Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ιδιωτική Εκπαίδευση => Μαθήματα κατ'οίκον => Μήνυμα ξεκίνησε από: Scape στις Οκτωβρίου 04, 2011, 05:09:35 pm
-
Καλησπέρα σε όλους ,
Παρακολουθώ το Forum το τελευταίο διάστημα και θέλω να σας δώσω συγχαρητήτια για την εξαιρετική δουλειά που κάνετε.
Σε λιγες μέρες θα αρχίσω το πρώτο μου ιδιαιτερο μάθημα σε μαθητή της
-
Kαλή αρχή σου εύχομαι και να έχεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου .Θα πρότεινα 1 ώρα Λατινικά ,2 ώες άγνωστο και 1 γνωστό .Στις δύο ώρες του αγνώστου να βάλεις την πρώτη ώρα επανάληψη γραμματική -συντακτικό και μετά κείμενο .
-
Σ' ευχαριστώ πολυ!
Επειδή ο μαθητής έχει ήδη αρχίσει μαθηματα στο σχολείο και είχε κάνει και κάποια σε φροντιστήριο, αν τα πρώτα μαθήματα είχαν το χαρακτήρα επανάληψης (σε γραμματική, μεταφραση κτλ) τόσο στα λατινικά όσο και στο άγνωστο θα το θεωρουσες ως χάσιμο χρόνου?
-
Καθόλου ,ίσα ίσα θα τον βοηθούσες πολύ ! :)
-
Kαλή αρχή σου εύχομαι και να έχεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου .Θα πρότεινα 1 ώρα Λατινικά ,2 ώες άγνωστο και 1 γνωστό .Στις δύο ώρες του αγνώστου να βάλεις την πρώτη ώρα επανάληψη γραμματική -συντακτικό και μετά κείμενο .
Συμφωνω με dina94
αν και γω στο αγνωστο εκανα πρωτα το κειμενο και την υπολοιπη ωρα γραμματικη,συντακτικο.
-
Ισως να σας κουράσω αλλά πραγματικά έχω αρκετα ζητήματα ακόμα που αφορούν περισσότερο στην οργάνωση της ύλης απο μέρους μου.
Για παράδειγμα ακούω απο πολλούς συναδέλφους να βρίσκονται πολύ πιο μπροστά με τους μαθητές τους στην ύλη απ' οτι βρίσκονται στο σχολέιο και μάλιστα να το θεωρούν αυτό και ως "βασικό". Απ' τη πλευρά μου το θεωρώ κάπως λάθος το να τρέχω μόνο και μόνο για να βρίσκομαι πιο μπροστά απο την ύλη που έχει διδαχθεί ήδη.
-
Καλή αρχή σου εύχομαι, γερές αντοχές και πολλή υπομονή!!!
Προσωπικά μιλώντας, στις μικρές τάξεις και μέχρι και τη
-
Ισως να σας κουράσω αλλά πραγματικά έχω αρκετα ζητήματα ακόμα που αφορούν περισσότερο στην οργάνωση της ύλης απο μέρους μου.
Για παράδειγμα ακούω απο πολλούς συναδέλφους να βρίσκονται πολύ πιο μπροστά με τους μαθητές τους στην ύλη απ' οτι βρίσκονται στο σχολέιο και μάλιστα να το θεωρούν αυτό και ως "βασικό". Απ' τη πλευρά μου το θεωρώ κάπως λάθος το να τρέχω μόνο και μόνο για να βρίσκομαι πιο μπροστά απο την ύλη που έχει διδαχθεί ήδη.
σωστα το θεωρεις ;)
-
Αν και λίγο καθυστερημένα, ευχαριστώ για τις απαντήσεις!
Εχουμε κανει με το μαθητή κάποια μαθήματα και πηγαν καλά γενικά(στο άγνωστο ακολουθησα την μεθοδο σου Μαρκο!).
Αλλα στα λατινικά έγινε κατι "κουφό"... Η καθηγήτρια στο σχολείο τους δεν δίδαξε την εισαγωγή καθόλου θεωρώντας την ασήμαντη! Εγω την άρχισα κανονικά....εσείς την διδάσκετε??
-
πρωσωπικα δεν τη διδασκω, αλλα θεωρω δεδομενο οτι θα την κανουν στο σχολειο. Αν μου τυχαινε να μην την κανει η καθηγητρια θα τηνν εκανα για να εχει και το παιδι μια ιδεα. Οχι ξερο κειμενο...
-
Κι εγώ την κάνω κανονικά, επιμένοντας στα θέματα που ζητούνται περισσότερο.
Και σε μένα έχει τύχει καθηγήτρια μαθήτριάς μου να μην κάνει στην αρχή την εισαγωγή, αλλά στο τέλος την ζήτησε κανονικά!! :o
-
Σίγουρα η εισαγωγή στα λατινικά δεν είναι κατι πολύ απαραίτητο, όπως νομίζω πως είναι στα ρητορικά , άλλα το να μη την κάνεις καθόλου και να την ζητάς ειναι υπερβολικό! Θα πρέπει το παιδί να πάρει τουλάχιστον μια ιδέα για την γλώσσα κι αν συγκρατήσει και κάνα όνομα...κέρδος θα είναι!
-
Το ίδιο έκανα και εγώ πέρυσι στο σχολείο που είχα Λατινικά. Δεν ασχολήθηκα καθόλου. Και πριν από το διαγώνισμα συνεννοηθήκαμε με το συνάδελφο που είχε το άλλο τμήμα και τους δώσαμε 3-4 ερωτήσεις και για το διαγώνισμα και για το τέλος.
-
Κακως, κακιστα ! Αν τα παιδια δε γνωρισουν τη Λατινικη γραμματεια μιση δουλεια κανουμε.
-
Μάρκο, στο σχολείο (προσοχή όχι στο ιδιαίτερο) συμβαίνει συχνά αυτό. Αρκεί να σου πω ότι η μια εκ των 2 ωρών της κατεύθυνσης ήταν η 7η! ::) Τσίμα τσίμα προλάβαμε να βγάλουμε την ύλη, χωρίς μάλιστα να κάνουμε το 20ο κείμενο. Οπότε ωε προς την εισαγωγή... ποιος παπάς και ποιος κουμπάρος.
-
Καλησπέρα συνάδελφοι!!Ειμαι καινούργιο μέλος και είναι η πρώτη φορά που γράφω στο φόρουμ,γι'αυτό συγχωρέστε μου τυχόν λάθη!!Απο βδομάδα πρόκειται να αναλάβω μια μαθήτρια της Α λυκείου και έχω αγχωθεί πολύ!!!Είναι πρώτη φορά που θα κάνω μάθημα σε παιδί α λυκείου(μέχρι τώρα έκανα μόνο σε παιδιά γυμνασίου) και δεν ξέρω ούτε πόσες ώρες χρειάζονται,ούτε πως να οργανώσω το μάθημα!Το κείμενο πως να το διδάσκω??Κάνουμε σύνταξη κ μετάφραση μαζί και μετα του λέω τα ερμηνευτικά???Α και τώρα που είναι Νοέμβριος κ έχει περάσει αρκετός καιρός που άρχισε το σχολείο,ξέρει κάποιος σε ποιο σημείο περίπου της ύλης βρίσκονται?Και τι θα γίνει με τις παραγράφους που έχουν ήδη κάνει,θα πρέπει να τις δούμε και μαζί??Συγγνώμη για τον καταιγισμό ερωτήσεων αλλα είμαι πολύ αγχωμένη!Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!
-
Καλησπέρα συνάδελφοι!!Ειμαι καινούργιο μέλος και είναι η πρώτη φορά που γράφω στο φόρουμ,γι'αυτό συγχωρέστε μου τυχόν λάθη!!Απο βδομάδα πρόκειται να αναλάβω μια μαθήτρια της Α λυκείου και έχω αγχωθεί πολύ!!!Είναι πρώτη φορά που θα κάνω μάθημα σε παιδί α λυκείου(μέχρι τώρα έκανα μόνο σε παιδιά γυμνασίου) και δεν ξέρω ούτε πόσες ώρες χρειάζονται,ούτε πως να οργανώσω το μάθημα!Το κείμενο πως να το διδάσκω??Κάνουμε σύνταξη κ μετάφραση μαζί και μετα του λέω τα ερμηνευτικά???Α και τώρα που είναι Νοέμβριος κ έχει περάσει αρκετός καιρός που άρχισε το σχολείο,ξέρει κάποιος σε ποιο σημείο περίπου της ύλης βρίσκονται?Και τι θα γίνει με τις παραγράφους που έχουν ήδη κάνει,θα πρέπει να τις δούμε και μαζί??Συγγνώμη για τον καταιγισμό ερωτήσεων αλλα είμαι πολύ αγχωμένη!Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!
Καλη επιτυχια! Μην αγχωνεσαι, ολα καλα θα πανε.
Στα σχολεια γενικα τετοια καιρο τελειωνουν την παραγραφο 32 του Ξενοφωντα. (συνηθως). Εγω βρισκομαι στην 30 κ φιλοδοξω αυριο να την τελειωσω...
λοιπον το συστημα εχει αλλαξει. πλεον διδασκονται 5 ωρες αρχαια, οποτε πιστευω οτι 2 ωρες αρκουν. αντε στην αρχη να κανεις 3 μεχρι να μπει στο κλιμα. τις παραγραφους που εχει κανει στο σχολειο καλο θα ειναι να τις κανετε για να δεις κ τα κενα της.
Τα παιδια πλεον δεν εξεταζονται στη μεταφραση.
Θα σου πω πώς κανω το μαθημα χωρις βεβαια να λεω οτι απαραιτητα αυτος ειναι ο σωστος τροπος. (μιλαω για σχολειο)
Τους μοιραζω φωτοτυπια με μεταφραση. Την εχουν διπλα τους. Επειτα συνηθως τους χωριζω σε σειρες κ λεω "η μια σειρα να βρει τα ρηματα, η αλλη τις προτασεις, η αλλη τους εμπροθετους που δηλωνουν τοπο κτλ."
Επειτα, παιρνουμε μια μια την προταση. Δε λεμε πλεον "βρες το υποκειμενο"αλλα γυρναμε σε επιπεδο δημοτικου κ λεμε "Ποιος "ελαβε", τι "ελαβε"προς τα που πηγε" κτλ. δινεται επισης μεγαλη σημασια πλεον στην αισθητικη προσεγγιση του κειμενου.
στην αξιολογηση εχει ερωτησεις κατανοησης νοηματος, ερμηνευτικα, πραγματολογικα, γραμματικη, συντακτικο, λεξιλογικα.
στη γραμματικη δινεται μεγαλη εμφαση στη γραμματικη αναγνωριση κ οχι να κλινουν κατι ή στις χρονικες αντικαταστασεις. εγω βεβαια παντα τους βαζω γιατι πιστευω οτι αν δεν ξερεις να κλινεις δε μπορεις να κανεις κ αναγνωριση. στο συντακτικο δινεται εμφαση στους βασικους ορους κυριως κ στους εμπροθετους.
αναλογα βεβαια κ το επιπεδο του παιδιου θα προσαρμοσεις κ το μαθημα σου.
ριξε μια ματα στις οδηγιες διδασκαλιας κ στην αξιολογηση
http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=49439
Καλη επιτυχια!!!
-
Καλησπέρα και καλή αρχή σου εύχομαι!
Το μάθημα από φέτος, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα, έχει αλλάξει μέθοδο και τρόπο αξιολόγησης, όπως είπε και η maryvas.
Επειδή, όμως, πολλοί καθηγητές στα σχολεία δεν έδωσαν και μεγάλη σημασία στις γενικόλογες αλλαγές που προτείνει το νέο πρόγραμμα, ακολουθούν την μέχρι πρότινος μέθοδο (μετάφραση-γραμματική και συντακτικό-λίγα ερμηνευτικά). Γι' αυτό, θα πρέπει πρώτα να καταλάβεις με τι καθηγητή έχεις να κάνεις και τι μέθοδο ακολουθούν στο σχολείο τους.
Τα δικά μου τα παιδιά τελείωσαν την παράγραφο 32 και θα γράψουν στο πρώτο κεφάλαιο τέλος του μήνα. Τους είπε ότι θα βάλει μετάφραση, 2 ερμηνευτικές, μια λεξιλογική, μια γραμματική και μια συντακτική παρατήρηση.
Ως προς τις ώρες που απαιτούνται, κι εγώ ένα δίωρο τη βδομάδα κάνω. Μετάφραση μιας παραγράφου, ερμηνευτικά σχόλια, γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις και ένα κεφάλαιο γραμματικής ή συντακτικού κάθε φορά (είτε επανάληψη σε κάποιο φαινόμενο είτε καινούργιο κεφάλαιο, όπως τα είδη του κατηγορουμένου ή τα υγρόληκτα και ενρινόληκτα ρήματα).
Δες τις ελλείψεις του μαθητή, και αναλόγως πράττεις. Πάντως, επειδή κάποιοι συνάδελφοι προετοιμάζουν τα διαγωνίσματά τους αυτήν την περίοδο,καλό θα ήταν να δείτε το κείμενο από την αρχή κάποια στιγμή.
Καλή δύναμη σου εύχομαι!
-
Σας ευχαριστω παρα πολυ για την πολυτιμη βοηθεια σας!!!!Τωρα εχω ενα πλάνο για το πώς να οργανώσω το μάθημα μου!!Να ρωτήσω και κατι ακόμα?Την εισαγωγη τη διδασκεται κανονικα?Και οσον αφορα την γραμματικη και το συντακτικο εκτος απ την επαναληψη της γραμματικης και του συντακτικου γυμνασιου τι αλλο ειναι στην υλη της α λυκειου???
-
Εγώ έκανα κανονικά τα κεφάλαια που είναι στην ύλη (αφήνοντας την εισαγωγή του Θουκυδίδη, για την ώρα που θα μπούμε στο κείμενό του).
Η γραμματική δεν έχει φέτος πολλά καινούργια πράγματα. Το σημαντικό είναι να βεβαιωθείς ότι ο μαθητής δεν έχει κάποιο κενό από τις προηγούμενες τάξεις και να κάνεις επανάληψη σε ό,τι έχει διδαχθεί μέχρι τώρα. Πέρα από αυτά, θα πρέπει να αναφερθείς:
1. στον σχηματισμό των χρόνων των υγρόληκτων και ενρινόληκτων ρημάτων
2. στα συνηρημένα ουσιαστικά α' και β' κλίσης
3. σε κάποια ανώμαλα ουσιαστικά που θα συναντάτε στο κείμενο (ναῦς, πρεσβευτής, χείρ...)
4. στα ρήματα εις-μι (προς το τέλος της χρονιάς)
5. τους Αορ.
-
Σε ευχαριστώ πολύ Κaterina να 'σαι καλά!!!!!! :)