Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Εξετάσεις => Προαγωγικές => Μήνυμα ξεκίνησε από: mathimatika στις Φεβρουαρίου 19, 2015, 12:04:18 pm
-
(Δεν ξέρω αν γράφω στη σωστή κατηγορία. Αν όχι, ας με διορθώσουν οι συντονιστές).
Γνωρίζει κανείς τι θα ισχύσει φέτος για την εισαγωγή σε πρότυπα και πειραματικά Λύκεια; Θα γίνουν εξετάσεις ή κλήρωση;
-
Φαίνεται ότι το τοπίο είναι θολό. Μάλλον ούτε οι ίδιοι δεν ξέρουν τι θέλουν να κάνουν:
http://www.kathimerini.gr/804097/article/epikairothta/ellada/katargoyntai-oi-eisagwgikes-sta-peiramatika
http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/paideia/51594/menoun-mono-5-protypa-peiramatika-sxoleia
-
Πριν λίγο έμαθα ότι παραιτούνται τα μέλη της ΔΕΠΣ.
Μάλλον δεν θα έχουμε φέτος εξετάσεις; Ρωτάω διότι ξέρω παιδιά που σκέφτονται να δώσουν.
-
Συζητώντας με φίλη η οποία εργάζεται σε πειραματικό πιστεύω ότι έχουν δίκιο να μην εισάγονται με εξετάσεις. Μιλάμε για σχολεία στα οποία πρωτοεφαρμόζονται τεχνικές και μέθοδοι διδασκαλίας οι οποίες θέλουμε στη συνέχεια να εφαρμοστούν σε όλα τα σχολεία. Άρα θέλουμε αντιπροσωπευτικότητα του μέσου -τουλάχιστον- μαθητικού δυναμικού και όχι σχολείο άριστων.
Δεν το συζητώ για την προετοιμασία και την πίεση των παιδιών για να εισαχθούν με το σύστημα των εξετάσεων. Αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
-
Ως απόφοιτος του Κλασικού Αναβρύτων θεωρώ ότι ο Μπαλτάς, αν κάνει όλα αυτά που λέει (αιώνιοι φοιτητές, Πρότυπα Σχολεία, Διοίκηση σε Πανεπιστήμια), θα κάνει τον Αρβανιτόπουλο συμπαθή..
-
Τα προτυπα και πειραματικά γυμνάσια-λύκεια σε τι διαφέρουν από τα άλλα δημόσια σχολεία;Και φυσικά γιατί χρειάζονται εξετάσεις οι μαθητές για να μπουν;
-
Τα προτυπα και πειραματικά γυμνάσια-λύκεια σε τι διαφέρουν από τα άλλα δημόσια σχολεία;Και φυσικά γιατί χρειάζονται εξετάσεις οι μαθητές για να μπουν;
Μάλλον η διαφορά είναι σε αυτό που λένε οι λέξεις;;...
Εγώ πάντως δεν βρίσκω κάτι κακό στο να εισάγονται στα πρότυπα με εξετάσεις. Ναι, θα ήθελα να υπάρχουν και σχολεία για μαθητές που θα ήθελαν και θα μπορούσαν το "κάτι το παραπάνω" την ώρα του μαθήματος. Μη μου πείτε για ίσες ευκαιρίες κλπ. Ναι, ίσες ευκαιρίες αναλόγως των δυνατοτήτων του καθενός.
Εδώ που τα λέμε αυτήν τη στιγμή περισσότερο ευνοημένοι είναι οι αδύναμοι μαθητές, καθώς αυτοί έχουν την ώρα της ένταξης που τους βοηθάει. Και ευτυχώς που υπάρχει!!! Οι άλλοι γιατί να μην έχουν κάτι αντίστοιχο; (Ναι, δεν απορρίπτω την ιδέα να υπάρχει σε ένα οποιοδήποτε γυμνάσιο λύκειο μία τέτοια ώρα σαν την ένταξη για όσους θέλουν το "κάτι το παραπάνω").
Τεσπα, δεν με ενδιαφέρει τόσο αν είναι σωστό ή όχι, αλλά τι θα γίνει τελικά.
-
Δεν το συζητώ για την προετοιμασία και την πίεση των παιδιών για να εισαχθούν με το σύστημα των εξετάσεων. Αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
Ε, δεν είναι και τόσο φοβερή η πίεση. Αν θυμάμαι καλά 1 στους 4 εισάγεται! Κυρίως ενδιαφέρονται (από όσο βλέπω-διορθώστε με αν κάνω λάθος) μαθητές ιδιωτικών σχολείων, που "κατέφυγαν" στα ιδιωτικά ψάχνοντας για κάτι καλύτερο. Δηλαδή απογοητευμένοι μαθητές (ή γονείς μαθητών) από την κατάσταση που συναντούν σε "κοινά" δημόσια σχολεία. Και ίσως ζορίζονται οικονομικά με το ιδιωτικό....
-
Εδώ που τα λέμε αυτήν τη στιγμή περισσότερο ευνοημένοι είναι οι αδύναμοι μαθητές, καθώς αυτοί έχουν την ώρα της ένταξης που τους βοηθάει. Και ευτυχώς που υπάρχει!!! Οι άλλοι γιατί να μην έχουν κάτι αντίστοιχο; (Ναι, δεν απορρίπτω την ιδέα να υπάρχει σε ένα οποιοδήποτε γυμνάσιο λύκειο μία τέτοια ώρα σαν την ένταξη για όσους θέλουν το "κάτι το παραπάνω").
Αυτό το σκεφτόμουν κι εγώ, αν και δεν ξέρω πώς και αν θα μπορούσε να υλοποιηθεί στην πράξη.
Θεωρώ ωστόσο ότι θα ήταν μια καλή ιδέα να μπορούσαν, σε κάποια γνωστικά αντικείμενα, να παρακολουθούν όσοι θέλουν, μαθήματα ανώτερου επιπέδου.
Έτσι θα μπορούσαν να παίρνουν το κάτι παραπάνω σε γνωστικό επίπεδο, χωρίς όμως να αποκόπτονται εντελώς από το περιβάλλον των υπολοίπων.
Γιατί το μόνο πρόβλημα που, κατά τη γνώμη μου, έχουν τα Πρότυπα είναι ότι εισάγουν τους μαθητές σε πολύ πρώιμη ηλικία σε ένα αριστοκρατικό πνεύμα θέασης του κόσμου (=οι άριστοι μόνο με τους άριστους).
Και το αριστοκρατικό πνεύμα, πάντα ενέχει τον κίνδυνο ανάπτυξης μιας εγωκεντρικής και αποστειρωμένης οπτικής ( που δεν λαμβάνει δηλ. υπ' όψιν και πολύ τους αδυνάμους), εάν και εφόσον δεν έχει το άτομο την πνευματική ωριμότητα και τις απαιτούμενες κοινωνικές συναναστροφές ώστε να καλλιεργηθεί η συναισθηματική νοημοσύνη του.
Γι' αυτό και είναι άλλο να αντιμετωπίσει την αριστοκρατική λογική του πανεπιστημίου στα 18 και άλλο την ίδια λογική των προτύπων γυμνασίων στα 12-13 (ίσως στα πρότυπα λύκεια η κατάσταση να είναι κάπως καλύτερη γιατί τα παιδιά είναι κάπως πιο ώριμα).
Αυτό που δεν έχω καταλάβει πάντως είναι πότε και με ποια λογική τα Πειραματικά ταυτίστηκαν με τα Πρότυπα.
Κάποτε ήταν δυο διαφορετικά είδη σχολείων. Στα Πρότυπα οι μαθητές έμπαιναν με εξετάσεις, αλλά στα Πειραματικά έμπαιναν με κλήρωση, ακριβώς επειδή το κοινό πάνω στο οποίο θα εφαρμόζονταν οι νέες μέθοδοι έπρεπε να είναι αντιπροσωπευτικό και όχι πρότυπο. Γιατί το άλλαξαν αυτό; ::) ::)
-
τι το κουράζετε; Μια χαρά θα λειτουργήσουν, ΟΛΑ τα πειραματικά, ΑΚΡΙ
-
Εγω πάντως απο μια αναζητηση στο ιντερνετ ειδα οτι στα πειραματικα κανουν αυτα που θα επρεπε να κανουν όλα τα σχολεία...συμφωνω με τον τωρινο υπουργο παιδείας ετσι οπως τα χαρακτήρισε...το 2014 ειδα οτι οι θεσεις ηταν 2700 και οι αιτησεις 10000 αρα προφανως η πιεση και ο ανταγωνισμος στις εξετασεις ειναι μεγαλος....
δεν καταλαβαίνω γιατί η δημοσια παιδεια να εχει επιλεκτικές διαβαθμίσεις ποιότητας....
-
Γι' αυτό και είναι άλλο να αντιμετωπίσει την αριστοκρατική λογική του πανεπιστημίου στα 18 και άλλο την ίδια λογική των προτύπων γυμνασίων στα 12-13 (ίσως στα πρότυπα λύκεια η κατάσταση να είναι κάπως καλύτερη γιατί τα παιδιά είναι κάπως πιο ώριμα).
Το ψώνιο είναι πρόβλημα σε οποιαδήποτε ηλικία κι αν υπάρχει! Σημασία έχει όμως να βοηθήσουμε τα παιδιά, με όσο το δυνατόν λιγότερα αρνητικά.
-
Αυτό που δεν έχω καταλάβει πάντως είναι πότε και με ποια λογική τα Πειραματικά ταυτίστηκαν με τα Πρότυπα.
Κάποτε ήταν δυο διαφορετικά είδη σχολείων. Στα Πρότυπα οι μαθητές έμπαιναν με εξετάσεις, αλλά στα Πειραματικά έμπαιναν με κλήρωση, ακριβώς επειδή το κοινό πάνω στο οποίο θα εφαρμόζονταν οι νέες μέθοδοι έπρεπε να είναι αντιπροσωπευτικό και όχι πρότυπο. Γιατί το άλλαξαν αυτό; ::) ::)
Εγώ δεν θυμάμαι πάντως αυτό. Πχ στην Ευαγγελική (:πρότυπο) έμπαιναν με κλήρωση. Το θυμάμαι ως μαθητής (δεν κληρώθηκα).
-
Εγω πάντως απο μια αναζητηση στο ιντερνετ ειδα οτι στα πειραματικα κανουν αυτα που θα επρεπε να κανουν όλα τα σχολεία...συμφωνω με τον τωρινο υπουργο παιδείας ετσι οπως τα χαρακτήρισε...το 2014 ειδα οτι οι θεσεις ηταν 2700 και οι αιτησεις 10000 αρα προφανως η πιεση και ο ανταγωνισμος στις εξετασεις ειναι μεγαλος....
δεν καταλαβαίνω γιατί η δημοσια παιδεια να εχει επιλεκτικές διαβαθμίσεις ποιότητας....
Άρα 1 στους 4 περνάει. Νομίζω όχι τόσο τραγικό όσο φαίνεται...
...δηλαδή σε μία τάξη 25 ατόμων υπάρχουν 8 άριστοι που θα δημιουργήσουν τόσο ανταγωνισμό; Θα περάσουν και οι άριστοι, θα περάσουν και πιο "μέτριοι" πχ του 15, καθώς δεν θα ενδιαφέρονται ίσως όλοι οι καλοί να γραφτούν σε πρότυπο σχολείο (για διάφορους λόγους, πχ απόσταση).
(Για τα πειραματικά δεν έχω αντίρρηση για κλήρωση).
-
τι το κουράζετε; Μια χαρά θα λειτουργήσουν, ΟΛΑ τα πειραματικά, ΑΚΡΙ
-
Το ψώνιο είναι πρόβλημα σε οποιαδήποτε ηλικία κι αν υπάρχει! Σημασία έχει όμως να βοηθήσουμε τα παιδιά, με όσο το δυνατόν λιγότερα αρνητικά.
Σίγουρα. Αυτό που λέω απλώς είναι ότι όσο πιο μικρός εκτεθεί κάποιος σε αριστοκρατική λογική, τόσο πιο πολύ κινδυνεύει να γίνει ψώνιο, επειδή ακριβώς δεν έχει πολλές εμπειρίες ζωής. Όσο μεγαλώνει, έχει περισσότερες πιθανότητες να χειριστεί την κατάσταση πιο ώριμα.
Γι' αυτό, αν κρατούσαμε την ιδέα του πρότυπου σχολείου, θα προτιμούσα αυτό να γίνει μόνο σε λυκειακό επίπεδο, όχι νωρίτερα.
Εγώ δεν θυμάμαι πάντως αυτό. Πχ στην Ευαγγελική (:πρότυπο) έμπαιναν με κλήρωση. Το θυμάμαι ως μαθητής (δεν κληρώθηκα).
Πριν το 1985 (αν θυμάμαι καλά) τα Πρότυπα ήταν κάτι διαφορετικό από τα Πειραματικά. Μετά το 1985 τα Πρότυπα καταργήθηκαν ή για την ακρίβεια μετατράπηκαν όλα σε Πειραματικά, όπου βεβαίως έμπαινες με κλήρωση. Τα τελευταία χρόνια -και για λόγο που δεν έχω καταλάβει- δημιουργήθηκε ένας συνδυασμός Πειραματικού και Προτύπου Σχολείου, όπου έμπαινε κανείς με εξετάσεις.
Πάντως νομίζω ότι γενικά η κίνηση του Υπουργού έγινε βεβιασμένα, χωρίς πολλές-πολλές εξηγήσεις και με αρκετές λεκτικές υπερβολές, που προκάλεσαν παρεξηγήσεις και ως εκ τούτου, μεγάλες αντιδράσεις.
Λ.χ η εκτίμηση ότι το εγχείρημα των Προτύπων είναι έως και χιτλερικό ήταν υπερβολική και ανακριβής, γιατί ο Χίτλερ ενέκρινε ένα ακραίο και επιθετικό αριστοκρατικό πνεύμα, όπου ο άριστος ανελίσσεται, όχι απλά αποκομμένος από τους αδυνάμους, αλλά πατώντας πάνω τους. Δεν πιστεύω ότι το πνεύμα των Προτύπων ήταν ποτέ τόσο ακραίο.
Τέτοιες αλλαγές θέλουν το χρόνο τους και τη συζήτησή τους. ::)
Κατά τη γνώμη μου, πάντως, θα έπρεπε οπωσδήποτε να χωριστούν τα Πειραματικά από τα Πρότυπα, γιατί διαφορετικά τα συμπεράσματα από τη λειτουργία των Πειραματικών θα συνεχίσουν να είναι παραπλανητικά.
-
Εκτός από μοριοδότηση, τι άλλο χρειάζεται για να ζητήσει κάποιος εκπαιδευτικός μετάθεση/απόσπαση σε πρότυπο γυμνάσιο;
-
Ίσως, προηγουμένως, δεν έθεσα σωστά το ερώτημα.
Τι χρειάζεται για να κάνει κάποιος αίτηση μετάθεσης σε πρότυπο γυμνάσιο;
-
Ίσως, προηγουμένως, δεν έθεσα σωστά το ερώτημα.
Τι χρειάζεται για να κάνει κάποιος αίτηση μετάθεσης σε πρότυπο γυμνάσιο;
Σε πρότυπο ή πειραματικό γυμνάσιο ή ΓΕΛ δεν κάνεις αίτηση μετάθεσης.
Κάνεις στην εν λόγω περιοχή που σε ενδιαφέρει και στη συνέχεια μπορείς να αιτηθείς για θητεία ή να αποσπαστείς εκεί.
Δεν είναι σαν τις περιπτώσεις των μουσικών, εκκλησιαστικών ή διαπολιτισμικών σχολείων.
-
kapoioskapoukapote,
ευχαριστώ!