Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Γενικό Λύκειο => Σχολικά μαθήματα => Άλλα μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: fotini18 στις Σεπτεμβρίου 22, 2010, 04:56:11 pm
-
Σήμερα τοποθετήθηκα σε ένα Λύκειο και μου ανέθεσαν -χωρίς βέβαια να με ρωτήσουν, αφού είχαν ήδη μοιράσει τα μαθήματα και ο καθένας πήρε ό,τι ήθελε!- Θεατρολογία, ένα μάθημα επιλογής! Εγώ δεν έχω ιδέα τι είναι, είμαι εντελώς άσχετη! Δούλευα για πολλά χρόνια σε φροντιστήριο και έκανα μόνο μαθήματα κατεύθυνσης. Είχα την εντύπωση ότι φέτος διορίστηκαν αρκετοί θεατρολόγοι και δε θα το δίδασκαν οι φιλόλογοι. Ξέρει κάποιος να μου δώσει πληροφορίες για το μάθημα;
-
Καταρχήν αυτό είναι και μια έμμεση απάντηση στους φιλολόγους που διαμαρτύρονται για τις δεύτερες αναθέσεις όταν οι ίδιοι δέχονται συνεχώς την ανάθεση του μαθήματος ενώ έχουν άγνοια. Τέλοσπαντων, υπάρχει αντίστοιχο θέμα αν κάνεις αναζήτηση. Επίσης κατατοπιστικό είναι το βιβλίο του καθηγητή Στοιχεία Θεατρολογίας που διατίθεται μέσω της σελίδας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Ελπίζω να σε διευκόλυνα λίγο, συγγνώμη για το "ύφος" μου αλλά ελπίζω να καταλαβαίνεις και την θέση ανθρώπων που έχουν δώσει-πετύχει στον ΑΣΕΠ σε ύλη βασισμένη και στο συγκεκριμένο βιβλίο το οποίο ουσιαστικά δεν θα διδάξουν ποτέ . :)
-
Δε με πειράζει καθόλου το ύφος σου, έχω την ίδια ακριβώς άποψη με σένα. Όχι επειδή με βολεύει, για να ξεφορτωθώ το μάθημα αλλά θεωρώ κι εγώ πως μπαίνω-χωρίς να το θέλω- στα χωράφια των άλλων κι αυτό είναι άδικο. Αύριο θα συγκεντρωθούμε όλοι οι φιλόλογοι για να κανονίσουμε το πρόγραμμα κι έχω σκοπό να πω τις αντιρρήσεις μου. Σ' ευχαριστώ πάντως για την απάντηση...
-
Δε με πειράζει καθόλου το ύφος σου, έχω την ίδια ακριβώς άποψη με σένα. Όχι επειδή με βολεύει, για να ξεφορτωθώ το μάθημα αλλά θεωρώ κι εγώ πως μπαίνω-χωρίς να το θέλω- στα χωράφια των άλλων κι αυτό είναι άδικο. Αύριο θα συγκεντρωθούμε όλοι οι φιλόλογοι για να κανονίσουμε το πρόγραμμα κι έχω σκοπό να πω τις αντιρρήσεις μου. Σ' ευχαριστώ πάντως για την απάντηση...
Πάντως πέρυσι που δούλεψα ωρομίσθια σε σχολείο της Φθιώτιδας, μαζί με άλλη μια φιλόλογο, όταν αναλάβαμε υπηρεσία ο διευθυντής ζήτησε να συγκεντρωθούμε όλοι οι φιλόλογοι στο γραφείο για πιθανή ανα-κατανομή μαθημάτων, ώστε να είανι δίκαιο για όλους τους/ις συναδέλφους
-
To ίδιο πρότεινε και ο διευθυντής του σχολείου μου αλλά ένας φιλόλογος που ήταν παρών, είπε -με συνοπτικές και..."δημοκρατικές" διαδικασίες- πως τα μαθήματα μοιράστηκαν και θα πάρω ό,τι περίσσεψε!!! Θεατρολογία, Φιλοσοφία, Λογοτεχνία Γ.Π. !!! Ουδέν σχόλιον... :-X
-
Στο σχολειο που ημουν περσι 6 φιλολογοι ειχαμε παρει απο ενα τμημα Θεατρολογιας ο καθενας!!! Οταν στα μεσα του Νοεμβρη διοριστηκε και ηρθε στο σχολειο θεατρολογος, ο διευθυντης αρνηθηκε κατηγορηματικα να αλλαξει το προγραμμα για να παρει ολα τα τμηματα η θεατρολογος, οποτε τα "φορτωθηκαμε" εμεις ως το τελος της χρονιας και η κοπελα ανελαβε υπευθυνη της βιβλιοθηκης για να συμπληρωσει ωραριο!!! ΤΡΑΓΙΚΟ;;;
-
Κι εγώ δίδαξα θεατρολογία πέρυσι. Μια από τις δραστηριότητες που κάναμε και την ευχαριστιόντουσαν οι μαθητές ήταν τα ίδια τα παιδιά να παίζουν τους ρόλους των έργων του βιβλίου. Επίσης επειδή ήμουν ελεύθερος να κάνω κι άλλα πράγματα, παίζαμε και παντομίμα ή, αν δεις ότι κάποια παιδιά έχουν ταλέντο και τους αρέσει η ηθοποιία άστα να κάνουν ό,τι σκετς επιθυμούν. Μέχρι Σεφερλή είχαν παίξει. Πιστεύω πάντως ότι είναι καλό στο συγκεκριμένο μάθημα τα παιδιά να ξεφεύγουν από το θεωρητικό μοτίβο για να εκτονώνονται και να εκφράζονται.
-
ποια τάξη κάνει θεατρολογία;
-
Σίγουρο είναι ότι κάνει θεατρολογία η Α λυκείου
-
Σήμερα τοποθετήθηκα σε ένα Λύκειο και μου ανέθεσαν -χωρίς βέβαια να με ρωτήσουν, αφού είχαν ήδη μοιράσει τα μαθήματα και ο καθένας πήρε ό,τι ήθελε!- Θεατρολογία, ένα μάθημα επιλογής! Εγώ δεν έχω ιδέα τι είναι, είμαι εντελώς άσχετη! Δούλευα για πολλά χρόνια σε φροντιστήριο και έκανα μόνο μαθήματα κατεύθυνσης. Είχα την εντύπωση ότι φέτος διορίστηκαν αρκετοί θεατρολόγοι και δε θα το δίδασκαν οι φιλόλογοι. Ξέρει κάποιος να μου δώσει πληροφορίες για το μάθημα;
Διαβάζεις με τα παιδιά την εισαγωγή που έχει κάθε ενότητα και κρατάς από αυτή τα πιο σημαντικά.Τους τα γράφεις στον πίνακα ή τα γράφουν εκείνα και με ερωτήσεις προσπαθείς να κρατήσουν τα πιο SOS ώστε και να μάθουν κάποια πράγματα για την περίοδο που εντάσσεται ο κάθε συγγραφέας και το έργο του.Οι ερωτήσεις στο τέλος θα σε βοηθήσουν σε αυτό.Μετά ακολουθεί το έργο όπου μπορείς να αναθέσεις στα παιδιά τους ρόλους και να κάνουν μία πρώτη ανάγνωση ώστε να έρθουν σε μια πρώτη επαφή.Μπορείτε μετά να σχολιάσετε για λίγο το περιεχόμενο και μετά να αναθέσεις στους μαθητές να το πράξουν μέσα στη τάξη.Μπορείς την υπόλοιπη τάξη να την ορίσεις σαν κριτική επιτροπή η οποία στο τέλος θα διατυπώνει τις γνώμες της για τον τρόπο που έπαιξαν οι συμμαθητές τους.Μετά μπορείς να βάλεις άλλη ομάδα μαθητών να παίξει.Εγώ κάπως έτσι έκανα το μάθημα.Τους άρεσε αλλά να ξέρεις πως γίνεται χαμός στη τάξη.Δε μπορείς να κάνει και αλλιώς γιατί οι μαθητές εκφράζονται όπως ο καθένας μπορεί
-
Επίσης το μάθημα δεν εξετάζεται ποτέ αλλά στο τρίμηνο μπαίνει ο προφορικός βαθμός και συνήθως αξιολογείται ο βαθμός συμμετοχής του στο μάθημα.
Τα παιδιά χαίρονται με αυτό το μάθημα γιατί υποδύονται ρόλους ,εκφράζονται ελεύθερα επειδή δεν εξετάζονται.Θα δεις τους περισσότερους μαθητές να συμμετέχουν αλλά καλό θα ήταν εσύ η ίδια να βάζεις μαθητές με χαμηλή αυτοπεπίθηση να παίζουν γιατί τους βοηθάς να βελτιώσουν την αυτοεκτίμησή τους
αλλά και το μαθησιακό τους προφίλ στην υπόλοιπη τάξη.Αν δε θέλουν μη τα πιέσεις βρες άλλους τρόπους να εργαστούν.
Το κακό είναι ότι κάθε φορά έβγαινα από τη τάξη ρεντίκολο και η φωνή μου βράχνιαζε.
Για αυτό χρειάζονται οι θεατρολόγοι!!!Λέω εγώ τώρα....