Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Νηπιαγωγείο => Μήνυμα ξεκίνησε από: Λαλου στις Ιανουαρίου 25, 2011, 04:12:17 pm
-
Καλησπέρα σε όλους!Είμαι νέο μέλος εδώ και χρειάζομαι επειγόντως βοήθεια :'( Έπιασα επιτέλους πρώτη φορά δουλειά σε ιδιωτικό παιδικό σταθμό και ήρθα αντιμέτωπη με κάτι που δεν γνώριζα... τα παιδιά πρέπει να αποφοιτήσουν ξέροντας ήδη να γράφουν και να διαβάζουν!!! Καλό ε??? Έλα όμως που εγώ δεν διδάχτηκα κάτι τέτοιο στην σχολή και δεν ξέρω πως να μάθω σε ένα παιδί να γράφει και να διαβάζει... Τι να κάνω?? Να πάρω τα βιβλία της πρώτης δημοτικού?Απο που να αρχίσω? Τ+Α =ΤΑ???
-
zaxaroula, καλως ηρθες στην εκπαιδευτικη κοινοτητα.
Εδω θα σε βοηθησουν οι συναδελφοι/ισσες σου να βρεις πραγματικα λυση στο προβλημα, που πιθανοτατα εχουν και αλλοι το ιδιο με σενα.
-
Καλησπέρα σε όλους!Είμαι νέο μέλος εδώ και χρειάζομαι επειγόντως βοήθεια :'( Έπιασα επιτέλους πρώτη φορά δουλειά σε ιδιωτικό παιδικό σταθμό και ήρθα αντιμέτωπη με κάτι που δεν γνώριζα... τα παιδιά πρέπει να αποφοιτήσουν ξέροντας ήδη να γράφουν και να διαβάζουν!!! Καλό ε??? Έλα όμως που εγώ δεν διδάχτηκα κάτι τέτοιο στην σχολή και δεν ξέρω πως να μάθω σε ένα παιδί να γράφει και να διαβάζει... Τι να κάνω?? Να πάρω τα βιβλία της πρώτης δημοτικού?Απο που να αρχίσω? Τ+Α =ΤΑ???
-
Μπορείς να ξεκινήσεις απο ασκήσεις προγραφής. Αρχικά να κάνουν γραμμούλες, πλάγιες γραμμούλες, κουλουράκια κλπ για να συνηθίσουν να πιάνουν κ το μολύβι και να ορίζουν το χέρι τους.
Μπορείς να πάρεις και τα βιβλία της Α απλά για να σε καθοδηγήσουν, αλλά μην κάνεις ακριβώς ότι έχει το βιβλίο γιατί του χρόνου που θα πάνε πρώτη θα τους φαίνονται βαρετά αν είναι τα ίδια.
Υπάρχουν στο εμπόριο διάφορα βιβλιαράκια πρώτης γραφής, αρκετά φθηνά, που μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για να πάρεις ιδέες πως να ξεκινήσεις τα γράμματα και τις συλλαβές.
Επίσης μπορείς να φτιάξεις καρτούλες με εύκολες λέξεις, όπως γάτα, τόπι, και να δείχνεις κ την εικόνα. Σιγά σιγά θα μάθουν να αναγνωρίζουν τα γράμματα και θα τα διαβάζουν και χωρίς να βλέπουν την εικόνα.
Στην αρχή θα είναι λίγο δύσκολα μέχρι να ξεκινήσεις, αλλά μετά θα βρεις ένα ρυθμό και θα είναι μεγάλη ηθική ικανοποίηση να βλέπεις τα μικρά σου να διαβάζουν.
-
οχι απλά φύλλα εργασίας τα παιδιά έχουν βιβλία!!!Οταν τα είχα δει πρώτη φορά έφριξα κι εξήγησα στους γονείς πως δουλεύουμε στο νηπιαγωγείο αλλά ήταν ανένδοτοι.. Τα παιδιά είναι τα περισσοτερα γύρω στα 4,5-5. Τα περισσότερα γνωρίζουν τα γράμματα απο πέρσι αλλά είναι και καμιά δεκαριά που δεν γράφουν ούτε το όνομα τους...
-
οχι απλά φύλλα εργασίας τα παιδιά έχουν βιβλία!!!Οταν τα είχα δει πρώτη φορά έφριξα κι εξήγησα στους γονείς πως δουλεύουμε στο νηπιαγωγείο αλλά ήταν ανένδοτοι.. Τα παιδιά είναι τα περισσοτερα γύρω στα 4,5-5. Τα περισσότερα γνωρίζουν τα γράμματα απο πέρσι αλλά είναι και καμιά δεκαριά που δεν γράφουν ούτε το όνομα τους...
Αυτό μου θυμίζει τη διαφήμιση που έλεγε μια μαμά για το γιο της "εμείς πάμε για το Νόμπελ...." (δε θυμάμαι τι διαφήμιζε!)
-
Αστα να πάνε...Με υποχρεώνουν να πιέζω τα παιδιά να μάθουν και καταλαβαίνεις τ μεγάλη απογοήτευση είναι αυτή για μενα που μπήκα με τόση όρεξη και χαρά για φαντασία και μάθηση μέσα απο το παιχνίδι...
-
Έτσι είναι τα συστήματα στους περισσότερους ιδιωτικούς.Έτσι κι αλλιώς τα παιδιά φτάνουν στην αναγνωστική ετοιμότητα με όλα αυτά που ανέφερε και η συνάδελφος.Δηλαδή χρειάζονται γλωσσικά παιχνίδια,εύκολες λεξούλες και σιγά σιγά θα δεις πόσο θα εξελιχθούν κυρίως μέσα από τη δική τους δουλειά.Για τα βιβλία....το αφήνω ασχολίαστο.......αν και δεν έχεις επιλογές,πρέπει να το δεχτείς.
-
Απορείς μετά γιατί τα παιδιά μισούν το σχολείο;!! Κουράγιο συνάδελφε με τους γονείς κ τη διευθύντρια!! Κάνε πολλά παιχνίδια κ δραστηριότητες με τα ονόματά τους (να το αναγνωρίζουν,να το συλλαβίζουν χτυπώντας παλαμάκια,να το αντιγράφουνκτλ)..είναι το το στοιχείο της ταυτότητάς τους οπότε θα τα ενδιαφέρει να το μάθουν..Φτιάχτε ένα δέντρο ευχών για να αντιγράφουν ευχές ανάλογα με την περίσταση π.χ γενέθλια συμμαθητή κτλ..Διάβαζε παραμύθια κ ζήτα τους να τη ζωγραφίσουν,να δίνουν διαφορετικό τέλος,κ να πλάθουν ιστορίες από εικόνες..
-
Ζαχαρούλα καλωσήρθες..Καταρχήν αυτό που σου ζητάνε είναι παντελώς αντίθετο από το αναλυτικό του νηπιαγωγείου(πόσο μάλλον παιδικό σταθμό-διευκρίνισε αν θες τις ηλικίες
Συμφωνώ! Διευκρίνισε αν θέλεις τις ηλικίες με τις οποίες δουλεύεις γιατι υποθέτουμε οτι τα παιδάκια είναι μέχρι 4+κάτι οπότε του χρόνου θα πάνε Νηπιαγωγείο...μήπως ο τίτλος του θέματος πρέπει να αλλάξει; Δεν φαίνεται τόσο όμορφο και οι ίδιοι να μην διαχωρίζουμε την μια δομή απο την άλλη.
Δυστυχώς σε πολλούς σταθμούς έχουν μπερδεψει λίγο το ρόλο τους και για να μην πω σε όλους αυτή είναι μια συνηθισμένη πρακτική...Θεωρώ οτι αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να προσαρμόσεις τις δραστηριότητες γλώσσας που κάνουμε στο νηπιαγωγείο* οπότε μέχρι το τέλος της χρονιάς να έχεις επιτύχει απλά μια υποτυπώδη φωνολογική συνειδητοποίηση και σίγουρα όχι το να γράφουν το αλφάβητο και να το διαβάζουν απο το χαρτί.
*πολύ ωραίες οι ιδέες που αναφέρθηκαν πιο πάνω
-
Δες κι αυτό:
http://www.rhodes.aegean.gr/tepaes/grapti_glosa.html (http://www.rhodes.aegean.gr/tepaes/grapti_glosa.html)
-
Δες κι αυτό:
http://www.rhodes.aegean.gr/tepaes/grapti_glosa.html (http://www.rhodes.aegean.gr/tepaes/grapti_glosa.html)
Ax! Tι μου θύμησες τώρα...
Λοιπόν στο ίδιο κλίμα τα βιβλία της Γιαννικοπούλου Αγγελικής (απο το μάθημα της οποίας είναι και το παραπάνω λινκ)
-
θα ξεκινήσεις με γραμμούλες. Με αυτό σαν βάση θα ξεκινήσεις μετά το Τ(μην τους το πεις ταυ,τ σκέτο, τον ήχο να πιάσουν). Να σου πουν λέξεις που να ξεκινούν από Τ και να το γράφουν. Θα τους μάθεις μετά το Ι (το ι το μπαστουνάκι όχι γιώτα) και θα τους λες να φωνάζουν ό,τι βλέπουν. όχι τ+ι=τι αλλα τ ι και πες τους να το πουν όλο μαζί γρήγορα και πιο γρήγορα. τσουπ να η πρώτη συλλαβή. Μην το παρακάνεις όμως. Κάποια γράμματα μάθε τους ίσα για να διαβαζουν μικρές απλές λεξούλες. Θα πρότεινα να τους κάνεις τ,π,λ,μ και τα φωνήεντα, θα κάνεις όμως αρκετές μέρες το κάθε γράμμα και ό,τι καινούριο κάνεις να γίνεται ζευγάρι με τα προηγούμενα. Λεξούλες για να μάθουν: μαμά, έλα, Λόλα, Λέλα,λίμα,πολύ,πίτα,τόπι κ.α. απλά πράγματα ίσα για να είναι ικανοποιημένοι οι γονείς και η διεύθυνση αλλά να μην κουραστούν κ αυτά πολύ.Αν ξέρουν αυτά φτάνουν για να μπουν ομαλά στην πρώτη δηματικού.
-
Συμφωνώ! Διευκρίνισε αν θέλεις τις ηλικίες με τις οποίες δουλεύεις γιατι υποθέτουμε οτι τα παιδάκια είναι μέχρι 4+κάτι οπότε του χρόνου θα πάνε Νηπιαγωγείο...
μήπως ο τίτλος του θέματος πρέπει να αλλάξει; Δεν φαίνεται τόσο όμορφο και οι ίδιοι να μην διαχωρίζουμε την μια δομή απο την άλλη.
Αν συμφωνείτε πως πρέπει να αλλαχθεί ο τίτλος του θέματος, παρακαλώ βοηθήστε με στην ορθή διατύπωση του.
Αν λέγαμε, "Υποχρεωτική ή οχι η ανάγνωση/γραφή σε παιδικό σταθμό;"(θα ήταν σωστότερος;)
Ευχαριστώ για τη συνεργασία !
-
Συμφωνώ! Διευκρίνισε αν θέλεις τις ηλικίες με τις οποίες δουλεύεις γιατι υποθέτουμε οτι τα παιδάκια είναι μέχρι 4+κάτι οπότε του χρόνου θα πάνε Νηπιαγωγείο...
μήπως ο τίτλος του θέματος πρέπει να αλλάξει; Δεν φαίνεται τόσο όμορφο και οι ίδιοι να μην διαχωρίζουμε την μια δομή απο την άλλη.
Αν συμφωνείτε πως πρέπει να αλλαχθεί ο τίτλος του θέματος, παρακαλώ βοηθήστε με στην ορθή διατύπωση του.
Αν λέγαμε, "Υποχρεωτική ή οχι η ανάγνωση/γραφή σε παιδικό σταθμό;"(θα ήταν σωστότερος;)
Ευχαριστώ για τη συνεργασία !
αναγκαστικη αναγνωση κ γραφη;; κατι τετοιο γινεται..
-
Συμφωνώ! Διευκρίνισε αν θέλεις τις ηλικίες με τις οποίες δουλεύεις γιατι υποθέτουμε οτι τα παιδάκια είναι μέχρι 4+κάτι οπότε του χρόνου θα πάνε Νηπιαγωγείο...
μήπως ο τίτλος του θέματος πρέπει να αλλάξει; Δεν φαίνεται τόσο όμορφο και οι ίδιοι να μην διαχωρίζουμε την μια δομή απο την άλλη.
Αν συμφωνείτε πως πρέπει να αλλαχθεί ο τίτλος του θέματος, παρακαλώ βοηθήστε με στην ορθή διατύπωση του.
Αν λέγαμε, "Υποχρεωτική ή οχι η ανάγνωση/γραφή σε παιδικό σταθμό;"(θα ήταν σωστότερος;)
Ευχαριστώ για τη συνεργασία !
αναγκαστικη αναγνωση κ γραφη;; κατι τετοιο γινεται..
εννοεις ( αν καταλαβα καλά) η λεξη "Υποχρεωτική" να αντικατασταθεί με τη λέξη "Αναγκαστική" ;
-
επειδη αυτη την αντιληψη εχουν στον παιδικο