Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ιδιωτική Εκπαίδευση => Μαθήματα κατ'οίκον => Μήνυμα ξεκίνησε από: gwgwka στις Σεπτεμβρίου 04, 2009, 03:13:35 pm
-
Καλησπέρα σας.
Έπεσα τυχαία στο site και το forum και ειλικρινά συγχαρητήρια για τη βοήθεια που δίνετε. Κάνω ιδιαίτερα αγγλικών και αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα. Εδώ και κάποια χρόνια έχω ένα μαθητή - είναι 15 ετών πια!!- με τον οποίο ξεκινήσαμε να διαβάζουμε μαζί αγγλικά στην πέμπτη δημοτικού περίπου σαν βοήθεια στα μιας που ήμασταν συνάδελφοι με τον πατέρα του. Μετά από παραίνεση μου - και 3 χρόνια καθυστέρηση από τους γονείς -ανακαλύψαμε ότι ο πιτσιρικάς έχει δυσλεξία. Στο σχολείο αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα ιδιαιτέρως με την ορθογραφία, και κατ' επέκταση και με τα αγγλικά. Πως μπορώ να τον βοηθήσω καλύτερα? Είναι ένα φανταστικό παιδί με πείσμα - παρόλο το πρόβλημα πέρασε όλα τα μαθήματα στη β΄γυμνασίου έστω και με τη βάση. Τον τελευταίο καιρό κάνω χαρτοκοπτική ρήματα προθέσεις ακόμα και προτάσεις σαν παζλ - έχω διαβάσει ότι το πρόβλημα βρίσκεται σε κάποια νεύρα του εγκεφάλου που δεν ταυτίζουν χρονικά την αντίληψη με την έκφραση πχ γραφή και ανάγνωση. Το οπτικό αυτό παιχνίδι τον έχει βοηθήσει πολύ πάντως στη γραμματική και στο λεξιλόγιο, αλλά για έκθεση ούτε λόγος!
Μήπως γνωρίζετε κάποιο βιβλίο σχετικά με το πρόβλημα? Κάποια ιδέα ή κάποια παρόμοια εμπειρία αν υπάρχει? Θέλω πολύ να τον βοηθήσω και θέλει και ο ίδιος να προχωρήσει.
Κάθε βοήθεια και γνώμη δεκτή.
Ευχαριστώ πολύ
-
Εγώ θα σου έλεγα να χρησιμοποιείς πολλά χρώματα. Για παράδειγμα, οι καταλήξεις των ρημάτων, οι χρόνοι...όλα αυτά να γίνονται με διαφορετικά σρώματα ώστε ο κανόνας να οπτικοποιηθεί.
Επίσης, αν μπορείς, μάθε του τους κανόνες με ποιηματάκια.
Στην έκθεση να του πεις να γράφει μικρές προτάσεις και απλές. Επίσης για την ορθογραφία (και αυτό να το εφαρμόσει και στα Ελληνικά) να διαβάζει το κέιμενο που έχει γράψει ανάποδα, δηλαδή από το τέλος προς την αρχή, ώστε αυτό που διαβάζει να μην έχει νόημα και να εστιαζεται η προσοχή του στην ορθογραφία.
Μήπως, όμως, πρέπει να το ψάξεις αν στα διάφορα πτυχία λόγω της δυσλεξίας μπορεί να εξαιρεθεί από την έκθεση;; Στο σχολέιο σίγουρα μπορεί να εξετάζεται προφορικά.
-
Dyslexia and literacy
theory and practice
edited by Gavin Reid and Janice Wearmouth
εκδόσεις the open university
Αυτό το βιβλίο ειναι πολύ καλό γιατί σου δίνει να καταλάβεις ποσες πτυχές έχει το προβλημα. Δεν ξέρω όμως αν μπορείς να το βρεις εδώ γιατι το πήρα στην Σκωτία. Πάντως λογικά θα μπορείς να το παραγγείλεις.
Στο μεταπτυχιακο μου είχα ασχοληθεί πολύ με τη δυσλεξία και τη διδασκαλία ξενης γλώσσας. Σύνθετο θέμα και δυστυχώς δεν υπάρχουν συνταγές. Στα βρετανικά σχολεία χρησιμοποιούσαν ΠΟΛΥ τους υπολογιστές για τα παιδιά αυτά και ειχα εμπνευστεί πολύ από τις πρακτικές τους. Προσωπικά είχα δοκιμάσει την εξής στρατηγική για την εκθεση σε ενα μαθητή με δυσλεξία
1. συζήτηση για το θέμα της εκθεσης. να καταλάβει ΤΙ ακριβώς πρέπει να απαντήσει.
2. συζήτηση για την επιχειρηματολογία που θα αναπτύξει με κράτημα σημειώσεων
3.ιεραρχηση της επιχειρηματολογίας.
4. γράψιμο της εκθεσης στον υπολογιστή. Αυτό τους βοηθά πολύ γιατί επικεντρώνονται στο τι θέλουν να γράψουν και όχι στο πως που τους μπερδευει.
Φαίνεται λίγο μασημενη τροφή αυτή η 'μέθοδος' αλλά έχει τα εξής πλεονεκτήματα
1. βοηθά το μαθητή να μάθει πως πρέπει να εργάζεται στην αρχή guided και όσο περνά ο καιρός πιο αυτόνομα γιατί ενα βασικό πρόβλημα στους περισοτερους δυσλεξικούς ειναι η οργάνωση της δουλειάς και η ακολούθηση οδηγιών.
2. Το οτι ο υπολογιστής του κοκκινιζει τα λάθη και πρέπει να επιλεξουν το σωστό μεσα απο αρκετές επιλογές εξασκεί την οπτική τους μνήμη. Με τον καιρό εξασκούνται και κάποια λάθη μπορουν να τα εντοπίσουν και μόνοι τους.
Είναι χρονοβόρο, αλλά έχω δει οτι λειτουργεί.
Το καλό είναι οτι ο μαθητής σου έχει πείσμα και θέληση
-
Σας ευχαριστώ πολύ για τις ιδέες και τη βοήθειά σας.
Λόγω δυσλεξίας ξέρω ότι μπορεί να εξαιρεθεί και να δώσει εξετάσεις προφορικά, το πρόβλημα είναι ότι χρειάζεται χαρτί από συγκεκριμένη υπηρεσία του υπουργείου που λειτουργεί μια μέρα την εβδομάδα με ραντεβού. ( αν είναι δυνατόν!!!) Έχω ήδη λοιπόν πάει με τον πιτσιρικά και έχουμε πάρει αριθμό σειράς....μόνο που το ραντεβού μας είναι 1 χρόνο και 10μήνες αργότερα..Δεν παίζεται ο κρατικός μηχανισμός!!
Τα χρώματα και γενικά ότι είναι πιο έντονο οπτικά έχω δει ότι δουλεύει και θα το συνεχίσω. Θα προσπαθήσω να βρω το βιβλίο και θα χρησιμοποιήσω την τεχνική με τον υπολογιστή, του αρέσει και η τεχνολογία οπότε ίσως πάμε καλύτερα.
Ευχαριστώ και πάλι.... :D
-
δες ποστ μου σε αλλο θεμα, το κουλ ινγκλις που εκανα με ενα μαθητη μου με μεγαλο προβλημα δυσλεξιας (διαγνωστηκε στην β δημοτικου, τον ανελαβα στην πεμπτη κ μισουσε τα αγγλικα στην αρχη αλλα τωρα τα αγαπαει πολυ) εβαλε πραγματικα βασεις. δεν περιττολογει, εχει 5 πραγματα που πρεπει να μαθει σε καθε επιπεδο, με πολυ ωραια εικονογραφηση, πολυ ελκυστικο για το μαθητη. βαζε του πολυ λιγες ασκησεις, να του εξηγεις τι πρεπει να κανει σε καθε βημα κ σε καθε ασκηση, κ μην επιμενεις στην ορθογραφια. αυτο δεν σημαινει βεβαια οτι δεν πρεπει να μαθαινει κ ορθογραφια - γιατι τοτε θα την χασει την μπαλα (οι δυσλεξικοι μπορουν να μαθουν ορθογραφια, απλα τους ζοριζει πιο πολυ). πχ εγω στο ενα μαθημα του ζητουσα να μαθει τι σημαινουν οι λεξεις προφορικα κ στο επομενο να προσπαθησει να τις γραψει. επισης, να επαναλαμβανετε συνεχεια τα ιδια γιατι ξεχνανε πολυ ευκολα κ αποσπαται η προσοχη τους. κ επουδενι μην προσπαθησεις να "βγαλεις" την ταξη στα χρονικα δεδομενα του φροντιστηριου - δεν θα θυμαται τιποτα. φανταζομαι οτι αρκετα απο αυτα που γραφω τα αντιμετωπιζεις ηδη, απλα αυτη ειναι η εμπειρια μου απο μια δυσκολη περιπτωση που τωρα παει για λοουερ κ θα το παρει κ ολας (ευελπιστω!)!!!
-
Λοιπόν είδα το post σου σε άλλο θέμα. Τα βιβλία τα γνωρίζω, αλλά τα είχα δουλέψει αναλαμβάνωντας ιδιαίτερο στη μέση της χρονιάς από μια γνωστή και χωρίς το παιδί να έχει πρόβλημα δυσλεξίας. Όσο σκέφτομαι και ψάχνω το θέμα καταλήγω στο γεγονός ότι δεν είναι τόσο καθεαυτού το πρόβλημα που πρέπει να παλέψω - το οποίο διαγνώστηκε αργά σχετικά- όσο την κατάσταση γενικά, δεν υπάρχει βοήθεια στο σπίτι και δυστυχώς ούτε κατανόηση τι εστί διάβασμα για το σχολείο ή τα αγγλικά. Προσπαθώ και ας ελπίσουμε ότι ένας κούκος ίσως φέρει μι αμικρή άνοιξη!!! ;)
Στηρίζομαι στο πείσμα του και στη θέληση και φυσικά στο όποιο χαρτί γιατρού θα του δώσει το περιθώριο της προφορικής εξέτασης στο σχολείο-θεωρώ ότι θα του φύγει ένα μεγάλο άγχος αν δίνει εξετάσεις "προσαρμοσμένες" στην ιδιαιτερότητα του. Αλήθεια γνωρίζεις αν συμβαίνει το ίδιο και στα αγγλικά??
-
Σημερα πηγα στην δευτεροβαθμια της πολης μου γιατι εχω μια μαθητρια που θελει να δωσει λοουερ και εχει δυσλεξια. Στη δευτεροβαθμια μου ειπανε οτι στο κρατικο εξαιρουνται απο την εκθεση και δινουν στις ιδιες εξεταστικες αλλα Αθηνα - θεσσαλονικη μονο.
-
Stavroula.V. πριν λίγο διαβασα το ποστ και ειδα οτι εκανες μεταπτυχιακο που ειχε σχεση με τη δυσλεξια στη διδασκαλεια της ξενης γλωσσας. επειδη ενδιαφερομαι αρκετα για αυτο το θεμα, θα μπορουσες να μου πεις που το εκανες; γιατι ψαχνω εδω και καιρο και δεν βρισκω κατι σχετικο. ευχαριστω
-
Stavroula.V. πριν λίγο διαβασα το ποστ και ειδα οτι εκανες μεταπτυχιακο που ειχε σχεση με τη δυσλεξια στη διδασκαλεια της ξενης γλωσσας. επειδη ενδιαφερομαι αρκετα για αυτο το θεμα, θα μπορουσες να μου πεις που το εκανες; γιατι ψαχνω εδω και καιρο και δεν βρισκω κατι σχετικο. ευχαριστω
αα κ εγω θα ηθελα να μαθω. ;D