρχικους μας στοχους....και  μπορει ευκολα να βρεθουμε σε λαθος μονοπατια....  ::) ::)και οτι καθε φορα καλο θα ΄ναι να΄χουμε ξεκαθαρους στοχους και'' λιγους'' δηλ.οχι ξεκιναω να δουλεψω το 2 και αφου μου βγηκε και η διακριση χρωματων θα το ενσωματωσω κι αυτο,και αφου στην πορεια αναφερθηκαμε π.χ. στα δυο χερια που εχουμε ,ας κανουμε μια αναφορα και στην ατομικη υγιεινη δηλ.να πλενουμε τα χερακια μετα την τουαλετα.......
Ετσι νομιζω μαλλον εχουμε ψιλομπερδεψει τα παιδια, και δεν εχουμε καταφερει και πολλα πραγματα.....
Κατα τα αλλα titi 6984 και marianV συμφωνω ......
 
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: titi6984 στις Απρίλιος 09, 2009, 02:05:57 μμ
κοίτα για το τι είναι διαθεματική δραστηριότητα είμαι σίγουρη κ όπως ανέφερα στην πράξη είναι κάτι ουσιαστικά πολύπλοκο. μου κάνει εντύπωση που η σύμβουλος είπε όχι γτ με αυτή τη λογική εμάς γτ μας το ζητήσανε στον ασεπ;;;;;;;όντως είναι πολύπλοκο αλλά έχει ένα επιστημονικό ενδιαφέρον, εγώ θα ήθελα να το δοκιμάσω να δω αν τραβάνε τα  μικρά ή όχι.τι λες κ εσύ διονυσία;
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: areth στις Απρίλιος 09, 2009, 03:00:07 μμ
Καλησπέρα,
εγώ προσωπικά διαφωνώ με την άποψη της συμβούλου και θεωρώ ότι δεν έδωσε καν κάποιο σαφές επιχείρημα. Τι σημαίνει λάθος μονοπάτια? Αν σε μια δραστηριότητα μαθηματικών, (χρησιμοποιώ το συγκεκριμένο παράδειγμα της dionisiac) προκύψει απο τα παιδιά ενδιαφέρον για τη διάκριση των χρωμάτων, πιστεύω πως ο/η νηπιαγωγός πρέπει να ανταποκριθεί άμεσα και να διαμορφώσει μια σχετική δραστηριότητα και  ίσως τελικά η γνώση που θα αποκομίσουν τα παιδιά αλλά και η γενικότερη συμμετοχή τους να είναι πολύ πιο ενθουσιώδης και έτσι το αποτέλεσμα να είναι πιο ουσιαστικό. Εξάλλου, υπάρχει αρκετός χρόνος ώστε να ξαναγυρίσει αργότερα σε κάποια πιο κατάλληλη στιγμή στους στόχους που είχε θέσει αρχικά. Αυτή την άποψη δεν διατυμπανίζει και ο οδηγός? Ιδιαίτερα για τα μαθηματικά, η κατάλληλη προσέγγισή τους υποτίθεται πως είναι μέσα απο την επίλυση προβλημάτων και όταν αυτά προκύπτουν αβίαστα, σαν αναγκαιότητα, είναι μεγαλύτερη και η συμμετοχή των παιδιών. Οπότε, ο/η νηπιαγωγός έχει αρκετά περιθώρια ελευθερίας και ευελιξίας ώστε να αναπροσαρμόζει τους στόχους του με βάση το τι εισπράτει απο τα παιδιά.  :)
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: Ritalamp στις Απρίλιος 09, 2009, 03:07:36 μμ
Θα ολοκληρώσεις αυτό που κάνεις και μετά θα προχωρήσεις στη νέα δραστηριότητα υπενθυμίζοντας στα παιδιά την αφορμή της. Γιατί διαφορετικά ούτε την τρέχουσα δραστηριότητα μπορείς να ξιολογήσεις, ούτε τα παιδιά μπορούν να έχουν ειρμό, ούτε και να μάθουν να ολοκληρώνουν τη δουλειά τους που είναι πολύ σημαντικό.

 Μ' αρέσετε πολύ κορίτσια! Και κυρίως μου αρέσει πολύ που είστε διατεθειμμένες να το ψάξετε το πράγμα και να δοκιμάσετε πράγματα στην τάξη. Μπράβο σας.
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: areth στις Απρίλιος 09, 2009, 03:19:39 μμ
Συμφωνώ, σίγουρα είναι καλύτερο να ολοκληρωθεί η αρχική δραστηριότητα και σε καμία περίπτωση δεν τα διακόπτεις αν κυλάει ομαλά η δραστηριότητα.. Αν όμως έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους, δεν είναι προτιμότερο να προχωρήσω σ'αυτό που τους τράβηξε περισσότερο και στο τέλος να αξιολογήσω το τι πήγε στραβά στην πρώτη και πως θα μπορούσα να την αναδιαμορφώσω? 
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: Ritalamp στις Απρίλιος 09, 2009, 05:54:34 μμ
Φυσικά. Την κλείνει όμως την άλλη δραστηριότητα δεν προχωράς και στις δυο ταυτόχρονα, εκτός κι αν έχουν μάθει να παίζουν σε ομάδες (Γενάρης μέσες άκρες δηλαδή με τα μέχρι τώρα καμάρια μου) και εσύ είσαι σε θέση να επιτηρείς δυο τραπέζια ταυτόχρονα. ;)
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: dionisiac στις Απρίλιος 09, 2009, 06:16:27 μμ
κοίτα για το τι είναι διαθεματική δραστηριότητα είμαι σίγουρη κ όπως ανέφερα στην πράξη είναι κάτι ουσιαστικά πολύπλοκο. μου κάνει εντύπωση που η σύμβουλος είπε όχι γτ με αυτή τη λογική εμάς γτ μας το ζητήσανε στον ασεπ;;;;;;;όντως είναι πολύπλοκο αλλά έχει ένα επιστημονικό ενδιαφέρον, εγώ θα ήθελα να το δοκιμάσω να δω αν τραβάνε τα  μικρά ή όχι.τι λες κ εσύ διονυσία;
Για το πως οριοθετησες τους ορους διαθεματικοτητα και διαθεματικη δραστηριοτητα συμφωνω !!!!!!....
και βεβαια ειναι προκλητικο το να προσπαθησεις να το εφαρμοσεις καποια στιγμη στην ταξη σου....αναλογα παντα με τις δυνατοτητες ομαδας,αναγκες παιδιωνκλπ
ωστοσο πιστευω(συμφωνω με Ritalamp) οτι καλυτερα να ολοκληρωσεις την αρχικη δραστ και στην συνεχεια αξιοποιεις το ενδιαφερον τους για το νεο θεμα...
Συμφωνώ, σίγουρα είναι καλύτερο να ολοκληρωθεί η αρχική δραστηριότητα και σε καμία περίπτωση δεν τα διακόπτεις αν κυλάει ομαλά η δραστηριότητα.. Αν όμως έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους, δεν είναι προτιμότερο να προχωρήσω σ'αυτό που τους τράβηξε περισσότερο και στο τέλος να αξιολογήσω το τι πήγε στραβά στην πρώτη και πως θα μπορούσα να την αναδιαμορφώσω? 
areth αυτο νομιζω οτι θα το καναμε εαν δουλευαμε project.....σε μια θεματικη προσεγγισηπ.χ.  θελουμε να μιλησουμε για την unicef...αν καποιο παιδι ''σταθει'' στο λιονταρι που πιθανον να γνωριζει οτι ζει στην Αφρικη πιστευω οτι  δεν πρεπει να ''πηδησουμε''
στα ζωα της ζουγκλας .... :P ;D (ενταξει λιγο... τραβηγμενο )μονο και μονο επειδη καποιος αναφερθηκε....τωρα αν δουμε οτι δεν τραβαει το ολο θεμα... σαφως και γινομαστε πιο ευελικτοι..
Καμια αλλη γνωμη κανεις ??
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- Διαθεματικότητα και εφαρμογές της στην τάξη
Αποστολή από: areth στις Απρίλιος 09, 2009, 11:38:37 μμ
Ευχαριστώ Ριτάκι, κατάλαβα τι εννοείς   :)
Dionisiac θα ήθελα απλά να διευκρυνίσω ότι δεν εννοούσα πως αλλάζουμε θέμα μόνο και μόνο επειδή κάποιος αναφέρθηκε σε κάτι άλλο. Ας υποθέσουμε όμως πως το θέμα της unisef δεν τραβάει όπως λές και το παιδί που μοιράζεται τον ενθουσιασμό του για το λιοντάρι που είχε δει π.χ σ'ένα ντοκυμαντέρ και παρασύρει και τα άλλα παιδιά να εκφράσουν τα βιώματά τους που σχετίζονται με τα ζώα του δάσους (π.χ. επίσκεψη στο αττικό πάρκο), τότε ίσως έχει προκύψει ένα ωραιότατο project! Ολοκληρώνοντας λοιπόν τη θεματική σου προσέγγιση, μπορείς να προχωρήσεις σε δραστηριότητες ανίχνευσης για να βεβαιωθείς ότι τα παιδιά ενδιαφέρονται για το καινούργιο θέμα και να διαπιστώσεις πώς επιθυμούν να συνεχίσουν την ενασχόλησή τους με αυτό.
Αυτά, πάω να δω κανένα επεισόδιο απ'τη φρουτοπία.. ;D