Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: nmavro73 στις Οκτωβρίου 17, 2010, 12:46:10 pm
-
Πριν λίγο είδα την ιστοσελίδα για το ψηφιακό σχολείο
http://digitalschool.ypaideias.gr/
ΑΥΤΟ είναι δηλαδή; Εδώ δεν μιλάμε για δοκιμαστική λειτουργεία, αλλά για ένα site το οποίο βγήκε στον αέρα για να βγει. Δεν έχει ΤΙΠΟΤΑ καινούριο. Τα βιβλία είναι αυτά που υπάρχουν στο pi-schools. Δεν υπάρχουν βίντεο, δεν υπάρχουν διαδραστικές δραστηριότητες. Δεν υπάρχει τίποτα διδακτικό για τις έννοιες. Και αυτό το λένε δοκιμαστική λειτουργία;
Που είναι το υλικό; Που είναι τα μαθήματα;Αν είναι να διαβάζεις απλά το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή το διαβάζεις και σε έντυπη
-
Το θέμα δεν είναι μόνο το ψηφιακό σχολείο αλλά και οι άγνωστες (ή όσες υποψιαζόμαστε) συνέπειές του. Κανένας σχεδόν δεν τολμά να μιλήσει γι΄ αυτές. Μία από αυτές μπορεί να αφορά την δραστική μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών. Αφού ο μαθητής θα παρακολουθεί το μάθημα σε βίντεο, τι χρειάζεται τον εκπαιδευτικό; Άρα, τεράστια εξοικονόμηση χρημάτων για το κράτος. Αλλά και για τα ίδια τα παιδιά. Ξέρουμε ακριβώς τις συνέπειες που προκαλεί η πολύωρη προσήλωση στον υπολογιστή, όχι μόνο στην όραση αλλά και στην λειτουργία του εγκεφάλου γενικότερα; Σε ένα σεμινάριο μάς έλεγαν ότι ακόμη δεν ξέρουμε πλήρως τις πιθανές επιδράσεις. Γι΄ αυτό ανησυχώ πάρα πολύ.
-
Ξέρουμε ακριβώς τις συνέπειες που προκαλεί η πολύωρη προσήλωση στον υπολογιστή, όχι μόνο στην όραση αλλά και στην λειτουργία του εγκεφάλου γενικότερα;
Γιατί, μήπως ξέρουμε τις συνέπειες στον εγκέφαλο του να ακούμε τον δάσκαλο-καθηγητή να αγορεύει επι ατελείωτες ώρες; ;D
Πέρα απο την πλάκα, πιστεύω ότι το κλειδί είναι η ποικιλομορφία μεθόδων και η σωστή εφαρμογή και αλληλοσυμπληρωματικότητα.
-
Ξέρουμε ακριβώς τις συνέπειες που προκαλεί η πολύωρη προσήλωση στον υπολογιστή, όχι μόνο στην όραση αλλά και στην λειτουργία του εγκεφάλου γενικότερα;
Γιατί, μήπως ξέρουμε τις συνέπειες στον εγκέφαλο του να ακούμε τον δάσκαλο-καθηγητή να αγορεύει επι ατελείωτες ώρες; ;D
Πέρα απο την πλάκα, πιστεύω ότι το κλειδί είναι η ποικιλομορφία μεθόδων και η σωστή εφαρμογή και αλληλοσυμπληρωματικότητα.
Πολύ σωστά! Δεν καταργεί το ψηφιακό σχολείο το δάσκαλο, βρε παιδιά, για όνομα του θεού, απλώς βοηθάει στη διδασκαλία. Δεν ξέρετε πόσο χρόνο κερδίζεις, πόσο αυξάνεται η προσοχή των μαθητών με τη χρήση του υπολογιστή. Με την υπολογιστή δεν προβάλουμε μόνο βίντεο, αλλά μπορείς να φτιάξεις και μια ωραία παρουσίαση, ασκήσεις κλειστού τύπου με προγράμματα, όπως το hot potatoes. Σκεφτείτε, ας πούμε, όταν διδάσκετε κλασική τέχνη να μπορείτε να μπειτε μέσω διαδικτύου στις ιστοσελίδες μουσείων και να κάνετε εικονική περιήγηση. Κάποιοι συνάδελφοι χρησιμοποιούμε υπολογιστή στην τάξη και αυτό δεν καταργεί το ρόλο μας, ίσα-ίσα που τον ενισχύει. Απλώς, θεωρώ κοροϊδία τα περί ψηφιακού σχολείου, όταν αναγκάζεσαι να φέρνεις το δικό σου φορητό υπολογιστή στο σχολείο, όταν δεν έχεις πρίζα στην τάξη σου που να λειτουργεί, όταν δεν έχεις παρά ένα μόνο βιντεοπροβολέα στο σχολείο και, όταν δεν υπάρχει ασύρματο ίντερνετ στην τάξη. Δηλαδή, τα περί ψηφιακού σχολείου φαντάζουν υπό αυτές τις συνθήκες, απλώς, αστειότητες.
-
Όταν ανέφερα προηγουμένως για συνέπειες, απλά να διευκρινίσω ότι δεν ξέρουμε ακριβώς τις συνέπειες που μπορεί να έχει μακρόχρονα η αποκλειστική χρήση του υπολογιστή ως μέσου διδασκαλίας. Σε κάποιες χώρες δεν υπάρχει καν σχολικό εγχειρίδιο και όλες οι εργασίες γίνονται ψηφιακά. Ή ας πάρουμε το πιο απλό. Τόσα χρόνια που γράφω με Η/Υ, έχω χάσει την επαφή με το μολύβι. Κάτι ανάλογο δεν παρατηρούμε και στα παιδιά;
-
Μάχες για τα 9 εκατ. του «ψηφιακού σχολείου»
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 25/10/2010
Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ
Την ώρα που το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) συρρικνώνεται χρόνο με το χρόνο (προβλέπεται μείωση στα 8,7 δισ. ευρώ το 2011 από 10,3 δισ. ευρώ το 2010) στη χώρα μας, ασκώντας οικονομικές πιέσεις σε αρκετούς επιχειρηματικούς κλάδους, στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης υπάρχει αξιοπρόσεκτη κινητικότητα.
Το σχέδιο της κυβέρνησης για το «ψηφιακό σχολείο» βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο και συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον και από οικονομικής πλευράς.
Πλήθος εταιρειών, κυρίως μικρομεσαίες, 29 στον αριθμό, από τους κλάδους της πληροφορικής και της εκπαίδευσης, συμμετέχουν στους διαγωνισμούς που εποπτεύονται από το υπουργείο Παιδείας για την προμήθεια διαδραστικών πινάκων και βιντεο-προβολέων υψηλής τεχνολογίας στα σχολεία. Σε πρώτη φάση οι χάι τεκ πίνακες θα τοποθετηθούν στη
-
Μπορεί κάποιος να ανεβάσει δικό του υλικό (λογισμικό) στο φωτόδεντρο προκειμένου να είναι διαθέσιμο σε κάθε ενδιαφερόμενο (μαθητή-καθηγητή); Αν ναι, πως γίνεται αυτό;
Επίσης το υλικό που είναι αναρτημένο στο e-yliko.gr είναι διαφορετικό από το φωτόδεντρο; ποια η διαφορά τους;
-
Μπορεί κάποιος να ανεβάσει δικό του υλικό (λογισμικό) στο φωτόδεντρο προκειμένου να είναι διαθέσιμο σε κάθε ενδιαφερόμενο (μαθητή-καθηγητή); Αν ναι, πως γίνεται αυτό;
Επίσης το υλικό που είναι αναρτημένο στο e-yliko.gr είναι διαφορετικό από το φωτόδεντρο; ποια η διαφορά τους;
Στο φωτόδεντρο στην παρούσα φάση συγκεντρώνονται και ανεβαίνουν όλα τα μαθησιακά αντικείμενα που υπάρχουν σε διαφορες δράσεις/προγράμματα/cd που κατά καιρούς ετοίμασε το υπουργείο (π.χ. ψηφιακός εμπλουτισμός σχολικών εγχειριδίων).
-
Το e-yliko.gr που υπήρχε παλιά πριν βγει το φωτόδεντρο (και υπάρχει ακόμα δηλαδη) τι ρόλο παίζει;
εχει εγκαταληφθεί; έχει αντικατασταθεί από το φωτόδεντρο; πάντως είδα ότι στο e-yliko παρέχεται η δυνατότητα να ανεβάσεις κάποιο υλικό, με το όνομα του δημιουργού του. Έχουν ανεβάσει διάφοροι και έχουν το όνομά τους. Όμως θα το δει κανείς; ή έχει εγκαταληφθεί αυτό το site?
-
Το e-yliko.gr που υπήρχε παλιά πριν βγει το φωτόδεντρο (και υπάρχει ακόμα δηλαδη) τι ρόλο παίζει;
εχει εγκαταληφθεί; έχει αντικατασταθεί από το φωτόδεντρο; πάντως είδα ότι στο e-yliko παρέχεται η δυνατότητα να ανεβάσεις κάποιο υλικό, με το όνομα του δημιουργού του. Έχουν ανεβάσει διάφοροι και έχουν το όνομά τους. Όμως θα το δει κανείς; ή έχει εγκαταληφθεί αυτό το site?
Στην αρχική σελίδα του ψηφιακού σχολείου (http://dschool.edu.gr/ (http://dschool.edu.gr/)), πλέον υπάρχει σύνδεσμος, η επιλογή του οποίου οδηγεί σε ιστοσελίδα όπου ο οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός έχει λογαριασμό στο ΠΣΔ, μπορεί να ανεβάζει το δικό του μαθησιακό αντικείμενο (http://photodentro.edu.gr/ugc/ (http://photodentro.edu.gr/ugc/)). Αναφέρεται ότι η λειτουργία είναι πιλοτική. Υπάρχουν επίσης και όροι χρήσης.