Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: Roxanne στις Νοεμβρίου 26, 2013, 06:27:26 pm
-
Καλησπέρα κι από μένα!
Φέτος δουλεύω στο Ολοήμερο (είμαι αναπληρώτρια ΠΕ70) σαν 2η δασκάλα.Ξεκινάω το ωράριό μου στο ολοήμερο στις 12:35 με Α' τάξη. Προσπαθώ να τα βοηθήσω όσο πιο πολύ μπορώ, κάνοντας μάθημα ουσιαστικά. Το ίδιο γίνεται όταν έρχεται η άλλη τάξη. Επιμένω να κάνουν λίγα και καλά πράγματα. Είναι συνειδητή επιλογή και το θεωρώ ηθικά σωστό να γίνεται έτσι, παρά να τους τα λέω.
Επειδή είμαι έγκυος, δεν έχω τη δυνατότητα να είμαι όρθια από πάνω τους. Και κάνουν πολλή φασαρία, με αποτέλεσμα κάποια να φύγουν έχοντας κάνει τα μισά από Γλώσσα και Μαθηματικά. Κάθε Παρασκευή τους λέω να κάνουν μερικές από τις επαναληπτικές που έχουν για Σ/Κ, με το λογική να γράψουν σωστά όσα κάνουμε μαζί.
Πρόσφατα ακούστηκαν φήμες ότι το τμήμα μου δε διαβάζει. Μεγάλο ψέμα ! Πέρα από το γεγονός ότι προσπαθώ πάρα πολύ να κάνω ποιοτική μελέτη και είμαι κι ευθύς απέναντί τους πάντα, κάποιοι πήγαν κρυφά κι έκαναν παράπονα. >:(
Και αναρωτιέμαι τώρα: μήπως δεν αξίζει τον κόπο να ασχολούμαι τόσο έντονα; Η πλάκα είναι ότι κάποια παιδιά έχουν κάνει πρόοδο με το σύστημά μου.
-
Συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί ΠΕ 70, μέσω ΕΣΠΑ, που υπηρετούν στην Απογευματινή λειτουργία του
Προγράμματος πρέπει να αξιοποιούν το χρόνο παραμονής των μαθητών στο σχολείο, στοχεύοντας:
α)Στην εμπέδωση γνώσεων και δεξιοτήτων που διδάσκονται οι μαθητές στο πρωινό πρόγραμμα και
β)Στον εμπλουτισμό με εναλλακτικές καινοτόμους δραστηριότητες και προγράμματα.
Η εμπέδωση επιδιώκεται μέσα από την προετοιμασία των εργασιών που ανατέθηκαν στο πρωινό
πρόγραμμα στα Μαθηματικά και στη Γλώσσα. Οι δραστηριότητες και τα προγράμματα πρέπει να είναι
σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών και τις θεματικές ενότητες των διδακτικών αντικειμένων που
διδάσκονται στο πρωινό ωράριο, ως προς το περιεχόμενο τους και τη διαδικασία τους.
Προκειμένου να επιτευχθούν οι ανωτέρω στόχοι ο δάσκαλος της Απογευματινής Ζώνης του Ολοημέρου
Προγράμματος, μέσω του ΕΣΠΑ, πρέπει να συνεργάζεται σε εβδομαδιαία βάση καθορισμένες ώρες με τους
δασκάλους των τάξεων, ή και να παραβρίσκεται στην πρωινή διδακτική διαδικασία, ώστε από κοινού να
σχεδιάζονται παρεμβάσεις που θα γίνονται και θα αφορούν και τους μαθητές που παρουσιάζουν Ειδικές
Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
Ο βασικός ρόλος των εκπαιδευτικών ΠΕ70, μέσω του ΕΣΠΑ, είναι η μελέτη της Γλώσσας και των
Μαθηματικών ή και των άλλων μαθημάτων για τις περιπτώσεις των μαθητών που παρουσιάζουν μαθησιακές
δυσκολίες. Για να επιτύχει το Ολοήμερο Πρόγραμμα τους στόχους του ο δάσκαλος αξιοποιεί ποικιλία
εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων προκειμένου να εμπλέξει τους μαθητές ενεργά σε εμπεδωτικές,
διερευνητικές και δημιουργικές εργασίες, διεργασίες και δραστηριότητες χρησιμοποιώντας διδακτικές
προσεγγίσεις ομαδοσυνεργατικής και βιωματικής μορφής.
Επισημαίνεται ότι:
1. Η υποστήριξη των μαθητών επιτυγχάνεται με την ιδιαίτερη έμφαση του προγράμματος στην ανάπτυξη
του προφορικού λόγου και στην κατανόηση και παραγωγή του γραπτού λόγου, καθώς και με την
ολοκλήρωση των κατ΄ οίκον εργασιών τους, κατά προτίμηση, στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά στο σχολείο.
2. Η υποστήριξη στην κοινωνικο- συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών: επιδιώκεται με ολοκληρωμένα
προγράμματα προσωπικής και δια-προσωπικής ανάπτυξης καθώς και με προγράμματα πολιτιστικών, δια-
πολιτιτσμικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων.
3. Η σύνδεση του σχολείου τόσο με την οικογένεια όσο και με την τοπική κοινωνία και με φορείς,
διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στην εκπαίδευση του μαθητή.
4. Η ανάδειξη της σχολικής μονάδας σε οργανισμό που αναλαμβάνει πρωτοβουλίες λειτουργικού χαρακτήρα
με τη σύνταξη του οικείου αναλυτικού προγράμματος και την προώθηση εναλλακτικών καλών πρακτικών.
Στις περιπτώσεις που αφορά σε μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ο ρόλος του εκπαιδευτικού ΠΕ
70, μέσω του ΕΣΠΑ, είναι διερευνητικός, ανιχνευτικός και υποστηρικτικός παρέχοντας, σχεδιάζοντας και
προσαρμόζοντας ευέλικτα το ωρολόγιο πρόγραμμα με στόχο την εφαρμογή ενός εξατομικευμένου
προγράμματος με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες των εν λόγω μαθητών.
Με τη συμβολή των αρμόδιων Σχολικών Συμβούλων, καταρτίζονται, αξιολογούνται και ανατροφοδοτούνται
τα εξατομικευμένα προγράμματα και γίνονται εκπαιδευτικές παρεμβάσεις.
ΑΔΑ:
-
kyra-daskala, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση! :D :D :D
Τι να κάνω όμως με τις Παρασκευές που οι δάσκαλοι βάζουν επαναληπτική φωτοτυπία σε Γλώσσα και Μαθηματικά. Εκ των πραγμάτων δεν προλαβαίνουν να τα κάνουν στο Ολοήμερο. Για να ολοκληρωθούν πρέπει να τους δίνω έτοιμες απαντήσεις και να μη βγαίνουν διάλειμμα...
-
kyra-daskala, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση! :D :D :D
Τι να κάνω όμως με τις Παρασκευές που οι δάσκαλοι βάζουν μπρος πίσω φωτοτυπία σε Γλώσσα και Μαθηματικά. Εκ των πραγμάτων δεν προλαβαίνουν να τα κάνουν στο Ολοήμερο. Για να ολοκληρωθούν πρέπει να τους δίνω έτοιμες απαντήσεις και να μη βγαίνουν διάλειμμα...
οι γονείς και τα παράπονά τους...
στα ''όποια'' παράπονά τους θα έπρεπε να ήταν και οι ελλείψεις σε ειδικότητες στα σχολεία των παιδιών τους και στα ''όποια'' κενά υπάρχουν.
σόρυ που ξέφυγα απο το θέμα σας...
@Roxanne ---- έτσι είναι.....
-
dimitraj, ξέρεις τι έχω καταλάβει; Ξασπάνε σε εμάς, χωρίς να δίνουν βάση στα αληθινά προβλήματα. Άρα δίκιο έχεις.
Στην περίπτωσή μου, π.χ.
-
Νομίζω πως θα επρεπε να βαζουν καποιες υποχρεωτικές ασκησεις για ολους και καποιες προαιρετικά για οσους μπορουν και θελουν. Τοσο δυσκολο ειναι ?
-
Επίσης, γιατι να μην πιστέψουμε την Roxanne πως η εν λογω δασκαλα "φορτωνει" τα παιδια?
Ανηψακι μου Γ Δημοτικου ειχε προχτες κιολας 14 κεφαλαια Ιστοριας επανάληψη για διαγωνισμα!
Μολις που μου το ξεστομίζει η αδελφη μου, της λεω "καλό κοροιδο εισαι και συ! ;D
-
Κοίταξε, κι εγώ όταν έχω τμήμα βάζω αρκετά. Σε πολλές περιπτώσεις το τμήμα "τραβάει". Κατ' εμέ οι γονείς είναι αυτοί που πρέπει να καταλάβουν ότι π.χ. το επαναληπτικό φυλλάδιο, προϋποθέτει και μια επανάληψη στο σπίτι. Αν θεωρούν ότι κάνοντας ένα ολοόκληρο φυλλάδιο, μέσα σε φωνές, χωρίς επανάληψη και βιαστικά είναι αποδοτικό, τότε τι να πω...
MARKOS, νομίζω ότι αυτό είναι υπερβολή. Θα μπορούσαν να κόψουν την επανάληψη στη μέση. Τουλάχιστον αυτό έκανα όταν είχα Τρίτη.
-
Επανέρχομαι στο γεγονός ότι θα πρέπει να το συζητήσεις με τους συναδέλφους που έχουν τα πρωινά τμήματα.
Αν βλέπεις ότι ένα μεγάλο μέρος της τάξης δεν προλαβαίνει να ολοκληρώσει τις ασκήσεις του στον προβλεπόμενο χρόνο σημαίνει ότι ο συνάδελφος βάζει πολλά και ίσως θα έπρεπε να επανεξετάσει το φόρτο εργασίας που δίνει. Ίσως το δεις και εσύ με νέο μάτι τι σημαίνει "τραβάει" το τμήμα ;)
Αν και δεν είμαι τυπολάτρης, υπάρχει μια ρημάδα εγκύκλιος για τις κατ'οίκον εργασίες, όπου ορίζει πόσο χρόνο θα πρέπει να περνάει ο μέσος μαθητής στο σπίτι του για να τις ολοκληρώσει. Αν και έχω χρόνια να πάρω τόσο μικρές τάξεις, νομίζω ότι για την Γ δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 40-60 λεπτά. Μάλιστα δεν ξεχωρίζει την Παρασκευή, ώστε να βάζουμε παραπάνω εργασίες εκείνη την ημέρα.
Αυτό είναι και το λογικό κατά τη γνώμη μου, το Σαββατοκύριακο είναι αργία για το παιδί να ξεκουραστεί, να παίξει, να αφιερώσει το χρόνο του, όπου θέλει. Η επαναληπτική φωτοτυπία για Γλώσσα και Μαθηματικά κάθε εβδομάδα είναι περιττή ως και ανούσια (δεν μιλώ για Α και
-
Εγώ που είμαι ειδικότητα αγγλικών, πρώτη χρονιά σε δημοτικό και ολοήμερο (με απόσπαση) και επειδή δεν έχει δάσκαλο για μελέτη στο ολοήμερο αλλά μόνο ειδικότητες (και οι άλλες τρεις είναι γυμναστική,πληροφορική και μουσική) ο δ/ντής μου είπε ότι δεν θα τους κάνω βέβαια αγγλικά αλλά μελέτη (κι ας λέει αγγλικά το πρόγραμμα), τι κάνω οέο;;; Που δεν έχω ιδέα για το τι κάνουν ακριβώς στην τάξη τους στο πρωινό πρόγραμμα; Άσε που αρκετά παιδιά επιμένουν ότι δεν έχουν τίποτα να κάνουν ή ότι θέλουν να τα κάνουν με τους γονείς τους; Είναι πρώτη εβδομάδα και έχω πελαγώσει για το πως θα βγει η χρονια :-\ Τα έχω γράψει και σε άλλο thread αλλά θέλω να πω τον πόνο μου, συγγνώμη ::)
-
gilbert αυτό που σου λέει ο διευθυντής το γράφεις στα παλαιότερα των υποδημάτων σου. Σε καμία περίπτωση δεν είσαι υπεύθυνη για την μελέτη των παιδιών σε άλλα μαθήματα πέρα από το δικό σου, διότι πολύ απλά δεν είσαι κατάλληλα καταρτισμένη για κάνεις τέτοιο πράμα. Στο δικό σου όμως, ΠΡΕΠΕΙ να κάνεις μελέτη. Από περιέργεια: ο διευθυντής ζητάει και από τον γυμναστή να κάνει μελέτη;;
Όσο αφορά το "τα παιδιά λένε πως δεν έχουν ασκήσεις ή λένε πως θέλουν να τα κάνουν με τους γονείς τους" που αναφέρετε και οι δύο, αυτό θα το αντιμετωπίσετε (και ΠΡΕΠΕΙ να το αντιμετωπίσετε) σε συνεννόηση με τους γονείς. Θα φροντίσετε να έρθετε σε επαφή με τους γονείς των παιδιών που έχουν αυτή την στάση και θα τους ζητήσετε να υπάρχει κοινή γραμμή και στο σπίτι ότι "τις ασκήσεις τις κάνουμε με την κυρία του ολοήμερου". Για να μαθαίνετε τι μελέτη έχουν, ζητήστε τους επίμονα να δείτε τα τετράδια και τα βιβλία τους, μιλήστε με τους δασκάλους τους για να σας ενημερώνουν είτε φεύγοντας στο σχόλασμα είτε με ένα σημείωμα. Μια-δυο-τρεις, μετά τα παιδιά θα καταλάβουν ότι δεν μπορούν να κρυφτούν και δεν θα χρειάζεται να γίνεται συνέχεια αυτό πιστεύω.
-
Εμ αυτό είναι το θέμα ότι προφανώς θεωρείται η δικιά μου ειδικότητα πιο σχετική για μέλετη σε σύγκριση με τις άλλες τρεις( μουσική, γυμναστής και πληροφορική) και έφαγα το χώσιμο, επειδή δεν υπάρχει κανείς να κάνει τις 10 ώρες της μελέτης που γινόντουσαν μέχρι πρότινος από δασκάλα. Συμφωνώ ότι δεν είμαι καταρτισμένη για μελέτη σε παιδιά Α και
-
Το "πιο σχετική" είναι σαν να λέμε "ολίγον έγκυος". Στο ξαναλέω και θέλω να στο τονίσω, διότι πιστεύω ότι και συ έχεις την άποψη ότι ναι μεν δεν είσαι το καταλληλότερο άτομο για να κάνεις αυτό που σου ζητάνε, αλλά μπορείς να τα καταφέρεις.... ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ. Και ξέρεις γιατί είμαι τόσο αυστηρή σε αυτό; (διότι και γω μέχρι πρόσφατα το ίδιο με σένα νόμιζα, ότι δηλαδή δεν είμαι κατάλληλη να διαβάσω ένα παιδί δημοτικού, αλλά στην ανάγκη κάτι μπορώ να κάνω). Διότι έμαθα και γω πρόσφατα ότι υπάρχουν πλέον αλλαγές τόσο στην ύλη, όπως πχ κάποιους συνταντικούς κανόνες, αλλά κυρίως και στην μεθοδολογία που διδάσκονται πλέον, τις οποίες εμείς ΔΕΝ ΔΙΔΑΧΘΗΚΑΜΕ στο σχολείο μας, διότι τότε ισχύαν άλλα στάνταρτς. Υπάρχει λοιπόν μεγάλη πιθανότητα να καταλλήξεις να λες πράγματα στα παιδιά τα οποία είναι είτε λάθος, είτε σε σύγκρουση με τις μεθοδολογίες των βιβλίων τους. ΜΗΝ το παίρνεις ανάλαφρα.