Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών => Μήνυμα ξεκίνησε από: maklin στις Δεκεμβρίου 16, 2009, 02:09:07 am

Τίτλος: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 16, 2009, 02:09:07 am
Καλημέρα σας, θα ήθελα πληροφορίες σχετικά με το από που διαβάζετε τις διάφορες θεωρίες μάθησης. Είμαι κάπως μπερδεμένη...έχω βρει αρκετά στο ίντερνετ αλλά δε μπορώ να πω ότι με καλύπτουν. Αν κάποιος έχει να προτείνει κανένα βιβλίο ή ιστοσελίδα θα του εκτιμούσα. Και κάτι ακόμη, πώς μάθατε να ξεχωρίζετε πάνω σε ποια θεωρία ή θεωρίες βασίζεται η δραστηριότητά σας; Πρώτη φορά θα δώσω ΑΣΕΠ και δεν έχω κάνει στη σχολή κάτι ανάλογο, να συσχετίσω θεωρία με δραστηριότητα...
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: AnnaB στις Δεκεμβρίου 16, 2009, 09:47:30 am
Αρχικά δες:

http://www.pde.gr/forum/index.php?action=tpmod;dl=item27

και

http://www.pde.gr/forum/index.php?action=tpmod;dl=item22

Επίσης, στο βιβλίο:

"Ψυχολογία για εκπαιδευτικούς", του D. Fontana, εκδ. Σαββάλας, λέει κάποια πράγματα για τις θεωρίες μάθησης καθώς και για πολλά άλλα...(εμένα είναι βιβλίο που με βοήθησε στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ)
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: PERISTER στις Δεκεμβρίου 16, 2009, 04:09:54 pm
Kalispera kai apo mena! Ki egw ston proigoumeno asep pou edina gia prwti fora eixa berdeftei  ??? dioti iparxoun toooses polles thewries se diafora vivlia.. Egw proswpika ta ksexarisa ola afta se frontistrio. Koita tis theories mathisis pou iparxoun ston odigo oloimerou se kaluptoun apolyta. Afto me eixe simvoulefsei na kanw i kathigitria ap to panepistimio pou teleiosa.  Episis to vivliou tou Fontana pou anaferei i sinadelfos einai poly kalo. Ousiastika tha prepei na deis tis theseis tou Vygotsky (i ntoliopoulou exei ena olokliro kefalaio gi afton alla kai gia ton Gardner), tou Piaget, tou Bruner (ανακαλυπτική μάθηση), Gardner kai kapoies theseis tou perasmenou aiwna opws Dewey, kilpatrick, Kershensteiner κ.α pou exoun epirreasei ta sigxrona analytika programmata. Apla exe to nou sou otan tekmirioneis epistimonika min anafereis kati apo Montessori i Mpixebiorismo giati toulaxiston stin Ellada aftes oi theseis einai paroximenes.

καλή συνέχεια, ελπίζω να βοήθησα  :)
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: PERISTER στις Δεκεμβρίου 16, 2009, 04:11:53 pm
ουπς  :-[ :-[ :-[ συγγνώμη έγραψα το μηνυμα μου με λατινικούς χαρακτήρες....
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 16, 2009, 05:04:12 pm
Ευχαριστώ πολύ κορίτσια, το βιβλίο του Fontana το έχω οπότε θα το διαβάσω σίγουρα. Όσον αφορά τις δραστηριότητες που καλούμαστε να σχεδιάσουμε στο ΑΣΕΠ πώς μάθατε να ξεχωρίζετε σε ποιες θεωρίες ανήκουν; Έχετε κάποια συμβουλή;
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: AnnaB στις Δεκεμβρίου 16, 2009, 05:44:11 pm
Από την στιγμή που ξέρεις τις θεωρίες, μπορείς να στηρίξεις τις δραστηριότητές σου.
Τι εννοώ....Αναλύεις την δραστηριότητα και παράλληλα αναφέρεις ότι σύμφωνα με  τη θεωρία του
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 16, 2009, 06:15:02 pm
ωραία πήρα μια ιδέα, θα δω και στην πορεία...σε ευχαριστώ πολύ Αnna
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: emmaki στις Δεκεμβρίου 16, 2009, 06:50:38 pm
Εγώ πάντως ποτέ δεν έμαθα θεωρίες απέξω.
Μια γενική γνώση είχα και όταν έγραφα δεν ενέφερα πουθενά κανένα όνομα κάποιας θεωρίας. Απλά έλεγα΄πως κάνω αυτό γιατί βοηθά έτσι και έτσι και έτσι. Καμία σχέση με αναφορά σε θεωρίες....
Όταν βγήκα από την αίθουσα και άκουσα τι έγραψαν οι άλλοι, σκέφτηκα ότι αρχίζω προετοιμασία για τον επόμενο ΑΣΕΠ, αλλά όταν βγήκαν τα αποτελέσματα είχα περάσει και με πολύ καλή σειρά.
ο οδηγός νομίζω ότι εί΄ναι το καλύτερο που μπορείς να διαβάσεις.
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: lykaugi στις Δεκεμβρίου 17, 2009, 02:42:38 pm
Εγώ πάντως ποτέ δεν έμαθα θεωρίες απέξω.
Μια γενική γνώση είχα και όταν έγραφα δεν ενέφερα πουθενά κανένα όνομα κάποιας θεωρίας. Απλά έλεγα΄πως κάνω αυτό γιατί βοηθά έτσι και έτσι και έτσι. Καμία σχέση με αναφορά σε θεωρίες....
Όταν βγήκα από την αίθουσα και άκουσα τι έγραψαν οι άλλοι, σκέφτηκα ότι αρχίζω προετοιμασία για τον επόμενο ΑΣΕΠ, αλλά όταν βγήκαν τα αποτελέσματα είχα περάσει και με πολύ καλή σειρά.
ο οδηγός νομίζω ότι εί΄ναι το καλύτερο που μπορείς να διαβάσεις.
emmaki θα συμφωνήσω μαζί σου!!!Τη Δεύτερη μέρα έπαθα ακριβώς το ίδιο!! Τελικά έγραψα 87%! Χωρίς φροντιστήριο!!
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 17, 2009, 04:39:42 pm
δηλαδή εάν δε μπορούμε να βρούμε σε ποια θεωρία βασίζεται η δραστηριότητα δε σημαίνει ότι θα αποτύχουμε;;!Από την άλλη καλό θα ήταν... Στη σχολή που τελείωσα είχαμε τη Γουργιώτου (για όσους δεν την ξέρετε είναι στο παιδαγωγικό ινστιτούτο) και είχε πει σε μια συνάντηση με φοιτητές ότι θα πρέπει να βασίζουμε τη δραστηριότητα σε θεωρία, άλλα εάν δε μπορούμε να βρούμε τη θεωρία να γράφουμε ''σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ....'' . Εγώ δυστυχώς, δε βρισκόμουν στη συνάντηση και δε μπορώ να σας μεταφέρω λεπτομέρειες.
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: AnnaB στις Δεκεμβρίου 17, 2009, 05:31:07 pm
Εγώ πάντως ποτέ δεν έμαθα θεωρίες απέξω.
Μια γενική γνώση είχα και όταν έγραφα δεν ενέφερα πουθενά κανένα όνομα κάποιας θεωρίας. Απλά έλεγα΄πως κάνω αυτό γιατί βοηθά έτσι και έτσι και έτσι. Καμία σχέση με αναφορά σε θεωρίες....
Όταν βγήκα από την αίθουσα και άκουσα τι έγραψαν οι άλλοι, σκέφτηκα ότι αρχίζω προετοιμασία για τον επόμενο ΑΣΕΠ, αλλά όταν βγήκαν τα αποτελέσματα είχα περάσει και με πολύ καλή σειρά.
ο οδηγός νομίζω ότι εί΄ναι το καλύτερο που μπορείς να διαβάσεις.
emmaki θα συμφωνήσω μαζί σου!!!Τη Δεύτερη μέρα έπαθα ακριβώς το ίδιο!! Τελικά έγραψα 87%! Χωρίς φροντιστήριο!!
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 17, 2009, 05:48:23 pm
έχω ακούσει ότι είναι και θέμα τύχης...Από την άλλη, κάποιοι κάνουν φροντιστήρια και αποτυγχάνουν ενώ άλλοι δεν κάνουν, διαβάζουν μόνοι τους και επιτυγχάνουν. Εγώ ακόμα δεν έχω αποφασίσει αν θα πάω φροντιστήριο, αλλά πιστεύω πολύ στην ατομική προσπάθεια. AnnaB έχεις να με συμβουλέψεις τι να διαβάσω εκτός από τον οδηγό νηπιαγωγού-ολοημέρου και το βιβλίο του Fontana;
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: AnnaB στις Δεκεμβρίου 17, 2009, 05:56:46 pm
Πολυ καλά το ΔΕΠΠΣ και 2 βιβλία του Κιτσαρά:

1. Προσχολική παιδαγωγική
2. Προγράμματα, Διδακτική μεθοδολογία προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης

Επίσης καλά βιβλία είναι και της Ντολιοπόύλου:

1.Σύγχρονες τάσεις της προσχολικής ηλικίας
2.Σύγχρονα προγράμματα προσχολικής ηλικίας
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 17, 2009, 06:02:45 pm
για Κιτσαρά το έχω δεδομένο μιας και τον είχαμε καθηγητή. Γιαι Ντολιοπούλου είχα ακούσει αλλά δεν έχω πάρει τα βιβλία της. Σε ευχαριστώ πολύ!! Να' σαι καλά!
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: emmaki στις Δεκεμβρίου 17, 2009, 06:24:25 pm
Αν ενδιαφέρει η άποψη μου, μιας και δίδαξα σε φροντιστήριο για ΑΣΕΠ, όσοι "μαθητές" (χμμμμ λίγο μεγάλοι για μαθητές) κάθισαν και έμαθαν τις θεωρίες απέξω (δεν ξέρω πώς τα κατάφεραν, είναι ένα τεράστιο ερώτημα για μένα, αλλά τα κατάφεραν και δεν τις μπρέρδευαν εξακριβωμένα) δεν τα πήγαν τόσο καλά σε σχέση με αυτούς που έγραψαν με τον "δικό μου" τρόπο, δηλαδή με λογική εξήγηση των επιλογών τους.
πχ για να διδάξουν κάτι, ας πούμε να οργαν΄βσουν ένα εστιατόριο, τα βήματα που ακολουθούμε (ολόκληρο προτζεκτ), ξεκινάμε με ένα παιδί που κάτι θα αναφ΄λερει για ένα εστιατίοριο, ρωτάμε αν κάποιος άλλος έχει πάει σε εστιατόριο, συζητάμε (προφορικός λόγος), οργανώνουμε επ΄σικεψη σε εστιατόριο, πριν την επίσκεψη καταγράφουμε τι θα ρωτήσουν εκεί (γραφή και προφορικός). γίνεται η επίσκεψη, επιστρέφουμε στην τάξη, συζητάμε την εμπειρία (προφορικός), αποφασίζουμε να στήσουμε το δικό μας εστιατόριο, συζήτηση τι χρειάζεται ένα εστιατόριο (κατάλογοι, τραπεζομάντηλα, τραπέζια, καρέκλες, σερβίτόροι, διακόσμηση, συνταγές, τιμές, πελάτες)), οργάνωση (εικαστικά, γραφή, μαθηματικά για να μετρήσουμε το μέγεθος των τραπεζομάντηλων, να γράψουμε τις τιμές, να βάλουμε καρέκλες στα τραπέζια, να βάλουμε πιάτα και μαχαιροπίρουνα κλπ), μοιράζουμε ρόλους (δραματοποίηση), ετοιμάζουμε τα φαγητά (Η/Υ για να βρούμε συνταγές στο δίκτυο, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες ίσως), ετοιμάζουμε στον υπολογιστή τους καταλόγους (Η/Υ) ή τους κάνουν τα παιδιά για ακόμα καλύτερα (εικαστικά, γραφή, μαθηματικά για την τοποθέτηση πάνω στο χαρτί), καλούμε τους γονέις να φάνε στο εστιατόριο μας (γνωστοποίηση στην κοινότητα).
Το προτζεκτ αυτό θα γίνει μετά τα Χριστούγεννα, όταν τα παιδιά θα έχουν εξοικειωθεί με τη γραφή, τα μαθηματικά και τον Η/Υ. Είναι ένα προτζεκτ όπου μπορούν να συμμετέχουν΄και να συνεισφέρουν όλα τα παιδιά ανάλογα με τις δυνατότητες τους και τα ενδιαφέροντα τους.

Αυτό είναι ένα παράδειγμα του πώς δίδασκα εγώ στο φροντιστήριο.
Επίσης, έτσι είχα γράψει και εγώ. Έτσι δούλευα τα θέματα των εξετάσεων. Κάθε κομμάτι μπορεί να επεκταθεί και να γίνει από μόνο του απάντηση σε ερώτηση, αλλά η επέκταση θα είναι σε αυτό το πνέυμα.
Αυτά έχω εγώ να προσφέρω, ελπίζω να βοηθήσουν....
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 17, 2009, 06:33:02 pm
σε ευχαριστώ κι εσένα emmaki πάρα πολύ, σίγουρα με βοηθούν αρκετά. Μιας και έχεις εμπειρία από φροντιστήριο θα με συμβούλευες να πάω; Επίσης από βιβλία τι έχεις να προτείνεις;
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: Sun στις Δεκεμβρίου 17, 2009, 06:59:55 pm
Δες κι εδώ (προς το τέλος της σελίδας) : http://www.sunfiles.org/epsiloniotadeltaiotakappa942-deltaiotadeltaalphakappatauiotakappa942.html

www.sunfiles.org

Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: emmaki στις Δεκεμβρίου 17, 2009, 07:10:51 pm
Εγώ συτό που είχα να προτείνω το πρότεινα. Τον οδηγό. Από εκέι και πέρα ό,τι και να διαβάσεις καλό σου κάνει.
Εγώ πάντως δεν είχα διαβάσει γιατί δεν είχα κουράγιο, μιας και δούλευα σε 3 δουλειές (χρειαζόμουν εργασιοθεραπέια για να μην σκέφτομαι κάποια πράγματα και απλά ήρθε μαζί και ο ΑΣΕΠ και δεν μπορούσα να παρατήσω κάποια δουλειά).
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 17, 2009, 07:27:21 pm
Σας ευχαριστώ κορίτσια
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: fragy στις Δεκεμβρίου 17, 2009, 10:09:57 pm
Αν ενδιαφέρει η άποψη μου, μιας και δίδαξα σε φροντιστήριο για ΑΣΕΠ, όσοι "μαθητές" (χμμμμ λίγο μεγάλοι για μαθητές) κάθισαν και έμαθαν τις θεωρίες απέξω (δεν ξέρω πώς τα κατάφεραν, είναι ένα τεράστιο ερώτημα για μένα, αλλά τα κατάφεραν και δεν τις μπρέρδευαν εξακριβωμένα) δεν τα πήγαν τόσο καλά σε σχέση με αυτούς που έγραψαν με τον "δικό μου" τρόπο, δηλαδή με λογική εξήγηση των επιλογών τους.
πχ για να διδάξουν κάτι, ας πούμε να οργαν΄βσουν ένα εστιατόριο, τα βήματα που ακολουθούμε (ολόκληρο προτζεκτ), ξεκινάμε με ένα παιδί που κάτι θα αναφ΄λερει για ένα εστιατίοριο, ρωτάμε αν κάποιος άλλος έχει πάει σε εστιατόριο, συζητάμε (προφορικός λόγος), οργανώνουμε επ΄σικεψη σε εστιατόριο, πριν την επίσκεψη καταγράφουμε τι θα ρωτήσουν εκεί (γραφή και προφορικός). γίνεται η επίσκεψη, επιστρέφουμε στην τάξη, συζητάμε την εμπειρία (προφορικός), αποφασίζουμε να στήσουμε το δικό μας εστιατόριο, συζήτηση τι χρειάζεται ένα εστιατόριο (κατάλογοι, τραπεζομάντηλα, τραπέζια, καρέκλες, σερβίτόροι, διακόσμηση, συνταγές, τιμές, πελάτες)), οργάνωση (εικαστικά, γραφή, μαθηματικά για να μετρήσουμε το μέγεθος των τραπεζομάντηλων, να γράψουμε τις τιμές, να βάλουμε καρέκλες στα τραπέζια, να βάλουμε πιάτα και μαχαιροπίρουνα κλπ), μοιράζουμε ρόλους (δραματοποίηση), ετοιμάζουμε τα φαγητά (Η/Υ για να βρούμε συνταγές στο δίκτυο, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες ίσως), ετοιμάζουμε στον υπολογιστή τους καταλόγους (Η/Υ) ή τους κάνουν τα παιδιά για ακόμα καλύτερα (εικαστικά, γραφή, μαθηματικά για την τοποθέτηση πάνω στο χαρτί), καλούμε τους γονέις να φάνε στο εστιατόριο μας (γνωστοποίηση στην κοινότητα).
Το προτζεκτ αυτό θα γίνει μετά τα Χριστούγεννα, όταν τα παιδιά θα έχουν εξοικειωθεί με τη γραφή, τα μαθηματικά και τον Η/Υ. Είναι ένα προτζεκτ όπου μπορούν να συμμετέχουν΄και να συνεισφέρουν όλα τα παιδιά ανάλογα με τις δυνατότητες τους και τα ενδιαφέροντα τους.

Αυτό είναι ένα παράδειγμα του πώς δίδασκα εγώ στο φροντιστήριο.
Επίσης, έτσι είχα γράψει και εγώ. Έτσι δούλευα τα θέματα των εξετάσεων. Κάθε κομμάτι μπορεί να επεκταθεί και να γίνει από μόνο του απάντηση σε ερώτηση, αλλά η επέκταση θα είναι σε αυτό το πνέυμα.
Αυτά έχω εγώ να προσφέρω, ελπίζω να βοηθήσουν....

emmaki, εννοείς μ'αυτόν τον τρόπο αλλά αναλυτικότερα, έτσι; πχ στο μοιράζουμε ρόλους, λες με ποιον τρόπο ή το πόσα παιδιά ψάχνουν στο ιντερνετ κτλπ. Ρωτάω γιατί ενω ξέρω να οργανώνω δραστηριότητες, στον ασεπ μπερδεύτηκα πολύ ιδιαίτερα με το πόσο έπρεπε να αναπτύξω κάτι και στο αν θα έπρεπε να παρουσιάσω μια ξεκομένη δραστηριοτήτα ή ουσιαστικά 3-4 μαζί (αφορμή, διαδικασια, διαδικασια αξιολόγησης).Θα φανεί λίγο περίεργο αλλά μπορείς να μου πεις τι έκταση είχε η δραστηριότητά σου; Θεωρώντας οτι έμμεσα έκανες και επιστημονική τεκμηρίωση, πιστεύω οτι είναι ενα πολύ καλό πλάνο.
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 17, 2009, 10:46:47 pm
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: fragy στις Δεκεμβρίου 19, 2009, 11:09:00 am
maklin πιστεύω οτι είναι παρα πολύ καλο!!!
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: fragy στις Δεκεμβρίου 19, 2009, 11:18:57 am
ως φοιτήτρια είχα κάνει μια έρευνα που θέμα είχε "σύγχρονες θεωρίες μάθησης" όποιος θέλει μπορεί να μου στείλει πμ να του την στείλω σε μαιλ. πιστεύω οτι καλύπτει τις λεπτομέριες αν και θεωρώ οτι vygotsky, piaget, bruner, garner είναι αρκετοι. Επίσης μπορείτε στην εργασία να δείτε τις ακριβείς παραπομπες, αναφέρονται σελίδες λόγω αμερικάνικου στυλ τεχνογραφίας. Ελπίζω να βοηθήσω ;D
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: fragy στις Δεκεμβρίου 19, 2009, 11:31:01 am
βασικά το ξανασκέφτηκα κ λέω να ανεβάσω εδω το ζουμί για να μην διαβάζεται 40 σελίδες: είναι απόσπασμα της εργασίας...

Στη συνέχεια θα αναφερθούμε στην επεξήγηση του ορισμού «σύγχρονες θεωρίες μάθησης» και των χαρακτηριστικών τους. «Θεωρία μάθησης είναι μία ολοκληρωμένη συστηματική άποψη για τη φύση της διαδικασίας μέσα από την οποία οι άνθρωποι σχετίζονται με το περιβάλλον της με τέτοιο τρόπο, ώστε να επαυξάνουν τη ικανότητά τους στο να χρησιμοποιούν πιο αποτελεσματικά τόσο τους εαυτούς τους, όσο και το περιβάλλον τους». 
Οι πρόσφατες θεωρίες μάθησης δίνουν έμφαση στην κοινωνική διάσταση της οικοδόμησης της γνώσης, στη σημασία των αυθεντικών δραστηριοτήτων και στις. συνέπειες της εγκαθιδρυμένης μάθησης (situated learning). Δηλαδή βασίζονται στο λεγόμενο «κοινωνικο-πολιτισμικό εποικοδομητισμό». Παράλληλα, αποδίδεται ιδιαίτερη σημασία τόσο στο ρόλο της γλώσσας και του λόγου, όσο και στη χρήση κατάλληλων μέσων και εργαλείων για την ανάπτυξη της μάθησης σε κοινωνικό πλαίσιο. Σύγχρονες θεωρίες όπως αυτή του «κατανεμημένου γιγνώσκειν» (distributed cognition), οδηγούν στη θεώρηση των γνωστικών δραστηριοτήτων μέσα από την οπτική της ανάλυσης της κοινής και συντονισμένης προσπάθειας των εμπλεκόμενων μελών μιας ‘κοινότητας’, αποδίδοντας ιδιαίτερη σημασία στη συνεργατική μάθηση και λειτουργία .
Λέγοντας συνεργατική μάθηση, εννοούμε τις σύγχρονες θεωρίες που υποστηρίζουν ότι η μάθηση είναι - ή μπορεί να βελτιωθεί μέσα από- μια κοινωνική διαδικασία . Στη συνεργατική μάθηση οι μαθητές εργάζονται με αλληλεπίδραση και αλληλεξάρτηση σε μικρές ανομοιογενείς ομάδες για την επίτευξη κοινών στόχων . Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει η συνεργατική μάθηση ενθαρρύνει τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο μιας ομάδας. Οι αλληλεπιδράσεις αυτές είναι προσεκτικά δομημένες ώστε να επιτρέπουν τη θετική αλληλεξάρτηση, την ατομική υπευθυνότητα, την αλληλεπίδραση σε προσωπικό επίπεδο, την κατάλληλη χρήση των διαπροσωπικών δεξιοτήτων, όπως ηγετικές ικανότητες, επικοινωνία, ομαδικό πνεύμα και επίλυση διαφορών και την τακτική αυτοαξιολόγηση του τρόπου λειτουργίας της ομάδας .
Μία άλλη πολύ σημαντική σύγχρονη θεωρία της μάθησης είναι αυτή που υποστηρίζει τη βιωματική προσέγγιση. « Η βιωματική προσέγγιση της μάθησης είναι η σε βάθος μελέτη ενός θέματος από ένα ή περισσότερα παιδιά. Τα παιδιά βοηθούνται να κατανοήσουν καλύτερα γεγονότα και φαινόμενα τους περιβάλλοντός τους που αξίζουν να τύχουν της προσοχής τους. Κατά τη διάρκεια του σχεδίου εκπαιδευτικής δράσης τα παιδιά ενθαρρύνονται να παίρνουν αποφάσεις και να κάνουν επιλογές, συνήθως σε συνεργασία με τους συνομηλίκους τους και με τη βοήθεια της παιδαγωγού (Katz,1998) . Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες γνώσεις που πρέπει να αποκτηθούν μέσα από τα σχέδια εκπαιδευτικής δράσης. Συχνά επιλέγονται θέματα που έχουν σχέση με τις καθημερινές προσωπικές εμπειρίες των παιδιών. Ερέθισμα για το ξεκίνημα ενός σχεδίου εκπαιδευτικής δράσης μπορεί να αποτελέσει η πρόταση ενός παιδιού ή της παιδαγωγού σε συνεννόηση με τα παιδιά, ενός γονέα, κάποιου γεγονός ή πρόβλημα κ.ο.κ. Τα θέματα αυτά πρέπει να είναι συγκεκριμένα, να σχετίζονται με τις εμπειρίες των παιδιών, με τα ενδιαφέροντα τα δικά τους, αλλά και των παιδαγωγών και να υπάρχουν πολλές δυνατότητες για δραστηριότητες (Jones & Nimmo, 1998) .

Όσο αφορά την ανακαλυπτική θεωρία της μάθησης, αυτή βασίζεται στην αρχή ότι για να μάθει το υποκείμενο πρέπει να δράσει σε συγκεκριμένο αντικείμενο. Αποτέλεσμα αυτής της δράσης είναι ή η ανακάλυψη της γνώσης. Η μάθηση συντελείται μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων, επίλυση προβλημάτων και ανώτερων λειτουργιών της σκέψης .
Σε αντιπαράθεση με τις παραδοσιακές θεωρήσεις οι οποίες δίνουν έμφαση στην καλή παρουσίαση και μετάδοση της πληροφορίας οι σύγχρονες θεωρήσεις αναδεικνύουν ως ουσιαστικό τον ενεργητικό και κατασκευαστικό χαρακτήρα της γνώσης . Πιο συγκεκριμένα στην ενεργητική μάθηση ο μαθητής δεν παρακολουθεί παθητικά .Αντίθετα, μάλιστα , συμμετέχει. Έτσι , ο μαθητής εκπαιδεύεται να εξετάζει ένα πρόβλημα σε βάθος , να συσχετίζει τη μάθηση με τα πραγματικά προβλήματα, να γνωρίζει τη γνώση και να μη παπαγαλίζει . Η ενεργητική μάθηση προάγει τις σχέσεις εκπαιδευτή – εκπαιδευομένου και δίνει την ευκαιρία στο μαθητή να αναλαμβάνει την ευθύνη για την κατασκευή της γνώσης του σε κατάλληλα σχεδιασμένα μαθησιακά περιβάλλοντα, αλληλεπιδρώντας με εμπειρικές καταστάσεις όπως και με τη γνώση άλλων ατόμων όπως είναι ο καθηγητής ή οι άλλοι μαθητές της τάξης.
Οι σύγχρονες θεωρίες μάθησης αποτελούνται από  έναν συνδυασμό χαρακτηριστικών παλαιότερων θεωριών όπως η γνωστική ψυχολογία, ο εποικοδομητισμός, οι ολιστικές θεωρίες, ο συμπεριφορισμός και η πολιτισμική- ιστορική θεωρία. Επίσης, βασίζονται σε ευρύτερο σύνολο επιστημών, όπως είναι οι: Τεχνολογία, Νευροφυσιολογία, Νευροψυχολογία, Επιστημολογία, Κοινωνιολογία,
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: AnnaB στις Δεκεμβρίου 19, 2009, 02:20:38 pm
 Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ

 

Ø      Συμπεριφορισμός ( behaviorism )

Η μάθηση ορίζεται ως μία αλλαγή στη συμπεριφορά του μαθητή που προκύπτει μέσω εμπειριών και ασκήσεων που τίθενται από το δάσκαλο. Η μάθηση συντελείται με την ενίσχυση της επιθυμητής συμπεριφοράς είτε μέσω της αμοιβής της (θετική ενίσχυση) είτε
μέσω της τιμωρίας (αρνητική ενίσχυση)
Κεντρικοί οι ρόλοι
α. του δασκάλου ως μεταδότη της γνώσης στους μαθητές και βασικό παράγοντα στην εκπαιδευτική διαδικασία που ενισχύει την επιθυμητή συμπεριφορά
β. των διδακτικών στόχων του μαθήματος που διατυπώνονται με τη μορφή συμπεριφορών που οι μαθητές πρέπει να αναπτύξουν

Δίνει έμφαση στην αναμετάδοση της Πληροφορίας και στην τροποποίηση της συμπεριφοράς. Η μάθηση συνίσταται στην τροποποίηση της συμπεριφοράς.

Ø      Οικοδομισμός ή  Δομητισμός ( Constructivism )

Η μάθηση είναι μία υποκειμενική και εσωτερική διαδικασία οικοδόμησης νοημάτων και θεωρείται το αποτέλεσμα οργάνωσης και προσαρμογής των νέων πληροφοριών σε ήδη υπάρχουσες γνώσεις. Αναγνωρίζει δηλαδή ότι τα παιδιά, πριν ακόμα πάνε στο σχολείο, διαθέτουν γνώσεις και το σχολείο πρέπει να βοηθήσει να οικοδομηθούν νέες γνώσεις πάνω σε αυτές που ήδη κατέχουν.
Κεντρικοί οι ρόλοι:
α. του μαθητή που αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στην οικοδόμηση της γνώσης του
β. της προηγούμενης ή πρότερης γνώσης του μαθητή η οποία θα πρέπει να τροποποιηθεί και να επεκταθεί ως αποτέλεσμα της μάθησης
γ. Ο δάσκαλος αναλαμβάνει έναν υποστηρικτικό- συμβουλευτικό ρόλο στη δραστηριότητα των μαθητών

 Εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στο εσωτερικό του γνωστικού μας συστήματος, στη δομή και τη λειτουργία του : η μάθηση συνίσταται στην τροποποίηση των γνώσεων.

Ø      Koινωνικοπολιτισμικές θεωρίες - Θεωρία της δραστηριότητας ( activity theory )

Η μάθηση θεωρείται ως διαδικασία κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Το άτομο μέσα από τη συνεργασία με άλλα άτομα αναπτύσσει ικανότητες και δεξιότητες που διαφορετικά θα βρίσκονταν σε λανθάνουσα κατάσταση εξέλιξης.
Κατά τον Vygottsky η νοητική ανάπτυξη είναι μια διαδικασία αδιάρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορική διάσταση και το πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο συντελείται. Δεν υπάρχει μαθησιακή δραστηριότητα έξω από το κοινωνικό, ιστορικό και πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο διαδραματίζεται.
Κεντρικοί οι ρόλοι:
α. της συνεργασίας και
β. της γλώσσας ως εργαλείου που συμβάλει στη διαμόρφωση της ταυτότητας του ατόμου
Διδακτικές προσεγγίσεις: σύνθετες ομαδικές εργασίες, αλληλοδιδακτική

Συμπεριφορισμός
   

Οικοδομισμός
   

Koινωνικοπολιτισμικές θεωρίες -Θεωρία της δραστηριότητας

   1. Ι. Pavlov
   2. J.B.Watson
   3. E.L.Thorndike
   4. B.F.Skinner (Γραμμική Οργάνωση)
   5. Ν. Crowder (Διακλαδισμένη Οργάνωση)
   6. R. Gagne (Διδακτικός Σχεδιασμός)

 
   

   1. J. Piaget
   2. S. Papert (παιδαγωγική θεωρία της LOGO)
   3. R. Gagne, A. Newell και H. Simon

         (Θεωρία της επεξεργασίας της πληροφορίας)

   4.
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maryvas στις Δεκεμβρίου 19, 2009, 02:35:14 pm
ενα πολυ καλο βιβλιο που εχει μονο θεωριες μαθησης τις οποιες τις δινει αναλυτικοτατα ειναι το "μαθηση και διδασκαλια" τομος α των κασσωτακη-φλουρη
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: MairyLiscious στις Δεκεμβρίου 19, 2009, 03:58:38 pm
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 19, 2009, 05:25:20 pm
fragy και AnnaB σας ευχαριστώ για το υλικό, βέβαια τις Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ τις έχω κατεβάσει κι εγώ. Έψαξα και βρήκα ορισμένα πράγματα για θεωρίες μάθησης. Όποιος ενδιαφέρεται ας μου ζητήσει να τα παραθέσω.
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 19, 2009, 05:40:03 pm

Αυτα τα ειχα γραψει ακριβως στον ασεπ αλλα φαινεται δν ηταν καλο το περιοχεμενο της δραστηριοτητας και πηρα 55 !!! ενω την 1η μερα 80 αν θυμαμαι καλα πω πω εφτασα στο σημειο να μη θυμαμαι τι ειχα παρει απο εκει που ημουν χαλια και μονο αυτο σκεφτομουν ! καλο αυτο να μην θυμαμαι !!! ηταν και ωρα να ξεχασω τον ασεπ απο το 2004 που εχω παρει πτυχιο ολο τον ασεπ σκεφτομουν και ολο εδινα ! ευτυχως ηρεμησα και ειπα δεν θα ξανα αγχωθω για το θεμα ασεπ ! οτι γινει !!παω για 4η φορα που θα δωσω για να δουμε ;D ;D ;D ;D ;D ;D
[/quote]

MairyLiscious αυτά τα βρήκα σε κάτι απαντήσεις θεμάτων ασεπ από φροντιστήριο και τα συγχώνευσα με κάποιες άλλες σημειώσεις. Κάθε φορά αυτό το πλάνο χρησιμοποιείς; Δηλαδή ποιο πλάνο σχεδιασμού δραστηριότητας ενδείκνυται;; ??? Ας μας πει κάποιος που διορίστηκε...

Λυπάμαι που δίνεις 4η φορά, εύχομαι να διοριστείς με τον επόμενο διαγωγνισμό!!
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: emmaki στις Δεκεμβρίου 20, 2009, 03:52:24 pm
Ακολούθα ένα λογικό πλάνο....
Δηλαδή, δεν μπορείς να κάνεις π.χ. δραματοποίηση χωρίς να έχει αποφασιστεί το θέμα από τα παιδιά, η δραματοποίηση θα γίνει σε κάποια άλλη στιγμή (για μένα προς το τέλος του προτζεκτ), δεν μπορείς να κάνεις επίσκεψη χωρίς πιο μπροστά να έχεις μιλήσει με τα παιδιά, να έχετ φτιάξει λίστα ερωτήσεων κλπ.
Μια λογική σειρά. Αυτό που θέλει η κάθε δραστηριότητα πάντα.
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: mogli στις Δεκεμβρίου 20, 2009, 06:18:49 pm
Σχετικά με τις θεωρίες μάθησης  έχω να σου προτείνω (εμένα με βοήθησε..) να φτιάξεις (μόνη σου)ένα πίνακα με λέξεις κλειδιά για τον κάθε θεωρητικό (1.piaget,2.Vygotsky,3.Bruner,4.Gardner) π.χ ΜΑΘΗΣΗ ΓΙΑ 1.=εποικοδομητική 2.=κοινωνική αλληλεπίδραση 3.ανακαλυπτική 4.Πολλαπλές νοημοσύνες κ.τ.λ.. ..Θα είναι συγκεντρωμένα κ΄θα σου μείνουν στο μυαλό..
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 20, 2009, 07:20:44 pm
πολύ πρακτικό φαίνεται mogli, γενικότερα βοηθούν τα σχεδιαγράμματα, οι πίνακες κλπ. πόσο μάλλον για τις θεωρίες μάθησης που είναι αρκετά πράγματα.
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: AnnaB στις Δεκεμβρίου 22, 2009, 08:06:09 pm
Θεωρίες Μάθησης και Σχολείο

Στην ιστορία της παιδαγωγικής σκέψης και της ψυχολογίας, η βασική μετατόπιση που έγινε στο ζήτημα της μάθησης είναι η στροφή από τη θεωρία των «συνειρμών» στη θεωρία της «επεξεργασίας πληροφοριών». Κάθε ορισμός της μάθησης υποστηρίζεται από μια ολόκληρη κοσμοθεωρία, μια σειρά από οντολογικές παραδοχές για τη φύση, τον άνθρωπο, τις σχέσεις ανθρώπου και φύσης, τη φύση της φύσης και της κοινωνίας. Παράλληλα, το φαινόμενο της μάθησης προσεγγίζεται από διαφορετικούς επιστημονικούς κλάδους με διαφορετικό τρόπο. Οι κοινωνιολόγοι ασχολούνται με τους κοινωνικούς όρους συντέλεσης της μάθησης, οι νευροβιολόγοι με τις εγκεφαλικές διεργασίες και τις προϋποθέσεις του νευρικού συστήματος που είναι απαραίτητες για τη μάθηση, οι φιλόσοφοι με το κατά πόσο οι διεργασίες και τα προϊόντα της μάθησης αναπαριστούν τον εξωτερικό κόσμο, αν αυτός υπάρχει ή υπάρχει η εικόνα που έχουμε επεξεργασθεί γι΄ αυτόν κ.λπ.

Συμπεριφορισμός

Κυριότεροι θεωρητικοί είναι οι Τhοrndike, Watsοn, Ρavlov, Skinner. Η θεωρητική βάση του συμπεριφορισμού είναι το σχήμα «ερέθισμα- αντίδραση». Η μάθηση και η απόκτηση της γνώσης είναι αποτέλεσμα συνεξαρτήσεων ανάμεσα στα ερεθίσματα (Ε) που δέχεται το άτομο από το περιβάλλον του και στις αντιδράσεις του (Α). Δεν ενδιαφέρεται για την εσωτερική (τη νοητική) λειτουργία των υποκειμένων αλλά εστιάζει την προσοχή στην ανάλυση των χαρακτηριστικών εισόδου- εξόδου της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Κάθε ερέθισμα φέρνει κάποια αντίδραση του οργανισμού. Αν το ερέθισμα ακολουθείται από μια αμοιβή ή έπαινο τότε μπορεί ο σύνδεσμος ανάμεσα στο ερέθισμα και την αντίδραση να εγκαθιδρυθεί. Στην πιο επεξεργασμένη του εκδοχή, ο συμπεριφορισμός μετατρέπεται σε συνειρμική ψυχολογία όπου υποστηρίζεται ότι τα νέα ερεθίσματα αφομοιώνονται καλύτερα από τον δέκτη όταν έχουν σχέση με ήδη αποθηκευμένες πληροφορίες.

1. Κλασική εξαρτημένη μάθηση Ε.Τhorndike:Μάθηση με δοκιμή και πλάνη.

 Η βασική μορφή μάθησης είναι «η μάθηση με δοκιμή και πλάνη». Η γνώση είναι το αποτέλεσμα επιτυχημένων αντιδράσεων σε ένα ερέθισμα, που με τον καιρό δημιουργούν μια σύνδεση ανάμεσα στο ερέθισμα και την αντίδραση. Οι βασικοί νόμοι της μάθησης είναι:
* Ο νόμος της άσκησης: Ο σύνδεσμος ανάμεσα στο ερέθισμα και την αντίδραση ισχυροποιείται με τη συνεχή άσκηση.

* Ο νόμος του αποτελέσματος: Η σύνδεση μεταξύ μιας αντίδρασης και του ερεθίσματος που την προκαλεί γίνεται πιο ισχυρή όταν η αντίδραση συνοδεύεται από ένα ευχάριστο αποτέλεσμα. * Ο νόμος της αφομοίωσης: Όταν ένα ερέθισμα μοιάζει με την παλιά εμπειρία του ατόμου, αφομοιώνεται ευκολότερα.

Ρavlov:Μάθηση με υποκατάσταση.

Είναι γνωστό το πείραμα του Ρavlov (1849-1936) με τον σκύλο στον οποίο παρείχε τροφή και λίγο πριν από την παροχή της δημιουργούσε ένα «ηχητικό ερέθισμα». Την παροχή τροφής, ο Ρavlov την ονόμασε φυσικό ερέθισμα, το ηχητικό ερέθισμα «υποκατάστατο» και την έκκριση σιέλου που προκαλούσε στον σκύλο η θέα της τροφής «φυσική αντίδραση». Ο Ρavlov παρατήρησε ότι με το πέρασμα του χρόνου ο σκύλος είχε ταυτίσει τη λήψη τροφής με τον ήχο. Έτσι, όταν ο Ρavlov προκαλούσε το ηχητικό ερέθισμα προκαλούνταν έκκριση σιέλου στον σκύλο ακόμη και όταν δεν του έδινε τροφή. Το φαινόμενο ονομάσθηκε «εξαρτημένη αντίδραση ή υποκατάσταση».

Η θεωρία της συμπεριφοράς του Watson.

Για τον Watson το πεδίο της ψυχολογίας είναι η παρατήρηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η μάθηση είναι μία διαδικασία εξαρτημένων αντανακλαστικών, είναι αποτέλεσμα μάθησης κατά το πρότυπο του Ρavlov. Οι άνθρωποι έχουν με τη γέννησή τους ορισμένα αντανακλαστικά και η συμπεριφορά τους διαμορφώνεται ανάλογα με τις αντιδράσεις τις οποίες συνδέουν με τα ερεθίσματα που δέχονται από το περιβάλλον.

Για την αποφυγή δυσάρεστων συναισθηματικών καταστάσεων ο Watson επινόησε τεχνικές «απόσβεσης» και «αντιεξάρτησης». Η απόσβεση στηρίζεται στο να πάψει η αντίδραση που έχει συνδεθεί με ένα ερέθισμα. Η «αντιεξάρτηση» είναι η αντικατάσταση του εξαρτημένου ερεθίσματος που προκαλεί φόβο από ένα καινούργιο ερέθισμα που επιφέρει ευχαρίστηση.

Η πίστη του Watson στη δύναμη που έχει το περιβάλλον στη διαμόρφωση της ανθρώπινης συμπεριφοράς αποκρυσταλλώνεται στη γνωστή του φράση: «Δώστε μου μια δωδεκάδα νήπια, με υγεία και αρτιμέλεια, και το ειδικό δικό μου περιβάλλον, μέσα στο οποίο θα τα αναθρέψω, και σας εγγυώμαι ότι μπορώ να πάρω κατά τύχη ένα οποιοδήποτε από αυτά και να το εκπαιδεύσω κατάλληλα ώστε να γίνει οποιοσδήποτε ειδικός θελήσετε- γιατρός, δικηγόρος, ακόμα και ζητιάνος ή κλέφτης- ανεξάρτητα από τα ταλέντα του, τις κλίσεις του και τις ικανότητές του, ακόμη και από τις ενασχολήσεις και τον ψυχισμό των προγόνων του».

2. Συντελεστική μάθηση του Skinner
 
Ο Skinner είναι κλασικός συμπεριφοριστής, όμως η θεωρία του είναι πιο επεξεργασμένη από τις υπόλοιπες. Δίνει σημασία στη συμπεριφορά και όχι στο ερέθισμα. Η συμπεριφορά μας σχετίζεται άμεσα με τις συνέπειές της. Αν κάνουμε κάτι που έχει θετικές συνέπειες τότε αυτές θα γίνουν κίνητρο για να επαναλάβουμε τη συμπεριφορά. Διακρίνει δύο μορφές συμπεριφοράς:


α) Την αντανακλαστική συμπεριφορά, που είναι η άμεση αντίδραση στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος.
β) Την ενεργό ή συντελεστική συμπεριφορά, που δεν έχει άμεση σχέση με τα ερεθίσματα.
Για τον Skinner η ενίσχυση παίζει τεράστιο ρόλο στη ζωή του ανθρώπου. Διακρίνει τη θετική και την αρνητική ενίσχυση. Στην πρώτη εμπεριέχονται οι αμοιβές σε μια συμπεριφορά και στη δεύτερη οι τιμωρίες, η αδιαφορία για μια συμπεριφορά κ.λπ.
Ο David Fontana στηριγμένος σε αυτή τη θεωρία υποστηρίζει ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να σταματήσει να αντιδρά όταν κάποιος μαθητής κάνει φασαρία στην τάξη, γιατί έτσι σταματά να του δίνει τη σημασία και την προσοχή που είχε ως σκοπό να προκαλέσει ο μαθητής. Αντίθετα, πρέπει να επιλέγει ποιες αντιδράσεις του μαθητή θα επιβραβεύει.
Οι Watson και Skinner δίνουν έτσι έμφαση στην ποιότητα του περιβάλλοντος στο οποίο συντελείται η μάθηση. Στη λογική του Συμπεριφορισμού στηρίζεται και το μεγαλύτερο μέρος του λογισμικού της σύγχρονης εκπαιδευτικής τεχνολογίας.

3. Κοινωνική μάθηση

Η κοινωνική μάθηση αποτελεί εξέλιξη του συμπεριφορισμού, είναι «σκεπτόμενος συμπεριφορισμός» καθώς λαμβάνει υπόψη του την κοινωνική ζωή του ανθρώπου και τον σημαντικό ρόλο που μπορούν να παίξουν και παίζουν τα διάφορα πρότυπα στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς του. Για τους υποστηρικτές της κοινωνικής μάθησης, η μάθηση γίνεται μέσα από την παρατήρηση και το παράδειγμα και όχι μέσα από τις ανταμοιβές. Υπάρχει ένας αμφίδρομος ντετερμινισμός ανάμεσα στο άτομο, τη συμπεριφορά του και το περιβάλλον.
Ο Αlbert
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: xionati στις Δεκεμβρίου 23, 2009, 12:23:38 am
Υπάρχει ένα βιβλίο που να υπάρχουν συγκεκριμένα αυτές οι θεωρίες ώστε να μην τις ψαρεύουμε από δώ κι από κει?
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 23, 2009, 03:11:23 pm
AnnaB σε ευχαριστούμε για το υλικό  :)
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: maklin στις Δεκεμβρίου 23, 2009, 03:17:27 pm
Υπάρχει ένα βιβλίο που να υπάρχουν συγκεκριμένα αυτές οι θεωρίες ώστε να μην τις ψαρεύουμε από δώ κι από κει?

δε γνωρίζω κανένα βιβλίο αλλά προτάθηκε σε αυτό το θέμα το "μαθηση και διδασκαλια" τομος α των κασσωτακη-φλουρη. Πάντως, με αυτά που έχω διαβάσει πιστεύω ότι θα πρέπει να ξέρουμε κάποια βασικά πράγματα για τις θεωρίες και όχι αναλυτικά κάθε θεωρία
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: AnnaB στις Δεκεμβρίου 23, 2009, 03:17:57 pm
Υπάρχει ένα βιβλίο που να υπάρχουν συγκεκριμένα αυτές οι θεωρίες ώστε να μην τις ψαρεύουμε από δώ κι από κει?

Για όλες, εγώ δεν έχω βρει, αλλά το παρακάτω έχει αρκετές από αυτές:

"Ψυχολογία σύγχρονη, πειραματική"

του Ν.Γ.Παπαδόπουλου
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: xionati στις Δεκεμβρίου 29, 2009, 12:40:40 pm
Ευχαριστώ! ;)
Τίτλος: Απ: Θεωρίες Μάθησης
Αποστολή από: MairyLiscious στις Ιανουαρίου 10, 2010, 10:28:51 pm

Αυτα τα ειχα γραψει ακριβως στον ασεπ αλλα φαινεται δν ηταν καλο το περιοχεμενο της δραστηριοτητας και πηρα 55 !!! ενω την 1η μερα 80 αν θυμαμαι καλα πω πω εφτασα στο σημειο να μη θυμαμαι τι ειχα παρει απο εκει που ημουν χαλια και μονο αυτο σκεφτομουν ! καλο αυτο να μην θυμαμαι !!! ηταν και ωρα να ξεχασω τον ασεπ απο το 2004 που εχω παρει πτυχιο ολο τον ασεπ σκεφτομουν και ολο εδινα ! ευτυχως ηρεμησα και ειπα δεν θα ξανα αγχωθω για το θεμα ασεπ ! οτι γινει !!παω για 4η φορα που θα δωσω για να δουμε ;D ;D ;D ;D ;D ;D

MairyLiscious αυτά τα βρήκα σε κάτι απαντήσεις θεμάτων ασεπ από φροντιστήριο και τα συγχώνευσα με κάποιες άλλες σημειώσεις. Κάθε φορά αυτό το πλάνο χρησιμοποιείς; Δηλαδή ποιο πλάνο σχεδιασμού δραστηριότητας ενδείκνυται;; ??? Ας μας πει κάποιος που διορίστηκε...




Λυπάμαι που δίνεις 4η φορά, εύχομαι να διοριστείς με τον επόμενο διαγωγνισμό!!
[/quote]

 να 'σαι καλα ευχαριστω!