Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Διάφορα θέματα αδιόριστων => Μήνυμα ξεκίνησε από: athapris στις Μαΐου 01, 2010, 11:58:21 am
-
Αφορμή για το εν λόγω θέμα απετέλεσε το παρακάτω άρθρο του Χρήστου Κάτσικα...Τα σχόλια δικά σας....
ΠΑΡΑΠΛΑΝΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ο μέντορας, η μετάταξη και η απόλυση!
Στο σ/ν «ΑΝΑ
-
Eυτυχώς που υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι πραγματικά σχετικοί με την παιδεία και γράφουν την αλήθεια για αυτό νομοσχέδιο-παρωδία αλλά και για όλα τα προβλήματα του κλάδου.Για να ενημερώνονται και κάποιοι που έχουν βάλει την εκπαιδευτική κοινότητα στο στόχαστρο.Εμείς θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε σε κάθε τελευταίο χωριό της Ελλάδας,σε κάθε δυσπρόσιτο μέρος,ελπίζοντας τουλάχιστον όλα να είναι διαφορετικά για τους μαθητές μας.Κι ας πάμε κάθε μέρα σχολείο με άγχος και απελπισία για το αύριο......Όσο υπάρχουν άνθρωποι με σθένος που γράφουν την αλήθεια,υπάρχει ακόμα ελπίδα.......
-
Καλά θα τρελλαθούμε εντελώς; επειδή θέλει ο Κάτσικας να δημιουργήσει εντυπώσεις; Αφού παραθέτει άρθρα του 1566 που ισχύει απο το 1985!!! Δηλαδή, ΤΩΡΑ εξαπατά το υπουργειο τους εκπαιδευτικούς - και τόσα χρόνια τι έκανε δηλαδή; Αυτό ίσχυε για δύο δεκαετίες τώρα...αν κάποιοι μόλις έμαθαν το νόμο ας πρόσεχαν.
Και στην τελική, γιατί να μην απολυθούν όσοι κρίνονται ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ για διδακιτκό έργο; Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτούς - και όλοι ξερουμε ότι είναι αρκετοί - πρέπει να τους πληρώνουμε.Γιατί στη θέση τους να μη διοριστούν άλλοι, νεώτεροι και ίσως αξιότεροι; Λίγη ψυχραιμια βρε παιδιά!!! Αμέσως θα μας απολύσουν...... Αν κάνουμε σωστά τη δουλειά μας, γιατί να μας απολύσουν; Τώρα αν αυτό που πρωτίστως μας ενδιαφέρει είναι πώς θα βγάλουμε μαύρα, θα εκβιάσουμε ψυχολογικά τους μαθητές μας προκειμένου να τους βάλουμε ένα κ....εικοσάρι στο τετράμηνο, πώς θα γλείψουμε για να έχουμε δεκάωρο στην ΠΔΣ ε, με συγχωρείτε πάρα πολύ, αλλά νομίζω θα πάθουμε ό,τι ακριβώς μας αξίζει.
Ε μα πια!!! Τα πα και ξεθυμανα...αμάν η κλάψα πια...ας οργανωθούμε να δουμε πώς θα περάσουμε το ζόρι του ΔΝΤ (και εμείς που είμαστε μόνιμοι και όσοι θέλουν να γινουν) αλλά στο ενδιάμεσο καλό είναι να κάνουμε και την αυτοκριτική μας!
-
Δεν έχουμε καταλάβει κάτι : ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΝ , ΕΧΟΥΝ ΔΕΣΜΕΥΤΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΞΟΔΕΨΟΥΝ!! Aυτό σημαίνει ότι και νόμους θα "ξεθάψουν" και θα μιλήσουν για εφαρμόγη τους που "τόσα χρόνια δε γινόταν". ΜΗΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ. Τα λόγια του Πάγκαλου περί "συμβατότητας συνταγματος-απολύσεων στο δημόσιο" δεν είναι τυχαία. Προσωπικά δε πιστεύω πάντως ότι θα υπάρξουν συνάδελφοι που είτε θα δεχθούν να γίνουν "μέντορες" είτε ,αμα πιεστούν για οποιοδήποτε λόγο να γίνουν ,θα γίνουν συνειδητά η αιτία να χάσει ένας νέος τη δουλεία του. Άλλωστε μετά από τόοοοση παιδαγωγική και διδακτική κατάρτηση έλεος πια....
-
Καλά θα τρελλαθούμε εντελώς; επειδή θέλει ο Κάτσικας να δημιουργήσει εντυπώσεις; Αφού παραθέτει άρθρα του 1566 που ισχύει απο το 1985!!! Δηλαδή, ΤΩΡΑ εξαπατά το υπουργειο τους εκπαιδευτικούς - και τόσα χρόνια τι έκανε δηλαδή; Αυτό ίσχυε για δύο δεκαετίες τώρα...αν κάποιοι μόλις έμαθαν το νόμο ας πρόσεχαν.
Και στην τελική, γιατί να μην απολυθούν όσοι κρίνονται ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ για διδακιτκό έργο; Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτούς - και όλοι ξερουμε ότι είναι αρκετοί - πρέπει να τους πληρώνουμε.Γιατί στη θέση τους να μη διοριστούν άλλοι, νεώτεροι και ίσως αξιότεροι; Λίγη ψυχραιμια βρε παιδιά!!! Αμέσως θα μας απολύσουν...... Αν κάνουμε σωστά τη δουλειά μας, γιατί να μας απολύσουν; Τώρα αν αυτό που πρωτίστως μας ενδιαφέρει είναι πώς θα βγάλουμε μαύρα, θα εκβιάσουμε ψυχολογικά τους μαθητές μας προκειμένου να τους βάλουμε ένα κ....εικοσάρι στο τετράμηνο, πώς θα γλείψουμε για να έχουμε δεκάωρο στην ΠΔΣ ε, με συγχωρείτε πάρα πολύ, αλλά νομίζω θα πάθουμε ό,τι ακριβώς μας αξίζει.
Ε μα πια!!! Τα πα και ξεθυμανα...αμάν η κλάψα πια...ας οργανωθούμε να δουμε πώς θα περάσουμε το ζόρι του ΔΝΤ (και εμείς που είμαστε μόνιμοι και όσοι θέλουν να γινουν) αλλά στο ενδιάμεσο καλό είναι να κάνουμε και την αυτοκριτική μας!
Δεν είσαι μόνη σου...όταν μάλιστα θα πάψεις να είσαι μειοψηφία, τότε πραγματικά θα είμαστε στο σωστό δρόμο ;)
-
Καλά θα τρελλαθούμε εντελώς; επειδή θέλει ο Κάτσικας να δημιουργήσει εντυπώσεις; Αφού παραθέτει άρθρα του 1566 που ισχύει απο το 1985!!! Δηλαδή, ΤΩΡΑ εξαπατά το υπουργειο τους εκπαιδευτικούς - και τόσα χρόνια τι έκανε δηλαδή; Αυτό ίσχυε για δύο δεκαετίες τώρα...αν κάποιοι μόλις έμαθαν το νόμο ας πρόσεχαν.
Και στην τελική, γιατί να μην απολυθούν όσοι κρίνονται ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ για διδακιτκό έργο; Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτούς - και όλοι ξερουμε ότι είναι αρκετοί - πρέπει να τους πληρώνουμε.Γιατί στη θέση τους να μη διοριστούν άλλοι, νεώτεροι και ίσως αξιότεροι; Λίγη ψυχραιμια βρε παιδιά!!! Αμέσως θα μας απολύσουν...... Αν κάνουμε σωστά τη δουλειά μας, γιατί να μας απολύσουν; Τώρα αν αυτό που πρωτίστως μας ενδιαφέρει είναι πώς θα βγάλουμε μαύρα, θα εκβιάσουμε ψυχολογικά τους μαθητές μας προκειμένου να τους βάλουμε ένα κ....εικοσάρι στο τετράμηνο, πώς θα γλείψουμε για να έχουμε δεκάωρο στην ΠΔΣ ε, με συγχωρείτε πάρα πολύ, αλλά νομίζω θα πάθουμε ό,τι ακριβώς μας αξίζει.
Ε μα πια!!! Τα πα και ξεθυμανα...αμάν η κλάψα πια...ας οργανωθούμε να δουμε πώς θα περάσουμε το ζόρι του ΔΝΤ (και εμείς που είμαστε μόνιμοι και όσοι θέλουν να γινουν) αλλά στο ενδιάμεσο καλό είναι να κάνουμε και την αυτοκριτική μας!
Δεν είσαι μόνη σου...όταν μάλιστα θα πάψεις να είσαι μειοψηφία, τότε πραγματικά θα είμαστε στο σωστό δρόμο ;)
+++
Συμφωνώ απόλυτα, με την επιφύλαξη όμως ότι σε καιρούς μεγάλης κρίσης και πρωτοφανών για τη χώρα συνθηκών, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να καούν τα χλωρά μαζί με τα ξερά...
-
Καλά θα τρελλαθούμε εντελώς; επειδή θέλει ο Κάτσικας να δημιουργήσει εντυπώσεις; Αφού παραθέτει άρθρα του 1566 που ισχύει απο το 1985!!! Δηλαδή, ΤΩΡΑ εξαπατά το υπουργειο τους εκπαιδευτικούς - και τόσα χρόνια τι έκανε δηλαδή; Αυτό ίσχυε για δύο δεκαετίες τώρα...αν κάποιοι μόλις έμαθαν το νόμο ας πρόσεχαν.
Και στην τελική, γιατί να μην απολυθούν όσοι κρίνονται ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ για διδακιτκό έργο; Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτούς - και όλοι ξερουμε ότι είναι αρκετοί - πρέπει να τους πληρώνουμε.Γιατί στη θέση τους να μη διοριστούν άλλοι, νεώτεροι και ίσως αξιότεροι; Λίγη ψυχραιμια βρε παιδιά!!! Αμέσως θα μας απολύσουν...... Αν κάνουμε σωστά τη δουλειά μας, γιατί να μας απολύσουν; Τώρα αν αυτό που πρωτίστως μας ενδιαφέρει είναι πώς θα βγάλουμε μαύρα, θα εκβιάσουμε ψυχολογικά τους μαθητές μας προκειμένου να τους βάλουμε ένα κ....εικοσάρι στο τετράμηνο, πώς θα γλείψουμε για να έχουμε δεκάωρο στην ΠΔΣ ε, με συγχωρείτε πάρα πολύ, αλλά νομίζω θα πάθουμε ό,τι ακριβώς μας αξίζει.
Ε μα πια!!! Τα πα και ξεθυμανα...αμάν η κλάψα πια...ας οργανωθούμε να δουμε πώς θα περάσουμε το ζόρι του ΔΝΤ (και εμείς που είμαστε μόνιμοι και όσοι θέλουν να γινουν) αλλά στο ενδιάμεσο καλό είναι να κάνουμε και την αυτοκριτική μας!
εσένα δηλαδή αν σε αξιολογούσε τώρα ο διευθυντής του σχολείου σου είσαι σίγουρη οτι θα σε έβγαζε κατάλληλη; έχεις καλές σχέσεις με τους συναδέλφους σου, αναγνωρίζουν το έργο σου και συμφωνούν με τις μεθόδους σου ώστε αν γινόταν ένας από αυτούς ο μέντοράς σου να σε αξιολογούσε ως κατάλληλη; ή μήπως το πτυχίο, το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και ο ασεπ σου δίνουν τις δεξιότητες (όχι τη θεωρητική γνώση) για να "κάνεις σωστά τη δουλειά" μέσα στη τάξη; υπάρχει κάποιος από τους τώρα μόνιμους που αν αξιολογούταν στα δυο πρώτα χρόνια του διορισμού του θα έμενε στη θέση του; ο νόμος του 1985 μιλάει για άλλου είδους ακαταλληλότητα από αυτή που θα έχουν τη διακαιοδοσία να καθορίσουν ένας διευθυντής, μέντορας και σύμβουλος. υπάρχουν εκπαιδευτικοί που μπαίνουν στη τάξη και δεν κάνουν μάθημα, που βάζουν κολλητική ταινία στο στόμα των άτακτων παιδιών, τα δένουν στις καρέκλες μέσα στη τάξη, δέρνουν σωματικά και ψυχολογικά τους μαθητές τους, ή βάζουν κάμερες στις τουαλέτες και πουλούν τα βίντεο στο διαδίκτυο. αυτό νοούμε ως ακαταλληλότητα για διδακτικό έργο. και υπάρχουν διευθυντές που απλά δεν σε αφήνουν να προσφέρεις διδακτικό έργο όπως πρέπει, όπως και σχολεία χωρίς υποδομές, και ιδιαιτερότητες σε σχέσεις συναδέλφων, σε σχέσεις συναδέλφων-διευθυντών, διευθυντών-γονέων με αντίστοιχες προτιμήσεις.
-
Για ΟΛΟΥΣ αυτούς τους λόγους λοιπόν που αναφέρεις, ΠΡΕΠΕΙ να προχωρήσει η αξιολόγηση. Για ΟΛΟΥΣ αυτούς τους λόγους πρότεινα ΠΡΩΤΑ να αξιολογηθούν αυτοί που θεωρούνται παλιοί - και πολλοί απ΄αυτούς και παρωχημένοι. Για ΟΛΟΥΣ αυτούς τους λόγους η αξιολόγηση πρέπει να είναι αμφιδρομη - όχι μόνο ο μέντρορας να αξιολογεί τον νεοδιόριστο αλλά και ο νεοδιόριστος τον μέντορα..Γιατί αν ο μέντορας ειναι ο παλαιότερος των συναδέλφων της κάθε ειδικότητας, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο, προβλέπω κάπόιοι να βάζουν τους νέους να τους βγάζουν φωτοτυπίες ή να τους περνάνε τις απουσίες με το σκεπτικό ότι....τους μαθαίνουν τη δουλειά. Ναι, αυτά πρέπει να αντιμετωπιστούν. Και αυτό ακριβώς λέω - να κάνουμε προτάσεις και την αυτοκριτική μας, Να βελτιώσουμε στα σημεία αυτό το νομοσχέδιο που στο σκεπτικό του είναι σωστό - κατά την προσωπική μου άποψη - αλλά
-
Για ΟΛΟΥΣ αυτούς τους λόγους λοιπόν που αναφέρεις, ΠΡΕΠΕΙ να προχωρήσει η αξιολόγηση. Για ΟΛΟΥΣ αυτούς τους λόγους πρότεινα ΠΡΩΤΑ να αξιολογηθούν αυτοί που θεωρούνται παλιοί - και πολλοί απ΄αυτούς και παρωχημένοι. Για ΟΛΟΥΣ αυτούς τους λόγους η αξιολόγηση πρέπει να είναι αμφιδρομη - όχι μόνο ο μέντρορας να αξιολογεί τον νεοδιόριστο αλλά και ο νεοδιόριστος τον μέντορα..Γιατί αν ο μέντορας ειναι ο παλαιότερος των συναδέλφων της κάθε ειδικότητας, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο, προβλέπω κάπόιοι να βάζουν τους νέους να τους βγάζουν φωτοτυπίες ή να τους περνάνε τις απουσίες με το σκεπτικό ότι....τους μαθαίνουν τη δουλειά. Ναι, αυτά πρέπει να αντιμετωπιστούν. Και αυτό ακριβώς λέω - να κάνουμε προτάσεις και την αυτοκριτική μας, Να βελτιώσουμε στα σημεία αυτό το νομοσχέδιο που στο σκεπτικό του είναι σωστό - κατά την προσωπική μου άποψη - αλλά
-
Και κάτι ακόμα - το μεταπτυχιακό που κάνω είναι πάνω στην Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Ένα από τα μαθήματα είναιη Αξιολόγηση. Λοιπόν, με βάση τις νομοθεσίες και τα όσα ισχύουν σε άλλες χώρες - και που θα εφαρμοστούν και εδώ - η αξιολόγηση είναι ένας πολύ μακρύς κατάλογος από δεδομένα ( κλίμακα Λικέρτ λέγεται) με ερωτήσεις τύπου : Ο εκπ/κός χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες (ελάχιστα, αρκετά, πολύ, πάρα πολύ). Ο εκπ/κός φέρνει δικό του υλικό στο μάθημα (σχεδόν ποτέ, αρκετές φορές, πολλές φορές, πάντα)....Θέλω να πω ότι η αξιολόγηση δεν θα είναι η αυθαίρετη άποψη του όποιου μέντορα. Δε θα γράψει ας πούμε "δε μου αρέσουν τα ρούχα του και νομίζω ότι μιλάει πιο καλιαρντά από ό,τι συνήθως". Θα πρέπει να αιτιολογήσει την άποψή του - αν ας πούμε πει "προτείνω τη μετάταξη του υπαλλήλου θα πρέπει να το δικαιολογήσει, να πει ας πούμε "γιατί δεν προσέρχεται έγκαρια στην τάξη, γιατί δεν κάνει εφημερίες και διοικητικές εργασίες όπως προβλέπεται, γιατί δεν χρησιμοποιεί κατάλληλες παιδαγωγικές μεθόδους, γιατί δεν μπορεί να επιβάλλει τον έλεγχο μέσα στην τάξη, γιατί ξεσπάει σε κλάματα μπροστά στα παιδιά, γιατί έχει ψυχολογικά προβλήματα, γιατί κάνει λάθη πάνω στο γνωστικό του αντικείμενο, γιατί δε συμμετέχει στη σχολική ζωή, γιατί είναι οκνηρός στην άσκηση των καθηκόντων του κοκ...."
-
....
πολύ σωστά martha. Ας μην ξεκινάμε ποιος θα με αξιολογήσει και τι θα μου κάνει; Γιατί; Εμείς οι αδιόριστοι ξέρουμε ποιος μας αξιολογεί στον ΑΣΕΠ;