Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Γενικό Λύκειο => Σχολικά μαθήματα => Θετικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: vk87 στις Οκτώβριος 27, 2013, 12:47:06 μμ

Τίτλος: Προς καθηγητές θετικών μαθημάτων..
Αποστολή από: vk87 στις Οκτώβριος 27, 2013, 12:47:06 μμ
Θα ήθελα να ρωτήσω τους καθηγητές που ασχολούνται με θετικά μαθήματα (κυρίως Μαθηματικά και Φυσική) αν προλαβαίνουν να διδάξουν όλη τη διδακτέα ύλη που δίνει το υπουργείο. Η ερώτηση αφορά κυρίως την Α και τη Β λυκείου (Γεν + Κατ) καθώς στη Γ πρέπει να την κάνεις όλη υποχρεωτικά διότι μπορεί να πέσει οτιδήποτε στις πανελλήνιες. Έτσι για Α και Β  αν  δεν προλαβαίνετε να βγάλετε την διδακτέα ύλη , ποιες ενότητες είναι αυτές που προτιμάτε να μην κάνετε?
Τίτλος: Απ: Προς καθηγητές θετικών μαθημάτων..
Αποστολή από: sikat στις Οκτώβριος 27, 2013, 03:22:28 μμ
Για την Φυσική:

Α΄ λυκείου
Η υλη φέτος άλλαξε λόγω της μείωσης στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα από τρεις σε δύο ώρες. Αφαιρέθηκε ο ηλεκτρισμός.
Παρά ταύτα είναι αδύνατο να βγει η ύλη της μηχανικής αν και επιβάλλεται αφού η φετινή Α΄ λυκείου θα εξεταστεί με το νέο σύστημα.  Υποθέτω ότι οι περισσότεροι δεν θα προλάβουν να μπουν στο δεύτερο κεφάλαιο της ενέργειας (2.2 διατήρηση ολικής ενέργειας και υποβάθμιση). Θα πρέπει επίσης να ακολουθήσουμε τις οδηγίες του υπουργείου για την ύλη και τον προγραμματισμό της διδασκαλίας της ύλης ώστε να συμβαδίζουμε πανελλαδικά και να μην ξεφεύγουμε...οι ώρες είναι πολύτιμες, η δυσκολία μεγάλη και τα τμήματα συνήθως με πολλούς μαθητές...

Β λυκείου τεχνολογικής-θετικής
Δεν άλλαξε κάτι δεν υπάρχουν πανελλαδικές εξετάσεις εδώ και επιπλέον η ύλη ΄΄βγαίνει΄΄ πιο εύκολα.
Τίτλος: Απ: Προς καθηγητές θετικών μαθημάτων..
Αποστολή από: vk87 στις Οκτώβριος 27, 2013, 04:36:20 μμ
Μάλιστα.. Άρα, το πρόβλημα είναι στην Α' που έχει και πολύ σημαντικές ενότητες που χρειάζονται στην Γ . Στην Β στην γενικής βγαίνει εύκολα γενικά η ύλη συνάδελφε;
Τίτλος: Απ: Προς καθηγητές θετικών μαθημάτων..
Αποστολή από: demeb στις Οκτώβριος 27, 2013, 05:35:14 μμ
Θα ήθελα να ρωτήσω τους καθηγητές που ασχολούνται με θετικά μαθήματα (κυρίως Μαθηματικά και Φυσική) αν προλαβαίνουν να διδάξουν όλη τη διδακτέα ύλη που δίνει το υπουργείο. Η ερώτηση αφορά κυρίως την Α και τη Β λυκείου (Γεν + Κατ) καθώς στη Γ πρέπει να την κάνεις όλη υποχρεωτικά διότι μπορεί να πέσει οτιδήποτε στις πανελλήνιες. Έτσι για Α και Β  αν  δεν προλαβαίνετε να βγάλετε την διδακτέα ύλη , ποιες ενότητες είναι αυτές που προτιμάτε να μην κάνετε?
Όχι, γιατί, για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων μετρούν οι δράσεις και έχουμε τρελαθεί στις δράσεις και στις πρόβες για τις γιορτές και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς!
Τίτλος: Απ: Προς καθηγητές θετικών μαθημάτων..
Αποστολή από: vk87 στις Ιανουάριος 20, 2014, 12:04:02 μμ
Ε βέβαια.. Και μετά απορούν γιατί είμαστε στις τελευταίες θέσεις του PISA..
Τίτλος: Απ: Προς καθηγητές θετικών μαθημάτων..
Αποστολή από: vk87 στις Φεβρουάριος 05, 2014, 08:34:02 πμ
Γιατί κάποιοι καθηγητές κάνουν από τη φυσική της Β Λυκείου και ασκήσεις που σύμφωνα με το ΑΠΣ δεν ενδείκνυται να τις κάνουν?
Τίτλος: Απ: Προς καθηγητές θετικών μαθημάτων..
Αποστολή από: greedo στις Φεβρουάριος 05, 2014, 09:27:28 πμ
Για τα Μαθηματικά των Γενικών Λυκείων η ύλη είναι πολλή, κυρίως στη Γ' λόγω της μέγάλης ποικιλομορφίας ασκήσεων που αναπτύχθηκε από τη θεματολογία των Πανελλαδικών και καλλιεργήθηκε και διογκώθηκε από τα φροντιστήρια και τα διάφορα βοηθήματα που κυκλοφορούν. Επίσης στην Α' Λυκείου, ύστερα από την προσθήκη των πιθανοτήτων πιστεύω οτι υπάρχει πρόβλημα με την ύλη της Άλγεβρας, ενώ στη Β', η τριγωνομετρία παραείναι μεγάλη σε έκταση ως κεφάλαιο και καταντάει κουραστική για τους μαθητές. Είναι προτιμότερο το παλιό σύστημα, όπου τα μισά κεφάλαια Τριγωνομετρίας διδάσκονταν στην Α' Λυκείου.
 Στην Γ' ΕΠΑΛ, στο Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα των Μαθηματικών τα πράγματα είναι εντάξει, οι 5 ώρες εβδομαδιαία παραείναι αρκετές για την ύλη. Πρόβλημα υπάρχει με τις Γεωμετρίες Α' και Β' ΕΠΑΛ που είναι μονόωρα μαθήματα.
 Στις τρείς τάξεις των Γυμνασίων ο χρόνος επαρκεί ικανοποιητικά για τα Μαθηματικά.
Τίτλος: Απ: Προς καθηγητές θετικών μαθημάτων..
Αποστολή από: Siobaras στις Μάρτιος 05, 2014, 07:05:55 πμ
Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχουν ιδέα για το πόσες ώρες χάνονται σε κάθε σχολείο.
Υπολογίζουν την ύλη με βάση τις εκτιμώμενες ώρες διδασκαλίας, που είναι ένα τελείως λάθος νούμερο.

Σε παλιότερη συνάντηση είχα προτείνει το εξής απλό:
Στο τέλος της χρονιάς, ζητήστε φωτοτυπία του βιβλίου ύλης από κάθε σχολείο της περιοχής και βγάλτε μέσο όρο πραγματικών ωρών που έγιναν ανά μάθημα. Αφαιρέστε και μια τυπική απόκλιση και θα έχετε το πραγματικό πλήθος ωρών για το 84% των σχολείων, αν υποθέσουμε περίπου κανονική κατανομή, που για μεγάλο πλήθος σχολείων είναι ασφαλής προσέγγιση, λόγω κεντρικού οριακού θεωρήματος.