Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: bikini στις Ιουνίου 25, 2009, 07:02:18 pm
-
Τέρμα η... παπαγαλία με την εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου σε Γυμνάσια και Λύκεια
Δωρεάν θα χορηγείται στους μαθητές ένα σχολικό εγχειρίδιο για κάθε μάθημα και τα άλλα θα διατίθενται σε ψηφιακή μορφή, για να έχουν όλοι πρόσβαση στο περιεχόμενό τους
Από διαφορετικά σχολικά εγχειρίδια θα έχουν τη δυνατότητα να διδάσκονται την ύλη οι μαθητές κάθε Γυμνασίου και Λυκείου. Το πολλαπλό βιβλίο, που συνεπάγεται εναλλακτικές επιλογές πρόσληψης γνώσεων για τους μαθητές, εισάγεται και στα σχολεία! Μετά την κατάργηση του ενός συγγράμματος στα Πανεπιστήμια, προτείνεται η καθιέρωση και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχου συστήματος, βάσει του οποίου οι Σύλλογοι Γονέων θα επιλέγουν τα βιβλία μέσα από συγκεκριμένη λίστα. Το -ένα- επιλεγόμενο βιβλίο για κάθε μάθημα θα χορηγείται δωρεάν στους μαθητές, ενώ τα άλλα θα διατίθενται σε ψηφιακή μορφή, ώστε να μπορούν να έχουν όλοι πρόσβαση στο περιεχόμενό τους. Καθοριστικής σημασίας είναι η χρήση της
-
Πρόταση για πολλαπλό βιβλίο
Την καθιέρωση του εναλλακτικού (πολλαπλού) βιβλίου αντί του ενός και μοναδικού για κάθε μάθημα προκρίνει το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου που γίνεται για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα, στη χθεσινή συνεδρίαση, τα μέλη του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμφώνησαν στην υιοθέτηση του πολλαπλού σχολικού βιβλίου, το οποίο θα συνδυαστεί με την αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας, την ενίσχυση του ρόλου του εκπαιδευτικού και την αξιοποίηση των μέσων ηλεκτρονικής μάθησης.
Κατατέθηκε, επίσης, η άποψη της ύπαρξης του ενός βιβλίου του Οργανισμού Εκδόσεως Διδακτικών
-
-
θα επαναλαβω κατι που εχω πει και σε αλλο post...ο ανθρωπος ειναι γλωσσολογος οχι οικονομολογος..τον παρακολουθω απο την αρχη του περιφημου διαλογου για την παιδεια..το τι εχει προτεινει δεν λεγεται..πολλαπλο βιβλιο,ολοημερα δημοτικα και γυμνασια ,πανελληνιες εξετασεις 4 φορες το χρονο,περιφερειακες εξετασεις κτλ...για αυτα που προτεινει εχει σκεφτει το οικονομικο κοστος ;στην Σουηδια νομιζει οτι βρισκεται ; εδω λοιπουν δυο βασικα πραγματα
1.Η
-
θα επαναλαβω κατι που εχω πει και σε αλλο post...ο ανθρωπος ειναι γλωσσολογος οχι οικονομολογος..τον παρακολουθω απο την αρχη του περιφημου διαλογου για την παιδεια..το τι εχει προτεινει δεν λεγεται..πολλαπλο βιβλιο,ολοημερα δημοτικα και γυμνασια ,πανελληνιες εξετασεις 4 φορες το χρονο,περιφερειακες εξετασεις κτλ...για αυτα που προτεινει εχει σκεφτει το οικονομικο κοστος ;στην Σουηδια νομιζει οτι βρισκεται ; εδω λοιπουν δυο βασικα πραγματα
1.Η
-
Και αυτά μ'αρέσουν!!!
-
συμφωνώ απόλυτα με τα σχόλιά σας,πολύ λογικά όλα!
επίσης όταν ο κύριος Μπαμπινιώτης είχε βγεί στην εκπομπή του Λαζόπουλου και οι μαθητές των ρωτούσαν το γιατί να "παπαγαλίζουν" και να μη μπορούν να γράφουν αυτοβούλως ό,τι πιστεύουν με λογικά επιχειρήματα,εκείνος αρκέστηκε σε αναιτιολόγητες και αυθαίρετες γενικεύσεις του τύπου:"έχετε δίκιο,εμεις αυτό προσπαθούμε να καταφέρουμε και πιστεύω ότι είναι σε πολύ καλή κατάσταση."
πολύ καλός γλωσσολόγος ο εν λόγω καθηγητής,έχει κανει πολύ καλή δουλειά πάνω στο αντικείμενό του,αλλά πρέπει να γνωρίζουμε πως όταν θαυμάζουμε έναν άνθρωπο για τις γνώσεις του,πίσω του έχει μια ομάδα ανθρώπων που φτήνουν αίμα να βοηθούν και δε φαίνονται πουθενά.
τέλος πάντων,ένας άνθρωπος πρέπει να έχει προτίστως κοινωνική μόρφωση!
"φερέφωνο" ξέρουμε τι σημαίνει...απ'αυτό και μόνο θα καταλάβουμε.καμιά πρωτοποριακή άποψη που να είναι και υλοποιήσιμη,κανένα όραμα για την Παιδεία,τίποτα.όχι σε τέτοια μόρφωση.
-
Αυτό που φοβαμαι εγώ περισσότερο είναι τα πασαλείμματα και οι προχειρότητες που θα γίνουν έτσι για να πει το Υπουργείο ότι εφάρμοσε καινοτόμες προτάσεις που προέκυψαν από τον περίφημο διάλογο....
Μες το μυαλό μου είσαι daffyduck, δηλαδή όλα γίνονται μισά. Υπάρχει ( ; ) βούληση, σε θεωρητικό επίπεδο όλα ωραία αλλά κάπου στην πορεία χάνεται το θέμα μάλλον επειδή δεν παίζουν λεφτά, οπότε τι γίνεται; ημίμετρα.. σε δουλειά να βρισκόμαστε και τίποτα δε βελτιώνεται ίσα ίσα η κατάσταση χειροτερέυει.
Το άλλο που το πας; Αν τα παιδιά έχουν σχολείο ως τις 4 θα επαναστατήσουν οι γονείς...πότε θα πηγαίνουν τα παιδιά στο φροντιστήριο; Όπως και να το κάνουμε το φροντιστήριο είναι στην ****** φιλοσοφία του Έλληνα. Και αν κλείσουν (λέμε τώρα...) τα φροντιστήρια το κράτος τι θα κάνει με τόσο άνεργο κόσμο; Μη μου πεις θα τους διορίσει όλους γιατί θα σε στείλω να κάνεις παρέα με τον Μπαμπινιώτη ;D
-
Μα αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που ΠΟΤΕ δεν θα ληφθεί μέτρο στην Ελλάδα που θα οδηγήσει στο κλείσιμο των φροντιστηρίων...Δεν συμφέρει οικονομικά, όχι μόνο για το τι θα γίνουν τόσοι καθηγητές αλλά και για τους φόρους που εισπράττονται από τέτοιες επιχειρήσεις...Αφήνω δε το πολιτικό κόστος και τις χαμένες ψήφους...
Άστα, μην αρχίσω πάλι τις απαισιοδοξίες μου βραδιάτικο...
-
θα επαναλαβω κατι που εχω πει και σε αλλο post...ο ανθρωπος ειναι γλωσσολογος οχι οικονομολογος..τον παρακολουθω απο την αρχη του περιφημου διαλογου για την παιδεια..το τι εχει προτεινει δεν λεγεται..πολλαπλο βιβλιο,ολοημερα δημοτικα και γυμνασια ,πανελληνιες εξετασεις 4 φορες το χρονο,περιφερειακες εξετασεις κτλ...για αυτα που προτεινει εχει σκεφτει το οικονομικο κοστος ;στην Σουηδια νομιζει οτι βρισκεται ; εδω λοιπουν δυο βασικα πραγματα
1.Η
-
πολλαπλά βιβλία; τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στα ΑΕΙ από την εφαρμογή του αντίστοιχου μέτρου δεν διδάξανε τίποτα στον κύριο Μπαμπινιώτη; Ή προτιμάει απλά να τα αγνοεί για να ευχαριστήσει τους εκδοτικούς οίκους;
Και για όποιον δεν τα γνωρίζει, να γίνω λίγο πιο αναλυτική. Η κατάσταση προ της εφαρμογής του μέτρου στα ΑΕΙ (τουλάχιστον της Πάτρας που γνωρίζω εγώ) ήταν η εξής. Σε κάθε μάθημα μοιραζόταν ένα βιβλίο , το οποίο διάλεγε ο υπεύθυνος καθηγητής ως το πιο κατάλληλο για το μάθημά του, και οποιαδήποτε άλλη πηγή ήταν προσβάσιμη μέσω της δανειστικής βιβλιοθήκης του πανεπιστημίου. Το βιβλίο που μοιραζόταν ήταν είτε από εμπορική κυκλοφορία κάποιου εκδοτικού οίκου, στον οποίο γινόταν μαζική και συγκεκριμένη παραγγελία καθώς ο αριθμός των φοιτητών που παρακολουθούν κάθε μάθημα ήταν από νωρίς γνωστός , είτε από "ανεπίσημη" κυκλοφορία που είχε δημιουργήσει ο ίδιος ο καθηγητής και εκτυπωνόταν στο εκτυπωτικό κέντρο του πανεπιστημίου. Το εκτυπωτικό κέντρο βγάζει βιβλία πολύ χαμηλής ποιότητας (ασπρόμαυρα, θερμοκόλληση), αλλά το κόστος τους είναι σχεδόν μηδενικό. Επίσης, επειδή τα βιβλία αυτά δεν είναι του εμπορίου, οι συγγραφείς δεν πληρώνονται πνευματικά δικαιώματα (κάτι που δεν ισχύει όταν οι καθηγητές μοιράζουν βιβλία που έχουν συγγράψει οι ίδιοι και τα έχουν δώσει για εκτύπωση και εμπορική κυκλοφορία σε κάποιον εκδοτικό οίκο).
Με την εφαρμογή του μέτρου των πολλαπλών συγγραμμάτων παρατηρούνται τα εξής φαινόμενα.
1ον: ναι μεν τα συγγράμματα της λίστας τα επιλέγει ο καθηγητής ως πιο κατάλληλα, αλλά λόγω των (συχνά) μεγάλων διαφορών στην κάλυψη της ύλης και στον διαφορετικό τρόπο προσέγγισης, οι φοιτητές καλούνται να επιλέξουν ουσιαστικά στην τύχη, καθώς δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουν πριν παρακολουθήσουν το μάθημα, πιο βιβλίο είναι πιο σωστό για αυτούς ( * φανταστείτε τώρα πόσο ρεαλιστικό είναι να βάλεις έναν μαθητή γυμνασίου ή λυκείου να επιλέξει το καλύτερο βιβλίο για ένα σχολικό μάθημα το οποίο δεν έχει παρακολουθήσει).
2ον: οι παραγγελίες των βιβλίων πλέον γίνονται αναγκαστικά πολύ ετεροχρονισμένα, καθώς για να γίνει η παραγγελία στον εκδοτικό οίκο πρέπει πρώτα να συνταχθεί η λίστα με τους φοιτητές που δηλώνουν το συγκεκριμένο βιβλίο, το οποίο γίνεται μετά την έναρξη του εξαμήνου και μετά τις δηλώσεις μαθημάτων, με αποτέλεσμα οι φοιτητές να παίρνουν τα βιβλία στα χέρια τους λίγες μέρες πριν την εξεταστική και μερικές φορές και μετά την εξέταση του μαθήματος. Το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και στα σχολεία καθώς πλέον ο ακριβής αριθμός αντιτύπων κάθε βιβλίου δεν θα είναι από πριν γνωστός.
3ον: τα βιβλία πλέον δεν διανέμονται στους χώρους του πανεπιστημίου όπως πριν, αλλά από τα βιβλιοπωλεία με τα οποία γίνεται η συνενόηση για την παραγγελία των βιβλίων. Ελπίζω ότι στα σχολεία θα παραδίδονται τα βιβλία στους χώρους του σχολείου και δεν θα στέλνουμε τους μαθητές στο τάδε και στο δείνα βιβλιοπωλείο.
4ον: οι καθηγητές είναι πλέον αναγκασμένοι να εντάσσουν στην λίστα συγγραμμάτων μόνο βιβλία του εμπορίου. Η δυνατότητα που υπήρχε μέχρι τώρα να συγγράψουν προσωπικές σημειώσεις και ασκήσεις "κομμένες και ραμμένες" για το μάθημά τους και να τις δώσουν για φτηνή εκτύπωση στο εκτυπωτικό κέντρο, αποκλείεται ( * είναι προφανές ότι από αυτό κερδισμένοι βγαίνουν οι εκδοτικοί οίκοι και όχι τα οικονομικά του πανεπιστημίου). Πλέον εάν θέλουν να μοιράσουν δική τους δουλειά στους φοιτητές πρέπει να κάτσουν να κάνουν όλη την δουλειά που χρειάζεται για να εκδώσουν ένα εμπορικό βιβλίο , το οποίο λογικά θα πρέπει να περιέχει πολλά παραπάνω πράματα από τα απαραίτητα του συγκεκριμένου μαθήματος, και στην συνέχεια να βρουν έναν εκδοτικό οίκο που να δέχεται να το δημοσιεύσει. Αυτό βέβαια δεν θα αποτελέσει πρόβλημα για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας, πάραυτα είναι ένα πρόβλημα που δημιουργείται στα ΑΕΙ.
Το ρεζουμέ των παραπάνω; Σε κάθε μάθημα ο καθηγητής ερωτάται από τους φοιτητές πιο βιβλίο προτιμάει αυτός από την λίστα για το μάθημά του και ποιο θα είναι πιο κοντά στην ύλη των εξετάσεων και η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών δηλώνει το βιβλίο που θα υποδείξει ο καθηγητής (* οι δυνατότητες υπόγειας συνδιαλαγγής των καθηγητών με εκδοτικούς οίκους για να "προτείνουν" συγκεκριμένο βιβλίο, αφήνονται στην φαντασία σας). Μεγάλοι κερδισμένοι οι εκδοτικοί οίκοι που βλέπουν τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται και τα βιβλιοπωλεία που αναλαμβάνουν την παραγγελία που καπρώνονται το κλασικό κέρδος του εμπόρου. Μεγάλος χαμένος το εκτυπωτικό κέντρο και τα οικονομικά του πανεπιστημίου. Μεγάλοι κοροϊδευόμενοι, οι φοιτητές.
my 2 cents.
-
Παρ'όλο που το οικονομικό κομμάτι πάντα έχει την αξία του, ειλικρινά δεν πιστεύω ότι είναι ο βασικός λόγος που η εκπαίδευση έχει βαλτώσει. Παλιότερα τα οικονομικά ήταν πολύ χειρότερα, αλλά η εκπαίδευση καλύτερη.
-
Καλά όλα αυτά που λέτε. Εγώ ακόμη δεν έχω καταλάβει γιατί ρωτήσαν γλωσσολόγο και όχι παιδαγωγό. Εξαιρετικός ο κ.Μπαμπινιώτης αλλά από σχολική παιδαγωγική και αναλυτικά προγράμματα; Χάθηκε ένας Ξωχέλλης που έχει φάει τη ζωή του να μελετάει το σχολείο και τη μάθηση; Ένα
-
Καλά όλα αυτά που λέτε. Εγώ ακόμη δεν έχω καταλάβει γιατί ρωτήσαν γλωσσολόγο και όχι παιδαγωγό. Εξαιρετικός ο κ.Μπαμπινιώτης αλλά από σχολική παιδαγωγική και αναλυτικά προγράμματα; Χάθηκε ένας Ξωχέλλης που έχει φάει τη ζωή του να μελετάει το σχολείο και τη μάθηση; Ένα
-
Καλά όλα αυτά που λέτε. Εγώ ακόμη δεν έχω καταλάβει γιατί ρωτήσαν γλωσσολόγο και όχι παιδαγωγό. Εξαιρετικός ο κ.Μπαμπινιώτης αλλά από σχολική παιδαγωγική και αναλυτικά προγράμματα; Χάθηκε ένας Ξωχέλλης που έχει φάει τη ζωή του να μελετάει το σχολείο και τη μάθηση; Ένα
-
Καλά όλα αυτά που λέτε. Εγώ ακόμη δεν έχω καταλάβει γιατί ρωτήσαν γλωσσολόγο και όχι παιδαγωγό. Εξαιρετικός ο κ.Μπαμπινιώτης αλλά από σχολική παιδαγωγική και αναλυτικά προγράμματα; Χάθηκε ένας Ξωχέλλης που έχει φάει τη ζωή του να μελετάει το σχολείο και τη μάθηση; Ένα
-
Καλά όλα αυτά που λέτε. Εγώ ακόμη δεν έχω καταλάβει γιατί ρωτήσαν γλωσσολόγο και όχι παιδαγωγό. Εξαιρετικός ο κ.Μπαμπινιώτης αλλά από σχολική παιδαγωγική και αναλυτικά προγράμματα; Χάθηκε ένας Ξωχέλλης που έχει φάει τη ζωή του να μελετάει το σχολείο και τη μάθηση; Ένα
-
Καλά όλα αυτά που λέτε. Εγώ ακόμη δεν έχω καταλάβει γιατί ρωτήσαν γλωσσολόγο και όχι παιδαγωγό. Εξαιρετικός ο κ.Μπαμπινιώτης αλλά από σχολική παιδαγωγική και αναλυτικά προγράμματα; Χάθηκε ένας Ξωχέλλης που έχει φάει τη ζωή του να μελετάει το σχολείο και τη μάθηση; Ένα
-
Δεν καταλαβαίνω γιατί εκπλήσσεστε. Διαχρονικά ρωτούν πάντα αυτούς που είναι κομματικά αρεστοί ή εν πάση περιπτώσει, αυτούς που καταφέρνουν και "χώνονται" παντού. Ακόμα και η συγγραφή των βιβλίων κάπως έτσι ανατίθεται. Έχετε την εντύπωση ότι οι συγγραφείς των σχολικών βιβλίων έχουν όλοι διδακτική πείρα ή έστω διδακτικές γνώσεις; Οι σύλλογοι γονέων μπορεί τουλάχιστον να προθυμοποιηθούν και να ρωτήσουν και κανέναν σχετικό με το αντικείμενο.
-
Αν τα παιδιά έχουν σχολείο ως τις 4 θα επαναστατήσουν οι γονείς...πότε θα πηγαίνουν τα παιδιά στο φροντιστήριο; Όπως και να το κάνουμε το φροντιστήριο είναι στην ****** φιλοσοφία του Έλληνα. Και αν κλείσουν (λέμε τώρα...) τα φροντιστήρια το κράτος τι θα κάνει με τόσο άνεργο κόσμο; Μη μου πεις θα τους διορίσει όλους γιατί θα σε στείλω να κάνεις παρέα με τον Μπαμπινιώτη ;D
τα φροντιστηρια δεν θα περιορισθουν απαγορευοντας τα παιδια να πηγαινουν σε αυτα με μετρα επεκτασης του ωραριου αλλα "αναγκαζοντας" τα παιδια να μην εχουν αναγκη ενα φροντιστηριο με τα οσα θα του προσφερεις μεσα στο σχολειο..αλλα με την καθιερωση της ενισχυτικης και της προσθετης διδασκαλιας το σχολειο το ιδιο δεν δινει ενα μηνυμα οτι οσα προσφερει δεν ειναι αρκετα και οτι χρειαζεται και απογευματινη στηριξη; απλα ο καθενας την αναζητει εκει που την θεωρει καλυτερη για το παιδι του.