Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ86 Πληροφορικής => Μήνυμα ξεκίνησε από: peteruoi στις Ιουνίου 03, 2010, 03:55:57 pm
-
4.
Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και αποκλειστικά για τη διδασκαλία όλων των γνωστικών αντικειμένων , συστήνονται κλάδοι των αντίστοιχων ειδικοτήτων (Π.Ε.05, Π.Ε.07, Π.Ε.08, Π.Ε.19, Π.Ε.20 και ΠΕ 32) και αντίστοιχος αριθμός οργανικών θέσεων, με κοινή Υπουργική Απόφαση που προωθείται. Το σύνολο των θέσεων ειδικοτήτων θα καλυφθεί από το υπάρχον προσωπικό στα σχολεία αυτά και για τις περιπτώσεις των επιπλέον κενών από το πλεονάζον προσωπικό ειδικοτήτων στη
-
Αυτο, στην συνολικότερη ..μαυρίλα των ημερών, νομίζω ότι δίνει μια σαφέστατη ανακούφιση στον κλάδο της πληροφορικής. Δεν ξέρω αν το πέτυχαμε εμείς ή η κοινή λογική που ίσως να υπάρχει ώρες ωρες στο υπουργείο πάντως είναι θετικότατο που αποσαφηνίστηκε (ε ναι δε μπορεί ένας αυτοδίδαχτος χρηστης υπολογιστή να ναι και καθηγητής πληροφορικής πως να το κανουμε;;)... ας μην μεμψημοιρούμε συνάδελφοι γιατι να διαβάζω κατα καιρούς πολλά ανυπόστατα να γράφονται στο forum!! Ακόμη και αν φέτος 'παιξουν κυρίως' τα δημοτικά με μόνιμους ... τις επόμενες χρονιες θα ανοίξουν οργανικες θέσεις!!!
-
συνάδελφοι, βλέπει κανείς στις διευκρινίσεις τον κλάδο ΠΕ16 Μουσικής;;;;; Τι απέγινε;;;;
-
Έχει βγάλει κανείς άκρη για τον αριθμό των οργανικών θέσεων;
-
-
το ωράριο για καθηγητές είναι 21 ώρες...και σκέφτομαι ότι την συμφέρει να μην προσλάβει με οργανικές αλλά με αναπληρωτές(όσο οξύμωρο και αν ακούγεται) τουλάχιστον για τον δικό μου τομέα(ΠΕ32)
-
Στους ΠΕ19-20 έχει ζήτησει ήδη αποσπάσεις στη πρωτοβάθμια μονιμων εκπαιδευτικων. Οποιος πάρει τέτοια απόσπαση θα χει 24 ώρες στην πρωτοβάθμια εξ ολοκλήρου(που θα 'ισοβαθμούν' με 21 ωρες στη δευτεροβάθμια). Δυστυχως εμείς είμαστε κλάδος με πολλές υπεραριθμιες .. τωρα όσα κένα μεινουν υποθέτω και γω ότι θα τα καλύψει με αναπληρωτές και αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου.
-
το ωράριο για καθηγητές είναι 21 ώρες...και σκέφτομαι ότι την συμφέρει να μην προσλάβει με οργανικές αλλά με αναπληρωτές(όσο οξύμωρο και αν ακούγεται) τουλάχιστον για τον δικό μου τομέα(ΠΕ32)
24 ώρες είναι το ωράριο των διδασκόντων στην Α/θμια
-
Δεν θέλω να σας απογοητεύσω αλλά έχω την εντύπωση ότι κανείς από εσάς δεν διάβασε όλο το έγγραφο...
...να παρέχονται σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές εμπειρίες μάθησης που να σχετίζονται με την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διαδικασία με οριζόντιο τρόπο που να αφορά όλα τα μαθήματα. Ωστόσο, ως μεταβατικό στάδιο μπορεί να εισαχθεί η Πληροφορική, ως ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, προκειμένου να δοθεί η ευχέρεια στους μαθητές να εξοικειωθούν με την επιστήμη των υπολογιστών...
Η Πληροφορική θα διδάσκεται ως γνωστικό αντικείμενο σε ένα ΜΕΤΑ
-
Δεν θέλω να σας απογοητεύσω αλλά έχω την εντύπωση ότι κανείς από εσάς δεν διάβασε όλο το έγγραφο...
...να παρέχονται σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές εμπειρίες μάθησης που να σχετίζονται με την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διαδικασία με οριζόντιο τρόπο που να αφορά όλα τα μαθήματα. Ωστόσο, ως μεταβατικό στάδιο μπορεί να εισαχθεί η Πληροφορική, ως ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, προκειμένου να δοθεί η ευχέρεια στους μαθητές να εξοικειωθούν με την επιστήμη των υπολογιστών...
Η Πληροφορική θα διδάσκεται ως γνωστικό αντικείμενο σε ένα ΜΕΤΑ
-
http://www.alfavita.gr/ank_b/ank3_6_10_1526.php
1. συστήνονται κλάδοι των αντίστοιχων ειδικοτήτων (ΠΕ19)
2. και αντίστοιχος αριθμός οργανικών θέσεων
3. για τις περιπτώσεις των επιπλέον κενών από το πλεονάζον προσωπικό ειδικοτήτων στη
-
....
7. ....
Απώτερος στόχος είναι η πιστοποίηση του βαθμού κατάκτησης των βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων όσον αφορά τις ΤΠΕ κατά τη διάρκεια της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης.
Εδώ αξίζει ένα μεγάλο μπράβο η Διαμάντω!
-
Οι δάσκαλοι επιθυμούν την εισαγωγή των ΤΠΕ με ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ τρόπο. Την ίδια επιθυμία εξέφρασε και η υπουργός στο συνέδριο της ΠΕΚΑΠ.
Σε αυτή την περίπτωση ο πληροφορικός δεν θα έχει γνωστικό αντικείμενο μέσα στο σχολείο. Απλά θα ασκεί τεχνικό έργο. Δεν ξέρω κατά πόσο μια τέτοια αρμοδιότητα μπορεί να του εξασφαλίσει οργανικότητα --> μονιμότητα (σε εποχές ΔΝΤ).
Θεωρώ ότι πρέπει να ζητήσουμε επεξηγήσεις για το τι σημαίνει ΜΕΤΑ
-
Δεν θα ισχύει ότι και στην β/θμια δηλαδή ως εργαστηριακό μάθημα αν υπάρχουν >15 μαθητές (σύμφωνα με τροπολογία Λυκουρέντζου, παλιά ήταν 10) τότε πρέπει να υπάρχει δεύτερος εκπαιδευτικός. Πστεύω χρειάζονται κοντά 1000 οργανικές.
-
Ακόμα δεν μπήκε η πληροφορική στα Δημοτικά και δεχόμαστε επίθεση.
Στο άρθρο του Γιώργου Σιγάλα http://www.alfavita.gr/ank_b/ank6_6_10_1949.php
λέει ένα σωρό ανακρίβειες και λάθη μόνο και μόνο για να μη μπει η πληροφορική στα δημοτικά.
Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) που εισάγονται επί δίωρο σε όλες τις τάξεις άραγε μπορούν να λειτουργήσουν σε μια εποχή οικονομικής δυσπραγίας; Για κάθε Ψηφιακή Τάξη και για κάθε σχολείο χρειάζεται ένας δαπανηρός εξοπλισμός και αρκετές προϋποθέσεις, όπως ψηφιακός πίνακας, προτζέκτορας, laptops για όλα τα παιδιά, server για τον εκπαιδευτικό, hardware, πλατφόρμα επικοινωνίας, software συνοδευμένο από νέο διδακτικό ψηφιακό υλικό, σύνδεση με Internet, επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς, σχεδιασμός εξειδικευμένων διδακτικών προγραμμάτων και μεθοδολογιών, άτομα για τεχνική υποστήριξη, και χρηματοδότηση για αναβαθμίσεις, τεχνική υποστήριξη κ.ά. Εξίσου σημαντικό όμως είναι το περιεχόμενο αυτού του μαθήματος. Η Πληροφορική στο σχολείο έχει σα στόχο να χρησιμοποιηθεί ως σύγχρονο μέσο για να επιτευχθούν οι στόχοι και να προσεγγιστούν οι γνώσεις των γνωστικών αντικειμένων του σχολείου γρηγορότερα και από ποικίλες πηγές. Η εκμάθηση μόνο του χειρισμού του μέσου επί δίωρο σε όλες τις τάξεις είναι μια άχρηστη γνωστική εξειδίκευση για το Δημοτικό σχολείο. Ο στόχος της πιστοποίησης μέσα στο δημόσιο σχολείο για τις γνώσεις στην Πληροφορική μπορεί και πρέπει να γίνει στο Γυμνάσιο – Λύκειο. Πληροφορική και νέες τεχνολογίες πρέπει να χρησιμοποιεί ο δάσκαλος και οι μαθητές του σε ένα ποσοστό διδάσκοντας όλα τα γνωστικά αντικείμενα, και όχι περιχαρακώνοντας την Πληροφορική σαν διακριτό γνωστικό αντικείμενο, το οποίο προφανώς θα το διδάξει ένας από τους εκατοντάδες διορισμένους ήδη καθηγητές της Πληροφορικής, οι οποίοι είναι σήμερα υπεράριθμοι. Ο καθηγητής Πληροφορικής δεν είναι σε θέση να διδάξει τα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα του Δημοτικού σχολείου μέσω computer. Θα διδάσκει μόνο το αντικείμενό του, αλλά αυτός δεν είναι προφανώς ο σκοπός της Πληροφορικής στο Δημοτικό σχολείο. Χρειάζεται απλώς να δημιουργηθούν οι Ψηφιακές τάξεις σε κάθε σχολείο και να εκπαιδευτούν οι δάσκαλοι στη χρήση τους. Δε χρειάζεται ούτε μάθημα, ούτε ειδικότητα, ούτε ώρα μέσα στο Δημοτικό σχολείο, όπως γίνεται άλλωστε και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.
Μήπως πρέπει να συντάξουμε μία απάντηση ώστε να ακουστούμε επιτέλους?
-
μόλις διάβασα το παραπάνω άρθρο!υπέροχα! βγήκε ο σύμβουλος των καλλιτεχνικών μαθημάτων να πει ότι είναι άχρηστη η πληροφορική. ας βγει τώρα ο σύμβουλος πληροφορικής (που μάλλον δεν υπάρχει) να πει ότι είναι άχρηστα τα καλλιτεχνικά μαθήματα. γιατί τέτοια εμπάθεια δηλαδή? δεν μπορώ να καταλάβω. ακόμα δεν ξέρουμε τι πρόκειται να γίνει και άρχισαν οι διάφοροι κλάδοι να κατηγορούν ο ένας τον άλλο. και πάνω απ' όλα είμαστε όλοι "παιδαγωγοί" και "εκπαιδευτικοί" με αρχηγό την υπουργό που λέει "πρώτα ο μαθητής".
είναι στη φύση του Έλληνα τελικά το "ο θάνατός σου η ζωή μου"
-
Και απο πολλούς δασκάλους δεχόμαστε "επίθεση" αν θέλετε να ξέρετε. Σκέφτονται το μέλλον τους, όταν δεν θα διορίζονται αμέσως μετά την ορκωμοσία τους, και ανησυχούν. Κάπου πρέπει να αξιοποιήσουν το πιστοποιητικό τους στα windows και στο word.
(Εννοείται οτι δεν αναφέρομαι στο σύνολο. Το διευκρινίζω για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις. Μεγάλο ποσοστό δασκάλων και λοιπών συναδέλφων υποστηρίζουν την είσοδο μας στα δημοτικά)
Όσο για το ποιός πρέπει να απαντήσει...προφανώς κάποιος σύλλογος όπως πχ η ΕΠΕ.
-
Ξαφνικά η τεχνοκράτης Μηχανικός Διαμάντω έγινε καλή επειδή είδαμε φως στο τούνελ..ε ρε "ξύλο" που θέλουμε ορισμένοι...πάντως ρε μάγκες ειλικρινά..αν καταφέρει να κάνει "ανθρώπους" τον πιο μίζερο κλάδο της ελληνικής κοινωνίας θα έχουμε κάνει ένα βήμα ως κράτος και θα υπάρξει κάποιο μέλλον για μας και τα παιδιά μας..μακάρι να τα καταφέρει..άκους εκεί αντιδράσεις που ο καθηγητής θα κάνει υπερωρία 5 ώρες..σιγά συνάδελφοι μην σκίσουμε κανά καλσόν από τις πολλές ώρες δουλειάς..δεν ντρεπόμαστε λέω εγώ...
-
συνάδελφοι, βλέπει κανείς στις διευκρινίσεις τον κλάδο ΠΕ16 Μουσικής;;;;; Τι απέγινε;;;;
Στη διευκρίνηση δεν περιλαμβάνονται ούτε οι ειδικότητες των γυμναστών και των αγγλικών (εκτός από εκείνη της μουσικής) λόγω του ότι ήδη υφίστανται ως ειδικότητες στην α/θμια εκπαίδευση. Υπενθυμίζω: αυξάνονται οι ώρες του υποχρεωτικού ωραρίου για τις τάξεις της Α' και
-
άκους εκεί αντιδράσεις που ο καθηγητής θα κάνει υπερωρία 5 ώρες..σιγά συνάδελφοι μην σκίσουμε κανά καλσόν από τις πολλές ώρες δουλειάς..δεν ντρεπόμαστε λέω εγώ...
Υποχρεωτική υπερωρία για 7.30 την ώρα;;;;; Αυτό είναι εκμετάλλευση, από οικονομικής απόψεως χειρότερη από αυτή που έκανε στους ωρομίσθιους!
-
άκους εκεί αντιδράσεις που ο καθηγητής θα κάνει υπερωρία 5 ώρες..σιγά συνάδελφοι μην σκίσουμε κανά καλσόν από τις πολλές ώρες δουλειάς..δεν ντρεπόμαστε λέω εγώ...
Υποχρεωτική υπερωρία για 7.30 την ώρα;;;;; Αυτό είναι εκμετάλλευση, από οικονομικής απόψεως χειρότερη από αυτή που έκανε στους ωρομίσθιους!
Δε θα τους χαλάσει ακριβώς τους διορισμένους να παίρνουν 150 ευρώ παραπάνω το μήνα για 5 ώρες παραπάνω τη βδομάδα, ειδικά τώρα με τις περικοπές που γίνονται. Πρέπει σιγά σιγά να σκεφτόμαστε με τα νέα δεδομένα της κρίσης και/ή της πτώχευσης. Καλό το να ζητάμε "παπάδες" όπως κάνει π.χ. το ΚΚΕ αλλά πρέπει να είμαστε και λίγο ρεαλιστές.
-
άκους εκεί αντιδράσεις που ο καθηγητής θα κάνει υπερωρία 5 ώρες..σιγά συνάδελφοι μην σκίσουμε κανά καλσόν από τις πολλές ώρες δουλειάς..δεν ντρεπόμαστε λέω εγώ...
Υποχρεωτική υπερωρία για 7.30 την ώρα;;;;; Αυτό είναι εκμετάλλευση, από οικονομικής απόψεως χειρότερη από αυτή που έκανε στους ωρομίσθιους!
Δε θα τους χαλάσει ακριβώς τους διορισμένους να παίρνουν 150 ευρώ παραπάνω το μήνα για 5 ώρες παραπάνω τη βδομάδα, ειδικά τώρα με τις περικοπές που γίνονται. Πρέπει σιγά σιγά να σκεφτόμαστε με τα νέα δεδομένα της κρίσης και/ή της πτώχευσης. Καλό το να ζητάμε "παπάδες" όπως κάνει π.χ. το ΚΚΕ αλλά πρέπει να είμαστε και λίγο ρεαλιστές.
Με όσους το συζήτησα πάντως τους χάλασε .... δεν αξίζει για 150 ευρώ την ώρα να κάνεις πέντε ώρες παραπάνω, ειδικά να είσαι νεοδιόριστος (και έχεις 21 ώρες) οι 26 ώρες μάθημα είναι πραγματικά πάρα πολλές (δεν είναι η σωματική κούραση μεγάλη αλλά η ψυχολογική). Αν τα έχεις ανάγκη είναι προτιμότερο να βρεις άλλον τρόπο να τα μαζέψεις (π.χ. ιδιαίτερα).
-
Με όσους το συζήτησα πάντως τους χάλασε .... δεν αξίζει για 150 ευρώ την ώρα να κάνεις πέντε ώρες παραπάνω, ειδικά να είσαι νεοδιόριστος (και έχεις 21 ώρες) οι 26 ώρες μάθημα είναι πραγματικά πάρα πολλές (δεν είναι η σωματική κούραση μεγάλη αλλά η ψυχολογική). Αν τα έχεις ανάγκη είναι προτιμότερο να βρεις άλλον τρόπο να τα μαζέψεις (π.χ. ιδιαίτερα).
Για βρες ιδιαίτερα στον κλαδο μας...
ιεκ, κεε κτλ δεν πληρώνουν συντομα....
-
Με όσους το συζήτησα πάντως τους χάλασε .... δεν αξίζει για 150 ευρώ την ώρα να κάνεις πέντε ώρες παραπάνω, ειδικά να είσαι νεοδιόριστος (και έχεις 21 ώρες) οι 26 ώρες μάθημα είναι πραγματικά πάρα πολλές (δεν είναι η σωματική κούραση μεγάλη αλλά η ψυχολογική). Αν τα έχεις ανάγκη είναι προτιμότερο να βρεις άλλον τρόπο να τα μαζέψεις (π.χ. ιδιαίτερα).
Για βρες ιδιαίτερα στον κλαδο μας...
ιεκ, κεε κτλ δεν πληρώνουν συντομα....
Το ξέρω πολύ καλά ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο ... επειδή ζορίζουν όμως πολύ τα οικονομικά μάλλον θα αναγκαστούμε όλοι να ρίξουμε πολύ τις τιμές και (θέλω να) πιστεύω ότι κάτι θα βρεθεί. Όχι όμως και 7.30 ευρώ την ώρα (και τα ιδιαίτερα σε κούραση δε συγκρίνονται με τάξη με αφηνιασμένα θηρία).
-
Στα ΙΕΚ να δείτε πως θα πέσουν τα ωρομίσθια απο Σεπτέμβρη...θα τα δούμε και δεν θα τα πιστεύουμε. Ήδη ξέρω οτι πηγαίνουνε συνάδερφοι και ζητάνε δουλειά με 6
-
ιεκ, κεε κτλ δεν πληρώνουν συντομα....
Δεν είμαι απόλυτα σίγουρη, αλλά έχω την εντύπωση ότι και οι υπερωρίες των μονίμων καθυστερούν πολύ...
-
Στα ΙΕΚ να δείτε πως θα πέσουν τα ωρομίσθια απο Σεπτέμβρη...θα τα δούμε και δεν θα τα πιστεύουμε. Ήδη ξέρω οτι πηγαίνουνε συνάδερφοι και ζητάνε δουλειά με 6
-
Στα ΙΕΚ να δείτε πως θα πέσουν τα ωρομίσθια απο Σεπτέμβρη...θα τα δούμε και δεν θα τα πιστεύουμε. Ήδη ξέρω οτι πηγαίνουνε συνάδερφοι και ζητάνε δουλειά με 6
-
Θα ήθελα να ρωτήσω αν σε αυτα τα 800 σχολεία του χρόνου θα διδάσκουν ωρομίσθιοι που ήταν φέτος ή αναπληρωτές ή αν υπάρχει περίπτωση να γίνει ΑΣΕΠ για να καλυφθούν οι θέσεις;
-
αν και δεν ανηκω στον κλαδο σας χαιρομαι παρα πολυ που επιτελους ανοιξαν οι θεσεις!! αυτο που με προβληματιζει ομως ειναι το εξης..που θα βρεθουν 800(αν οχι περισσοτεροι) πληροφορικοι με παιδαγωγικη επαρκεια για να διδαξουν?! γιατι αν δεν κανω λαθος η Διαμαντοπουλου τονισε πως κανενας δν θα μπορει πλεον ουτε καν να συμετασχει σε διαγωνισμο ασεπ χωρις αυτην...
-
κ κατι ακομη...καποιος με βασικο πτυχιο ασχετο με τον κλαδο σας,αλλα με παιδαγωγικη επαρκεια και μεταπτυχιακο πανω στις ΤΠΕ εχει το δικαιωμα να διεκδικει μια απο αυτες τις θεσεις?
-
κ κατι ακομη...καποιος με βασικο πτυχιο ασχετο με τον κλαδο σας,αλλα με παιδαγωγικη επαρκεια και μεταπτυχιακο πανω στις ΤΠΕ εχει το δικαιωμα να διεκδικει μια απο αυτες τις θεσεις?
Tsampika τις θέσεις, σχεδόν στο σύνολο τους, θα τις καταλάβουν οι υπεράριθμοι των κλάδων ΠΕ19=ΠΕ20. Για ότι ψιλά περισσέψουν το λογικό είναι να πάρουν αναπληρωτές γιατί οι ώρες είναι πολλές και "υποτίθεται" ότι όπου γίνεται φέτος θα προτιμήσουν αναπληρωτές και όχι ωρομίσθιους.
Όσον αφορά την ερώτηση σου, η οποία, πιστεύω χωρίς να είχες την πρόθεση, είναι άκρως προσβλητική για τους ανθρώπους του κλάδου μας, είναι κατηγορηματικά ΟΧΙ. Δηλαδή αν εμείς κάνουμε ένα μεταπτυχιακό στην Ιατρική να πάμε να χειρουργήσουμε ανθρώπους ? Γι' αυτό υπάρχουν τα πτυχία, αλλιώς θα πηγαίναμε όλοι σε γενικές σχολές τύπου "Θετικών Επιστημών" και θα μπορούσαμε να διδάξουμε και να κάνουμε τα πάντα !
-
Καλά τα λες φίλε "thymiaras" γιατί στο τέλος θα τρελαθούμε για όλες τις αδικίες που γίνονται στον κλάδο μας όπως όλοι αυτοί από άσχετες σχολές και κάποιες ώρες σεμιναρίων πήραν τις θέσεις μας στα σχολεία και ερχόμαστε πια να μιλάμε για υπεράριθμος Πληροφορικής, μιας νέας σχολής που κορέστηκε πριν καλά καλά το καταλάβουμε..
Είδατε στις ανακοινώσεις το θέμα e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε: Σχετικά με τη διδασκαλία μαθημάτων Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο; Δεν έχω καταλάβει καλά..Εκεί που λέγαμε ωραία άνοιξαν θέσεις τώρα θα μας τι πάρουν; Θα τρελαθώ..
-
Καλά τα λες φίλε "thymiaras" γιατί στο τέλος θα τρελαθούμε για όλες τις αδικίες που γίνονται στον κλάδο μας όπως όλοι αυτοί από άσχετες σχολές και κάποιες ώρες σεμιναρίων πήραν τις θέσεις μας στα σχολεία και ερχόμαστε πια να μιλάμε για υπεράριθμος Πληροφορικής, μιας νέας σχολής που κορέστηκε πριν καλά καλά το καταλάβουμε..
Είδατε στις ανακοινώσεις το θέμα e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε: Σχετικά με τη διδασκαλία μαθημάτων Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο; Δεν έχω καταλάβει καλά..Εκεί που λέγαμε ωραία άνοιξαν θέσεις τώρα θα μας τι πάρουν; Θα τρελαθώ..
Φίλε wildness και γω διάβασα τη συγκεκριμένη επιστολή (http://www.alfavita.gr/ank_b/ank14_6_10_1135.php (http://www.alfavita.gr/ank_b/ank14_6_10_1135.php) και αν και συμφωνώ σε ορισμένα σημεία, δε μπορώ να καταλάβω γιατί όλοι έχουν βαλθεί να μας εξοντώσουν ως κλάδο. Τι κακό τους έχουμε κάνει στο παρελθόν για να αξίζουμε τέτοια συμπεριφορά? Αντί να τα έχουμε εμείς με τους υπόλοιπους κλάδους που μας πήραν τις θέσεις τα προηγούμενα χρόνια με το έτσι θέλω τώρα που πάει να φανεί λίγο φως στο τούνελ βάλθηκαν όλοι να μας κατηγορούν προφασιζόμενοι, άκουσον άκουσον, το καλό της Ελληνικής Παιδείας, αυτής που τόσα χρόνια έχουν καταστρέψει αυτοί οι ίδιοι με τις παράλογες πολλές φορές απαιτήσεις των συνδικαλιστικών τους οργάνων.
Πλέον ισχύει μόνο ένα πράγμα στην καινούρια, μετά την κρίση, πραγματικότητα, "ο θάνατος σου, η ζωή μου". Γι' αυτό πρέπει να αγωνιστούμε για το δικαίωμα μας στην εργασία με νύχια και με δόντια, γιατί στην ουσία αυτό είναι που μας αμφισβητούν ...
-
Καλά τα λες φίλε "thymiaras" γιατί στο τέλος θα τρελαθούμε για όλες τις αδικίες που γίνονται στον κλάδο μας όπως όλοι αυτοί από άσχετες σχολές και κάποιες ώρες σεμιναρίων πήραν τις θέσεις μας στα σχολεία και ερχόμαστε πια να μιλάμε για υπεράριθμος Πληροφορικής, μιας νέας σχολής που κορέστηκε πριν καλά καλά το καταλάβουμε..
Είδατε στις ανακοινώσεις το θέμα e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε: Σχετικά με τη διδασκαλία μαθημάτων Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο; Δεν έχω καταλάβει καλά..Εκεί που λέγαμε ωραία άνοιξαν θέσεις τώρα θα μας τι πάρουν; Θα τρελαθώ..
Φίλε wildness και γω διάβασα τη συγκεκριμένη επιστολή (http://www.alfavita.gr/ank_b/ank14_6_10_1135.php (http://www.alfavita.gr/ank_b/ank14_6_10_1135.php) και αν και συμφωνώ σε ορισμένα σημεία, δε μπορώ να καταλάβω γιατί όλοι έχουν βαλθεί να μας εξοντώσουν ως κλάδο. Τι κακό τους έχουμε κάνει στο παρελθόν για να αξίζουμε τέτοια συμπεριφορά? Αντί να τα έχουμε εμείς με τους υπόλοιπους κλάδους που μας πήραν τις θέσεις τα προηγούμενα χρόνια με το έτσι θέλω τώρα που πάει να φανεί λίγο φως στο τούνελ βάλθηκαν όλοι να μας κατηγορούν προφασιζόμενοι, άκουσον άκουσον, το καλό της Ελληνικής Παιδείας, αυτής που τόσα χρόνια έχουν καταστρέψει αυτοί οι ίδιοι με τις παράλογες πολλές φορές απαιτήσεις των συνδικαλιστικών τους οργάνων.
Πλέον ισχύει μόνο ένα πράγμα στην καινούρια, μετά την κρίση, πραγματικότητα, "ο θάνατος σου, η ζωή μου". Γι' αυτό πρέπει να αγωνιστούμε για το δικαίωμα μας στην εργασία με νύχια και με δόντια, γιατί στην ουσία αυτό είναι που μας αμφισβητούν ...
Συνάδελφοι, σκεφτείτε ότι ο κ. Τζιμόπουλος που υπoγράφει την επιστολή είναι υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ TOY N. Κυκλάδων!!!!
Ας πάρουν θέση οι καθηγητές Πληροφορικής του συγκεκριμένου νομού καθώς και η ΠΕΚΑΠ...
-
Tsampika τις θέσεις, σχεδόν στο σύνολο τους, θα τις καταλάβουν οι υπεράριθμοι των κλάδων ΠΕ19=ΠΕ20. Για ότι ψιλά περισσέψουν το λογικό είναι να πάρουν αναπληρωτές γιατί οι ώρες είναι πολλές και "υποτίθεται" ότι όπου γίνεται φέτος θα προτιμήσουν αναπληρωτές και όχι ωρομίσθιους.
Όσον αφορά την ερώτηση σου, η οποία, πιστεύω χωρίς να είχες την πρόθεση, είναι άκρως προσβλητική για τους ανθρώπους του κλάδου μας, είναι κατηγορηματικά ΟΧΙ. Δηλαδή αν εμείς κάνουμε ένα μεταπτυχιακό στην Ιατρική να πάμε να χειρουργήσουμε ανθρώπους ? Γι' αυτό υπάρχουν τα πτυχία, αλλιώς θα πηγαίναμε όλοι σε γενικές σχολές τύπου "Θετικών Επιστημών" και θα μπορούσαμε να διδάξουμε και να κάνουμε τα πάντα !
[/quote]
οπως τα λες φυσικα και δεν ειχα καμια κακη προθεση.απλα εχω παρατηρησει κατι τετοιο να συμβαινει δυστυχως αρκετες φορες.τωρα οσων αφορα τη διδακτικη επαρκεια κατι δν εχω καταλαβει μαλλον...ειναι δυνατον ολοι οι υπαραριθμοι των κλαδων πε19 κ πε20 να εχουν την επαρκεια?η' τλκ δν παιζει ρολο?
-
οπως τα λες φυσικα και δεν ειχα καμια κακη προθεση.απλα εχω παρατηρησει κατι τετοιο να συμβαινει δυστυχως αρκετες φορες.τωρα οσων αφορα τη διδακτικη επαρκεια κατι δν εχω καταλαβει μαλλον...ειναι δυνατον ολοι οι υπαραριθμοι των κλαδων πε19 κ πε20 να εχουν την επαρκεια?η' τλκ δν παιζει ρολο?
Το θέμα της διδακτικής ή/και παιδαγωγικής επάρκειας χωρά τεράστια συζήτηση, και από φιλολογικής και από πρακτικής απόψεως. Π.χ. όταν βγαίνεις από μια σχολή είσαι διδακτικά επαρκής? Όταν έχεις διοριστεί έγινες αυτόματα επαρκής ? Το παιδαγωγικό κομμάτι του ΑΣΕΠ τι εξυπηρετεί? Τα ΠΕΚ τι ρόλο παίζουν? Όταν διδάσκεις για κάποια χρόνια γίνεσαι επαρκής μέσω της εμπειρίας? Όταν σε αναγνωρίζει το Υπουργείο ως επαρκή είσαι όντως επαρκής ?
Θα μπορούσα να κάνω χιλιάδες τέτοιες ερωτήσεις αλλά ας δώσω και κάποιες απαντήσεις με βάση την προσωπική μου άποψη.
Πραγματική επάρκεια αποκτά κάποιος ΜΟΝΟ μέσω της προσωπικής εμπειρίας και ενασχόλησης με το αντικείμενο και δε μιλώ μόνο για διδακτική/παιδαγωγική. Δε πα να έχεις διαβάσει 800 θεωρίες προηγούμενων ή και τωρινών εποχών, αυτό που θα συναντήσει ο καθένας μας στην τάξη δεν έχει καμία σχέση, και φυσικά οι περισσότερες θεωρίες δεν είναι καν εφαρμόσιμες.
Όσοι βγαίνουν από τις σχολές τους (με εξαίρεση ίσως τους δασκάλους αν και αυτοί χρειάζονται την εμπειρία που ανέφερα παραπάνω) φυσικά και δεν έχουν τα απαραίτητα προσόντα για να διδάξουν. Προσοχή όμως, ΟΧΙ από άποψη γνώσεων αλλά από έλλειψη εμπειρίας, δηλαδή το να τον βάλεις να παρακολουθήσει έξτρα μαθήματα, επιμορφώσεις κτλ δεν έχει σχεδόν καμία αξία.
Τέλος το ότι τη μια χρόνια το Υπουργείο μπορεί να σε θεωρεί επαρκή ενώ την άλλη όχι είναι απλά γελοίο και δείχνει την έλλειψη σχεδιασμού και οράματος που διακατέχει όλες τις εκάστοτε κυβερνήσεις και όχι μόνο στον τομέα της Παιδείας.
-
Πάντως δεν είναι τυχαίο ότι παρόμοιες σαν και αυτές του κ.Τζιμόπουλου απόψεις, εκφράζονται από αυτούς που λέμε "γιαλαντζί" πληροφορικούς (ο συγκεκριμένος είναι φυσικός). Η αλήθεια είναι ότι το τωρινό αίτημα των δασκάλων έχει πολλά κοινά σημεία με το τότε άιτημα των "γιαλαντζί" πληροφορικών. Όπως τώρα έτσι και τότε υποστηρίζεται ότι κάποιος αποκτά επάρκεια στην πληροφορική μέσα από ένα σεμινάριο είτε αυτό ονομάζεται πιστοποίηση επιπέδου Α -
-
Το ακόλουθο άρθρο αποτελεί μια καλή απάντηση σε όσους υποστηρίζουν ότι η πληροφορική στο δημοτικό είναι δυνατόν να διδαχθεί από επιμορφωμένους και μόνο δασκάλους.
Διαβάστε το, μελετήστε το και χρησιμοποιήστε τα επιχειρήματα του
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Μια πρόταση για το ρόλο της Πληροφορικής και του εκπαιδευτικού Πληροφορικής στη σύγχρονη Ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση
«Πληροφορικός αλφαβητισμός» στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο
Ο «πληροφορικός αλφαβητισμός» ως επιδίωξη συγκεκριμένων ψηφιακών γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων που προσφέρουν λειτουργικότητα και προσαρμοστικότητα στον πολίτη μιας σύγχρονης και εξελισσόμενης ψηφιακής κοινωνίας, δεν μπορεί παρά να αποτελεί επιδίωξη του Ελληνικού σχολείου.
Σε χώρες όπως η Ελλάδα, στις οποίες δεν υπάρχει καθολική πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι, η επιδίωξη του «πληροφορικού αλφαβητισμού» στο σχολείο στοχεύει στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Είναι γεγονός όμως ότι ακόμα και αν όλοι οι μαθητές διέθεταν υπολογιστή με πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι αυτό δε θα σήμαινε ότι θα γνώριζαν να τον αξιοποιούν αποτελεσματικά, δημιουργικά και με ασφάλεια. Η ανάγκη διδασκαλίας δεξιοτήτων Πληροφορικής ακόμα και σε σχολεία κοινωνιών με σχεδόν πλήρη διείσδυση της Πληροφορικής κρίνεται από την εκπαιδευτική κοινότητα ως απαραίτητη (Flickinger, 2010). Η Ευρωπαϊκή Ένωση παραδέχεται ότι «Η σημερινή γενιά των μαθητών γνωρίζει περισσότερα σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου από ότι οι εκπαιδευτικοί, δε γνωρίζει όμως ποιες είναι οι κακοτοπιές και πώς να τις αποφεύγει» (Reding, 2008). Τα ερωτήματα είναι: Θα αφήσουμε τους μαθητές να τις μάθουν μόνοι τους; Ποιοι είναι οι εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν σε βάθος αυτές τις τεχνολογίες και με την κατάλληλη διδακτική/παιδαγωγική προσέγγιση μπορούν να εφοδιάσουν τους μαθητές με τις γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις ώστε να τις αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο αποφεύγοντας τις κακοτοπιές;
«Πληροφορικός αλφαβητισμός» και οριζόντια αξιοποίησή του
Όπως η "γραφή και ανάγνωση" αποτελεί για εκατοντάδες χρόνια οριζόντιο αντικείμενο στην εκπαίδευση, έτσι και η Πληροφορική τεχνολογία παίζει ή πρέπει να παίζει τον «οριζόντιο» ρόλο της στο σχολείο του 21ου αιώνα αφού αποτελεί το σύγχρονο εργαλείο για «να θυμόμαστε, να επεξεργαζόμαστε πληροφορίες, να εκφραζόμαστε και να επικοινωνούμε» (Crook, 1994).
Όπως όμως τα παιδιά μαθαίνουν να γράφουν, να διαβάζουν, να αξιοποιούν δημιουργικά και αποτελεσματικά την τεχνολογία της "γραφής και ανάγνωσης" και σε ξεχωριστά μαθήματα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, π.χ. «Νεοελληνική Γλώσσα» (ΓΕΛ), είναι απαραίτητο να συμβαίνει το ίδιο και με τον «πληροφορικό αλφαβητισμό».
Όταν δώσεις σε έναν αναλφάβητο ή «μη επαρκή στη γλώσσα» μαθητή ένα μολύβι και ένα χαρτί αυτός μπορεί να γράψει κάτι, δεν θα μπορέσει όμως να τα αξιοποιήσει αποδοτικά. Για παράδειγμα στο μάθημα των Μαθηματικών, ο «μη επαρκής στη γλώσσα» μαθητής δεν θα μπορεί να κατανοήσει το πρόβλημα (διαβάζοντας), να το λύσει (χρησιμοποιώντας το χαρτί ως βοήθημα μνήμης) και να διατυπώσει τη λύση του (γράφοντας ή μιλώντας). Με τον ίδιο τρόπο, δίνοντας σε έναν πληροφορικά/ψηφιακά αναλφάβητο μαθητή έναν υπολογιστή στα Μαθηματικά ίσως να μπορέσει να ανοίξει ένα υπολογιστικό φύλλο και να πληκτρολογήσει, δεν θα μπορέσει όμως το ίδιο λογισμικό να το αξιοποιήσει αποδοτικά ώστε να εξάγει και να ερμηνεύσει τα αποτελέσματα από μια έρευνα ή να μελετήσει το μοντέλο μιας συνάρτησης (Πανσεληνάς, Κανέλλος & Σπανουδάκης, 2010).
Η ανάπτυξη αλγοριθμικής σκέψης και η χρήση προγραμματιστικών εργαλείων είναι επίσης απαραίτητη προκειμένου να επιδιωχθεί η μάθηση οριζόντια μέσω (α) της δημιουργικής έκφρασης (European Commission, 2009), (β) της συνειδητής και οργανωμένης διαδικασίας κατασκευής συγκεκριμένων αντικειμένων (Papert, 1989; Constructionism, 2010) και (γ) της κατανόησης, ανάλυσης και λύσης ενός προβλήματος (Sutinen & Tarhio 2001; Dagdilelis, Satratzemi, & Evangelidis, 2004). Και με αυτόν τον τρόπο, τα σχολεία θα καταστούν «τόποι όπου οι σπουδαστές και οι εκπαιδευτικοί θα συμμετέχουν στη δημιουργική σκέψη και την πρακτική εκμάθηση (learning by doing)» (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2009).
Κρατικό Πιστοποιητικό Χρήσης Η/Υ
Η προοπτική θέσπισης Κρατικού Πιστοποιητικού Χρήσης Η/Υ με την αποφοίτηση από το Γυμνάσιο καθιστά αναγκαία την ουσιαστική επιδίωξη του «πληροφορικού αλφαβητισμού» σε αυτή τη βαθμίδα της εκπαίδευσης αλλά και στο Δημοτικό. Το γεγονός αυτό προϋποθέτει την αύξηση των ωρών διδασκαλίας και την αλλαγή του Προγράμματος Σπουδών στο Γυμνάσιο και την εισαγωγή αντίστοιχου υποχρεωτικού μαθήματος στο Δημοτικό, ώστε να υποστηρίζεται ταυτόχρονα και διακριτά:
(α) η χρήση των ΤΠΕ ως εργαλείων έκφρασης, επικοινωνίας, έρευνας και γνώσης στο σχολείο και στην καθημερινή ζωή των μαθητών (οριζόντια διάσταση) αλλά και
(β) ο «πληροφορικός αλφαβητισμός»
Η «οριζόντια διάσταση» πρέπει να υποστηριχθεί από επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και δασκάλους και αφορά τους μαθητές όλων των ηλικιών.
Ο «πληροφορικός αλφαβητισμός» πρέπει να υποστηριχθεί από επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής και είναι αναγκαίο να μελετηθεί από ποια ηλικία ή σχολική τάξη είναι καταλληλότερο να ξεκινά.
Σε κάθε περίπτωση όμως, για να επιδιωχθούν οι παραπάνω δύο στόχοι ταυτόχρονα και διακριτά απαιτούνται οι απαραίτητες υποδομές (σχολικά εργαστήρια Η/Υ ή και φορητά σχολικά εργαστήρια Η/Υ), έτσι ώστε να μην παρεμποδίζεται η επιδίωξη του ενός ή του άλλου στόχου.
Στην περίπτωση που υπάρξει καθιέρωση πιστοποιητικού χρήσης Η/Υ και μάλιστα κατά την αποφοίτηση από το Γυμνάσιο χωρίς πρόβλεψη για ουσιαστική επιδίωξή του μέσα στο σχολείο είναι πολύ πιθανόν να οδηγήσει με μαζικό τρόπο τους μαθητές στα ιδιωτικά κέντρα. Ήδη αυτή τη στιγμή η εμπειρία δείχνει ότι κάποιοι μαθητές έχουν βάλει στο καθημερινό τους πρόγραμμα εκτός από τα φροντιστήρια Ξένων γλωσσών και φροντιστήρια Χρήσης Η/Υ.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Πληροφορικής
Το ρόλο λοιπόν του εκπαιδευτικού που θα στηρίξει τον «πληροφορικό αλφαβητισμό» για μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά και την οριζόντια διάχυση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική λειτουργία του σχολείου καλείται να διαδραματίσει ένας ουσιαστικά επιμορφωμένος εκπαιδευτικός Πληροφορικής.
Τον επίσης σημαντικό ρόλο του τεχνικού υπεύθυνου και του ανθρώπου που θα στηρίξει τη διοικητική λειτουργία των σχολείων μπορούν να αναλάβουν Πληροφορικοί ως τεχνικοί υπεύθυνοι, καθώς και πληροφορικά εγγραματισμένοι εργαζόμενοι ως γραμματείς, όχι όμως οι Πληροφορικοί που επιλέγουν να υπηρετήσουν τη σχέση δασκάλου-μαθητή. Άλλωστε στην εποχή της "γραφής και ανάγνωσης στο χαρτί", πολύ λογικά, οι Φιλόλογοι δεν στήριζαν και δεν στηρίζουν -αποκλειστικά αυτοί- τη διοικητική λειτουργία των σχολείων αλλά αυτή διαχέεται σε όλους τους εγγράματους εκπαιδευτικούς και στις καλύτερες -αλλά λιγοστές- περιπτώσεις σε εξειδικευμένο διοικητικό προσωπικό (γραμματείς).
-
Κάθε μέρα και ένας σύλλογος δημοδιδασκάλων βγάζει και μια ανακοίνωση... http://www.alfavita.gr/ank_b/ank23_6_10_855.php
Η ξεχωριστή διδασκαλία του μαθήματος των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν βοηθά στην κατάκτηση από τους μαθητές των δυνατοτήτων του εργαλείου. Κανένα εργαλείο δεν είναι αυτοσκοπός. Αν το σχολείο δεν το εντάξει σε κάποιο χρήσιμο για τη δράση τους σκοπό, τότε αυτό θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους μαθητές ως παιχνιδομηχανή.
Προσωπικά με προσβάλει. Ίσως θα έπρεπε να το κυνηγήσουμε και δικαστικά το θέμα. Δεν είναι μια ανακοίνωση ανώνυμου ή μεμονωμένου δημοδιδασκάλου. Είναι ανακοίνωση συλλόγων - σχολειων πρωτοβάθμιας. Δεν μπορούν να υπονοούν ότι την ώρα του μαθήματος θα χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή σαν παιχνιδομηχανή. Τι υπονοούν δηλαδή. Ξεκάθαρα το λένε...
Μεγάλη η αγωνιά των δημοδιδασκάλων να μην περάσει το νέο πρόγραμμα σπουδών. Γιατί άραγε; Είναι εξαιτίας της μεγάλης αγάπης τους για τα παιδιά; Ή που ξαφνικά μειώνονται οι θέσεις τους; Που δεν θα διορίζονται στην εφηβεία τους; Που θα αναγκαστούν (άκουσον άκουσον) να δώσουν ΑΣΕΠ;
-
Να 'ταν μόνο οι σύλλογοι εκπαιδευτικών...Μέχρι και οι υπεύθυνοι των ΚΕΠΛΗΝΕΤ αντιδρούν. Αν όλοι αυτοί αντιδρούσαν με τον ίδιο ζήλο και το προηγούμενο δίμηνο κατά την διάρκεια των απεργιών στα μέτρα που μας εξόντωσαν τα αποτελέσματα θα ήταν καλύτερα