Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Δημοτικό => Μήνυμα ξεκίνησε από: Alice6 στις Σεπτέμβριος 16, 2011, 04:10:31 μμ

Τίτλος: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: Alice6 στις Σεπτέμβριος 16, 2011, 04:10:31 μμ
Καλησπέρα συνάδελφοι. Αν εξαιρέσουμε την τρίτη δημοτικού όπου-μέχρι να μάθουμε την αλφαβήτα, δεν μπορέι, θα έχουν έρθει τα βιβλία- στις μεγαλύτερες τάξεις τι κάνετε? Καμιά καλή ιδέα? Εγώ τους έβαλα να γράψουν (στην 5η και στην 6η) 4-5 σειρές για τον εαυτό τους, και κάποια τα διορθώσαμε όλοι μαζί στον πίνακα. Τι να κάνουμε άλλο??? Εσείς τι κάνετε χωρίς βιβλίο? Καμιά καλή ιδέα? Κανένα χρήσιμο παιχνίδι?
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: aphrodite στις Σεπτέμβριος 16, 2011, 11:34:40 μμ
Καλό είναι, ούτως ή άλλως, ξεκινώντας η χρονιά να γίνεται μια σχετική επαναλήψη. Αυτή θα μπορούσε να διαρκέσει έως και 2 εβδομάδες. Οπότε κατά την περίοδο αυτή δεν χρειάζεσαι βιβλία. Δραστηριότητες, τραγούδια και παιχνίδια μπορείς να βρεις παντού στο διαδίκτυο. Νομίζω ότι κάπου εδώ μέσα υπάρχει και νήμα με τέτοιες προτάσεις. Προσωπικά, αγαπώ (εφόσον τα έχουν αγαπήσει και οι μαθητές μου) τα παιχνίδια που παίζονται αλυσιδωτά. Αυτό μπορείς να το προσαρμόσεις και σε διάφορα θέματα και με όλα τα επίπεδα. Π.χ. σε μικρότερες ηλικίες days of the week και λέει ο καθένας από ένα με τη σειρά. Η ταχύτητα γίνεται όλο και πιο γρήγορη καθώς περνά η ώρα. Για μεγαλύτερους, λέξεις που ξεκινούν με το τελευταίο γράμμα της προηγούμενης (aeroplane-egg-great...). Ένα ακόμα που είναι καλό και για να σπας τον πάγο στα πρώτα μαθήματα είναι το toilet paper!!! Παίρνεις χαρτί τουαλέτας και αφήνεις τον κάθε μαθητή να κόψει όσα κομμάτια θέλει (καλό είναι για εξοικονόμηση χρόνου να δίνεις έναν περιορισμό-μέχρι 6 ας πούμε). Όλοι ενθουσιάζονται και κόβουν με χαρά. Αφού τελειώσουν όλοι, τους ανακοινώνεις ότι πρέπει να πουν ένα πράγμα για τον εαυτό τους για κάθε κομμάτι που έκοψαν και που κρατάνε στο χέρι τους. Στο τέλος μπορούν να τα κάνουν μπάλες και να παίξουν κι ένα μίνι μπασκετάκι με τον κάδο.  ;)
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: MissPE06 στις Σεπτέμβριος 16, 2011, 11:45:18 μμ
Συμφωνώ κι εγώ πως μια επανάληψη των κύριων γραμματικών φαινομένων και του λεξιλογίου της προηγούμενης χρονιάς βοηθάει ώστε να παρακολουθήσουν πιο άνετα τη νέα ύλη και να καλυφθεί κάποιο από το διάστημα που δε θα υπάρχουν βιβλία. Και τα παιχνίδια αρέσουν στα παιδιά (ειδικά αυτό που από το τελευταίο γράμμα μιας λέξης βρίσκεις μια άλλη - και βελτιώνονται και στο spelling!).Aκόμη και αδύναμοι μαθητές ενθουσιάζονταν με αυτό και το ζητούσαν συχνά. Και βέβαια μετά μάλλον θα πρέπει να φωτοτυπηθούν κάποιες σελίδες από τα σχολικά βιβλία μέχρι να τα πάρουν τα παιδιά στα χέρια τους.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: Alice6 στις Σεπτέμβριος 17, 2011, 04:02:21 μμ
μμμμ, αυτή την αλυσίδα την παίζουμε κι εμείς, αλλά στον πίνακα, και-ανάλογα με το τμήμα- προκαλείται χάος μετά από μερικά λεπτά. Εσείς πώς το παίζετε αυτό το παιχνιδάκι? Άλλες ιδέες για παιχνίδια?
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: MissPE06 στις Σεπτέμβριος 18, 2011, 04:14:51 μμ
μμμμ, αυτή την αλυσίδα την παίζουμε κι εμείς, αλλά στον πίνακα, και-ανάλογα με το τμήμα- προκαλείται χάος μετά από μερικά λεπτά. Εσείς πώς το παίζετε αυτό το παιχνιδάκι? Άλλες ιδέες για παιχνίδια?
Κι εμείς στον πίνακα παίζουμε αυτό το παιχνίδι. Πρέπει ο καθένας να γράφει μια λέξη που να ξεκινάει από το τελευταίο γράμμα της προηγούμενης λέξης. Για να παραμείνει στο παιχνίδι πρέπει η ορθογραφία να είναι σωστή και να μην έχει ξαναγραφτεί η λέξη. Παρακινώ τα παιδιά να χρησιμοποιούν το καινούριο λεξιλόγιο που μαθαίνουμε και το κάνουν. Επειδή έχω δουλέψει και σε ολοήμερα, είναι μια από τις δραστηριότητες που δεν κουράζουν τα παιδιά και τη βρίσκουν ευχάριστη.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: aphrodite στις Σεπτέμβριος 18, 2011, 04:39:46 μμ
Επίσης, όταν παίζεται στον πίνακα, μπορείς να προτείνεις να γράφουν τις λέξεις σαν να φτιάχνουν φιδάκι. Έτσι, γράφουν προς τα κάτω, προς τα δεξιά, προς τα πάνω κτλ. Πιο διασκεδαστικό, βοηθάει στη συγκέντρωση (μπορεί να χρειαστεί να γράψουν τη λέξη προς τα αριστερά!!-για μεγαλύτερα παιδιά βέβαια). Θα θυμηθώ κι άλλα παιχνίδια και θα επανέλθω...
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: MissPE06 στις Σεπτέμβριος 18, 2011, 05:00:01 μμ
Άλλο παιχνίδι που παίζουμε είναι το εξής: λέω από μέσα μου την αλφαβήτα κι ένας από τους μαθητές φωνάζει stop. Λέω το γράμμα στο οποίο σταμάτησα και πρέπει τα παιδιά που είναι χωρισμένα σε ομάδες να γράψουν στο χαρτί που έχουν μπροστά τους όσες πιο πολλές λέξεις βρουν απ' αυτό το γράμμα μέσα σε ένα συμφωνημένο διάστημα 2-3 λεπτών. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται αρκετές φορές ώστε κάθε φορά να βρίσκουν λέξεις από άλλο γράμμα. Για κάθε σωστή λέξη παίρνουν κι έναν πόντο. Νικήτρια είναι η ομάδα με τους περισσότερους πόντους.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: Alice6 στις Σεπτέμβριος 18, 2011, 05:18:58 μμ
Άλλο παιχνίδι που παίζουμε είναι το εξής: λέω από μέσα μου την αλφαβήτα κι ένας από τους μαθητές φωνάζει stop. Λέω το γράμμα στο οποίο σταμάτησα και πρέπει τα παιδιά που είναι χωρισμένα σε ομάδες να γράψουν στο χαρτί που έχουν μπροστά τους όσες πιο πολλές λέξεις βρουν απ' αυτό το γράμμα μέσα σε ένα συμφωνημένο διάστημα 2-3 λεπτών. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται αρκετές φορές ώστε κάθε φορά να βρίσκουν λέξεις από άλλο γράμμα. Για κάθε σωστή λέξη παίρνουν κι έναν πόντο. Νικήτρια είναι η ομάδα με τους περισσότερους πόντους.

Αυτό το παίζω κι εγώ, αλλά όχι στην 6η. Εσύ το κάνεις και στην 6η αυτό? Μου φαίνονται μεγάλα γενικώς της 6ης για τέτοια παιχνίδια, αλλά ίσως το βλέπω λάθος....
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: Beth στις Σεπτέμβριος 18, 2011, 05:51:10 μμ
Running Dictation
χωρίζεις τα παιδιά σε ομάδες και ενας κάνει τον γραμματέα (η θέση αυτή μένει σταθερή). Εχουμε γράψει 4-5 σειρές κείμενο, τόσες φορές οσες είναι και οι ομάδες και το κολλάμε σε διάφορετικά σημεία στην τάξη. Ο σκοπός είναι κάθε φορά ένας από την ομάδα να σηκώνεται να πηγαίνει στο χαρτί που είναι της ομάδας του, να προσπαθει να θυμηθεί οσο το δυνατόν περισσότερο από την ορθογραφία και να γυρίσει να το πει στον γραμματέα, αφού τελειώσει ο γραμματέας να γράφει φεύγει ο επόμενος για να δει το παρακάτω και να γυρίσει να το πει στον γραμματέα κτλ. Το έχω κάνει με τάξεις απο Δ' και πάνω και είχε ενδιαφέρον, συμμετείχαν και οι πιο αδύναμοι μαθητές. Θα μπορούσαν να γίνουν και διαφοροποιήσεις πχ να είναι μια ιστορία χωρισμένη σε κομμάτια να κάνουν το παιχνίδι με την ορθογραφία και μετά να την συνδέσουν, να έχει ερωτήσεις κατανοήσης κτλ. Όπως θέλει ο καθένας μπορεί να το επεκτείνει μετά.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: SilverPhoenix στις Σεπτέμβριος 19, 2011, 01:46:16 πμ
Για τα μικρα, 3η-4η, καλο ειναι και το Μπινγκο με γραμματα. Γραφουμε στον πινακα την Αγγλικη αλφαβητο και καθε παιδι στη θεση του, διαλεγει και γραφει 9 γραμματα στην τυχη. Μετα οποιος ειναι στον πινακα-συνηθως εγω κανω το πρωτο γυρο η ιδια-φωναζει γραμματα στην τυχη και τα διαγραφει απο τον πινακα. Οποια παιδια εχουν το γραμμα που φωναζεται, το διαγραφουν επισης. Κερδιζει οποιος σβησει πρωτος και τα 9 του γραμματα και φωναξει δυνατα "Μπινγκο"!Δεν ειναι υποχρεωτικο, αλλα εγω συνηθως μετα ανεβαζω τον νικητη στον πινακα, να κανει εκεινος τον επομενο γυρο.

Εχω ανακαλυψει οτι πολλα παιδια, ακομα και στην 4η μπερδευουν τα γραμματα μερικες φορες, οποτε ειναι καλη εξασκηση.Ο κανονας ειναι οτι οποιος ανεβαινει στον πινακα, πρεπει να σβησει τα γραμματα της αλφαβητου και να τα ξαναγραψει,οποτε μια καλη επαναληψη για τα πολυ βασικα. Το εχω δοκιμασει και με 5η-6η ολοημερο,απλα εχω προσθεσει και λεξεις-για να ειναι εγκυρο το μπινγκο, καθε γραμμα του παιδιου πρεπει να εχει και μια λεξη απο το μαθημα της μερας/εβδομαδας που να αρχιζει απο αυτο.

Και φυσικα, αν και με προλαβαν, το last letter game ειναι απο τα αγαπημενα μου.

Μια διαφορετικη εκδοχη, αν και θα τη συνιστουσα για παιδια 5ης-6ης περισσοτερο ειναι το Scrabble.Φτιαχνουμε εναν πινακα με τετραγωνακια στον πινακα-οπως το ταμπλω του παιχνιδιου, περιπου-χωριζουμε τα παιδια σε ομαδες και ενα παιδι απο καθε ομαδα ανεβαινει στον πινακα ανα γυρο και γραφει μια λεξη,χρησιμοποιωντας τα γραμματα που ειναι διαθεσιμα απο τον προηγουμενο-η τον καθηγητη, που γραφει την πρωτη λεξη. Αναλογα με τον αριθμο γραμματων,η καθε ομαδα παιρνει και αντιστοιχους βαθμους. Κερδιζει η ομαδα με τους περισσοτερους ποντους.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: MissPE06 στις Σεπτέμβριος 19, 2011, 11:32:10 πμ
Άλλο παιχνίδι που παίζουμε είναι το εξής: λέω από μέσα μου την αλφαβήτα κι ένας από τους μαθητές φωνάζει stop. Λέω το γράμμα στο οποίο σταμάτησα και πρέπει τα παιδιά που είναι χωρισμένα σε ομάδες να γράψουν στο χαρτί που έχουν μπροστά τους όσες πιο πολλές λέξεις βρουν απ' αυτό το γράμμα μέσα σε ένα συμφωνημένο διάστημα 2-3 λεπτών. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται αρκετές φορές ώστε κάθε φορά να βρίσκουν λέξεις από άλλο γράμμα. Για κάθε σωστή λέξη παίρνουν κι έναν πόντο. Νικήτρια είναι η ομάδα με τους περισσότερους πόντους.

Αυτό το παίζω κι εγώ, αλλά όχι στην 6η. Εσύ το κάνεις και στην 6η αυτό? Μου φαίνονται μεγάλα γενικώς της 6ης για τέτοια παιχνίδια, αλλά ίσως το βλέπω λάθος....
Έχεις δίκιο, τα παιδιά της Ε' και Στ' είναι μεγάλα γι αυτό το παιχνίδι. Σ' αυτές τις τάξεις ζητάνε αρκετά κρεμάλα, απλά τους λέω να βάζουν και λέξεις που μάθαμε το τελευταίο διάστημα για να τεστάρουν τους συμμαθητές τους και τους αρέσει η ιδέα.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: Ms Daisy στις Σεπτέμβριος 19, 2011, 12:06:44 μμ
Τέλειες ιδέες! Μπράβο παιδιά!

Κάτι που δοκίμασα πέρσυ αλλά 1 φορά πρόλαβα ήταν το Ζώα, Φυτά κλπ με ΣΤ'. Ήταν δύσκολο αρκετά αλλά έκαναν ό,τι μπορούσαν. Συνήθως δεν συμπλήρωναν όλα τα πεδία (τα οποία ήταν λίγα) αλλά προσπαθούσαν. Πού να σκεφτούν τώρα φυτά στα αγγλικά; Εδώ στα ελληνικά και καλλάμε!

Επίσης, κάτι που μας πρότεινε μια καθηγήτρια στα ΠΕΚ ήταν, για την Γ', αντιγραφή σε σχέδιο! Την έκαναν φυσικά σπίτι αλλά θα μπορούσες να το κάνεις στην τάξη αν θες. Τους έβαζα ένα κειμενάκι για αντιγραφή και έπρεπε ενώ την κάνουν να ζωγραφίζουν με τις προτάσεις κάτι. Άλλος έκανε άλογο, άλλος καρδιά, άλλος σύννεφο με βροχή.... Έχουν πολλή φαντασία! Όσοι δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν, απλά στο τέλος της αντιγραφής τους ζητούσα να ζωγραφίσουν κάτι σχετικό με το μάθημα.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: aphrodite στις Σεπτέμβριος 19, 2011, 12:37:21 μμ
Σχετικό με αυτό που μόλις αναφέρθηκε είναι η τεχνική Pointillism με μια μικρή παραλλαγή (Word Pointillism)! Τα παιδιά ζωγραφίζουν ό,τι θέλουν αλλά αντί να τραβούν γραμμές, «ζωγραφίζουν» με τις λέξεις τις οποίες μάλιστα τις γράφουν με το χρώμα που έχουν τα αντικείμενα στην πραγματικότητα. Π.χ., φτιάχνουν τον ουρανό γράφοντας skyskysky, τον ήλιο sunsunsun κτλ. Αν θέλουμε, μπορούμε να τους διευκολύνουμε φτιάχνοντας εμείς τα περιγράμματα και αφήνοντας τα παιδιά να τα γεμίσουν με τις κατάλληλες χρωματιστές λέξεις!!  Word Pointillism example (http://www.childs.mccsc.edu/art98/art3p4a1.htm)
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: new_pe06 στις Σεπτέμβριος 19, 2011, 09:21:33 μμ
Δεν ήξερα οτι είχε λέξη και λέγεται Word Pointillism :) εγω έχω δεί μόνο το παιδικό world world που είναι κάτι ζωάκια και το σώμα τους είναι φτιαγμένο απο λέξεις, όπως και τα σπίτια και τα πράγματα στα σπίτια :) πολύ ωραίο! Δείτε το site : http://www.wordworld.com
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: Alice6 στις Σεπτέμβριος 20, 2011, 03:55:21 μμ
Συνάδελφοι χίλια ευχαριστώ, με έχετε βοηθήσει ήδη πάρα πολύ!!! Εάν υπάρχουν και άλλες ιδέες ας αναφερθούν εδώ, γιατί, όπως βλέπετε, τα βιβλία αργούν, το χαρτί για φωτοτυπίες είναι περιορισμένο, και κάπως πρέπει να βγει η ώρα και να κερδίσουν και κάτι τα παιδιά!
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: evi06 στις Σεπτέμβριος 20, 2011, 07:57:05 μμ
στην πεμπτη εκτη γραψε μια λεξη στον πινακα πχ. red και βρειτε μαζι οσες περισσοτερες λεξεις εχουν σχεση με το red (flower, balloon etc.) και επειτα τους βαζεις να γραψουν μια ιστορια με τις λεξεις αυτες. οσες περισσοτερες μπορουν.

επισης σε αυτες τις ηλικιες φτιαξε ένα ερωτηματολογιο (eats carrots, favourite colour blue, likes dancing)με κενα διπλα να συμπληρωσουν ονοματα.  βαλε το ενα να ρωταει το αλλο ακομα κ σενα, ας μετακινουνται κ απο θρανιο σε θρανιο, για να συμπληρωσουν το ερωτηματολογιο. οποιος συμπληρωσει το ερωτηματολογιο πρωτος κερδιζει. κ μετα ας παρουσιασουν τα "ευρηματα" τους για καθες παιδι.πχ. Mary likes dancing and her favourite colour is red ....

κ ενα επιτραπεζιο μπορεις να κανεις. οπως η μονοπολη ας πουμε μονο που στα κουτακια θα εχεις ενα θεμα πχ. family, summer, pets, if i were rich...θα πρεπει να μιλησουν σχετικα με το θεμα στο οποιο επεσε το πιονι τους. χρειαζεσαι κ ζαρι. χωρισε τους σε ομαδες για να προχωραει γρηγορα. θα υπαρχουν κ κουτακια που χανουν την σειρα τους, πανε πισω 2 θεσεις κτλπ.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: new_pe06 στις Σεπτέμβριος 20, 2011, 08:35:35 μμ
κ ενα επιτραπεζιο μπορεις να κανεις. οπως η μονοπολη ας πουμε μονο που στα κουτακια θα εχεις ενα θεμα πχ. family, summer, pets, if i were rich...θα πρεπει να μιλησουν σχετικα με το θεμα στο οποιο επεσε το πιονι τους. χρειαζεσαι κ ζαρι. χωρισε τους σε ομαδες για να προχωραει γρηγορα. θα υπαρχουν κ κουτακια που χανουν την σειρα τους, πανε πισω 2 θεσεις κτλπ.

Πέρσι έκοψα απο το βιβλίο της Δ' εικόνες με λεξιλόγιο που έπρεπε να διδάξω. Πλαστικοποίησα τις εικονίτσες και μετά τις χρησιμοποιούσα για διάφορα παιχνίδια. π.χ. θυμάμαι είχα πάρει ένα χαρτόνι έκανα κουτάκια σε μια σειρά (σαν φιδάκι) και σε μερικά έγραφε 'Πήγαινε τόσες θέσεις πίσω' (στα αγγλικά). Παίζανε με τις σβήστρες τους αντί για πιόνια και για ζάρια είχα λίγη πλαστελίνη που τους έδινα για να τα φτιάξουν εκείνη την στιγμή.  Κολλούσα με blue tack τις εικονίτσες πάνω στο χαρτόνι.  Α! να πω οτι οι εικόνες απο την πίσω μεριά είχαν την λέξη που έδειχνε η εικονα οπότε το έπαιζαν μόνα τους τα παιδιά (ξεκολούσαν την εικόνα και έβλεπαν αν αυτό που λένε είναι σωστό). Ακόμα και χωρίς εικονίτσες το χρησιμοποίησα. Μια μέρα στο ολοήμερο που δεν ήξερα οτι είχαν τεστ στο λεξιλόγιο του κεφαλαίου έκοψα εκείνη την στιγμή χαρτάκια που είχαν απο την μια μεριά την λέξη στα αγγλικά απο την άλλη την λέξη στα ελληνικά (τα κόλλησα με λίγο ζιλοτέιπ) και έτσι έκαναν επανάληψη του λεξιλογίου παίζοντας.
 Εννοείται οτι αυτό με τις εικονίτσες είναι καλύτερο αλλά σε μια δύσκολη στιγμή που δεν έχεις εικόνες...
Γενικά θα πρότεινα αυτά που θα φτιάξεις να μπορούν να χρησιμοποιηθούν αρκετές φορές.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: aphrodite στις Σεπτέμβριος 20, 2011, 10:55:06 μμ
Κι άλλη λεξιλογίου. Δίνεις μια λέξη (φρόντισε να είναι μεγάλη), π.χ. CHOCOLATE. Τα παιδιά προσπαθούν να φτιάξουν όσες περισσότερες νέες λέξεις μπορούν χρησιμοποιώντας μόνο τα γράμματα που τους δίνει η λέξη CHOCOLATE. Μπορούν λοιπόν να φτιάξουν μια λέξη που έχει 2 φορές το C αλλά με ένα A κτλ. Π.χ. hot, late, tea, ate... Όποιος βρει τις περισσότερες, κερδίζει!
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: MissPE06 στις Σεπτέμβριος 21, 2011, 10:56:40 πμ
Άλλη δραστηριότητα που δεν απαιτεί βιβλία είναι η παντομίμα. Μπορούμε να δώσουμε ένα γενικό θέμα, π.χ. jobs. Ένας μαθητής σηκώνεται και με το σώμα του προσπαθεί να κάνει τους άλλους να καταλάβουν ποιο είναι το επάγγελμά του. Οι υπόλοιποι ρωτούν π.χ. Are you a doctor? κι εκείνος δίνει short answers (έτσι κάνουν επανάληψη τα επαγγέλματα αλλά και το ρήμα To be). Μπορεί να γίνει και για εξάσκηση και σε άλλα γραμματικά φαινόμενα όπως στον present continuous, π.χ. Are you swimming? Yes, I am. / No, I' not. και μετά να βάζουμε κάποιον άλλο μαθητή να φτιάχνει μια πρόταση αλλάζοντας το πρόσωπο (π.χ. George is swimming). Αρέσει πολύ στα παιδιά και προσπαθούν να βρουν την απάντηση για να αναπαραστήσουν κάτι με τη σειρά τους.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: Alice6 στις Σεπτέμβριος 23, 2011, 04:27:11 μμ
Τέλεια, είστε φοβερές! Εγώ πάλι από φαντασία δεν πάω και πολύ καλά..... πάντως μου δώσατε πολλές ιδέες. Και θυμήθηκα κι εγώ τώρα που ως νεοδιόριστη τους έγραφα μία πρόταση στον πίνακα και τους ζητούσα να φτιάξουν ιστοριούλες (πολύ μικρές, 5-6 σειρές) που να τελειώνουν (ή να αρχίζουν...ανάλογα) με αυτήν την πρόταση.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: aphrodite στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 12:45:31 μμ
Εμείς ευχαριστούμε που είχες την ιδέα να το οργανώσουμε έτσι και να έχουμε μια έτοιμη τράπεζα παιχνιδιών/διασκεδαστικών δραστηριοτήτων! Alice6, αφού εσύ είσαι μέσα στο σχολείο, μπορείς να μας μεταφέρεις πώς είναι το κλίμα, σχεδόν ένα μήνα μετά τον αγιασμό, αυτή τη χρονιά;
ΥΓ1. Ας μην ξεχνάμε και το οπτικοακουστικό υλικό που μπορούμε να χρησιμοποιούμε ελλείψει βιβλίων.
ΥΓ2. Δεν χρειάζεται πολλή φαντασία, ψάξιμο στο διαδίκτυο και σε βιβλία και μετά όλα έρχονται μόνα τους!!  8)
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: Alice6 στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 02:44:42 μμ
Εμείς ευχαριστούμε που είχες την ιδέα να το οργανώσουμε έτσι και να έχουμε μια έτοιμη τράπεζα παιχνιδιών/διασκεδαστικών δραστηριοτήτων! Alice6, αφού εσύ είσαι μέσα στο σχολείο, μπορείς να μας μεταφέρεις πώς είναι το κλίμα, σχεδόν ένα μήνα μετά τον αγιασμό, αυτή τη χρονιά;
ΥΓ1. Ας μην ξεχνάμε και το οπτικοακουστικό υλικό που μπορούμε να χρησιμοποιούμε ελλείψει βιβλίων.
ΥΓ2. Δεν χρειάζεται πολλή φαντασία, ψάξιμο στο διαδίκτυο και σε βιβλία και μετά όλα έρχονται μόνα τους!!  8)

Κοίτα, εγώ από σχολεία δεν έχω φοβερή εμπειρία, μία χρονιά έχω εργαστεί σε δημοτικό και αυτή είναι η δεύτερη, οπότε δεν είμαι πολύ αξιόπιστη για να συγκρίνω το πέρσυ με το φέτος. Προσωπικά είμαι σε απόγνωση χωρίς βιβλία, έχω και πολύ άτακτα τμήματα-βασικά πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ και διάφορα όμοια (δλδ ακόμα και στο παιχνίδι τους κρατάω με μεγάλη δυσκολία, όχι επειδή δεν τους αρέσει, αλλά επειδή είναι πολύ ζωηρά και δεν κρατιούνται, φωνάζουν, πανηγυρίζουν, μαλλώνουν κλπ), οπότε ανυπομονώ να έρθουν τα βιβλία για να μπούμε σε μια σειρά (αν δεν τους έχω χάσει μέχρι τότε). Κατά τα άλλα είναι δύσκολα οικονομικά τα πράγματα (τι έκπληξη...) το χαρτί για φωτοτυπίες είναι περιορισμένο, ζητάμε όσο το δυνατόν λιγότερα από τα παιδιά για να μην επιβαρύνουμε τις οικογένειες... επίσης υπάρχουν πολλά νεύρα στον σύλλογο, νομίζω ότι αυτό παντού συμβαίνει (όσοι οδηγάτε το βλέπετε και στον δρόμο) ο κόσμος έχει νεύρα...

Και να ρωτήσω συνάδελφοι και κάτι άλλο-σχετικό πάντως- επειδή συμπληρώνω ωράριο και σε ένα σχολείο με ΕΑΕΠ και τη βλέπω να μού΄ρχεται η πρώτη δημοτικού, τι κάνουμε εκεί??
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: MissPE06 στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 02:52:49 μμ
Αν πατήσεις στο google εκμάθηση της Αγγλικής στην πρώιμη παιδική ηλικία βγάζει ένα site (δε θυμάμαι ακριβώς τώρα τη διεύθυνση) με δραστηριότητες που έχουν σχεδιαστεί για Α και Β Δημοτικού. Θεωρώ ότι είναι ένας καλός μπούσουλας για αρχή και μετά προσθέτεις κι εσύ. Εκεί έχει και το νέο βιβλίο της Γ Δημοτικού.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: aphrodite στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 03:10:46 μμ
 ΠΕΑΠ  (http://rcel.enl.uoa.gr/englishinschool/article.php?aid=113&mid=1) Αριστερά στις ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ. (Μόλις είδα ότι άλλαξαν χώρο!)
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: Alice6 στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 03:11:21 μμ
Σωστά, κάτι σαν ΠΕΑΠ ή κάτι τετοιο λέγεται, το είχα δει κάποια στιγμή. Οπότε θα το δω, ευχαριστώ. Για πείτε κι άλλα.... κανα παιχνιδάκι ακόμα? καμιά ιδέα? Αν μείνουμε μέχρι τον Δεκέμβριο χωρίς βιβλία καήκαμε....
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: MissPE06 στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 03:21:14 μμ
Αν υπάρχει η δυνατότητα και μπορείς να χρησιμοποιήσεις την αίθουσα υπολογιστών του σχολείου, θα μπορούσες να μπεις στο site του british council όπου έχει ενδιαφέροντα πράγματα για παιδιά, τραγουδάκια, online ασκησούλες, ιστοριούλες και βέβαια και σε άλλες παρεμφερείς ιστοσελίδες με interactive ασκήσεις.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: Alice6 στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 03:35:29 μμ
Αν υπάρχει η δυνατότητα και μπορείς να χρησιμοποιήσεις την αίθουσα υπολογιστών του σχολείου, θα μπορούσες να μπεις στο site του british council όπου έχει ενδιαφέροντα πράγματα για παιδιά, τραγουδάκια, online ασκησούλες, ιστοριούλες και βέβαια και σε άλλες παρεμφερείς ιστοσελίδες με interactive ασκήσεις.


μμμμ, καλό!!! (δεν υπάρχει αίθουσα υπολογιστών στο σχολείο μας......). Αλλά θα μπορούσα να πάρω το λαπτοπ, όπου θα έχω κατεβάσει τραγουδάκια, αυτά που βάζω και στα παιδιά μου (the wheels on the bus, old mcdonald, baba black sheep κλπ). Έχω ανακαλύψει φοβερά τραγουδάκια αγγλικά για μικρές ηλικίες, για να μαθαίνουν σχήματα, χρώματα κλπ. Από ελληνικά δεν έχω βρει τίποτα (που με ενδιαφέρουν για τα παιδιά μου), αλλά από αγγλικά είναι άπειρα!
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: MissPE06 στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 11:50:59 μμ
Επανήλθα! Κάτι άλλο που μπορείς να κάνεις είναι να διαλέξεις ένα θέμα και να εκτυπώσεις flashcards. Eγώ είχα κατεβάσει απο το site για παιδιά του british council τα flashcards με τα ζώα. Είναι έγχρωμες, τις κόβεις και τις κολλάς με τέτοιο τρόπο ώστε να έχουν στο πίσω μέρος τη λέξη. Έχει πολλά topics και μπορείς να επιλέξεις π.χ. όσα έχουν συνάφεια με τα κεφάλαια των βιβλίων ώστε να προετοιμαστούν κάπως. Μπορείτε να κάνετε εξάσκηση στο λεξιλόγιο και να λένε όλα μαζί τη λέξη ή να παίξετε και παιχνίδια, π.χ. για κάθε λέξη που θυμούνται, θα παίρνουν έναν πόντο. Καλό θα ήταν να τις πλαστικοποιήσεις ώστε να σου μείνουν και για το μέλλον. Έχω δουλέψει σε ολοήμερο κι όπως θα κατάλαβες, έχω προσπαθήσει κι εγώ να βρω αρκετά πράγματα ώστε να μη βαριούνται τα παιδιά και να μαθαίνουν με ευχάριστο τρόπο.
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: sofiagexa στις Σεπτέμβριος 29, 2011, 11:34:08 πμ
Γκρουπ στο Facebook ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
https://www.facebook.com/groups/212484332104984/
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: MissPE06 στις Οκτώβριος 27, 2011, 02:21:19 μμ
Καλές οι ιδέες με τα παιχνίδια και τις λοιπές δραστηριότητες αλλά τι κάνετε που ακόμα δεν έχουν έρθει τα βιβλία; Πώς δουλεύετε; Με φωτοτυπίες; Με τα λίγα αντίτυπα που πιθανόν υπάρχουν στο σχολείο; Σε μας οι φωτοτυπίες πρέπει να βγαίνουν με φειδώ, και πώς να γίνει αυτό όταν πρέπει να προχωρήσει με κάποιο τρόπο η ύλη; Προσωπικά λέω να διδάξω τα Γραμματικά φαινόμενα και το βασικό λεξιλόγιο των κεφαλαίων με ασκήσεις στον πίνακα και το τετράδιο και σχετικές δραστηριότητες μέχρι να στείλουν τα βιβλία. Εσείς πώς βαδίζετε;
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: Alice6 στις Οκτώβριος 31, 2011, 04:45:14 μμ
Στα σχολεία που δουλεύω εγώ έχουν βγάλει φωτοτυπίες τα πρώτα τρία κεφάλαια των βιβλίων κι έτσι πορευόμαστε. Θέλω κι εγώ να εμβαθύνω κάπως και να διδάξω γραμματικά φαινόμενα κάπως πληρέστερα αλλά ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ. Μέχρι σήμερα που το κάνω αυτό, είμαι ακόμα στο πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου.... Μα τι χάλια βιβλία είναι αυτά..... Συνήθως αυτοσχεδιάζω, επικεντρώνομαι κυρίως σε ό,τι κείμενο υπάρχει στα βιβλία, φτιάχνω ερωτήσεις, τους βάζω να γράψουν και προσπερνάω με κλειστά μάτια πολλές πολλές άχρηστες σελίδες. Άσε που τα δικά μου δεν ξέρουν λέξη να πούνε... το πολύ 1-2 μαθητές σε κάθε τάξη να μπορούν να μιλήσουν. Σήμερα στην 5η δημοτικού κάναμε αυτό το κομμάτι στο πρώτο κεφάλαιο που σημειώνεις τι κάνεις εσύ και τι ο διπλανός σου στον ελεύθερο χρόνο, και οι περισσότεροι μου έλεγαν: "In your free time, you play with your sister/brother/friends". Αφού τους διόρθωνα και τους εξηγούσα τα αυτονόητα, συνεχίζαμε: "In my free time, you play.......".
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: MissPE06 στις Νοέμβριος 01, 2011, 03:37:12 μμ
Δυστυχώς, όπως έχουμε ξαναπεί, τα βιβλία δεν παρακινούν τα παιδιά ούτε και τον εκπαιδευτικό πολλές φορές και είναι δύσκολα, ειδικά της Ε και Στ. Τουλάχιστον όμως να είχαμε έστω αυτά. Δυστυχώς πρέπει να δουλέψω μόνο με τον πίνακα, το τετράδιο κι ό,τι κάνουμε προφορικά μες στην τάξη και έτσι θα προσπαθήσω να καλύψω τη Γραμματική. Τι γίνεται όμως με το λεξιλόγιο; Πώς να μάθουν τα παιδιά όταν δεν έχουν το κείμενο ώστε να θυμούνται τις λέξεις και να καταλάβουν πώς και πότε χρησιμοποιείται η καθεμιά; Το να δίνω λίστες με λέξεις δε μου αρέσει κι ελάχιστα βοηθάει αλλά δε βλέπω κι άλλο τρόπο. Οπότε θα πορευτώ κάπως έτσι κι όταν επιτέλους έρθουν τα βιβλία θα συνεχίσω από το κεφάλαιο που έχω φτάσει κάνοντας κάποιες βασικές ασκήσεις από τα προηγούμενα κεφάλαια για επανάληψη κι εμπέδωση. Όλα δύσκολα φέτος...  >:(
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: Alice6 στις Νοέμβριος 01, 2011, 04:35:28 μμ
Δεν μπορείς να βγάλεις φωτοτυπίες στο σχολείο σου???
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: new_pe06 στις Νοέμβριος 01, 2011, 08:32:59 μμ
Δυστυχώς, όπως έχουμε ξαναπεί, τα βιβλία δεν παρακινούν τα παιδιά ούτε και τον εκπαιδευτικό πολλές φορές και είναι δύσκολα, ειδικά της Ε και Στ. Τουλάχιστον όμως να είχαμε έστω αυτά. Δυστυχώς πρέπει να δουλέψω μόνο με τον πίνακα, το τετράδιο κι ό,τι κάνουμε προφορικά μες στην τάξη και έτσι θα προσπαθήσω να καλύψω τη Γραμματική. Τι γίνεται όμως με το λεξιλόγιο; Πώς να μάθουν τα παιδιά όταν δεν έχουν το κείμενο ώστε να θυμούνται τις λέξεις και να καταλάβουν πώς και πότε χρησιμοποιείται η καθεμιά; Το να δίνω λίστες με λέξεις δε μου αρέσει κι ελάχιστα βοηθάει αλλά δε βλέπω κι άλλο τρόπο. Οπότε θα πορευτώ κάπως έτσι κι όταν επιτέλους έρθουν τα βιβλία θα συνεχίσω από το κεφάλαιο που έχω φτάσει κάνοντας κάποιες βασικές ασκήσεις από τα προηγούμενα κεφάλαια για επανάληψη κι εμπέδωση. Όλα δύσκολα φέτος...  >:(
΄

Γιατί ακολουθείς την σειρά του βιβλίου; γιατί δεν βρίσκεις κάποια σημεία του βιβλίου ή κάποια κεφάλαια που να σε βολεύουν καλύτερα τώρα που δεν έχεις βιβλίο; π.χ. μπορείς να πάς π.χ. στην ΣΤ' κατευθείαν στο 2ο κεφάλαιο. Γιατί δεν ετοιμάζεις ένα διάλογο (διάλογος στο κυλικείο του σχολείου) ηχογράφησε τον με μια συνάδελφο και βάλτο να παίξει στην τάξη), να δείξεις μερικά φαγητά και δοχεία σε flashcards (οι αδύναμοι μαθητές να μάθουν τα ουσιαστικά και τα δοχεία οι πιο δυνατοί μπορούν να μάθουν και ποια είναι countable uncountable), και στο τέλος να ετοιμάσουν και τα παιδιά ηχογραφημένους διαλόγους ή και μαγνητοσκοπημένους (στην ψηφιακή σου φωτογραφική μηχανή). Μετά πάτε και στο computer lab να ετοιμάσουν στο Word ενα shopping list, να κάνουν και κανένα φυλλάδιο απο supermarket με εικόνες απο το Internet  και εννοείται οτι θα βάλουν και τιμές κτλ. (αν δεν υπάρχει computer lab τα κάνουν σε φύλλα στην τάξη και πάρε και μερικά φυλλάδια απο διαφορετικά σουπερ μάρκετ να έχουν να κόβουν εικόνες απο φαγητά). Έτσι μπορείς να καλύψεις όλους τους διδακτικούς στόχους του 2ου κεφαλαίου. Μετά μπορείς να κάνεις και κανένα project για υγιεινή διατροφή και να διδάξεις και κολλήσεις και τα adverbs of frequency που είναι στο 1ο κεφάλαιο με ένα ωραίο questionnaire που θα μετράνε οι μαθητές πόσοι απο τους συμμαθητές τους τρώνε συχνά κρέας, πόσοι τρώνε σπάνια μπισκότα κτλ. Ίσως μπορείς να βρείς και φαγητά απο διάφορες χώρες και να διδάξεις έτσι και nationalities και countries του 1ου κεφαλαίου ώστε να είσαι σίγουρη οτι τις ξέρουν όταν πας να διδάξεις το Unit 1 μετά με το βιβλίο.
Π.χ. μετά πήδα στο κεφάλαιο 10 και δείξε μια ταινία και ετοιμάστε ένα film review. Δουλεύεις το brainstorming, λεξιλόγιο -ed, -ing κτλ. δείχνοντάς τους photos σχετικές με ταινίες με το laptop σου τις οποίες θα σχολιάζουν (eg. This film must be boring... It may be an adventure film etc.)
Πως σου φαίνονται οι παραπάνω ιδέες;
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: MissPE06 στις Νοέμβριος 02, 2011, 10:20:50 πμ
Φωτοτυπίες μπορώ να βγάλω αλλά ελάχιστες, όχι ολόκληρα κεφάλαια. New_pe06, πολύ καλές οι ιδέες σου. Πέρα από τις χώρες-εθνικότητες που τις κάνουμε και με τη βοήθεια χαρτών κι αρέσει στα παιδιά, έτσι περίπου διδάσκω κάθε χρονιά το δεύτερο κεφάλαιο με τις συσκευασίες και τα φαγητά. Φέρνουν και τα παιδιά είδη συσκευασιών (π.χ. cartons, bottles κλπ.) κολλάμε πάνω αυτοκόλλητα με το όνομα της συσκευασίας και κάνουμε μια μικρή έκθεση σε μια γωνιά της τάξης. Επίσης χρησιμοποιώντας αυτά κάνουμε διαλόγους προφορικά. Καλά είναι και τα φυλλάδια από εστιατόρια ή σούπερ μάρκετ. Τις ιδέες σου να χρησιμοποιήσουμε έτσι τους υπολογιστές ή να ηχογραφήσουμε διαλόγους δεν τις έχω εφαρμόσει μέχρι στιγμής αλλά γιατί όχι;  ;) Ευχαριστώ για τις προτάσεις!
Τίτλος: Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
Αποστολή από: new_pe06 στις Νοέμβριος 02, 2011, 11:27:10 πμ
Παρακαλώ! :) καλό αυτο με τις συσκευασίες και τα αυτοκόλλητα. Πέρσι που έκανα τις συσκευασίες στην Γ-Δ δημοτικού (συνδιδασκαλία) μόνο με εικόνες και φυλλάδια δούλεψα τις συσκευασίες. Αν έχεις μαθητές που θα φέρουν και αυτοί κάτι απο το σπίτι τους είναι καλά...διαφορετικά κι άλλο κουβάλημα για εμάς....  :(