Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: bitch στις Δεκεμβρίου 15, 2011, 09:53:33 pm
-
Σας παραθέτω κάτι που πολύ με συγκίνησε και θα ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας.
Το θαύμα του 4θέσιου δημοτικού στον Φουρφουρά Ρεθύμνου
Από NEWS 247 | News247.gr – Τρι, 13 Δεκ 2011
Το θαύμα του 4θέσιου δημοτικού στον Φουρφουρά Ρεθύμνου
"Υπάρχει πάντα στην παιδική μας ηλικία μια στιγμή που ανοίγει μια πόρτα και μπαίνει το μέλλον."
Graham Green,
-
Χαρά μεγάλη!
Ευχαριστώ :)
-
Σας παραθέτω κάτι που πολύ με συγκίνησε και θα ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας.
Το θαύμα του 4θέσιου δημοτικού στον Φουρφουρά Ρεθύμνου
Από NEWS 247 | News247.gr – Τρι, 13 Δεκ 2011
Το θαύμα του 4θέσιου δημοτικού στον Φουρφουρά Ρεθύμνου
"Υπάρχει πάντα στην παιδική μας ηλικία μια στιγμή που ανοίγει μια πόρτα και μπαίνει το μέλλον."
Graham Green,
-
:) Ενα πραγματικό φως στο σκοτάδι της εποχής μας!!!
-
Αυτό το παράδειγμα θα έπρεπε να αποτελεί τον κανόνα στα σχολεία μας....
και να μην αντιμετωπίζεται ως ευχάριστη έκπληξη..
αλλά τι λέω τώρα εγώ ???
-
Όπως όλοι οι κλάδοι στην χώρα μας και ο κλάδος των εκπαιδευτικών εκφράζει μια νοοτροπία ή έναν πολιτισμό που δεν είναι και στην ακμή του τα τελευταία χρόνια.
Οι εκπαιδευτικοί μας, συγκρινόμενοι με όλους τους υπόλοιπους κλάδους, έχουν αρκετή ποιότητα και υπάρχουν πολλοί στα σχολεία μας που μάχονται σε αντίξοες συνθήκες με σχετικά καλά αποτελέσματα. Πολλές φορές τα αποτελέσματα δεν είναι τόσο καλά σε σχέση με το επιθυμητό και ιδανικό στόχο που θέτουμε στον εαυτό μας, αλλά είμαι σίγουρος πως πάρα πολλοί δίνουν την μάχη, ανάλογα φυσικά με τις δυνατότητες τους και την περισσότερο ή λιγότερο άρτια εκπαίδευσή τους...
Επιμένω πως ο κλάδος μας χρειάζεται μια νέα ανάταση και αυτοπεποίθηση. Να ξεπεράσουμε κάποια ενοχικά σύνδρομα και επίπλαστες ανασφάλειες και να βγούμε δημιουργικά μπροστά...
Εμένα με εντυπωσίασε πολύ το άρθρο του καρδιολόγου Νικήτα Κακκαβά... Σε καιρούς που απαξιώνεται συνεχώς ο ρόλος του δημόσιου εκπαιδευτικού χρειαζόμαστε τέτοια άρθρα για να αντλούμε δύναμη και κουράγιο...
-
Εγώ έχω καταλήξει πως για να γίνεις σωστός δάσκαλος (αν και δεν είμαι δάσκαλος - Πληροφορικός είμαι αλλά στο Δημοτικό όλοι δάσκαλοι είμαστε) χρειάζονται μόνο δύο πράγματα:
- Να αγαπάς τα παιδιά - Να τους συμπεριφέρεσαι όπως θα ήθελες να συμπεριφέρονται και στα παιδιά σου.
- Να μπορείς να ξεχνάς όποτε πρέπει την ύλη και να συτοσχεδιάζεις στη διδασκαλία.
-
ΟΙ ΝΕΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ ΠΑΤΣΙΑ!
Σεπτέμβριος 21, 2015
Είχαμε γράψει πριν λίγες ημέρες ότι ο Άγγελος Πατσιάς, ο δάσκαλος που άφησε το στίγμα του στο Δημοτικό Σχολείο του Φουρφουρά Αμαρίου, βρίσκεται εκτός δημόσιου σχολείου, καθώς έχει άδεια άνευ αποδοχών.
Έτσι, με χαρά πληροφορηθήκαμε τις νέες του δραστηριότητες στη Θεσσαλονίκη, όπως αυτός τις ανέβασε στην σελίδα του.
Γράφει λοιπόν ο Άγγελος:
Εργαστήρια alpha labs σε συνεργασία µε την A2K στο Σχολειό της Φύσης!
“μαθαίνω πώς να μαθαίνω…”
Σκεφτείτε τα Μαθηματικά να τρώγονται ή να κρύβονται μέσα στην αρχιτεκτονική μεγαλόπρεπων κτιρίων. Τις Φυσικές Επιστήμες να ανακαλύπτονται μέσα από πειράματα που μοιάζουν μαγικά και τη Γλώσσα να παρουσιάζεται μέσα από δημοσιογραφικά ρεπορτάζ. Την Ιστορία να ξαναζωντανεύει μέσα από αρχαία μυστήρια και ρομποτικές μηχανές φτιαγμένες από lego και οι χάρτες της Γεωγραφίας να χαράζονται μέσα από φανταστικές περιπέτειες.
Στα Alpha labs δεν “μαθαίνουμε” αλλά δείχνουμε τα “εργαλεία” (τεχνολογίες και υλικά καθημερινής χρήσης) και παρακινούμε τα παιδιά, να πιστέψουν στον εαυτό τους και να απελευθερώσουν τον δημιουργό μέσα τους, παίζοντας, εξερευνώντας, αλλά και λύνοντας πολύ πραγματικές προκλήσεις του κόσμου μας, για τώρα και για το μέλλον.
Και αν τελικά το παιδί σας έλεγε, ότι γνωρίζει τον τρόπο να καθαρίσει το βρώμικο νερό με καθημερινά υλικά, ότι βρήκε τη λύση για να έχουν πρόσβαση σε ενέργεια όλοι οι κάτοικοι της γης, ή ότι έχει προγραμματίσει όλα τα βήματα για να στείλει μια αποστολή ανθρώπων στον Άρη, δεν θα μένατε απλά στη φράση “…παιδί είναι και έχει ζωηρή φαντασία”.
Στα εργαστήρια δημιουργίας Alpha labs, πιστεύουμε ότι αυτή η “φαντασία”, μπορεί να γίνει πραγματικότητα γιατί τα παιδιά είναι οι μόνοι στον πλανήτη που μπορούν να αποτελέσουν την πηγή πραγματικής καινοτομίας που όλοι χρειαζόμαστε.
Έτσι το παιδί θα “μάθει πως να μαθαίνει” γιατί πολύ απλά, έχει μια πολύτιμη καθαρή “πρώτη” ματιά, που εμείς την ονομάζουμε “Άλφα”.
~ Πρόγραμμα ~
17:00- 18:10 για τα παιδιά της Α –
-
Τι εγινε ρε παιδια τωρα δε συγκινηθηκε κανενας τωρα απο το τυπακι?
μονο τα αυγα, το φυτεμα λαχανικων και οι μπαλες αντι για καρεκλες σας συγκινουσαν?
συγκινηθηκα βρε
-
Τι εγινε ρε παιδια τωρα δε συγκινηθηκε κανενας τωρα απο το τυπακι?
μονο τα αυγα, το φυτεμα λαχανικων και οι μπαλες αντι για καρεκλες σας συγκινουσαν?
συγκινηθηκα βρε
Τωρα θα κανει συγκομιδη ο ανθρωπος.Αντε καλοφαγωτα!!!
-
μηπως να ερθει λιγο στο σχολειο μου λιγο ο ανθρωπος να ισιωσει?
Μιας και ο ησυχος μαθητης ειναι ο μαθητης που ξενυχτισε και χρησιμοποιει τα βιβλια για μαξιλαρι? :o
-
Τι έγινε ο δάσκαλος που θα άλλαζε τον κόσμο; Το γύρισε στην... επιχειρηματικότητα; ;)
-
Στην άδεια άνευ αποδοχών επιτρέπεται άλλη εργασία με αποδοχές;
-
Υποθέτω ότι θα ζήτησε άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου.Πρώτα θα άλλαζε η οικονομική του κατάσταση και μετά ο κόσμος.
-
Αποδεικνυεται οτι ο δασκαλος ηταν σαρξ εκ της σαρκος ολων αυτων που τον προεβαλλαν χρησιμοποιωντας τον για να πετυχουν συγκεκριμενο στοχο: να απαξιωσουν ολο το δημοσιο εκπαιδευτικο συστημα με εντεχνο τροπο, παρουσιαζοντας ως μοναδικο ενα συγκεκριμενο παραδειγμα και ταυτοχρονα εξυμνωντας την ατομικη πρωτοβουλια και την καινοτομια με το κλασικο φιλελευθερο υπονοουμενο οτι δεν υπαρχουν κοινωνιες η κρατικες δομες, αλλα ατομα. Ο ανθρωπος αυτος τελικα χρησιμοποιησε το δημοσιο για να φτιαξει το ονομα του, χρησιμοποιει την ομπρελα της αδειας ανευ αποδοχων και το ριχνει στο επιχειρειν. Μια χαρα παραδειγμα κρατικοδιαιτου επιχειρηματια που χορευει στα συντριμμια του δημοσιου. Οπως ακριβως αυτοι που τον διαφημιζαν.
-
μακαρι να μην εχει καποιο οικογενειακο προβλημα και να χρειαστηκε να μεταβει στη Θεσσαλονικη
απο κει και περα με συγχωρειτε που θα δηλωσω οτι ολο αυτο το ted ex εγχειρημα ποτε δε με συγκινησε
τι να τα κανω τα λαχανα να παρει η ευχη αν το παιδι αντι για βασιλης γραφει βακικος? θα του σωσουν τη ζωη τα λαχανα? και αντε τα αυγα και τα λαχανα μπορει να ταισουν κανα 2 οικογενειες στην κρητη
το /τα παιδι/ παιδακια που ΕΧΟΥΝ δυνατοτητες να ΞΕΦΥΓΟΥΝ απο το χωριο εκει, γιατι τους στερεις τη δυνατοτητα να παρουν περισσοτερες γνωσεις οσον αφορα την υλη? ολοι ξερουμε ποσο χαλια ειναι το συστημα αλλα ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ εντος αυτου να σωσουμε ΟΤΙ ΣΩΖΕΤΑΙ. ξερω κι εγω να κανω μαθημα χωρις βιβλια στην εξοχη και να φυτευω μαρουλια...
ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΡΕ ΜΑΓΚΑ ΑΥΡΙΟ ΜΕΘΑΥΡΙΟ χωρις να ξερει τα
-
Δε βλέπω κάτι μεμπτό σε όλο αυτό, ο άνθρωπος έχει κάποιες γνώσεις, ξέρει να τις μεταδίδει με ευχάριστο τρόπο στους μαθητές και επίσης ξέρει πολύ καλά και έξυπνα να πλασάρει και να πουλά και τον εαυτό του. Πάνω σε αυτό θα διαφωνήσω λοιπόν με τον φίλο που τον παρουσίαζε ως τον σεμνό και ντροπαλό που έχει ανάγκη τα μηνύματα συμπαράστασής μας. Ο άνθρωπος είδε πως αυτό που έκανε πουλάει και αποφάσισε να το πουλήσει. Το αν έκανε καλά ή όχι δεν είναι δική μας δουλειά να το κρίνουμε από τη στιγμή που πήρε άδεια ανευ αποδοχών. Αν κάποιος καθηγητής λοιπόν παραιτηθεί από το δημόσιο και ανοίξει φροντιστήριο θα πει κανείς τίποτα; Με γεια του με χαρά του.
Τέλος διαφωνώ με τον χρήστη lazaros. Στο δημοτικό οι μαθητές δεν προετοιμάζονται για πανελλήνιες, καλά έκανε και τους άμαθε όσα τους έμαθε. Ήταν χρήσιμα, ευχάριστα και δημιουργικά. Μακάρι οι δάσκαλοι να τους μάθαιναν τα μισά από όσα φαίνεται ότι τους έμαθε αυτός.
Τέλος ας τον πλήρωνε καλύτερα το ελληνικό κράτος ώστε να συνεχίσει να υπηρετεί το δημόσιο σχολείο, είναι δικαίωμά του αν δεν είναι ευχαριστημένος από τις αποδοχές του να ιδιωτεύσει.
-
εγω αν ημουν γονιος και σε τεστ το παιδι μου εγραφε 9 συν 2 ισον 12 , το ονομα του αντι για βασιλης βακοκος και συ εκανες χειροτεχνιες και φυτευες μαρουλια ενω εκανες το 1/3 της υλης θα σε εβρισκα εξω απ το σχολειο και θα σε τραμπουκιζα
-
Πρώτα από όλα το ότι φύτευε λάχανα δε σημαίνει πως παραμελούσε τα μαθηματικά ή τη γλώσσα. Αν το έκανε μαζί σου. Από την άλλη το ενδεχόμενο το παιδί σου να ήταν στόκος δε σου περνά από το μυαλό;
-
Στα λογια μου εισαι Λαζαρε με το tedx. Και γι' αυτο ακριβως ειχε τοση διαφημιση: ειναι η νοοτροπια της προβολης της ατομικης φιγουρατζιδικης πρωτοβουλιας μεσα α' ενα συστημα που καταρρεει, για να φανει οτι ειναι ευθυνη των αλλων που δεν ειναι κι οι ιδιοι καινοτομοι και δεν εχουν καλυτερη λυση, για να δουλεψουμε ολοι να βελτιωθει το συστημα, ουτε κουβεντα.
Κατα τ' αλλα ομως εχω σοβαρες αμφιβολιες για το αν αυτα που εκανε ηταν τοσο διαφορετικα απο οσα κανουν αλλα ολογοθεσια σχολεια. Ο τυπος ειχε τις ιδανικες συνθηκες να δουλεψει με λιγα παιδια και να κανει βιωματικη μαθηση και δεν εχω λογο να πιστεψω οτι παραμελησε το γνωστικο σκελος. Το κυνηγι της υλης στο δημοτικο ετσι κι αλλιως κανει τους μισους μαθητες αναλφαβητους και τους αλλους μισους παπαγαλους, μπορει με λιγοτερα να μαθουν πολυ καλυτερα τα βασικα που απαιτουνται για τις υπολοιπες βαθμιδες.
Κατα τ' αλλα, πολιτιστικες και περιβαλλοντικες δραστηριοτητες κανουν ολα τα σχολεια. Ειδικα τα μικρα ολιγοθεσια της επαρχιας εχουν πολυ ευελικτο προγραμμα γιατι εχουν λιγα παιδια και συνηθως περισσια χωρου και εγκαταστασεων. Προφανως δεν ξερουν να το πλασαρουν τοσο καλα!
Και τελος να επισημανουμε και μια αντιφαση: απο τη μια εξυμνησαμε το δηθεν διαφορετικο, απο την αλλη θρηνουσαμε για την καταργηση της τραπεζας θεματων επειδη δηθεν δεν θα κανουν ολα τα σχολεια την ιδια υλη. Δεν γινεται τη μια να εισαι αυτονομο και καινοτομο σχολειο και την αλλη να δουλευεις σε ενα ακαμπτο ολοκληρωτικο μοντελο.
-
Πρώτα από όλα το ότι φύτευε λάχανα δε σημαίνει πως παραμελούσε τα μαθηματικά ή τη γλώσσα. Αν το έκανε μαζί σου. Από την άλλη το ενδεχόμενο το παιδί σου να ήταν στόκος δε σου περνά από το μυαλό;
Μύθοι και αλήθειες για το σχολείο: Η περίπτωση του Δ.Σ. Φουρφουρά
26.05.2013
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟGoogle +6 302 21
Αλεξάκης Δημήτρης*
Τον τελευταίο καιρό έχει τραβήξει τη προσοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας και όχι μόνο το Δημοτικό Σχολείο (ΔΣ) του Φουρφουρά, στο Ρέθυμνο. Και δικαίως. Μία μικρή ομάδα συναδέλφων παράγουν ένα αξιόλογο έργο. Ωστόσο, ο δημόσιος λόγος για το έργο τους παραμένει ιδιαιτέρως ρηχός. Αφού αναφέρει τις δράσεις του σχολείου, εξάγει το συμπέρασμα πως παρά την κρίση, ένας φωτισμένος δάσκαλος, ο Άγγελος Πατσιάς, μπορεί παρά τις αντιξοότητες να καταφέρει τα πάντα. Αναπαράγεται έτσι η κλασική εκπαιδευτική μυθολογία για την δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά, ενώ στιγματίζονται, μέσω της λογικής της αριστείας, οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί ως τεμπέληδες και άχρηστοι. Όπως και στο επίπεδο της παραγωγής, της έρευνας, της καινοτομίας, έτσι και στην εκπαίδευση ο κυρίαρχος λόγος ψυχολογικοποιεί όλες τις διαδικασίες. Μας παρουσιάζει ένα δραματοποιημένο success story, όπου ο ήρωας της καθημερινότητας ανάβει ένα κεράκι στο σκοτάδι. Ακόμα και ο ελάχιστος όρος της αναστοχαστικής σκέψης, να δούμε δηλαδή ποιές συνθήκες παράγουν ποιό αποτέλεσμα, αγνοείται. Ο σκοπός είναι προφανής· να κρύψουμε κάτω από την μυθολογία πως «ο δάσκαλος όλα τα μπορεί» όλες τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την βελτίωση της εκπαίδευσης.
Τα πράγματα όμως είναι πιο περίπλοκα και πρέπει να αναστοχαστούμε κάποια στογμή σοβαρά πάνω σε αυτά. Ας ξεκινήσουμε με δύο μεθοδολογικές παρατηρήσεις. Πρώτον, στο ΔΣ Φουρφουρά δεν έχουν καταφέρει τα πάντα. Υπάρχουν ακόμα τα παιδιά που δυσκολεύονται ή η πίεση της ύλης. Ως εκ τούτου, πρέπει να αποτελεί ένα σημείο αναστοχασμού και όχι η ολοκληρωμένη εικόνα ένος ιδανικού σχολείου. Δεύτερον, πρέπει να εξετάσουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες παράγεται το έργο του ΔΣ του Φουρφουρά. Ή διαφορετικά να θέσουμε τα εξής ερωτήματα: Γιατί το ΔΣ Φουρφουρά αναπτύχθηκε τώρα και όχι νωρίτερα; Γιατί οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν το ίδιο έργο στα προηγούμενα σχολεία που υπηρετούσαν, αλλά στο ΔΣ Φουρφουρά;
Ας ξεκινήσουμε με μερικές μετρήσιμες παρατηρήσεις. Το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει στο σχολείο είναι η διαρρύθμιση των αιθουσών. Είναι βαμμένες με χαρούμενα χρώματα, καναπέδες, ξύλινα έπιπλα, παιδαγωγικές γωνιές. Ποιά είναι όμως η αναλογία μαθητών ανά τετραγωνικό μέτρο; Είναι η μισή από τις συνηθισμένες τάξεις των μεγάλων αστικών σχολείων. Με λίγα λόγια υπάρχει χώρος! Στις συνηθισμένες τάξεις (για να μην αναφερθούμε σε πολλές αίθουσες-κελιά που υπάρχουν) δεν υπάρχει χώρος για κάτι τέτοιο, ενώ με τις προδιαγραφές που δίνει το Υπουργείο για 1,5τ.μ. ανά μαθητή είναι αδύνατο. Να λοιπόν μία πρώτη συνθήκη για την επιτυχία του ΔΣ Φουρφουρά και για τη βελτίωση του σχολείου: Αύξηση των τ.μ. ανά μαθητή.