Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: night στις Οκτωβρίου 07, 2010, 12:01:00 am

Τίτλος: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: night στις Οκτωβρίου 07, 2010, 12:01:00 am
Παραθεση απο http://www.alfavita.gr/artro.php?id=11233l

''ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
1 Σεπτεμβρίου 2010
Το ΠΔ 66/2009 (Ιούνιος 2009) κατοχύρωσε τα επαγγελματικά δικαιώματα για μια σειρά πτυχιούχων μεταξύ των οποίων και εμείς, δηλαδή οι πτυχιούχοι του προγράμματος σπουδών «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, δίνοντάς μας τη δυνατότητα διδασκαλίας στην β'θμια εκπαίδευση. Στο ίδιο ΠΔ κατοχυρώθηκαν και τα δικαιώματα της Σχολής «Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού» του ΕΑΠ, όπου και με την αριθμ. πρωτ. 43140 α / Δ2 / 17-8-2009 Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στο αριθμ. ΦΕΚ 1802 τ.
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: Εγώ είμαι στις Οκτωβρίου 07, 2010, 12:27:06 am
να γινουν ΠΕ 0.002
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: Mariaaaa στις Οκτωβρίου 07, 2010, 12:38:18 am
και λέγαμε πως θα μεγαλώσουμε κι αλλο την <<μικρή>> παρέα μας!!!  :-\
όσοι πιστοί  προσέλθετε!!!!  :-X
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: chris75 στις Οκτωβρίου 07, 2010, 11:56:03 am
Δεν φτάνει που μέχρι τώρα έχουν ενταχθεί τόσα πτυχία στην χαοτική ειδικότητα ΠΕ02, με όχι πάντοτε την απόλυτη σχετικότητα μεταξύ τους, τώρα έρχονται και άλλα πτυχία.
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: semeli ΠΕ02 στις Οκτωβρίου 07, 2010, 11:46:00 pm
Ελάτε όλοι στους ΠΕ02 !!!  ;D ;D Ανοίξαμε και σας περιμένουμε !!!  ;D :-X
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: Εγώ είμαι στις Οκτωβρίου 08, 2010, 12:11:38 am
chris συμφωνώ εν μέρει αλλά του φιλολογικού γιατί να μην μπορούν να κάνουν λογοτεχνία; κατα τ άλλα θα έπρεπε και εμείς να έχαμε εξασφαλίσει τα επαγγελματικά μας δικαιώματα ,να είχαμε κλείσει παραθυράκια από τα οποία μπήκαν τόσες ειδικότητες
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: vasp στις Οκτωβρίου 08, 2010, 12:17:54 am
Aπ' οτι φαίνεται απο τις συζητήσεις για τα νέα αναμορφωμένα προγράμματα σπουδών θα ενταχθούν σε αυτά αρκετές ώρες μαθήματα σχετικά με την ιστορία και τον Ευρωπαικό πολιτισμό. Γιατί λοιπόν οι άνθρωποι αυτοί να μην διδάξουν τα ανάλογα μαθήματα απο τη στιγμή που αυτό είναι το αντικείμενο τους; Επίσης δεν αντιλαμβάνομαι που ακριβώς στην παραπάνω ανακοίνωση λέει οτι θέλουν να ενταχθούν και αυτοί στον ΠΕ02 της Ελληνικής Φιλολογίας;;;; Δεν έχω καταλάβει κάτι σωστά;;;
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: Εγώ είμαι στις Οκτωβρίου 08, 2010, 12:23:34 am
φαντάζομαι λόγω θεωρητικού αντικειμένου ...εμ μακάρι βασπ μου να δίδασκε ο καθένας το αντικείμενο του αλλά δυστυχώς το όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω κυριαρχεί  στο ελληνικό σχολείο
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: erietta στις Οκτωβρίου 08, 2010, 12:24:56 am
Συμφωνώ απόλυτα με την Vasp. Οι απόφοιτοι του ΕΠΟ (Ευρωπαϊκού Πολιτισμού) δεν αξιώνουν να γίνουν φιλόλογοι. Θέλουν προφανώς ξεχωριστή ειδικότητα γι' αυτούς, όπως π.χ. οι απόφοιτοι του ΜΙΘΕ. Τώρα το πώς θα συμπληρώνουν ωράριο... δεν ξέρω. Ε, με την καθιέρωση της ευρωπαϊκής ιστορίας, κάτι θα κάνουν.
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: semeli ΠΕ02 στις Οκτωβρίου 08, 2010, 12:25:42 am
Πληροφοριακά αναφέρω ότι πολλά μαθήματα Ιστορίας - Ελληνικής , Ευρωπαικής και όχι μόνο- έχουν διδαχθεί και οι απόφοιτοι του Ιστορικού-Αρχαιολογικού...Τουλάχιστον του Πανεπιστημίου Αθηνών, για το οποίο δύναμαι να έχω άποψη... :)
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: vasp στις Οκτωβρίου 08, 2010, 12:29:59 am
φαντάζομαι λόγω θεωρητικού αντικειμένου ...εμ μακάρι βασπ μου να δίδασκε ο καθένας το αντικείμενο του αλλά δυστυχώς το όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω κυριαρχεί  στο ελληνικό σχολείο

Δηλαδή για να καταλάβω υπάρχει περίπτωση να ζητούν να διδάξουν άλλα μαθήματα πέραν του αντικειμένου τους;;; Σαν τι δηλαδή; Αρχαία;;;Πάντως απο αυτό που διαβάζω στο παραπάνω απόσπασμα δεν βλέπω κάτι τέτοιο  :-\ θα ήταν κομματάκι παράλογο...
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: eirinaki81 στις Οκτωβρίου 08, 2010, 12:34:16 am
καλα,semeli,αυτό εννοείται!!μέχρι και ιστορία του ισλάμ,της
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: vasp στις Οκτωβρίου 08, 2010, 12:34:51 am
Πληροφοριακά αναφέρω ότι πολλά μαθήματα Ιστορίας - Ελληνικής , Ευρωπαικής και όχι μόνο- έχουν διδαχθεί και οι απόφοιτοι του Ιστορικού-Αρχαιολογικού...Τουλάχιστον του Πανεπιστημίου Αθηνών, για το οποίο δύναμαι να έχω άποψη... :)
Είναι μεγάλο θέμα αυτό και εγώ δεν θέλω να το σχολιάσω ιδιαίτερα καθώς είμαι άλλης ειδικότητας. Το βέβαιο είναι πως απο τους ΠΕ02 κάποιοι ξέρουν ιστορία, κάποιοι παιδαγωγικά, κάποιοι αρχαία και λατινικά. Μάλλον τελικά όπως λέει και η υπογραφή της Έρης: "πλήρης φιλόλογος είναι μόνο ο Θεός"  ::) ::)
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: erietta στις Οκτωβρίου 08, 2010, 12:36:33 am
Δεν θα πρέπει τους φιλολόγους να μας απασχολεί εάν και κάποιοι άλλοι απόφοιτοι θέλουν να ενταχθούν σε δικό τους κλάδο. Προφανώς η αντίδραση υπάρχει γιατί αν μπουν στην εκπαίδευση θα "παίρνουν" ώρες από τους φιλολόγους για να συμπληρώσουν ωράριο. Το ίδιο όμως δεν κάνουν και οι ξενόγλωσσοι;  
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: chris75 στις Οκτωβρίου 08, 2010, 12:45:07 am
chris συμφωνώ εν μέρει αλλά του φιλολογικού γιατί να μην μπορούν να κάνουν λογοτεχνία; κατα τ άλλα θα έπρεπε και εμείς να έχαμε εξασφαλίσει τα επαγγελματικά μας δικαιώματα ,να είχαμε κλείσει παραθυράκια από τα οποία μπήκαν τόσες ειδικότητες

Ερση ,όσον αφορά στη λογοτεχνία, δεν αναφερόμουν στους αποφοίτους του φιλολογικού,αλλά του ιστορικού πχ. ή του Φπψ.Η προστασία μιας ειδικότητας είναι πράγματι και στα χέρια μας, συμφωνώ μαζί σου ίσως μέχρι τώρα βολευόμασταν με αυτήν την κατάσταση. Ίσως επειδή αν χωριζόμασταν σε ειδικότητες επιμέρους, θα γίνονταν και λιγότεροι  διορισμοί κατά ειδικότητα όχι πως τώρα είναι καλύτερα τα πράγματα. Είτε μας αρέσει είτε όχι η επιστήμη της φιλολογίας είναι συγγενής μεν με την επιστήμη της ιστορίας ή της φιλοσοφίας,αλλά δεν ταυτίζονται.Άλλο που για λόγους επαγγελματικής αποκατάστασης μπήκαμε όλοι στην ίδια ειδικότητα και έτσι συνάδελφος πχ. με σπουδές ιστορίας και μεταπτυχιακά και διδακτορικά σε δύσκολα ζητήματα  σύγχρονης οικονομικής ιστορίας(πχ. φορολογικά συστήματα τον 18ο αιώνα κλπ.) ,όταν διορίστηκαν αναγκαστικά μπήκαν στην ειδικότητα "λίγο απ' όλα" 02 και βρέθηκαν να κάνουν ρητορικά κείμενα στη β λυκείου! Ίσως το παράδειγμα, αν και πραγματικό,να θεωρηθεί υπερβολικό και ίσως να είναι ,όμως το αναφέρω για να δείξω ότι δεν είναι όλα το ίδιο και ότι ο καθένας μας έχει τις δικές του δεξιότητες, ικανότητες και γνώσεις,όχι αναγκαστικά και πάντοτε ίδιες και όμοιες με τους άλλους και δεν μπορούμε όλοι να εντασσόμαστε σε μία ειδικότητα και να κάνουμε τα πάντα, έλεος!!!, ζούμε στον 21ο αιώνα και πρέπει να αφήσουμε πίσω μας νοοτροπίες που βολεύουν καταστάσεις προσωρινώς ,αλλά έχουν μακροπρόθεσμα αρνητικά αποτελέσματα, ακριβώς λόγω της προχειρότητας στον όλο σχεδιασμό.
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: night στις Οκτωβρίου 08, 2010, 01:31:18 am
Ο προβληματισμος ο δικος μου γεννηθηκε απο την ανακοινωση του συλλογου που αναφερει οτι:
''το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, απαξιώνοντας το Πτυχίο του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, θεωρεί ότι μετά από 50 γραπτές επιστημονικές εργασίες και 12 θεματικές ενότητες, οι οποίες αντιστοιχούν σε 3 εξαμηνιαία μαθήματα η καθεμια, υπολειπόμεθα «στην εξειδικευμένη επιστημονική γνώση για την κάθε θεματική ενότητα ξεχωριστά, ως αυτόνομη επιστήμη».''
Για ποιο λογο το ΠΙ να θεωρει οτι υπολειπονται στην εξειδικευμένη επιστημονική γνώση για την κάθε θεματική ενότητα ξεχωριστά;
Καθε θεματικη ενοτητα αντιστοιχει σε 3 εξαμηνιαία μαθήματα η καθεμια; Δηλαδη σε καθε ετος που εχει 2 εξαμηνα το συγκεκριμμενο τμημα του ΕΑΠ κανει μαθηματα 3 εξαμηνων; Αρα στα 4 ετη ποσα εξαμηνα εχει καλυψει σε σχεση με αντιστοιχες σχολες; Μπορει να ειναι χαζη η απορια μου ή να μην αντιλαμβανομαι σωστα τα πραγματα αλλα μου φαινεται περιεργο το ΠΙ να αντιδρα στις ''50 γραπτές επιστημονικές εργασίες''
Πως ''αντιστεκεται'' το ΠΙ στους 800 κατ ετος εισαχθεντες και αντιστοιχα αποφοιτους του τμηματος και δεν δημιουργει δικο τους κλαδο χωρις να λαβει υπόψη οτι στα 2 εξαμηνα εχουν και 1 bonus;
Η Παιδαγωγικη και Διδακτικη τους επαρκεια απο που προκυπτει;
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: Ioannis! στις Οκτωβρίου 08, 2010, 12:58:04 pm
Φίλε chris75, θα έπρεπε όμως πρώτα να ρωτήσεις και τους ΠΕ04 αν λύθηκε το "πρόβλημά" τους με το διαχωρισμό που τους επεβλήθη. Αντιθέτως, μεγαλύτερα προβλήματα αντιμετωπίζουν. Οι κουβέντες περί διαχωρισμού των ΠΕ02 είναι εκ του πονηρού και δεν πρέπει να σας επηρεάζουν. Θεωρώ πως είναι λάθος να οδηγηθούμε στην πλήρη εξειδίκευση. Κάτι τέτοιο είναι και επιστημονικά απαράδεκτο (πχ. στα μαθήματα των αρχαίων ελληνικών δεν υπάρχουν στοιχεία φιλοσοφίας, ιδεών ή ιστορίας;) και λειτουργικά αδύνατο. Δε διδάσκετε πια πχ. αρχαία ελληνικά και στο πανεπιστήμιο ούτε έχετε σκοπό να μορφώσετε επιστήμονες! Πιο σημαντικό είναι το πώς θα μεταδοθεί αυτή η γνώση, ώστε να εμπεδωθεί από το μαθητή. Είναι αδι-ανόητο, ενώ άλλοι συνάδελφοί σας όπως οι δημοδιδάσκαλοι καλούνται να διδάξουν τα πάντα (!) στο δημοτικό, εσείς να προτείνετε να διασπαστούν οι κλάδοι των καθηγητών ακόμα περισσότερο!
Όσο για το τμήμα του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, ας μου επιτραπεί, αλλά επειδή έχω μελετήσει το θέμα, γνωρίζω πολύ καλά τα εγχειρίδια και την ύλη των ενοτήτων. Όταν πχ. σε 1 θεματική ενότητα και σε 3 βιβλία (όχι ογκώδη) Ιστορίας προσπαθούν να μάθουν ΟΛΟ το αντικείμενο αυτό μέσα από περιλήψεις, τότε δε μιλάμε για γνώση αντικειμένου, αλλά περισσότερο για κατάρτιση (αν και γι'αυτό διατηρώ τις επιφυλάξεις μου). Ένα άλλο παράδειγμα; Στο τμήμα Ελληνικού Πολιτισμού σε ΜΙΑ ενότητα διδάσκονται Αρχαία Ελληνική και
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: Εγώ είμαι στις Οκτωβρίου 08, 2010, 01:10:31 pm
σαφώς Ιωάννη και ισχύει ότι του ΜΝΕΦ έχουν ειδικευση ν.ε λογοτεχνίας αλλά και του κλασικού είχαν υποχρεωτικά και κατ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα από το ΜΝΕΦ με καθηγητή τον Ερατοσθένη Καψωμένο στο μάθημα της ποιητικής τόσο εγώ όσο και οι συμφοιτητές μου δε νομίζω ότι υστερούμε σε κατι για τη διδασκαλία του μαθήματος της ν.ε λογοτεχνίας,επίσης σημασία δεν έχει μόνο το πώς αλλά και το τί είναι ικανός να διδάξει ένας καθηγητής,σε κάθε περίπτωση ο κλάδος ΠΕ02 καλό θα ήταν να είχε πτυχιούχους μόνο αποφοίτους φιλοσοφικής και όχι κάθε καρυδιάς ...ας μην ανοίξουμε διαμάχη και μεταξύ μας εξάλλου έχουν συζητηθεί όλα τα παραπάνω σε ξεχωριστό θέμα στο φόρουμ.
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: Ioannis! στις Οκτωβρίου 08, 2010, 01:30:21 pm
:) Συμφωνούμε. Στο έθιξα, γιατί έτσι όπως το έγραψες, θα μπορούσαν κάλλιστα οι πτυχιούχοι της ΜΝΕΦ να σου απαντήσουν ότι δεν έχουν όλοι του τμήματος Φιλολογίας (κλασικοί ή γλωσσολόγοι) τον πρώτο λόγο στο μάθημα της Λογοτεχνίας. Και υπάρχουν περιπτώσεις πτυχιούχων ΦΠΨ που έχουν διδαχτεί περισσότερα μαθήματα Λογοτεχνίας, ακόμα και από κλασικό. Και το γράφω μετά βεβαιότητας. Η ουσία όμως είναι ότι οι πτυχιούχοι των τριών μας ελληνικών τμημάτων των φιλοσοφικών σχολών (και κάποιων μεμονωμένων στην Κέρκυρα, Κομοτηνή, Καλαμάτα, Πάτρα,
Τίτλος: Απ: ΠΕ02 - σχολές
Αποστολή από: chris75 στις Οκτωβρίου 08, 2010, 04:58:48 pm
σαφώς Ιωάννη και ισχύει ότι του ΜΝΕΦ έχουν ειδικευση ν.ε λογοτεχνίας αλλά και του κλασικού είχαν υποχρεωτικά και κατ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα από το ΜΝΕΦ με καθηγητή τον Ερατοσθένη Καψωμένο στο μάθημα της ποιητικής τόσο εγώ όσο και οι συμφοιτητές μου δε νομίζω ότι υστερούμε σε κατι για τη διδασκαλία του μαθήματος της ν.ε λογοτεχνίας,επίσης σημασία δεν έχει μόνο το πώς αλλά και το τί είναι ικανός να διδάξει ένας καθηγητής,σε κάθε περίπτωση ο κλάδος ΠΕ02 καλό θα ήταν να είχε πτυχιούχους μόνο αποφοίτους φιλοσοφικής και όχι κάθε καρυδιάς ...ας μην ανοίξουμε διαμάχη και μεταξύ μας εξάλλου έχουν συζητηθεί όλα τα παραπάνω σε ξεχωριστό θέμα στο φόρουμ.

Διαμάχη Ερση δεν μπορεί να υπάρξει υπο τις παρούσες εργασιακές συνθήκες έτσι κι αλλιώς, αφού όποιος κλάδος (ιστορικοί, φπψ, φιλόλογοι κλπ.)ζητούσε ξεχωριστές θέσεις αναγκαστικά θα δίνονταν ελάχιστες. Επιπλέον,αν κάποιος κλάδος διδάσκει μόνον το μάθημα που σπούδασε δεν είναι εύκολο να συμπληρώσει ωράριο μόνο με το μάθημα αυτό πχ. φπψ, οπότε γνωρίζουμε τι σημαίνει αυτό! Και να ήθελε κάποιος να ανοίξει τέτοιες συζητήσεις, σε περιβάλλον ΔΝΤ, δεν ευνοούν οι καιροί!Φίλε Ioannis! συμφωνώ με τα λεγόμενα σου,απλά εγώ έθεσα το ζήτημα σε ποιο ακαδημαϊκό επίπεδο και όχι τόσο σε επίπεδο παιδαγωγικής.Ωστόσο, εξακολουθώ να πιστεύω ότι δεν μπορούμε να τα ξέρουμε όλα και να τα διδάσκουμε όλα το ίδιο καλά.Η ειδικότητα  μας είναι χαοτική έτσι κι αλλιώς!Ποτέ δεν πίστευα ότι η οι διαφορετικές απόψεις, μπορούν να οδηγήσουν σε διαμάχη, άλλωστε για όλα τα ζητήματα υπάρχουν πολλαπλές αναγνώσεις και προσεγγίσεις, χωρίς απαραίτητα να είναι η μία καλύτερη ή χειρότερη από την άλλη και ούτε πρέπει να συμφωνούμε όλοι με όλους και για όλα!Άλλωστε από τις διαφορετικές απόψεις και τη σύνθεση τους έρχεται το εκάστοτε καινόν(με αι !!!).

Όσον αφορά το ζήτημα των αποφοίτων του εαπ  στην ίδια την ανακοίνωση τους υπάρχει η φράση ότι το συγκεκριμένο αντικείμενο είναι πρωτοτυπία του εαπ!!!.Δεν είναι δυνατόν η κάθε πρωτοτυπία του κάθε πανεπιστημίου-και δεν μιλώ μόνον για το εαπ, αλλά και για το κάθε πανεπιστήμιο της ημεδαπής και της αλλοδαπής!, είτε λέγεται εαπ είτε χάρβαρντ είτε οξφόρδη, είτε σορβόνη είτε λομονόσοφ(πανεπιστήμιο της Μόσχας)-την κάθε του πρωτοτυπία να την μετατρέπει σε επιστημονικό κλάδο ιδιαίτερο με το έτσι θέλω!Αυτό θα το  αποφασίσει η διεθνής επιστημονική κοινότητα,αν δηλαδή ένα πτυχίο συγκεκριμένου πανεπιστημίου συνιστά και  νέο ξεχωριστό επιστημονικό κλάδο.Πρόκειται,αν δεν το έχουμε καταλάβει, για τη δημιουργία ενός νέου επιστημονικού κλάδου.Χρειάζεται, επομένως, χρόνος και επιστημονική ζήμωση σε πανελλαδικό και διεθνές επίπεδο για να γίνει κάτι τέτοιο.Αλλά όλα αυτά που λέμε είναι ψιλά γράμματα  στην χώρα, η οποία έχει  ως έμβλημα της τη φράση " είσαι ό,τι δηλώσεις!!!"