Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: KAKTOS στις Φεβρουαρίου 01, 2012, 08:11:53 pm

Τίτλος: Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
Αποστολή από: KAKTOS στις Φεβρουαρίου 01, 2012, 08:11:53 pm
Στη συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής για την Παιδεία η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κατέθεσε σήμερα την Πρότασή της για το Νέο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμιας Εκπαίδευση. Αν επιχειρηθεί η εφαρμογή στην πράξη του σχεδίου αυτού θα προκύψουν ουκ ολίγα προβλήματα σε πολλά επίπεδα. Προς το παρόν όμως θα ασχοληθούμε μόνο με ό,τι αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο...


1. Η Πρόταση του Υπουργείου Παιδείας αποφεύγει κάθε σαφή αναφορά σε μαθήματα που θα διδάσκονται στις τάξεις του Νέου Λυκείου αλλά και στις ακριβείς ώρες που θα διδάσκονται. Επαναλαμβάνεται ωστόσο ότι «μονόωρο μάθημα δεν υφίσταται στο νέο Λύκειο». Μια τέτοια πρόβλεψη όμως υπήρχε και στην πρώτη (περσινή) πρόταση του Υπουργείου για το Νέο Λύκειο, πιο κάτω όμως το μάθημα των Θρησκευτικών στη
Τίτλος: Απ: Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
Αποστολή από: Green στις Φεβρουαρίου 01, 2012, 08:57:18 pm
Η όλη η πρόταση αφορούσε λεπτομέρειες για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις εξετάσεις για αυτή. Τα θρησκευτικά που θα μπορούσαν να αναφέρονται σε αυτό;
Τίτλος: Απ: Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
Αποστολή από: KAKTOS στις Φεβρουαρίου 01, 2012, 09:00:31 pm
Η πρόταση του υπ. Παιδείας (Επιστημονικής Επιτροπής) για τo Νέο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην Tριτοβάθμια Eκπαίδευση

http://www.esos.gr/δημοσια-εκπαιδευση/δευτεροβάθμια/item/27251-η-πρόταση-του-υπ-παιδείας-για-τo-νέο-λύκειο-και-το-σύστημα-πρόσβασης-στην-tριτοβάθμια-eκπαίδευση.html
Τίτλος: Απ: Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
Αποστολή από: atem στις Φεβρουαρίου 01, 2012, 09:07:11 pm
Τα Θρησκευτικα και αλλα μαθηματα ειναι παρωχημενα και καλα ειναι να απομακρυθουν απο το σχολικο προγραμμα..
Τίτλος: Απ: Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
Αποστολή από: KAKTOS στις Φεβρουαρίου 01, 2012, 09:14:49 pm
Συνήθως οι επικριτές της υποχρεωτικής διδασκαλίας των Θρησκευτικών θεωρούν ως δεδομένο το στενά ομολογιακό και κατηχητικό χαρακτήρα τους. Η πραγματικότητα αυτή προκαλεί εντάσεις που αποκαλύπτουν συχνά διαμετρικά αντιτιθέμενες θέσεις για τη θρησκευτική εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο. Θεωρούμε ότι είναι καιρός τα Θρησκευτικά στο «Νέο Λύκειο» να προσλάβουν ένα πιο ανοικτό και πλουραλιστικό περιεχόμενο. Διατηρώντας και επεκτείνοντας τον γνωσιακό και παιδαγωγικό χαρακτήρα του, το μάθημα μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, υπηρετώντας ένα «θρησκευτικό γραμματισμό», ο οποίος εντάσσεται σε έναν πολιτισμικό εγκλιματισμό στην ευρύτερη κοινωνική πραγματικότητα. Πρόκειται για καίρια διάσταση της θρησκευτικής αγωγής, που συμβάλλει στη δημιουργία θρησκευτικά συνειδητοποιημένων και διαλεγόμενων πολιτών.

Η εναλλακτική θεώρηση των Θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο θα έχει επίκεντρο τη θρησκευτική παράδοση του τόπου, που σαρκώθηκε στη ζωή και αποτυπώθηκε στα μνημεία του πολιτισμού της Ορθοδοξίας. Οι μαθητές είναι χρήσιμο και πολύτιμο να γνωρίζουν τη θρησκευτική παράδοση του τόπου και συνάμα να διαλέγονται με τις χριστιανικές παραδόσεις της Ευρώπης και του κόσμου, αλλά και με τα μεγάλα θρησκεύματα, ιδιαίτερα όσα ενδιαφέρουν την ελληνική κοινωνία. Η διευρυμένη αυτή θρησκευτική εκπαίδευση εξετάζει ερευνητικά και κριτικά την προσφορά στην ιστορία και στον πολιτισμό κάθε θρησκευτικής παράδοσης, αποβλέποντας στο θρησκευτικό γραμματισμό, αλλά και στην ευαισθητοποίηση και στον αναστοχασμό των μαθητών απέναντι στο δικό τους θρησκευτικό και ηθικό προβληματισμό.
Ένα τέτοιο μάθημα Θρησκευτικών μπορεί να είναι ζήτημα επιλογής για έναν έφηβο στο Λύκειο - προθάλαμο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης; Ποιο μάθημα θα συζητά τα ηθικά και υπαρξιακά ερωτήματά του ως ερμηνευτική αναζήτηση του νοήματος, ως υποδομή για την ίδια τη ζωή; Όταν τα Θρησκευτικά δεν διδάσκονται υποχρεωτικά, πώς θα αντιμετωπιστούν τα ολοένα και αυξανόμενα ζητήματα διαπολιτισμικής αγωγής, θρησκευτικού φονταμενταλισμού, θρησκευτικής ετερότητας, ηθικής ανάπτυξης και συμπεριφοράς κ.ά.; Η Ελληνική Πολιτεία έχει ευθύνη για μια σύγχρονη και υπεύθυνη θρησκευτική αγωγή. Για να διαχειριστεί επιτυχώς το θρησκευτικό φαινόμενο στην πολυείδεια και πολυπλοκότητά του, είναι ανάγκη οι πολίτες να γνωρίζουν έγκυρα τις πραγματικές διαστάσεις του.