Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Νηπιαγωγείο => Μήνυμα ξεκίνησε από: Nipiag στις Αύγουστος 01, 2012, 05:42:10 μμ

Τίτλος: Θεμέλια για δυναμικό ξεκίνημα της χρονιάς
Αποστολή από: Nipiag στις Αύγουστος 01, 2012, 05:42:10 μμ
Φαντάζομαι ότι όλοι/ες έχουμε διαπιστώσει με την εμπειρία οτι η πορεία που θα ακολουθήσουν τα τμήματά μας κατά τη διάρκεια της χρονιάς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις στρατηγικές και τα βήματα που εφαρμόζουμε τις πρώτες εβδομάδες του Σεπτέμβρη.
Για παράδειγμα κάποιες δραστηριότητες που θεωρώ απαραίτητες κατά τις πρώτες ημέρες είναι:

1.παιχνίδια γνωριμίας (των ατόμων)
2.παιχνίδια γνωριμίας του χώρου και του υλικού
3.παιχνίδια εξοικείωσης με απαραίτητες διαδικασίες (π.χ. δημιουργία τρένου για μετακίνηση στο σχολείο)
4.θέσπιση των κανονισμών της τάξης

Τι άλλα βήματα εντάσσετε εσείς στον πρόγραμμα των πρώτων ημερών?
Τίτλος: Απ: Θεμέλια για δυναμικό ξεκίνημα της χρονιάς
Αποστολή από: AlexandeR στις Αύγουστος 01, 2012, 07:13:48 μμ
Εγώ θα ήθελα να εντάξω και μία... αύξηση μισθού, γιατί σε λίγο δεν θα μας φτάνει πλέον ούτε για φαγητό! :D :D
Τίτλος: Απ: Θεμέλια για δυναμικό ξεκίνημα της χρονιάς
Αποστολή από: nipiagwgos στις Αύγουστος 02, 2012, 03:17:58 μμ
nipiag προωπικά αυτά που ανέφερες τα θεωρώ τα βασικότερα για την αρχή,γνωριμία και εξοικείωση,πολύ βασικό είναι να γίνει και η κοινή αποδοχή και απόφαση κανόνων καλής λειτουργίας στην τάξη , αφού γνωριστούμε λίγο καλύτερα  :D
θέλω να ρωτήσω αν έχετε να μου προτείνετε  κάποιο βιβλίο και θεωρητικό και πρακτικό πχ με projects ή θεματικές προσεγγίσεις μέσα στην τάξη,καιρός για ανανέωση, :-\
αν σας είναι εύκολο σε πμ για να μην θεωρηθεί διαφήμιση
ευχαριστώ πολύ
Τίτλος: Απ: Θεμέλια για δυναμικό ξεκίνημα της χρονιάς
Αποστολή από: δασκαλίτσα στις Αύγουστος 08, 2012, 07:10:12 μμ
Πολύ σπουδαία θεωρώ την ύπαρξη κανόνων στην τάξη... Για το δυναμικό ξεκίνημα απαιτούνται πολύ! Έχω όμως ένα θέμα: τα προηγούμενα χρόνια σε μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού που δίδασκα, θέταμε μαζί κανόνες και τους αναρτούσα σε κεντρικό σημείο της τάξης ώστε να ανατρέχουμε όταν αυτό χρειαστεί. Πρώτη χρονιά που θα έχω πρωτάκια και θέλω εσάς, τους νηπιαγωγούς, να σας ρωτήσω το εξής: οι κανόνες προτείνετε να ειπωθούν προφορικά  ή καλύτερα και γραπτά. Μπορεί να φανεί "ανόητη" η απορία μου, αλλά επειδή είναι πρωτάκια, μήπως φανεί λίγο "υπερβολικό";
Τίτλος: Απ: Θεμέλια για δυναμικό ξεκίνημα της χρονιάς
Αποστολή από: LIAV στις Αύγουστος 08, 2012, 08:45:36 μμ
Οι κανόνες καλό είναι να υπάρχουν γραπτοί με μεγάλα γράμματα, να διαβάζονται καθημερινά μέχρι να τους μάθουν τα παιδιά αλλά και με εικόνες δίπλα σε κάθε κανόνα. Τουλάχιστον εγώ το κάνω με όλους αυτούς τους τρόπους και επιπλέον με τραγουδάκια και ιστοριούλες που φτιάχνω επιτόπου.
Τίτλος: Απ: Θεμέλια για δυναμικό ξεκίνημα της χρονιάς
Αποστολή από: δασκαλίτσα στις Αύγουστος 09, 2012, 02:14:11 μμ
Πολύ καλή προσέγγιση, LIAV! Σε ευχαριστώ πολύ!!!
Τίτλος: Απ: Θεμέλια για δυναμικό ξεκίνημα της χρονιάς
Αποστολή από: sunshine24 στις Αύγουστος 22, 2012, 02:13:06 πμ
ανάρτηση από ένα αγαπημένο μου μπλογκ για κανονες στο νηπιαγωγείο
http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/08/blog-post_5905.html
Τίτλος: Απ: Θεμέλια για δυναμικό ξεκίνημα της χρονιάς
Αποστολή από: Demetroula στις Αύγουστος 22, 2012, 12:32:51 μμ
ανάρτηση από ένα αγαπημένο μου μπλογκ για κανονες στο νηπιαγωγείο
http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/08/blog-post_5905.html
Πολύ ωραίες οι κάρτες τις συναδέλφου για τους κανόνες, μπράβο μου έδωσε ιδέες!
Τίτλος: Απ: Θεμέλια για δυναμικό ξεκίνημα της χρονιάς
Αποστολή από: Demetroula στις Αύγουστος 23, 2012, 01:05:10 μμ
Πολύ σπουδαία θεωρώ την ύπαρξη κανόνων στην τάξη... Για το δυναμικό ξεκίνημα απαιτούνται πολύ! Έχω όμως ένα θέμα: τα προηγούμενα χρόνια σε μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού που δίδασκα, θέταμε μαζί κανόνες και τους αναρτούσα σε κεντρικό σημείο της τάξης ώστε να ανατρέχουμε όταν αυτό χρειαστεί. Πρώτη χρονιά που θα έχω πρωτάκια και θέλω εσάς, τους νηπιαγωγούς, να σας ρωτήσω το εξής: οι κανόνες προτείνετε να ειπωθούν προφορικά  ή καλύτερα και γραπτά. Μπορεί να φανεί "ανόητη" η απορία μου, αλλά επειδή είναι πρωτάκια, μήπως φανεί λίγο "υπερβολικό";
Δες και αυτό το θέμα σχετικά: http://www.pde.gr/index.php?topic=15558.0 (http://www.pde.gr/index.php?topic=15558.0).
Τίτλος: Απ: Θεμέλια για δυναμικό ξεκίνημα της χρονιάς
Αποστολή από: trikie στις Αύγουστος 25, 2012, 10:48:48 μμ
Δασκαλίτσα για τους κανόνες που λες, εγώ παίρνω ένα μεγάλο σε διάσταση άσπρο χαρτόνι, κάνω ερωτήσεις στα πιτσιρίκια, μου λένε και εγώ γράφω (με διαφορετικό χρώμα κάθε κανόνα). Εκείνα δίπλα από κάθε κανόνα ζωγραφίζουν κάτι σχετικό. Στο χαρτόνι υπενθυμίζουμε και προσθέτουμε κανόνες σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Επίσης τη χρονιά που πέρασε τους είχα παίξει ένα σχετικό παιχνίδι με τους κανόνες τύπου δραματοποίησης -ψυχοκινητικό. Δηλαδή είχαμε για παράδειγμα τον κανόνα "συμμαζεύουμε την τάξη".Θυμάμαι τους είχε διαβάσει η συνάδελφος ένα παραμύθι και εγώ χρησιμοποίησα το όνομα του ήρωα του παραμυθιού (δεν θυμάμαι να σου πω την αλήθεια το όνομα του ήρωα που ήταν άτακτος), τους είπα ότι ήρθε και ανακάτωσε τα πράγματα της τάξης (είχα ρίξει εγώ από πριν διάφορα αντικείμενα της τάξης στο πάτωμα) και ένα ένα παιδί έτρεχε και έβαζε το κάθε πράγμα στη γωνιά του (π.χ.το βιβλίο στη βιβλιοθήκη, το τουβλάκι στη γωνιά με τα τουβλάκια). Μπορείς να κάνεις κάτι αντίστοιχο σε κάθε κανόνα.Μιλάμε όμως για επίπεδο νηπιαγωγείου. Εσύ μπορείς να το προσαρμόσεις στα πρωτάκια π.χ να κάνετε κάποιου είδους σκετσάκι ή όταν μάθουν  να γράφουν στη διάρκεια της χρονιάς, να γράψουν κάποιο κανόνα τα ίδια, ή (μαθηματικά) να προσθέσετε κάποιους κανόνες -να αφαιρέσετε κάποιους που έχουν εμπεδωθεί στη διάρκεια της χρονιάς κλπ.
Τίτλος: Απ: Θεμέλια για δυναμικό ξεκίνημα της χρονιάς
Αποστολή από: δασκαλίτσα στις Αύγουστος 26, 2012, 12:01:40 μμ
Σε ευχαριστώ πολύ vickym! Βασικά εγώ πέρσι που είχα Γ' τάξη, την πρώτη βδομάδα τα ρωτούσα να μου πουν κανόνες θεωρητικά και είχα κάποιους από πριν γραμμένους σε χαρτόνια. Όταν μου έλεγαν κάποιον κανόνα (που είχα γράψει στο χαρτόνι) αμέσως το αναρτούσα στον τοίχο. Πιστεύω ότι η προσέγγιση του να αναλαμβάνουν πιο ενεργό ρόλο τα ίδια τα παιδιά είναι καλύτερη, επειδή νιώθουν κατ'ουσίαν μέλη στις διάφορες δραστηριότητες της τάξης και έτσι αφομοιώνουν καλύτερα τους κανόνες. Θα δείξει...