Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: aristos2 στις Αυγούστου 11, 2009, 09:01:56 am
-
Ανοίγω το συγκεκριμένο θέμα, με αφορμή το κλείσιμο ενός άλλου που σχετίστηκε με απάντηση σ' ερώτημα συναδέλφισσας για το αν πρέπει ή όχι ν' αποδεχθεί κλήση αναπληρώτριας φέτος, ως διοριστέα της β' χρονιάς του ΑΣΕΠ.
Πράγματι, τ' όποιο θέμα προέκυψε από τη χιουμοριστική - επιμένω - προσέγγιση του συγκεκριμένου - ατυχούς σύμφωνα με την ταπεινότητά μου - ερωτήματος ολοκληρώθηκε και με το παραπάνω, κι, επομένως, η Ιωάννα89 καλώς το κλείδωσε.
Εγώ, εδώ, επιθυμώ να καταθέσω κάποιους προβληματισμούς / ερωτήματά μου περί χιούμορ, στη ζωή αλλά και στην εκπαίδευση.
Τι αλήθεια είναι πιο εύκολο, στη ζωή και στην εκπαίδευση: η προστασία πίσω από μιαν επίφαση σοβαρότητας ή το πηγαίο χιούμορ;
Γιατί υποστηρίζεται πως, στο θέατρο για π.χ., ποιο δύσκολο είναι να παράξεις κωμωδία, παρά δράμα;
Γιατί, άραγε, θεωρείται ύψιστο παιδαγωγικό μέσο το χιούμορ;
Γιατί, αλλίμονο, συχνά άνθρωποι - στη διάρκεια μιας επικήδειας τελετής - γελούν; Είναι αναίσθητοι, δε θρηνούν; Μα, ενίοτε, είναι από τους πιο στενούς συγγενείς του θανόντος!
Ποιος πρωτοστατεί στις συντροφιές, ο "κουμπωμένος" και ο σοβαροφανής ή ο "λυμένος" και ο ανοιχτόκαρδος;
Από την άλλη, δεν είναι επαρκώς άδικο, κάθε φορά που το χιούμορ κάποιου μας "συμφέρει" να το απολαμβάνουμε, μα στην αντίθετη περίπτωση να το βαπτίζουμε ειρωνεία;
Στο συγκεκριμένο φόρουμ συμμετέχω από τότε που ξεκίνησα τον αγώνα μου για διορισμό.
Στη ζωή μου, στις τάξεις μου και, φυσικά, εδώ θα επιμείνω να χρησιμοποιώ το χιούμορ - όσο βέβαια το κατορθώνω - σε πείσμα εκείνων που το βαπτίζουν, ανάλογα πως τους βολεύει. Εδώ - εννοώ στο φόρουμ - ευτυχώς, "συνάντησα" και "συναντώ" πολλούς μ' εξαιρετική την αίσθησή του. Εύχομαι, μάλιστα, να τους "συναντήσουν" κάποτε, σε τάξεις, τα παιδιά μου ...
Υ.Γ. (για Κόζι): Αγνοώ αν δύναμαι να παραλληλιστώ με ιχθύν, αλλά πάντως δεν ορμώμαι εκ Πειραιώς, ορμώμαι εκ της χαριεστάτης νύμφης του Πατραϊκού!
-
Ένα είναι σίγουρο πάντως,ότι ο "σοβαρός" προστατεύει πιο πολύ τον εαυτό του.
Ο "μη σοβαρός" αντίθετα τον εκθέτει περισσότερο.
-
Ανοίγω το συγκεκριμένο θέμα, με αφορμή το κλείσιμο ενός άλλου που σχετίστηκε με απάντηση σ' ερώτημα συναδέλφισσας για το αν πρέπει ή όχι ν' αποδεχθεί κλήση αναπληρώτριας φέτος, ως διοριστέα της β' χρονιάς του ΑΣΕΠ.
Πράγματι, τ' όποιο θέμα προέκυψε από τη χιουμοριστική - επιμένω - προσέγγιση του συγκεκριμένου - ατυχούς σύμφωνα με την ταπεινότητά μου - ερωτήματος ολοκληρώθηκε και με το παραπάνω, κι, επομένως, η Ιωάννα89 καλώς το κλείδωσε.
Εγώ, εδώ, επιθυμώ να καταθέσω κάποιους προβληματισμούς / ερωτήματά μου περί χιούμορ, στη ζωή αλλά και στην εκπαίδευση.
Τι αλήθεια είναι πιο εύκολο, στη ζωή και στην εκπαίδευση: η προστασία πίσω από μιαν επίφαση σοβαρότητας ή το πηγαίο χιούμορ;
Γιατί υποστηρίζεται πως, στο θέατρο για π.χ., ποιο δύσκολο είναι να παράξεις κωμωδία, παρά δράμα;
Γιατί, άραγε, θεωρείται ύψιστο παιδαγωγικό μέσο το χιούμορ;
Γιατί, αλλίμονο, συχνά άνθρωποι - στη διάρκεια μιας επικήδειας τελετής - γελούν; Είναι αναίσθητοι, δε θρηνούν; Μα, ενίοτε, είναι από τους πιο στενούς συγγενείς του θανόντος!
Ποιος πρωτοστατεί στις συντροφιές, ο "κουμπωμένος" και ο σοβαροφανής ή ο "λυμένος" και ο ανοιχτόκαρδος;
Από την άλλη, δεν είναι επαρκώς άδικο, κάθε φορά που το χιούμορ κάποιου μας "συμφέρει" να το απολαμβάνουμε, μα στην αντίθετη περίπτωση να το βαπτίζουμε ειρωνεία;
Στο συγκεκριμένο φόρουμ συμμετέχω από τότε που ξεκίνησα τον αγώνα μου για διορισμό.
Στη ζωή μου, στις τάξεις μου και, φυσικά, εδώ θα επιμείνω να χρησιμοποιώ το χιούμορ - όσο βέβαια το κατορθώνω - σε πείσμα εκείνων που το βαπτίζουν, ανάλογα πως τους βολεύει. Εδώ - εννοώ στο φόρουμ - ευτυχώς, "συνάντησα" και "συναντώ" πολλούς μ' εξαιρετική την αίσθησή του. Εύχομαι, μάλιστα, να τους "συναντήσουν" κάποτε, σε τάξεις, τα παιδιά μου ...
Υ.Γ. (για Κόζι): Αγνοώ αν δύναμαι να παραλληλιστώ με ιχθύν, αλλά πάντως δεν ορμώμαι εκ Πειραιώς, ορμώμαι εκ της χαριεστάτης νύμφης του Πατραϊκού!
Και μια φιλική συμβουλή στη συναδέλφισσα που ενοχλήθηκε από το χιούμορ και το εξέλαβε διαφορετικά:Συνάδελφε όταν με το καλό μπεις στην τάξη, αν αντιδράσεις στο χιούμορ των μαθητών με τον ίδιο τρόπο που αντέδρασες εδώ, λυπάμαι που το λέω αλλά θα πληγωθείς.... ;) ;) ;)
-
Aristos2, πολυ φοβαμαι οτι δεν προκειται να βγαλουμε ακρη, καθως χιουμορ/ειρωνια, συχνα-πυκνα ειναι οι 2 οψεις του ιδιου νομισματος για τον ΑΜΕΣΑ εμπλεκομενο, ο οποιος επιλεγει την εκαστοτε οψη αναλογα με την εκαστοτε ψυχολογικη του φορτιση.
Για τον ΟΥΔΕΤΕΡΟ παρατηρητη, το χιουμορ ειναι πραγματι απολαυστικο, αφου η ψυχαγωγια ειναι μια βασικη ανθρωπινη αναγκη (προσωπικα, ως μη-εμπλεκομενος, απολαυσα τη χθεσινοβραδυνη κουβεντα).
Στην παραπανω διττη οπτικη γωνια, εγκειται κατα τη γνωμη μου και η δυκολια της κωμωδιας/σατυρας. Για παραδειγμα, το 99,9999.... των τηλεθεατων συνηθως απολαμβανει τον Λαζοπουλο, ωστοσο οι αμεσα εμπλεκομενοι (π.χ. Σαρρη, Ντενιση, κ.λ.π.) μαλλον σκεφτονται τις ..αγωγες!
Νομιζω πως ειναι Νομος της Φυσης... "τιποτα και κανενας δεν μπορει να αρεσει ταυτοχρονα σε ολους"!
-
Είμαι κι εγώ ακόμη μια υπέρμαχος του χιούμορ. Δούλεψα φέτος για πρώτη φορά σε Τεχνικό Λύκειο και ξέρω οτι χωρίς το χιούμορ και τον αυτοσαρκασμό δεν θα τα είχα βγάλει πέρα ούτε θα είχα έρθει τόσο κοντά στα παιδιά. Ειδικά στο επάγγελμά μας είναι απαραίτητο στοιχείο και ειλικρινά, όσο άσχημο και να ακουστεί αυτό, λυπάμαι τους εκπαιδευτικούς που μπαίνουν μέσα σε τάξη και δεν ξέρουν πως να γελάσουν και πως όχι μόνο να αξιοποιήσουν το 40λεπτο αλλά να το κάνουν κι ευχάριστο. Η άριστη γνώση μόνο του γνωστικού και η παπαγαλία θεωριών και παιδαγωγικών αρχών δεν είναι από μόνες τους αρκετές για να σε κάνουν καλό εκπαιδευτικό, χρειάζεται όλο το πακέτο, όπως λένε και στο X Factor.
Αυτή είναι η ταπεινή μου άποψη, η οποία γνωρίζω οτι δεν είναι αποδεκτή από όλους αλλά γι'αυτό δεν μπορώ να κάνω τίποτα.
-
Οι αναφορές σε διαφορετικά θέματα του φόρουμ απαγορεύονται. Κακώς το συγκεκριμένο θέμα άνοιξε με αφορμή άλλο θέμα του φόρουμ, αλλά τουλάχιστον βάζει ένα θέμα συζήτησης, οπότε όλες οι απαντήσεις οφείλουν να είναι σχετικές με αυτό.
Επίσης, θα σας παρακαλούσα να σταματήσουν οι αθλητικές αναφορές.
-
Η επιθυμία των ιδιοκτητών του φόρουμ, να μην μετατραπεί ο συγκεκριμένος χώρος σε chat, έχει εκφραστεί (http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=13.0) πολλές φορές (http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=10204.0). Παρακαλώ όλα τα μέλη να συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Για όσα μέλη έχουν αναπτύξει internetικές φιλίες μέσα στο pde , υπάρχουν προγράμματα im καθώς και άλλα φόρουμ στο διαδίκτυο, που δεν έχουν πρόβλημα με τα chat-οδειδή θέματα, έτσι ώστε και οι γνωστοί να κάνουν την "κουβεντούλα" τους και η επιθυμία των admins να τηρείται.
Το θέμα της συζήτησης εδώ είναι το χιούμορ και η αξία του στην εκπαίδευση. Παρακαλώ μείνετε εντός θέματος γιατί θα αναγκαστώ να το κλειδώσω.
-
Χιούμορ κάνεις ή σοβαρολογείς;
Αν και αδυνατώ να κατανοήσω την τόση αυστηρότητα και το γιατί δεν απάντησες στα παραπάνω -εύλογα θαρρώ - ερωτήματά μου, ας προσπαθήσω κι εγώ να συμβιβαστώ με τους κανόνες σας. Μην παρεξηγηθεί, αν δεν το κατορθώσω σε κάθε περίπτωση. Ανθρώπινον γαρ το σφάλλειν.