Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: sirina στις Σεπτεμβρίου 12, 2007, 03:40:44 pm
-
Καλησπέρα συνάδελφοι!
Φέτος αποφοίτησα απο το Φιλολογικό του ΑΠΘ(ειδικευση ΜΝΕΣ). Άρχισα να ψάχνω τι πρέπει να διαβασω και με επιασε ενα φοβερό αγχος.
-
Αν τα διαβάσεις όλα αυτά και περάσεις, δεν σου δίνουν και το πτυχίο μια και καλή;;; Έλα Παναγιά μου... :o
-
Καλώς ήρθες! Η απορίες σου μπορούν να λυθούν και στο τόπικ 'Συμβουλές και προτάσεις για τον επόμενο ασεπ'.
Δεν θα ήταν άσχημα να έδινες εξετάσεις για αυτό το μεταπτυχιακό, αφού 1. σου εξασφαλίζει 3 μόρια (αλλά δεν προλαβαίνεις να τα μετρήσεις για τον επόμενο ασεπ) 2. δεν έχεις να χάσεις τίποτα από το διάβασμα, καθώς η ύλη του μεταπτυχιακού είναι μεγάλο μέρος από την ύλη των παιδαγωγικών ασεπ.
-
Αν υποθεσουμε οτι διαβαζω ολα αυτα τι πιθανοτητες εχω ουτε σε ενα μηνα να εχω βγαλει την υλη?
Κακός μπελας ο Ασεπ, πολυ κακος. Αληθεια, ολα τα μεταπτυχιακα μετρανε με 3 μορια?
-
Αν υποθεσουμε οτι διαβαζω ολα αυτα τι πιθανοτητες εχω ουτε σε ενα μηνα να εχω βγαλει την υλη?
Νομίζω λίγες. Και οι απαιτήσεις του ΑΠΘ τεράστιες.
-
Αν υποθεσουμε οτι διαβαζω ολα αυτα τι πιθανοτητες εχω ουτε σε ενα μηνα να εχω βγαλει την υλη?
Κακός μπελας ο Ασεπ, πολυ κακος. Αληθεια, ολα τα μεταπτυχιακα μετρανε με 3 μορια?
3 μόρια έχουν τα μεταπτυχιακά στη διδακτική του γνωστικού αντικειμένου του ΠΕ02, στη διδακτική γενικά (ΦΠ) και στα παιδαγωγικά. Υπάρχει και ένα μεταπτυχικό στο γλωσσολογικό ΑΠΘ στη διδακτική της γλώσσας που σου δίνει 3 μόρια, πάλι με εξετάσεις και 2 ξένες γλώσσες. Γι' αυτό που συζητάμε όμως υπάρχει άλλο τόπικ 'Μεταπτυχιακό στο γνωστικό του κλάδου'
-
-
Εγω αυτό θα έκανα, οπως λεει και ο/η habanero. Θα στρωνομουνα στο διαβασμα για ασεπ που θα μου εξασφάλιζε και πολυ περισσοτερα μόρια! Αλήθεια, πόσοι απο αυτούς που διορίζονται με αυτο τον διαγωνισμο του ασεπ εχουν μεταπτυχιακό?
-
Να σας πω και εγώ την άποψή μου! Όταν τελείωσα τις σπουδές μου το 2004 (αποφοίτησα από το ΑΠΘ, Ιστορικό) ήμουν και εγώ πολύ μπερδεμένη όπως η sirina για το αν πρέπει να κάνω μεταπτυχιακό, αν πρέπει να αρχίσω το διάβασμα για ΑΣΕΠ ή να αρχίσω να δουλεύω! Είχα καλό βαθμό πτυχίου, είχα επίσης προτάσεις από κάποιους καθηγητές να κάνω μεταπτυχιακό, βέβαια με εξετάσεις, αλλά με αρκετή βοήθεια στη βιβλιογραφία, καθώς είχα άριστους βαθμούς στα μαθήματά τους και τους ενδιέφερα.. Παρ' όλα αυτά σκέφτηκα ότι μια ζωή φανταζόμουν τον εαυτό μου εκπαιδευτικό και αναρωτήθηκα κατά πόσο θα με βοηθούσε αν είχα κάποια εξειδίκευση π.χ. στη Ρωμαϊκή Ιστορία.. Το μόνο λοιπόν μεταπτυχιακό που ίσως θα με ικανοποιούσε θα ήταν παιδαγωγικής φύσεως! Έτσι λοιπόν επέστρεψα στα πάτρια εδάφη και έπρεπε να δω τι θα κάνω με δουλειά ή ΑΣΕΠ. Να υπογραμμίσω ότι ήδη στη Θεσ/νίκη δούλευα από το δεύτερο έτος από χόμπυ κυρίως και είχα ήδη πάρει το βάπτισμα του πυρός. Μάλιστα επειδή τον ΑΣΕΠ τον είχα πάρει πολύ σοβαρά πριν ακόμα ορκιστώ το τελευταίο εξάμηνο, επειδή είχα τελειώσει όλα τα μαθήματά μου και απλά περίμενα να καλυφθούν τα 4 χρόνια προκειμένου να τελειώσω και τυπικά είχα δηλώσει μαθήματα του Παιδαγωγικού και του Φ.Π. που είχαν σχέση μα τα Παιδαγωγικά που ζητούσε ο ΑΣΕΠ. Επιστρέφοντας λοιπόν πήρα ένα μεγάλο ρίσκο και αποφάσισα να μη δουλέψω αν και θα μπορούσα σε φροντιστήρια της πόλης μου και να αφιερωθώ στον ΑΣΕΠ. Ειλικρινά δεν ξέρω αν ήταν το σωστό, καθώς είχα κλειστεί αρκετά και το διάβασμα ήταν κουραστικό , από την άλλη όμως είχα αρκετή ώρα και έτσι να τα πάρω όλα με πολλές λεπτομέρειες!
-
Εγω αυτό θα έκανα, οπως λεει και ο/η habanero. Θα στρωνομουνα στο διαβασμα για ασεπ που θα μου εξασφάλιζε και πολυ περισσοτερα μόρια! Αλήθεια, πόσοι απο αυτούς που διορίζονται με αυτο τον διαγωνισμο του ασεπ εχουν μεταπτυχιακό?
Με την ευκαιρία της συζήτησης έψαξα τα μεταπτυχιακά των επιτυχόντων:
Από το σύνολο των επιτυχόντων 478 άτομα σύνολο παρουσίασαν μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Από αυτούς 2 άτομα έχουν δύο μεταπτυχιακά στην ειδικότητα του κλάδου ???, ένα άτομο έχει δύο μεταπτυχιακά στη διδακτική της ειδ. του κλάδου ???, 8 άτομα έχουν και μεταπτυχιακό και διδακτορικό και 6 άτομα μόνο διδακτορικό χωρίς μεταπτυχιακό (μπορεί να μου εξηγήσει κανείς πως γίνεται αυτό ???).
Συγκεκριμένα:
337 άτομα παρουσίασαν 339 μεταπτυχιακά στο γνωστικό του κλάδου (2 άτομα με διπλά) από τα οποία άτομα 85 θα περνούσαν ούτως ή άλλως και χωρίς το μεταπτυχιακό, 37 πέρασαν χάρη στο μεταπτυχιακό και 215 δεν πέρασαν αν και είχαν το μεταπτυχιακό. Ένα άτομο έχει ταυτόχρονα δύο μεταπτυχιακά και 80 μήνες προϋπηρεσία και χωρίς όλα αυτά δε θα διοριζόταν.
127 άτομα σύνολο παρουσίασαν 128 μεταπτυχιακά στη διδακτική της ειδικότητας του κλάδου (ένας 'εχει διπλό) από τους οποίους 31 περνούσαν και χωρίς τη βοήθεια αυτών των μονάδων, 24 χάρη στις 3 μονάδες και 62 δεν διορίστηκαν αν και είχαν τα μόρια αυτά.
14 άτομα σύνολο είχαν διδακτορικά, από τους οποίους 6 χωρίς μεταπτυχιακό ??? και 8 με μεταπτυχιακό. Ένα από τα άτομα αυτά έχει δύο μεταπτυχιακά στην ειδικότητα του κλάδου και ταυτόχρονα και διδακτορικό και χωρίς όλα αυτά δε θα διοριζόταν. 6 άτομα από αυτά διορίστηκαν και 8 όχι.
(Τα στατιστικά μου ενδέχεται να έχουν και κάποια λάθη, διορθώστε με αν βρείτε κάτι ;))
Το συμπέρασμα είναι ότι τα μόρια από μεταπτυχιακά διδακτορικά βοηθούν ελάχιστους, αφού οι περισσότεροι που τα έχουν δεν πέρασαν.
Αυτό που λες, marko, ότι το διάβασμα εξασφαλίζει πολύ περισσότερα μόρια δεν έχει αποδειχθεί, αλλά από τα στατιστικά προκύπτει ότι πολλοί είχαν τις μονάδες, αλλά δεν πέρασαν, όλοι αυτοί, που είναι αρκετοί, λες να μην διάβασαν πολύ;
-
Δε γίνεται διδακτορικό χωρίς μεταπτυχιακό. Άρα προφανώς δεν τους αναγνώρισαν το μεταπτυχιακό αν ήταν άσχετο με τον κλάδο...
-
Να πω κι εγώ την άποψή μου χωρίς να σας κουράσω.
Με λίγα λόγια, συμφωνώ περίπου με την demis_n. Έχω δώσει δύο φορές ΑΣΕΠ. Την πρώτη, σχεδόν αδιάβστη, δεν πέρασα και ήταν απόλυτα λογικό. Την προηγούμενη φορά είχα διαβάσει κοντά ένα χρόνο, πιστεύω ότι είχα κάνει μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια και με φροντιστήριο, και τελικά πέρασα στο γνωστικό και κόπηκα στην Ειδική Διδακτική με 27,50, ενώ περίμενα στη χειρότερη περίπτωση πάνω από 65. Στην αρχή απογοητεύτηκα και είπα να κάνω ένα ελληνογαλλικό μεταπτυχιακό στις Διδακτικές της πολυγλωσσίας που μου άρεσε αρκετά. Ενώ όμως είχα ξεκινήσει διάβσμα για το μεταπτυχιακό σκεφτόμουνα ότι αυτό που ήθελα πραγματικά να κάνω ήταν να ξαναδώσω ΑΣΕΠ γιατί το όνειρό μου τα τελευταία χρόνια είναι να μπω σε μια τάξη να διδάξω. Έτσι, παράτησα το διάβασμα για το μεταπτυχιακό και ξεκίνησα πάλι διάβασμα για τον ΑΣΕΠ. Το ξέρω ότι είναι ρίσκο, και μάλιστα μεγάλο, αλλά νομίζω ότι αν θες κάτι πραγματικά πάρα πολύ δεν το βάζεις κάτω. Δεν ξέρω αν κάνω καλά, αλλά είμαι σίγουρη ότι είναι αυτό που θέλω να κάνω. Και χαίρομαι που επιτέλους βρήκα κάποιους να με καταλαβαίνουν. :)
-
Ας μου επιτραπεί να καταθέσω κι εγώ την άποψή μου γύρω από το θέμα. Το μεταπτυχιακό, αν έχεις το χρόνο και τη διάθεση να το κάνεις, μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει. Το 2003 τελείωσα και πήρα πτυχίο και οι γονείς μου με ρώτησαν τι δώρο ήθελα στην ορκωμοσία (τα γνωστα των γονιών). Τους είπα ότι ήθελα ένα μεταπτυχιακό (ακριβότερο από την κάμερα που έλεγαν τους βγήκε ;)). Έδωσα εξετάσεις και πέρασα στο ΠΜΣ Ιωαννίνων, στη νεοελληνική ειδίκευση. Μου πήρε περίπου 3 χρόνια να τελειώσω και συμβουλεύω όποιον το επιχειρήσει να μην τρέχει με ιδιαίτερα σε χρονιά που γράφει τη διπλωματική, γιατί θα χάσει τα αυγά και τα πασχάλια. Παρόλα αυτά (και επειδή είχα την μανία με λογοτεχνία και δη νεοελληνική) οι γνώσεις που αποκόμισα μου επέτρεψαν να γράψω 83 στα νέα ελληνικά στον προηγούμενο ΑΣΕΠ, όπου έδωσα για πλάκα αδιάβαστη και 93 αυτή την φορά και να είμαι έτσι στους διοριστέους. Να διευκρινίσω με κάθε ειλικρίνεια ότι διάβασα μόνο 2 μέρες Νεα Ελληνικά. Σε αντίθεση με την Ιστορία που τη διάβαζα 2 μήνες και έγραψα 58. Έτσι τα νέα ισοστάθμισαν τον κακό βαθμό της Ιστορίας. Το ωραίο είναι ότι λόγω καταλήψεων η απονομή του μεταπτ. τίτλου έγινε λίγο καιρό μετά τις αιτήσεις για ΑΣΕΠ και δεν μου προσμετρήθηκαν εκ των πραγμάτων τα 2 επιπλέον μόρια! Τι εννοώ (και κλείνω): κάνε μεταπτυχιακό αν το έχεις μεράκι. Αν όχι θα σου γίνει μια επιπλέον υποχρέωση. Είναι ο μόνος τρόπος να σε ανταμείψει το μεταπτυχιακό, όχι με μόρια αλλά με πνευματικά εφόδια.
-
Εγω αυτό θα έκανα, οπως λεει και ο/η habanero. Θα στρωνομουνα στο διαβασμα για ασεπ που θα μου εξασφάλιζε και πολυ περισσοτερα μόρια! Αλήθεια, πόσοι απο αυτούς που διορίζονται με αυτο τον διαγωνισμο του ασεπ εχουν μεταπτυχιακό?
Με την ευκαιρία της συζήτησης έψαξα τα μεταπτυχιακά των επιτυχόντων:
Από το σύνολο των επιτυχόντων 478 άτομα σύνολο παρουσίασαν μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Από αυτούς 2 άτομα έχουν δύο μεταπτυχιακά στην ειδικότητα του κλάδου ???, ένα άτομο έχει δύο μεταπτυχιακά στη διδακτική της ειδ. του κλάδου ???, 8 άτομα έχουν και μεταπτυχιακό και διδακτορικό και 6 άτομα μόνο διδακτορικό χωρίς μεταπτυχιακό (μπορεί να μου εξηγήσει κανείς πως γίνεται αυτό ???).
Συγκεκριμένα:
337 άτομα παρουσίασαν 339 μεταπτυχιακά στο γνωστικό του κλάδου (2 άτομα με διπλά) από τα οποία άτομα 85 θα περνούσαν ούτως ή άλλως και χωρίς το μεταπτυχιακό, 37 πέρασαν χάρη στο μεταπτυχιακό και 215 δεν πέρασαν αν και είχαν το μεταπτυχιακό. Ένα άτομο έχει ταυτόχρονα δύο μεταπτυχιακά και 80 μήνες προϋπηρεσία και χωρίς όλα αυτά δε θα διοριζόταν.
127 άτομα σύνολο παρουσίασαν 128 μεταπτυχιακά στη διδακτική της ειδικότητας του κλάδου (ένας 'εχει διπλό) από τους οποίους 31 περνούσαν και χωρίς τη βοήθεια αυτών των μονάδων, 24 χάρη στις 3 μονάδες και 62 δεν διορίστηκαν αν και είχαν τα μόρια αυτά.
14 άτομα σύνολο είχαν διδακτορικά, από τους οποίους 6 χωρίς μεταπτυχιακό ??? και 8 με μεταπτυχιακό. Ένα από τα άτομα αυτά έχει δύο μεταπτυχιακά στην ειδικότητα του κλάδου και ταυτόχρονα και διδακτορικό και χωρίς όλα αυτά δε θα διοριζόταν. 6 άτομα από αυτά διορίστηκαν και 8 όχι.
(Τα στατιστικά μου ενδέχεται να έχουν και κάποια λάθη, διορθώστε με αν βρείτε κάτι ;))
Το συμπέρασμα είναι ότι τα μόρια από μεταπτυχιακά διδακτορικά βοηθούν ελάχιστους, αφού οι περισσότεροι που τα έχουν δεν πέρασαν.
Αυτό που λες, marko, ότι το διάβασμα εξασφαλίζει πολύ περισσότερα μόρια δεν έχει αποδειχθεί, αλλά από τα στατιστικά προκύπτει ότι πολλοί είχαν τις μονάδες, αλλά δεν πέρασαν, όλοι αυτοί, που είναι αρκετοί, λες να μην διάβασαν πολύ;
Άκουσα στατιστική και να'μαι...
Νομίζω πρέπει να το εξετάσουμε λίγο διαφορετικά...
Με βάση αυτά που γράφει ο Syllas, από όσους παρουσίασαν μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό βλέπουμε ότι το 39% διορίζεται.
Για να δούμε αν βοηθάει ή όχι, πρέπει να συγκρίνουμε με το συνολικό ποσοστό αυτών που διορίζονται, δηλαδή 840 διοριστέοι σε σύνολο 13.986 που προσήλθαν, που βγάζει μόλις 6%.
Φυσικά τα παραπάνω είναι λάθος γιατί μπορεί να υπήρχαν μεταπτυχιακοί και στους αποτυχώντες, οπότε το 39% δεν είναι συγκρίσιμο με το 6%.
Διορθώνουμε το 6% : 840 διοριστέοι σε σύνολο 4712 επιτυχώντων βγάζει περίπου 17,8%.
Άρα και πάλι η διαφορά είναι μεγάλη, οπότε τελικά πιστεύω ότι βοηθάει.
Γνώμη μου είναι ότι δεν ενδιαφέρει αν τα επιπλέον 2,3 ή 4 μόρια σε έβαλαν στους διοριστέους ή όχι, γιατί (υποτίθεται τουλάχιστον) ότι λόγω των πρόσθετων γνώσεων έγραψες συνολικά καλύτερα.
-
Παιδιά, γιατί να μην διοριστείτε πρώτα και μετά να ξεκινήσετε την πορεία προς το μεταπτυχιακό; Μπορεί να πάρετε και εκπαιδευτική άδεια. Το μεταπτυχιακό/διδακτορικό δίνει ένα μικρό επίδομα στο μισθό αλλά ένα μεγάλο τυπικό προσόν για την εξέλιξή σας στην εκπαίδευση, ειδικά σε περιοχές όπου οι έχοντες τέτοια προσόντα είναι ανύπαρκτοι ( και υπάρχουν τέτοιες περιοχές).
-
Ας μου επιτραπεί να καταθέσω κι εγώ την άποψή μου γύρω από το θέμα. Το μεταπτυχιακό, αν έχεις το χρόνο και τη διάθεση να το κάνεις, μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει. Το 2003 τελείωσα και πήρα πτυχίο και οι γονείς μου με ρώτησαν τι δώρο ήθελα στην ορκωμοσία (τα γνωστα των γονιών). Τους είπα ότι ήθελα ένα μεταπτυχιακό (ακριβότερο από την κάμερα που έλεγαν τους βγήκε ;)). Έδωσα εξετάσεις και πέρασα στο ΠΜΣ Ιωαννίνων, στη νεοελληνική ειδίκευση. Μου πήρε περίπου 3 χρόνια να τελειώσω και συμβουλεύω όποιον το επιχειρήσει να μην τρέχει με ιδιαίτερα σε χρονιά που γράφει τη διπλωματική, γιατί θα χάσει τα αυγά και τα πασχάλια. Παρόλα αυτά (και επειδή είχα την μανία με λογοτεχνία και δη νεοελληνική) οι γνώσεις που αποκόμισα μου επέτρεψαν να γράψω 83 στα νέα ελληνικά στον προηγούμενο ΑΣΕΠ, όπου έδωσα για πλάκα αδιάβαστη και 93 αυτή την φορά και να είμαι έτσι στους διοριστέους. Να διευκρινίσω με κάθε ειλικρίνεια ότι διάβασα μόνο 2 μέρες Νεα Ελληνικά. Σε αντίθεση με την Ιστορία που τη διάβαζα 2 μήνες και έγραψα 58. Έτσι τα νέα ισοστάθμισαν τον κακό βαθμό της Ιστορίας. Το ωραίο είναι ότι λόγω καταλήψεων η απονομή του μεταπτ. τίτλου έγινε λίγο καιρό μετά τις αιτήσεις για ΑΣΕΠ και δεν μου προσμετρήθηκαν εκ των πραγμάτων τα 2 επιπλέον μόρια! Τι εννοώ (και κλείνω): κάνε μεταπτυχιακό αν το έχεις μεράκι. Αν όχι θα σου γίνει μια επιπλέον υποχρέωση. Είναι ο μόνος τρόπος να σε ανταμείψει το μεταπτυχιακό, όχι με μόρια αλλά με πνευματικά εφόδια.
Αυτό είναι το ωραιότερο, πληρέστερο, λογικότερο, χρησιμότερο (και χωρίς greeklish κλπ) κειμενο που έχω διαβάσει εδώ και καιρό...
(Άσχετο το post μου με το θέμα αλλά δεν μπορούσα να μην το σχολιάσω...)
Συγχαρητήρια, ifilitisvikys (...στο Nickname μας τα χαλάς λιγάκι :-))))
-
Άκουσα στατιστική και να'μαι...
Νομίζω πρέπει να το εξετάσουμε λίγο διαφορετικά...
Με βάση αυτά που γράφει ο Syllas, από όσους παρουσίασαν μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό βλέπουμε ότι το 39% διορίζεται.
Για να δούμε αν βοηθάει ή όχι, πρέπει να συγκρίνουμε με το συνολικό ποσοστό αυτών που διορίζονται, δηλαδή 840 διοριστέοι σε σύνολο 13.986 που προσήλθαν, που βγάζει μόλις 6%.
Φυσικά τα παραπάνω είναι λάθος γιατί μπορεί να υπήρχαν μεταπτυχιακοί και στους αποτυχώντες, οπότε το 39% δεν είναι συγκρίσιμο με το 6%.
Διορθώνουμε το 6% : 840 διοριστέοι σε σύνολο 4712 επιτυχώντων βγάζει περίπου 17,8%.
Άρα και πάλι η διαφορά είναι μεγάλη, οπότε τελικά πιστεύω ότι βοηθάει.
Γνώμη μου είναι ότι δεν ενδιαφέρει αν τα επιπλέον 2,3 ή 4 μόρια σε έβαλαν στους διοριστέους ή όχι, γιατί (υποτίθεται τουλάχιστον) ότι λόγω των πρόσθετων γνώσεων έγραψες συνολικά καλύτερα.
Αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι με μεταπτυχιακά έγραψαν πάνω από 65-66 σύνολο. Αλλά εξήγησέ μου, Siobaras, γιατί πιστεύεις ότι τελικά βοηθάει, με βάση τα στατιστικά, όχι τόσο γι' αυτό που λες με τις γνώσεις. Αφού τόσοι πολλοί το είχαν και δεν διορίστηκαν τελικά.
-
Φίλε Sylla με βάση τα νούμερα σου βελτιώνει την πιθανότητα να διοριστείς από 17,8% σε 39% (με δεδομένο ότι είσαι στους επιτυχώντες).
Αν επιλέξουμε τυχαία έναν από τους επιτυχώντες έχει 17,8% πιθανότητα να είναι διοριστέος.
Αν αυτός έχει τουλάχιστον μεταπτυχιακό, τότε η πιθανότητα από 17,8% γίνεται 39%.
Αν δεν έχει μεταπτυχιακό τίτλο, τότε η πιθανότητα γίνεται 15,5%.
Φυσικά υπάρχει και ένα 61% με μεταπτυχιακό που δεν διορίζεται.
Δεν είπα ότι όποιος έχει μεταπτυχιακό διορίζεται. Απλά παρατηρώ ότι κατά μέσο όρο γράφουν καλύτερα στον κλάδο σας, άρα μάλλον βοηθάει...
Έχω κάνει κι εγώ μεταπτυχιακό στην Αγγλία (Μ
-
Φίλε Sylla με βάση τα νούμερα σου βελτιώνει την πιθανότητα να διοριστείς από 17,8% σε 39% (με δεδομένο ότι είσαι στους επιτυχώντες).
Με αυτό που είπες κατάλαβα :)
-
Αν και είμαι ΠΕ04 σαν πιο παλιά μπορώ να σας πω ότι παλιότερα που δεν χορηγούσανε μεταπτυχιακά τα ελληνικά πανεπιστήμια έκανες κατευθείαν διδακτορικό. Ακόμη και πρόπερσι που έψαξα βρήκα διδακτορικό που δεν χρειαζότανε μεταπτυχιακό, είχε εξετάσεις.
-
Επίσης οι Πολυτεχνικές σχολές 5ετούς φοίτησης νομίζω ότι στα Αγγλικά πανεπιστήμια αναγνωρίζονται ως πτυχίο+μεταπτυχιακό, οπότε σε δέχονται απευθείας για διδακτορικό.
Δεν ξέρω βέβαια αν από κάποιο τμήμα του πολυτεχνείου αποκτά κάποιος δικαίωμα συμμετοχής σε κάποιον κλάδο του ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών...