Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ78 Κοινωνιολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: mat στις Φεβρουαρίου 18, 2007, 10:52:11 pm
-
Παρακαλώ αν κάποιος συνάδελφος ξέρει ας με παραπέμψει στη λίστα που περιέχει τους 7 Κοινωνιολόγους (ΠΕ10) οι οποίοι έχουν συμπληρώσει 30μηνο ως αναπληρωτές μέχρι το 2004 και τους οποίους όπως αναφέρει ο alfavita, αλλά και σημερινή εφημερίδα, θα τους διορίσει στο 2!!!
Μεχρι τώρα γνώριζα ότι ο πίνακας με τους συναδέλφους που έχουν συμπληρώσει 30μηνο έχει για την ειδικότητά μας εξαντληθεί. Τώρα πως προέκυψαν αυτοί οι 7?007-2008!!!!
Α επ' ευκαιρία και Οικονομολόγοι με 30μηνο είναι 6 κι όχι 10 που αναφέρει ο alfavita ότι θα διορίσει φέτος το ΥΠΕΠΘ.
Ας μου εξηγήσει κάποιος τι γίνεται γιατι το πρόβλημα μου δεν είναι αν θα διοριστούν κάποιοι συνάδελφοι αλλά όπως καταλαβαίνετε αν κάτι "βρωμάει" εδώ..... ???
ΥΓ.To δημοσίευμα του alfavita με το πόσοι διορισμοί θα γίνουν για το 2007-2008 αν ειδικότητα είναι: http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/fetinoidiorismoi.pdf
Οι δε πίνακες των αναπληρωτών που εγώ γνωρίζω είναι σε αυτή τη σελίδα: http://e-aitisi.sch.gr/triantamino_06/
-
... και κάτι ακόμη. Τελικά δεν είναι μόνο 7 "ανύπαρκτοι" ΠΕ10 με 30μηνο αν κανείς μπεί σε αρκετές από τις ειδικότητες των πινακων του 30μηνου θα διαπιστώσει ότι περιέργως το κράτος θα διορίσει αρκετούς "ανύπαρκτους".
Είθε να βλέπω εγώ λάθος ή να μην γνωρίζω κάτι. :-\
-
Αν τελειώσει ο πίνακας του τριαντάμηνου και δεν έχουν συμπληρωθεί οι θέσεις που προκυρήχθηκαν, γίνονται συμπληρωματικοί διορισμοί από τον πίνακα διορισμών.
-
Και στους ΠΕ11 λέει ότι θα γίνουν 450 προσλήψεις αλλά μόνο 300 έχουν μείνει.
-
Μπορεί οι 7 να έχουν στείλει στο Υπουργείο τα χαρτιά τους με την προϋπηρεσία για τη συμπλήρωση 30μήνου, μεσούσης της χρονιάς, και απλώς να μην έχει ενημερωθεί το site. Αν δλδ στα χαρτιά του Υπουργείου υπάρχουν, τότε οι αποφάσεις από εκεί θα ληφθούν, όχι από το e-aitisi!
-
Αφού τα χαρτιά για το 30μηνο τα έκαναν όλοι όσοι πληρούσαν τις προυποθέσεις από τον Ιούλιο του 2004. Είναι δυνατόν κάποιος να τα έκανε τώρα;
Πάντως όλοι οι πίνακες έγιναν με εκείνες τις αιτήσεις εισαγωγής στο 30μηνο.
-
Αν τελειώσει ο πίνακας του τριαντάμηνου και δεν έχουν συμπληρωθεί οι θέσεις που προκυρήχθηκαν, γίνονται συμπληρωματικοί διορισμοί από τον πίνακα διορισμών.
Οπα αυτό δεν το κατάλαβα matina, πιο πίνακα διορισμών? Δηλαδή θα πάρει απο τους αναπληρωτές και έτσι καταστρατηγεί όσους "ηλίθιους" έδωσαν στον ΑΣΕΠ? Με την εννοια ότι δεν θα τηρήσει το 60% προς 40%?
Και για να μην παρεξηγηθώ με τους συναδέλφους που δουλεύουν ως αναπληρωτές τίποτα δεν έχω μαζί τους αλλά, νομίζω ότι θα πρέπει να τηρηθούν οι αναλογίες. Αφήστε που τόσες μέρες οι διαμαρτυρόμενοι που έδωσαν εξετάσεις και διαπιστώνουν "αδικίες" με τα θέματα δεν έχουν πάρει είδηση τι άλλου είδους "αδικία" μπορεί να τους επιφυλάσει το ΥΠΕΠΘ.
Κοιτάξτε πριν γράψω το post μπήκα και μέτρησα όλους όσους ΠΕ έχουν τριαντάμηνο και διαπίστωσα ότι το ίδιο πρόβλημα που υπάρχει με τους Κοινωνιολόγους υπάρχει και σε όλες μα όλες τις άλλες ειδικότητες. Επίσης να θυμίσω ότι το τριαντάμηνο αφορούσε όλους όσους είχαν προυπηρεσία 30μηνών μέχρι 30/06/2004.
Ας ελπίσουμε ότι τα νούμερα που έδωσε το ΥΠΕΠΘ είναι για λόγους εντυπωσιασμού.... >:(
-
Καλημέρα! :)
Σας παραπέμπω σε μία "συζήτηση" στο φόρουμ της Έδρας ("πόσοι είναι οι τριανταμηνίτες;πόσοι διορίζονται;).Και στο δικό μας κλάδο (νηπιαγωγών) δεν υπάρχουν τριανταμηνίτες,οπότε το τελευταίο μήνυμα του μέλους της έδρας "ladouko",είναι πολύ πιθανό να έχει μία βάση,δηλαδή να πρόκειται για προσλήψεις που έγιναν και απλά τώρα ανακοινώνονται... :-\ (είχε όντως ξαναγίνει πέρισυ κάτι παρόμοιο και όλοι νομίζαμε ότι αφορούσε νέες προσλήψεις!)
-
Καλημέρα κι απο μένα :)
Sophi μου δεν νομίζω ότι στέκει αυτό που λένε περί διορισμών που ανακοινώνονται εκ των υστέρων. Φοβάμαι για να μην σου πω ότι όλο και πιο πολύ πείθομαι ότι κάποιο "λάκκο έχει η φάβα".
Αυτό που με ανησυχεί δε ακόμη πιο πολύ είναι ότι πολύ εύκολα περνάει στη συνείδηση μας ότι ΟΚ ας διοριστούν κι άλλοι και ας είναι όπως να είναι…
(Ανέβασα που ανέβασα πίεση με όσα διαβάζω αυτές τις μέρες τώρα διαβάζοντας και αυτά που γράφουν κάποιοι στο Έδρα θα το πάθω το εγκεφαλικό.)
Μπράβο μας συνάδελφοι έτσι με τις ευλογίες μας «τα μέσα αγιάζουν τον σκοπό»!!
Μπράβο στους συνδικαλιστές που καταφέρνουν να πιέζουν όχι για μια αξιοκρατική διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτικών αλλά για μια διαδικασία που ενισχύει τις «πελατειακές» σχέσεις με την εξουσία.
Θα μπορούσα να γράψω χιλιάδες Μπράβο αλλά δεν νομίζω ότι ακούει κανείς…. :(
-
Στα "μπράβο"...μαζί σου! :(
Ως προς το κυρίως θέμα,δεν ξέρω τι ακριβώς μπορεί να παίζει.Ως πιθανότητα,αυτό που συζητήθηκε στο έδρα,δεν είναι τελείως αβάσιμο γιατί σίγουρα είχε συμβεί το ίδιο και πέρισυ.Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι σίγουρα είναι και τώρα η ίδια περίπτωση... ::)
Είναι άλλωστε σε όλους γνωστό (και έχουν γίνει άπειρες φορές καταγγελίες) ότι γίνεται καταστρατήγηση του ποσοστού 60-40 στους διορισμούς,υπέρ πάντα των αναπληρωτών.Αν ο ΣΕΚΕΑ ήταν το ίδιο οργανωμένος όπως η ΠΕΑ και είχε τη δυνατότητα να πιέσει καταστάσεις,μπορεί τα πράγματα να ήταν διαφορετικά.Προσωπικά ούτε αυτό με ενοχλεί!Αυτό που με εξοργίζει είναι ότι παίζουμε, εν αγνοία μας ή όχι,όλοι πολύ καλά το παιχνίδι του υπουργείου.Στην προ ΑΣΕΠ εποχή κάθε κυβέρνηση είχε να αντιμετωπίσει έναν σχεδόν ενιαίο κλάδο εκπαιδευτικών.Τώρα έχουμε διασπαστεί σε χίλια δυο κομματάκια και τρωγόμαστε μεταξύ μας πράγμα που,όπως καταλαβαίνεις,μόνο εμάς δεν συμφέρει τελικά!!! :P
-
Για τους συγκεκριμένους πρόσθετους διορισμούς από τον πίνακα του 40% (τους περσινούς και όσους θα γίνουν φέτος) υπάρχουν δύο διαφορετικά θέματα:
Το ένα είναι με ποιο σκεπτικό γίνονται. Ως προς αυτό, είναι βάσιμα αυτά που λέει το μέλος της ΠΕΑ (; ) στο edra.gr.
Το δεύτερο είναι αν αυτό το σκεπτικό έχει νομικό έρεισμα ή όχι. Η απάντηση είναι σίγουρα όχι και μπορεί να το καταλάβει ο καθένας απλώς διαβάζοντας τον νόμο και ας μην ξέρει νομικά. Το ΥΠΕΠΘ ερμηνεύει διασταλτικά (σε απλά ελληνικά: τραβάει από τα μαλλιά - τι τραβάει δηλ, τρίχα δεν έμεινε) τη διάταξη για το 30μηνο, επειδή θέλει να δώσει περισσότερες θέσεις στους αναπληρωτές. Αν οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ που έχουν έννομο συμφέρον κινηθούν δικαστικά, έχουν πιθανότητες τουλάχιστον 90% να δικαιωθούν. Κάτι παρόμοιο είχε γίνει το 2001, όταν καταστρατηγήθηκαν τα ποσοστά (τότε 80% ΑΣΕΠ - 20% επετηρίδα) και είχαν γίνει πρόσθετοι διορισμοί (δυσπρόσιτα) αποκλειστικά από την επετηρίδα. Τα δικαστήρια δικαίωσαν όχι μόνο όσους επιτ.-μη διοριστέους προσέφυγαν, αλλά και όλους όσοι θα έπρεπε να διοριστούν αν τηρούνταν τα ποσοστά και το υπουργείο αναγκάστηκε να κάνει ειδική ρύθμιση για να τους πάρει (βέβαια τον κυριότερο ρόλο είχε παίξει η κινητοποίηση του συλλόγου των τότε επιτυχόντων).
Τώρα όμως, οι πονηροί της κυβέρνησης έχουν περάσει νόμο που λέει ότι το δημόσιο δεν είναι υποχρεωμένο να εφαρμόζει δικαστικές αποφάσεις! Οπότε μόνο με τα δικαστήρια δεν γίνεται τίποτα...
-
Sophie, αυτό που έγινε στον χώρο των αδιορίστων μετά την ήττα του '98 (και έχουμε φτάσει εδώ που είμαστε με τις διάφορες ομάδες και ομαδούλες αλληλοσυγκρουόμενων συμφερόντων) είναι μια πολύ πικρή ιστορία...
-
Τώρα έχουμε διασπαστεί σε χίλια δυο κομματάκια και τρωγόμαστε μεταξύ μας πράγμα που,όπως καταλαβαίνεις,μόνο εμάς δεν συμφέρει τελικά!!! :P
Σωστά το επισημαίνεις εδώ ακριβώς βρίσκεται το πρόβλημα. (θα χρησιμοποιήσω τον πληθυντικό της μεγαλοπρέπειας όχι γιατί δεν αναγνωρίζω πως υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά γιατί θέλω να τονίσω τη γενικευμένη τάση και στάση που έχουμε απέναντι στα πράγματα)
Είμαστε διασπασμένοι σε χίλια δύο κομματάκια και μαχόμενες μεταξύ τους υποκατηγορίες όπως υποψήφιοι διαγωνιζόμενοι του ΑΣΕΠ, αναπληρωτές, διορισμένοι, φιλόλογοι, μαθηματικοί, πληροφορικοί, οικονομολόγοι, κοινωνιολόγοι κ.ο.κ. Μαχόμενοι μεταξύ μας και σπρώχνοντας με κάθε τρόπο ο ένας τον άλλον όχι μόνο παίζουμε το παιχνίδι όπως οι άλλοι θέλουν αλλά το ενισχύουμε με κάθε τρόπο. Το χειρότερο δε είναι ότι δεν μας διακρίνει ίχνος τσίπας και ο καθένας προσπαθεί να εμφανίσει τον ελέφαντα μυρμήγκι επιχειρηματολογώντας από τη δική του θέση και με βάση τα δικά του συμφέροντα.
Συμμετέχουμε σε μια χωρίς προηγούμενο «ά-λογη» κατάσταση. Θα μπορούσα να γράψω ένα αρκετά μεγάλο κείμενο περιγράφοντα αυτή την ά-λογη κατάσταση.
Στην πραγματικότητα ναι, το θέμα δεν είναι να περιγράψει κανείς την μικροψυχία μας, να δούμε τι μας διασπά αλλά, τι μας ενώνει. Κάτι τέτοιο όμως απαιτεί πρώτα από όλα και καταρχήν να είμαστε ειλικρινείς με τους εαυτούς μας.
Αυτό που αναζητάμε είτε ως διαγωνιζόμενοι είτε ως αναπληρωτές, είτε ακόμη και ως διορισμένοι εκπαιδευτικοί δεν είναι τελικά παρά η εξασφάλιση εργασίας και η αντιμετώπιση του εφιάλτη της ανεργίας.
Όντας ειλικρινείς πρώτα με τους εαυτούς μας σε ότι αφορά τον σκοπό ή τους σκοπούς μας νομίζω ότι θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε και το απαραίτητο σθένος για:
-να επιλέξουμε και να διεκδικήσουμε εκείνα τα μέσα επίτευξη τους που θα διασφαλίζουν τη στοιχειώδη ισότητα ευκαιριών και αξιοπρέπειας μας.
-να εναρμονίσουμε τις δικές μας ανάγκες με τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες
Μη βιαστεί κάποιος να με κρίνει ως κυνική ή δεν ξέρω τι άλλο και προς θεού παρακαλώ μην επιχειρηματολογήσει με προτάσεις του στυλ θέλω να γίνω εκπαιδευτικός γιατί είναι όνειρο ζωής ή γιατί λατρεύω την εκπαίδευση, το λειτούργημα του εκπαιδευτικού κτλ. Δεν θα με πείσει. Διαβάζοντας δε τελευταία το θέμα: «πως θα ξεμπλοκάρει ο κλάδος των φιλολόγων» εκπλήττομαι για να μην πω οργίζομαι. Όχι γιατί δεν συμμερίζομαι τον εφιάλτη της ανεργίας που απειλεί και υφίστανται οι χιλιάδες πτυχιούχων των Φιλολογικών Τμημάτων. (Δεν βρίσκομαι άλλωστε ούτε η ίδια σε θέση ισχύς ως προς την ανεργία). Αλλά γιατί αναρωτιέμαι συνάδελφοι φιλόλογοι πως είναι δυνατόν προκειμένου να λύσει το πρόβλημα της ανεργίας του ένας κλάδος ή περισσότεροι κλάδοι (το ίδιο ερώτημα μπορούν να θέσουν και όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι/ειδικότητες) θα πρέπει το εκπαιδευτικό σύστημα να προσαρμοστεί με βάση και μόνο αυτό το κριτήριο?. Να βρούνε δηλαδή, δουλειά οι χιλιάδες πτυχιούχοι των πανεπιστημιακών τμημάτων και μάλιστα στο δημόσιο σχολείο.
Κοντολογίς το δικαίωμα μας για δουλειά σε καμιά περίπτωση δεν «αγιάζει» τα μέσα, ούτε τα εξορθολογικοποιημένα επιχειρήματα που χρησιμοποιούμε για να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα.
-
Δηλαδή ioanna89, για να καταλαβώ τι θες να πείς ή τι προτείνεις?
Αφού ούτε και το δικαστικό σύστημα μπορεί να μας σώσει από τις αυθερεσίες καλά θα κάνουμε να "σκάσουμε και να κολυμπήσουμε"?
Τι προτείνεις δηλαδή? ???
-
mat, δεν πρότεινα τίποτα και πολύ περισσότερο δεν είπα "σκάσουμε και να κολυμπήσουμε". Απλώς περιέγραψα την κατάσταση.
Αν πρέπει να προτείνω κάτι, θα έλεγα δικαστήρια+κινητοποίηση (αλλά από ό,τι ξέρω δεν υπάρχει κάποιος σύλλογος και αυτός ο ΣΕΚΕΑ δεν ξέρω τι ρόλο βαράει). Το δικαστήριο είναι απαραίτητο, αλλά δεν είναι αρκετό για να ιδρώσει το αυτί τους.
-
Αλλά γιατί αναρωτιέμαι συνάδελφοι φιλόλογοι πως είναι δυνατόν προκειμένου να λύσει το πρόβλημα της ανεργίας του ένας κλάδος ή περισσότεροι κλάδοι (το ίδιο ερώτημα μπορούν να θέσουν και όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι/ειδικότητες) θα πρέπει το εκπαιδευτικό σύστημα να προσαρμοστεί με βάση και μόνο αυτό το κριτήριο?. Να βρούνε δηλαδή, δουλειά οι χιλιάδες πτυχιούχοι των πανεπιστημιακών τμημάτων και μάλιστα στο δημόσιο σχολείο.
Κοντολογίς το δικαίωμα μας για δουλειά σε καμιά περίπτωση δεν «αγιάζει» τα μέσα, ούτε τα εξορθολογικοποιημένα επιχειρήματα που χρησιμοποιούμε για να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα.
Αν θες, mat (για να μην μπερδέψουμε τα θέματα εδώ), έλα στο θέμα για τους φιλολόγους για να το συζητήσουμε. Αν εξαιρέσουμε ίσως τον διορισμό στα δημοτικά, δεν νομίζω ότι οι οι προτάσεις που διατυπώθηκαν κατέτειναν στην προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος στις ανάγκες των αδιόριστων φιλολόγων.
-
Τι να σου πω και γω για τον ΣΕΚΕΑ αν κρίνω απο το δικό μας σύλλογο των κοινωνιολογών τότε μακρια κι αγαπημένα....
Μπήκα στη σελίδα του ΣΕΚΕΑ και τι να δω και εκεί δεύτερο και κύριο αίτημα τους:
"2)Κατ’εξαίρεση και για το σχολικό έτος 2006-2007,να γίνουν επιπλέον διορισμοί από τους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2005 μέχρι της αποκαταστάσεως της αναλογίας 60%-40% συνολικά για τη διετία 2005-2007,η οποία αναλογία καταστρατηγήθηκε με τους επιπλέον διορισμούς από τους πίνακες αναπληρωτών."
Με αλλα λόγια οποιος μπορεί να σπρώξει ή να βάλει τρικλοποδιά στον διπλανό του για να περάσει πρώτος αυτός....καλά θα κάνει. :-\
-
Mat,χωρίς να θέλω σε καμία περίπτωση να υποστηρίξω τον ΣΕΚΕΑ,δε νομίζω ότι είναι θέμα τρικλοποδιάς.Ζητούν απλά το αυτονόητο,δηλαδή την τήρηση του νόμου κατά γράμμα.Στο κάτω κάτω,αν το δούμε πιο αντικειμενικά,η επετηρίδα καταργήθηκε με σκόπό την αξιοκρατική πρόσληψη των εκπαιδευτικών στο δημόσιο και,γι'αυτό το λόγο,αρχικά ο νόμος έλεγε για προσλήψεις 100% μέσω ΑΣΕΠ.Μετά άρχισαν να πιέζουν οι αναπληρωτές και χρόνο με το χρόνο άλλαζαν τα ποσοστά.
Καταλήξαμε τώρα να έχουμε έναν εντελώς ασαφή τρόπο πρόσληψης,με χίλια δυο παραθυράκια!!!Τυπικά η επετηρίδα καταργήθηκε,ουσιαστικά δημιουργήθηκαν άλλες,πιο "δυσκίνητες" μορφές επετηρίδας που δημιουργούν όλα αυτά τα φαινόμενα.Για μένα όλοι έχουν δίκιο και δε νομίζω ότι είναι το θέμα ποιος θα φάει ποιον.Ως επιτυχούσα στον προηγούμενο ΑΣΕΠ (ελπίζω και στον τωρινό),θεωρώ άδικο να δίνω και να ξαναδίνω προσπαθώντας να αποδείξω την "αξία" μου.Εξίσου άδικο θεωρώ όμως ότι είναι να παραμένουν συνάδελφοι επί χρόνια όμηροι στο καθεστώς της αναπλήρωσης.Πολύ περισσότερο δε,συνάδελφοι που έγιναν αναπληρωτές με τα μόρια που κέρδισαν μέσω ΑΣΕΠ (γιατί στην προ ΑΣΕΠ εποχή ο τρόπος που κάποιος γινόταν αναπληρωτής μόνο διαφανής δεν ήταν)
Όταν κάποιος νοιώθει ότι αδικείται (και στην προκειμένη περίπτωση όλοι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχουν αδικηθεί),προσπαθεί να αποκαταστήσει την αδικία.Το πρόβλημα δημιουργείται επειδή,με το υπάρχον σύστημα,αν βρω εγώ πχ το δίκιο μου,αυτόματα θα αδικηθείς εσύ.Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εγώ ή εσύ θα πρέπει να σταματήσουμε να διεκδικούμε,αλλά να σκεφτούμε ΤΙ πρέπει να διεκδικούμε!
Θέσεις μπορούν να ανοίξουν και μπορεί σιγά σιγά ο καθένας να βρει το δρόμο του,αλλά ΚΟΣΤΙΖΕΙ πολύ... >:(
-
Sophie, κοίτα σίγουρα έχω πολύ θυμό μέσα μου για όσα διαδραματίζονται. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να δω κάποια πράγματα.
Η κατάσταση που περιγράφεις αναφορικά με τους διορισμούς είναι πράγματι κάπως έτσι. Καταργήθηκε η «παραδοσιακή» επετηρίδα και στη θέση της δημιουργήθηκαν άλλες (30μηνιτών, 16μηνιτων κ.ο.κ.). Με άλλα λόγια δεν καταργήθηκε ποτέ στην ουσία η επετηρίδα. Και ίσως να μην καταργηθεί ποτέ γιατί βολεύει και εξυπηρετεί και τις δυο πλευρές (κράτος – διεκδικούντες μια θέση στην εκπαίδευση).
Εδώ θα κάνω μια παρένθεση για να πω ότι κατά την άποψη μου ούτε και ο σύλλογος ΣΕΚΕΑ θέλει την κατάργηση της επετηρίδας εφόσον ζητά:
3)Τα μόρια πάνω από τη βάση σε όλους τους προηγούμενους διαγωνισμούς να λαμβάνονται υπόψη για την κατάταξη του εκπαιδευτικού τόσο στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών όσο και στον ενιαίο πίνακα μόνιμων διορισμών.
4)Οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων σε όλα τα σχολεία-σχολές που υπάγονται στο ΥΠ.Ε.Π.Θ. να γίνονται αποκλειστικά από τον ενιαίο πίνακα που θα δημιουργείται με τον ανωτέρω τρόπο.
Για να επανέλθω στην συζήτηση θεωρώ ότι το πρόβλημα με τους διορισμούς στην εκπαίδευση δεν λύνεται αν κάθε φορά ζητάμε εκ των υστέρων την δικαίωση μας στο αυτονόητο με «κατ’ εξαίρεση» αποφάσεις. Αυτές οι κατ’ εξαίρεση αποφάσεις διαιωνίζουν τα «παραθυράκια» και την κατάσταση που περιγράφεις.
Με τη λογική της εξαίρεσης έχουμε φτάσει εδώ που είμαστε.
Οι εργαζόμενοι ως αναπληρωτές θεωρούν κι αυτοί ότι διεκδικούν το αυτονόητο. Διότι πως είναι δυνατόν το κράτος να τους θεωρεί ικανούς να εργαστούν στην εκπαίδευση ως αναπληρωτές έστω και αν δεν έχουν δώσει κανενός είδους εξετάσεις μέσα από του υποτίθεται αξιοκρατικό σύστημα του ΑΣΕΠ αλλά, να μη τους θεωρεί ικανούς για μόνιμο διορισμό? Ναι για να είμαστε ειλικρινείς δίκιο έχουν και αυτοί από τη μεριά τους και διεκδικούν το αυτονόητο που δημιουργεί η κρατική, η διοικητική και κοινωνική ανεπάρκεια..
Έχεις απόλυτο δίκιο όταν λες: «....να σκεφτούμε ΤΙ πρέπει να διεκδικούμε»
Και νομίζω στο πλαίσιο αυτής της λογικής πρέπει πρώτα από όλα να αναπροσδιορίσουμε το περιεχόμενο των «αυτονόητων» αρχών όπως αξιοκρατία, ισονομία, δικαιοσύνη αλλά και αυτό της ισότητας ευκαιριών.
Διότι δεν μπορεί το περιεχόμενο αυτών των αξιών – αρχών να αλλάζει κάθε φορά με βάση τα συμφέροντα των όποιων ομάδων ασκούν πίεση και πολύ περισσότερο με βάση τη δύναμη ή το μερτικό τους στην άσκηση της εξουσίας.
Προσωπικά πάντως πιστεύω η έννοια της αξιοκρατίας προϋποθέτει την ωριμότητα και την ικανότητα αυτοεκτίμησης των ανθρώπων-πολιτών που την διεκδικούν.
Αλλά και αυτή η ικανότητα αυτοεκτίμησης προϋποθέτει ίσως παιδεία και μια άλλου τύπου και περιεχομένου διαδικασία κοινωνικοποίησης.
-
1ον.Μάλλον πρέπει να αλλάξει ο τίτλος του θέματος. ;D
2ον.Δε νομίζω ότι χρειάζεται ιδιαίτερη σκέψη πάνω στο τι πρέπει να διεκδικούμε ή αναπροσδιορισμός του περιεχομένου των αρχών κλπ..
Για να το πω πιο απλά,πόσοι από εμάς mat,πριν κάποιους μήνες κατέβηκαν στους δρόμους μαζί με ΔΟΕ & ΟΛΜΕ,όταν ζητούσαν μείωση παιδιών σε κάθε τάξη(=περισσότερες θέσεις εργασίας),κατάργηση της ωρομισθίας(=περισσότερες θέσεις εργασίας),καταμέτρηση των πραγματικών οργανικών κενών και όχι "βάπτισμα" επι χρόνια οργανικών κενών σε λειτουργικά(=περισσότερες θέσεις εργασίας)...???
ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ!!!Τα 1400 βλέπαμε,τα υπόλοιπα δε μας αφορούσαν.Σκέψου λοιπόν μαζί με τους χιλιάδες διορισμένους δασκάλους-καθηγητές να είχε η πολιτεία να αντιμετωπίσει και τους χιλιάδες αδιόριστους υποψηφίους εκπαιδευτικούς τους ΑΣΕΠ!
Ας καθίσουμε λοιπόν τώρα να τρωγόμαστε μέσα στα φόρουμ και να στέλνουμε μηνύματα διαμαρτυρίας στον "αέρα".Δε φταίει κανείς για τη μοιρολατρεία που έμεις οι ίδιοι επιδεικνύουμε! :P
Η οποιαδήποτε οργή και πικρία που νοιώθεις ή νοιώθω είναι δικαιολογημένη.Δεν μπορούμε όμως να στρέφουμε την πικρία μας σε λάθος κατεύθυνση και να ζητάμε τα ρέστα όταν μένουμε άπραγοι.'Οσο δικαίωμα έχω εγώ στην εργασία,άλλο τόσο έχει και ο συνάδελφος που δουλεύει 4-5 χρόνια αναπληρωτής.Και δεν θεωρώ τον εαυτό μου πιο άξιο επειδή πέρασα από το "πανηγυράκι" του ΑΣΕΠ,γιατί ξέρουμε πως αυτό το φιάσκο δεν αποδεικνύει την ικανότητα και την αξία των εκπαιδευτικών... :P
Όλα αυτά βέβαια δεν σου τα λέω για να υποστηρίξω ότι έχεις άδικο,αλλά για να σου δώσω να καταλάβεις γιατί εμένα μου φαίνεται ανούσιο να κάθομαι να διαμαρτύρομαι γιατί διορίζονται πιο πολλοί αναπληρωτές ή πιο πολλοί ασεπίτες...Και πάνω σε αυτό στηρίζω και ό,τι είπα και στο προηγούμενό μου μήνυμα (περί "παιχνιδιού")
-
Δεν μπορούμε όμως να στρέφουμε την πικρία μας σε λάθος κατεύθυνση και να ζητάμε τα ρέστα όταν μένουμε άπραγοι.'Οσο δικαίωμα έχω εγώ στην εργασία,άλλο τόσο έχει και ο συνάδελφος που δουλεύει 4-5 χρόνια αναπληρωτής.Και δεν θεωρώ τον εαυτό μου πιο άξιο επειδή πέρασα από το "πανηγυράκι" του ΑΣΕΠ,γιατί ξέρουμε πως αυτό το φιάσκο δεν αποδεικνύει την ικανότητα και την αξία των εκπαιδευτικών... :P
Όλα αυτά βέβαια δεν σου τα λέω για να υποστηρίξω ότι έχεις άδικο,αλλά για να σου δώσω να καταλάβεις γιατί εμένα μου φαίνεται ανούσιο να κάθομαι να διαμαρτύρομαι γιατί διορίζονται πιο πολλοί αναπληρωτές ή πιο πολλοί ασεπίτες...Και πάνω σε αυτό στηρίζω και ό,τι είπα και στο προηγούμενό μου μήνυμα (περί "παιχνιδιού")
Καλά κάνεις εσύ sophie και θεωρείς ότι θεωρείς ανούσιο. Όπως επίσης είναι δικό σου θέμα αν θεωρείς πως με αυτή τη στάση δεν μπαίνεις στο "παιχνίδι".
Παρόλου που δεν βλέπω αυτή την ουδέτερη στάση να κρατούν και οι συνάδελφοι αναπληρωτές. :P
Όσο για το ποιος συμμετέχει ή δεν συμμετέχει στους αγώνες των συνδικαλοπατεράδων κι αν κάποιος που μιλά εκτός "συνδικαλιστικών" πλαισίων μιλά στον "αέρα" κτλ είναι μια μεγάλη συζήτηση που δεν νομίζω ότι αφορά 100% το αρχικό μου ερώτημα. Είναι όμως δικαίωμα όσων αρνούνται να παίξουν σε αυτό το πλαίσιο να μιλούν όχι λόγω πικρίας ή μοιρολατρείας αλλά, για τους ακριβώς αντίθετους λόγους.
Πάντως άργησα να πιάσω το "μύνημα" γιατί σχεδόν κανείς δεν ασχολείται με το θέμα των ανύπαρκτων 30μηνιτών αλλά έστω κι αργά κατάλαβα……
;D
-
Μάλλον δεν κατάλαβες τι εννοούσα. :-\
Δεν βγάζω τον εαυτό μου απ'έξω,κι εγώ μέρος του παιχνιδιού είμαι!Απλά είπα ότι δεν έχει κανένα αποτέλεσμα να τρωγόμαστε γιατί τελικά άλλοι κερδίζουν.
Όσο για τους συνδικαλοπατέρες,όλοι ξέρουμε τι παιχνίδι παίζουν,αλλά αν πρέπει να στηριχθώ στη ΔΟΕ πχ,γιατί μόνη μου δεν μπορώ να πιέσω καταστάσεις,θα το κάνω και σκασίλα μου(για να μην πω κάτι χειρότερο ;D) τι θα κερδίσει ο Μπράτης (και ο κάθε Μπράτης) από αυτό.
Λέγοντας ότι μιλάμε στον αέρα,εννοούσα ότι οκ,τα λέμε μεταξύ μας και...ποιος μας ακούει,ποιος μας δίνει σημασία?ΚΑΝΕΝΑΣ!
Κι εγώ διαμαρτυρήθηκα χθες με ένα post γιατί μας εξισώνουν με τους βρεφονηπιοκόμους,αλλά και που το έκανα μέσα σε ένα εκπαιδευτικό φόρουμ,εκτός από τους συναδέλφους,αυτοί που πρέπει να δουν αυτή τη διαμαρτυρία θα τη δουν?Φυσικά όχι και φυσικά με αυτόν τον τρόπο δε θ'αλλάξω τίποτα.
Η ΠΕΑ αυτήν την στιγμή έχει το πάνω χέρι,έχει τον τρόπο να πιέσει και βλέπουμε ότι το έχει κάνει πολλές φορές.Όσο ανεχόμαστε να υπάρχει ένας νόμος που επιτρέπει την πρόσληψη εκπαιδευτικών με χίλιους δυο τρόπους,αυτό θα γίνεται και θα ζούμε το "ο θάνατός σου η ζωή μου".Αν μπορούσε να υπάρξει μία φόρμουλα συννενόησης ΟΛΩΝ των αδιόριστων εκπαιδευτικών (αναπληρωτές και μη),τότε κάτι μπορεί να γινόταν.Μοιάζει τελείως ουτοπικό με τα τωρινά δεδομένα απλά,κατά τη γνώμη μου, θα ήταν το ιδανικό... :-\
-
Το υπουργείο Παιδείας προσλαμβάνει «ημέτερους» με τεχνάσματα
Εφημερίδα: «Κόσμος του Επενδυτή» 3 & 4 Μαρτίου 2007
Του Φάνη Καλαντζή
Σε κατ’ εξακολούθηση παράνομους διορισμούς εκπαιδευτικών – χιλιάδων πιθανώς – έχει προχωρήσει – και συνεχίζει – την τελευταία τριετία το υπουργείο Παιδείας!
Καταστρατήγηση του ΑΣΕΠ και των επιτυχόντων στους διαγωνισμούς του, παράκαμψη εκπαιδευτικών από τον πίνακα αναπληρωτών για χάρη των «ημετέρων» - που τοποθετούνται και εκεί που επιθυμούν! – ρουσφετολογικές προσλήψεις σε περιφερειακό επίπεδο και προφανώς σε επιλεγμένες πολιτικά περιοχές, συνθέτουν το θλιβερό τοπίο.
Ο «ΚτΕ» αποκαλύπτει σήμερα με ποιο τέχνασμα η Μητροπόλεως εξαπατά τους υποψήφιους για διορισμό στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ειδικότερα, το θέμα είναι κάπως εξειδικευμένο (γι’ αυτό και πιο εύκολο το μαγείρεμα!), εξ ου και θα επιχειρήσουμε μια κατά το δυνατόν κατανοητή προσέγγιση για τους αναγνώστες που δεν γνωρίζουν. Είναι αυτονόητο ότι διαθέτουμε έναν όγκο στοιχείων, αν και αρκετά υπάρχουν και στο Διαδίκτυο.
Ως γνωστόν, οι διορισμοί των εκπαιδευτικών γίνονται από τρεις διαφορετικές κατηγορίες. Η πρώτη – και αυτή αποτελεί τη πέτρα του σκανδάλου, όπως θα δούμε στη συνέχεια – αφορά, βάσει μιας ειδικής ρύθμισης, τους αναπληρωτές του λεγόμενου 30μήνου, δηλαδή όσους είχαν συμπληρώσει τουλάχιστον 30 μήνες προϋπηρεσίας έως τις 30/6/2004. Η δεύτερη αφορά τον ενιαίο πίνακα των αναπληρωτών, από τους οποίους διορίζεται το 40%. Η τρίτη αφορά τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ, από τους οποίους διορίζεται το 60%.
Το «φιλέτο»
Τα παραπάνω ρυθμίστηκαν με τον Ν.3255/2004, ο οποίος έφερε τα πάνω κάτω, καθώς αύξησε σε 40% το μέχρι τότε ποσοστό διορισμών από τους αναπληρωτές που ήταν 25%, ενώ δημιούργησε και το 30μηνο.
Ταυτόχρονα, με άλλη ρύθμιση από τις τρεις προαναφερθείσες κατηγορίες, προτεραιότητα στους διορισμούς είχε το 30μηνο, ακολουθούσε το 40% και μετά το 60% του ΑΣΕΠ. Δηλαδή, πρακτικά, και αυτό έχει σημασία, το 30μηνο πήρε το φιλέτο των θέσεων στις τοποθετήσεις, καθώς όλοι διορίζονταν στις καλύτερες περιοχές, ο Έβρος, η Κάσος, τα βουνά και τα λαγκάδια έμεναν στους επιτυχόντες του διαγωνισμού.
Τι συνέβη τώρα στην πράξη και πώς καταστρατηγήθηκαν όλα;
Το «κόλπο» είναι σχετικά απλό. Στις υπουργικές αποφάσεις που υλοποιούσαν τον νόμο (και δη την παράγραφο 4 του άρθρου 6, δηλαδή τους 30μηνίτες) και καθόριζαν τον αριθμό των προσλήψεων και την κατανομή ανά κλάδο και ειδικότητα από τους πίνακες του 30μήνου, οι αριθμοί ήταν σκοπίμως παραπάνω από τις ανάγκες!
Όταν λέμε «σκοπίμως», εννοούμε ότι δεν ανταποκρίνονταν στα πραγματικά αριθμητικά στοιχεία των πινάκων του 30μηνου, αλλά ήταν κατά πολύ υψηλότερα. Και αυτό, ενώ την ίδια στιγμή το υπουργείο γνώριζε ότι οι πίνακες του 30μήνου είχαν σχεδόν εξαντληθεί, είχαν διορισθεί όλοι!
Ένα παράδειγμα θα ήταν διαφωτιστικό γιατί συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Στον κλάδο ΠΕ60, τους νηπιαγωγούς, ο αριθμός των εγγραφέντων στον πίνακα του 30μηνου ήταν λίγο πάνω από 500, 540 για την ακρίβεια.
Σε δύο πίνακες
Πριν προχωρήσουμε, μια διευκρίνιση. Αρκετοί εκπαιδευτικοί αναπληρωτές περιλαμβάνονται ταυτόχρονα και στους δύο πίνακες, και το 30μηνο και τον ενιαίο πίνακα του 40%. Το υπουργείο, υλοποιώντας μια δέσμευση ότι το 30μηνο θα διοριστεί μέσα σε μια τριετία (σχολικά έτη 2005-2006, 2006-2007 και 2007-2008), χώρισε στα τρία τον αριθμό των υπό διορισμό, άρα 180 προσλήψεις ανά σχολικό έτος.
Στην πράξη όμως έγινε αλλιώς. Στην πρώτη χρονιά εφαρμογής, το σχολικό έτος 2005-6, διορίστηκε σχεδόν το σύνολο των 30μηνιτών νηπιαγωγών, καθώς ένα σημαντικό τμήμα από αυτούς, και συγκεκριμένα 326, διορίστηκαν μέσω του άλλου πίνακα, αυτού του 40%. Δηλαδή διορίστηκαν 506, έμεναν δηλαδή για διορισμό 34 για τα δύο επόμενα σχολικά έτη. Στον καθορισμό των θέσεων του 30μήνου για την τρέχουσα σχολική χρονιά, όπως προκύπτει από την υπουργική απόφαση 11181 (ΦΕΚ 131, 5/2/2007) ο αριθμός του 30μηνου στους νηπιαγωγούς είναι πάλι 180 (υπακούοντας στη λογική του 1/3)!
Στην πράξη τώρα, φέτος διορίσθηκαν οι 32 από τους 34 (άρα μένουν μόνο δύο του 30μηνου για την προσεχή χρονιά). Οι υπόλοιποι 148 φετινοί που διορίστηκαν ήταν «μαϊμού» 30μηνο! Το ίδιο θα συμβεί και με τους διορισμούς της επόμενης σχολικής χρονιάς, 2007-2008, οπότε οι 30μηνίτες «μαϊμού» θα είναι 178!
Το παραπάνω παράδειγμα περιλαμβάνει αρκετούς ακόμη κλάδους, φιλολόγους (2 έχουν απομείνει στο 30μηνο, 53 καθορίζει η προ ημερών εκδοθείσα απόφαση και άλλους 50 ο προγραμματισμός για του χρόνου, δηλαδή συνολικά 100 «μαϊμού» 30μηνίτες), μαθηματικούς, θεολόγους, φυσικούς, κοινωνιολόγους (κάποιοι από τους τελευταίους μάλλον ανακάλυψε το κόλπο) κ.λ.π.. Πρακτικά λοιπόν, οι «βαπτισθέντες» 30μηνίτες, οι οποίοι προέρχονται από τον πίνακα του 40%, μπήκαν και στο 30μηνο και διορίστηκαν εκεί που ήθελαν βάσει της προτεραιότητας.
Γιατί έγινε όλο αυτό; Ποιοι είχαν μπάρμπα στη Κορώνη; Εύλογα προκύπτει η απάντηση.
Πάμε τώρα στην καταστρατήγηση της νομιμότητας:
α) Η πρώτη υπουργική απόφαση του 2005 καθορισμού των διοριζομένων (11/10/2005) ουδέποτε δημοσιεύτηκε, όπως έπρεπε, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
β) Το κόλπο από μόνο του θα συνεχιστεί και του χρόνου, εφόσον δεν ανακοπούν από τη... βροχή των προσφυγών (ήδη έχουν κατατεθεί ορισμένες, ενώ έχει ενημερωθεί και ο Συνήγορος του Πολίτη) των θιγομένων. Θιγόμενοι, που είναι και οι μη διορισθέντες του 40% και οι του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
γ) Σε ό,τι αφορά, ειδικότερα, τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ υπάρχει και η αυτοτελής παρανομία της μη τήρησης του 60% που προβλέπει ο νόμος 3255, καθώς στην πράξη η πραγματική αναλογία υπολογίζεται ότι κυμαίνεται σε ένα μέσο επίπεδο 50%-50%. Σε ορισμένες ειδικότητες, ίσως το ποσοστό των αναπληρωτών υπερβαίνει και το 50%.
Κι άλλες παρατυπίες
Συνοψίζοντας, καταστρατήγηση του νόμου που η ίδια η κυβέρνηση θεσμοθέτησε, καταστρατήγηση του ΑΣΕΠ, σειρά άλλων παρατυπιών. Ο αριθμός του συνόλου των ειδικοτήτων όπου έγινε η λαθροχειρία δεν μπορεί να υπολογιστεί ακριβώς, λογικά πρέπει να κυμαίνεται γύρω στους 1.500.
Από κει και πέρα, δεν λέχθηκε μέχρι τώρα τίποτα για τη δεύτερη αμαρτωλή ιστορία, τους διορισμούς των ωρομισθίων. Εδώ το ρουσφέτι πάει σύννεφο. Πώς γίνεται το κόλπο; Οι προϊστάμενοι (που διορίστηκαν το καλοκαίρι του 2004 με κριτήριο την κομματική ταυτότητα, η συντριπτική πλειοψηφία) στην περιφέρεια (και ανάλογα ποια είναι και τι στόχευση υπάρχει, έχουμε και την ανάλογη ανταπόκριση από τη Μητροπόλεως) ζητούν περισσότερες θέσεις από τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες. Αφού τους δοθούν από την κεντρική υπηρεσία, κάνουν οι ίδιοι πλέον το παιχνίδι, εξυπηρετώντας τις τοπικές πελατειακές σχέσεις.
Οι πληροφορίες του «ΚτΕ» αναφέρουν ότι η υπουργός Παιδείας δεν γνωρίζει τίποτα από τα προαναφερθέντα. Τα έγγραφα, όμως, δυστυχώς φέρουν και την υπογραφή της και, κυρίως, την πολιτική ευθύνη
http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/anak20070305a.php
-
:) με πρόλαβες Σοφάκι μόλις ετοιμαζόμουν να το αναδημοσιεύσω και γω.
Και καλά έκανες και "τόνισες" τη παράγραφο που τόνισες.
Προσωπικά μπορώ να αντιληφθώ πλήρως ποιοί από τους τελευταίους μπορεί να ανακάλυψαν το κόλπο.
Είναι κάτι παιδιά στον κλάδο μου.. μα κάτι παιδιά που.... χαραμίζονται θα έκαναν καριέρα φοβερού και τρομερού πολιτικάντη ;D
-
Θιγόμενοι, που είναι και οι μη διορισθέντες του 40% και οι του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
Δηλαδή, εκτός από την καταστρατήγηση του 60-40, μαγειρεύτηκε και ο πίνακας του 40% και οι έσχατοι έγιναν "30μηνίτες"; Αν ισχύει αυτό, μιλάμε για ακόμα μεγαλύτερη λαθροχειρία...
-
Αυτό είναι από 10/8/2006:
Ανατροπή Συστήματος Διορισμού Φιλολόγων στη Δημόσια Εκπαίδευση
Μετά τη δημοσίευση του Πίνακα Διορισμού για τον Κλάδο ΠΕ 02 Φιλολόγων και επιπλέον των αναφερομένων στην Ανακοίνωση με θέμα "Ανατροπή 60-40 σε ΑΣΕΠ και Αναπληρωτές στους Φιλολόγους" της αξιότιμης συναδέλφου
-
Θιγόμενοι, που είναι και οι μη διορισθέντες του 40% και οι του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
Δηλαδή, εκτός από την καταστρατήγηση του 60-40, μαγειρεύτηκε και ο πίνακας του 40% και οι έσχατοι έγιναν "30μηνίτες"; Αν ισχύει αυτό, μιλάμε για ακόμα μεγαλύτερη λαθροχειρία...
Ιωάννα μπες εδώ http://webmastergr.com/cgi-bin/forum/forum.pl?pagename=nipiagogos&action=read&id=1228 & εδώ http://webmastergr.com/cgi-bin/forum/forum.pl?pagename=nipiagogos&action=read&id=1202 να δεις τις αντιδράσεις και της άλλης πλευράς... ;D
Πού είναι η αλήθεια...οέο?!?!?! :-\
-
Sophie, τα διάβασα.
Το σκεπτικό τους (και του υπουργείου) είναι ότι εφόσον οι περισσότεροι 30μηνίτες διορίστηκαν με το 40%, αυτές τις θέσεις τις χρωστάει το υπουργείο στον ενιαίο. Όμως αυτό το σκεπτικό δεν έχει νομικό έρεισμα. Ό,τι και να λένε, οι πρόσθετοι διορισμοί από ενιαίο είναι παράνομοι. Αυτό προκύπτει καθαρά και από τον νόμο και από τα πρακτικά της
-
Όταν κάθεσαι να μιλήσεις με κάποιον που εσύ θεωρείς συνάδελφο και αυτός έχει χωρίσει το μυαλό του σε πράσινες-κόκκινες-μπλε περιοχές και όλα τα βλέπει μέσα από αυτό το πρίσμα,μάλλον το λάθος δεν το έχεις εσύ,αλλά αυτός που νομίζει ότι είναι εκπαιδευτικός ενώ στην πραγματικότητα είναι ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ!!! ::)
Ειλικρινά λυπάμαι για την κατάντια μας... :-\
Αν και πρέπει να το πάρω απόφαση...μας πάει ο κανιβαλισμός!!! 8)
-
Έτσι είναι. Οι της ΠΕΑ το έχουν κομματικοποιήσει το θέμα (στις ανακοινώσεις τους είναι εμφανής η προτίμησή τους και το γλείψιμο της σημερινής κυβέρνησης).
Είναι αλήθεια βέβαια ότι ο Καλαντζής του "Κ.τ.Επενδυτή" παλιότερα στήριζε σχεδόν απόλυτα τις θέσεις της ΠΕΑ, η οποία τότε (επί 16μήνου) ήταν προσκείμενη στο ΠΑΣΟΚ και έγλειφε αντίστοιχα (είχαν και 1-2 ΝΔτες στο προεδρείο που είχαν πλευρίσει τον Καλό όταν ήταν τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ). Όμως το τότε καθεστώς των αναπληρωτών δεν έχει σχέση με το σημερινό. Τότε δεν είχαν καθόλου ποσοστό στους διορισμούς και οι περισσότεροι προέρχονταν από την επετηρίδα.
-
Οι παράνομοι διορισμοί εκπαιδευτικών, η σιγή της Μητροπόλεως και οι προσφυγές στη Δικαιοσύνη
Εφημερίδα: «Κόσμος του Επενδυτή» 10 & 11 Μαρτίου 2007
Του Φάνη Καλαντζή
Αίσθηση προκάλεσε το δημοσίευμα της περασμένης εβδομάδας με τους παράνομους διορισμούς των εκπαιδευτικών. Το υπουργείο Παιδείας δεν σχολίασε, διότι πιθανώς γνωρίζει την αλήθεια των γραφόμενων. Αντ’ αυτού, η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών (ΠΕΑ) απέστειλε στον «ΚτΕ» μια επίσημη απάντηση, η οποία μας υποχρεώνει να επανέλθουμε.
Θα είμαστε λίγο σκληροί, καθώς, πέρα από τις ανακρίβειες, περιλαμβάνονται και ανάρμοστοι υπαινιγμοί για την εφημερίδα και τον υπογράφοντα.
Αναφέρει, λοιπόν η ΠΕΑ ότι «...η εφημερίδα προσπαθεί να πλήξει την εγκυρότητα του Ν. 3255/2004 ο οποίος ψηφίστηκε με τη σύμφωνη γνώμη όλων των κομμάτων και τη συναίνεση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας... Στο Ν.3255/2004 διευκρινιζόταν ότι «ο αριθμός των διοριζομένων κατά σχολικό έτος και κατά κλάδο και ειδικότητα, πέρα των οριζομένων ποσοστών …καθορίζεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Παιδείας»...».
Ακολούθως η ΠΕΑ παραθέτει ένα απόσπασμα από τα πρακτικά της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της
-
Χμ...τώρα, λογικά, πρέπει να περιμένουμε απάντηση από την ΠΕΑ! ;D
Η απλή εξήγηση που δίνουν μέχρι στιγμής είναι ότι, αφού ο νόμος όριζε οι 30μηνίτες να προσληφθούν μέσα σε μία τριετία και σε μερικούς κλάδους προσελήθφησαν σε συντομότερο χρονικό διάστημα, τις θέσεις του διορισμού τους τις "πήραν" από το 40%, οπότε τώρα πρέπει να αποκατασταθεί η ισορροπία.
Το περίεργο όμως είναι ότι οι θέσεις των 30μηνιτών (απ'ό,τι ξέρω) ήταν επιπλέον των προκηρυχθέντων θέσεων του 60-40, οπότε ο παραπάνω ισχυρισμός δεν μπορεί να είναι βάσιμος αν ισχύει κάτι τέτοιο...Δηλαδή σ'εμάς τηρήθηκε πχ η αναλογία 480 (ΑΣΕΠ) - 320 (ενιαίος) - 180 (30μηνο)...Δε βλέπω από πού οι 30μηνίτες "έκλεψαν" θέσεις από το ποσοστό του 40%... ???
-
Το περίεργο όμως είναι ότι οι θέσεις των 30μηνιτών (απ'ό,τι ξέρω) ήταν επιπλέον των προκηρυχθέντων θέσεων του 60-40, οπότε ο παραπάνω ισχυρισμός δεν μπορεί να είναι βάσιμος αν ισχύει κάτι τέτοιο...Δηλαδή σ'εμάς τηρήθηκε πχ η αναλογία 480 (ΑΣΕΠ) - 320 (ενιαίος) - 180 (30μηνο)...Δε βλέπω από πού οι 30μηνίτες "έκλεψαν" θέσεις από το ποσοστό του 40%... ???
Ακριβώς. Αλλά δεν είναι μόνο ότι η πρόβλεψη του νόμου για διορισμούς πέραν του 60-40 αφορούσε αποκλειστικά τους 30μηνίτες και κανέναν άλλον. Κανονικά ισχύει και σε αυτή την περίπτωση ό,τι ισχύει γενικά όταν κάποιος έχει τη δυνατότητα να διοριστεί μέσω δύο πινάκων. Π.χ. αν 10 διοριστέοι του ΑΣΕΠ είναι σε καλή σειρά στον πίνακα του 40% και επιλέξουν να διοριστούν από εκεί, δεν θεωρείται ότι "κλέβουν" θέσεις, ούτε ότι το υπουργείο "οφείλει" να δώσει 10 θέσεις επιπλέον στον ενιαίο· αντίθετα, καλεί τους επόμενους 10 από τον πίνακα του ΑΣΕΠ. Αυτό έπρεπε να γίνει και με το 30μηνο: Έστω ότι σε έναν κλάδο υπήρχαν 150 30μηνίτες και ότι οι 100 από αυτούς μπορούσαν να διοριστούν και με το 40% από την πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου νόμου. Διορίστηκαν οι 50 κανονικά με το 30μηνο και οι άλλοι 50 με το 40% (αντί να περιμένουν την επόμενη χρονιά τη σειρά τους στο 30μηνο), οπότε τη θέση τους για τη δεύτερη χρονιά στο 30μηνο πήραν οι τελευταίοι 50. Εφόσον διορίστηκαν τη δεύτερη χρονιά και οι τελευταίοι 50, το 30μηνο εξαντλήθηκε και οι θέσεις αυτές δεν "μεταφέρονται". Η μόνη περίπτωση που ο νόμος επιτρέπει επιπλέον διορισμούς από τον ενιαίο είναι όταν οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ είναι λιγότεροι από τις προκηρυχθείσες θέσεις (έχει συμβεί στους δασκάλους και την Πληροφορική).
Η αλήθεια είναι ότι με αυτό που έγινε πλήττεται ένας σχετικά μικρός αριθμός επιτυχόντων, ενώ από την άλλη αρκετοί επιτυχόντες που απέκτησαν προϋπηρεσία με τα μόρια του ΑΣΕΠ μάλλον ωφελούνται με τους περισσότερους διορισμούς από το 40%. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν πρέπει να επισημαίνονται οι παρανομίες. Αν περάσει αυτό έτσι, κανείς δεν εγγυάται ότι στο μέλλον δεν θα γίνουν ανατροπές σε βάρος όλων των επιτυχόντων και των αδιορίστων.
-
Μα ioanna89, αυτό που διασταύρωσα εγώ από άτομα του δικού μου κλάδου είναι ότι τα πράγματα έγιναν εντελώς αντίθετα από το παράδειγμα που δίνεις και το οποίο θα έπρεπε να ισχύει. Δηλαδή επειδή δεν υπήρχαν τόσοι με 30μηνο διορίστηκαν κάποιοι επιπλέον από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών. (Μπορώ αν θές να σου πω σε pm όλα τα στοιχεία που έχω μαζέψει για το δικό μου κλάδο)
Για μένα σημασία έχει πάντως ότι με τέτοια «κόλπα» έχουν ανοίξει τον δρόμο για πολλές ανατροπές που λές και συ… :-\
Στο πλαίσιο ενός τόσο αμφιλεγόμενου συστήματος επιλογής νομίζω ότι όσοι απο δω και πέρα παίρνουν πτυχίο και θέλουν να γίνουν εκπαιδευτικοί θα πρέπει να μεταμορφωθούν σε Φάουστ, να πουλήσουν την ψυχή τους στο διάολο. ;D
-
Κι εγώ αυτό εννοούσα mat με το παράδειγμα, ότι δηλ. δεν έγινε αυτό που έπρεπε, αλλά το αντίθετο...
Σκέψου, στο παράδειγμα των 10 διοριστέων του ΑΣΕΠ που διορίστηκαν με το 40%, να διορίζονταν επιπλέον 10 από τον ενιαίο και να βαπτίζονταν ..."ΑΣΕΠ". Αυτό περίπου έγινε με το 30μηνο.
-
Το παράδειγμά σου Ιωάννα είναι κατατοπιστικότατο!!!
Δεν μπαίνεις να το πεις και στις δικές μου ;D που χτυπιούνται και ωρύονται ότι δεν καταλαβαίνουν οι υπόλοιποι πως το ΥΠΕΠΘ απλά αποκαθιστά την αδικία που έγινε το 2005-2006 εις βάρος του 40%...
Όχι βέβαια ότι περιμένει κανείς να παραδεχθεί οποιοδήποτε μέλος της ΠΕΑ ότι έγινε "λάθος".Δεν ανήκω σε καμία από τις δύο μεριές, απλά δε μου αρέσει να ερμηνεύουμε και να χρησιμοποιούμε το νόμο όπως μας συμφέρει και μετά, με θράσος, να ζητάμε και τα ρέστα! ::)
-
Ο συχωρεμένος ο Τσαρούχης είχε πει κάποτε ότι σε αυτή τη χώρα που ζούμε «είσαι ότι δηλώσεις». Παραφράζοντας τα λόγια του θα έλεγα πως είμαστε πια σε μια εποχή που, στη χώρα που ζούμε, η πραγματικότητα ερμηνεύεται κάθε φορά κατά πως μας συμφέρει..…δυστυχώς. ::)
-
re paidia ginontai kai tetoia me toys anaplirotes? kai pos mpooryme na prostateytoume emeis poy tora mpainoyme ston pinaka B kai na xeroyme ti mas ginete an diladi adikithoyme i oxi?