Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ιδιωτική Εκπαίδευση => Μαθήματα κατ'οίκον => Μήνυμα ξεκίνησε από: dadare στις Αυγούστου 02, 2010, 02:05:54 pm
-
Καλησπέρα, είμαι Φιλόλογος και σκέφτομαι να αναλάβω ένα παιδάκι Ε Δημοτικού. Η μητέρα του θέλει να του κάνω όλα τα μαθήματα της ημέρας. Το παιδάκι απ'οτι μου πε έχει διάσπαση προσοχής.
Τί μπορώ να κάνω για να κανω το μάθημα ενδιαφέρον και να του αποσπάσω την προσοχή;
Ξέρω οτι σε μια ώρα δε βγαίνουν τα μαθήματα της ημέρας. Απο την άλλη τα παιδιά με διάσπαση προσοχής δεν αντέχουν πάνω απο μια ώρα.Τι να κάνω;
Τέλος, θέλω να μου πείτε πόσα χρήματα θα ζητούσατε εσείς...
Δεν ξέρω αν έχει σημασία,αλλα το παιδάκι θ έρχεται σπίτι μου...
Ευχαριστώ
-
Μήπως το παιδί πρέπει να το αναλάβει κάποιος που ξέρει πώς να αντιμετωπίζει τέτοιες περιπτώσεις;
Φαντάζομαι ότι υπάρχουν δάσκαλοι εκπαιδευμένοι σε τέτοιες περιπτώσεις.
-
Έχω παρακολουθήσει ετήσιο σεμινάριο γι αυτά.. Απλώς είναι η πρώτη φορά που αναλαμβάνω και ήθελα να ακούσω και ιδέες ώστε να οργανώσω τις σημειώσεις μου.
-
ΕιΧΑ ενα παιδακι με αποσπαση προσοχης και δυσλεξια περυσι στα αγγλικα.
Η αληθεια ειναι οτι χρειαζεσαι πολλη υπομονη και επιμονη και πρεπει να επαναλαμβανεις συνεχεια πραγματα που ηδη εχεις πει.
Θα προσπαθησεις να συνδυασεις οσο γινεται τα μαθηματα με τα ενδιαφεροντα του. Συνηθως αυτα τα παιδια εχουν καλλιτεχνικες τασεις και θυμουνται ο,τι σχετιζεται με αυτες. Ειναι δυσκολο ειδικα αν πρεπει να το διαβαζεις πχ στην ιστορια. Θα τα λες ολα προφορικα σε περιληψη και θα τα επαναλαμβανει μεχρι να τα μαθει... Ελπιζω να σε βοηθησει και το σεμιναριο που εκανες.... Καλη επιτυχια
-
Eιχα μια τετοια περιπτωση με παιδακι Δ' Δημοτικου. Το παιδι ειχε προβλημα συγκεντρωσης. Της ελεγα κατι και την επομενη στιγμη .....δεν θυμοταν !!
επαιζε συνεχεια με το μολυβι της, και κοιτουσε το δωματιο ενα γυρω συνεχεια....
παραδειγμα. καναμε εκθεση. συζητουσαμε πρωτα το τι επρεπε να γραψει. την αφηνα να γραψει τα οσα περιπου ειχαμε αναφερει και οταν μου ελεγε, "κυριε Μαρκο, τελειωσα" τί να δω? ειχε γραψει οτιδηποτε αλλο εκτος απο αυτα που ειχαμε πει!!!
λοιπον, τεχνικες : χρησιμοποιουσα παρα πολυ μαρκαδορακια με διαφορα χρωματα για να τονισουμε καποια πραγματα.
- της ελεγα οτι : " αν τα μαθεις γρηγορα θα φυγεις νωριτερα " (δεν θα μεινεις παραπανω ωρα) Αυτο, ουτε και γω το περιμενα ομολογω, πως λειτουργησε πολυ θετικα. συγκεντρωνοταν γιατι ηξερε οτι θα τελειωσει το μαθημα πιο νωρις !!!!
(ειχα μιλησει πανω σε αυτο με τη μητερα της)
- οταν ηταν να της εξηγησω κατι χρησιμοποιουσα παραδειγματα βιωματικα (αυτο ομως γενικα το κανουμε σε ολα τα παιδια)
- προσπαθουσα σε καθε μαθημα να της κεντρισω το ενδιαφερον για το τι θα μαθει.
- δεν τη φορτωνα με πολλες ασκησεις, για να μη βαρεθει και τα παρατησει μονο που θα τις εβλεπε !!!
-
Καλησπέρα, είμαι Φιλόλογος και σκέφτομαι να αναλάβω ένα παιδάκι Ε Δημοτικού. Η μητέρα του θέλει να του κάνω όλα τα μαθήματα της ημέρας. Το παιδάκι απ'οτι μου πε έχει διάσπαση προσοχής. .....
Ευχαριστώ
9 στις 10 περιπτώσεις αυτό για τους γονείς σημαίνει ότι δεν μπορώ εγώ να το διαβάσω για τον χ ψ λόγο, διάβασέ το εσύ καθημερινά για να πάρει και καλούς βαθμούς μιας και είναι στην Ε τάξη.
Ξεκαθάρισε με τη μαμά ποιος είναι ο στόχος.
Άλλο πράγμα να είναι μελετημένο για την επόμενη μέρα στο σχολείο και άλλο πράγμα να το βοηθήσεις να μελετά ξεπερνώντας το πρόβλημα ΔΕΠΥ.
Στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει να ενημερωθείς από τη μητέρα τι ζητά ο δάσκαλος στην τάξη (καθημερινά καθήκοντα - τρόπο εξέτασης στην Ιστορία, Θρησκευτικά, Γεωγραφία κτλ). Μέσα στο Σεπτέμβριο θα τους καλέσει σίγουρα και θα τους δώσει οδηγίες και ανάλογα το δάσκαλο, μπορεί να προλαβαίνεις και σε μια ώρα. (Η εγκύκλιος για τις κατ΄οίκον εργασίες είναι σαφής αλλά ορισμένοι συνάδελφοι είναι της παλιάς σχολής "γράφε παιδί μου 3 ώρες να γίνεις άνθρωπος")
Στη δεύτερη περίπτωση συμφωνώ με το Μάρκο, ειδικά για μαρκαδοράκια, χρώματα, σχεδιαγράμματα μαθημάτων (αν θέλεις να το ωφελήσεις μακροπρόθεσμα το παιδί - θα τα φτιάχνετε "παρέα" και ας το έχεις έτοιμο από το σπίτι), αφήγηση, ήσυχο καθαρό χώρο, σύντομες δραστηριότητες
δεν τη φορτωνα με πολλες ασκησεις, για να μη βαρεθει και τα παρατησει μονο που θα τις εβλεπε !!!
ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ΤΩΝ ΠΟΤΩΝ
Το παιδί του δημοτικού δεν έχει την απαιτούμενη ωριμότητα να καταλάβει ότι θα πρέπει να εξασκηθεί και με παραπάνω ασκήσεις για να βελτιωθεί. Το παιδί του γυμνασίου μπορεί να μην του αρέσει το φροντιστήριο, να μη θέλει να μελετήσει παραπάνω αλλά καταλαβαίνει γιατί το στέλνουν οι γονείς του. Στο 10χρονο αν του βάλεις παραπάνω δουλειά από αυτή που ζητά ο δάσκαλός του 9 στις 10 θα επαναστατήσει. Καλύτερα να του εξηγείς μια άσκηση δίνοντας ένα δικό σου παράδειγμα και ως εφαρμογή να το βάζεις να λύνει την άσκηση που έφερε από το σχολείο για το σπίτι, παρά να λύνετε μαζί τις ασκήσεις του σχολείου και μετά να του βάζεις άλλη δικιά σου.
Επίσης πολύ σημαντικό θέμα με τα παιδάκια ΔΕΠΥ είναι η οργάνωση. Έχω παρατηρήσει ότι φεύγουν από την τάξη και θυμούνται ή έχουν σημειώσει τα μισά από όσα έπρεπε.
-
Είχα και εγώ ένα τέτοιο παιδάκι στο δημοτικό. Συμφωνό απόλυτα με τις τεχνικές του Μάρκου έκανα ακριβώ το ίδιο. Επίσης επειδή αυτά τα παιδιά κουράζονται εύκολα και γι' αυτό αποσπάται και η προσοχή τους, παίζαμε ένα παιχνίδι με τον χρόνο. Δηλαδή:
Επρεπε να λύσει κάποια άσκηση, βάζαμε με το ρολόι π.χ ότι την άσκηση πρέπει να την λύσει μέσα σε δέκα λεπτά και μετά θα κάνουμε διάλειμμα για 2 λεπτά και θα πουμε κάποιο ανέκδοτο ή θα κάνουμε κάτι άλλο(οι χρόνοι είναι ενδεικτικοί). Πρέπει όμως να τηρήσεις αυστηρά και εσύ αυτόν τον χρόνο για να μην νομίζει το παιδί ότι το κοροιδεύεις και να δεί ότι πάντα ό,τι λές το τηρείς.
Αυτό είχε μεγάλη επιτύχία μέχρι και UNO παίξαμε και μαξιλαροπόλεμο και με στρατιωτάκια. Θέλει μόνο υπομονή και χρόνο.
-
Είχα και εγώ ένα τέτοιο παιδάκι στο δημοτικό. Συμφωνό απόλυτα με τις τεχνικές του Μάρκου έκανα ακριβώ το ίδιο. Επίσης επειδή αυτά τα παιδιά κουράζονται εύκολα και γι' αυτό αποσπάται και η προσοχή τους, παίζαμε ένα παιχνίδι με τον χρόνο. Δηλαδή:
Επρεπε να λύσει κάποια άσκηση, βάζαμε με το ρολόι π.χ ότι την άσκηση πρέπει να την λύσει μέσα σε δέκα λεπτά και μετά θα κάνουμε διάλειμμα για 2 λεπτά και θα πουμε κάποιο ανέκδοτο ή θα κάνουμε κάτι άλλο(οι χρόνοι είναι ενδεικτικοί). Πρέπει όμως να τηρήσεις αυστηρά και εσύ αυτόν τον χρόνο για να μην νομίζει το παιδί ότι το κοροιδεύεις και να δεί ότι πάντα ό,τι λές το τηρείς.
Αυτό είχε μεγάλη επιτύχία μέχρι και UNO παίξαμε και μαξιλαροπόλεμο και με στρατιωτάκια. Θέλει μόνο υπομονή και χρόνο.
χεχεχε,....
αυτο με το χρονο σωστα το επισημαινεις. σε αυτα τα παιδια ειναι ευκολο να ξεφυγουν και να σου μιλανε με τις ωρες (εμενα γλωσσα δεν εβαζε μεσα), μεχρι που της ελεγα, ...ΟΚ, ας δουμε λοιπον τι καταφεραμε! (και συνεχιζαμε το μαθημα)....
παρολες τις δυσκολιες ειχε ενδιαφερον....γιατι και συ ο ιδιος ως "δασκαλος" νιωθεις οτι πραγματικα και ουσιαστικα προσφερεις εστω και αν καταφερεις να του μεταδωσεις το 1/100 ......