Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Maro στις Μαΐου 12, 2010, 03:23:16 pm
-
Με δεδομενο οτι αμεσα οι συλλογοι διδασκοντων πρεπει να τοποθετηθουν επι του θεματος,τι σκοπευετε να κανετε;
Στο σχολειο που βρισκομαι αποφασισαμε οτι στο πρακτικο του συλλογου μας θα τοποθετηθουμε αρνητικα.
Υπο αυτες τις συνθηκες(περικοπες πασης φυσεως,ασφαλιστικο, υποχρηματοδοτηση,)νομιζουμε οτι οι προθεσεις του υπουργειου δεν αφορουν τη βελτιωση της παρεχομενης Εκπ/σης αλλα προοιωνιζουν εκκαθαρισεις του εκπ/τικου προσωπικου.
Νοικοκυρεψαν ολα τ' αλλα και το μονο που εμεινε ειναι η αξιολογηση;
Οταν σημερα υπαρχουν σχολικες μοναδες σε πυλωτες πολυκατοικιων δεν μας πειθουν για το ενδιαφερον τους!
Ευχαριστουμε αλλα δεν προκειται να καταπιουμε το χαπι!
-
Στο σχολείο μου δεν έχουμε κάνει ακόμα σύλλογο για το συγκεκριμένο θέμα.
Πάντως και εγώ είμαι πολύ καχύποπτη με το συγκεκριμένο θέμα.
Ειδικά ότι αποστέλλεται εγκύκλιος με διατύπωση όπως...βασικό στόχο την αλλαγή της κουλτούρας των σχολείων...
τα σχολεία πρέπει να προγραμματίζουν, να υλοποιούν, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να αντιμετωπίζουν αδυναμίες λάθη και προβλήματα...
υποχρέωση της πολιτείας και του υπουργείου ΠΔ
-
Κ εμείς σήμερα συνεδριάσαμε με αφορμή το εντελώς ασαφές φυλλάδιο που απέστειλε στα σχολεία το ΥπΕΠΘ (εγώ ακόμη έτσι το λέω κ ας άλλαξε η ονομασία του. Εκείνο το καινούριο όνομα δεν έχει κανένα φωνήεν, βρε παιδί μου! :o )
Ο σύλλογος ήταν μοιρασμένος.
Σε καινούρια συνεδρίαση τον Σεπτέμβρη θα τοποθετηθούν οριστικά επί του θέματος.
Σε μια πρώτη άτυπη ψηφοφορία εγώ ψήφισα λευκό. Άλλοι πάλι θα αποφασίσουν για μένα, όπως αποφάσισαν κ τώρα περί αυτοαξιολόγησης, χωρίς να ερωτηθούν οι άμεσα εμπλεκόμενοι σε αυτή, δηλαδή το διδακτικό προσωπικό.
Εξάλλου, όταν κ αν αλλάξει η κυβέρνηση, θα σταματήσει κ η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, οπότε... ;) ;D
-
Θα τοποθετηθώ αρνητικά στο σύλλογο γιατί: 1. Ο εκπαιδευτικός έχει στοχοποιηθεί και βάλλεται ως ο μοναδικός υπαίτιος για την αρνητική εικόνα της εκπαίδευσης. 2. Ο εκπαιδευτικός πλήττεται οικονομικά. 3. Ο εκπαιδευτικός δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που επιδρά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν είναι υπεύθυνος για το περιεχόμενο των βιβλίων και τη διδασκόμενη ύλη, δεν έχει καθορίσει αυτός τους στόχους της εκπαίδευσης (=εξετάσεις). Δεν μπορεί να επηρεάσει το κοινωνικό, πολιτιστικό επίπεδο των μαθητών και της ελληνικής οικογένειας από το οποίο επηρεάζεται η σχολική επίδοση και η εκπαιδευτική διαδικασία. 4. Η γενικότερη πορεία της χώρας, με την μονόπλευρη επίθεση σε δικαιώματα, δεν πείθει ότι μπορεί να υπάρξει αξιοκρατία. Αυτά εν συντομία. Εξάλλου πρόκειται για ένα γενικότερο θέμα στο οποίο πρέπει και έχει τοποθετηθεί το συνδικαλιστικό κίνημα εδώ και καιρό και η συζήτηση ξεφεύγει πολύ από τα πλαίσια ενός συλλόγου διδασκόντων. Οπότε η όλη συζήτηση (για πιλοτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης) είναι χωρίς νόημα, γιατί δεν μπορεί να αγνοηθούν όλοι αυτοί οι γενικότεροι παράγοντες που ανέφερα.
-
Σέβομαι όσα λέτε ωστόσο προσωπικά θα ταχθώ μάλλον υπέρ του να προσπαθήσουμε....δε μπορώ να καταδικάσω κάτι πριν δω τι ακριβώς είναι....είμαι μεν επιφυλακτική αλλά όχι αρνητική. Η αξιολόγηση χρειάζεται - σε πολλές περιπτώσεις επιβάλλεται κιόλας - και νομίζω ότι αν κάποιος κάνει καλά αυτό που πρέπει, δεν έχει να φοβηθει και τίποτα.
Επίσης, δεδομένης της...βρώμας που κυκλοφορεί για τον κλάδο μας - ότι είμαστε τεμπέληδες κτλ κτλ - ( και για να είμαστε ειλικρινείς, πολλοί απο εμάς, είναι) μάλλον πρέπει να πείσουμε περί του αντιθέτου, να αποκτήσουμε κοινωνικό έρισμα, και μετά ΕΝΩΜΕΝΟΙ να παλέψουμε σε ό,τι μας αδικεί και μας προσβάλλει ως λειτουργούς.
Άρα, καταλήγω στο να διατυπώσουμε προτάσεις για βελτίωση του πλαισίου αυτοαξιολόγησης των σχολείων, αλλά όχι να το απορρίπτουμε και εντελώς.
-
Σέβομαι όσα λέτε ωστόσο προσωπικά θα ταχθώ μάλλον υπέρ του να προσπαθήσουμε....δε μπορώ να καταδικάσω κάτι πριν δω τι ακριβώς είναι....είμαι μεν επιφυλακτική αλλά όχι αρνητική. Η αξιολόγηση χρειάζεται - σε πολλές περιπτώσεις επιβάλλεται κιόλας - και νομίζω ότι αν κάποιος κάνει καλά αυτό που πρέπει, δεν έχει να φοβηθει και τίποτα.
Επίσης, δεδομένης της...βρώμας που κυκλοφορεί για τον κλάδο μας - ότι είμαστε τεμπέληδες κτλ κτλ - ( και για να είμαστε ειλικρινείς, πολλοί απο εμάς, είναι) μάλλον πρέπει να πείσουμε περί του αντιθέτου, να αποκτήσουμε κοινωνικό έρισμα, και μετά ΕΝΩΜΕΝΟΙ να παλέψουμε σε ό,τι μας αδικεί και μας προσβάλλει ως λειτουργούς.
Άρα, καταλήγω στο να διατυπώσουμε προτάσεις για βελτίωση του πλαισίου αυτοαξιολόγησης των σχολείων, αλλά όχι να το απορρίπτουμε και εντελώς.
Συμφωνώ.
Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσουμε να βλέπουμε καχύποπτα κάθε νέα πρόταση και να την ακυρώνουμε στην πράξη παραμένοντας στα ίδια. Είμαι υπέρ της αξιολόγησης. Όταν δεν μας αρέσει μια πρόταση, οφείλουμε να αντιπροτείνουμε κάτι που θα αξιολογεί το εκπαιδευτικό έργο με πιο αντικειμενικό τρόπο. Όσοι είναι κατά της αξιολόγησης γενικά, έχουν κάτι να κρύψουν ή έχουν πολύ χαμηλή αυτοεκτίμηση...
Μια σκέψη: Κάποιος μπορεί εύκολα να αξιολογήσει τον τρόπο που βαθμολόγησε ένας εκπαιδευτικός μια τάξη. Μπορεί να αναλύσει την διαφορά ανάμεσα στον προφορικό και γραπτό βαθμό σε έναν μεγάλο αριθμό μαθητών που έχουν βαθμολογηθεί από έναν συγκεκριμένο εκπαιδευτικό. Με μια γρήγορη στατιστική μελέτη μπορουν να βγουν συμπεράσματα και για την δουλειά του εκπαιδευτικού, αλλά και για την ικανότητά του να αξιολογήσει μαθητές. Αν ο εκπαιδευτικός κριθεί έτσι ανεπαρκής, μπορεί να βοηθηθεί στοχευμένα με τα κατάλληλα επιμορφωτικά σεμινάρια. Επιπλέον ένας τέτοιος εκπαιδευτικός δεν θα μπορούσε να αξιολογήσει στην Γ' Λυκείου, στην περίπτωση που ο βαθμός απολυτηρίου θα έπαιζε στο μέλλον πιο σημαντικό ρόλο.
Ωχ! Τους δίνω ιδέες... ; :D :D
-
Χαιρομαι που ανοιξατε αυτο το θεμα. Εμεις το συζητησαμε λιγο σημερα σε συλλογο, οι περισσοτεροι ειναι κατα, για ολους τους λογους που αναφερατε αλλα κυριως γιατι ειναι ασαφης ο τροπος με τον οποιο θα γινει η αξιολογηση. Ο Διευθυντης ειναι υπερ της ιδεας, ειπε οτι θα γινει ενημερωση στο προσεχες χρονικο διαστημα και θα επανελθει με πληροφοριες!
Κι εγω πιστευω πως οποιος δουλευει, δεν ειναι αναγκη να ειναι κορυφαιος εκπαιδευτικος, απλως να κανει τη δουλεια του με ειλικρινεια, δεν εχει λογο να φοβαται. Υπαρχουν ομως πολλοι συναδελφοι που δουλευουν τον κοσμο και αυτοι θα πρεπει με καποιο τροπο να συνετιστουν.
-
Ο δικός μας διευθυντής είπε ότι για να δελεάσουν τους διευθυντές τους υπόσχονται πολλά τόσο για την εξέλιξη τους όσο και για το ίδιο το σχολείο. Ο μικρός μας σύλλογος απέρριψε την πρόταση ομόφωνα. Όσο το πλαίσιο είναι ασαφές δεν μπορούμε να πάρουμε μια απόφαση δεσμευτική τη στιγμή που κάπου παρακάτω μπορεί να αλλάξουν τους κανόνες του παιχνιδιού.Ναι στην αξιολόγηση αλλά κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις.
-
" Όσο το πλαίσιο είναι ασαφές δεν μπορούμε να πάρουμε μια απόφαση δεσμευτική τη στιγμή που κάπου παρακάτω μπορεί να αλλάξουν τους κανόνες του παιχνιδιού.Ναι στην αξιολόγηση αλλά κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις."
+++
-
Αν η αξιολόγηση είναι σωστή και αντικειμενική, ίσως προοιωνίζει ένα καλύτερο εκπαιδευτικό μέλλον. Θα είναι όμως; Τα μέτρα παίρνονται με τέτοια ταχύτητα που σε κάνουν να απορείς για την ποιότητά τους. Μάθατε για τα πιλοτικά προγράμματα ανάλυσης του εκπαιδευτικού έργου σε δύο σχολεία κάθε νομού με καθεστώς επιτήρησης;
-
Πάντως σε εμάς η σύμβουλος προσχολικής αγωγής μας κάλεσε για να μας ενημερώσει για την αυτοαξιολόγηση και να μας προτρέψει να δεχθούμε (κατόπιν συνεδριάσεως των νηπιαγωγών του σχολείου) να ενταχθεί το νηπιαγωγείο μας στο πρόγραμμα καθώς όπως είπε θα έρθουν πολλά χρήματα στο σχολείο.
-
Εμείς το απορρίψαμε με μεγάλη πλειοψηφία, λόγω δυσπιστίας ότι δε θα υπάρξει ποτέ αξιοκρατία (αναφέρθηκαν παραδείγματα που η ύπαρξη αξιολογημένου έργου από προηγούμενα προγράμματα αγνοήθηκε ή απορρίφθηκε από τους "αποπάνω") και επίσης γιατί με το "δυναμικό" του σχολείου μας δε μπορεί να συμπέσουν οι δικοί μας στόχοι (για καλό μάθημα, μόρφωση, καλλιέργεια, γνώση κ.λπ.) με των μαθητών-γονιών ("να πάρουμε το "χαρτί" όπως-όπως).