Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: xanthigr στις Οκτωβρίου 24, 2010, 12:28:15 am

Τίτλος: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: xanthigr στις Οκτωβρίου 24, 2010, 12:28:15 am
Ψάχνω να βρω την ακριβή σημασία των συνώνυμων ποσό και ποσότητα.Παρακαλώ αν μπορείτε να μου λύσετε την απορία γιατί την έβαλε σαν εργασία στην κόρη μου η δασκάλα της.Μιλούμε για ε δημοτικου.Ευχαριστώ
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: apri στις Οκτωβρίου 24, 2010, 12:38:27 am
[Λεξικό Τριανταφυλλίδη]

ποσό το [posó] Ο38 : 1. (μαθημ.) κάθε μέγεθος που μπορεί να εκφραστεί με αριθμό, να μετρηθεί ή να αυξομοιωθεί: Συνεχές / ασυνεχές ~. Mέτρηση / τιμή / μέτρο ενός ποσού. Ομοειδή / ανάλογα / αντίστροφα ποσά. || το σύνολο των ποσοτικών, των αριθμητικών γνωρισμάτων ή χαρακτηριστικών. ANT ποιόν: Διαίρεση των προτάσεων κατά το ~ και το ποιόν. 2. (ειδικότ.) χρηματικό ποσό: Mικρό / μεγάλο / σημαντικό / σεβαστό / ασήμαντο / αστείο ~. Ξοδεύω / δαπανώ / αποταμιεύω / καταθέτω / σπαταλώ / επενδύω ένα ~. Kάθε χρόνο παίζονται στα τυχερά παιχνίδια τεράστια ποσά. Tα κέρδη / οι ζημίες ανέρχονται στο ~ του ενός εκατομμυρίου.

[λόγ. < αρχ. ποσόν `ποσότητα΄ σημδ. ιταλ. somma (πρβ. σούμα) ή γαλλ. somme < λατ. summa `ποσότητα, σύνολο χρημάτων΄ και με βάση το αρχ. συγγ. πόσον `πόσα χρήματα;΄]



ποσότητα η [posótita] Ο28 : αριθμός, όγκος, μέγεθος, όμοιων αντικειμένων που μπορούν να μετρηθούν ή να αυξομοιωθούν: Mεγάλη / μικρή / τεράστια / σημαντική / ασήμαντη / αμελητέα ~. Mεγάλη ~ φαρμάκων / ναρκωτικών / κρέατος / εμπορευμάτων / τροφίμων. Σημαντικές ποσότητες φρούτων και λαχανικών διακινήθηκαν από την κεντρική λαχαναγο ρά. || το σύνολο των ποσοτικών γνωρισμάτων, χαρακτηριστικών (σε αντιδιαστολή προς τα ποιοτικά). ANT ποιότητα: Δύσκολα συνδυάζεται η μεγάλη ~ με την καλή ποιότητα. || (αρχ. ελλην. γραμμ.) ~ συλλαβών, η ιδιότητά τους να είναι μακρές ή βραχείες. || (μετρ.) η χρονική διάρκεια εκφώνησης ενός φωνήεντος, μιας συλλαβής.

[λόγ. < αρχ. ποσότης, αιτ. -ητα]



Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: xanthigr στις Οκτωβρίου 24, 2010, 12:55:43 am
Ευχαριστώ!Και μια ακομα απορια προς τους ειδικούς:Είναι σωστη η διατύπωση <<μάζα είναι το ποσό της ύλης που αποτελείτε ένα σώμα>>?Ρωτάει η δασκαλα αν είναι συντακτικά σωστή και αν πρέπει να πούμε ποσότητα ύλης
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: apri στις Οκτωβρίου 24, 2010, 01:47:15 am
Νομίζω ότι είτε πεις "ποσότητα ύλης" είτε "ποσό ύλης" δεν αλλάζει κάτι σημασιολογικά. Είναι και τα δυο σωστά.

Συντακτικά υπάρχει ένα πρόβλημα με τη χρήση του "που".
Συνήθως το "που" ισοδυναμεί είτε με ονομαστική αναφορικής αντωνυμίας (ο οποίος) είτε με αιτιατική αναφορ. αντωνυμίας (τον οποίο). Καμιά φορά βέβαια, στον προφορικό λόγο αντικαθιστά και εμπρόθετα σύνολα (π.χ με τον οποίο, στον οποίο) ή ακόμα και αναφορικά επιρρήματα (όπου, οπότε), αλλά καλό είναι να αποφεύγεται σ' αυτές τις περιπτώσεις, γιατί δεν είναι πάντα τόσο σαφές το νόημα.

Η πρόταση θα ήταν λοιπόν καλύτερα να είναι:

"Μάζα είναι το ποσό της ύλης από το οποίο αποτελείται ένα σώμα"

Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: marvac στις Οκτωβρίου 24, 2010, 01:50:10 am
xanthigr, νομίζω ότι είσαι εκτός τόπου και χρόνου. 1ον) Αυτό το forum δεν αποτελεί αντικείμενο τέτοιων αναζητήσεων αλλά έχει δημιουργηθεί για τελείως άλλους λόγους που προφανώς αγνοείς. 2ον) Δε βοηθάς την κόρη σου με το να λύνεις εσύ τα ερωτήματα της δασκάλας. Ηουσία είναι να μπει στη διαδικασία να τα αναζητήσει μόνη της. Έτσι θα μάθει και θα αποκτήσει δεξιότητες ανακάλυψης.
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: xanthigr στις Οκτωβρίου 24, 2010, 03:10:33 pm
apri ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκριση !!!                                                                                                                                      marvac ίσως να έχεις δίκιο αλλά θεώρησα πως ένα forum φιλολόγων ήταν το καταλυλότερο μέρος για να λύσω τις απορίες μου.Τώρα για το αν βοηθάω ή όχι το παιδί μου τι να πώ...μακάρι τα παιδιά μας να είχαν πιο καταρτισμένους , ειδικευμένους και <<εντός τόπου και χρόνου>> δασκάλους ώστε να μη χρειαζεται να ψάχνουν οι μάνες ψύλλους στ'άχυρα νυχτιατικα.
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: panos2 στις Οκτωβρίου 24, 2010, 03:40:11 pm
apri ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκριση !!!                                                                                                                                      marvac ίσως να έχεις δίκιο αλλά θεώρησα πως ένα forum φιλολόγων ήταν το καταλυλότερο μέρος για να λύσω τις απορίες μου.Τώρα για το αν βοηθάω ή όχι το παιδί μου τι να πώ...μακάρι τα παιδιά μας να είχαν πιο καταρτισμένους , ειδικευμένους και <<εντός τόπου και χρόνου>> δασκάλους ώστε να μη χρειαζεται να ψάχνουν οι μάνες ψύλλους στ'άχυρα νυχτιατικα.

Μάλλον δεν κατάλαβες τίποτα απ' ότι σου είπε η Marvac...
Η δασκάλα του παιδιού είναι σωστή και διδακτικά αρκετά καταρτισμένη. Γι' αυτό και δεν έδωσε μασημένη τροφή στο παιδί, αλλά το προέτρεψε να ψάξει, να ανακαλύψει την γνώση...

Αυτό το "διδακτικό εγχείρημα"  δυστυχώς το σαμποτάρεις, αφού "μασάς" εσύ την τροφή για το παιδί σου τώρα. Το χειρότερο  είναι πως στρέφεσαι κατά της δασκάλας. Εύχομαι να μην το κάνεις και μπροστά στο παιδί, γιατί έτσι καταστρέφεις ολοκληρωτικά το έργο της εκπαιδευτικού... :(

Καταλαβαίνω... Υπάρχει καχυποψία, ημιμάθεια, απαξίωση των εκπαιδευτικών και χιλάδες παρεξηγήσεις που απορρέουν απο αυτή την ζοφερή κατάσταση...
Δείξε και λίγο εμπιστοσύνη στη δασκάλα του παιδιού σου! Θα του βγει σε καλό... :)
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: desperino στις Οκτωβρίου 24, 2010, 03:47:42 pm
Ένα λεπτό,γιατί με ενδιαφέρει κι εμένα το θέμα. Τι υποτίθεται πως θα μάθει το παιδί από την άσκηση; ότι είναι λάθος να πεις ποσό ύλης και πρέπει να πεις ποσότητα;Εγώ αυτό καταλαβαίνω. Με την αναζήτηση όμως στα λεξικά θα μάθει την ιδιότητα ;D  των σωμάτων της φυσικής;
Ερώτηση κάνω panos2.
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: vasp στις Οκτωβρίου 24, 2010, 03:54:13 pm
Έστω οτι ο/η xanthigr έθεσε ένα ερώτημα σε λάθος σημείο του φόρουμ ή έστω οτι δεν έπρεπε να το θέσει καν.... Τι τρόπος είναι αυτός;;;;; Τι θα πει "εκτός τόπου και χρόνου" και απο που και ως που η προσωπική κριτική;;;; Νομίζω οτι μπορούσατε και πιο ευγενικά να της πείτε την άποψη σας σχετικά με τη δασκάλα(με την οποία δεν διαφωνώ)
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: panos2 στις Οκτωβρίου 24, 2010, 03:54:53 pm
Ένα λεπτό,γιατί με ενδιαφέρει κι εμένα το θέμα. Τι υποτίθεται πως θα μάθει το παιδί από την άσκηση; ότι είναι λάθος να πεις ποσό ύλης και πρέπει να πεις ποσότητα;Εγώ αυτό καταλαβαίνω. Με την αναζήτηση όμως στα λεξικά θα μάθει το μέγεθος της φυσικής;
Ερώτηση κάνω panos2.

Θα μάθει να ψάχνει και το αποτέλεσμα της αναζήτησης αυτής με τις όποιες "ατέλειες" θα το παρουσιάσει στην τάξη - δασκάλα του για να υπάρξουν μετά διορθωτικές - βελτιωτικές κινήσεις...
Η ανακαλυπτική μέθοδος...
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: panos2 στις Οκτωβρίου 24, 2010, 03:57:03 pm
Έστω οτι ο/η xanthigr έθεσε ένα ερώτημα σε λάθος σημείο του φόρουμ ή έστω οτι δεν έπρεπε να το θέσει καν.... Τι τρόπος είναι αυτός;;;;; Τι θα πει "εκτός τόπου και χρόνου" και απο που και ως που η προσωπική κριτική;;;; Νομίζω οτι μπορούσατε και πιο ευγενικά να της πείτε την άποψη σας (με την οποία δεν διαφωνώ)

Έχεις δίκιο για την Marvac.
Εγώ όμως ότι και να πεις ήμουν ευγενέστατος... :) :) :) :)
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: desperino στις Οκτωβρίου 24, 2010, 04:03:03 pm
Ευχαριστώ!Και μια ακομα απορια προς τους ειδικούς:Είναι σωστη η διατύπωση <<μάζα είναι το ποσό της ύλης που αποτελείτε ένα σώμα>>?Ρωτάει η δασκαλα αν είναι συντακτικά σωστή και αν πρέπει να πούμε ποσότητα ύλης

Τελικά οι ειδικοί δεν απαντήσατε στη γυναίκα. Και προφανώς η πρώτη της ερώτηση,δηλ. η αναζήτηση στα λεξικά είχε να κάνει με το παραπάνω. Εγώ πάλι ,επειδή είμαι παθούσα ,πιστεύω ότι, αν η δασκάλα πράγματι ήθελε την απάντηση για τη φυσική,δεν το πήγε πολύ καλά το πράγμα.
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: maraki28 στις Οκτωβρίου 24, 2010, 04:04:43 pm
ελλας το μεγαλειο σου!!!
ο δασκαλος φταιει για ολα τα κακα..... ακομη κ οταν κανει τη δουλεια του.
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: panos2 στις Οκτωβρίου 24, 2010, 04:10:33 pm
apri ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκριση !!!                                                                                                                                      marvac ίσως να έχεις δίκιο αλλά θεώρησα πως ένα forum φιλολόγων ήταν το καταλυλότερο μέρος για να λύσω τις απορίες μου.Τώρα για το αν βοηθάω ή όχι το παιδί μου τι να πώ...μακάρι τα παιδιά μας να είχαν πιο καταρτισμένους , ειδικευμένους και <<εντός τόπου και χρόνου>> δασκάλους ώστε να μη χρειαζεται να ψάχνουν οι μάνες ψύλλους στ'άχυρα νυχτιατικα.

Μάλλον δεν κατάλαβες τίποτα απ' ότι σου είπε η Marvac...
Η δασκάλα του παιδιού είναι σωστή και διδακτικά αρκετά καταρτισμένη. Γι' αυτό και δεν έδωσε μασημένη τροφή στο παιδί, αλλά το προέτρεψε να ψάξει, να ανακαλύψει την γνώση...

Αυτό το "διδακτικό εγχείρημα"  δυστυχώς το σαμποτάρεις, αφού "μασάς" εσύ την τροφή για το παιδί σου τώρα. Το χειρότερο  είναι πως στρέφεσαι κατά της δασκάλας. Εύχομαι να μην το κάνεις και μπροστά στο παιδί, γιατί έτσι καταστρέφεις ολοκληρωτικά το έργο της εκπαιδευτικού... :(

Καταλαβαίνω... Υπάρχει καχυποψία, ημιμάθεια, απαξίωση των εκπαιδευτικών και χιλάδες παρεξηγήσεις που απορρέουν απο αυτή την ζοφερή κατάσταση...
Δείξε και λίγο εμπιστοσύνη στη δασκάλα του παιδιού σου! Θα του βγει σε καλό... :)

Παρουσιάζω ξανά το κόκκινα υπογραμμισμένο κείμενο της μητέρας, στο οποίο απάντησα με πραγματικά πολύ ευγενικό τρόπο, αν και το κείμενο σου δίνει το δικαίωμα να αντιδράσεις διαφορετικά!! >:(
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: xanthigr στις Οκτωβρίου 24, 2010, 04:38:25 pm
Δε φανταζόμουν ότι θα δημιουργούσα τόσο μεγάλο ζήτημα...Όταν ζητείται από το παιδί κρίνει συντακτικά μια πρόταση χωρίς να έχει διδαχτεί τα απαραίτητα, τότε ακριβώς για να μην απαξιώσω τη δασκάλα, είμαι υποχρεωμένη να ρωτήσω και να ψάξω την ώρα που αυτό κοιμάται ώστε να του δώσω μια σωστή απάντηση.Από την άλλη, μια δασκάλα που κλίνει<<ο κύριος Κοντολέων,του κυρίου .Κοντολέων,τον κύριο Κοντολέων>>δε νομίζω πως θα την εμπιστευόσασταν και πολύ.Το θέμα μου επομένως δεν ήταν οι βασικες ιδιότητες των φυσικών σωμάτων.Όσο για το ποσό και την ποσότητα ήθελα να σιγουρευτώ ότι δεν εχουν σημασιολογικη διαφορά.
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: apri στις Οκτωβρίου 24, 2010, 05:08:14 pm
Xanthigr, ποτέ δεν είναι κακό να ρωτάς. Αλλιώς, δεν πρόκειται ποτέ να μάθεις. Αυτό ισχύει και για εσένα και για το παιδί. Σίγουρα σκοπός του σχολείου και δικός σου είναι να μάθετε στο παιδί πώς να βρίσκει απαντήσεις μόνο του. Αυτό όμως δεν είναι διόλου εύκολη αποστολή. Γι' αυτό και καλό είναι να έχεις και κάποια εμπιστοσύνη στη δασκάλα. Μπορεί να μη φαίνεται εκ πρώτης όψεως πού αποσκοπεί μια άσκηση, αλλά αν το καλοσκεφτείς, πάντα κάπου καταλήγεις. Εργαλεία σάς δίνει, για να καταλήξετε σε συμπεράσματα.

Σκοπός των ασκήσεων που σας έδωσε δεν ήταν να μάθει το παιδί τον ορισμό της μάζας, αλλά να μάθει να χρησιμοποιεί τις λέξεις με ακρίβεια, για να είναι σαφές, όταν επικοινωνεί.

Αν προσέξεις λ.χ στα δύο λήμματα, οι δύο λέξεις, αν και συνώνυμες, δεν ταυτίζονται σε όλες τις σημασίες και σ' όλα τα περιβάλλοντα. Κι αυτό, γιατί απολύτη συνωνυμία δεν υπάρχει στη γλώσσα για λόγους οικονομίας. Για ποιον λόγο θα φόρτωνε ένας ομιλητής τον εγκέφαλό του με πανομοιότυπα στοιχεία; Σ' αυτό το συμπέρασμα θα καταλήξει το παιδί σου αν παρατηρήσει τις σημασίες των λέξεων, αν πάει να αντικαταστήσει τη μία με την άλλη στην ίδια πρόταση. Αλλάζει το νόημα ή μένει το ίδιο;

Το ίδιο ισχύει και με την πρόταση με το "που". Μια λανθασμένη ή όχι πολύ επιτυχημένη χρήση του μπορεί να δώσει μια πρόταση ασαφή και δυσνόητη, που μπορεί να παρερμηνεύεται ή να μην γίνεται καθόλου κατανοητή. Αν λ.χ ρωτάς "τι αντικαθιστά αυτό το "που" στην πρόταση;" και δεν μπορείς να δώσεις εύκολα απάντηση, τότε κάτι δεν πάει καλά στη χρήση του...
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: elranna στις Οκτωβρίου 24, 2010, 05:11:59 pm
Νομίζω ότι το ερώτημα που τίθεται εδώ είναι κατά πόσο είναι προς όφελος του παιδιού το να το διαβάζει ο γονιός . Δεν αμφισβητώ ότι θα υπάρξουν περιπτώσεις που θα χρειαστεί βοήθεια, αλλά αν η βοήθεια γίνει κανόνας, τότε μάλλον κάτι δεν πάει καλά. Ελπίζω να μη με παρεξηγήσον οι συνάδελφοι- γονείς!  ;D

Επίσης, αν ο γονιός απαξιώσει τον δάσκαλο ή τον καθηγητή, μετά το παιδί θα χάσει όποια εμπιστοσύνη έχει στο σχολείο εν γένει. Και αυτό σίγουρα δεν είναι και πολύ ενθαρρύντικο για τη μετέπειτα εξέλιξη του μέσα στην τάξη.
 

ΥΓ. Για το θέμα που έθεσε η xanthigr, νομίζω πως πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι ο επιστημονικός λόγος περιορίζει τη σημασία των λέξεων σε πολύ συγκεκριμένη σημασία, οπότε ίσως να χρειαστούμε και βοήθεια φυσικού για να κρίνουμε αν οι λέξεις ποσό και ποσότητα είναι συνώνυμες όταν χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για ορισμούς φυσικής. Στα μαθηματικά πάντως σίγουρα δεν είναι συνώνυμες. Για να είμαι ειλικρινής, τη βρίσκω πολύ καλή ερώτηση, με διαθεματική χροιά.
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: xanthigr στις Οκτωβρίου 24, 2010, 05:32:56 pm
Νομίζω ότι το ερώτημα που τίθεται εδώ είναι κατά πόσο είναι προς όφελος του παιδιού το να το διαβάζει ο γονιός . Δεν αμφισβητώ ότι θα υπάρξουν περιπτώσεις που θα χρειαστεί βοήθεια, αλλά αν η βοήθεια γίνει κανόνας, τότε μάλλον κάτι δεν πάει καλά. Ελπίζω να μη με παρεξηγήσον οι συνάδελφοι- γονείς!  ;D

Επίσης, αν ο γονιός απαξιώσει τον δάσκαλο ή τον καθηγητή, μετά το παιδί θα χάσει όποια εμπιστοσύνη έχει στο σχολείο εν γένει. Και αυτό σίγουρα δεν είναι και πολύ ενθαρρύντικο για τη μετέπειτα εξέλιξη του μέσα στην τάξη.
 

ΥΓ. Για το θέμα που έθεσε η xanthigr, νομίζω πως πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι ο επιστημονικός λόγος περιορίζει τη σημασία των λέξεων σε πολύ συγκεκριμένη σημασία, οπότε ίσως να χρειαστούμε και βοήθεια φυσικού για να κρίνουμε αν οι λέξεις ποσό και ποσότητα είναι συνώνυμες όταν χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για ορισμούς φυσικής. Στα μαθηματικά πάντως σίγουρα δεν είναι συνώνυμες. Για να είμαι ειλικρινής, τη βρίσκω πολύ καλή ερώτηση, με διαθεματική χροιά.

Συμφωνώ απολύτως!!!Πώς βγήκε από ορισμένους το συμπέρασμα ότι εγώ συγκεκριμένα δίνω μασημένη τροφή?Έθεσα δυο ερωτήσεις στις οποίες πήρα απάντηση κι ευχαριστώ για μια ακόμα φορά.Αλλά όταν ένα παιδί παίρνει λανθασμένες πληροφορίες και λανθασμένα ερεθίσματα από το δάσκαλό του τότε γίνεσαι εξαιρετικά σχολαστικός.Νομίζω πως όλοι εδώ θα κάνατε το ίδιο
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: Landau στις Οκτωβρίου 24, 2010, 06:29:56 pm
Ευχαριστώ!Και μια ακομα απορια προς τους ειδικούς:Είναι σωστη η διατύπωση <<μάζα είναι το ποσό της ύλης που αποτελείτε ένα σώμα>>?Ρωτάει η δασκαλα αν είναι συντακτικά σωστή και αν πρέπει να πούμε ποσότητα ύλης

Από πλευράς Φυσικής, όμως, δεν στέκει κανένα από τα δύο. Ειδικά αν λάβουμε υπόψη τις πιο σύγχρονες θεωρίες περί μάζας.. Να πει στη δασκάλα ότι τη μάζα στα σώματα την προσδίδει ο μηχανισμός του σωματιδίου Higgs (και μετά η δασκάλα 800 εγκεφαλικά :P)
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: apri στις Οκτωβρίου 24, 2010, 06:51:22 pm
Κάποτε όμως (επί Νεύτονα;;; ) ήταν σωστή η πρόταση. Ίσως δεν ήταν το καλύτερο παράδειγμα που μπορούσε να διαλέξει η δασκάλα, και γιατί οι επιστημονικοί ορισμοί αλλάζουν αλλά και γιατί δεν είναι και τόσο εύκολο να προσεγγιστούν σημασιολογικά από κάποιον εκτός του χώρου, πόσο μάλλον από κάποιο παιδί. Υποπτεύομαι ότι βρήκε την πρόταση σε κάποιο σχολικό εγχειρίδιο και τη χρησιμοποίησε στο μάθημα της γλώσσας. Θα μπορούσε να βρει πιο απλό παράδειγμα.
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: Landau στις Οκτωβρίου 24, 2010, 07:25:12 pm
Ακριβώς.. έπρεπε να βρει ένα πιο εύστοχο παράδειγμα και πιο απλό.
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: stargate στις Οκτωβρίου 24, 2010, 07:34:36 pm
Ευχαριστώ!Και μια ακομα απορια προς τους ειδικούς:Είναι σωστη η διατύπωση <<μάζα είναι το ποσό της ύλης που αποτελείτε ένα σώμα>>?Ρωτάει η δασκαλα αν είναι συντακτικά σωστή και αν πρέπει να πούμε ποσότητα ύλης
Από πλευράς Φυσικής, όμως, δεν στέκει κανένα από τα δύο. Ειδικά αν λάβουμε υπόψη τις πιο σύγχρονες θεωρίες περί μάζας.. Να πει στη δασκάλα ότι τη μάζα στα σώματα την προσδίδει ο μηχανισμός του σωματιδίου Higgs (και μετά η δασκάλα 800 εγκεφαλικά :P)
Μόνο 800; :)
Σίγουρα από Φυσική είναι λάθος.
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: MARKOS στις Οκτωβρίου 25, 2010, 10:04:33 am
Έστω οτι ο/η xanthigr έθεσε ένα ερώτημα σε λάθος σημείο του φόρουμ ή έστω οτι δεν έπρεπε να το θέσει καν.... Τι τρόπος είναι αυτός;;;;; Τι θα πει "εκτός τόπου και χρόνου" και απο που και ως που η προσωπική κριτική;;;; Νομίζω οτι μπορούσατε και πιο ευγενικά να της πείτε την άποψη σας σχετικά με τη δασκάλα(με την οποία δεν διαφωνώ)

+++++++++++++ φωνω!

οσο για τα ερωτηματα, τετοια θετονται και απο εμας τους εκπ/κους. Και ΝΑΙ ειναι "χωρος" και μαλιστα ο καταλληλοτερος για τετοιες ερωτησεις.
Ξερετε δεν ειναι μονο η αναπληρωση,η ωρομισθια και το ΠΔΣ. υπαρχουν πολλα θεματα και το ιδιο το φορουμ (αν προσεξατε) ειναι ετσι δομημενο για ποικιλια θεματων.

Ντροπη μας!
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: MARKOS στις Οκτωβρίου 25, 2010, 10:08:41 am
και επειδη καλη ειναι η συμβουλευτικη-παιδαγωγικη, να σας ρωτησω ευθεως (αν και ειναι ρητορικη η ερωτηση) Εμεις, οταν κανουμε μαθημα πόσες φορες βρεθηκαμε στην αναγκη να δωσουμε ετοιμη την απαντηση στο μαθητη λογω χρόνου?

σιγα μη με 1 φορα ετοιμης απαντησης το παιδι δεν αποκτησει ποτε την κριτικη σκεψη που πρεσβευουμε!
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: MARKOS στις Οκτωβρίου 25, 2010, 10:37:53 am
Κάποτε όμως (επί Νεύτονα;;; ) ήταν σωστή η πρόταση. Ίσως δεν ήταν το καλύτερο παράδειγμα που μπορούσε να διαλέξει η δασκάλα, και γιατί οι επιστημονικοί ορισμοί αλλάζουν αλλά και γιατί δεν είναι και τόσο εύκολο να προσεγγιστούν σημασιολογικά από κάποιον εκτός του χώρου, πόσο μάλλον από κάποιο παιδί. Υποπτεύομαι ότι βρήκε την πρόταση σε κάποιο σχολικό εγχειρίδιο και τη χρησιμοποίησε στο μάθημα της γλώσσας. Θα μπορούσε να βρει πιο απλό παράδειγμα.

apri μου, ολα αυτα επρεπε να τα λαβει υποψη της η δόλια μανα πριν κανει την ερωτηση?

2 σελιδες εχουν αναλωθει στο γιατι ΔΕΝ επρεπε να ρωτησει !!!!
εδω apri μου φιλολογοι και ρωτουν....δεν ειναι κακο!
και πού ξερουμε εμεις αν η μητερα εδωσε ετοιμη την απαντηση στο παιδι?!! ή εστω διχως να του εξηγησει...

μαυρη η ωρα που εκανα την ερωτηση  (θα λεει)
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: apri στις Οκτωβρίου 25, 2010, 02:03:26 pm
Μα, εγώ δεν κατηγόρησα τη μάνα που ρώτησε. Ίσα ίσα, είμαι η μόνη που της απάντησε εξ αρχής χωρίς να σχολιάσω καν ούτε το ερώτημα ούτε τη δασκάλα.

Γενικά είμαι υπέρ των ερωτήσεων από οποιονδήποτε. Υπάρχει κανείς που τα ξέρει όλα; Πώς θα μάθεις, αν δεν ρωτήσεις; Άσε που πολλές φορές, ακόμα κι αν μια ερώτηση φαίνεται χαζή, σε κάνει να ανακαλύψεις πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Εγώ είχα κάποτε έναν καθηγητή στην αστρονομία που όποτε τον ρωτούσα, μου έλεγε "Εσύ τρίτη δέσμη θα πας, δεν είναι ανάγκη να καταλαβαίνεις. Μάθε τα παπαγαλία". Αποτέλεσμα; Ελάχιστα πράγματα αποκόμισα από το μάθημα.

Από αυτήν την άποψη χαίρομαι που ρώτησε η xanthi. Αυτό δείχνει ότι ενδιαφέρεται για το τι μαθαίνει το παιδί της και ότι θέλει να μάθει και η ίδια. Και ενδεχομένως τελικά ρωτώντας μπορεί να έμαθε πολύ περισσότερα πράγματα απ' όσα θα μάθαινε αν άνοιγε ένα "λυσάρι" ή αν περίμενε την έτοιμη απάντηση της δασκάλας την επόμενη μέρα. Τουλάχιστον προβληματίστηκε.

Το θέμα της δασκάλας νομίζω ότι τέθηκε κι από την ίδια. Δεν τη γνωρίζω, για να έχω άποψη. Δεν θεωρώ  πάντως κακές τις ασκήσεις που έβαλε εν γένει, αν και θα μπορούσε να διαλέξει κάτι πιο απλό για παιδάκια ε' δημοτικού. Το μόνο που θεωρώ μείον είναι ότι, απ' ό,τι φαίνεται τουλάχιστον, δεν τους εξήγησε και πολύ τον σκοπό της άσκησης και πώς έπρεπε να κινηθούν. Αλλιώς δεν θα είχε πρόβλημα να απαντήσει από μόνο του το παιδί.
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: xanthigr στις Οκτωβρίου 25, 2010, 10:57:58 pm
Όντως apri μας έδωσες το ερέθισμα να λύσουμε κι άλλες απορίες.Από κει και πέρα,το ότι αμφισβητώ εγώ τη δασκάλα δε σημαίνει ότι το μοιράζομαι με το παιδί,ούτε ότι του δίνω έτοιμες απαντήσεις.Ίσα ίσα θέλω να εξηγώ όσο καλύτερα μπορώ κάποια πράγματα που κι εγώ δεν γνωρίζω.Άρα αν παραστεί ανάγκη θα ξαναρωτήσω.Και,ναι,θα ήθελα στις μεγάλες τάξεις να διδάσκουν εξειδικευμένοι δάσκαλοι(μαθηματικοί,φιλόλογοι κτλ)και όχι δάσκαλοι που γνωρίζουν λίγο απ´όλα ,.μια και οι απαιτήσεις πλέον στο Δημότικο έχουν τόσο αυξηθεί.Εξάλλου τα παιδιά σήμερα έχουν πάρα πολλές προσλαμβάνουσες και καταλαβαίνουν πολλά περισσότερα,οπότε ο δάσκαλος σε γνωστικό επίπεδο πρεπει να στέκεται ψηλά.Αλλιώς μόνος του απαξιώνεται.Το κλείνω εδώ το θέμα και αν ξαναχρειαστούμε βοήθεια είμαι σίγουρη ότι θα την έχουμε.
Τίτλος: Απ: παρακαλώ τη βοήθειά σας
Αποστολή από: xanthigr στις Οκτωβρίου 25, 2010, 11:03:24 pm
Κάποτε όμως (επί Νεύτονα;;; ) ήταν σωστή η πρόταση. Ίσως δεν ήταν το καλύτερο παράδειγμα που μπορούσε να διαλέξει η δασκάλα, και γιατί οι επιστημονικοί ορισμοί αλλάζουν αλλά και γιατί δεν είναι και τόσο εύκολο να προσεγγιστούν σημασιολογικά από κάποιον εκτός του χώρου, πόσο μάλλον από κάποιο παιδί. Υποπτεύομαι ότι βρήκε την πρόταση σε κάποιο σχολικό εγχειρίδιο και τη χρησιμοποίησε στο μάθημα της γλώσσας. Θα μπορούσε να βρει πιο απλό παράδειγμα.

apri μου, ολα αυτα επρεπε να τα λαβει υποψη της η δόλια μανα πριν κανει την ερωτηση?

2 σελιδες εχουν αναλωθει στο γιατι ΔΕΝ επρεπε να ρωτησει !!!!
εδω apri μου φιλολογοι και ρωτουν....δεν ειναι κακο!
και πού ξερουμε εμεις αν η μητερα εδωσε ετοιμη την απαντηση στο παιδι?!! ή εστω διχως να του εξηγησει...

μαυρη η ωρα που εκανα την ερωτηση  (θα λεει)
Οχι δεν είπα μαύρη η ώρα...χα χα!Από κάθε συζήτηση κάτι βγαίνει.Σ´ευχαριστώ για την κατανόηση πάντως.