Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: DM στις Μαΐου 30, 2011, 05:50:28 pm
-
Για συμμετοχή στο εθελοντικό πρόγραμμα επαναχρησιμοποίησης σχολ. βιβλίων καλεί τους μαθητές το υπουργείο. Καιρός ήταν!
http://www.pde.gr/index.php?page=2697
Με την ευκαιρία αυτή να δώσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σπατάλης του δημοσίου. Το βιβλίο μαθηματικών κατεύθυνσης Γ λυκείου τυπώνεται για περισσότερο από 10 χρόνια σε τουλάχιστον 100.000 αντίτυπα κάθε χρόνο. Όλα αυτά τα χρόνια οι πρώτες 74 σελίδες του βιβλίου (πίνακες-γραμμικά συστήματα) ποτέ δεν διδάχτηκαν γιατί ήταν εκτός διδακτέας ύλης. Αν κάνουμε λοιπόν τον πολλαπλασιασμό 12 χρόνια επί 100.000 αντίτυπα το χρόνο επί 74 άχρηστες σελίδες το καθένα, θα μας βγάλει 88.800.000 σελίδες που τυπώθηκαν άδικα! Και αν αυτό το πολλαπλασιάσουμε με το κόστος εκτύπωσης της μιας σελίδας, θα βγεί αστρονομικό νούμερο!
-
DM,
-
Εγώ διαφωνώ με την επαναχρησιμοποίηση σχολικών βιβλίων, για τον απλούστατο λόγο ότι πολλά από τα βιβλία σε οριμένα μαθήματα όπως πχ Μαθηματικά, φυσική, αρχαία κλπ χρειάζεται ο μαθητής να έχει τα αντίστοιχα βιβλία των προηγούμενων χρόνων ώστε να ανατρέχει σε αυτά όποτε χρειαστεί. Εγώ και σήμερα έχω τα σχολικά βιβλία της δεκαετίας του 80 και πέρα από το ότι αποτελούν μια ανάμνηση των μαθητικών μου χρόνων, δεν είναι λίγες οι φορές που έχω ανατρέξει σε αυτά για υλικό.
Επίσης δεν είναι δυνατόν ένας μαθητής να μην σημειώσει κάτι πάνω στο βιβλίο, μια επεξήγηση πχ. Οπότε δεν μπορεί να πάρει ο νέος μαθητής το γραμμένο βιβλίο.
Αυτό όμως που μπορεί να γίνει, είναι ένας σωστός προγραμματισμός δηλαδή να παραγγέλνονται μόνο όσα βιβλία χρειάζονται. Εμείς στο σχολείο υπάρχουν ένα σωρό αντίγραφα περισσευούμενων βιβλίων προηγούμενων χρόνων, και παρόλα αυτά κάθε χρόνο παραγγέλνουμε ξανά και ξανά ένα σωρό βιβλία. Ας εξαντληθουν αυτά που περισσεύουν. Επίης αν σε ενα σχολείο περίσσεψαν κάποια βιβλία, να τα δίνει στο γειτονικό του.
Με λίγα λόγια αρκεί κάθε σχολείο, και όχι ο κάθε μαθητής, να επιστρέφει πίσω όσα βιβλία του περρίσεψαν !!
Ας ξεκινήσουμε με τον περιορισμό της σπατάλης και βλέπουμε
-
Εγώ διαφωνώ με την επαναχρησιμοποίηση σχολικών βιβλίων, για τον απλούστατο λόγο ότι πολλά από τα βιβλία σε οριμένα μαθήματα όπως πχ Μαθηματικά, φυσική, αρχαία κλπ χρειάζεται ο μαθητής να έχει τα αντίστοιχα βιβλία των προηγούμενων χρόνων ώστε να ανατρέχει σε αυτά όποτε χρειαστεί. Εγώ και σήμερα έχω τα σχολικά βιβλία της δεκαετίας του 80 και πέρα από το ότι αποτελούν μια ανάμνηση των μαθητικών μου χρόνων, δεν είναι λίγες οι φορές που έχω ανατρέξει σε αυτά για υλικό.
Επίσης δεν είναι δυνατόν ένας μαθητής να μην σημειώσει κάτι πάνω στο βιβλίο, μια επεξήγηση πχ. Οπότε δεν μπορεί να πάρει ο νέος μαθητής το γραμμένο βιβλίο.
Αυτό όμως που μπορεί να γίνει, είναι ένας σωστός προγραμματισμός δηλαδή να παραγγέλνονται μόνο όσα βιβλία χρειάζονται. Εμείς στο σχολείο υπάρχουν ένα σωρό αντίγραφα περισσευούμενων βιβλίων προηγούμενων χρόνων, και παρόλα αυτά κάθε χρόνο παραγγέλνουμε ξανά και ξανά ένα σωρό βιβλία. Ας εξαντληθουν αυτά που περισσεύουν. Επίης αν σε ενα σχολείο περίσσεψαν κάποια βιβλία, να τα δίνει στο γειτονικό του.
Με λίγα λόγια αρκεί κάθε σχολείο, και όχι ο κάθε μαθητής, να επιστρέφει πίσω όσα βιβλία του περρίσεψαν !!
Ας ξεκινήσουμε με τον περιορισμό της σπατάλης και βλέπουμε
Πολύ σωστά όλα όσα λες συνάδελφε. Και για τη φετινή χρονιά που τελειώνει θα έπρεπε να είχαν ενημερώσει τους μαθητές για το πρόγραμμα επαναχρησιμοποίησης βιβλίων από το Σεπτέμβριο, ώστε όσοι θέλουν να τα επιστρέψουν, να τα διατηρήσουν σε καλή κατάσταση και να μη σημειώνουν σε αυτά. Για άλλη μια φορά βλέπουμε την προχειρότητα με την οποία σχεδιάζονται οι δράσεις αυτές. Πάντως προβλέπω ότι, μεσούσης της οικονομικής κρίσης, το πρόγραμμα αυτό θα γίνει υποχρεωτικό τις επόμενες χρονιές. Να προσθέσω εδώ ότι η δράση αυτή έχει εφαρμοστεί στο παρελθόν με επιτυχία σε αρκετά σχολεία στα πλαίσια υλοποίησης προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα την ανακύκλωση/επανάχρηση υλικών.
-
Από το να τα καίνε (πολιτισμένα πράγματα) και να τα πετάνε καλύτερα να τα επιστρέφουν πίσω και όσα δεν είναι σε καλή κατάσταση ας τα στείλουν για ανακύκλωση.
Τώρα για το οικονομικό κομμάτι αν κάποια στιγμή "ζοριστεί" το κράτος μπορεί να βάλει και τους μαθητές να τα αγοράζουν. Τους έχω ικανούς για πολύ χειρότερα. >:(
-
Έτσι κι αλλιώς τα αγοράζουν. Από που βρίσκει λεφτά το κράτος και τα τυπώνει; από τους φόρους. Απλά δεν φαίνεται αυτό στον μαθητή που νομίζει ότι του δίδονται τσάμπα.
Προτείνω λοιπόν τα βιβλία να αγοράζονται και παράλληλα να μειωθεί ένα αντίστοιχο ποσό από τη φορολόγιση του γονέα. Το ίδιο είναι! τουλάχιστον έτσι ίσως το παιδί το εκτιμήσει και το προσέξει το βιβλίο.
Εχω πει και αλλού εδώ στο φορουμ τόσα χρόνια, ότι ο Έλληνας δεν είναι να του προσφέρει τίποτα τσάμπα. Δεν το εκτιμάει.
Έχω ρωτήσει ευθεώς τα παιδιά:
Γιατί βρε παιδιά στο φροντιστήριο δεν καίτε τις σημειώσεις που σας δίνουν; Α κύριε εκεί πληρώνουμε!
Γιατί βρε παιδιά στο φροντιστήριο δεν βάφετε τους τοίχους με συνθήματα; Α κύριε εκεί πληρώνουμε!
Γιατί Χριστούγεννα-Πάσχα κάνετε μαθήματα ενω το σχολείο το κλείνετε και πιο πριν; Α κύριε εκεί πληρώνουμε!
Γιατί στο φροντιστήριο κάνετε μαθήματα Ιούλιο μήνα για καλύτερη προετοιμασία ενώ δεν θα το δεχόσασταν αν αυτό το έκανε το Υπουργείο; Α κύριε εκεί πληρώνουμε!
η λίστα είναι ατελείωτη....
-
Λοιπόν συνάδελφοι, για να μην αναπαράγουμε την παραπληροφόρηση, παραθέτω ορισμένα δεδομένα:
1. Με μία γρήγορη αναζήτηση στο google μπορεί κανείς να βρει την σελίδα του ΟΕΔ