Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: MARKOS στις Ιουλίου 05, 2007, 09:50:24 am
-
Θεωρώ ότι πρέπει να καταργηθεί η εξέταση στο γνωστικό αντικείμενο γιατι α) ειναι σαν να ακυρώνει τα χρόνια των σπουδών μας στο πανεπιστήμιο και β) εν όψη του τεστ δεξιοτήτων που σε λίγο μας κτυπά την πόρτα.
Αντ'αυτού η εξέταση στην ειδικη διδακτική να ειναι σε 2 απο τα 3 μαθήματα. δίκαιο?
Ετσι,η εξέταση θα διαρκει 1 μέρα,τα αποτελέσματα θα βγαίνουν συντομότερα,η οργάνωση και διεξαγωγή ευκολότερη και οικονομικότερη ( αυτο ειναι που τους καίει περισσότερο).
το υπουργείο παιδείας κανει τις αλλαγες παντως και οχι ο ασεπ.
-
Η καθυστέρηση στην έκδοση των αποτελεσμάτων δεν οφείλεται στο Γνωστικό .Ιστορία και Νέα είχαμε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και μόνο οι 3 ερωτήσεις των Αρχαίων ήταν ανάπτυξης. Αν η εξέταση στην ειδική διδακτική ήταν σε 2 και όχι σε 1 μάθημα, τότε με βάση το φετινό δεδομένο τα αποτελέσματα θα έβγαιναν μετά τον Σεπτέμβριο.
Με το Τ.Δ. δηλαδή δεν θα ακυρώνονταν τα χρόνια των σπουδών μας στο Πανεπιστήμιο;;Τη στιγμή μάλιστα που το επίπεδό του θα είναι σαφώς κατώτερο από το επίπεδο των μαθημάτων του Γνωστικού εφόσον θα απευθύνεται και σε αποφοίτους Λυκείου;;
-
Θα ήταν πολύ καλά να γινόταν κάτι παρεμφερές. Δεν πιστεύω ότι το test δεξιοτήτων είναι το κατάλληλο διότι φεύγει εκτός των ορίων του αντικειμένου μας.Ξαναγυρνάμε στις πανελλήνιες όπου οι θετικοί έδιναν αρχαία και οι θεωρητικοί νέα?Τι συζητάμε όμως τώρα?Νόμιζω ότι το θέμα είναι καθαρά πολιτικό και ότι σίγουρα δεν ενδιαφέρει κανένα αν ακυρώνεται το πτυχίο οποιουδήποτε... Αστα να πάνε!
-
Αυτό που πρέπει να γίνει αλλά είναι μάλλον ανέφικτο πρακτικά, είναι ο διαχωρισμός των ειδικοτήτων. Δεν είναι δυνατό να έχουμε ειδικές γνώσεις και στα αρχαία και στην ιστορία και στη λογοτεχνία. Ο διαχωρισμός των αντικειμένων με βάση την ειδίκευση καθενός πρέπει φυσικά να γίνεται και στα σχολεία.
Δε θεωρώ ότι ο διαγωνισμός ακυρώνει το πτυχίο.Με κάποιο είδος εξέτασης πρέπει να καταλαμβάνονται οι θέσεις στο δημόσιο.΄Όσο για το τεστ δεξιοτήτων, ακόμα δεν το είδαμε επισήμως. Από κάποια ενδεικτικά που είδα, μου φάνηκε κάτι ανάμεσα σε τηλεπαιχίδι και τεστ ευφυΐας
-
Ο διαχωρισμός δεν ανέφικτος. Έτσι θα δημιουργηθούν και περισσότερες θέσεις ΠΕ02 στα σχολεία. Δε νομίζω όμως το Υπουργείο να δεχθεί να έχουν οι ΠΕ02 στο σχολείο μειωμένο ωράριο (αν και θα έπρεπε λόγω των πολλών αντικειμένων : π.χ. Ένας Φιλόλογος στη Γ' Λυκείου μπορεί διδάσκει σήμερα 5-6 στα 6 εξεταζόμενα μαθήματα της Θεωρητικής και 1 των άλλων κατευθύνσεων. Ποιός μαθηματικός, φυσικός, χημικός κλπ έχει δυνητικά τόσο φόρτο εργασίας;;;)
Για το ΑΣΕΠ θα ήθελα να μειωθεί η υποκειμενικότητα της Διδακτικής και των Αρχαίων (να γίνουν πολλαπλής επιλογής ή μικτού τύπου στη Διδακτική για να μειωθεί ο υποκειμενικός παράγοντας). Η ύλη του γνωστικού να είναι πάντα η ίδια και μέσα από τα σχολικά βιβλία. Να καταργηθούν οι μοριοδοτήσεις μεταπτυχιακών ή προϋπηρεσίας (με ποια λογική τα μόρια του ΑΣΕΠ χάνονται στον Ενιαίο, αλλά τα μόρια προϋπηρεσίας μετράνε στο ΑΣΕΠ;;;). Τέλος οι μόνες προσαυξήσεις να είναι από το πτυχίο και τις προηγούμενες επιτυχίες.
Και μετά ξύπνησα....
-
Για το ΑΣΕΠ θα ήθελα να μειωθεί η υποκειμενικότητα της Διδακτικής και των Αρχαίων (να γίνουν πολλαπλής επιλογής ή μικτού τύπου στη Διδακτική για να μειωθεί ο υποκειμενικός παράγοντας).
Στα ξενόγλωσσα φέτος έτσι ήταν και εκεί που έγραφαν 80 διδακτική, τώρα είναι ευχαριστημένοι με τη βάση. Άσε που στη διδακτική γερμανικών μόνο 100 πέρασαν τη βάση και γι' αυτό τώρα τα ξαναβαθμολογούν αφού κατάλαβαν ότι το σύστημα κουτσαίνει.
Να καταργηθούν οι μοριοδοτήσεις μεταπτυχιακών ή προϋπηρεσίας (με ποια λογική τα μόρια του ΑΣΕΠ χάνονται στον Ενιαίο, αλλά τα μόρια προϋπηρεσίας μετράνε στο ΑΣΕΠ;;;). Τέλος οι μόνες προσαυξήσεις να είναι από το πτυχίο και τις προηγούμενες επιτυχίες.
Και μετά ξύπνησα....
Αν καταργηθούν τα μόρια από μεταπτυχιακά και διδακτορικά γιατί να μην καταργηθούν και ο βαθμός πτυχίου, όπως στις πανελλήνιες δεν μετράει ο βαθμός απολυτηρίου.
-
Κι εγώ θα συμφωνούσα περισσότερο με την κατάργηση του βαθμού πτυχίου (υπάρχει διαφορά από πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο και από σχολή σε σχολή) παρά των μεταπτυχιακών. Όσο κι αν δεν υπάρχει ισότητα ευκαιριών και όσο και αν οι μεταπτυχιακές σπουδές είναι θέμα οικονομικής δυνατότητας (στο εξωτερικό) και σε κάποιες περιπτώσεις θέμα "διασυνδέσεων" (στο εσωτερικό), δεν μπορεί να μην αναγνωρίζεται κάπως ο κόπος που καταβλήθηκε (ιδίως για το διδακτορικό). Το πρόβλημα είναι ότι μετράνε εξίσου το μονοετές μεταπτυχιακό σε ένα μικρομεσαίο αγγλικό παν/μιο και το διετές σε ελληνικό πανεπιστήμιο. Για την κατάργηση της προσαύξησης λόγω προϋπηρεσίας συμφωνώ απόλυτα.
Όσο για τον τρόπο εξέτασης, έτσι όπως είναι τα πράγματα σε αυτόν τον διαγωνισμό, κι εγώ προτιμώ το λόττο των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής από το να είμαστε στο έλεος του κάθε (αγνώστου προελεύσεως και ιδιότητας) διορθωτή...
-
Διαφωνώ...αν δεν μετράει κι ο βαθμός πτυχίου, δε θα μετράνε πια καθόλου τα 4 χρόνια των σπουδών μας! Εγώ θεωρώ θετικό τι οτι κάποιος που με κόπο έχει πετύχει έναν αξιοπρεπή βαθμό ξεχωρίζει από κάποιον που δεν μόχθησε γι΄αυτό. Κατανοώ τη διαφορά που προκύπτει από τις Σχολές αλλά το θεωρώ αναγκαίο κακό. Άλλωστε αυτό είναι που μας "χαλάει"στις εξετάσεις του ασεπ;Θεωρώ πως η μορφή των εξετάσεων όπως είπαν παραπάνω οι συνάδελφοι είναι ουσιαστικότερο θέμα, όπως και η ύλη που θα πρέπει να είναι πιο περιορισμένη και πιο σαφής.
-
Εμένα πάλι γιατί μου φαίνεται ότι οι ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών είναι ο χειρότερος τρόπος αξιολόγησης; Σε καθοδηγεί σ' ένα διάβασμα συγκεκριμένου τύπου (συσσώρευση γνώσεων που αφορούν όχι τόσο τις σχέσεις ανάμεσα στα πράγματα αλλά ονόματα, ημερομηνίες κλπ) που και σε ταλαιπωρεί και δεν σε κάνει καλύτερο, και οδηγεί αυτούς που βάζουν τα θέματα στην αναζήτηση όλο και πιο εξεζητημένων ερωτήσεων και στο στήσιμο παγίδων (εγώ έπεσα σ' αυτές με τους etablis της Λωζάνης και τον "καθεδρικό ναό" της Κωνσταντινούπολης, και δεν ήταν οι μόνες).
-
Μα το ζητούμενο Νίκο από το ΑΣΕΠ δεν είναι να γίνουμε καλύτεροι. Αυτό το πετυχαίνεις μέσα από τη δουλειά εφόσον έχεις όρεξη και βλέπεις τον κόπο σου να ανταμοίβεται. Το ζητούμενο από το ΑΣΕΠ είναι η αντικειμενικότητα και η αμεροληψία (όχι η αξιοκρατία) Καλύτερα να πάρω 30 στην Ιστορία επειδή δεν ήξερα τον καθεδρικό ναό της Κωνσταντινούπολης και όλα τα άλλα απίθανα που ζητούσαν παρά 30 στη Διδακτική και να μη μάθω ποτέ το γιατί.
-
Κι εγώ θα συμφωνούσα περισσότερο με την κατάργηση του βαθμού πτυχίου (υπάρχει διαφορά από πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο και από σχολή σε σχολή) παρά των μεταπτυχιακών. Όσο κι αν δεν υπάρχει ισότητα ευκαιριών και όσο και αν οι μεταπτυχιακές σπουδές είναι θέμα οικονομικής δυνατότητας (στο εξωτερικό) και σε κάποιες περιπτώσεις θέμα "διασυνδέσεων" (στο εσωτερικό), δεν μπορεί να μην αναγνωρίζεται κάπως ο κόπος που καταβλήθηκε (ιδίως για το διδακτορικό). Το πρόβλημα είναι ότι μετράνε εξίσου το μονοετές μεταπτυχιακό σε ένα μικρομεσαίο αγγλικό παν/μιο και το διετές σε ελληνικό πανεπιστήμιο. Για την κατάργηση της προσαύξησης λόγω προϋπηρεσίας συμφωνώ απόλυτα.
Όσο για τον τρόπο εξέτασης, έτσι όπως είναι τα πράγματα σε αυτόν τον διαγωνισμό, κι εγώ προτιμώ το λόττο των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής από το να είμαστε στο έλεος του κάθε (αγνώστου προελεύσεως και ιδιότητας) διορθωτή...
Ο βαθμός που πήρα στο ΦΠ είναι 7,50 και το πήρα στην πλάκα. Όλοι διαβάζουν μέσο όρο 5 ώρες ένα μήνα πριν τις εξετάσεις. Είναι άδικο απέναντι σε κάποιον που παίρνει 6,5 στο φιλολογικό και έχει ξεσκιστεί. Νομίζω στο ιστορικό τα πράγματα με τους βαθμούς πτυχίου είναι κάπου στη μέση, αλλά σαφώς με περισσότερο διάβασμα από ΦΠ. Όσο για το μεταπτυχιακό, έδωσα εξετάσεις σε άλλο τμήμα που απλά είχα παρακολουθήσει κα΄ποια μαθήματα (χωρίς διασυνδέσεις), με βιβλιογραφία αρκετά μεγάλη, έκανα δύο χρόνια, πέρασα 20 μαθήματα που το κάθε ένα είχε και εργασία και προφορική εξέταση. στο τέλος η μεταπτυχιακή εργασία ήταν 500 σελίδες και νομίζω μετά από όλα αυτά αξίζουν τέτοια (και όχι τα μονοετή στην Αγγλία) μεταπτυχιακά κάποια προσαύξηση. Έπειτα υπάρχουν διδακτορικά χαλαρά, σε καθηγητές χαλαρούς που τραβάς όχι μεγαλύτερο ζόρι από ένα πολύ απαιτητικό μεταπτυχιακό. Παλιά βέβαια τα μεταπτυχιακά ήταν πολύ πιο χαλαρά.
-
Μα το ζητούμενο Νίκο από το ΑΣΕΠ δεν είναι να γίνουμε καλύτεροι. Αυτό το πετυχαίνεις μέσα από τη δουλειά εφόσον έχεις όρεξη και βλέπεις τον κόπο σου να ανταμοίβεται. Το ζητούμενο από το ΑΣΕΠ είναι η αντικειμενικότητα και η αμεροληψία (όχι η αξιοκρατία) Καλύτερα να πάρω 30 στην Ιστορία επειδή δεν ήξερα τον καθεδρικό ναό της Κωνσταντινούπολης και όλα τα άλλα απίθανα που ζητούσαν παρά 30 στη Διδακτική και να μη μάθω ποτέ το γιατί.
Η απάντηση του ovidius με καλύπτει.Για τις προσαυξήσεις θέλω μόνο να πω ότι το καλύτερο κατά τη γνώμη μου θα ήταν να μην υπάρχουν καθόλου και από πουθενά.Να μετράει μόνο ο βαθμός της γραπτής εξέτασης.
-
Μα το ζητούμενο Νίκο από το ΑΣΕΠ δεν είναι να γίνουμε καλύτεροι. Αυτό το πετυχαίνεις μέσα από τη δουλειά εφόσον έχεις όρεξη και βλέπεις τον κόπο σου να ανταμοίβεται. Το ζητούμενο από το ΑΣΕΠ είναι η αντικειμενικότητα και η αμεροληψία (όχι η αξιοκρατία) Καλύτερα να πάρω 30 στην Ιστορία επειδή δεν ήξερα τον καθεδρικό ναό της Κωνσταντινούπολης και όλα τα άλλα απίθανα που ζητούσαν παρά 30 στη Διδακτική και να μη μάθω ποτέ το γιατί.
Ακόμα καλύτερα να πάρεις 30 στη Διδακτική και να μάθεις το γιατί. Όσο για το "καλύτερος", σίγουρα δεν είναι αυτός ο στόχος όσων θεσμοθέτησαν τον ΑΣΕΠ. Είναι όμως δικός μου στόχος (και αυτός, έστω όχι ο κύριος) όταν ρίχνω τόσους μήνες διάβασμα. Πάρτο με την έννοια: να αποκτήσω παερισσότερες ουσιαστικές γνώσεις κι όχι γνώσεις σταυρόλεξου. Το λέω αυτό έχοντας γράψει πολύ καλά στις ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, και άγνωστο πόσο καλά στης ανάπτυξης.
ΟΚ, οι πολλαπλών επιλογών καταρχάς παρέχουν εχέγγυα "αντικειμενικής" αξιολόγησης και διορθώνονται εύκολα. Σκέψου όμως ότι στις αγγλοσαξωνικές χώρες έχουν αντθικαταστήσει τις ερωτήσεις ανάπτυξης σχεδόν εντελώς (αν μου τα έχουν μεταφέρει σωστά) στο σχολείο. Δεν μου αρέσει πολύ η ιδέα -από τη σκοπιά της ποιότητας της εκπαίδευσης μιλάω κι όχι της ευκολίας μου ως αυριανού εκπαιδευτικού (αν δώσει ο Θεός κλπ).
-
Νομίζω ότι ούτως ή άλλως δεν αποκτάει κανείς ουσιαστικές γνώσεις διαβάζοντας τα σχολικά βιβλία. Στους παλιότερους διαγωνισμούς, που υπήρχαν μόνο ερωτήσεις ανάπτυξης, το ζητούμενο ήταν πάλι να έχεις απομνημονεύσει 4-5 σχολικά βιβλία (στην Ιστορία) και την ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας στα Νέα.
-
ΟΚ, οι πολλαπλών επιλογών καταρχάς παρέχουν εχέγγυα "αντικειμενικής" αξιολόγησης και διορθώνονται εύκολα. Σκέψου όμως ότι στις αγγλοσαξωνικές χώρες έχουν αντθικαταστήσει τις ερωτήσεις ανάπτυξης σχεδόν εντελώς (αν μου τα έχουν μεταφέρει σωστά) στο σχολείο. Δεν μου αρέσει πολύ η ιδέα -από τη σκοπιά της ποιότητας της εκπαίδευσης μιλάω κι όχι της ευκολίας μου ως αυριανού εκπαιδευτικού (αν δώσει ο Θεός κλπ).
Δεν γνωρίζω τι συμβαίνει στα εκπαιδευτικά συστήματα εκτός Ελλάδας, όμως σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης της Ελλάδας η πλειονότητα των ερωτήσεων είναι ακόμη ανάπτυξης ή σύντομης απάντησης.Δεν θέλω να πω περισσότερα πάνω σ'αυτό γιατί είμαστε εκτός θέματος. Αυτό που θα ήθελα όμως να πω είναι ότι από τον ΑΣΕΠ απαιτούμε αντικειμενικότητα και μόνο. Πτυχιούχοι είμαστε.Δεν περιμένουμε από τον ΑΣΕΠ να μας κάνει καλύτερους.Λέγοντας αυτά δεν θέλω να παρεξηγηθώ.Αναφέρομαι στο ρόλο που πρέπει να έχει ο ΑΣΕΠ και ο ρόλος του είναι να επιλέγει το εκπαιδευτικό προσωπικό βάσει ενός αδιάβλητου και αντικειμενικού τρόπου.Ασφαλώς και είναι δυνατόν κάποιος να βελτιωθεί από το διάβασμα που κάνει για να συμμετάσχει στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ, αλλά το μείζον θέμα είναι κατά τη γνώμη μου η αντικειμενικότητα.Δεν είναι καλό να παρατηρούνται τεράστιες δαφορές στη βαθμολογία των δύο βαθμολογητών, όπως διάβασα σε άλλο τόπικ, ούτε πάλι να σημειώνεται φέτος πρωτοφανής αριθμός αναβαθμολογήσεων επειδή δεν ...ξέρω κι εγώ τι να πω.
-
Για να μάθω κι εγώ, έστω και ετεροχρονισμένα,λίγο ιστορία,ο καθεδρικός ναός της Κων/πολης είναι η Αγία Σοφία?
-
Ναι.Εγώ όμως απάντησα της Φλωρεντίας. Δεν ήξερα ότι ήταν καθεδρικός της Αγίας Σοφίας
-
Είδες?Όσο λιγότερα ξέρεις,τόσο λιγότερο μπερδεύεσαι :D Εγώ που δεν ήξερα της Φλωρεντίας,θα έγραφα το σωστό!!!
Εύχομαι να μην έπιανε πολύ αυτή η χαζομάρα και να διοριστείτε ΌΛΟΙ!!!
-
Είδες?Όσο λιγότερα ξέρεις,τόσο λιγότερο μπερδεύεσαι :D Εγώ που δεν ήξερα της Φλωρεντίας,θα έγραφα το σωστό!!!
Εύχομαι να μην έπιανε πολύ αυτή η χαζομάρα και να διοριστείτε ΌΛΟΙ!!!
magda, μακάρι να ήταν μόνο αυτή χαζομάρα...Ελπίζω πάντως να πιάσει η ευχή ενός διοριστέου!
Σε ευχαριστούμε.
-
Όλοι απαντήσαμε Φλωρεντία και έτσι μας τη φέρανε. Ξέρεις magda πόσες ερωτήσεις είναι φτιαγμένες για να τις απαντάει σωστά ένας που δε γνωρίζει και πολλά, ενώ ο καλά προετοιμασμένος απαντάει το λογικό και αυτό που έχει διαβάσει στα βιβλία και το βγάζουν λάθος, μεγάλη συζήτηση σηκώνει αυτό... Απλά η επόμενη στη σειρά ερώτηση την κάνουν να έχει λογική και να μην την απαντήσει ο μη διαβασμένος, η τρίτη στη σειρά έχει περίεργη διατύπωση, η πέμπτη πανεύκολη (για να πεις έλα μωρε τόσο απλό είναι; αποκλείεται), η έκτη σου βάζει δύο αρνητικά για να σε μπερδέψει, η έβδομη σε πιάνει αδιάβαστο (κάπου θα σε πιάσει) και έτσι συνεχίζεται το 'απ' όλα έχει ο μπαξες' και κάπου θα σε πιάσει.
-
Δεν μπορώ να καταλάβω πώς, ενώ θέλουμε (υποτίθεται) να βελτιωθούμε όσον αφορά το γνωστικό μας υπόβαθρο μέσω του ΑΣΕΠ (ναι, καλά...), από την άλλη ζητάμε ύλη η οποία θα προέρχεται αποκλειστικά από τα βιβλία του σχολείου. Όπως όλοι γνωρίζουμε, το ένα και μοναδικό εγχειρίδιο δεν προάγει σε καμία περίπτωση τη γνώση. Ας μην κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας: θέλουμε όσο το δυνατόν πιο ανθρώπινες συνθήκες εξέτασης (μια και άλλος δρόμος για το δημόσιο σχολείο δεν υπάρχει). Αφού είμαστε αναγκασμένοι να περάσουμε αυτή την ατραπό, ας το κάνουμε τουλάχιστον με τις καλύτερες των συνθηκών. Όσον αφορά στις προσαυξήσεις, θα συμφωνήσω με εκείνους που πιστεύουν πως δεν πρέπει να υφίστανται. Οι προσαυξήσεις, από όπου και αν προέρχονται, δε συνάδουν με την ισότητα των ευκαιριών. Όταν είμασταν φοιτητές (η δική μου γενιά τουλάχιστον, κατά την οποία ο διαγωνισμός δεν υπήρχε ούτε στη σφαίρα της φαντασίας) το μόνο μέλημά μας ήταν να αποφοιτήσουμε όσο το δυνατόν συντομότερα ώστε να εγγραφούμε στην επετηρίδα. Κανένας δεν μας είχε προϊδεάσει ότι ο βαθμός πτυχίου θα είχε κάποια αξία. Τα σημερινά παιδιά έχουν εντελώς διαφορετική λογική. Κυνηγούν βαθμούς, μεταπτυχιακά, οτιδήποτε θα μπορούσε να τους εξασφαλίσει την πολυπόθητη προσαύξηση. Προτείνω: διοριστέοι να θεωρούνται όσοι συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο Μ.Ο. βαθμολογίας στη γραπτή εξέταση και μόνο. Στη συνέχεια, η μεταξύ τους κατάταξη ας γίνεται με βάση τις προσαυξήσεις που έχει ο καθένας. Τότε πραγματικά θα ξέρουμε τουλάχιστον ότι διαγωνιζόμαστε επί ίσοις όροις!
-
Προτείνω: διοριστέοι να θεωρούνται όσοι συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο Μ.Ο. βαθμολογίας στη γραπτή εξέταση και μόνο. Στη συνέχεια, η μεταξύ τους κατάταξη ας γίνεται με βάση τις προσαυξήσεις που έχει ο καθένας. Τότε πραγματικά θα ξέρουμε τουλάχιστον ότι διαγωνιζόμαστε επί ίσοις όροις!
Θα συμφωνήσω, οι προσαυξήσεις να μετράνε αφού κάποιος πάρει τη βάση του διορισμού για να έχει καλύτερη σειρά. Έτσι και θα υπολογίζεται με τον ίδιο τρόπο και στον πίνακα αναπληρωτών. Επιπλέον αυτοί που έχουν μικρότερο βαθμό πτυχίου όταν δεν περνάνε για λίγο στο διαγωνισμό είναι περισσότερο ευνοημένοι από αυτούς με μεγάλα πτυχία, γιατί τους αφαιρούνται λιγότερα μόρια και μένουν πιο ψηλά στον πίνακα αναπληρωτών.
-
Δεν μπορώ να καταλάβω πώς, ενώ θέλουμε (υποτίθεται) να βελτιωθούμε όσον αφορά το γνωστικό μας υπόβαθρο μέσω του ΑΣΕΠ (ναι, καλά...), από την άλλη ζητάμε ύλη η οποία θα προέρχεται αποκλειστικά από τα βιβλία του σχολείου. Όπως όλοι γνωρίζουμε, το ένα και μοναδικό εγχειρίδιο δεν προάγει σε καμία περίπτωση τη γνώση. Ας μην κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας: θέλουμε όσο το δυνατόν πιο ανθρώπινες συνθήκες εξέτασης (μια και άλλος δρόμος για το δημόσιο σχολείο δεν υπάρχει). Αφού είμαστε αναγκασμένοι να περάσουμε αυτή την ατραπό, ας το κάνουμε τουλάχιστον με τις καλύτερες των συνθηκών.
Το πώς θα βελτιωθούμε είναι προσωπικός λογαριασμός του καθενός. Προσωπικά δεν περιμένω από τον ΑΣΕΠ να με βελτιώσει.Νομίζω καθένας από μας ξέρει καλύτερα από κάθε άλλον τι πρέπει να κάνει για να γίνει καλύτερος.Τέλος, θα επαναλάβω αυτό που είπα και λίγο πιο πάνω.Ο ρόλος του ΑΣΕΠ είναι να επιλέγει το προσωπικό (Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού) βάσει ενός αντικειμενικού και αδιάβλητου τρόπου.Οι πάρα πολλές αναβαθμολογήσεις δείχνουν ότι κάπου υπάρχει πρόβλημα.
-
Εγώ έχω να θέσω ένα άλλο ερώτημα...γιατί τα μόρια κάθε περασμένου ασεπ μειώνονται στο μισό στον επόμενο;;; Επειδή θεωρείται οτι οι γνώσεις "μπαγιάτιασαν"; δηλαδή,γιατί κάποιος που πέρασε να μην παίρνει όλα τα μόρια στον επόμενο; Δηλαδή πώς θα βάλουν τεστ δεξιοτήτων από το οποίο θα παίρνουμε μόρια "σταθερά"; εκείνες οι γνώσεις δε "μπαγιατιάζουν" ;Δεν το καταλαβαίνω αυτό. .. εσείς τι λέτε;
-
Συμφωνώ και γω οτι να μη μειώνονται στο μισο τα μορια του προηγούμενου ασεπ.επισης συμφωνώ οτι η εξεταστέα ύλη για το διαγωνισμό να μην ειναι αποκλειστικά απο τα σχολικά βιβλία και μόνο αλλά να είναι πιο συγκεκριμένη και με μια σχετική βιβλιογραφία.
επισης να ανακοινώνεται μερικους τουλαχιστον μήνες πριν την προκήρυξη ωστε να υπάρχει αρκετος χρόνος για ουσιαστικη μελέτη.αυτό πρέπει να το απαιτήσουμε εγκαίρως και μέσω υπουργειου παιδειας και μεσω του συλλόγου αδιορίστων.δεν ειναι δυνατόν ολα να συμβαίνουν τελευταία στιγμή.φέτος ειδικά ο χρόνος ηταν λιγος σε σχέση με την ύλη.
-
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ. ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ MARCUS. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ Η ΥΛΗ ΝΑ
-
Θεωρώ ότι όλα πρέπει να μετράνε και ο βαθμός πτυχίου και το μεταπτυχιακό και το διδακτορικό και οι ξένες γλώσσες και το ecdl και όλα!Οι κόποι του καθένα δεν θα έπρεπε να αμοίβονται;Τότε ποιός ο λόγος να κάνουμε μεταπτυχιακά, εφόσον δεν μας ενδιαφέρει η ακαδημαϊκη καριέρα;(Τα λέω αυτά χωρίς να έχω μεταπτυχιακό).Γιατί να μπούμε σε μια επίπονη διαδικασία να αποκτούμε όλο και περισσότερα "όπλα" και αυτή να καταλήγει να είναι άχρηστη;Τέσπα, όσο για τον τωρινό τρόπο εξέτασης διαφωνώ!Άποψη μου είναι ότι ένας φιλόλογος οφείλει να παράγει και να χειρίζεται τον λόγο. Ακόμη και στην ιστορία αυτό θα έπρεπε να αποδεικνύεται, σε συνδυασμό με τις γνώσεις και την κριτική ικανότητα φυσικά. Τα δε παιδαγωγικά-συγνώμη αν φανώ απόλυτη, ίσως κάνω λάθος-τα θεωρώ παντελώς άχρηστα. Δεν πιστεύω ότι με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής αποδεικνύει κανείς αν θα μπορεί να διδάξει ή όχι. Δηλαδή κάποιος με γνώσεις αλλά χωρίς καμία ικανότητα για την εκπαίδευση, αν διαβάσει πολύ καλά, δεν θα τα πάει καλά;Και αυτός δεν θα διοριστεί όπως και τόσοι άλλοι "κουλοί' ή αδιάφοροι καθηγητές που είχα(με πολλές εξαιρέσεις φυσικά);Θα προτιμούσα αυτό το έργο να το αναλάμβαναν σχολικοί σύμβουλοι(της αξιολόγησης των διδακτικών ικανοτήτων των καθηγητών).Και αν με αυτόν τον τρόπο ευνοείται ο υποκειμενισμός, με τον άλλο(multiple choice),θεωρώ ότι ευνοούνται οι παπαγάλοι και οι τυχεροί!Εξάλλου πάντοτε τα θεωρητικά μαθήματα είναι υποκειμενικά και είναι πια στο υπουργείο παιδείας να βρει τους κατάλληλους διορθωτές,ώστε να αξιολογήσουν με αμεροληψία τα γραπτά μας. Στη τελική σ συτούς δεν βασιστήκαμε όταν δίναμε πανελλήνιες; Καθηγητές με τις όποιες απόψεις και τον υποκειμενισμό τους, δεν μας διόρθωναν ως φοιτητές για να γίνουμε φιλόλογοι; Δεν θυμάμαι ποτέ να έδωσα μάθημα στη σχολή μου με τον τρόπο της πολλαπλής επιλογής!Φιλόλογος είμαι το λέει η λέξη!Αυτά και συγνώμη αν σας κούρασα :).
-
CHRYSSOULAKI, ΔΕ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ
-
chryssoulaki, αυτο το ecdl τι το ήθελες; να μετράει που παιδι μου,στο διορισμό; μα αν ειναι ετσι τότε να δινουν μόρια και τα διπλώματα ξενων γλωσσών που οσο να πεις εχουν καποια σχέση με το αντικείμενο μας. Δεν ειναι σοβαρα πράγματα αυτά.
-
NASOS καλώς ήρθες.
Θα σε παρακαλούσα να μη γράφεις με κεφαλαία γιατί πρώτον αυτό σημαίνει ότι φωνάζεις και δεύτερον είναι πολύ κουραστικά στην ανάγνωση.
Σ'ευχαριστώ.
-
NASOS καλώς ήρθες.
Θα σε παρακαλούσα να μη γράφεις με κεφαλαία γιατί πρώτον αυτό σημαίνει ότι φωνάζεις και δεύτερον είναι πολύ κουραστικά στην ανάγνωση.
Σ'ευχαριστώ.
-
NASOS σ αυτό το σημείο θα σου εκθέσω μια ακόμη διαφωνία μου. Δε συμφωνώ στο ότι διαχωρίστηκαν μεν οι φιλοσοφικές σχολές, αλλά μπορεί ο καθένας δε, να διδάξει οποιδήποτε φιλολογικό μάθημα!Θα ήθελα-και πάλι ίσως έχω λάθος- να δίνει ο καθένας ΑΣΕΠ για την ειδικότητά του. Δηλαδή να υπάρχει ΑΣΕΠ για τους ιστορικούς, ΑΣΕΠ για τους φιλολόγους κοκ.Και φυσικά ο φιλόλογος να μη διδάσκει ιστορία και φιλοσοφία και άλλα συναφή και ο ιστορικού σχεδιασμού και εθνολογίας αρχαία. Σίγουρα θα δυσαρεστήσω πολλούς αλλά αυτό πιστεύω. Όσο για την αναγνώριση των μεταπτυχιακών, θεωρώ ότι είναι άδικο γι αυτούς που το έκαναν, να πάρουν απλώς ως αναγνώριση λίγα ευρώ παραπάνω στο μισθό τους. Και επαναλαμβάνω ότι έχω δεν έχω μεταπτυχιακό.
-
Καλώς σας βρήκα. Lenazagor, δεν το σκέφτηκα για τα "κεφαλαία"'. 'Iσως έχεις δίκαιο. Απλώς, συνήθισα να γράφω έτσι. Συμμορφώνομαι με την υπόδειξή σου, γιατί, όπως βλέπω, όλοι σχεδόν γράφουν με μικρά.
-
NASOS εγω δεν εχω πρόβλημα με τα κεφαλαια,αλλα αφου το ζητανε προσπαθησε το. και εγω το ιδιο εκανα.οσο για το οτι φωνάζεις δυνατα αυτο πάλι απο που βγαίνει; απο τα κεφαλαια; Σοβαρευθείτε!παιδια στο θέμα μας. λοιπον επαναλαμβάνω να αντιδράσουμε οργανωμένα ωστε να πετύχουμε την ανακοινωση της υλης νωρίτερα.
-
markos σου φαίνεται ακραίο το ecdl και ομολογώ ότι έχεις δίκιο. Το ανέφερα πιο πολύ στη λογική του ότι πρέπει να είναι στην εκπαίδευση αυτοί με τα περισσότερα προσόντα. Ωστόσο τώρα αν το ξανασκεφτείς είναι σημαντικό να έχει ένας καθηγητής εξοικείωση με τη τεχνολογία.
-
Chryssoulaki,καλώς όρισες στην παρέα μας. εδω θα βρεις πολύ καλα παιδια και πρόθυμα να βοηθήσουν. ναι το καταλαβα οτι το έλεγες με καποια υπερβολη αλλα για φαντάσου να αρχίσουν να ζητάνε ο,τι τους κατέβει; για μένα θα επρεπε να μετρα μόνο ο βαθμος στον ασεπ.οσο για τις ειδικότητες που καποιος/α ανέφερε (ιστορικος-αρχαιολογος-γλωσσολογος-νεοελληνικής-κλασικής κλπ) απο που προκύπτει αυτό; μέχρι το 1984 η φιλοσοφικη ηταν εννιαία,διάλεγες κατ/νση στο 2 έτος.αργότερα και για λόγους επιδοτήσεων απο ΕΕ εγινε ο διαχωρισμος σε τμήματα.αν τώρα ζητάμε να γίνεται χωριστος διαγωνισμος κατα ειδικότητα τότε θα πρέπει και οσοι τελείωσαν το φπψ (κατ/νση Π )Να απαλλάσσονται απο τη β'θεματική ενότητα ή να δίνουν μονο σ'αυτήν.
Η εξειδίκευση δεν είναι για την εκπ/ση.αυτο ειναι κατανοητο νομίζω απ'όλους αλλά και συμφέρον
-
Συμφωνώ με τον Marcos ότι είναι ανέφικτο να γίνεται χωριστός διαγωνισμός για κάθε ειδικότητα. Προσωπική μου άποψη είναι ότι για το Ασεπ πρέπει να μετράει μόνο ο βαθμός του γραπτού διαγωνισμού. Είναι άδικο κάποιος να κάνει ένα μεταπτυχιακό σ΄ἐνα αμφιβόλου ποιότητας κολέγιο στην Αγγλία και να πριμοδοτείται γι΄αυτό ( Εξάλλου, αυτό προυποθέτει και οικονομική άνεση). Αυτό, όμως, που θεωρώ πιο άδικο απ΄ όλα είναι η ενισχυτική. Οι έχοντες γνωριμίες ( κακά τα ψέματα, είναι απαραίτητες για ενισχυτική) παίρνουν όλο και περισσότερες ώρες, με αποτέλεσμα να παίρνουν επιπλέον αρκετά μοριάκια. Και κάτι τελευταίο, που ίσως δεν αρέσει σε πολλούς. Αυτοί οι πίνακες αναπληρωτών ( τριαντάμηνο κλπ). Πότε, επιτέλους, θα παίρνουν 100% από το Ασέπ?
-
Μην ξεχνάτε τι έγινε με το διαχωρισμό των φυσικών..ναι μεν δεν δίνουν άλλα αντικείμενα εκτός του δικού τους αλλά από την άλλη αυξήθηκε κατά πολύ ο βαθμός δυσκολίας τους στο μάθημα ειδίκευσής τους. Προτιμώ λοιπόν κι εγώ να κάθομαι να διαβάζω ιστορία που δεν είχα ασχοληθεί καθόλου στη σχολή (κλασσικό Αθήνας) παρά να εξετάζομαι σε όλη την αρχαία ελληνική γραμματεία και πέρα από την ατιτική διάλεκτο σε άγνωστο κείμενο (γιατί όχι; του αντικειμένου μου θα ήταν)..Προσωπικά πήρα 55αρι φέτος στο γνωστικό αρχαίων κι έτριβα τα μάτια μου..Διότι αντικειμενικά το άγνωστο ήταν ένα βατό κείμενο..Δε θα ήθελα να αντικρίσω στον επόμενο κανα 15αρι επειδή δεν μπόρεσα να μεταφράσω λυρική ποίηση..Εφόσον πια ονομαζόμαστε όλοι φιλόλογοι ας κρινόμαστε στην εκπαιδευτική πράξη κι όχι από το αντικείμενο της εξειδίκευσής μας..Με το να βρισκόμαστε σε αυτόν τον διαγωνισμό όλοι μας από διαφορετικές ειδικότητες ο βαθμός δυσκολίας εξισορροπείται κάπως.. και φυσικά οι εκπλήξεις του ασεπ δε σταματάνε ποτέ..(βλ θέματα ιστορίας).
-
Πιστεύω ότι ένας εκπαιδευτικός δεν πρέπει να έχει μόνο τις εξειδικευμένες γνώσεις του αντικειμένου του. Καλύτερος είναι ο φιλόλογος που θα ασχοληθεί μόνο με το διάβασμα του ΑΣΕΠ, θα "ξεσκιστεί",θα παπαγαλίσει,θα πάει σε κάποιο καλό φροντιστήριο και θα καταφέρει να επιτύχει, από αυτόν που θα έχει μεταπτυχιακό, θα γνωρίζει ξένες γλώσσες και υπολογιστές για παράδειγμα;Ο τελευταίος όπως και να το κάνουμε δεν έχει περισσότερα προσόντα από τον πρώτο; Προσόντα τα οποία μπορούν αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση;Θυμάμαι κάτι καθηγητές που είχα απίστευτα ανιαρούς.Τι και αν γνώριζαν άπταιστα τα αρχαία αν ο τρόπος διδασκαλίας τους δεν είχε κανένα αντίκρυσμα στους μαθητές;Πώς θα σου διδάξει έκθεση κάποιος καθηγητής που εξετάστηκε με multiple choice στα νέα, δεν έγραψε ποτέ του έκθεση( στον ΑΣΕΠ) και πιθανότητα δεν έχει καθόλου κάποιες γενικές γνώσεις, ενώ η έκθεση αποτελεί μάθημα που βασίζεται κατα πολύ στη συζήτηση;Πώς θα ενημερώνεται ένας εκπαιδευτικός για τις εξελίξεις στη λογοτεχνία πχ αν δε μπορεί να διαβάσει καμία ξενόγλωσση βιβλιογραφία;Το τεστ δεξιοτήτων αν θα μοριοδοτεί και τους εκπαιδευτικούς, αντανακλά ίσως μια προσπάθεια (πιθανόν αποτυχημένη αν αυτό δεν γίνει σωστά)να διορίζονται άτομα με πιο δευρυμένη παιδεία. Ίσως υπερβάλλω, ίσως οραματίζομαι κάτι μη εφικτό και σίγουρα που ευνοοεί αυτούς που έχουν κάποια άνεση για να αποκτήσουν όλα αυτά τα προσόντα! Και γιατί τέλος πάντων η πολυτέλεια του μεταπτυχιακού απέχει μακράν της πολυτέλειας του να μη δουλεύεις για να έχεις όλο το χρόνο για διάβασμα και να πληρώσεις και κάποιο καλό φροντιστήριο για να σε προετοιμάσει;(Ξέρω πολλά άτομα που το έκαναν αυτό) .Αφήστε που γνωρίζω άτομα που έκαναν μεταπτυχιακό με πολλές θυσίες!Η απόλυτη αξιοκρατία δεν υφίσταται παρα μόνο σε μια ιδανική κοινωνία στην οποία δεν πιστεύω ότι ζούμε. Όσο για τις εξειδικεύσεις στη φιλοσοφική αν και στη αρχή ήμουν της άποψης να γίνει διαχωρισμός ειδικοτήτων και στον ΑΣΕΠ, ίσως τελικά έχει δίκιο ο anthios και ο markos ότι αυτό δεν θα ευνοήσει την κατάσταση. Προσωπικά δεν έχω ούτε την οικονομική άνεση για μεταπτυχιακό, ούτε και το χρόνο για να διαβάσω τις ώρες που απαιτεί ο ΑΣΕΠ, αλλά το θεωρώ αδικία να μην πάρει κάποια μόρια παραπάνω κάποιος που έστω και αν πήγε σε κάποιο κολέγιο στην Αγγλία,πληρώνοντας αδρά, έκανε ωστόσο κάποια προσπάθεια να μάθει κάτι παραπάνω. (Στη τελική αν υπάρχουν αμφιβόλου ποιότητας Πανεπιστήμια, να γίνεται κάποιος έλεγχος.Το ΔΙΚΑΤΣΑ πχ δεν θα μπορούσε να αναλάβει αυτό το ρόλο;)!Ξέφυγα απ το αρχικό θέμα, αλλά το έκανα απλώς για να σας εκθέσω κάποιες σκόρπιες λίγο σκέψεις μου. Έλπιζω να μη σας κούρασα!
-
Πτυχία και μεταπτυχιακά μικρή σχέση έχουν με την ικανότητα κάποιου να διδάξει.Στο πανεπιστήμιο, γίνεσαι επιστήμονας και όχι επαγγελματίας.Γι αυτό μάλλον δεν πρέπει να δίνουν επιπλέον μόρια, εφόσον υπάρχει ο διαγωνισμός.Αλλιώς, ας γίνονταν οι διορισμοί με αιτήσεις