Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: erietta στις Μαΐου 08, 2011, 01:00:46 pm

Τίτλος: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: erietta στις Μαΐου 08, 2011, 01:00:46 pm
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=31904 (http://www.alfavita.gr/artro.php?id=31904)   

      Συμφωνείτε με την συγχώνευση Πανεπιστημίων και ΤΕΙ; Έχοντας δει από την καλή και την ανάποδη την κατάσταση που επικρατεί στα Πανεπιστήμια, την τεράστια ανεργία των πτυχιούχων, την ύπαρξη ομοειδών τμημάτων σε διπλανές πόλεις (π.χ. Φιλολογίας Πάτρας και Φιλολογίας Καλαμάτας, Θεατρικών Σπουδών Αθήνας, Πάτρας, Ναυπλίου) και δε συμμαζεύεται, ομολογώ ότι επικροτώ αυτή την απόφαση, αν τολμήσουν να την υλοποιήσουν.
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: ΝΕΦΕΛΗ_1 στις Μαΐου 08, 2011, 01:59:56 pm
μπορω να πω πως εχει και τα καλα του και τα ασχημα.
σαν αρνητικο εχω να ανεφερω την εξης απορια που μου δημιουργηθηκε : εν μεσω κρισης, αν καταργηθουν/συγχωνευτουν καποια τμηματα, πως θα μπορεσουν οι γονεις να στειλουν τα παιδια τους να σπουδασουν σε αλλη πολη? εαν παρεμεναν οπως σημερα τα πανεπιστημια/τει, παιδια γειτονικων περιοχων θα πηγαινοερχονταν τουλαχιστον, εαν δεν ειχαν την οικονομικη δυνατοτητα να νοικιασουν σπιτι εκει. τωρα τι θα κανουν?θα ειναι ακρως απαγορευτικο για πολλες οικογενειες να σπουδασουν πλεον τα παιδια τους.

θα μπορουσα να αναφερω και τα θετικα του, αλλα κατα την γνωμη μου υπερισχυει αυτος ο προβληματισμος που διατυπωσα ηδη.  :-\
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: Landau στις Μαΐου 08, 2011, 02:09:05 pm
Η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν (πρέπει να) έχει στόχο την επίλυση τοπικών προβλημάτων (που θα έπρεπε να επιλύονται από το κράτος με άλλους τρόπους), αλλά (πρέπει να) έχει στόχο την παροχή σωστής και υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης. Το να γίνουμε σαν την Αγγλία, όπου το κάθε χωριό έχει και από ένα τμήμα κάποιου "πανεπιστημίου", δεν είναι λύση. Κακά τα ψέματα, η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα, με λίγες μεγάλες σχετικά πόλεις, οι οποίες να μπορούν να διαθέτουν αξιοπρεπή ΑΕΙ/ΤΕΙ. Και φυσικά, οι πραγματικοί λόγοι για το γεγονός ότι ιδρύονταν ανεξέλεγκτα διάφορα τμήματα (ακόμα και στην Αθήνα) ή/και "πανεπιστήμια" σε διάφορες περιοχές της επαρχίας, δεν ήταν για να μην ξεσπιτώνονται οι φοιτητές από εκείνα τα μέρη.. αλλά για να βολευτούν διάφοροι επίδοξοι καθηγητές ή/και για να "τονωθεί" η τοπική οικονομία (όπως γίνεται και με τα στρατόπεδα).
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: ΝΕΦΕΛΗ_1 στις Μαΐου 08, 2011, 02:27:24 pm
Η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν (πρέπει να) έχει στόχο την επίλυση τοπικών προβλημάτων (που θα έπρεπε να επιλύονται από το κράτος με άλλους τρόπους), αλλά (πρέπει να) έχει στόχο την παροχή σωστής και υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης. Το να γίνουμε σαν την Αγγλία, όπου το κάθε χωριό έχει και από ένα τμήμα κάποιου "πανεπιστημίου", δεν είναι λύση. Κακά τα ψέματα, η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα, με λίγες μεγάλες σχετικά πόλεις, οι οποίες να μπορούν να διαθέτουν αξιοπρεπή ΑΕΙ/ΤΕΙ. Και φυσικά, οι πραγματικοί λόγοι για το γεγονός ότι ιδρύονταν ανεξέλεγκτα διάφορα τμήματα (ακόμα και στην Αθήνα) ή/και "πανεπιστήμια" σε διάφορες περιοχές της επαρχίας, δεν ήταν για να μην ξεσπιτώνονται οι φοιτητές από εκείνα τα μέρη.. αλλά για να βολευτούν διάφοροι επίδοξοι καθηγητές ή/και για να "τονωθεί" η τοπική οικονομία (όπως γίνεται και με τα στρατόπεδα).

ναι συμφωνω και εγω, απλα το βλεπω απο την πλευρα των φοιτητων και των οικογενειων τους. ειναι αναμφισβητητο το γεγονος πως θα αντιμετωπισουν πολλα προβληματα(οικονομικα) ως προς το αν θα σπουδασουν τα παιδια τους ή οχι.
Και επειδη εχει τυχει να ζησω 2 διαφορετικα πανεπιστημια, ενα επαρχιας και ενα μεγαλης πολης, μπορω να πω με σιγουρια πως καποια ΑΕΙ της επαρχιας κανουν σαφως καλυτερη δουλεια απο καποια χαοτικα ΑΕΙ μεγαλουπολεων!!
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: erietta στις Μαΐου 08, 2011, 02:33:08 pm
Όπως σωστά αναφέρει ο Landau, τα μικρά Πανεπιστήμια δεν ιδρύθηκαν με γνώμονα το συμφέρον των φοιτητών, αλλά το "βόλεμα" καθηγητών και την εξασφάλιση τοπικών συμφερόντων. Γιατί ο μπαμπάς - καθηγητής έπρεπε να βρει μια θεσούλα για τον γιο - την κόρη του που πήρε το διδακτορικό του. Το αποτέλεσμα; Φιλολογία Αθήνας - Θεσσαλονίκης, Ρεθύμνου,  Ιωαννίνων, Κομοτηνής, Πάτρας, Καλαμάτας, και ό,τι άλλο τμήμα μπορείτε να φανταστείτε που παράγει κάθε χρόνο χιλιάδες αποφοίτους που χαίρονται για το πτυχίο τους μόνο την ημέρα της αποφοίτησης και την άλλη μέρα συνειδητοποιούν την σκληρή πραγματικότητα της ανεργίας. Εξίσου χάλια η κατάσταση με τα δεκάδες τμήματα των ΤΕΙ, που παράγουν εκατοντάδες απόφοιτους λογιστικής, φυτικής παραγωγής, κλπ. κλπ. που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Να κλείσουν λοιπόν ή να συγχωνευτούν. 
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: giannios στις Μαΐου 08, 2011, 02:45:16 pm
Πολύ σωστό αυτό που ειπ΄βθηκε παραπάνω.

Λαμόγια που το μόνο συμφέρον είχαν το βόλεμα γιων και παιδιών τους στα πανεπιστήμια. Και φυσικά οι δήμαρχοι.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι σπουδές στην Ελλάδα είναι πάρα πολλά έτη, σε σχέση με το εξωτερικό που σε 4,5 χρόνια έχεις και πτυχίο και master, διότι απλούστατα γέμισαν τις σχολές με πληθώρα μαθημάτων, χωρίς κανένα απολύτως νόημα.

Μαθήματα που το μόνο που εξυπηρετούσαν ήταν να έχουν ώρες οι υπεράριθμοι διδάκτορες που βολεύτηκαν στα τμήματα προκειμένου να έχουν αντικείμενο απασχόλησης.

Συμφωνό με κλείσιμο και λουκέτο και τα ιδρύματα που θα κλείσουν, να μετατραπούν σε ερευνητικά κέντρα.

Τα ερευνητικά κέντρα αυτά, θα πρέπει να ψάξουν να βρουν χρηματοδοτήσεις, θα ελέγχονται αυστηρά από εξωτερικούς επιθεωρητές (όλο το προσωπικό τους) και θα κάνουν πολύ σοβαρή έρευνα. 'Έτσι δεν θα χρειαστεί να απολυθούν οι καθηγητές των τμημάτων που κλείνουν ή να μεταταγούν σε άλλα τμήματα.

Επιπλέον αυτά τα ερευνητικά κέντρα θα βοηθήσουν και την τόνωση της τοπικής ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, θα προσλαμβάνουν υποψήφιους διδάκτορες, μεταπτυχιακούς με πληρωμή

Αλλά σιγά μην γίνουν όλα αυτά. Διότι απλούστατα είναι ωραία η καρέκλα σε ένα γραφείο πανεπιστημίου, να ατενίζω από το παράθυρο τα πουλάκια, να βλέπω ωραία μωρά με μίνι φουστίτσες, να γίνεται και καμία καταληψούλα για να χάσω μάθημα.

Αυτοί που φοβούνται την έρευνα για εμένα δεν έπρεπε να είναι καθηγητές 
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: erietta στις Μαΐου 08, 2011, 02:49:47 pm
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: npb στις Μαΐου 08, 2011, 03:02:02 pm
Η σκέψη είναι σωστή. Πολλά ΤΕΙ και τμήματα ΑΕΙ δεν έχουν ουσιαστικά λόγο ύπαρξης. Το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών στο Ναύπλιο, ας πούμε, γιατί υπάρχει; Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει σχεδιασμός και όλα θα γίνουν, όπως συνήθως, στο πόδι. Μετά θα αρχίσουν και οι πιέσεις από βουλευτές και τοπικούς παράγοντες... Ό,τι συμβαίνει τώρα και με τα σχολεία του εξωτερικού. Πληρώνει ο έλληνας φορολογούμενος εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ το χρόνο για να διατηρούνται σχολικές μονάδες με μονοψήφιους αριθμούς μαθητών, που χρησιμοποιούν ένα αποτυχημένο σχολικό μοντέλο για να ενταχθούν με ευνοικούς όρους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδας. Έβγαλε το Υπουργείο δελτίο τύπου ότι κάποια σχολεία του εξωτερικού θα κλείσουν (αφού ολοκληρώσουν τα παιδιά) και άρχισαν οι πιέσεις, οπότε το ξανασκέπτονται...
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: mariagizella στις Μαΐου 08, 2011, 04:21:01 pm
Τα κίνητρα ήταν μάλλον οικονομικά, τουριστικά, πελατειακά και όταν φύτευαν από ένα τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ σε κάθε γαλανόλευκο κορφοβούνι ή ακρογιαλιά, και τα ίδια, σχεδόν, παραμένουν ακόμα, με την προοπτική της κατάργησης ή συγχώνευσης τους (και, ίσως,  με τον τρόπο που πρόκειται να υλοποιηθούν).
Προστίθεται, βέβαια,  η παράμετρος της γεωγραφικής, καθώς και της χρονικής απόστασης που χωρίζει κάποια ιδρύματα μεταξύ τους.
Αν τα παραπάνω κίνητρα εξυπηρετούν την «παιδεία» ως αξία, θέλω να πιστεύω πως είναι ευνόητο. Σε περίπτωση που δεν είναι, υποστηρίζω πως δεν αφορούν ουσιαστικά στο ζήτημα της παιδείας και της μόρφωσης των πολιτών αυτής της χώρας. Ούτε και αναφέρεται κάπου κάποιο παιδαγωγικό κριτήριο ή/και προσανατολισμός σχετικά με τι πολίτες θέλουν να διαμορφώσουν με όλα αυτά τα σχέδια.
Η ξενομανία και η επίκληση του «εξωτερικού» για κάθε εγχώρια πολιτική πρωτοβουλία, πια, προκαλεί σπαστικό γέλιο και δεν ξέρω αν πείθει κανέναν η επιλεκτική αναφορά σε διάφορες πρακτικές εξευρωπαϊσμού.
Ε, κι αφού θα τους μείνουν και τα κτίρια, θα τα κάνουν «τοπικά κολέγια». Τα άλλα κολέγια (τα επί χρήμασι) θα τρελαθούν από τη χαρά τους…όχι πως μας ενδιαφέρει, αλλά είδαν  κι έπαθαν να τους αναγνωριστούν προνόμια…
Και τέλος πάντων, πρέπει όλοι οι Έλληνες, θηλυκά και αρσενικά, να μπουν σε ΤΕΙ ή ΑΕΙ. Αυτό το ψώνιο και η πτυχιο-λαγνεία του λαού μας είναι ανεξάντλητα κι αυτό δεν θα ήταν καθόλου επιλήψιμο αν υπήρχε αντιστοιχία πτυχίων-παιδείας. Υπάρχει όμως;

Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: vasp στις Μαΐου 08, 2011, 04:36:49 pm
Και επειδη εχει τυχει να ζησω 2 διαφορετικα πανεπιστημια, ενα επαρχιας και ενα μεγαλης πολης, μπορω να πω με σιγουρια πως καποια ΑΕΙ της επαρχιας κανουν σαφως καλυτερη δουλεια απο καποια χαοτικα ΑΕΙ μεγαλουπολεων!!
Aκριβώς αυτό θα ήθελα να πω και εγω! Κάποια μικρότερα Πανεπιστήμια (απο τα χαοτικά της Αθηνας-Θεσ/κης) είναι πολύ καλύτερα οργανωμένα και γίνεται ουσιαστική δουλειά σε αντίθεση με τα μεγάλα που χάνει η μάνα το παιδί...! Και αν σκεφτούμε οτι το κλείσιμο των μικρότερων θα φέρει ακόμα περισσότερους φοιτητές στα μεγάλα...καλά κρασιά!
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: giannios στις Μαΐου 08, 2011, 04:56:42 pm
Δεν χρειάζεται να φέρει καν φοιτητές σε μεγάλες πόλει; το κλείσιμο των τοπικών ΑΕΙ.

Μείωση του αριθμού εισακτέων, με παράλληλη πολύ σοβαρή ενίσχυση των Τεχνολογικών Λυκείων.

Το Τεχνολογικό Λύκειο θα πρέπει να παρέχει πολύ σοβαρά επαγγελματικά εφόδια στους αποφοίτους τους, εφόδια που θα τους καθιστούν μοναδικούς και αναντικατάσττους και στην Ευρωπαική Ένωση.

Για παράδειγμα για θέσεις διοικητικού προσωπικού θα πρέπει να κάνουν αίτηση μόνο απόφοιτοι Τεχνολογικού Λυκείου, για θέσεις βοηθού ιατρικών εργαστηρίων το ίδιο, για θέσεις πλασιέ, εμπόρων (ειδικά εμπόρων, όπου επικρατεί πολύ λαμογιά) κ.τ.λ.

To Τεχνολογικό Λύκειο θα πρέπει να παίξει πολύ σοβαρό ρόλο και στην γεωργική εκπαίδευση.
Χωρίς σωστή γεωργία και γεωργούς η Ελλάδα είναι σίγουρο ότι θα σβήσει από το οικονομικό χάρτη

 Άπαξ και θες να γίνεις παραγωγός υποχρεωτικά θα πρέπει να έχεις τουλάχιστον πτυχίο από Τεχνολογικό Λύκειο ή ΙΕΚ πιστοποιημένο επίσημα από κράτος, αλλιώς απαγορεύεται δια ροπάλου. Όπως γίνεται ακριβώς σε χώρες εξωτερικού

Έτσι πολλοί θα στραφούν σε Τεχνολογικά Λύκεια και θα σταματήσει η τρέλα με τα ΑΕΙ, μιας και είναι δεδομένο ότι οι μισοί απόφοιτοι ΑΕΙ κάνουν δουλειές αποδοίτων Λυκείου επειδή δεν μπόρεσαν δυστυχώς να βρουν επαγγελματική αποκατάσταση στο τομέα τους.

Στον ιδιωτικό τομέα ο απόφοιτος του Τεχνολογικού Λυκείου θα έχει αποκλειστικά προνόμια που δεν θα έχει ένας απόφοιτος  Λυκείου ή δεν θα επιτρέπεται να έχει. Σε περίπτωση που ο απόφοιτος Τεχνολογικού Λυκείου θέλει να συνεχίσει σε ΙΕΚ, τότε το πτυχίο που θα παίρνει με επίσημη νομοθεσία του κράτους θα τον ανεβάσει σε βαθμίδες στο Ιδιωτικό και Δημόσιο Τομέα ή θα του δίνει επιπλέον επαγγελματικά εφόδια που δεν είχε πριν και απαγορεύονταν αυστηρά να εξασκήσει

Αλλά η πολιτική του Υπουργείου είναι μια μ......α και μισή: Αύξηση του αροθμού εισακτέων σε ΑΕΙ για να μειώσουμε την ανεργία και να λέμε ότι και καλά δεν υπάρχει ανέργια, μιας και οι φοιτητές επισήμως από το νόμο δεν είναι άνεργοι. Σπουδάστε εσείς για να εξυπηρετήστε τα πολιτικά μας συμφέροντα, αφού ούτως ή άλλως για το κράτος είναι δεδομένο οτι ούτε οι μισοίο από αυτούς που θα πάρουν ένα πτυχίο μετά δεν πρόκειται να βρουν δουλειά στο αντικειμενό τους ή θα βρουν εξαιρετικά  κακοπληρωμένη

Αλλά είναι απορίας άξιο όμως πως οι λοποδήτες εκμεταλλεύονται την αγωνία των γονέων και παιδιών: το Υπουργείο παρουσιάζει επίσημα στα media μια πολιτική σοβαρή για το θεσμό των πανελληνίων και ουσαιστικά με δηλώσεις τους παρουσιάζουν τις πανελλήνιες και την εισαγωγή στα ΑΕΙ πολύ σοβαρή υπόθεση για τα νέα παιδιά, δείχνουν ένα πολύ σοβαρό σεβασμό στους μαθητές. Αντίθετα η πολιτική του Υπουργείου είναι να μιλά τελείως απαξιωτικά για τους καθηγητές και για αυτούς που τελειώνουν ένα ΑΕΙ, να λέει ότι γεμίσαμε και δεν πάτε να πνιγείτε όλοι σας, δεν υπάρχει δουλειά για κανένα σας ή τιο χειρότερο υπάρχει και εσείς είστε ανάξιοι να βρείτε μιας και δεν έχετε προσωπικότητα (δηλώσεις Κατσέλη).

Αυτούς τους ίδιους ανθρώπους που το Υπουργείο θεωρούσε πολύ σοβαρό θέμα να περάσουν κάπου και να δώσουν πανελλήνιες και τους καταξίωνε και τους βράβευε για την εισαγωή τους, τώρα τους λέει ότι είστε άχρηστοι και δεν μας χρειάζεστε

Με τέτοια μυαλά θα πάει σίγουρα μπροστά η χώρα

Στα αλήθεια ή κυρία Διαμαντοπούλου έχει Πιστοπoιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης μιας και είναι μηχανικός και μάλιστα Υπουργός Παιδείας;;
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: margar78 στις Μαΐου 08, 2011, 04:58:03 pm
Δηλαδη η Φιλολογια Καλαματας εχει πιο οργανωμενο Παν/μιο,με πλουσια σε επιστημονικα συγγραμματα βιβλιοθηκη,εμπειρο και εξειδικευμενο προσωπικο και προσφερει ολα τα ερεθισματα και τις εμπειριες[επιστημονικες ημεριδες,διαλεξεις,σεμιναρια κ.τ.λ.]που προσφερει στους φοιτητες του το Α.Π.Θ.;Μην τρελαθουμε κιολας,τα επαρχιακα αυτα Παν/μια που λες ειναι ελαχιστα,ισως Ιωαννινων και κρητης μονο...
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: HelenB στις Μαΐου 08, 2011, 06:11:23 pm
Συμφωνώ. Επίσης, όταν οι σχολές και τα τμήματα είναι μαζεμένα σε μια μεριά και όχι το ένα στη δύση και το άλλο στην ανατολή, τότε μπορεί να υπάρξει και αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφόρων επιστημονικών πεδίων. Π.χ. εγώ ως φοιτήτρια παιδαγωγικής σχολής μπορεί να θέλω να πάρω μάθημα επιλογής απο φιλοσοφική είτε γιατί γουστάρω να μάθω και κάτι άλλο είτε γιατί θεωρώ ότι το συγκεκριμένο μάθημα θα μου δώσει περαιτέρω γνώσεις σε ένα μάθημα της σχολής μου, μπορεί να θέλω να κάνω εργασία για τη μουσικοπαιδαγωγική στο νηπιαγωγείο και να δανειστώ βιβλία που υπάρχουν μόνο στο μουσικό τμήμα και εκεί να δω και κάτι παραπάνω από θα έβλεπα μόνο στη βιβλιοθήκη της σχολής μου. Σε ένα διασπασμένο πανεπιστήμιο που οι σχολές του μοιράζονται σε πόσες πόλεις, έχω τη δυνατότητα να τα κάνω αυτά; Δεν νομίζω.
Από την άλλη, το κύριο πλεονέκτημα των περιφερειακών τμημάτων θεωρώ είναι ότι δεν υπάρχει μεγάλος αριθμός φοιτητών και μπορεί να γίνει μάθημα της προκοπής (όχι να φεύγεις από το μάθημα γιατί δεν χωράς στην αίθουσα), αλλά και πάλι αυτό κατά περίπτωση είναι. Και για τους καθηγητές, είτε σε μεγάλο πανεπιστήμιο (ΑΠΘ κτλ) είτε στη φιλολογία Καλαμάτας, τα "διαμάντια" παντού παίζουν.. ;D
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: vasp στις Μαΐου 08, 2011, 06:44:32 pm
Δηλαδη η Φιλολογια Καλαματας εχει πιο οργανωμενο Παν/μιο,με πλουσια σε επιστημονικα συγγραμματα βιβλιοθηκη,εμπειρο και εξειδικευμενο προσωπικο και προσφερει ολα τα ερεθισματα και τις εμπειριες[επιστημονικες ημεριδες,διαλεξεις,σεμιναρια κ.τ.λ.]που προσφερει στους φοιτητες του το Α.Π.Θ.;Μην τρελαθουμε κιολας,τα επαρχιακα αυτα Παν/μια που λες ειναι ελαχιστα,ισως Ιωαννινων και κρητης μονο...
Δεν γνωρίζω για τη φιλολογία Καλαμάτας συγκεκριμένα.Ούτε για σχολές της φιλοσοφικής γενικότερα. Eκτιμώ οτι δεν είναι λογικό να ιδρύονται τμήματα φιλολογίας σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας αφού δεν υπάρχει απορρόφηση στην εκπαίδευση. Επίσης συμφωνώ με την κατάργηση τμημάτων ΤΕΙ (χωρίς γνωστικό αντικείμενο) με μικρή ζήτηση.

Για τα περιφεριακά μικρά ΑΕΙ ωστόσο αν κρίνω καθαρά απο τη δική μου εμπειρία σε μικρό πανεπιστημιο με 70 ενεργούς φοιτητές στο τμήμα,οι οποίοι δεν μπορούσαν να απουσιάσουν, που είχαμε πάντα επικοινωνία(κ' καθοδήγηση) με όλους τους καθηγτές και τους βοηθούς, συμβουλευτική σχετικά με τις εργασίες (που είχαμε σε κάθε μάθημα), άριστη βιβλιόθήκη (πλήρως ενημερωμένη), εργαστήρια, κτίρια (που να μην κινδυνεύει η ζωή μας) συγκριτικά με το ΕΚΠΑ που είμαι 2 χρόνια τώρα ε καμία σχέση!!! Το πρώτο ήταν Χαρβαρντ μπροστά του....
Προς Θεού, δεν λεω οτι όλες οι επαρχειακές σχολές λειτουργούν έτσι, απλά λεω πως το να είσαι σε ένα μεγάλο Πανεπιστήμιο δεν είναι και απαραίτητα το ιδανικότερο!
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: Εγώ είμαι στις Μαΐου 08, 2011, 07:11:38 pm
για το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων μόνο μπορώ να καταθέσω άποψη και σας διαβεβαιώ ότι η συγκρότηση του είναι επιστημονικά αρτιότατη ,οι καθηγητές έγκριτοι και οργάνωση που θα ζήλευε το ΕΚΠΑ μόνο ο οδηγός σπουδών μας είχε το πρόγραμμα εξεταστικής όλου του έτους ,διανομή βιβλίων απο τα σπουδαστήρια και ξεχωριστό οικοδόμημα για την πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη των τομέων ,γενικά πάντως και γω δε συμφωνώ με την ίδρυση ανώτατων και ανώτερων ιδρυμάτων για την εξυπηρέτηση τοπικών συμφερόντων και θα συμφωνήσω με την άποψη που παρατέθηκε για την ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης ...αλλά ακόμα είναι νωρίς η νέα σχολική χρονιά θα μας αποκαλύψει την πραγματικότητα :)
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: emmaki στις Μαΐου 08, 2011, 08:22:28 pm
Αν θέλουν πανεπιστήμια σε όλη την επικράτεια πρέπει να τα οργανώσουν και σωστά.
Δεν νοείται πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη χωρίς αναγνωστήριο, υπολογιστές και φωτοτυπικά μηχανήματα (πρόσφατα χρειάστηκα κάτι από τη βιβλιοθήκη της παλιάς μου σχολής και δεν επιτρεπόταν η φωτοτύπηση, όχι λόγω πνευματικών δικαιωμάτων, αλλά λόγω του γεγονότος ότι δεν υπήρχε χαρτί και μελάνι στο 1 φωτοτυπικό μηχάνημα).
Επίσης, δεν νοείται πανεπιστήμιο με 1 μόνο στη βαθμίδα του καθηγητή, 3 αναπληρωτές και τους υπόλοιπους λέκτορες και 407!
Δεν νοείται πανεπιστήμιο χωρίς έρευνα και χωρίς διδακτορικούς φοιτητές.
Δεν νοείται πανεπιστήμιο με διδάσκοντες που δεν δημοσιεύουν σε διεθνή περιοδικά.....

Πόσα από τα επαρχειακά πανεπιστήμια ικανοποιούν αυτές τις συνθήκες; 1; 2; Όχι παραπάνω πάντως!
Αν είναι να έχουμε πανεπιστήμια για να βολεύουμε τους γιους/κόρες/γαμπρούς/δεν-ξέρω-ποιους-άλλους....πάω πάσο!
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: ΝΕΦΕΛΗ_1 στις Μαΐου 08, 2011, 08:53:10 pm
Δηλαδη η Φιλολογια Καλαματας εχει πιο οργανωμενο Παν/μιο,με πλουσια σε επιστημονικα συγγραμματα βιβλιοθηκη,εμπειρο και εξειδικευμενο προσωπικο και προσφερει ολα τα ερεθισματα και τις εμπειριες[επιστημονικες ημεριδες,διαλεξεις,σεμιναρια κ.τ.λ.]που προσφερει στους φοιτητες του το Α.Π.Θ.;Μην τρελαθουμε κιολας,τα επαρχιακα αυτα Παν/μια που λες ειναι ελαχιστα,ισως Ιωαννινων και κρητης μονο...

επιτρεψε μου να σου απαντησω συγκεκριμενα για το πανεπιστημιο που αναφερεις(της Καλαματας)
1) αξιοπρεπεστατες κτιριακες υποδομες, με χωρους ΚΑΘΑΡΟΥΣ , καινουριους, και ειδικα διαμορφωμενους για εργαστηρια αρχαιομετριας , υπολογιστων κτλ
2) φυσικα και υπαρχει εμπειρο και εδειδικευμενο προσωπικο! εξαλλου ειναι γνωστες οι προκυρηξεις θεσεων σε καθε πανεπιστημιο!θα μπορουσα να αναφερω διακεκριμενα ονοματα καθηγητων αλλα δεν θα το κανω. Αυτο δεν σημαινει πως δεν υπαρχουν και καποια "αστερια" καθηγητες..πραγμα ομως που συναντα κανεις σε οποιοδηποτε πανεπιστημιο.
3)διαλεξεις γινονταν και γινονται ουκ ολιγες
4)πολυ λιγοτεροι φοιτητες σε συγκριση με πανεπιστημια μεγαλουπολης. Ως εκ τουτου,καλυτερη συνεργασια με καθηγητες/γραμματεια/βιβλιοθηκη
5)για να μην αναφερω μονο τα θετικα, θα πω πως σε συγκριση με πανεπιστημιο μεγαλουπολης, υστερουσε σε καποια θεματα οργανωσης, τα οποια εκ των πραγματων ειχαν δρομολογηθει στο δευτερο. ενα ακομα αρνητικο ειναι η πληθωρα μαθηματων, πολλα εκ των οποιων δεν χρησιμευουν ουσιαστικα σε κατι καθως αποτελουν επαναληψη ηδη διδαχθεντων μαθηματων.
6)σε πανεπιστημιο μεγαλουπολης το επιπεδο δυσκολιας ειναι σαφως ανεβασμενο σε συγκριση με το συγκεκριμενο που συζηταμε.
7)φωτοτυπικο μηχαμηνα στην διαθεση των φοιτητων ΔΩΡΕΑΝ, και οχι επι πληρωμη οπως στο αλλο μεγαλο πανεπιστημιο.
8 )χρηση εκτυπωτικου μηχανηματος  επισης ΔΩΡΕΑΝ για τους φοιτητες


Με λιγα λογια, δεν θελω να υποστηριξω ουτε να κατακεραυνωσω κανενα ΑΕΙ καμιας πολης, επαρχιακης ή μεγαλουπολης. Το θεμα που θιξατε περι "βολεματος" κορης-γιου-ανηψιου κτλ καποιων ειναι σαφως σωστο!απο αυτη την αποψη εννοειται πως ειναι σωστη η συγχωνευση τμηματων !
παρ'ολα αυτα δεν με πειθει πλεον τιποτα πως η τακτικη του βολεματος θα εκλειψει ακομα και με τις συγχωνευσεις αυτες!παντα θα βρισκουν τροπο να καρπωνονται θεσεις και τιτλους, ακομα και αν χρειαστει να πατησουν επι πτωματων.

Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: margar78 στις Μαΐου 08, 2011, 11:18:57 pm
Λοιπον,περα απο θεμα βολεματος καποιων σε τετοια ιδρυματα για μενα τιθεται σαφως και θεμα επιστημονικου επιπεδου,ποσα απο αυτα τα επαρχιακα ιδρυματα θα αντεχαν στην αξιολογηση;Θα πρεπει δηλ.καποια να συγχωνευτουν-καταργηθουν λογω ελλειπους επιστημονικης επαρκειας.Και φυσικα υπαρχουν εξαιρεσεις αλλα εδω μιλαμε για τον κανονα.Τωρα προφανως και δεν εχω εμπειρια απο ολα τα Παν/μια της Ελλαδας για να ξερω τι δουλεια γινεται αλλα καποια πραγματα εχω ακουσει κι αλλα ειναι ...αυτονοητα.
Τίτλος: Απ: 150 τμήματα κλείνουν, 10 πανεπιστήμια απορροφώνται
Αποστολή από: chris75 στις Μαΐου 09, 2011, 12:55:00 am
Πολύ ορθές οι απόψεις όλων των συναδέλφων!Αυτό που έχω να προσθέσω εγώ, στις αμφιβολίες κάποιων για το αν θα γίνουν όλα αυτά τελικά είναι ότι πράγματι θα γίνουν, καταργήσεις-συγχωνεύσεις αει τει, μείωση εισακτέων κλπ.Ο λόγος είναι ότι δεν υπάρχουν πλέον ούτε...2 ευρώ για να συντηρηθούν όλα αυτά τα αει και τει και να σπουδάσουν τόσες... μεραρχίες  φοιτητών, όπως αυτές που εισάγονταν εδώ και χρόνια στα αει και τει!!Επιπλέον, λόγω και της συνταξιοδότησης πλήθους καθηγητών αει και τει λόγω της κρίσης και του νέου ασφαλιστικού δεν εκλέγονται πλέον νέοι καθηγητές, παρά σε πολύ μικρό βαθμό, επειδή δεν υπάρχει δεκάρα για να πληρωθούν!!!Άρα, κατακόρυφη μείωση χρηματοδότησης, κονδυλίων και πολλές συνταξιοδοτήσεις είναι η αιτία για το συμμάζεμα που επιχειρείται.Σε καμμία περίπτωση το.... λατρεμένο υπουργείο δεν αποφάσισε να συγκρουστεί με τα κάθε είδους μικροσυμφέροντα τοπικής ή άλλης  μορφής, απλά έφτασε ο κόμπος στο χτένι, λεφτά δεν υπάρχουν πλέον ούτε για δείγμα, οπότε κάνουν την ανάγκη φιλοτιμία και την βαφτίζουν εξορθολογισμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης!!!Αν δεν υπήρχε η οικονομική κρίση και η παντοδύναμη τρόϊκα,που τους έχει βάλει τα δύο πόδια σε ένα παπούτσι!!!, δεν θα γινόταν τίποτε από αυτά, να είστε σίγουροι!!!Δυστυχώς, όμως επειδή όλα γίνονται εξαιτίας της οικονομικής κατάρρευσης της χώρας, θα υπάρξει και εδώ ,όπως σε όλους τους τομείς, ένα τυφλό οριζόντιο τσεκούρεμα, θα χαθούν κάποια πραγματικά καλά αει και τει επαρχιακά στα πλαίσια της λογικής "κόψτε και καταργήστε ό,τι βρείτε μπροστά σας, γιατί χανόμαστε"!!!!Όπως σε όλους τους τομείς δραστηριότητας της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας θα υπάρξει μία ταχύτατη, απότομη και βίαιη αναδιάρθρωση με την οποία, δυστυχώς, όπως ανέφεραν και κάποιοι παραπάνω, "μαζί με τα ξερά , θα καούν και τα χλωρά"!!!!Επίσης, με τη μείωση των εισακτέων και την κατάργηση αει και τει το υπουργείο προσπαθεί να καθησυχάσει την πανεπιστημιακή κοινότητα, η οποία θα... έβγαινε στα κάγκελα, αν συνεχιζόταν η τακτική του παρελθόντος ,δηλαδή της εισαγωγής χιλιάδων φοιτητών σε αει και τει,όταν παράλληλα τα κονδύλια κόβονται με το μαχαίρι και χρήματα για επαρκή αριθμό νέων διορισμών μελών ΔΕΠ, για να διδάξουν όλους αυτούς τους φοιτητές, δεν υπάρχουν ούτε κατά διάνοια!!!