Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: apri στις Μαρτίου 05, 2012, 01:42:56 pm
-
«Κούρεμα» 50% στους εισακτέους ΑΕΙ – ΤΕΙ
Οι πρυτάνεις ζητούν μείωση των φετινών εισακτέων κατά το ήμισυ λόγω μείωσης των κονδυλίων για την Παιδεία.
http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/118700/koyrema-50-stoys-eisakteoys-aei-–-tei (http://)
Καμπανάκι κινδύνου για συνέπειες στην ποιότητα σπουδών κρούουν οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων, καθώς τα κονδύλια για τα ΑΕΙ έχουν μειωθεί δραματικά, με αποτέλεσμα οι σχολές να μην μπορούν να απορροφήσουν τον όγκο των εισακτέων.
Οι διοικήσεις των ΑΕΙ - ΤΕΙ έχουν αρχίσει να στέλνουν τις προτάσεις τους προς το υπουργείο Παιδείας για το φετινό αριθμό των εισακτέων και μέχρι στιγμής φαίνεται ότι τα μεγαλύτερα ιδρύματα της χώρας ζητούν να απορροφήσουν τους μισούς φοιτητές σε σχέση με πέρυσι.
Οι πρυτάνεις αναφέρουν στο «ΕΘΝΟΣ» πως έχουν «ψαλιδιστεί» οι θέσεις των συμβασιούχων και προσθέτουν ότι οι προσλήψεις σε μόνιμο προσωπικό γίνονται με το σταγονόμετρο. Αυτό έχει ως επακόλουθο να αντιμετωπίζουν καθημερινά σοβαρά προβλήματα στη διδασκαλία και να μην μπορεί να καλυφθεί το πρόγραμμα σπουδών.
Στο 50% φτάνει η μείωση που ζητάει και η διοίκηση του Αριστοτελείου πανεπιστημίου. Τον Σεπτέμβριο εισήχθησαν 6.515 φοιτητές, ενώ για φέτος η πρόταση είναι να μην ξεπεράσουν τις 3.000.
Στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας η διοίκηση του ιδρύματος υποστηρίζει ότι οι φετινοί φοιτητές θα πρέπει να είναι λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι κατά 2.000.'Ετσι, από τους 6.381 που απορροφήθηκαν το ακαδημαϊκό έτος 2011-12, προτείνει να εισαχθούν μόλις 4.370.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και σε ορισμένα κεντρικά ΤΕΙ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ΤΕΙ Πειραιά, το οποίο στην εισήγηση που έστειλε στο υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι θα μπορέσει να εκπαιδεύσει μόλις 890 σπουδαστές, από 1.800 που εισήχθησαν πέρυσι.
«Ψαλίδι» σε ιατρικές και παιδαγωγικές
Από τις μειώσεις δεν πρόκειται να γλιτώσουν ούτε τα αποκαλούμενα «φιλέτα» των σχολών.
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών έχει προτείνει μείωση και σε περιζήτητα υψηλόβαθμα τμήματα, τα οποία δηλώνουν χιλιάδες υποψήφιοι. Ζητά λοιπόν λιγότερους εισακτέους για τα τμήματα Ιατρικής, Φαρμακευτικής, Οδοντιατρικής και Νοσηλευτικής.
Σημαντικές θα είναι οι περικοπές που θα γίνουν -εάν «περάσει» η πρόταση του ιδρύματος- και στα λεγόμενα καθηγητικά τμήματα.
Η πρόταση για τη σχολή Μαθηματικών είναι για 180 εισακτέους, όταν πέρυσι το τμήμα είχε απορροφήσει συνολικά 328 άτομα. Το Τμήμα Χημείας ζητεί μόλις 40 άτομα, ενώ πέρυσι είχαν εισαχθεί 118.
Για τη σχολή Φυσικής η διοίκηση του ιδρύματος προτείνει να εισαχθούν 130 φοιτητές από 218 το προηγούμενο έτος.
Εντυπωσιακή είναι η μείωση που προτείνεται και για το πιο περιζήτητο τμήμα πανελλαδικά (Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης). Πέρυσι από όλες τις κατηγορίες είχαν απορροφηθεί 283 άτομα και φέτος υπάρχει εισήγηση για 180.
Φυσικά, τα πράγματα στο συγκεκριμένο τμήμα δεν είναι όπως ήταν τα προηγούμενα χρόνια, καθώς οι προσλήψεις δασκάλων γίνεται με το σταγονόμετρο και πλέον ισχύει η σχέση μία πρόσληψη για κάθε πέντε συνταξιοδοτήσεις.
-
δεν υπήρχε περίπτωση να γλυτώσουν το κούρεμα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας αφού στην Ελλάδα τα πάντα κουρεύοντε!!!!!!!!! τον αγώνα των φετινών παιδιών αλλά και των γονέων σκέφτομαι :-\ :-\πόσο λυπάμαι
-
δεν υπήρχε περίπτωση να γλυτώσουν το κούρεμα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας αφού στην Ελλάδα τα πάντα κουρεύοντε!!!!!!!!! τον αγώνα των φετινών παιδιών αλλά και των γονέων σκέφτομαι :-\ :-\πόσο λυπάμαι
Τι ακριβως λυπασαι; Την ανεργια που ειναι δεδομενη.Τα λεφτα που θα πεταξουν για 5-6 χρονια.Δεν χρειαζεται να σπουδασουν εδω η να ασχοληθουν παραπερα με την Ελλαδα.Ας φυγουν μεταναστες κατευθειαν.Οχι 50% κατα τα 2/3 πρεπει να κοπει.Και να κοπουν αχρηστες παρωχημενες σχολες που δυστυχως επιδημουν και στο χωρο της εκπαιδευσης.
-
Έτσι κι αλλιώς ήταν παραφουσκωμένοι ήδη οι αριθμοί εισακτέων στις περισσότερες σχολές.
Επίσης, καιρός να αναβαθμιστούν και τα περισσότερα τμήματα ΤΕΙ και να δέχονται πιο ικανούς (και όχι με μέσο όρο 2-3...).
-
Και να κλείναν οι απεριόριστες σχολές που βγάζουν φιλόλογους ακόμα καλύτερα!!!
-
Συμφωνώ με τους 3 παραπάνω και επαυξάνω
Ειδικά με lena-lar
-
δεν υπήρχε περίπτωση να γλυτώσουν το κούρεμα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας αφού στην Ελλάδα τα πάντα κουρεύοντε!!!!!!!!! τον αγώνα των φετινών παιδιών αλλά και των γονέων σκέφτομαι :-\ :-\πόσο λυπάμαι
Τι ακριβως λυπασαι; Την ανεργια που ειναι δεδομενη.Τα λεφτα που θα πεταξουν για 5-6 χρονια.Δεν χρειαζεται να σπουδασουν εδω η να ασχοληθουν παραπερα με την Ελλαδα.Ας φυγουν μεταναστες κατευθειαν.Οχι 50% κατα τα 2/3 πρεπει να κοπει.Και να κοπουν αχρηστες παρωχημενες σχολες που δυστυχως επιδημουν και στο χωρο της εκπαιδευσης.
τι ακριβως λυπαμαι ?λυπαμαι τα παιδια που δεν θα τους δωθει η δυνατοτητα-χαρα να μπορεσουν να σπουδασουν γιατι εμεις αυτη τη δυνατοτητα την ειχαμε, λες να φυγουν μεταναστες εκει διδακτρα δεν χρειαζονται για να φοιτησουν σε καποιο ΑΕΙ ?ή θα δουλευουν 18 χρονων παιδια και συγχρονως θα σπουδαζουν, γιατι τα σημερινα παιδιά ειναι ιδιαιτερα καλομαθημένα, αρα και παλι το βαρος στους γονεις και πως να τα βγάλουν οι ερμοι περα με τρεις και εξηντα το μηνα? απ΄οπου και αν το δεις το θεμα ειμαστε για κλαματα
-
Και να κλείναν οι απεριόριστες σχολές που βγάζουν φιλόλογους ακόμα καλύτερα!!!
Ένας περιορισμός στους εισακτέους θα αρκούσε. Δεν είναι όλες οι "φιλολογικές" σχολές ίδιες άλλωστε. Π.χ. στην Αθήνα ποιες είναι; Φιλολογίας, ΦΠΨ και Ιστορικό-αρχαιολογικό; 3 διαφορετικές σχολές.. ίσως οι 2 πρώτες θα έπρεπε να συγχωνευθούν και ο τομέας Ψυχολογίας να μείνει στην Πάντειο (αν και εκεί έχουν διαφορετική κατεύθυνση από ότι στο ΦΠΨ, αλλά ψιλά γράμματα τώρα.. :D )
-
Είναι κι άλλες, 3-4 που υπάγονται στον ΠΕ02:Ιστορίας και εθνολογίας, Ιστορίας και διαχείρισης πολιτισμικών πόρων, Ιστορίας Ιονίου, Κοινωνιολογίας και ανθρωπολογίας ίσως και άλλες. Δεν είμαι τόσο βέβαιη.Γι' αυτό και είμαστε ο πολυπληθέστερος κλάδος...
Καλύτερο θα ήταν κάποιες να συγχωνευτούν
-
άλλο ψυχολογιας Παντειου και άλλο φπψ
-
Δεν εννοω στην Αθηνα, γενικά
-
Συμφωνώ απόλυτα με το κούρεμα.
Χώρια που μερικά τμήματα δεν έχουν καν λόγο ύπαρξης, καλύτερα να έκλειναν και αυτά.
-
Ελεν-Λια δεν κατάλαβα...θεωρείς πως το ιδανικότερο είναι να σπουδάζουν όλοι όπως γίνεται τώρα;
Όσο για το ότι είμαστε για κλάμματα δε διαφωνώ
-
Ο στοχος ειναι άλλος: Διδακτρα στα πανεπιστημια.
Σε ενα "μεικτο" συστημα οπου κάποιες θεσεις θα καλύπτονται απο φοιτητες με βαση κοινωνικο-οικονομικά κριτήρια και θα είναι δωρεάν (γιατι τοσες αντεχει το κρατος) και ολες οι υπολοιπες θέσεις θα ειναι με πληρωμη διδάκτρων.
@ lkjhgfd στο μήνυμα του συναδέλφου Landau αναφερόμουν.
-
Και να κλείναν οι απεριόριστες σχολές που βγάζουν φιλόλογους ακόμα καλύτερα!!!
Οταν θα παει να δωσει ΑΣΕΠ με 10-15 χιλιαδες να διαγωνιζονται για 100-200 θεσεις τοτε να δουμε ποιος θα ειναι πραγματικα για λυπηση.
Οταν θα παει αναπληρωτης μεχρι τα 45-50 του τοτε θα δουμε ποιος θα ειναι για λυπηση.
Οταν θα εχει 4 επιτυχιες στον ΑΣΕΠ και μια δεκαετια ξοδεψει και σου λενε τωρα γιοκ να δουμε ποιος θα ειναι για λυπηση.
Ακου εκει λυπαται... >:(
-
Ναι Μάρκο κατάλαβα κι εγώ στον Landau αναφερόμουν
Atem κάνε το Μελλοντα ενεστώτα και είσαι μέσα
-
Σε κάποια φάση πρέπει να απομονώσουμε τις απουδές με την επαγγελματική αποκατάσταση.
Πλέον, εδώ και κάποια χρόνια, δεν σπουδάζει (ή δεν πρέπει να σπουδάζει) κανείς έχοντας βλέψεις για επαγγελματική αποκατάσταση. Το βλέπουμε όλοι γύρω μας! Το πτυχίο πιά δεν ισούται δουλειά.
Αν αυτή η λογική περάσει στον κόσμο (όπου δεν έχει περάσει ακόμα) τότε και τα παιδιά θα στραφούν προς άλλους δρόμους (π.χ. τεχνικά επαγγέλματα κλπ) όπου ακόμα ίσως η κατάσταση είναι καλύτερη.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι σπουδές πλέον θα γίνονται για προσωπική ικανοποίηση (ή αν το θέλετε πιο απλά "για την τρέλα του καθενός").
Όσο δεν συμβαίνει αυτό, αλλά βλέπουμε οικογένειες να κατευθύνουν τα παιδιά τους σε "καλές" σχολές, τότε θα είναι και οι οικογένειες, και τα παιδιά και όλοι μας για λύπηση. Οι οικογένειες γιατί ξοδεύουν πολύ χρήμα σε κάτι που τελικά θα αποδειχτεί μάλλον άχρηστο επαγγελματικά, τα παιδιά γιατί ξοδεύουν ενέργεια και χρόνο σε κάτι που δεν θα τους προσφέρει αυτό που πίστευαν και όλο μας γιατί η ανεργεία σε πτυχιούχους θα αυξάνεται δραματικά συνεχώς!
-
Σε κάποια φάση πρέπει να απομονώσουμε τις απουδές με την επαγγελματική αποκατάσταση.
Πλέον, εδώ και κάποια χρόνια, δεν σπουδάζει (ή δεν πρέπει να σπουδάζει) κανείς έχοντας βλέψεις για επαγγελματική αποκατάσταση. Το βλέπουμε όλοι γύρω μας! Το πτυχίο πιά δεν ισούται δουλειά.
Αν αυτή η λογική περάσει στον κόσμο (όπου δεν έχει περάσει ακόμα) τότε και τα παιδιά θα στραφούν προς άλλους δρόμους (π.χ. τεχνικά επαγγέλματα κλπ) όπου ακόμα ίσως η κατάσταση είναι καλύτερη.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι σπουδές πλέον θα γίνονται για προσωπική ικανοποίηση (ή αν το θέλετε πιο απλά "για την τρέλα του καθενός").
Όσο δεν συμβαίνει αυτό, αλλά βλέπουμε οικογένειες να κατευθύνουν τα παιδιά τους σε "καλές" σχολές, τότε θα είναι και οι οικογένειες, και τα παιδιά και όλοι μας για λύπηση. Οι οικογένειες γιατί ξοδεύουν πολύ χρήμα σε κάτι που τελικά θα αποδειχτεί μάλλον άχρηστο επαγγελματικά, τα παιδιά γιατί ξοδεύουν ενέργεια και χρόνο σε κάτι που δεν θα τους προσφέρει αυτό που πίστευαν και όλο μας γιατί η ανεργεία σε πτυχιούχους θα αυξάνεται δραματικά συνεχώς!
Μάλιστα αποσύνδεση του πτυχίου από την αγορά εργασίας.......
Για τον εαυτό σου αυτό θα επιθυμούσες να εφαρμοστεί?Σίγουρα όχι,γιατί αν δεν κάνω λάθος το¨"εξαργύρωσες" το πτυχίο σου με μόνιμη θέση.
Μάλλον καλά είναι να τα λέμε για τους άλλους,όχι όμως να εφαρμοστούν και για μας....
-
Σωστή irenead!
Αν δούμε τις συνέπειες της εφαρμογής ενός τέτοιου μέτρου δεν θα χαρούμε όλοι μας!
Πριν λίγα χρόνια όταν μπήκε βάση στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια είχαμε μια μαζική φυγή προς τα πανεπιστήμια του εξωτερικού που εμπορεύονται πτυχία. Θα πεις κανείς τώρα δεν υπάρχουν χρήματα! Ναι για τους ιθαγενείς και αυτόχθονες έτσι είναι... Ένα σημαντικό όμως ποσοστό τα ΄΄μαύρα΄΄ χρήματά του τα έχει στο εξωτερικό. Μια χαρά τους εξυπηρετεί δηλαδή να τα επενδύσουν ΄΄φορολογημένα΄΄ στις σπουδές των παιδιών τους...γιατί οι φίλοι μας π.χ. οι Άγγλοι δεν θα ρωτήσουν πόθεν έσχες. Ήδη γνωρίζω γονείς που σπουδάζουν τα παιδιά στα δικά μας πανεπιστήμια και αδυνατούν να ανταποκριθούν στα έξοδα.
Το ΄΄Παιδεία για λίγους΄΄ γίνεται πλέον πράξη.
Το πιο σημαντικό θεωρώ τις συνέπειες που θα έχει ένα τέτοιο μέτρο σε συνάρτηση με το νέο τεχνολογικό λύκειο όπως αυτό προγραμματίζεται. Πολλές θέσεις καθηγητών θα χαθούν στα γενικά λύκεια διότι οι μαθητές με καλή βαθμολογία και κάτω δεν θα έχουν ελπίδες να σπουδάσουν στα ΑΕΙ-ΤΕΙ και θα στραφούν στο τεχνολογικό λύκειο. Επιπλέον θα έχουμε και απολύσεις σε αρκετούς κλάδους.
Μπροστά στο συμφέρον της πατρίδας τι με νοιάζει εμένα που δεν θα με χρειαστούν πια. Μιλάμε όμως για πολλές δεκάδες χιλιάδες ανέργους που περιμένουν μία ευκαιρία να δουλέψουν αυτό που σπούδασαν....λόγω του τότε προγραμματισμού των κυβερνήσεων των κομμάτων που είναι σήμερα στην κυβέρνηση και αλλάζουν πλέον ρότα...
Αγαπητοί νέοι συνάδελφοι που ελπίζετε σε έναν διαγωνισμό για να εργαστείτε με μισθούς πείνας και πιθανόν από το καλοκαίρι μεγαααάλης πείνας η μητέρα πατρίδα δεν θα σας τιμήσει!
-
emmaki ο διαχρονικός αγώνας (θα έπρεπε να) είναι η σύνδεση πτυχίου με εργασία (και μάλιστα άμεσα). Αν εγκαταλείψουμε και αυτόν τον στόχο, το χάσαμε το.. παιχνίδι πατριώτη!
Για την ιστορία (το αφήνω ως κουίζ), υπήρξε στον 20ο αιώνα χώρα (και όχι μόνο μία) όπου υπήρχε άμεση διασύνδεση πτυχίου-εργασίας, και μάλιστα δεν υπήρχε η υπερπληθώρα σπουδαστών (ήταν και άλλες εποχές βέβαια) όπως συμβαίνει στη - γεμάτη ματαιοδόξια γονέων και αδιαφορία κράτους - χώρα μας.
sikat το μέτρο της βάσης εισαγωγής ήταν από τις πιο σωστές κινήσεις που είχαν γίνει τις τελευταίες δεκαετίες στον χώρο της εκπαίδευσης.. ναι, σπασμωδικά και όχι σωστά μελετημένα, αλλά ΕΠΡΕΠΕ να γίνει! Δεν πειράζει.. τώρα με την (σε ορισμένα πλαίσια λογική) μείωση εισακτέων, θα αναμένει κανείς και αύξηση της βάσης εισαγωγής πάνω από 10.
Πρέπει να παλεύουμε ώστε να μπορεί να σπουδάσει ο ικανός, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης. Όχι όμως πτυχία για όλους, άσχετα αν δεν άξιζαν καν να μπουν. Απλά πράγματα..
-
Ο Landau με κάλυψε πλήρως.
sikat αναρωτιέμαι ποιοι είναι αυτοί που ελπίζουν πια να δουλέψουν σε αυτό που σπούδασαν, ποιοι αναμένουν διαγωνισμό ΑΣΕΠ...
Επίσης δε μπορούμε να τα σκεφτόμαστε όλα ανάλογα με τις θέσεις καθηγητών που θα χαθούν. Έχουν γίνει πολλά λάθη με βάση αυτό το σκεπτικό
-
To να φύγουν μαθητές από τα ΓΕΛ και να πάνε στα τεχνολογικά λύκεια δεν είναι κακό.Μπορεί κάποιες θέσεις να χαθούν στα γελ, θα "ανοίξουν" όμως άλλες στα τεχνολογικά.
Επιτέλους είχε παραγίνει το κακό όλοι να έχουν από ένα πτυχίο,αυτό είναι που οδηγεί στην απαξιώση των πτυχίων και την αποσύνδεσή τους από την αγορά εργασίας.
Δεν μπορούν να σπουδάζουν όλοι....
Να σπουδάζουν δωρεάν, αυτοί που αξίζουν να εισαχθούν σε κάποια σχολή.
-
Landau και lkjhgfd μίλησα για κάποιες συνέπειες ενός τέτοιου μέτρου και δεν το πήρα προσωπικά το θέμα.
Προσωπικά είμαι υπέρ των αλλαγών που είναι λογικές και απαραίτητες για να μπούμε σε μία σωστή σειρά. Αρκεί αυτές να είναι δίκαιες και να στηρίζουν και τους κοινωνικά αδύνατους. Να στηρίζονται οικονομικά τα παιδιά που σπουδάζουν στα πανεπιστήμια και οι γονείς αδυνατούν να τους βοηθήσουν.
Επίσης να εφαρμοστεί μία δίκαιη αξιολόγηση και να πάρουν την θέση των εκπαιδευτικών που αδυνατούν να εκπληρώσουν τα καθήκοντά τους νεότεροι που πληρούν τις προϋποθέσεις...Πρέπει να υπάρχει μία ροή. Δεν πρέπει να αποκλειστούν οι νεότεροι.. Εσείς τί άποψη έχετε;
-
Landau από μια μεριά ναι, σύνδεση πτυχίου με την εργασία.
Από την άλλη, όμως, πρέπει να γίνει και ένας εξορθολογισμός. Όπως και να το κάνουμε δεν μπορεί μια χώρα σαν την Ελλάδα να απορροφά 2000 φιλόλογους το χρόνο (20 ομίζω οι σχολές, από 100 αποφοίτους το χρόνο....), ούτε 600 δικηγόρους (3 σχολές, από 200 αποφοίτους το χρόνο), ούτε 500 μηχανικούς, ούτε 600 γιατρούς κοκ.....
Εξορθολογισμός στην επιλογή επαγγέλματος και άρα στην επιλογή αντικειμένου σπουδών.
Πόσοι υδραυλικοί με πραγματικές γνώσεις υπάρχουν (και δεν εννοώ τις πρακτικές γνώσεις που έχουν θητεύοντας δίπλα σε κάποιον άλλο μάστορα); Πόσοι ηλεκτρολόγοι; Πόσοι αγρότες; Πόσοι κτηνοτρόφοι; Πόσοι μηχανικοί αυτοκινήτων;
Αλλά μπαίνει και η νοοτροπία του Έλληνα που δεν καταδέχεται να γίνει το παιδί του κάτι λιγότερο από "επιστήμονας"!
-
Άσχετα με τις περικοπές οι οποίες γίνονται λόγω οικονομίας, καλό θα είναι να σταματήσει αυτό το παραμύθι στην Ελλάδα ότι όλοι πρέπει να σπουδάσουν σε πανεπιστήμιο, είτε έχουν τα φόντα είτε όχι, είτε τους αρέσει είτε όχι, λες και πρόκειται για μέρος της βασικής εκπαίδευσης.
Τα τελευταία χρόνια άνοιξαν απίθανες σχολές σε κάθε ραχούλα, για να τονωθεί δήθεν η τοπική κοινωνία και να καθυστερήσει η είσοδος των νέων στο χώρο της εργασίας ....ή μάλλον της ανεργίας, αφού κανένας κλάδος της οικονομίας δεν αναπτυσσόταν ιδιαίτερα.
Έτσι μπήκαν εκατοντάδες άτομα στα πανεπιστήμια χωρίς βάσεις και χωρίς καμία ιδιαίτερη επιθυμία να τελειώσουν τη χ σχολή,
μόνο και μόνο για να γίνουν κι αυτοί φοιτητές όπως οι άλλοι, να πάρουν ένα πτυχίο και αν μπορέσουν, να "τρουπώσουν" κάπου.
Αποτέλεσμα; Υποβιβάστηκε το επίπεδο των σπουδών και των αποφοίτων και αυξήθηκαν οι άνεργοι πτυχιούχοι.
Και γιατί παρακαλώ κάποιος που δεν πολυκαίγεται να αποκτήσει εξειδικευμένη γνώση σε κάποια επιστήμη,
να μην αξιοποιήσει το χρόνο του, για να εξειδικευτεί σε κάποιο άλλο αντικείμενο; ::)
-
Άσχετα με τις περικοπές οι οποίες γίνονται λόγω οικονομίας, καλό θα είναι να σταματήσει αυτό το παραμύθι στην Ελλάδα ότι όλοι πρέπει να σπουδάσουν σε πανεπιστήμιο, είτε έχουν τα φόντα είτε όχι, είτε τους αρέσει είτε όχι, λες και πρόκειται για μέρος της βασικής εκπαίδευσης.
Τα τελευταία χρόνια άνοιξαν απίθανες σχολές σε κάθε ραχούλα, για να τονωθεί δήθεν η τοπική κοινωνία και να καθυστερήσει η είσοδος των νέων στο χώρο της εργασίας ....ή μάλλον της ανεργίας, αφού κανένας κλάδος της οικονομίας δεν αναπτυσσόταν ιδιαίτερα.
Έτσι μπήκαν εκατοντάδες άτομα στα πανεπιστήμια χωρίς βάσεις και χωρίς καμία ιδιαίτερη επιθυμία να τελειώσουν τη χ σχολή,
μόνο και μόνο για να γίνουν κι αυτοί φοιτητές όπως οι άλλοι, να πάρουν ένα πτυχίο και αν μπορέσουν, να "τρουπώσουν" κάπου.
Αποτέλεσμα; Υποβιβάστηκε το επίπεδο των σπουδών και των αποφοίτων και αυξήθηκαν οι άνεργοι πτυχιούχοι.
Και γιατί παρακαλώ κάποιος που δεν πολυκαίγεται να αποκτήσει εξειδικευμένη γνώση σε κάποια επιστήμη,
να μην αξιοποιήσει το χρόνο του, για να εξειδικευτεί σε κάποιο άλλο αντικείμενο; ::)
+++++++++++
-
Υποβιβάστηκε το επίπεδο των σπουδών και αδικήθηκαν οι πραγματικά άξιοι, καθώς δεν είδαν τους κόπους τους να ανταμείβονται. Γιατί μην ξεχνάμε, μετά το πτυχίο έπεφτε και το βισματάκι με συνέπεια να βρίσκονται σε θέσεις άτομα που δε θα έπρεπε. Εδώ δυστυχω συμπεριλαμβάνεται και ο κλάδος των εκπαιδευτικών
-
emmaki έχεις δίκιο ως προς το θέμα εξορθολογισμού. 50+ χρόνια δεν είχε γίνει κανένας προγραμματισμός σε αυτό το θέμα. Ειδικά τα τελευταία 15+ χρόνια κάθε υπουργός αύξανε τις θέσεις εισακτέων προς πολιτικό όφελος (ε ρε δικαστήρια που θέλουν!). Οπότε ένα πρώτο βήμα για έναν μελλοντικό εξορθολογισμό θα ήταν η μείωση εισακτέων.
Το κακό είναι ότι αυτή η μείωση που ζητούν σήμερα τα τριτοβάθμια ιδρύματα είναι αποτελέσματα της συνεχούς και απότομης μείωσης της χρηματοδότησής τους. Με λίγα λόγια το μοναδικό μέλλον που μπορεί να δει κανείς αυτή τη στιγμή (αν δεν αλλάξουν τα πράγματα σύντομα) είναι η πλήρης διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες. Που είναι το κερασάκι στην τούρτα και δένει τέλεια με την αργή και σταδιακή διάλυση και της δημόσιας περίθαλψης (να 'ναι καλά η άλλη υπουργάρα ο Λοβέρδος..).
-
Υποβιβάστηκε το επίπεδο των σπουδών και αδικήθηκαν οι πραγματικά άξιοι, καθώς δεν είδαν τους κόπους τους να ανταμείβονται. Γιατί μην ξεχνάμε, μετά το πτυχίο έπεφτε και το βισματάκι με συνέπεια να βρίσκονται σε θέσεις άτομα που δε θα έπρεπε. Εδώ δυστυχω συμπεριλαμβάνεται και ο κλάδος των εκπαιδευτικών
++++++++++++++++
Ποσο μα ποσο συμφωνη με βρισκεις ??? για οσους απο εμας δεν εχουμε μεσον-βυσμα- μπαρμπα στην Κορωνη ποσο τρεξιμο σε καθε ραχουλα της χωρας , ποση επιμορφωση , ποσες ξενες γλωσσες , ποσα μαστερ και δευτερα πτυχια ( ξερουν πολλοι τι εννοω ) , ποσα ecdl , ποση προυπηρεσια ??? εχω κουραστει να μαζευω τα απειρα χαρτια , ενω αλλοι με ενα βασικο πτυχιο και λιγες ωρες πδς η και εγω δεν ξερω τι αλλο ειναι πλεον και μονιμοι /μονιμες και στα σπιτια τους ....
-
Άντε να δούμε είναι και αυτό μια αρχή...
Σε 85 σχολές μειώνονται φέτος οι εισακτέοι (http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63635203)
-
Καιρός ήταν!