Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: knaison στις Απριλίου 26, 2010, 12:18:07 pm

Τίτλος: Μέρος των διατάξεων του πολυνομοσχεδίου
Αποστολή από: knaison στις Απριλίου 26, 2010, 12:18:07 pm
Οι κρίσιμες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία
από Κόσμος του επενδυτή
Δημοσιευμένο Κυριακή 25 Απρίλιος 2010


Πηγή "Κόσμος του Επενδυτή"
Άρθρο 1
 Διαγωνισμός του ΑΣΕΠ
Οι κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευση καλύπτονται  από όσους συγκεντρώνουν βαθμολογία πάνω από τη βάση στον διαγωνισμό του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), όπως ορίζεται στις επόμενες διατάξεις.

Άρθρο 2
Διενέργεια του διαγωνισμού
1. Το ΑΣΕΠ προκηρύσσει   και διενεργεί κάθε δύο έτη διαγωνισμό για την κατάρτιση πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα με σκοπό τον διορισμό ή την πρόσληψή τους στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
2. Στον διαγωνισμό γίνονται δεκτοί όσοι διαθέτουν τα ειδικά ειδικά τυπικά  προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, κατά τις διατάξεις των άρθρων 12, 13 και 14 του Ν. 1566/1985, καθώς και πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια που προκύπτει κατά τα οριζόμενα στις επόμενες παραγράφους.
3. Η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια πιστοποιείται :
α) Με βεβαίωση περί επιτυχούς παρακολουθήσεως ειδικού προγράμματος σπουδών τουλάχιστον εξαμηνιαίας διάρκειας, το οποίο προσφέρεται από τμήμα ΑΕΙ ή από ομάδες συνεργαζομένων τμημάτων εντός του ιδίου ΑΕΙ σε απόφοιτου ς τμημάτων που έχουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τα άρθρα 12,13 και 14 του Ν. 1566/1985. Το πρόγραμμα αυτό καταρτίζεται με απόφαση του οικείου ΑΕΙ που εγκρίνεται από τον υπουργό Παιδείας, Διά
Τίτλος: Απ: Μέρος των διατάξεων του πολυνομοσχεδίου
Αποστολή από: knaison στις Απριλίου 26, 2010, 12:18:30 pm
Άρθρο 5
Πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών
1. Αν για οιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας  ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαβαίνονται, µε αίτησή τους, προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί µε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόλης ή περιοχής µμετάθεσης είναι περισσότερες από τέσσερις (4) και λιγότερες από δεκαέξι (16) και δεν δικαιολογούν τον διορισμό μόνιμου εκπαιδευτικού, προσλαμβάνονται προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί µε µμειωμένο ωράριο διδασκαλίας.
2. Η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών σης σχολικές µμονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται µε βάση πίνακα κατάταξης, ο οποίος συντάσσεται για κάθε σχολικό έτος και στον οποίο κατατάσσονται οι εκπαιδευτικοί κατά τη σειρά που έχουν στον τελικό πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ υπό την προϋπόθεση ότι αυτοί έχουν υποβάλει αίτηση για πρόσληψη στην περιοχή όπου πραγματοποιείται η πρόσληψη.
3. Αν οι εγγεγραμμένοι στον ως άνω πίνακα δεν επαρκούν, η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών γίνεται µε βάση συμπληρωματικό πίνακα, ο οποίος συντάσσεται για κάθε σχολικό έτος από το υπουργείο  Παιδείας-κα στον οποίο κατατάσσονται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί που δεν συγκέντρωσαν τη βαθμολογική βάση του άρθρου 2 παρ. 5 κατά τη σειρά που έχουν στον τελικό πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Για τη σειρά κατάταξης υπολογίζονται οι μονάδες του άρθρου 3.
4. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, στις οποίες αντικειμενικοί λόγοι δεν επιτρέπουν την πρόσληψη προσωρινού αναπληρωτή σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προσλαμβάνονται, µε αίτησή τους, ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί µε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
5. Η πρόσληψη ωρομισθίων εκπαιδευτικών στις σχολικές µμονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται µε βάση ενιαίο πίνακα ωρομισθίων που συντάσσεται για κάθε σχολικό έτος κατά περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης και στον οποίο κατατάσσονται οι εκπαιδευτικοί κατά τη σειρά που έχουν στον τελικό πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ υπό την προϋπόθεση ότι αυτοί έχουν υποβάλει αίτηση για πρόσληψη στην περιoχή όπου πραγματοποιείται η πρόσληψη. Κάθε ωρομίσθιος εκπαιδευτικός  εγγράφεται στον πίνακα μίας (1) μόνον περιφερειακής διεύθυνσης  εκπαίδευσης.
6. Αν οι εγγεγραμμένοι στον ως άνω πίνακα δεν επαρκούν, η πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτικών γίνεται µε βάση συμπληρωματικό πίνακα, ο οποίος συντάσσεται για κάθε σχολικό έτος και στον οποίο κατατάσσονται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί που δεν συγκέντρωσαν τη βαθμολογική βάση του άρθρου 2 παρ. 4, κατά τη σειρά που έχουν στον τελικό πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για τη σειρά κατάταξης υπολογίζονται οι μονάδες του άρθρου 3.
7. Για τη ρύθμιση άλλων θεμάτων προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ισχύουν η περίπτωση δ ' της παραγράφου 45 του άρθρου 13 του Ν. 3149/2003 και το εδάφιο η' της παραγράφου 3 του άρθρου 17 του Ν. 1566/1985.

Άρθρο 6
Προϋπηρεσία
1. Στην παράγραφο 34α του άρθρου 6 του Ν. 3027/2002 όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 9 του Ν. 3391/2005 προστίθεται εδάφιο ιε) ως εξής: <<1ε) στις σχολές τουριστικής εκπαίδευσης ΤΕΕ του Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΊΈΚ)>>.
Στην παράγραφο 34β του άρθρου 6 του Ν. 27/2002 προστίθεται εδάφιο νii ως εξής: « .•• το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού για τα ΤΕΕ του ΟΤΕΚ>,.

Άρθρο 7
Προγραμματισμός πλήρωσης θέσεων
1. Ο προσδιορισμός των κενών οργανικών θέσεων, των λειτουργικών αναγκών και των τυχόν υπεραριθμιών με σκοπό τον διορισμό μονίμων ή την πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και τις μεταθέσεις, τις μετατάξεις και τις αποσπάσεις μονίμων εκπαιδευτικών γίνεται μέσω της διαδικασίας που ορίζεται στις επόμενες παραγράφους.
2. Σε κάθε σχολική μονάδα με ευθύνη του διευθυντή της καταγράφονται, εισάγονται στο ηλεκτρονικό σύστημα και, αν επέλθει μεταβολή, επικαιροποιούνται ο αριθμός των μαθητών κατά τμήμα, τάξη, κατεύθυνση ή άλλα ενότητα, οι οργανικές θέσεις, το ονοματεπώνυμο και το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που τις κατέχουν, ή τυχόν δεύτερη ειδικότητά τους, τα τμήματα που λειτουργούν, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που ανήκουν οργανικά στη μονάδα, το ωρολόγιο πρόγραμμα, οι ώρες διδασκαλίας που είναι αναγκαίες για τα λειτουργία τάξεων υποδοχής, πρόσθετης διδακτικής στήριξης, ενισχυτικής  διδασκαλίας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, προαιρετικών μαθημάτων κ.λπ., η ομάδα σχολείων στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα, η δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων με δεύτερη ανάθεση και οι κενές οργανικές θέσεις που προβλέπεται ότι θα προκύψουν μέχρι τις 31 Αυγούστου  του έτους πραγματοποίησης των μεταθέσεων λόγω αυτοδίκαιης  αποχώρησης εκπαιδευτικών από την υπηρεσία.
3. Στην κλίμακα της διεύθυνσης εκπαίδευσης, τα στοιχεία της προηγούμενης παραγράφου παρακολουθούνται με ευθύνη του διευθυντή της.
4. Τον Ιανουάριο κάθε έτους και οπωσδήποτε πριν από τον προσδιορισμό των οργανικών κενών και των λειτουργικών αναγκών καθορίζεται, με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ο αριθμός των τμημάτων, τάξεων, κατευθύνσεων ή άλλων ενοτήτων, που θα λειτουργήσουν το επόμενο σχολικό έτος σε κάθε σχολική μονάδα τας οικείας βαθμίδας. Η απόφαση αυτή μπορεί να τροποποιείται μόνο για εξαιρετικούς λόγους με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους.
5. Ο προσδιορισμός των κενών οργανικών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών γίνεται από τον διευθυντή εκπαίδευσης έπειτα από γνώμη του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου, αφού ληφθούν υπόψη τα στοιχεία της παραγράφου 2.
6. Σε εκπαιδευτικό που κατέχει πτυχίο, μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ή διδακτορικό δίπλωμα και σε διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο, αποδίδεται δεύτερη ειδικότητα με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης ύστερα από αίτηση του και πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου.
7. Κατά περιοχή μετάθεσης και κατά κλάδο, προκειμένου για τους πίνακες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και κατά περιοχή μετάθεσης, καθώς και κατά κλάδο και ειδικότητα, προκειμένου για τους πινάκες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συντάσσονται οι τελικοί πίνακες οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού. Οι πίνακες αυτοί καταρτίζονται από τις οικείες διευθύνσεις προσωπικού της Κεντρικής Υπηρεσίας του υπουργείου Παιδείας, Διά