Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Tora_Tora_Tora στις Ιουλίου 11, 2010, 02:44:47 pm
-
στα μισα λοιπόν του καλοκαιριού έχουμε τα εξής δεδομένα
1)Ψήφιση του νέου ασφαλιστικού με ανατροπές στην ζωή πολλών εκπαιδευτικών
2) Μεγάλες μειώσεις σε μισθούς , επιδόματα , δώρα και ραγδαία αύξηση του κόστους ζωής
3) Νέο νομοσχέδιο διορισμών με αρκετούς απο μας να θίγονται
4) Καθιέρωση του νέου σχολείου με αξιολογήσεις , μέντορες , 30αρια τμήματα κτλ
Τι προτείνετε ; πρέπει να αντιδράσει το Σεπτέμβρη ο κλάδος ή θα πρέπει να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα '' αβρόχοις ποσί'' ;
-
Aγωνιστική διάθεση βλέπω...Τα μεγάλα κεφάλια της ΟΛΜΕ τι να σχεδιάζουν άραγε ; :)
-
να μην ανοιξουν τα σχολεια το θεωρω ανεφικτο για πολλους λογους ...
θα θεωρουσα πολυ καλη κινηση καθιστικες διαμαρτυριες (για να μην υπαρχει κινδυνος προβοκατορικων ενεργειων ) στην πλατεια συνταγματος.
καθημερινες απογευματινες ,
γιατι να μην παιρνεις τον καφες σου και να ανταλλαζεις καμια κουβεντα και προβληματισμους με αλλλους συναδελφους;
επισης λευκη απεργια οσον αφορα τις επιλεον αρμοδιοτητες που θα προσπαθησουν να φορτωσουν σε συναδελφους κατηγοριας ΑΜΩ
-
Aγωνιστική διάθεση βλέπω...Τα μεγάλα κεφάλια της ΟΛΜΕ τι να σχεδιάζουν άραγε ; :)
Μεγάλα με ποιά έννοια; Σε μέγεθος; ;D
-
Aγωνιστική διάθεση βλέπω...Τα μεγάλα κεφάλια της ΟΛΜΕ τι να σχεδιάζουν άραγε ; :)
Μεγάλα με ποιά έννοια; Σε μέγεθος; ;D
;D ;D Πάντως και οι μέχρι τώρα κοινωνικές αντιδράσεις δεν είναι αναμενόμενες...εδώ απο τον Μάιο έχει ισοπεδωθεί το σύμπαν σε εργασιακά , φόρους και ασφαλιστικό και εχουν γίνει 4-5 24ωρες...΄και μάλιστα με ελάχιστη συμμετοχή αν λάβουμε υπόψη πόσοι είναι αυτοί που θίγονται από τα μέτρα..Και απο Σεπτέμβρη θα είναι ακόμη πιο δύσκολο να συμμετάσχει κάποιος σε απεργία αφού όλοι θα υπολογίζουν και το 1 ευρώ ακόμα....
-
Δεν είναι ο μόνος λόγος ότι υπολογίζουν τα χρήματα. Απλώς, φτάσαμε να θεωρούμε χειρότερους τους συνδικαλιστές, από την κυβέρνηση. Οι απεργίες που γίνονται είναι σαν εθιμοτυπικές, άνευ περιεχομένου. Δεν υπάρχει συντονισμένος αγώνας. Όσοι κάναμε απεργία, για την αξιοπρέπειά μας την κάναμε. Ο συνάδελφος είπε μεταξύ αστείου και σοβαρού τη λύση. Μορφές διαμαρτυρίας που να κάνουν και θόρυβο και να μη μας κοστίζουν. Άλλωστε, η πτώση των δύο μεγάλων κομμάτων βλέπετε να είναι ανάλογη των όσων γίνονται; Εγώ είμαι πολύ απογοητευμένη.
-
Η απεργία διαρκείας στην αρχή της σχολικής χρονιάς δεν βλάπτει κανένα άλλο εκτός από τους ίδιους τους απεργούς. Η απεργία διαρκείας είναι αποτελεσματική στο τέλος της σχολικής χρονιάς αλλά .......κο κο κο κο κο κάνουν οι κοτούλες
-
Η απεργία διαρκείας στην αρχή της σχολικής χρονιάς δεν βλάπτει κανένα άλλο εκτός από τους ίδιους τους απεργούς. Η απεργία διαρκείας είναι αποτελεσματική στο τέλος της σχολικής χρονιάς αλλά .......κο κο κο κο κο κάνουν οι κοτούλες
την εχω πει την γνωμη μου σχετικα ,
αν θες ριξε μια ματια
http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=19055.msg313184#msg313184
και η συνεχεια
http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=19661.msg326293#msg326293
-
Η απεργία διαρκείας στην αρχή της σχολικής χρονιάς δεν βλάπτει κανένα άλλο εκτός από τους ίδιους τους απεργούς. Η απεργία διαρκείας είναι αποτελεσματική στο τέλος της σχολικής χρονιάς αλλά .......κο κο κο κο κο κάνουν οι κοτούλες
και απο που συνάγεις ότι η απεργία διαρκείας στο τέλος της χρονιάς θα είναι αποτελεσματική ; είδαμε και την πολυήμερη αποχή απο την βαθμολόγηση τι αποτέλεσμα έφερε...μηδέν στο πηλίκο...το κράτος δυστυχώς έχει τις δικλείδες και να δυσφημεί και να ''σπάει'' τέτοιες κινητοποιήσεις...και μην ξεχνάς το τεράστιο οικονομικό κόστος μιας 20ημερης π.χ απεργίας όποτε και να γίνεται...με την οικονομική εξαθλίωση των συναδέλφων μετά τα τελευταία μέτρα , με μία μεγάλη πλειοψηφία πνιγμένη στα χρέη το θεωρείς εύκολο να πάρει ο αλλος την απόφαση για κάτι τέτοιο ;
-
Η απεργία διαρκείας στην αρχή της σχολικής χρονιάς δεν βλάπτει κανένα άλλο εκτός από τους ίδιους τους απεργούς. Η απεργία διαρκείας είναι αποτελεσματική στο τέλος της σχολικής χρονιάς αλλά .......κο κο κο κο κο κάνουν οι κοτούλες
και απο που συνάγεις ότι η απεργία διαρκείας στο τέλος της χρονιάς θα είναι αποτελεσματική ; είδαμε και την πολυήμερη αποχή απο την βαθμολόγηση τι αποτέλεσμα έφερε...μηδέν στο πηλίκο...το κράτος δυστυχώς έχει τις δικλείδες και να δυσφημεί και να ''σπάει'' τέτοιες κινητοποιήσεις...και μην ξεχνάς το τεράστιο οικονομικό κόστος μιας 20ημερης π.χ απεργίας όποτε και να γίνεται...με την οικονομική εξαθλίωση των συναδέλφων μετά τα τελευταία μέτρα , με μία μεγάλη πλειοψηφία πνιγμένη στα χρέη το θεωρείς εύκολο να πάρει ο αλλος την απόφαση για κάτι τέτοιο ;
σωστα τα λες συναδελφε αλλα... οταν καθεσαι και ξεσηκωνεις(δεν αναφερομαι σε σενα) τον κοσμο λεγοντας ολη την ωρα θα κανουμε αυτο θα κανουμε εκεινο κλπκλπ και την τελευταια στιγμη κανεις τον κοκορα εε τοτε αστο κατσε στα αυγα σου...θυμαστε τι ελεγαν εδω μεσα πριν τις πανελληνιες ολοι οι επαναστατες χωρις αιτια εδω μεσα ειχαν μαζευτει αλλα στο τελος τι εγινε;κιοτεψαν...το ιδιο συμβαινει και στις διαδηλωσεις ολοι ειναι (στα λογια) ετοιμοι για τα...οπλα και τελικα παντα ειμαστε συγκεκριμενες φατσες...Αν βλεπεις οτι τα οικονομικα σου ειναι πολυ δυσκολα κατσε στην ακρη μη ξεσηκωνεις και μετα την "κανεις"δυστυχως ειναι πολλοι που λειτουργουν ετσι.. ;) :-\
-
σαν μαθητής της 3ης Λυκείου βίωσα την 1η φορά που οι καθηγητές έκαναν 5ημερες επαναλαμβανόμενες απεργίες στις πανελλήνιες, το 1988. Τότε κέρδισαν το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης, επίδομα από τα λίγα που αναπροσαρμόζονταν σύμφωνα με τον πληθωρισμό κάθε χρόνο, και χωρίς το οποίο οι τότε καθηγητές θα λιμοκτονούσαν στην κυριολεξία. Η απεργία ήταν τόσο επιτυχημένη που επαναλήφθηκε μετά από 3 χρόνια, αλλά χωρίς επιτυχία καθώς οι εκπαιδευτικοί απολάμβαναν αξιοπρεπείς αποδοχές.
κάντε τώρα την σύγκριση με το σήμερα
-
σαν μαθητής της 3ης Λυκείου βίωσα την 1η φορά που οι καθηγητές έκαναν 5ημερες επαναλαμβανόμενες απεργίες στις πανελλήνιες, το 1988. Τότε κέρδισαν το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης, επίδομα από τα λίγα που αναπροσαρμόζονταν σύμφωνα με τον πληθωρισμό κάθε χρόνο, και χωρίς το οποίο οι τότε καθηγητές θα λιμοκτονούσαν στην κυριολεξία. Η απεργία ήταν τόσο επιτυχημένη που επαναλήφθηκε μετά από 3 χρόνια, αλλά χωρίς επιτυχία καθώς οι εκπαιδευτικοί απολάμβαναν αξιοπρεπείς αποδοχές.
κάντε τώρα την σύγκριση με το σήμερα
ΑΚΡΙ
-
Αν βλεπεις οτι τα οικονομικα σου ειναι πολυ δυσκολα κατσε στην ακρη μη ξεσηκωνεις και μετα την "κανεις"δυστυχως ειναι πολλοι που λειτουργουν ετσι.. ;) :-\
και που βλέπεις ότι εγω ξεσηκώνω τον κόσμο ; μια ψηφοφορία έκανα για να δούμε απόψεις...που είδες ότι εγώ είμαι υπέρ του ξεσηκωμού ;
-
Αν βλεπεις οτι τα οικονομικα σου ειναι πολυ δυσκολα κατσε στην ακρη μη ξεσηκωνεις και μετα την "κανεις"δυστυχως ειναι πολλοι που λειτουργουν ετσι.. ;) :-\
και που βλέπεις ότι εγω ξεσηκώνω τον κόσμο ; μια ψηφοφορία έκανα για να δούμε απόψεις...που είδες ότι εγώ είμαι υπέρ του ξεσηκωμού ;
διευκρινισα απ την αρχη,δεν αναφερομαι σε σενα! πιστεψε με πολλοι ειναι αυτοι που αναγνωριζουν τον εαυτο τους στο μνμ μου... ;)
-
Καλησπέρα σας,είμαι σύζυγος εκπαιδευτικού[δασκάλας]και την χρονιά που πέρασε μπήκα στο σύλλογο γονέων του σχολείου μας.Θα ήθελα την γνώμη σας για ενα κείμενο που έχω σκοπό να μοιράσω στους γονείς την νεα σχολική χρονιά.
Ανοιχτή επιστολή στους γονείς
Αγαπητέ γονιέ
Τις μέρες αυτές από την κυβέρνηση γίνεται μια συστηματική προσπάθεια «πλύσης εγκεφάλου» για τις αλλαγές στην εκπαίδευση και το λεγόμενο «νέο σχολείο».
Αυτό το σχολείο παραπλανητικά το ονομάζουν «νέο», «καινοτόμο», «ανοιχτό στην κοινωνία», «πράσινο σχολείο», κτλ. Για να «το περάσουν», προωθούν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τα 800 πιλοτικά-ολοήμερα Δημοτικά.
Τα πράγματα είναι απλά:
Σήμερα έχουμε ανάγκη από ένα σχολείο που θα ικανοποιεί το σύνολο των μορφωτικών αναγκών όλων των παιδιών.
• Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, που όλα θα μαθαίνουν τα ίδια γράμματα. Τι θα πει…κάθε σχολείο ή δήμος καθορίζει το περιεχόμενο ανάλογα με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας; Τι θα πει ο σύλλογος διδασκόντων καθορίζει μαζί με τους γονείς το περιεχόμενο και τα μαθήματα; Είναι σα να λένε…«Όποιος μπορεί ας προχωρήσει»!
• Ένα σχολείο που τα παιδιά μας θα παίρνουν τη γενική μόρφωση, θα μαθαίνουν τα βασικά για την κάθε επιστήμη και την εξέλιξη της κοινωνίας. Από αυτή την άποψη είναι επιζήμιο ένα σχολείο που θα δίνει λίγη γενική μόρφωση και πολλές πληροφορίες και δεξιότητες.
• Ένα σχολείο που η λειτουργία του θα είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Τι θα πει τα σχολεία στους δήμους; Μήπως όταν πέρασαν τους παιδικούς σταθμούς στους δήμους είδαμε χαΐρι; Πληρώνουμε υπέρογκα τροφεία, οι εργαζόμενοι «σήμερα είναι κι αύριο δεν είναι», οι παιδικοί σταθμοί κλείνουν λόγω των οικονομικών δυσκολιών των δήμων.
• Ένα σχολείο που ο νόμος του κέρδους δεν θα έχει θέση μέσα σε αυτό και στη σχέση του μαθητή με το δάσκαλο. Τι θα πει «εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης»; Τι θα πει ο Σύλλογος γονέων μαζί με το σύλλογο δασκάλων θα εξασφαλίζουν τα έσοδα για τη λειτουργία του σχολείου;
• Ένα σχολείο όπου ο μαθητής απ’ την αρχή θα οικοδομεί τη σκέψη του, την αφομοίωση της μητρικής του γλώσσας, για να μπορέσει στη συνέχεια να αποκτήσει τις βάσεις σε όλα τα μαθήματα. Πόσο φυσιολογικό και παιδαγωγικά τεκμηριωμένο είναι, την ώρα που ο μαθητής της Α΄ δημοτικού προσπαθεί να μάθει τη μητρική του γλώσσα, την ώρα που ακόμα δε γνωρίζει την αλφαβήτα της μητρικής του γλώσσας, να μαθαίνει ταυτόχρονα και ξένη γλώσσα;
• Ένα σχολείο που το παιδί θα έχει χρόνο για να παίξει. Ποιος «παιδαγωγός» λέει ότι το παιδί της Πρώτης και της Δευτέρας είναι σε θέση να μένει στο σχολείο απ’ τις 7 μέχρι τις 4 ή έστω απ’ τις 8 μέχρι τις 2;
• Ένα σχολείο όπου οι νέες τεχνολογίες, οι υπολογιστές θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που θα το πιάνει στα χέρια του ο μαθητής όταν θα έχει αποκτήσει τις κατάλληλες γνώσεις για να το χρησιμοποιήσει όπως πρέπει. Τι νόημα έχει να το βάλουνε κι αυτό από την Α΄ δημοτικού; Εμείς κυνηγάμε τα παιδιά μας στο σπίτι για να κλείσουν το κομπιούτερ και να ανοίξουν κανένα βιβλίο. Πρέπει απ’ την πρώτη δημοτικού να τα μάθουμε να ξεροσταλιάζουν μπροστά σε μια οθόνη; Εμείς θέλουμε τα παιδιά μας να τρέχουν και να παίζουν, για να αναπτυχθούν κανονικά ψυχικά και σωματικά.
• Να αποσυρθούν οι Υπουργικές Αποφάσεις για τα 800 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.
• Δεκαπέντε ημέρες πριν κλείσουν τα σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας, με αιφνιδιαστικές υπουργικές αποφάσεις, ορίζει 800 σχολεία ως Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.
• Η εξέλιξη αυτή, αποτελεί μια αυταρχική εκτροπή από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας. Καμιά προετοιμασία ή προεργασία δεν υπήρξε σε αυτά τα σχολεία, όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο. Αντίθετα, η όλη μεθόδευση έμεινε επτασφράγιστο μυστικό. Αγνοείται και απαξιώνεται για μια ακόμα φορά η άποψη των εκπαιδευτικών και των συλλόγων γονεων όπως αυτή εκφράστηκε από τα συλλογικά τους όργανα αλλά και από συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων.
• Με νέα διευκρινιστική εγκύκλιο(3-6-2010), το Υπουργείο ισχυρίζεται ότι τα 800 ολοήμερα «σε καμία περίπτωση δεν σχετίζονται με τη λειτουργία των Πιλοτικών Ολοήμερων Σχολείων, τα οποία θα λειτουργήσουν από το σχολικό έτος 2011-12». Ποια όμως είναι η διαφορά ανάμεσα στα Πιλοτικά Ολοήμερα και τα 800 Ολοήμερα ; Μήπως ούτε οι ίδιοι δεν γνωρίζουν ή μήπως ετοιμάζουν νέες αιφνιδιαστικές κινήσεις ; Εάν το Υπουργείο επιθυμεί να λειτουργήσει με όρους διαφάνειας γιατί δεν μας ενημερώνει ποια σχολεία προτάθηκαν να γίνουν Πιλοτικά και ποια από αυτά αποδέχτηκαν την πρόταση ;
• Οι λόγοι για τους οποίους διαφωνούμε με τα 800 σχολεία, κωδικοποιούνται στα παρακάτω δώδεκα σημεία :
• 1. Τα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος υιοθετούν εξοντωτικούς ρυθμούς για τη μάθηση. Η έβδομη ώρα – ιδιαίτερα σε καθημερινή βάση σε όλες τις τάξεις – είναι παιδαγωγικά ανώφελη και υπονομεύει και τις υπόλοιπες. Έχει ήδη αποτύχει στις μεγάλες τάξεις. Στις μικρές δημιουργεί μόνο κινδύνους.
• 2. Η διαμόρφωση του προγράμματος στη βάση 11 ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων για τις δύο πρώτες τάξεις, 13 για τις δύο μεσαίες και 15 για τις δύο τελευταίες δεν βοηθά τα παιδιά να ελέγξουν και να συνειδητοποιήσουν τη γνώση που τους προσφέρεται.
• 3. Οι μεγάλες αδυναμίες στην υλικοτεχνική υποδομή θα μετατρέψουν την επέκταση του υποχρεωτικού ωραρίου σε ανυπέρβλητη δοκιμασία για τα περισσότερα παιδιά.
• 4. Η διδασκαλία των αγγλικών από την πρώτη τάξη, πριν ακόμη τα παιδιά συνειδητοποιήσουν τα Ελληνικά και τους μηχανισμούς της γραφής, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα ακόμη και στη διδασκαλία της Ελληνικής.
• 5. Η ξεχωριστή διδασκαλία του μαθήματος των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν βοηθά στην κατάκτηση από τους μαθητές των δυνατοτήτων του εργαλείου. Κανένα εργαλείο δεν είναι αυτοσκοπός. Αν το σχολείο δεν το εντάξει σε κάποιο χρήσιμο για τη δράση τους σκοπό, τότε αυτό θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους μαθητές ως παιχνιδομηχανή.
• 6. Η εναλλαγή 5 και 6 εκπαιδευτικών σε μία τάξη θα υπονομεύσει την αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. Ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις.
• 7. Στα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος η τσάντα δεν θα μένει στο σχολείο. Η ανάγκη για κατ’ οίκον εργασία παραμένει (αφού οι διδακτικοί στόχοι και τα βιβλία δεν αλλάζουν), μόνο που αυτή θα αρχίζει πολύ πιο αργά και θα επιτελείται από πολύ πιο κουρασμένα παιδιά.
• 8. Στην προαιρετική ζώνη, η περιθωριοποίηση της μελέτης, θα της στερήσει τη (μέχρι σήμερα) σημαντικότερη χρησιμότητα της, οδηγώντας την σε μαρασμό.
• 9. Όσο το δημόσιο σχολείο παραμένει φτηνό, δεν θα καταφέρνει να ανταγωνιστεί τα φροντιστήρια, γι’ αυτό και οι υποσχέσεις για καταπολέμηση της παραπαιδείας δεν θα έχουν κανένα πρακτικό αντίκρισμα.
• 10. Ο πιλοτικός χαρακτήρας του προγράμματος δεν συμβαδίζει ούτε με τη μεγάλη έκταση του ούτε με την υποχρεωτική συμμετοχή σ’ αυτό. Αυτή η ανακολουθία δημιουργεί βάσιμες υπόνοιες ότι τα σχολεία αυτά θα διατηρήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα τις ιδιαιτερότητες τους και θα θεσμοθετήσουν την ύπαρξη πολλών ταχυτήτων στο δημόσιο σχολείο.
• 11. Ο αιφνιδιασμός όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας από τις υπουργικές ανακοινώσεις, λίγες μέρες πριν τη λήξη του σχολικού έτους, βαθαίνει την έλλειψη εμπιστοσύνης προς το υπουργείο.
• 12. Το υπουργείο δεν μπορεί βέβαια να περιμένει ότι θα καλύψουμε τυχόν κενά των σχολείων αυτών με υπερωριακή εργασία.
• Με βάση τα παραπάνω :
• Προχωρούμε σε ενημέρωση των γονέων με την έκδοση ανοιχτής επιστολής για το ζήτημα.
• Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να συνεδριάσει άμεσα και να πάρει θέση στο ζήτημα. Απαιτούμε την απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων για τα «800 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα».
-
Πες τα χρυσόστομε!
Πάντως, κάποια πράγματα δεν πρέπει να μας προκαλούν έκπληξη. Ειδικά αυτό με τα αγγλικά στην πρώτη δημοτικού, που δεν το χωράει το μυαλό μου.
Μην ξεχνάμε το χιλιοειπωμένο, ότι αυτό το σίχαμα που κάνει την υπουργό παιδείας, κατά τη διάρκεια της θητείας της ως Επίτροπος Απασχόλησης και Κοινωνικών θεμάτων πρότεινε την καθιέρωση της αγγλικής γλώσσας ως δεύτερης επίσημης γλώσσας στην Ελλάδα. Σε όσους αντέδρασαν τότε έδωσε την αποστομωτική απάντηση: «οι Έλληνες δεν θα πάθουν τίποτε αν μάθουν να μιλούν το ίδιο καλά με τα ελληνικά και τα αγγλικά».
-
Πες τα χρυσόστομε!
Πάντως, κάποια πράγματα δεν πρέπει να μας προκαλούν έκπληξη. Ειδικά αυτό με τα αγγλικά στην πρώτη δημοτικού, που δεν το χωράει το μυαλό μου.
Μην ξεχνάμε το χιλιοειπωμένο, ότι αυτό το σίχαμα που κάνει την υπουργό παιδείας, κατά τη διάρκεια της θητείας της ως Επίτροπος Απασχόλησης και Κοινωνικών θεμάτων πρότεινε την καθιέρωση της αγγλικής γλώσσας ως δεύτερης επίσημης γλώσσας στην Ελλάδα. Σε όσους αντέδρασαν τότε έδωσε την αποστομωτική απάντηση: «οι Έλληνες δεν θα πάθουν τίποτε αν μάθουν να μιλούν το ίδιο καλά με τα ελληνικά και τα αγγλικά».
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου αλλά δεν θα συμφωνήσω με τον χαρακτηρισμό που της αποδίδεις.Αυτές οι εκφράσεις δεν χρειάζονται,ας είμαστε κόσμιοι.Εξάλλου η υπουργός είναι απλά ενα πρόσωπο που της ανατέθηκε να παρουσιάσει το πρόγραμμα...εμείς είμαστε αντίθετοι με το πρόγραμμα και κυρίως αυτό που συμβολίζει....
-
Με όλο το σεβασμό, προσωπικά διαφωνώ σε αρκετά θέματα που θέτετε ως ζητήματα. Πέρα απο το γεγονός ότι τα περισσότερα είναι αποσπάσματα από το αντίστοιχο δελτίο τύπου της ΔΟΕ άρα πως την καλείτε να πάρει θέση... επιπλέον κατανοώ πλήρως την ανησυχία για αγγλικά ή υπολογιστές αλλά εγώ σας θέτω το ερώτημα, στο οποίο και ουσιαστικά διαφωνώ μαζί σας. Η διδασκαλία των συγκεκριμένων μαθημάτων καθώς και της μουσικής, γυμναστικής κτλ θα γινόταν καλύτερα εφόσον γινόταν από το δάσκαλο ώστε να μην υπονομευθεί, όπως λέτε, η αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. Αφήστε με να έχω τις αμφιβολίες μου στο αν θα γινόταν σωστά το μάθημα όπως επίσης στο κατά πόσο επηρεάζει τα παιδιά, τα οποία ήδη έχουν ξεκινήσει την διαδικασία κοινωνικοποίησης απο τα τρία τους χρόνια...
-
(http://i29.tinypic.com/106n61w.jpg)
-
Τα παιδιά, σίγουρα θα βγουν "παρα - μορφωμένα"......... :P :P :P :P :P
-
Με όλο το σεβασμό, προσωπικά διαφωνώ σε αρκετά θέματα που θέτετε ως ζητήματα. Πέρα απο το γεγονός ότι τα περισσότερα είναι αποσπάσματα από το αντίστοιχο δελτίο τύπου της ΔΟΕ άρα πως την καλείτε να πάρει θέση... επιπλέον κατανοώ πλήρως την ανησυχία για αγγλικά ή υπολογιστές αλλά εγώ σας θέτω το ερώτημα, στο οποίο και ουσιαστικά διαφωνώ μαζί σας. Η διδασκαλία των συγκεκριμένων μαθημάτων καθώς και της μουσικής, γυμναστικής κτλ θα γινόταν καλύτερα εφόσον γινόταν από το δάσκαλο ώστε να μην υπονομευθεί, όπως λέτε, η αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. Αφήστε με να έχω τις αμφιβολίες μου στο αν θα γινόταν σωστά το μάθημα όπως επίσης στο κατά πόσο επηρεάζει τα παιδιά, τα οποία ήδη έχουν ξεκινήσει την διαδικασία κοινωνικοποίησης απο τα τρία τους χρόνια...
Καταρχήν θα μου επιτρέψεις να σου πω οτι το κείμενο μας δεν εχει καμία σχέση με την ΔΟΕ[που απο οτι ξέρουμε εκτός απο ενα τυπικό χαρακτηριστικό για αυτήν δελτίο τύπου..]δεν έχει κάνει καμία ενέργεια για το συγκεκριμένο θέμα,ούτε καν μια ενημέρωση των εκπαιδευτικών...και η αναφορά μας σε αυτήν γίνεται για αυτόν τον λόγο..γιατί οι περισότεροι δάσκαλοι που έχουμε συζητήσει μαζί τους δεν γνορίζαν απολύτος τίποτα.
Το κείμενο προήλθε απο σκέψεις συζητήσεις και προβληματίσμους διαφόρων γονέων και επαφή μας με άλλους συλλόγους άλλον πόλεων[αν κάνεις μια αναζήτηση θα δεις σε διάφορες σελίδες συλλόγων γονέων παρόμοιες σκέψεις].
Πιστεύουμε οτι στις μέρες μας όντως υπάρχουν και σκεπτόμενοι γονείς.
Σε ευχαριστώ όμως για την κριτική σου,είναι κάτι που το αναζητούμε γιατι πιστεύουμε οτι μέσα απο την συζήτηση μπορεί να προκύψει ενα πιο ολοκληρομένο κείμενο.
-
ΕΥΓΕ για την προσπαθεια σου kyanos68,
ειναι κατι που πρεπει να απασχολησει τους εκπαιδευτικους ολων των βαθμιδων , οικογενειαρχες αλλα και καθε μελος αυτης της κοινωνιας αφου τελικα οτι γινεται ολους μας επηρεαζει αμμεσα ή εμμεσα
ιδιαιτερα θα σταθω στα εξης σημεια
• Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, που όλα θα μαθαίνουν τα ίδια γράμματα. Τι θα πει…κάθε σχολείο ή δήμος καθορίζει το περιεχόμενο ανάλογα με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας;
εδω θα δουμε τον διαχωρισμο των σχολειων με βαση κοινωνικες καστες.
πως θα ειναι ενα σχολειο σε νησι , σε δυσπροσιτο , σε αγροτικη κοινωνια και πως στα αστικα κεντρα αλλα και μεσα σε αυτα (οπως πχ ο ρεντης και το περαμα με τη κηφησια και το ψυχικο)
πανε οι ισε ευκαιριες κλπ , γεννηθηκες απο αγροτες , εργατες , ψαραδες ; θα σε αξιοποιησουμε καταλληλα
και αυτο λεγεται πολιτισμος
Ένα σχολείο που η λειτουργία του θα είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Τι θα πει τα σχολεία στους δήμους;
Ένα σχολείο που ο νόμος του κέρδους δεν θα έχει θέση μέσα σε αυτό και στη σχέση του μαθητή με το δάσκαλο. Τι θα πει «εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης»;
μην επαναλαμβανω τα ιδια με το παραπανω ,
φτωχοι δημοι , περικοπες σε εργαστηρια βιβλια κλπ ,
τι σωστο εχουν κανει μεχρι τωρα οι δημοι που δεν ελεγχονται απο κανενα ;
βολεματα και αρπαχτες
καπως ετσι θα δουν και τις νεες αρμοδιοτητες που θα τους δωσουν.
• Ένα σχολείο που το παιδί θα έχει χρόνο για να παίξει. Ποιος «παιδαγωγός» λέει ότι το παιδί της Πρώτης και της Δευτέρας είναι σε θέση να μένει στο σχολείο απ’ τις 7 μέχρι τις 4 ή έστω απ’ τις 8 μέχρι τις 2;
ενα σχολειο που μετατρεπεται σε "παρκινγκ" παιδιων για τους εργαζομενους γοννεις
Πρέπει απ’ την πρώτη δημοτικού να τα μάθουμε να ξεροσταλιάζουν μπροστά σε μια οθόνη;
ειναι το συγχρονο ναρκωτικο αποχαυνωσηξς των παιδιων,
τα βιβλια και η γνωση γινεται επικυνδινη στους απελπισμενους
* θα θεωρουσα πιο σωστο να ξαναανοιξεις το θεμα με τιτλο σχετικο ωστε να το προσεξουν περισσοτεροι συναδελφοι
αξιζει τον παραπανω κοπο
-
Πες τα χρυσόστομε!
Πάντως, κάποια πράγματα δεν πρέπει να μας προκαλούν έκπληξη. Ειδικά αυτό με τα αγγλικά στην πρώτη δημοτικού, που δεν το χωράει το μυαλό μου.
Μην ξεχνάμε το χιλιοειπωμένο, ότι αυτό το σίχαμα που κάνει την υπουργό παιδείας, κατά τη διάρκεια της θητείας της ως Επίτροπος Απασχόλησης και Κοινωνικών θεμάτων πρότεινε την καθιέρωση της αγγλικής γλώσσας ως δεύτερης επίσημης γλώσσας στην Ελλάδα. Σε όσους αντέδρασαν τότε έδωσε την αποστομωτική απάντηση: «οι Έλληνες δεν θα πάθουν τίποτε αν μάθουν να μιλούν το ίδιο καλά με τα ελληνικά και τα αγγλικά».
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου αλλά δεν θα συμφωνήσω με τον χαρακτηρισμό που της αποδίδεις.Αυτές οι εκφράσεις δεν χρειάζονται,ας είμαστε κόσμιοι.Εξάλλου η υπουργός είναι απλά ενα πρόσωπο που της ανατέθηκε να παρουσιάσει το πρόγραμμα...εμείς είμαστε αντίθετοι με το πρόγραμμα και κυρίως αυτό που συμβολίζει....
μπορει να διαφωνεις αλλα και αυτος ειναι ενας τροπος
μας εχουν επιβαλλει τα σαβουαρ βιβρ και τα πολιτικαλ κορεκτ αφαιρωντας καθε δυνατοτητα αντιδρασης
ξερεις κατι ακομα και οι αγγελοι εχουν σποθια και η γλωσσα ειναι ενα τετοιο οπλο . εχει δυο πλευρες και δυο κοψεις .
οφειλουμε να την εκμεταλευτουμε με καθε τροπο για καθε περισταση
θα ειμασταν κοσμιοι σε ενα διαλογο .
μας εχουν φιμωσει , μας εχουν περιθωριοποιησει , μας εχουν σνομπαρει, μας εχουν απαξιωσει .
οπως μπορει καθενας , απ'οπου μπορει
-
Με όλο το σεβασμό, προσωπικά διαφωνώ σε αρκετά θέματα που θέτετε ως ζητήματα. Πέρα απο το γεγονός ότι τα περισσότερα είναι αποσπάσματα από το αντίστοιχο δελτίο τύπου της ΔΟΕ άρα πως την καλείτε να πάρει θέση... επιπλέον κατανοώ πλήρως την ανησυχία για αγγλικά ή υπολογιστές αλλά εγώ σας θέτω το ερώτημα, στο οποίο και ουσιαστικά διαφωνώ μαζί σας. Η διδασκαλία των συγκεκριμένων μαθημάτων καθώς και της μουσικής, γυμναστικής κτλ θα γινόταν καλύτερα εφόσον γινόταν από το δάσκαλο ώστε να μην υπονομευθεί, όπως λέτε, η αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. Αφήστε με να έχω τις αμφιβολίες μου στο αν θα γινόταν σωστά το μάθημα όπως επίσης στο κατά πόσο επηρεάζει τα παιδιά, τα οποία ήδη έχουν ξεκινήσει την διαδικασία κοινωνικοποίησης απο τα τρία τους χρόνια...
Καταρχήν θα μου επιτρέψεις να σου πω οτι το κείμενο μας δεν εχει καμία σχέση με την ΔΟΕ[που απο οτι ξέρουμε εκτός απο ενα τυπικό χαρακτηριστικό για αυτήν δελτίο τύπου..]δεν έχει κάνει καμία ενέργεια για το συγκεκριμένο θέμα,ούτε καν μια ενημέρωση των εκπαιδευτικών...και η αναφορά μας σε αυτήν γίνεται για αυτόν τον λόγο..γιατί οι περισότεροι δάσκαλοι που έχουμε συζητήσει μαζί τους δεν γνορίζαν απολύτος τίποτα.
Το κείμενο προήλθε απο σκέψεις συζητήσεις και προβληματίσμους διαφόρων γονέων και επαφή μας με άλλους συλλόγους άλλον πόλεων[αν κάνεις μια αναζήτηση θα δεις σε διάφορες σελίδες συλλόγων γονέων παρόμοιες σκέψεις].
Πιστεύουμε οτι στις μέρες μας όντως υπάρχουν και σκεπτόμενοι γονείς.
Σε ευχαριστώ όμως για την κριτική σου,είναι κάτι που το αναζητούμε γιατι πιστεύουμε οτι μέσα απο την συζήτηση μπορεί να προκύψει ενα πιο ολοκληρομένο κείμενο.
Όντως δεν έχει σχέση με κείμενο της ΔΟΕ. Με κείμενο του ΠΑΜΕ έχει σχέση...
-
Το κείμενο προήλθε απο σκέψεις συζητήσεις και προβληματίσμους διαφόρων γονέων και επαφή μας με άλλους συλλόγους άλλον πόλεων[αν κάνεις μια αναζήτηση θα δεις σε διάφορες σελίδες συλλόγων γονέων παρόμοιες σκέψεις].
Γιατι δεν μας λετε ευθεως οτι το κειμενο εχει "προκυψει" απο την "Ανοιχτή επιστολή των Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ στους γονείς" που βρισκεται εδω:
http://www.edupame.gr/content/%CE%91%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CF%87%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%A0%CE%91%CE%9C%CE%95-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82 (http://www.edupame.gr/content/%CE%91%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CF%87%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%A0%CE%91%CE%9C%CE%95-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82) ?
-
.... και απο ανακοινωση που εχουν οι "ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜ
-
Οπως ανέφερα και παραπάνω το κείμενο προέκυψε απο συζητήσεις με άλλους γονείς απο διάφορα μέρη της ελλάδος και διάφορες σελίδες στο δίκτιο.
Εγώ προσωπικά ανήκω στον εντελώς αντίθετο χώρο του ΠΑΜΕ...αυτό ομως δεν μπορεί να μου κλείνει τα μάτια και να απορίπτω καθετι αξιόλογο που γίνεται για να έχουν τα παιδιά μας ενα καλήτερο μέλλον.Πριν απο οπιαδέποτε κοματικη ταμπέλα ειμαστε ΓΟΝΕΙΣ....
Δυστυχώς κριτική στο κείμενο δεν βλέπω.....
-
Λοιπόν θα παραθέσω μια ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχα σήμερα σ'ενα ιατρείο.Με αφορμή το πόσο κατάλληλοι θα μαστε ως εκπαιδευτικοί στην ηλικία των 55-65 μια κυρία 60 ετών ανάφερε: " Μια φίλη μου δασκάλα επειδή δεν της έδωσαν μεγάλα και δεν είχε αντοχές για τις μικρές τάξεις ζήτησε να μπει στην φύλαξη". Εδώ νομίζω ότι είναι η ουσία του προβλήματος.Όταν οι ίδιοι οι δάσκαλοι (ορισμένοι έστω) αντιμέτωπιζαν τον θεσμό του ολοήμερου ως φύλαξη πώς αναμένουμε ότι εκπλήρωνε τους στόχους του. Η ίδια ακριβώς αντίληψη περνούσε και στα παιδιά και στους γονείς. Οπότε το ζήτημα είναι ότι δυστυχώς κάποιοι θα έπρεπε να κάνουν καλύτερα την δουλειά τους. Θυμάμαι ακόμα και γελάω, όταν ήμουν για πρώτη φορά σε ολοήμερο όταν ρώτησα τι κάνουν τα παιδιά στο κανονικό πρόγραμμα στο μάθημα της γλώσσας ή κτλ ώστε να βοηθηθούν μέσω του θεατρικού παιχνιδιού η απάντηση ήταν σαφής." Δεν με απασχολεί τι θα κάνεις στο μάθημα σου...κάνε ότι θέλεις...εμένα με απασχολεί να μη χτυπήσουν". Ή ακόμα ένα περιστατικό: Όταν φέτος έκανα με τα μεγαλύτερα παιδιά της Ε-ΣΤ για το αρχαίο θέατρο και τον Αριστοφάνη και τους είχα δώσει υλικό προσαρμοσμένο στην ηλικία τους, εκείνα προφανώς το είπαν στην δασκάλα τους και εκείνη ειλικρινά δεν ξέρω με τι πρόθεση τους έδωσε φωτοτυπία, χωρίς βέβαια να αναφέρεται η πηγή, το εισαγωγικό μέρος της Δραματικής Ποίησης της Γ' γυμνασίου. Όλο αυτό το αναφέρω για να αντιληφθούμε τα εξής:1) στο χέρι μας είναι να λειτουργήσει σωστά το ολοήμερο σχολείο 2) στο θέμα της οικειότητας και της εμπιστοσύνης εξαρτάται από τον εκπαιδευτικό...ποτέ δεν είχαν τα μαθητούδια μου πρόβλημα εμπιστοσύνης...αρκεί να τους την εμπνεύσεις 3) Τα μαθήματα που βοηθούν τα παιδιά να αναπτύσσουν την φαντασία, την εκφραστικότητα, την επικοινωνία, συνεργασία κτλ είναι καλό εφόσον υπάρχουν να γίνονται σωστά, διαφορετικά να μη γίνονται καθόλου.
-
διόρθωση ανάφερε=ανέφερε ;)
-
Λοιπόν θα παραθέσω μια ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχα σήμερα σ'ενα ιατρείο.Με αφορμή το πόσο κατάλληλοι θα μαστε ως εκπαιδευτικοί στην ηλικία των 55-65 μια κυρία 60 ετών ανάφερε: " Μια φίλη μου δασκάλα επειδή δεν της έδωσαν μεγάλα και δεν είχε αντοχές για τις μικρές τάξεις ζήτησε να μπει στην φύλαξη". Εδώ νομίζω ότι είναι η ουσία του προβλήματος.Όταν οι ίδιοι οι δάσκαλοι (ορισμένοι έστω) αντιμέτωπιζαν τον θεσμό του ολοήμερου ως φύλαξη πώς αναμένουμε ότι εκπλήρωνε τους στόχους του. Η ίδια ακριβώς αντίληψη περνούσε και στα παιδιά και στους γονείς. Οπότε το ζήτημα είναι ότι δυστυχώς κάποιοι θα έπρεπε να κάνουν καλύτερα την δουλειά τους. Θυμάμαι ακόμα και γελάω, όταν ήμουν για πρώτη φορά σε ολοήμερο όταν ρώτησα τι κάνουν τα παιδιά στο κανονικό πρόγραμμα στο μάθημα της γλώσσας ή κτλ ώστε να βοηθηθούν μέσω του θεατρικού παιχνιδιού η απάντηση ήταν σαφής." Δεν με απασχολεί τι θα κάνεις στο μάθημα σου...κάνε ότι θέλεις...εμένα με απασχολεί να μη χτυπήσουν". Ή ακόμα ένα περιστατικό: Όταν φέτος έκανα με τα μεγαλύτερα παιδιά της Ε-ΣΤ για το αρχαίο θέατρο και τον Αριστοφάνη και τους είχα δώσει υλικό προσαρμοσμένο στην ηλικία τους, εκείνα προφανώς το είπαν στην δασκάλα τους και εκείνη ειλικρινά δεν ξέρω με τι πρόθεση τους έδωσε φωτοτυπία, χωρίς βέβαια να αναφέρεται η πηγή, το εισαγωγικό μέρος της Δραματικής Ποίησης της Γ' γυμνασίου. Όλο αυτό το αναφέρω για να αντιληφθούμε τα εξής:1) στο χέρι μας είναι να λειτουργήσει σωστά το ολοήμερο σχολείο 2) στο θέμα της οικειότητας και της εμπιστοσύνης εξαρτάται από τον εκπαιδευτικό...ποτέ δεν είχαν τα μαθητούδια μου πρόβλημα εμπιστοσύνης...αρκεί να τους την εμπνεύσεις 3) Τα μαθήματα που βοηθούν τα παιδιά να αναπτύσσουν την φαντασία, την εκφραστικότητα, την επικοινωνία, συνεργασία κτλ είναι καλό εφόσον υπάρχουν να γίνονται σωστά, διαφορετικά να μη γίνονται καθόλου.
+++++
Και να μην απογοητεύεσαι από την στάση κάποιων "κουρασμένων" ή αδιάφορων συναδέλφων εκπαιδευτικών ...
Επιπλέον είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι αυξάνονται οι ώρες της θεατρικής και μουσικής αγωγής.
Η κόρη μου θα πάει στην