Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ειδική Αγωγή => => Μήνυμα ξεκίνησε από: maria-lena στις Οκτωβρίου 18, 2011, 07:40:35 pm
-
Καλησπέρα σ' όλους. Μια έρωτηση έχω: ένας αναπληρωτής φιλόλογος ειδικής αγωγής που έχει τμήμα ένταξης σ' ένα μόνο σχολείο (21 ώρες ωράριο) μπορεί να καλύπτει όλες τις ώρες του διδάσκοντας μόνο Αρχαία από πρωτότυπο και Γλώσσα ή είναι υποχρεωμένος να κάνει και Οδύσσεια, Ιλιάδα και Ελένη;Για παράδειγμα: στο σχολείο υπάρχουν 3 τμήματα ένταξης: Α Γυμνασίου,
-
Καλησπέρα σ' όλους. Μια έρωτηση έχω: ένας αναπληρωτής φιλόλογος ειδικής αγωγής που έχει τμήμα ένταξης σ' ένα μόνο σχολείο (21 ώρες ωράριο) μπορεί να καλύπτει όλες τις ώρες του διδάσκοντας μόνο Αρχαία από πρωτότυπο και Γλώσσα ή είναι υποχρεωμένος να κάνει και Οδύσσεια, Ιλιάδα και Ελένη;Για παράδειγμα: στο σχολείο υπάρχουν 3 τμήματα ένταξης: Α Γυμνασίου,
-
Καλησπέρα σ' όλους. Μια έρωτηση έχω: ένας αναπληρωτής φιλόλογος ειδικής αγωγής που έχει τμήμα ένταξης σ' ένα μόνο σχολείο (21 ώρες ωράριο) μπορεί να καλύπτει όλες τις ώρες του διδάσκοντας μόνο Αρχαία από πρωτότυπο και Γλώσσα ή είναι υποχρεωμένος να κάνει και Οδύσσεια, Ιλιάδα και Ελένη;Για παράδειγμα: στο σχολείο υπάρχουν 3 τμήματα ένταξης: Α Γυμνασίου,
-
Ορθά κάνεις Γλώσσα και Αρχαία.
Πρόσθεσε κείμενα αν έχεις τμήμα με "βαριές" περιπτώσεις. Είναι μάθημα που μπορούν να κάνουν περισσότερα.
Μην μπερδέψεις τα μαθήματα, αν κάνουν γλώσσα στην γενική κάνεις γλώσσα στην ειδική κλπ. Μην παίρνεις από άσχετο μάθημα (φιλολογικό ή μη) αν δεν το κάνεις θα σου ζητήσουν τον λόγο που χάθηκε το μάθημα.
-
Αυτό που συμβαίνει στη δική μου περιοχή: ένας φιλόλογος αναλαμβάνει το τμήμα ένταξης π.χ. της α γυμνασίου σε όλα τα φιλολογικά (αρχαία από πρωτότυπο, αρχαία από μετάφραση, ιστορία, λογοτεχνία, γλώσσα). Τα παιδιά που παρακολουθούν το τμήμα ένταξης, μπαίνουν όλα σε ένα τμήμα ανεξαρτήτως αλφαβητικής σειράς των ονομάτων τους, έτσι ώστε κάθε φορά που η γενική τάξη κάνει φιλολογικά μαθήματα, τα παιδιά του Τ.Ε. φεύγουν και πάνε στο Τ.Ε. Ο φιλόλογος Ε.Α. είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την διεκπεραίωση της ύλης (η οποία είναι ίδια με αυτήν της γενικής τάξης), την βαθμολογία, τα διαγωνίσματα κλπ κλπ. Το ίδιο συμβαίνει για το Τ.Ε. της β΄ και γ΄ γυμνασίου. Αυτό είναι και το σωστότερο πιστεύω, διότι έτσι συμβαδίζει εντελώς το γνωστικό με το μεταγνωστικό κομμάτι, τα παιδιά συνηθίζουν ένα συγκεκριμένο τρόπο αντιμετώπισης και λειτουργίας στο σύνολο των φιλολογικών μαθημάτων και το σπουδαιότερο ο φιλόλογος Ε.Α. μπορεί να κάνει τη δουλειά του καλά, χωρίς να απαιτείται συνεργασία με τους φιλολόγους της γενικής τάξης, οι οποίοι τις περισσότερες φορές αντιμετωπίζουν με προκατάληψη τη δουλειά που γίνεται στο Τ.Ε.
Έχω ακούσει για απαράδεκτους τρόπους λειτουργίας τμημάτων ένταξης, όπου ο φιλόλογος Ε.Α. δεν λειτουργεί καν ως φιλόλογος, αλλά απλώς ως ειδικός παιδαγωγός που παίρνει τα παιδιά κάποιες ώρες την εβδομάδα, από οποιοδήποτε μάθημα (π.χ. τη μια από μαθηματικά, την άλλη από αρχαία, την άλλη από γεωγραφία κλπ κλπ) και τους διδάσκει υποτίθεται μεταγνωστικές δεξιότητες και τους δείχνει ασκήσεις συγκέντρωσης κι ένα σωρό άλλα κουλά (ό,τι να 'ναι)...οι ώρες να περνούν χωρίς νόημα, τα παιδιά να χάνουν την παράδοση και την επόμενη φορά να μη ξέρουν τι έχει ειπωθεί στη γενική τάξη, κι ένα σωρό άλλες αηδίες χωρίς αντίκρυσμα και αποτέλεσμα.
Δυστυχώς το πλαίσιο δράσης και διδασκαλίας του φιλολόγου Ε.Α. δεν έχει σαφώς προσδιοριστεί με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαφορές από περιοχή σε περιοχή και από ΚΕΔΔΥ σε ΚΕΔΔΥ.
-
Ευχαριστώ πολύ όλους για τις απαντήσεις σας!Όπως διαπιστώνετε, τα Τ.Ε. λειτουργούν κατά βούληση...πάντως η προγραμματίστρια του σχολείου μου δήλωσε ορθά κοφτά ότι θα τα παίρνω απ' τα φιλολογικά και ας κάνω μόνο Γλώσσα και Αρχαία.Αυτά. Σας χαιρετώ όλους!