Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ιδιωτική Εκπαίδευση => Μαθήματα κατ'οίκον => Μήνυμα ξεκίνησε από: monogramma στις Οκτωβρίου 11, 2011, 07:40:11 pm

Τίτλος: Αντιμετώπιση έφηβων μαθητών
Αποστολή από: monogramma στις Οκτωβρίου 11, 2011, 07:40:11 pm
Παιδιά χρειάζομαι τη γνώμη σας σε ένα ζήτημα..
Έχω ένα μαθητή Ά Λυκείου, που του κάνω λίγες ώρες. 1 ώρα αρχαία και 1 έκθεση. Μέχρι τώρα είχα κυρίως μαθητές Γυμνασίου που ήταν πάντα ήρεμοι και συνεργάσιμοι σε γενικές γραμμές.. Ο νέος μου μαθητής έχει εκρήξεις θυμού ή αρνητικότητα και αυτό με φέρνει σε αμηχανία. Δεν ξέρω πώς να το χειριστώ.
Ο μαθητής μου σκοπευει να πάρει θετική κατεύθυνση και βαριέται πολύ τα θεωρητικά μαθήματα. Είχα ξεκαθαρίσει από την αρχή της χρονιάς με τη μητέρα του ότι αφού θα κάνουμε τόσο λίγη ώρα μάθημα, θα του βάζω αναγκαστικά πολύ δουλειά για το σπίτι και είχε συμφωνήσει.
Στο σχολείο στα αρχαία και στην έκθεση δεν έχουν μπει ακόμα στο βιβλίο.Εμείς ξεκινήσαμε και του παραδίδω με την ψυχή στο στόμα μία παράγραφο Ξενοφώντα τη φορά και δουλεύουμε θεωρία και κείμενα στην Έκθεση.
Λοιπόν, συνεχώς γκρινιάζει οτι του βάζω πολλά και κάνει τα μισά. Μετάφραση δε διαβάζει, ασκήσεις κάνει τις μισές (δεν του βάζω πολλές) ή τις αντιγράφει από τις λύσεις πίσω, και Έκθεση αντιγράφει κομμάτια του κειμένου για να γράψει περίληψη ενώ του έχω τονίσει 3 φορές ήδη να μην το κάνει. Για το σχολείο μου είπε πως δεν του κάνουν τα βοηθήματα που του είπα να αγοράσει γιατί δεν έχουν τις λύσεις του σχολικού.. Του είπα ότι αν για το σχολείο αντιγράφει τις λύσεις, θα καταστραφεί τελείως..δε θα γίνει δουλειά. Την προηγούμενη φορά τσαντίστηκε και άρχισε να μου τη λέει..
Δεν ξέρω πώς να τον αντιμετωπίσω. Φοβάμαι ότι στο τέλος δε θα τα πάει καλά και οι γονείς του θα ρίξουν το φταίξιμο σε μένα..Τί να κάνω? Πώς να μιλήσω στη μητέρα του? Πώς να τον ρίξω στο φιλότιμο ώστε να δουλευει?
Τίτλος: Απ: Αντιμετώπιση έφηβων μαθητών
Αποστολή από: dimitra26 στις Οκτωβρίου 11, 2011, 08:10:38 pm
Για αρχή θα πρέπει να ενημερώσεις οπωσδήποτε την μητέρα του ότι το παιδί δεν είναι συνεργάσιμο και αντιδράει σε ότι και αν του λές, συν ότι δεν διαβάζει ότι του βάζεις. Αυτά για να είναι πλήρως ενήμερη για το τί γίνεται.
Τώρα στο πρακτικό μέρος του προβλήματος. Σε αντίστοιχο πρόβλημα που είχα με ένα παιδί στην Έκθεση, μείωσα τον όγκο των ασκήσεων και έκανα το μάθημα πιο χαλαρό. Δηλαδή, την περισσότερη ώρα συζητούσαμε διαφορά πράγματα σχετικά με το θέμα που είχαμε κάθε φορά ή με αφορμή κάποιο κείμενο του ζητούσα την προσωπική γνώμη του για το θέμα που διαπραγματεύεται και σιγά σιγά τον πήγαινα εκεί που ήθελα. Τις ασκήσεις για το σπίτι μπορείς να τις αυξάνεις διαδοχικά για να μην τον καταλαβαίνει. Έτσι δεν του φαινόταν τόσο για μάθημα όσο μια ώρα που μπορούσε να εκφράσει τις απόψεις του και την αντίδρασή του και παράλληλα σιγά σιγά άρχισε να κάνει και τις ασκήσεις του.
Τώρα για τα αρχαία είναι λίγο πιο δύσκολο. Προσπάθησε να σου κάνει μόνο τα απαραίτητα αρχικά δηλαδή μετάφραση, σχόλια και κάποια γραμματικά φαινόμενα.
Κυρίως όμως πρόσεχε μην σου πάρει τον αέρα. Αν αυτός δεν σε σέβεται την ώρα που είσαι εκεί δείξτου πως είναι να μην τον σέβεσαι κι έσυ.
Τίτλος: Απ: Αντιμετώπιση έφηβων μαθητών
Αποστολή από: monogramma στις Οκτωβρίου 11, 2011, 08:58:39 pm
Θα ενημερώσω  τη μητέρα του οπωσδήποτε. Του το είπα κιόλας στο τελευταίο μας μάθημα..
Όσο για τα αρχαία..δεν του βάζω κάτι παραπάνω από όσα είπες..μια παράγραφο μετάφραση, λίγα ερμηνευτικά, και 3-4 ασκήσεις γραμματικών φαινομένων..Από αυτά δεν έχει διαβάσει τίποτα και τις ασκήσεις τις έχει αντιγράψει από το λυσάρι.. :-\