Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ιδιωτική Εκπαίδευση => Μαθήματα κατ'οίκον => Μήνυμα ξεκίνησε από: renaki στις Αυγούστου 01, 2011, 03:39:13 pm
-
Kαλησπέρα!έχω 2 μαθητές οι οποίοι δεν τα πάνε καθόλου καλά στο reading.Ο,τι και να τους δώσω(ecce,edexcel,city)τους φαίνεται δύσκολο.Πρόκειται για καλούς μαθητές που προσπαθούν.Εκτός απο το να δίνω κείμενα για εξάσκηση τι άλλο μπορώ να κάνω δεδομένου οτι τα παιδιά τα προηγούμενα χρόνια έκαναν ιδιαίτερα με μια που δεν τους είχε κανει ούτε listening oύτε reading.
-
Εγώ αφού τους δώσω τις απαντήσεις στα reading και αν δω ότι έχουν πολλά λάθη, τους λέω να ψάξουν μετά για την αιτιολογία κάθε απάντησης μέσα στο κείμενο. Επίσης βοηθάει και η κλασσική ανάγνωση-μετάφραση.
Όμως πιστεύω ότι για μαθητές που είναι αδύνατοι στα κείμενα, φταίει κυρίως η μη εξοικείωση τους-γενικότερα με το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων ή και άρθρων.
-
Εγώ αφού τους δώσω τις απαντήσεις στα reading και αν δω ότι έχουν πολλά λάθη, τους λέω να ψάξουν μετά για την αιτιολογία κάθε απάντησης μέσα στο κείμενο. Επίσης βοηθάει και η κλασσική ανάγνωση-μετάφραση.
Όμως πιστεύω ότι για μαθητές που είναι αδύνατοι στα κείμενα, φταίει κυρίως η μη εξοικείωση τους-γενικότερα με το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων ή και άρθρων.
Άρα νομίζω οτι απο μόνη σου την βρήκες την λύση. Αφού πρόκειται όπως λες για καλούς μαθητές δώστους readers να διαβάσουν. Έχει πολύ ωραία readers στην αγορά και για όλα τα επίπεδα. Άρχισε τους με ιστοριούλες που είναι γραμμένες για μικρότερο επίπεδο απο το δικό τους στην αρχή για να μην φοβηθούν. Αν βρείς και readers με cd για να τα ακούνε κιόλας ακόμα καλύτερα. Υπάρχουν στην αγορά. Θα βοηθήσει και το listening τους που έχει μείνει πίσω.
-
Κοιτουσα τωρα τα παλια μηνυματα μιας κι ειχα πολυ καιρο να συνδεθω. Μάλλον εχει γινει λάθος παράθεση στο δικο μου μήνυμα. Δεν ημουν εγω που ξεκινησε το thread :)
-
Διαφωνώ με την άποψη της μετάφρασης. Με μαθητές μου που εχουν δυσκολία στο reading τους τα διαβάζω εγω αρχικά με προσοχή και σταματώ ανα τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να κατανοούν το νόημα - με τη βοήθεια μου όπου χρειάζονται. Στη συνέχεια δουλεύουμε μαζί τις ερωτήσεις. Εχω παρατηρήσει οτι τ προβλήματα τους δεν εχουν τόσο με την ερμηνεία των λέξεων αλλα να φτάσουν σε σημείο ώστε να κατανοούν τη δομή της πρότασης ώστε να καταλάβουν το νόημα. Εφόσον τελειώσουμε το reading νομιζω οτι βοηθάει να το ξανά διαβάζουν σωστά και με παυσεις ώστε καθώς διαβάζουν να κατανοούν τι λέει γιατι συνήθως διαβάζουν μηχανικά και γι αυτό χάνουν το νόημα.
Τα readers νομιζω βοηθάνε κυρίως μαθητές που εχουν ήδη μια εξοικείωση με την ανάγνωση.
Επιπλέον, στην αρχή τους έφερνα εύκολα κείμενα και άρθρα απλά και μονο για κατανόηση και οχι απαραίτητα σαν κείμενο reading και τους έκανα μονο κάποιες ερωτήσεις κατανοήσεις αφού ήδη το είχαμε διαβάσει μαζι.
-
Διαφωνώ με την άποψη της μετάφρασης. Με μαθητές μου που εχουν δυσκολία στο reading τους τα διαβάζω εγω αρχικά με προσοχή και σταματώ ανα τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να κατανοούν το νόημα - με τη βοήθεια μου όπου χρειάζονται. Στη συνέχεια δουλεύουμε μαζί τις ερωτήσεις. Εχω παρατηρήσει οτι τ προβλήματα τους δεν εχουν τόσο με την ερμηνεία των λέξεων αλλα να φτάσουν σε σημείο ώστε να κατανοούν τη δομή της πρότασης ώστε να καταλάβουν το νόημα. Εφόσον τελειώσουμε το reading νομιζω οτι βοηθάει να το ξανά διαβάζουν σωστά και με παυσεις ώστε καθώς διαβάζουν να κατανοούν τι λέει γιατι συνήθως διαβάζουν μηχανικά και γι αυτό χάνουν το νόημα.
Τα readers νομιζω βοηθάνε κυρίως μαθητές που εχουν ήδη μια εξοικείωση με την ανάγνωση.
Επιπλέον, στην αρχή τους έφερνα εύκολα κείμενα και άρθρα απλά και μονο για κατανόηση και οχι απαραίτητα σαν κείμενο reading και τους έκανα μονο κάποιες ερωτήσεις κατανοήσεις αφού ήδη το είχαμε διαβάσει μαζι.
Ως εκπαιδευόμενος ο τρόπος που λεει η Vasiliki με βοήθησε να κατανοώ το κείμενο.
-
H ΗΑU έβγαλε ένα καλό βιβλίο : Building Up Your Reading Skills ( for the ECCE)
-
Ναι, η κλασική ανάγνωση-μετάφραση μπορεί να βοηθήσει αλλά είναι πολύ χρονοβόρα και το μέγεθος των κειμένων αυτό το επίπεδο τέτοιο που αν εφαρμόσεις αυτή την τακτική για ολόκληρα ή για όλα τα κείμενα, δεν προλαβαίνεις τίποτε άλλο. Ζητώ πάντα από τους μαθητές να μου αιτιολογούν την απάντησή τους υποδεικνύοντάς μου το σημείο του κειμένου όπου βρίσκεται η απάντηση. Αν η ερώτηση είναι general understanding, έχουμε αφορμή για προφορική εξάσκηση. Δεν περιμένω όμως να φτάσουμε