Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Νηπιαγωγείο => Μήνυμα ξεκίνησε από: simonabos στις Μαρτίου 08, 2012, 02:02:39 am

Τίτλος:
Αποστολή από: simonabos στις Μαρτίου 08, 2012, 02:02:39 am
Καλησπέρα! Στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης του τελευταίου εξαμήνου στο ΤΕΠΑΕ του ΑΠΘ, καλούμαστε να πραγματοποιήσουμε μία έρευνα-project στα νήπια. Ένα από τα προτεινόμενα θέματα είναι το "Τρύπες παντού". Θα ήθελα να ακούσω τις ιδέες σας κ τις προτάσεις για το τι θα μπορούσα να κάνω, καθώς μου φαίνεται αρκετά πρωτότυπο, αλλά ταυτόχρονα δύσκολο θέμα. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!


Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: sofia_il στις Μαρτίου 08, 2012, 08:11:13 pm
Εμένα μου ήρθαν στο νου
Μυρμηγκοτρυπες και γενικά τρύπες ζώων , σπηλιες, πηγάδια, κουφάλες δέντρων
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: solidarite στις Μαρτίου 08, 2012, 08:32:12 pm
εμενα παλι μου ηρθαν στο μυαλο τρυπες ανθρωπινου σωματος ( εννοω μυτη, αυτια ;) ), οι "Τρυπες" το συγκροτημα, τρυπες για σκουλαρικια, τρυπα της λεκανης, τρυπα της πριζας, τρυπες για βυσματα η/υ και τρυπα απο σωληνα
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: Landau στις Μαρτίου 08, 2012, 09:00:33 pm
Μαύρη τρύπα, τρύπα του όζοντος...
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: emmaki στις Μαρτίου 08, 2012, 09:40:11 pm
Όλα αυτά καθώς και ό,τι άλλο μπορεί να σκεφτούν τα παιδιά μπορεί να δουλευτεί στα πλαίσια του project....

Και μπορεί να γίνει και μια επίσκεψη σε κάποιον που έχει γεωτρύπανο (έτσι δεν λέγεται;;;;) για να δουν τα παιδιά πώς μπορούμε να ανοίξουμε μεγάλες και βαθιές τρύπες.
Από εκεί μπορεί να επεκταθεί στα στρώματα της Γης μέχρι τον πυρήνα, στα ηφαίστεια, στο σύμπαν, πλανήτες, σεισμούς..........

Γενικά το project επεκτείνεται!
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: simonabos στις Μαρτίου 09, 2012, 01:18:22 am
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις! Το θέμα είναι ότι η διάρκεια του δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 8 ημέρες και φοβάμαι μην επεκταθεί πολύ... Επίσης με προβληματίζει κυρίως η εισαγωγή στο θέμα και όχι τόσο οι σχετικές δραστηριότητες. Πώς θα μπορούσα να κινήσω το ενδιαφέρον των παιδιών, τι υλικό θα μπορούσα να παρουσιάσω ώστε να ξεκινήσω το στάδιο της ανίχνευσης των ιδεών;
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: emmaki στις Μαρτίου 09, 2012, 10:51:34 am
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις! Το θέμα είναι ότι η διάρκεια του δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 8 ημέρες και φοβάμαι μην επεκταθεί πολύ... Επίσης με προβληματίζει κυρίως η εισαγωγή στο θέμα και όχι τόσο οι σχετικές δραστηριότητες. Πώς θα μπορούσα να κινήσω το ενδιαφέρον των παιδιών, τι υλικό θα μπορούσα να παρουσιάσω ώστε να ξεκινήσω το στάδιο της ανίχνευσης των ιδεών;



Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: sofia_il στις Μαρτίου 09, 2012, 11:07:36 am
Αν το σχέδιο εργασίας γίνει σε νηπιαγωγείο αγροτικής περιοχής, θα μπορούσατε να κάνετε έναν περίπατο παρατηρώντας την φύση την άνοιξη.  Θα κινήσεις το ενδιαφέρον των παιδιών – αν δεν το έχουν προσέξει από μόνα τους – στο έδαφος όπου υπάρχουν πολλές τρύπες, διαφόρων μεγεθών.  Είναι σίγουρο ότι θα αναρωτηθούν γιατί υπάρχουν αυτές οι τρύπες  και ποιος τις έκανε.   Αν μιλήσετε για μυρμήγκια, τυφλοπόντικες, σκουλήκια και ότι άλλο ζει σ’ αυτά θα μπορούσατε άνετα να δουλέψετε 8 μέρες.

Ένα γεωτρύπανο σε ένα γειτονικό χωράφι ή ένα πηγάδι θα μπορούσε επίσης να είναι κάτι που θα μπορούσατε να επισκεφτείτε.
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: Λαλου στις Μαρτίου 10, 2012, 01:33:34 pm
κι εμενα μου ζητησαν την βοηθεια μου στο συγκεκριμενο θέμα κι εχει κολλησει το μυαλο μου..πως θα μπορουσε να ειναι ενα πιθανο ιστογραμμα με θέμα τις τρύπες??όσο για την αφόρμηση θα πρότεινα το βιβλίο "ΕΝΑ
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: Boldini στις Μαρτίου 14, 2012, 11:21:53 pm
η γνώμη μου είναι οτι δεν μπορεί να σταθεί έτσι αόριστα το θέμα τρύπες
πρέπει να γίνει πιο συγκεκριμένο,εφ'όσον πρέπει να δουλευτεί σε 8 ημέρες
ασφαλώς μιλάμε για θεματική προσέγγιση αλλά όπως είπε η emmaki στις σχολές τα πρότζεκτ ξεκινούν από τους φοιτητές και όχι από τα παιδιά

οι τρύπες που ανοίγουν τα ζώα για μένα είναι μια καλή ιδέα
καθώς και οι τρύπες που θα βρει κάποιος στο ανθρωπογενές περιβάλλον

*βάλτα να σκάψουν και καμιά τρύπα(με φτυαράκια) και να κάνουν εκτιμήσεις,μετρήσεις,συγκρίσεις.χαίρονται να σκάβουν ;D
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: MARKOS στις Μαρτίου 15, 2012, 09:28:19 am
Για αφόρμηση, δείξε τους μια τρύπα στον τοίχο. Αν δεν υπάρχει (πραγμα σπανιο) πες τους πως πονούσε πολυ το δοντάκι σου χτες και αναγκαστηκες να πας σε οδοντιατρο. Ο γιατρος ειδε μια μικρη τρυπουλα στο φρονιμήτη και αμεσως εβαλε τον τροχο,για να καθαρισει τη μικρη τρυπούλα και να τη σφραγισει.
Επισης μπορεις να ξεκινησεις με ενα μερμυγκάκι..."πούθε βγήκε αυτό το μικρο ζωακι"?
Απο τρύπες γενικά, άλλο τιποτα....κυριολεκτικά και μεταφορικά!
Θα τα καταφερεις, μην φοβασαι. Εχω εμπιστοσυνη στους νηπιαγωγους  ;) 
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: fragy στις Μαρτίου 19, 2012, 11:30:20 pm
Καλησπέρα, τελείωσα το ΤΕΠΑΕ πριν λίγα χρόνια. Θα σου πω εγώ τι έκανα επειδή διάλεξα επίσης πολύ γενικό θέμα (στους ανθρώπους αρέσει να χτίζουν....). Είχα προετοιμάσει 18 δραστηριότητες. Το που θα πάει ένα θέμα εξαρτάται απο το τι ερεθίσματα θα δώσεις στα παιδιά. Ενδεικτικά σου λέω οτι απο τις 18 δραστηριότητες πραγματοποίησα τις 8 και άλλες 12 που όντως βγήκαν απο τα παιδιά αλλά είχα μαζέψει πολύ υλικό. Όλα όσα ανέφεραν (τρύπες στην γή, στα δόντια, στα ρούχα) είναι δική σου επιλογή. Προσωπικά θα σου έλεγα όχι δόντια και σώμα γιατί τα παιδιά είναι αρκετά μεγάλα Μάρτιο- Απρίλιο (εξαρτάται και το τμήμα βέβαια). Οι τρύπες στην γη είναι ένα θέμα που πάντα τα συναρπάζει. Αν έχεις και λίγο χώμα στο σχολείο, ακόμα καλύτερα. Εγώ θα σκεφτόμουν τι θα αρεζε στα παιδιά και θα προετοίμαζα έναν σεβαστό αριθμό δραστηριοτήτων.