Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ειδική Αγωγή => Μαθησιακές δυσκολίες => Μήνυμα ξεκίνησε από: sparos2 στις Φεβρουαρίου 02, 2012, 09:36:40 pm
-
Προς φιλολόγους ειδικής αγωγής...
Στο γυμνάσιο που εργάζομαι φέτος υπάρχουν μαθητές στις τελευταίες τάξεις του γυμνασίου που δεν γνωριζουν καθόλου ανάγνωση και γραφή. Παρόλα αυτά βρίσκονται σε τμήματα μαζί με άλλα παιδιά που έχουν ελαφρές μαθησιακές δυσκολίες και μπορούν να παρακολουθήσουν άνετα την ύλη του γυμνασίου. Προφανώς πρέπει να υπάρξει κάποιο πρόγραμμα παρέμβασης για αυτά τα παιδιά...όμως οι γνώμες διίστανται. Οι φιλόλογοι του σχολείου πιστεύουν ότι πρέπει αυτο το πρόγραμμα να είναι εξατομικευμένο (να παιρνουμε το παιδί από την τάξη για 1 ώρα την εβδομάδα) ενώ η διεύθυνση του σχολείου πιστεύει πως αυτό πρέπει να γίνει μέσα στην τάξη γιατί δεν υπάρχει η δυνατότητα να εγκριθούν ώρες εξατομικευμένης παρέμβασης.
Έχετε καμιά ιδέα ή κάποια παρόμοια εμπειρία;;;
-
Το θέμα σου γράφει ...."ειδικό γυμνάσιο" ?
-
ναι :o
-
Δηλαδή είσαι σε ειδικό γυμνάσιο;;; Ή σε κάποιο γενικό γυμνάσιο και εργάζεσαι κάνοντας παράλληλη στήριξη, τμήμα ένταξης κλπ λπ
-
Προς φιλολόγους ειδικής αγωγής...
Στο γυμνάσιο που εργάζομαι φέτος υπάρχουν μαθητές στις τελευταίες τάξεις του γυμνασίου που δεν γνωριζουν καθόλου ανάγνωση και γραφή. Παρόλα αυτά βρίσκονται σε τμήματα μαζί με άλλα παιδιά που έχουν ελαφρές μαθησιακές δυσκολίες και μπορούν να παρακολουθήσουν άνετα την ύλη του γυμνασίου. Προφανώς πρέπει να υπάρξει κάποιο πρόγραμμα παρέμβασης για αυτά τα παιδιά...όμως οι γνώμες διίστανται. Οι φιλόλογοι του σχολείου πιστεύουν ότι πρέπει αυτο το πρόγραμμα να είναι εξατομικευμένο (να παιρνουμε το παιδί από την τάξη για 1 ώρα την εβδομάδα) ενώ η διεύθυνση του σχολείου πιστεύει πως αυτό πρέπει να γίνει μέσα στην τάξη γιατί δεν υπάρχει η δυνατότητα να εγκριθούν ώρες εξατομικευμένης παρέμβασης.
Έχετε καμιά ιδέα ή κάποια παρόμοια εμπειρία;;;
Γνωρίζω ότι σε ΕΕΕΕΚ που είχαν παρόμοιο θέμα (παιδιά διαφορετικών επιππεδων) χώρισαν τα τμήματα σε τμήματα περισσότερο και λιγότερο "δυνατών".
Υπήρχαν από 5 παιδιά σε κάθε τμήμα και κάνανε διαφορετικό πρόγραμμα ανάλογα με τις δυνατότητες των παιδιών.
Το ίδιο και σε ειδικό δημοτικό....
Δεν μπορείτε να κάνετε κάτι ανάλογο; Προφανώς η 1 ώρα την εβδομάδα δεν είναι λύση. Ούτε φυσικά λύση είναι και τα παιδιά αυτά να είναι "τουρίστες" στην τάξη....
-
Δεν ξέρω αν καταλαβαίνω καλά αλλά ούτε η διευκρίνηση σου με βοηθάει ....αν ωστόσο είσαι σε ειδικό και υπάρχουν κάποιοι εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί που υποστηρίζουν ότι σε τμήματα κάτω των 10 ατόμων δεν μπορούν να κάνουν συνεκπαίδευση ....τότε ο διευθυντής δεν κάνει σωστά την δουλειά του.Θα πρέπει να τους στείλει όλους για επιμόρφωση ....να μην πω τίποτα δραστικότερο.
-
είμαι σε ειδικό γυμνάσιο και εννοείται ότι όλο το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο...
εσύ είσαι φυσικός ή φιλόλογος γιατί έχει διαφορά...
το πρόβλημα δεν είναι η συνεκπαίδευση που ούτως ή άλλως γίνεται αλλά η διδασκαλία της πρώτης γραφής και ανάγνωσης σε μια τάξη γυμνασίου..
emmaki αυτό που λες είναι ενδιαφέρον αλλά έχω την εντύπωση πως τα τμήματα πρέπει να είναι ανομοιογενή.
-
είμαι σε ειδικό γυμνάσιο και εννοείται ότι όλο το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο...
εσύ είσαι φυσικός ή φιλόλογος γιατί έχει διαφορά...
το πρόβλημα δεν είναι η συνεκπαίδευση που ούτως ή άλλως γίνεται αλλά η διδασκαλία της πρώτης γραφής και ανάγνωσης σε μια τάξη γυμνασίου..
emmaki αυτό που λες είναι ενδιαφέρον αλλά έχω την εντύπωση πως τα τμήματα πρέπει να είναι ανομοιογενή.
Τα τμήματα, σε όσα σχολεία ανά την Ελλάδα έχω βρεθεί, είναι έτσι χωρισμένα ώστε να βοηθιούνται τα παιδιά. Αν χρειάζεται να είναι ομοιογενή (όσο γίνεται αυτό) τότε χωρίζονται έτσι....
Έχοντας παιδιά με τόσο μεγάλη διαφορά ικανοτήτων σε ένα τμήμα δεν βοηθάει κανέναν, και κυρίως δεν βοηθάει τα παιδιά.
Η ανομοιογένεια "τηρείται" σε σχέση με τα περιστατικά....π.χ. βάζεις αυτιστικά με ΝΚ..., αν και πάλι τα αυτιστικά παιδιά "δουλεύονται" πολύ καλύτερα μόνα τους σε δομημένο περιβάλλον.
-
Αφού είσαι σε ειδικό γυμνάσιο σημαίνει ότι ο μαθητής θα είναι μέσα στην τάξη σου κανονικά. Δεν προβλέπεται εξατομικευμένη διδασκαλία σε αυτό το πλαίσιο. Για να είναι γυμνάσιο σημαίνει ότι πρέπει να ασχοληθείς με αντικείμενα του γυμνασίου και δεν έχεις την ευελιξία που θα είχες σε ένα ΕΕΕΕΚ να διαμορφώσεις εσύ την ύλη που θα διδαχθεί.
Πρόταση:
Χωρίζεις τη διδακτική ώρα σε δύο μέρη. Το μέρος που θα διαβάζεις το μάθημα εσύ και θα συζητάτε με όλη την τάξη.
Στις προφορικές ασκήσεις που στοχεύουν στην ανάπτυξη προφορικού λόγου τους δουλεύεις όλους μαζί.
Το δεύτερο μέρος θα είναι αυτό της γραφής και ανάγνωσης.
Αν θα διδάξεις πρώτη γραφή και ανάγνωση... πολύ φοβάμαι πως θα το κάνεις στο πλαίσιο του δυνατού.
Καταρτίζεις ένα πρόγραμμα και πέρα από ό,τι κάνεις στους άλλους μαθητές ετοιμάζεις φυλλάδια εργασιών για το συγκεκριμένο. Την ώρα που οι υπόλοιποι θα έχουν ασκήσεις του "επιπέδου" τους και θα ασχολούνται με αυτές εσύ καθεσαι από δίπλα του και τον βοηθάς. Παράλληλα αναθέτεις σε έναν άλλο μαθητή που εχει καλές σχέσεις με τους συμμαθητές του και μπορεί να τους βοηθήσει στις ασκήσεις να τους καθοδηγεί. Ενίοτε το δουλεύεις και στην άλλη του μορφή, όπου τους βάζεις να δουλεύουν σε ζευγάρια και ο ένας τα διαβάζει σε αυτόν, αυτός δίνει προφορικές απαντήσεις και ο άλλος τα καταγράφει.
Πάντως, ό,τι και αν κάνεις, αν μπορείς βάλε στο παιχνίδι τους γονείς. Αν οι γονείς είναι συνεργάσιμοι να ετοιμάζεις ασκησούλες πρώτης γραφής και ανάγνωσης να τις κάνει ο μαθητής σου στο σπίτι. Ό,τι και να κάνουμε σε σχέση με την ανάπτυξη αυτού του τύπου των δεξιοτήτων, αν το παιδί δεν εργάζεται και στο σπίτι δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα