«Πρώτα ο μαθητής», με 70άρη καθηγητή;
Ανοικτή επιστολή στον πρωθυπουργό της χώρας, στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, στον Υπουργό Οικονομικών και στους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου
...
Με τη διόγκωση του ποσοστού του γηρασμένου εκπαιδευτικού προσωπικού είναι φανερό πως η διδασκαλία υποβαθμίζεται, με σοβαρές επιπτώσεις στην ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, ενός έργου εξαιρετικά σύνθετου και σημαντικού.
Με τη γήρανση του εκπαιδευτικού προσωπικού διευρύνεται το ηλικιακό και πολιτισμικό χάσμα μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων με αποτέλεσμα να καθίσταται ακόμα πιο δύσκολη η μεταξύ τους επικοινωνία.
Είναι, εξάλλου, επιστημονικά τεκμηριωμένο από ελληνικές και ευρωπαϊκές έρευνες ότι ο δείκτης απόδοσης των εκπαιδευτικών ως προς τη διδακτική πράξη ακολουθεί πτωτική πορεία μετά την ηλικία (κατά μέσο όρο) των 56 ετών. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι παρατηρείται μια επιβάρυνσή τους λόγω κόπωσης, συνθηκών εργασίας και δημιουργίας, ενίοτε, ψυχολογικών προβλημάτων.
Σύμφωνα τις έρευνες αυτές, οι εκπαιδευτικοί, υπόκεινται περισσότερο από άλλες επαγγελματικές ομάδες στον κίνδυνο της επαγγελματικής εξάντλησης/εξουθένωσης (burnout), με αποτέλεσμα να μειώνεται η απόδοση πολλών εκπαιδευτικών με την πάροδο του χρόνου.
Σας καλούμε να συνειδητοποιήσετε τις επιπτώσεις που θα επιφέρει αυτό το μέτρο στην εκπαίδευση των παιδιών μας και των παιδιών σας.
Πώς στηρίζεται, αλήθεια, και αναβαθμίζεται ο εκπαιδευτικός με τέτοια μέτρα;
Πώς αναβαθμίζεται, άραγε, η παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση;
Πώς υλοποιείται το σύνθημα του Υπουργείου Παιδείας «Πρώτα ο μαθητής»; Με τον «αναβαθμισμένο» καθηγητή των 65 και των 70 χρόνων;
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
Σας καλούμε να καταψηφίσετε αυτό το νομοσχέδιο, που ξεθεμελιώνει το ασφαλιστικό σύστημα.
Σας καλούμε να καταψηφίσετε τη συγκεκριμένη διάταξη, που θα γεμίσει με «παπούδες» και «γιαγιάδες» εκπαιδευτικούς τις σχολικές τάξεις.
Σκεφτείτε τα παιδιά σας, το μέλλον μας.
http://olme-attik.att.sch.gr/files/annolme/70-XRONIA.pdf