Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Εργασιακά => Αναθέσεις/Ωράριο => Μήνυμα ξεκίνησε από: Selanik στις Δεκεμβρίου 19, 2013, 10:16:44 pm
-
Ερώτηση: Με βάση το γνωστό καθηκοντολόγιο του 2002 http://www.pde.gr/index.php?action=tpmod;dl=item30
οι διευθυντές μπορούν λέει να αναθέτουν στους εκπαιδευτικούς να Αντικαθιστούν εκπαιδευτικό ο οποίος λείπει και, ανάλογα με την περίπτωση, ή καλύπτουν το κενό ή απασχολούν τους μαθητές, σύμφωνα με τις υποδείξεις του Διευθυντή..
Επειδή έχει ζητηθεί από συνάδελφο να απασχολεί μαθητές πέραν του διδακτικού ωραρίου με βάση το παραπάνω θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κανείς τι ισχύει πραγματικά καθώς μου φαίνεται αδιανόητο ο διευθυντής να αποφασίζει για babysitting εκτός διδακτικού ωραρίου (μιλάμε για δευτεροβάθμια).
-
Η αναπλήρωση κενού εκπαιδευτικού που απουσιάζει για οποιοδήποτε λόγο είναι παραβίαση διδακτικού ωραρίου, δεν προβλέπεται από το καθηκοντολόγιο ούτε από άλλο νόμο, διάταξη κλπ και δεν εντάσσεται στις εξωδιδακτικές δραστηριότητες που ο σύλλογος καθηγητών αναθέτει στους συναδέλφους στα πλαίσια του εργασιακού ωραρίου, είναι αλήθεια ότι πολλοί διευθυντές σχολικών μονάδων (αναφέρομαι σε δευτεροβάθμια) έχουν επιδοθεί φέτος με προτροπή και ενθάρρυνση των διευθυντών εκπαίδευσης σε αυτό το "σπορ" αναθέτοντας σε εκπαιδευτικούς όχι μόνο καθήκοντα baby sitting αλλά και σχολικών φυλάκων, σε λίγο θα μας αναθέσουν και καθήκοντα καθαρίστριας ;D
-
silkcut
είσαι λάθος. Η αναπλήρωση των κενών επιβάλλεται τόσο απο τον 1566 όσο και απο το καθηκοντολόγιο. In fact, τα κενά απαγορεύονται και ο διευθυντής οφείλει να κάνει δύο πράγματα :
αν γνωρίζει απο την προηγούμενη για ενδεχόμενη απουσία καθηγητή, οφείλει να αναμορφώσει το πρόγραμμα καταλλήλως ώστε να μην υπάρξουν κενά ενώ αν προκύψει απουσία, οφείλει να απασχολήσει τους μαθητές με έτερο καθηγητή.
Μεταξύ άλλων, η ύπαρξη κενών στο διδακτικό ωράριο των καθηγητών εξυπηρετεί αυτό ακριβώς : να υπάρχει πάντα ένας ευκαιρος για τέτοιες περιπτώσεις. Μάλιστα το σκεπτικό ειναι να έχει κάθε εκπαιδευτικός πρόχειρες κάποιες δραστηριότητες για τέτοιες καταστάσεις - πχ ένα σταυρόλεξο, ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι, μια κουβέντα, ένα βίντεο... κάτι τελοσπάντων. Δεν σημαίνει ότι πρέπει να μπει και να κάνει κανονικό μάθημα ( εξάλλου μπορεί να πρόκειται για τμήμα που ούτως ή άλλως δεν διδάσκει ) εξ ου και ο νομοοθέτης ειναι προσεκτικός όταν αναφέρει την φράση "να απασχολήσει" κα όχι "να διδάξει". :)
-
silkcut
είσαι λάθος. Η αναπλήρωση των κενών επιβάλλεται τόσο απο τον 1566 όσο και απο το καθηκοντολόγιο. In fact, τα κενά απαγορεύονται και ο διευθυντής οφείλει να κάνει δύο πράγματα :
αν γνωρίζει απο την προηγούμενη για ενδεχόμενη απουσία καθηγητή, οφείλει να αναμορφώσει το πρόγραμμα καταλλήλως ώστε να μην υπάρξουν κενά ενώ αν προκύψει απουσία, οφείλει να απασχολήσει τους μαθητές με έτερο καθηγητή.
Μεταξύ άλλων, η ύπαρξη κενών στο διδακτικό ωράριο των καθηγητών εξυπηρετεί αυτό ακριβώς : να υπάρχει πάντα ένας ευκαιρος για τέτοιες περιπτώσεις. Μάλιστα το σκεπτικό ειναι να έχει κάθε εκπαιδευτικός πρόχειρες κάποιες δραστηριότητες για τέτοιες καταστάσεις - πχ ένα σταυρόλεξο, ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι, μια κουβέντα, ένα βίντεο... κάτι τελοσπάντων. Δεν σημαίνει ότι πρέπει να μπει και να κάνει κανονικό μάθημα ( εξάλλου μπορεί να πρόκειται για τμήμα που ούτως ή άλλως δεν διδάσκει ) εξ ου και ο νομοοθέτης ειναι προσεκτικός όταν αναφέρει την φράση "να απασχολήσει" κα όχι "να διδάξει". :)
Δηλαδή ουσιαστικά με το ΦΕΚ αυτό μπορεί ο διευθυντής να ορίζει (χωρίς απόφαση συλλόγου) πότε θα απασχολεί ο συνάδελφος μαθητές ακόμα και αν έχει συμπληρώσει 21 ώρες διδακτικές ή 30 ώρες (ου υποτίθεται είναι το ανώτατο παρουσίας στο σχολείο) συνολικά τη βδομάδα;;
-
μπορεί να έχεις δίκιο, δε το θυμάμαι, αλλά που λέει ο 1566 ή άλλος νόμος ότι στο κενό του ο εκπαιδευτικός μπορεί να εκτελεί χρέη σχολικού φύλακα (εγώ αναφέρθηκα και σε αυτό από προσωπική εμπειρία)?
-
Δηλαδή ουσιαστικά με το ΦΕΚ αυτό μπορεί ο διευθυντής να ορίζει (χωρίς απόφαση συλλόγου) πότε θα απασχολεί ο συνάδελφος μαθητές ακόμα και αν έχει συμπληρώσει 21 ώρες διδακτικές ή 30 ώρες (ου υποτίθεται είναι το ανώτατο παρουσίας στο σχολείο) συνολικά τη βδομάδα;;
Επιμένω πως δε μπορεί.
-
δεν μιλάει για εκτέλεση καθηκοντων σχολικου φύλακα... άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Στάσου να βρω τα σχετικά χωρία και να σας τα παραθέσω.
-
τα ξαναδιάβασα και εγώ μόλις τώρα τα σχετικά χωρία, λέει :"Φροντίζει να καλύπτονται οι κενές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικών, τροποποιώντας το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας ή αναθέτοντας την κάλυψη του κενού σε διαθέσιμο εκπαιδευτικό", εννοείται ότι παραμένουν σε ισχύ όλες οι διατάξεις για το ωράριο, αναφερόμαι φυσικά σε τροποποιήσεις του ημερήσιου προγράμματος που παραβιάζουν το διδακτικό ωράριο (θεωρώ δεδομένο ότι όλοι στη σχολική μονάδα το συμπληρώνουν πολλές φορές πηγαίνοντας και σε 2, 3 ή περισσότερα σχολεία), με δεδομένο ότι το baby sitting δεν εντάσσεται στο διδακτικό ή εργασιακό ωράριο.
-
Αααα πολύ ωραία, τα βρήκες τα χωρία για να μην ψάχνω κι εγώ.. Ακριβως αυτό που λεει ισχύει, όπως έγραψα και πιο πάνω.
Δεν τίθεται θεμα παραβίασης του εργασιακου ή διδακτικού ωραρίου δεδομένου οτι κατ' αρχήν δεν γίνεται σε τακτική βάση και εν συνεχεία, διότι 30 ώρες σπάνια κάθεται εκπαιδευτικός στο σχολείο.
Όσο για αυτούς που συμπληρώνουν σε 2 ή 3 σχολεία, προσωπικά, αν ήμουν διευθύντρια, θα τους απάλλασσα από την πολιτική "συμπλήρωσης κενού" - ή αν αυτό δε θα ήταν εφικτό θα τους το ανταπέδιδα με κάποια άλλη διευκόλυνση σε ύστερο χρόνο.
-
Τελικά άκρη δεν έβγαλα.
Ο συνάδελφος πάει 21 ώρες σε δύο σχολεία. Σε αυτά κάθεται εκ των πραγμάτων 30 ώρες γιατί ενδιάμεσα στο διδακτικό έχει και κενά. Η διευθύντρια όποτε προκύψει του λέει τράβα να απασχολήσεις τα παιδια. Νόμιμο;
-
Νόμιμο και λογικό.
-
Το "νόμιμο" είναι πολύ σχετικός όρος για το Υπουργείο Παιδείας. ;)
Το δε "λογικό" σε ό,τι αφορά αυτό το Υπουργείο, απλώς δεν υπάρχει.
-
.
-
Κλειδώνεις από πριν τις πόρτες..
-
.