Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Γυμνάσιο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Ρηνιώ στις Σεπτεμβρίου 06, 2007, 04:15:30 pm
-
καλησπερα συναδελφοι..
καλο χειμωνα καλη σχολικη χρονια να εχουμε!!
θα ηθελα να ρωτησω συγκεκριμενα τους φιλολογους συμφορουμιτες αν γνωριζουν να μου πουν..
οσον αφορα στα αρχαια απο μεταφραση στη
-
Στην
-
Φέτος όλες οι δυσκολίες μου έχουν έρθει μαζεμένες. Ήθελα να ρωτήσω λοιπόν: στην ερώτηση: " να εντοπίσετε τις τεχνικές αφήγησης στο απόσπασμα (Ε ραψ. ιλιαδας, δεν έχω πρόχειρους τους στίχους)" δεχόμαστε ως σωστή την απάντηση που εντοπίζει την επιβράδυνση και το διάλογο ή όχι. Έχω το Φ.Ε.Κ. που αναφέρει τι πρέπει να ζητηθεί στις εξετάσεις και οι τεχνικές αφήγησης αναφέρουν το διάλογο, τον έχουν όμως σε ξεχωριστή υποκατηγορία από την επιβράδυνση. Εξάλλου στην ίδια ευρύτερη κατηγορία περιλαμβάνονται και οι παρομοιώσεις. Τι θα γίνει θα δεχτούμε ως σωστές και αυτές; Όποιος μπορεί ας με βοηθήσει!
-
οποιος ξερει κατι για σημειωσεις στην ιλιαδα ας παραθεσει εδω τη σελιδα...
-
δες εδώ http://www.mikrosapoplous.gr/iliada/
-
σ ευχαριστω πολυ. το εχω δει αυτο. δεν εχεις βρει κατι πιο αναλυτικο και συ ε;
-
σ ευχαριστω πολυ. το εχω δει αυτο. δεν εχεις βρει κατι πιο αναλυτικο και συ ε;
μπα όχι..αν ψάχνεις όμως υλικό για το σχολείο ένα καλό βοήθημα και το βιβλίο του καθηγητή αρκεί.έτσι δεν είναι;
-
εχεις καποιο καλο βοηθημα υποψιν; ευχαριστω
-
Νομίζω πως και το βιβλίο του καθηγητή βοηθάει πολύ:
http://pi-schools.sch.gr/gymnasio/
-
εχεις καποιο καλο βοηθημα υποψιν; ευχαριστω
Η Ιλιάδα του Ομήρου,Παρασκευή Ρούλια,2003,εκδόσεις Μεταίχμιο.Είναι συμπληρωμένη επίτομη έκδοση.Είναι τεράστιο βιβλίο αλλά πάρα πολύ καλό.Ελπίζω να κυκλοφορεί.Πάρε ένα τηλέφωνο να δεις αν υπάρχει.
-
οκ . ευχαριστω πολυ παιδια για τη βοηθεια σας
-
εχεις καποιο καλο βοηθημα υποψιν; ευχαριστω
Η Ιλιάδα του Ομήρου,Παρασκευή Ρούλια,2003,εκδόσεις Μεταίχμιο.Είναι συμπληρωμένη επίτομη έκδοση.Είναι τεράστιο βιβλίο αλλά πάρα πολύ καλό.Ελπίζω να κυκλοφορεί.Πάρε ένα τηλέφωνο να δεις αν υπάρχει.
και εγώ ένα από τις εκδόσεις μεταίχμιο έχω αλλά είναι του Εμμανουλίδη κ της Εμμανουλίδου,αρκετά καλό.
-
οκ. ευχαριστω και παλι. δεν εχω ξανακανει ι λιαδα και αγχωνομαι. μπορειτε μηπως να μου πειτε που εστιαζουμε στη διδασκαλια;
η υλη ξεκινα απο την α ραψωδια ετσι;
-
γεια σας, ειμαι μαθητρια της β' γυμνασιου και θα ηθελα λιγη βοηθεια στην παρακατω ερωτηση 3 της ιλιαδας απο την ραψωδια Τ, σελιδα 136 του σχολικου βιβλιου! δεν εχω καταλαβει τι πρεπει ακριβως να συγκρινουμε μεταξυ των ραψωδιων Α και Τ.
ευχαριστω πολυ
-
Άντε ρε παιδιά, κανείς που ξέρει την Τ να βοηθήσει το κοριτσάκι!
-
Δεν ξέρω κατά πόσο το φόρουμ μπορεί να δέχεται μηνύματα από μαθητές. Κάποιος από τους διαχειριστές ας μας διαφωτίσει.
-
Δεχεται μηνυματα απο μαθητες κι εμεις μπορουμε να απανταμε στις αποριες τους.Στις τελευταιες πανελλαδικες γινοταν στα μαθηματικα κατευθυνσης.Οι μαθητες εγραφαν τις απαντησεις τους και οι ΠΕ03 τους ελεγαν κατα ποσο ηταν σωστες
-
Δεν ξέρω κατά πόσο το φόρουμ μπορεί να δέχεται μηνύματα από μαθητές. Κάποιος από τους διαχειριστές ας μας διαφωτίσει.
Σαφώς και επιτρέπεται. Οι διπλοεγγραφές δεν επιτρέπονται...
Καλωσήρθες mariaemilia14. Εύχομαι οι συνάδελφοι να σου απαντήσουν.
-
Ωραια θα τα θυμηθουμε κι εμεις...ή μαλλον θα τα μαθουμε!
(οι εγγραφες μονου αριθμου επιτρεπονται??γιατι αν ειναι να κανω πενταπλοεγγραφες!! πλακα κανω....)
-
Αγαπητή mariaemilia14, θα προσπαθήσω να σου δώσω συνοπτικά μια απάντηση.
Η ερώτηση ζητάει σύγκριση του Αχιλλέα όπως παρουσιάζεται στην Α και στην Τ.Κάτι ανάλογο ζητάει και για τον Αγαμέμνονα.
θα λέγαμε ,λοιπόν, ότι ο Αχιλλέας στην Τ παρουσιάζει ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο.Είναι πιο ήρεμος, πιο ψύχραιμος.Γνωρίζει καλά ότι έχει μερίδιο ευθύνης από τη φιλονικία του με τον Αγαμέμνονα.Προσπαθεί για το καλό της παράταξης να κρατήσει χαμηλους τόνους και να κρατήσει τους Ελληνες ενωμένους.
-
Αγαπητή mariaemilia14, θα προσπαθήσω να σου δώσω συνοπτικά μια απάντηση.
Μαλιστα δε διστάζει να ρίξει τις ευθύνες στη θεόσταλτη Άτη, που του θόλωσε το μυαλό και τον οδήγησε σε αλλαζονική και απρεπή συμπεριφορά.
Γιατι ο Αγαμεμνονας χρησιμοποιει τη θεοσταλτη `Ατη για να ριξει τις ευθυνες του?
-
Αγαπητή mariaemilia14, θα προσπαθήσω να σου δώσω συνοπτικά μια απάντηση.
Μαλιστα δε διστάζει να ρίξει τις ευθύνες στη θεόσταλτη Άτη, που του θόλωσε το μυαλό και τον οδήγησε σε αλλαζονική και απρεπή συμπεριφορά.
Γιατι ο Αγαμεμνονας χρησιμοποιει τη θεοσταλτη `Ατη για να ριξει τις ευθυνες του?
Εφαρμόζεται και στην Ιλιάδα το σχήμα άτη-ύβρις-νέμεσις-τίσις.
Εξάλλου, οι ήρωες της Ιλιάδας αποδίδουν τα πάντα, καλά και άσχημα, που τους συμβαίνουν σε μια ανώτερη από αυτούς δύναμη, γι' αυτό και όλα τα θεοποιούν...
-
thanks ! :)(το θυμηθηκα το σχημα με το που το διαβασα)
-
καλημερα σας! μολις μου ανεθεσαν για σημερα (δινει το παιδι την τεταρτη) να κανω μαθημα ιλιαδα τα πιο βασικα. μηπως ξερει καποιος να μου πει τι ερωτησεις βαζουν κ πώς διαρθρωνεται το διαγωνισμα?
-
έχω δύο χρόνια να κάνω Ιλιάδα, γιατί, συνήθως, διδάσκω σε λύκειο. Απ' ό,τι θυμάμαι βάζουν περί τις τέσσερις ερωτήσεις. Μία είναι περίληψη του αποσπάσματος, χαρακτηρισμοί προσώπων, παρομοιώσεις και τι δηλώνουν, τυπικές σκηνές, ανθρωπομορφισμό θεών, πολιτιστικά στοιχεία. Αυτά! Τους αρέσει ιδιαίτερα η ραψωδία Ζ (Έκτορα και Ανδρομάχη) όσον αφορά στην εξέταση. Ας συμπληρώσει και άλλος συνάδελφος που τα έχει πιο πρόσφατα.
-
Μπαίνουν 4 ερωτήσεις , από τις οποίες
η πρώτη αφορά την εισαγωγή (σελ. 8-11) και οι άλλες 3 αφορούν κέιμενο 20-30 στιχων.
Η 2η είναι ερώτηση κατανόησης του περιεχομένου (εδώ μπορεί να ζητείται & περίληψη).
Η 3η αναφέρεται στη δομή του κειμένου και αναλύεται σε 2 υποερωτήματα από τα οποία το ένα μπορεί να είναι να χωρίσουν ενότητες ή να βρουν πλαγιότιτλους & το άλλο να εντοπίζουν και να αξιολογούν εκφραστικά μέσα και αφηγηματικές τεχνικές (διάλογος,μονόλογος, προοικονομία ,επιβράδυνση,παρομοιώσεις,μεταφορές κλπ.).
Η 4η αναλύεται κι αυτή σε 2 υποερωτήματα από τα οποία το πρώτο αναφέρεται σε χαρακτηρισμούς προσώπων και το δεύτερο σε στοιχεία πολιτισμού (υλικά ή ιδεολογικά).
-
σας ευχαριστω πολυ! τωρα τι απο ολα αυτα μπορει να μαθει ενα παιδι που οπως μου ειπε η μητερα του "δεν τα παιρνει τα γραμματα" , κανοντας του 4 ωρες ειναι αλλο θεμα...
-
γεια σας και πάλι!! μου βγήκε μια άλλη μεταξεταστέα στο φροντιστήριο για αρχαία και ιλιάδα. μήπως ξέρει κάποιος να μου πει τι βάζουν σε μεταξεταστέους στις εξετάσεις;; ???
-
Στα αρχαια διαβαστε καλά νοηματα κειμενων.Δεν προλαβαινετε ετσι κι αλλιως για περισσοτερα.Ιλιάδα προσέξτε πολύ συναντηση εκτορα ανδρομαχης/θάνατο πατρόκλου/θανατο εκτορα και καμια απο τις μονομαχιες οπως αυτη εκτορα Αίαντα.πολύ σος ειναι ηυ συναντηση εκτορα ανδρομαχης αν δεν την ειχαν βαλει ιουνιο.Ας διαβασει και εισαγωγη.Καντης ενα σχεδιαγραμμα με τα βασικοτερα μπας και πει τιποτα.θεμα περειχομενο καθως και διαφορες ιλιαδας οδυσσειας.Καλό κουράγιο
-
τη ρώτησα αν τους βάζουν μετάφραση στα αρχαία γιατι σε μερικά σχολεία βάζουν και σε άλλα όχι και μου απάντησε "νομίζω ναι!!" νομίζει;; είναι δυνατον να μη ξέρει;;; ευχαριστώ πολυ για τη βοήθεια!! οποιαδήποτε άλλη συμβουλή ευπρόσδεκτη!!
-
Στη
-
Τώρα μεταξύ μας, απο μαθητή που έχει μείνει και στα δυο μαθηματα και αποφάσισε να κανει μαθημα 15 μέρες δε θα πάρεις αξιόπιστη πληροφορία.Κανονικά στη β δε ζητάνε μεταφραση. Επικεντρωθείτε στις νοηματικές που έχει το βιβλίο κάτω από τα κείμενα.συνήθως το Σεπτέμβρη αν το παιδί δείξει ότι κάτι έχει προσπαθήσει το περνάνε χωρίς πολλές απαιτήσεις.Σημαντικό ειναι να ξέρεις αν εχει μείνει μονο σε αυτά τα μαθήματα.αν ναι, τοτε θα το σπρωξουν να περάσει.
-
ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια!!α!! από λεξιλογικα τι να κάνω;;
-
Καλό θα ήταν στις ενότητες που έχουν στην ύλη το λεξιλογικό πίνακα να αυγκεντρώσεις τις λέξεις και να τους δώσεις ένα φυλλάδιο με τις σημασίες τους και παραδείγματα χρήσης στο λόγο. Ας το διαβάσει στο σπίτι και μπορείτε να κάνετε μαζί 2-3 ασκήσεις να πιάσει το νόημα (αντιστοίχιση, συμπλήρωση κενών κλτ).
Για τα ετυμολογικά μπορείς να κάνεις κάτι αντίστοιχο: Να συγκεντρώσεις όλες τις κατηγορίες μαζί πάλι σε ένα φυλλάδιο να τα διαβάσει και κάντε μαζί παραδείγματα ασκήσεων. Θα πρέπει ωστόσο νηα καταλάβετε και εσύ αλλά και η μαθήτρια ότι αυτή τη στιγμή αυτό που θα τη σώσει είναι το προσωπικό διάβσμα το δικό της. Μην περιμένεις θαύματα. Όσες φορές ασχολήθηκα με μεταξεταστέους διαπίστωσα ότι πέρασαν μόνο εκείνοι που ήθελαν να περάσουν. Για τους υπόλοιπους απλά δεν είχε διαφορά ό,τι και να έκανα δυστυχώς... :(
-
Από το Σεπτέμβριο του 2008 η μετάφραση στη
-
pariel, στις οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων του Γυμνασίου με ημερομηνία 24/9/2008 δεν υπάρχει αυτό που λες.
Ξέρεις αν υπάρχει σε άλλο έγγραφο;
Παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα και το link με τις οδηγίες:
"«ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ»
(ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ)
ΤΩΝ Α΄,
-
pariel, στις οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων του Γυμνασίου με ημερομηνία 24/9/2008 δεν υπάρχει αυτό που λες.
Θα συμφωνήσω κι εγώ με τον syrrahm.
Στη μετάφραση εξετάζονται οι μαθητές της Γ' Γυμνασίου, ενώ οι μαθητές της Α' και της
-
το α΄ τετράμηνο της Α΄ Τάξης ενδιαφέρει μόνο η κατανόηση του κειμένου, ενώ στο β΄ τετράμηνο οι μαθητές ασκούνται και στη μετάφραση. Συστηματικά θα ασκούνται, επίσης, στη μετάφραση του διδασκόμενου κειμένου στη
-
ναι κι έγω μόλις θα παρέθετα το συγκεκριμένο απόσπασμα pariel. Δε ξέρω εχω πελαγωσει με τους μεταξεταστέους. έχουν πάρα πολλά κενα κι πιστεύω ότι του χρόνου ,αν έχω την πολυτέλεια να διαλέξω,ότι δεν θα ξαναπάρω. Εγώ της βάζω να διαβάζει 2 μεταφράσεις στο σπίτι και δουλεύουμε μαζι τη γραμματική. Την επόμενη φορα που θα τις έχει μάθει ελπίζω λέω να δουλέψουμε ερωτήσεις κατανόησης.. Είναι όμως αυτό σωστός τρόπος;; κι έχω πάλι στη διαθεση μου 8 ώρες συνολικά..
-
Άρα στις εξετάσεις Ιουνίου για
-
τελικά εγώ τι να κάνω;;;
-
Όντως στη β γυμνασίου από το β τρίμηνο οι μαθητές ασκούνται στη μετάφραση, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπαινει μετάφραση στο τέλος-στις εξετάσεις!!!
-
Δεν ασκούνται από το β΄τρίμηνο, αλλά από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Λοιπόν, ξαναλέω ότι οι δικοί μας φιλόλογοι στο σχολειο (εγώ εφέτος δεν έκανα β΄) έβαλαν κανονικά μετάφραση και συγκεκριμένα την Καλλιπάτειρα.
-
ευχαριστώ !!!όπότε έγω τη βάζω να διαβάζει το νόημα σπίτι και μαζί κανουμε τις ερωτησεις κατανόησης!!
-
Παιδιά ξέρει κανείς ποιες ακριβώς ενότητες (σε στίχους) διδάσκονται στη
-
εμ όλες ..........εξαρτάται και τον καθηγητη βέβαια αλλά συνηθως κάνουν όλο το βιβλιο το βοληθημα από το μεταίχμιο είναι αρκετά καλό και θα σε κατατοπίσει
-
ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ: ΙΛΙΑΔΑ
Το βιβλίο Ομηρικά Έπη: Ιλιάδα θα διδαχτεί δύο (2) ώρες την εβδομάδα (σε συνεχόμενο δίωρο, εφόσον ο διδάσκων το επιθυμεί) από τον Σεπτέμβριο έως το τέλος Φεβρουαρίου.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ Διδ. ώρες
Εισαγωγή 2
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Α
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Α 1-53 1
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Α 54-306 4
Ανάγνωση χωρίου Α 307-349
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Α 350-431α 2
Ανάγνωση χωρίου Α 431β-493
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Α 494-612
3
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών
-
Σ΄ευχαριστώ πολύ. Όταν λες ανάγνωση χωρίου; Απλώς το διαβάζουν, χωρίς κανένα σχολιασμό; ???
-
Φαντάζομαι ΤΕΤΑ πως η απλή ανάγνωση ναι θα είναι χωρίς κάποιο ιδιαίτερο σχολιασμό. Απλώς γίνεται για να μπορούν τα παιδιά να έχουν μια πλήρη εικόνα αυτών που δεν αναλύουν και για να μην χάνουν τη σειρά των γεγονότων.
-
Και πάλι σ' ευχαριστώ πολύ. Καλό βράδυ.
-
Χρειάζομαι τα φώτα σας αν και νομίζω ότι η μαθήτρια μου έχει κάνει κάποιο λάθος. Στην ύλη για την Ιλιάδα γράφει ποια πράγματα πρέπει να προσέξει και ανάμεσα σε αυτά γράφει ''το φαινόμενο της παρασυτηγίας''᾿ Έψαξα να βρω τί είναι αυτό αλλά δε βρίσκω καμία πληροφορία. Υπάρχει κάτι τέτοιο ή δεν έχει ακούσει καλά;
-
καλημερα συναδελφοι, θελω να ρωτησω για οσα απο τα <<παιδια σας>> γραψανε το συγκεκριμενο μαθημα τι <<επεσε>>;
-
Φέτος δεν το δίδασκα, αλλά πέφτει συχνά σκηνή εκτορα ανδρομάχης καθώς και η αριστεία και το τέλος του Πατρόκλου.
-
Και στα δικά μου φέτος Εκτορας-Ανδρομάχη έβαλαν
-
Σε μια μαθήτρια που είχα <<έπεσε>> η ραψωδία Ζ. Τους έβαλαν περίληψη, χωρισμό σε ενότητες, δυο ερωτήσεις πάνω στο κείμενο, χαρακτηρισμό Έκτορα-Ανδρομάχης και από εισαγωγή διαφορές Ιλιάδας-Οδύσσειας στην κοινωνία και στο πολίτευμα.
-
στο δικό μου παιδάκι...έπεσε η ραψωδία π και οι ψυχολογικές μεταπτώσεις του Αχιλλέα πριν και μετά το χαμό του Πατρόκλου, και οι διαφορές σε Ιλιάδα - Οδύσσεια στην εισαγωγή..
-
Ευχαριστω κοριτσια , ετσι να ενημερωνομαστε ολοι.
-
στην κόρη μου έπεσε ο λόγος του Έκτορα προς Ανδρομάχη
-
τελικα η ραψωδια Π στχ.822-861.
-
Η κόρη μου έδωσε χτες . Τους έβαλαν συνομιλία Έκτορα-Ανδρομάχης. Να βρουν τραγική ειρωνεία, προικονομία, χαρακτηρισμούς προσώπων.
-
Συνάδελφοι έψαξα αλλά δε βρήκα κάτι και ζητάω τη βοήθεια σας.
κάποιος που δίδαξε πέρισυ Ιλιάδα θα μπορούσε να μου δώσει τις οδηγίες σχετικά με το ποιοι στιχοι διδάσκονται αναλυτικά και ποιοι περιληπτικά;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
-
Συνάδελφοι έψαξα αλλά δε βρήκα κάτι και ζητάω τη βοήθεια σας.
κάποιος που δίδαξε πέρισυ Ιλιάδα θα μπορούσε να μου δώσει τις οδηγίες σχετικά με το ποιοι στιχοι διδάσκονται αναλυτικά και ποιοι περιληπτικά;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Το βιβλίο Ομηρικά Έπη: Ιλιάδα θα διδαχτεί δύο (2) ώρες την εβδομάδα (σε συνεχόμενο δίωρο, εφόσον ο διδάσκων το επιθυμεί) από τον Σεπτέμβριο έως το τέλος Φεβρουαρίου.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Εισαγωγή
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Α
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Α 1-53
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Α 54-306
Ανάγνωση χωρίου Α 307-349
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Α 350-431α
Ανάγνωση χωρίου Α 431β-493
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Α 494-612
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών
-
Ευχαριστώ πάρα πολύ ,να είσαι καλά :D :D :D
-
μηπως μπορει να μου πει καποιος αν η εισαγωγη ειναι ολη μέσα στην ύλη?
αν όχι ποια κομμάτια είναι εκτός?
-
κανεις????
-
Είναι όλη μέσα στη ύλη. Είναι μικρή εξάλλου
-
thanks!!
-
Θα ήθελα τη βοηθεια σας σε κατι αν ειναι εύκολο. Σε εναν μαθητη μου η καθηγητρια στο σχολειο έβαλε ως εργασία να διατυπώσουν τις απόψεις τους σε 500 λέξεις για τα μηνυματα που εκπέμπει η ιλιάδα και τα οποία δεν είναι μόνο μηνύματα της εποχής αλλά απηχούν και επίκαιρα και διαχρονικά και στη σύγχρονη εποχή μηνύματα.
Δεν είναι υπερβολική η ανάπτυξη που ζητείται; Από που θα μπορούσα να αντλήσω πληροφορίες για το κάτι παραπάνω;
Οποιαδήποτε βοήθεια καλοδεχούμενη
-
δες στο περιοδικο της Π.Ε.Φ. το τευχος για την "Ομηρική Φιλολογία", ισως εκει βρεις κατι.
-
Aκομα, pontiki, σκεφτηκα πως το παλιό σχολικό της Ιλιαδας εχει καποια πραγματα στις σελίδες 7,8 και 11.
(Αν δεν το εχεις ή δεν το βρεις μπορεις να μου τηλεφωνησεις- σου στελνω και το τηλ.μου με π.μ. αν και το εχεις απο τη συναντηση).
Ελπιζω να βοηθησα στο μετρο του δυνατου.
-
Θα ήθελα τη βοηθεια σας σε κατι αν ειναι εύκολο. Σε εναν μαθητη μου η καθηγητρια στο σχολειο έβαλε ως εργασία να διατυπώσουν τις απόψεις τους σε 500 λέξεις για τα μηνυματα που εκπέμπει η ιλιάδα και τα οποία δεν είναι μόνο μηνύματα της εποχής αλλά απηχούν και επίκαιρα και διαχρονικά και στη σύγχρονη εποχή μηνύματα.
Δεν είναι υπερβολική η ανάπτυξη που ζητείται; Από που θα μπορούσα να αντλήσω πληροφορίες για το κάτι παραπάνω;
Οποιαδήποτε βοήθεια καλοδεχούμενη
Διδάσκω αυτό το μάθημα φέτος στο σχολείο. Μου φαίνεται παράξενο πως η καθηγήτρια έβαλε τέτοια εργασία 500 λέξεων. Μάλλον το επίπεδο των παιδιών θα είναι υψηλό! :)
Εκανα μια αναζήτηση.
-
Σωστα, στις αιτιες που τον προκαλεσαν, κυριως με τις μετακινησεις και την αναζητηση νεων χωρών.(μεταναστευση, οικονομικοι λογοι ) ο,τι γινεται σημερα.
μονο που τοτε δεν ειχαν τη "καταδιωξη" απο το λιμενικο ;)
-
Αγαπητή dessi, εκανα και εγὠ την έρευνα μου εχθές. Ομολογώ ότι δεν βρήκα παρα πολλά στοιχεία, αλλά συμφωνώ στο ότι πρέπει να επικεντρωθώ στον πόλεμο. Εχω συλλέξει κάποια στοιχεία σχετικα με αυτό.
Και εμένα μου έκανε εντυπωση η ερώτηση. Στην τελική δεν είναι κακό και που την έβαλε αλλά δεν μπορεί να ζητάει και ανάπτυξη σε 500 λέξεις... έλεος!!! Ας ζητούσε σε μια παραγραφούλα να πουν τις εντυπώσεις τους.
Ειναι από τις εργασίες που μπαίνουν για να τρεχουν οι γονεις ν τις κανουν και οι καθηγητες στο ιδιαιτερο... δεν μπορω να φανταστω οτι ενα παιδακι στη β' γυμνασιου μπορει να αντεπεξελθει. Ειδικα αν δειτε τη διατυπωση, θα καταλαβετε... εγω εγραψα συνοπτικα τι ζηταει, η εκφωνηση καλύπτει 10 γραμμες και ειναι σα να απευθυνεται σε παιδί γ' λυκείου...
όσο για το επίπεδο της τάξης, καθε άλλο παρα υψηλό είναι...
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοηθεια και το ενδιαφέρον, θα κοιτάξω τώρα το σύνδεσμο που μου έστειλες. :)
Αγαπητέ Μάρκο, οταν λες το παλιο βιβλίο εννοείς το προηγούμενο ή το πολύ παλιό; Θα παω να κοιτάξω σε αυτό που εχω ;)
-
dessi, σε ευχαριστώ και πάλι... αυτό ακριβώς βρήκα και εγώ εχθες!!! ;)
-
Το προηγουμενο. Εκει θα τα βρεις Ο-Λ-Α.
-
Δεν το έχω :(
-
Δεν το έχω :(
ΟΚ, θα βρουμε λυση. Don't worry!
-
Συνάδερφοι βοήθεια!Στην Ιλιάδα στη σελ. 102 έχει μία ερώτηση;"Ποιος είχε προβλέψει αυτή την εξέλιξη , μιλώντας χλευαστικά για το αχαικό τείχος;"
μήπως γνωρίζετε την απάντηση;
-
Δυστυχως, δεν γνωριζω την απαντηση. Δες ομως στο βιβλιο του καθηγητη μηπως την εχει.
-
Δυστυχώς δεν την έχει , το κοίταξα.Ευχαριστώ πάντως.
-
Mάλλον αναφέρεται στη ραψ. Ι και στους στίχους 348-349 , όπου ο Αχιλλέας γίνεται ειρωνικός και στην ουσία κοροϊδεύει τον Αγαμέμνονα που προσπάθησε να ισορροπήσει την απώλεια του( Αχιλλέα) κατασκευάζοντας τείχος. Όμως κανένα τείχος δε θα σταματήσει τον Εκτορα και μόνο ο Αχιλλέας μπορούσε να τον κοιτάξει στα μάτια και να τον αντιμετωπίσει.
-
χίλια ευχαριστώ!!!
-
Καλημέρα σας,
Θα ήθελα τη γνώμη σας πάνω σε ένα θέμα που με έχει προβληματίσει στο λόγο του Οδυσσέα στη ραψωδία Ι 225 - 431. Αναλύοντας τα επιχειρήματα του Οδυσσέα από άποψη ρητορικής τέχνης ( πραγματικά/αδιαμφισβήτητα ή υποθετικά/μελλοντικά/ αναμενόμενα), το 4ο επιχείρημα των στίχων 261 - 262 ( η προσφορά των δώρων του Αγαμέμνονα) με μπερδεύει. Σύμφωνα με τους κανόνες της ρητορικής στις άτεχνες πίστεις , συγκαταλέγονται μαρτυρίες, έγγραφα, νόμοι και πράγματι, η προσφορά των δώρων είναι κάτι που όντως ειπώθηκε από μέρους του Αγαμέμνονα. Από την άλλη, δεν είναι κάτι που έχει ήδη γίνει ούτε μας βεβαιώνει κανείς ότι σίγουρα θα τα δώσει. Συνεπώς, σε ποια από τις δύο κατηγορίες θα το εντάσσατε; :-\
Σας ευχαριστώ! Καλή μας βδομάδα!
-
Kαλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους.
Έχω μία απορία αναφορικά με τον τρόπο βαθμολόγησης των ερμηνευτικών ερωτήσεων. Kάθε ερμηνευτική ερώτηση παίρνει 2 βαθμούς, όμως πόσες μονάδες αναλογούν στα επιμέρους κριτήρια; Θεωρείτε την παρακάτω διαίρεση της βαθμολογίας σωστή ή έχουν οριστεί διαφορετικές αναλογίες;
Δομή: 5
Περιεχόμενο: 5
Σύνταξη, Γραμματική: 5
Λεξιλόγιο: 5
Σύνολο --> 20
Έστω ότι ο μαθητής έχει πάρει 15/20 = 1,5 / 2
Σας ευχαριστώ :)
-
Μήπως γνωρίζει κάποιος ποια από τα παρακάτω θεωρούνται εκφραστικά μέσα (εκτός από τις παρομοιώσεις, μεταφορές και προσωποποιήσεις, οι οποίες σίγουρα ανήκουν σε αυτά) ;
Αντιθέσεις, εικόνες, αποστροφή προς τον ήρωα, επίθετα (κάπου τα είδα και αυτά στα εκφραστικά μέσα), διάλογος – αφήγηση, επική ειρωνεία.
Το σχήμα τριπλής προσπάθειας, η χρήση του τυπικού αριθμού 3, η προοικονομία και η επιβράδυνση νομίζω ότι δεν μπορούν να θεωρηθούν εκφραστικά μέσα, αλλά ότι είναι μόνο στοιχεία τεχνικής (τα βοηθήματα όλα τα παραπάνω τα δίνουν στα στοιχεία τεχνικής).