Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: kounelaki80 στις Απριλίου 21, 2013, 11:49:16 pm

Τίτλος: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: kounelaki80 στις Απριλίου 21, 2013, 11:49:16 pm
Με κύρια αφορμή μία συζήτηση στο προηγούμενο θέμα, και επειδή προβλέπω ότι θα πάρει μεγάλες διαστάσεις, αλλά και επειδή οι διαφορετικές απόψεις για αυτο το θεμα είναι οσες και το συνολο των καθηγητων, δηλαδη καθενας εχει και την δική του, θέλω να ρωτήσω: Για εσάς ποιά είναι η ιδανική σχεση καθηγητή-μαθητή? Παραθέτω αυτόο που είχα γράψει σε προηγούμενο θέμα για να μην ξαναγράφω τα ίδια:

Παράθεση
Εγω όμως, πέρα από το οτι έχω την τάση να ''δενομαι'' με τους μαθητές  μου, δεν αντιμετωπιζω τα παιδιά ως απλά μια τάξη που πρέπει να διδάξω, αλλά ως 25 διαφορετικοί κόσμοι, καθενας με τις ιδιαιτεροτητες, τα ελλατωματα και τα χαρίσματά του. Δεν είμαι εκεί μόνο για να τους διδάξω το λύω, αλλά συζητάω, συμβουλεύω, προτινω λυσεις για προβληματα που τυχαινει να εχουν, σχολικά η μη. Και δεν πιστευω πως είμαι και λάθος, γιατι (προσωπικη μου γνωμη παντα), πιστευω πως αυτη ειναι ησχεση καθηγητη-μαθητή. Ο καθηγητής δεν είναι εκεί μόνο για να διδάξει στο παιδι αρχαια, μαθηματικά ή αγγλικά, αυτά είναι η επιφάνεια και μονο. Ο καθηγητης πρεπει πανω απ'ολα να δωσει στο παιδι αρχές, να επηρρεασει το παιδί θετικά, να δώσει ενα παράδειγμα και να τα προτρέψει να το ακολουθήσουν. Πετυχημένος καθηγητής δεν είναι αυτος που παίρνει αριστα γραπτά (μπορει να ειναι κι αυτος), αλλά πάνω απ'όλα είναι αυτός που θα κάνει το παιδί να τον μιμηθει, που θα δωσει το σωστο παραδειγμα και αυτο θα μεινει χαραγμενο στο μυαλο των παιδιών του. Είναι ο καθηγητης που, ενω θα κάνει όλα αυτα, θα εμπνεει στα παιδιά την εμπιστοσυνη και τον σεβασμό, τον αληθινο σεβασμο όμως. Οι τυπικοτυτες και οι ψευτοαυστηροτητες δεν εχουν οδηγησει ποτέ πουθενά. Δεν λέω να ξεπερνάμε τα όρια και να δημιουργουνται φιλικες σχεσεις, γιατι ανεφερα τον ΣΕ
Τίτλος: Απ: Σχεση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιό βαθμό?
Αποστολή από: happiness στις Απριλίου 22, 2013, 12:48:44 am
Στα πολύ γρήγορα γιατί είναι κι αργά:

Η αίσθηση που αποκόμισα από το 2ο κείμενό σου είναι ότι θεωρείς ότι η σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή είναι κάτι το αόριστο που εμπίπτει στον κανόνα "περί ορέξεως κολοκυθόπιτα". Εάν η αίσθησή μου είναι ορθή, τότε δεν μπορώ καν να ξεκινήσω να περιγράφω πόσο λάθος είναι η άποψή σου.
Η σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή ορίζεται από τα guidelines που δίνει η παιδαγωγική επιστήμη, και οφείλουμε να τα ακολουθούμε, όπως ακολουθούμε και το αναλυτικό πρόγραμμα της ύλης των μαθημάτων μας. Εάν θεωρούμε ότι τα guidelines αυτά (της παιδαγωγικής ή του αναλυτικού προγράμματος) θέλουν αναμόρφωση ή αναθεώρηση, τότε κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, με βάση την επιστήμη, και όχι ανάλογα την προσωπική όρεξη του καθενός μας.
Τίτλος: Απ: Σχεση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιό βαθμό?
Αποστολή από: MARKOS στις Απριλίου 22, 2013, 09:35:23 am
Μ'αρέσει αυτή η σχέση μαθητη-καθηγητη που περιγραφεις kounelaki80 ! Πράγματι, λείπει η προσωπική όρεξη του καθενός.Ισως εκεί να βρισκεται η λυση,...
Τίτλος: Απ: Σχεση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιό βαθμό?
Αποστολή από: Landau στις Απριλίου 22, 2013, 10:35:41 am
Στα ελληνικά το guidelines ?  ::)
Τίτλος: Απ: Σχεση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιό βαθμό?
Αποστολή από: MARKOS στις Απριλίου 22, 2013, 11:01:09 am
Oδηγίες, κατευθυντήριες γραμμές.

* (δεν θα λες μόνο στους αλλους να ανοιγουν λεξικό   ;) ;D
Τίτλος: Απ: Σχεση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιό βαθμό?
Αποστολή από: Landau στις Απριλίου 22, 2013, 11:13:00 am
Απλά περιμένω σε ελληνικό εκπαιδευτικό φόρουμ να γράφουν όλοι με ελληνική ορολογία τα σχετικά (τα ξένα στη Μουσική  :P)
Τίτλος: Απ: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: happiness στις Απριλίου 22, 2013, 05:53:48 pm
Δεν υπάρχει ακριβής μονολεκτική μετάφραση του guidelines. Η πιο κοντινή περιφραστική είναι "γενικές κατευθυντήριες γραμμές". Δεν την χρησιμοποιώ όμως γιατί κάνω οικονομία στα keystrokes  ;)

...yet another off topic post...
Τίτλος: Απ: Σχεση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιό βαθμό?
Αποστολή από: kounelaki80 στις Απριλίου 22, 2013, 06:25:40 pm
Μ'αρέσει αυτή η σχέση μαθητη-καθηγητη που περιγραφεις kounelaki80 ! Πράγματι, λείπει η προσωπική όρεξη του καθενός.Ισως εκεί να βρισκεται η λυση,...

Ευχαριστω, το θέμα είναι όμως πόσοι την έχουν αυτήν την όρεξη... Δυστυχώς (απο τις μεχρι στιγμής εμπειρίες μου στον σχολικό χώρο), οι καθηγητες που κανουν το επαγγελμα του καθηγητή μονο και μονο επειδη εχουν ''βολευτει'', από εξαίρεση κοντεύουν να γίνουν ο ίδιος ο κανόνας...
Τίτλος: Απ: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: greedo στις Απριλίου 23, 2013, 11:30:34 pm
Αν κατάλαβα καλά το πνεύμα του ερωτήματος που τέθηκε εδώ, είναι μέχρι ποιό βαθμό είναι επιτρεπτή η οικειότητα μεταξύ καθηγητών - μαθητών. Η άποψή μου είναι μέχρι εκεί που διευκολύνει, αλλά δεν δυσχεραίνει το εκπαιδευτικό έργο. Εδώ υπάρχει μία διαχωριστική γραμμή, που ο εκπαιδευτικός πρέπει να διακρίνει και να σταματάει εκεί.
 Άρα, ούτε πολύ απόμακρος, ούτε πολύ κοντά! Και αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως εκπ/κή βαθμίδα (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ), αλλά και από την ιδιαίτερη "προσωπικότητα" του κάθε τμήματος όπου καλείται ο εκπ/κός να διδάξει!
Τίτλος: Απ: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: evants στις Απριλίου 24, 2013, 07:10:10 am
Στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 πρόλαβα στο ΑΠΘ το Μιχαηλίδη-Νουάρο,μεγάλο παιδαγωγό της σχολής Τριανταφυλλίδη, οποίος   δίδασκε-φυσικά-παιδαγωγική και μας έλεγε το εξής απλό με δύο λόγια: τον πρώτο μήνα θα κάθεστε στην έδρα και θα τους κοιτάτε πάντα από ψηλά,να νιώσουν ότι σας χωρίζουν πράγματα.Από τα Χριστούγεννα και μετά,σιγά-σιγά ,θα κατεβαίνετε.
Τίτλος: Απ: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: Maria... στις Μαΐου 14, 2013, 08:54:25 pm
Σχεσεις καθηγητη με μαθητη... Μεγαλη ιστορια. Για εμενα οι σχεσεις που θα πρεπει να υπαρχουν δεν πρεπει να ειναι ελαχιστες αλλα ουτε σχεσεις ''μαμα΄παιδιου'' αν μπορω να τις χαρακτηρισω ετσι. Θα πρεπει να υπαρχουν οι καταλληλες ισορροποιες... Μου εχει τυχει να δεθω πολυ με μαθητρια μου, να κραταω σχεσεις παραπανω απο το τυπικο αλλα δεν νομιζω οτι πρεπει να ξεφευγουμε. Διοτι ετσι ξεχναμε τον ρολο μας. Και ο ρολος μας δεν ειναι να γινουμε ''φιλοι'' με τα παιδια αλλα να τους μαθουμε 5-10 πραγματα που θα γινουν τα θεμελια τους.
Τίτλος: Απ: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: MARKOS στις Μαΐου 14, 2013, 09:54:21 pm
ποια ειναι τα 5 πραγματα θεμέλια?
Τίτλος: Απ: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: Maria... στις Μαΐου 14, 2013, 09:58:05 pm
ποια ειναι τα 5 πραγματα θεμέλια?
Καποιες βασικες γνωσεις
Τίτλος: Απ: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: MARKOS στις Μαΐου 14, 2013, 10:01:54 pm
νομιζω πως πανω απο τις γνωσεις ειναι η αγωγή/παιδεια
Τίτλος: Απ: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: Maria... στις Μαΐου 14, 2013, 10:06:08 pm
νομιζω πως πανω απο τις γνωσεις ειναι η αγωγή/παιδεια
Συμφωνω. Αλλα ειναι ΚΑΙ οι γνωσεις.
Τίτλος: Απ: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: MARKOS στις Μαΐου 14, 2013, 10:08:36 pm
Τι να τις κανω τις γνωσεις, αν δεν εχω αρχες. Ξερεις ποσους "αμορφωτους" ξερω που ειναι πολυ καλυτεροι απο μας τους "δηθεν" μορφωμένους?
Τίτλος: Απ: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: Maria... στις Μαΐου 14, 2013, 10:11:32 pm
Μπορει...
Τίτλος: Απ: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: MARKOS στις Μαΐου 14, 2013, 10:15:02 pm
Η αμφιβολία να σου γινει βεβαιότητα.

Τίτλος: Απ: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: constans στις Μαΐου 14, 2013, 10:35:56 pm
Δυστυχώς πόσο δίκιο έχεις Μάρκο
Τίτλος: Απ: Σχέση καθηγητή-μαθητή: Μέχρι ποιο βαθμό;
Αποστολή από: constansn στις Μαΐου 14, 2013, 10:42:01 pm
Αν ένας μαθητής μου γνωρίζει καλά αρχαία ενδιαφέρει έμενα και τους υπόλοιπους φιλολόγους, το αν έχει σωστή αγωγή και παιδεία θα καθορίσει τις σχέσεις του με όλους.