Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Δημοτικό => Μήνυμα ξεκίνησε από: apri στις Ιούνιος 18, 2015, 09:42:28 πμ

Τίτλος: Koυΐζ Α' Δημοτικού
Αποστολή από: apri στις Ιούνιος 18, 2015, 09:42:28 πμ
Ενα τρελό τεστ: Το λύνουν 7χρονα σε 20 δευτερόλεπτα, ενώ οι μεγάλοι θέλουν ώρα.
http://www.iefimerida.gr/news/212475/ena-trelo-test-lynoyn-7hrona-se-20-deyterolepta-eno-oi-megaloi-theloyn-ora-eikones


Είναι πολύ ενδιαφέρον, γιατί αποδεικνύει πόσο πολύ συνηθίζουμε, μεγαλώνοντας, να παίρνουμε τα πράγματα δεδομένα. ::)


Τίτλος: Απ: Koυΐζ Α' Δημοτικού
Αποστολή από: harac στις Ιούνιος 18, 2015, 05:50:33 μμ
Και να κάνουμε τα εύκολα δύσκολα, χωρίς να σκεφτόμαστε out of the box.
Τίτλος: Απ: Koυΐζ Α' Δημοτικού
Αποστολή από: apri στις Ιούνιος 18, 2015, 06:45:15 μμ
Το ίδιο πράγμα λέμε με άλλα λόγια.  ;)

Έχουν γίνει έρευνες στο εξωτερικό, που δείχνουν ότι την πιο πρωτότυπη σκέψη την έχουν τα παιδιά του νηπιαγωγείου και ότι όσο ανεβαίνουν τις βαθμίδες εκπαίδευσης, η σκέψη τους τυποποιείται.

Αυτό έχει να κάνει αφενός με τη γενικότερη τάση του σχολείου να περνά στα παιδιά τυποποιημένη σκέψη και συμπεριφορά, προκειμένου να διευκολυνθεί η ένταξή τους στην κοινωνία, αφετέρου με την εγωιστική τάση αρκετών δασκάλων-καθηγητών να λειτουργούν ως αυθεντίες που διδάσκουν και δέχονται ως μόνη σωστή οπτική, αυτή που γνωρίζουν και αποδέχονται οι ίδιοι.

Στην Ελλάδα αρκεί κανείς να διαβάσει μια έκθεση μαθητή Λυκείου, για να καταλάβει τι οδοστρωτήρας έχει περάσει στη σκέψη του κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής του, μέχρι να γίνει αυτή πανομοιότυπη με τη σκέψη των υπολοίπων συμμαθητών του και κυρίως με τη σκέψη των εξεταστών του.

Σ' αυτά τα πράγματα χρειάζεται κι ένα μέτρο. Καλό είναι να γνωρίζεις το γενικώς αποδεκτό και τυποποιημένο, αλλά καλό είναι επίσης και να έχεις την πνευματική ευελιξία να βλέπεις τα πράγματα και από ασυνήθιστες πλευρές (out of the box).
Τα μεγάλα άλματα στην ιστορία και στην επιστήμη κάπως έτσι ξεκινούν. ;) ::)

Ο Μ. Χατζηδάκης τα είχε πει κάπως πιο ποιητικά όλα αυτά.
https://www.youtube.com/watch?v=liIbdDLt1Ok


Τίτλος: Απ: Koυΐζ Α' Δημοτικού
Αποστολή από: Landau στις Ιούνιος 18, 2015, 07:13:26 μμ
apri έτσι ακριβώς. Όπως έλεγε (ή τουλάχιστον του προσάπτεται, γιατί τα μισά από όσα υποτίθεται είχε πει, δεν τα έχει πει χαχα) ο Αϊνστάιν.. κοινή λογική είναι το σύνολο των προκαταλήψεων που έχει συσσωρεύσει ένα άτομο μέχρι τα 18 του.

Αυτό με την έκθεση μου θύμισες εμένα ως μαθητή, όταν - με αφορμή ένα δοκίμιο που διάβασα, αλλά και με γενικότερο προσωπικό προβληματισμό - έγραψα έκθεση με θέμα τη θανατική ποινή, όπου παρέθετα τεκμηριωμένα επιχειρήματα υπέρ. Ο βαθμός που μου έβαλε η καθηγήτρια ήταν 10, και μου εξήγησε ότι σαν κείμενο ήταν πολύ καλό (αλίμονο.. επιχειρήματα αλιευμένα από το δοκίμιο χεχε), αλλά σαν άποψη είναι αντίθετη προς την κοινά αποδεκτή της κοινωνίας μας, οπότε με συμβούλεψε να μην γράφω έτσι για να έχω καλό βαθμό στις πανελλήνιες (και όχι επειδή διαφωνούσε ιδιαίτερα, ήταν ανοιχτόμυαλη). Κατά τα άλλα έκθεση ιδεών.. ιδεών ποιανού;  ::)
Τίτλος: Απ: Koυΐζ Α' Δημοτικού
Αποστολή από: harac στις Ιούνιος 18, 2015, 08:42:50 μμ
Για τη δημιουργική και αποκλίνουσα σκέψη έχουν μιλήσει πολλοί μεταξύ των οποίων και ο Ευγένιος Τριβυζάς.  Ενδιαφέρον έχουν και οι ομιλίες του Κεν Ρόμπινσον για το πως το σχολείο, προσανατολισμένο μόνο στην κριτική σκέψη (χειάζεται και αυτή, αλλά όχι μόνο) ισοπεδώνει τη σκέψη των παιδιών:

Δημιουργική σκέψη:

https://www.youtube.com/watch?v=4nzR-97CHag
Τίτλος: Απ: Koυΐζ Α' Δημοτικού
Αποστολή από: harac στις Ιούνιος 22, 2015, 06:17:42 πμ
Δείτε και ένα άρθρο για τα λάθη που κανουν συχνά οι γονείς με αποτέλεσμα να καταπιέζουν τη δημιουργικότητα των παιδιών, νομίζοντας ότι ενεργούν για το καλό τους. Ακόμα και ο χρόνος που νομίζουμε ότι πάει χαμένος όταν το παιδί ξεκουράζεται ή όταν ονειροπολεί, (ειδικα στις μικρές ηλικίες, όταν υπάρχουν ακόμα τέτοια περιθώρια) μπορεί να αποδειχθεί παραγωγικός σε δημιουργική σκέψη.   

http://enallaktikidrasi.com/2014/12/7-lathi-pou-skotonoun-ti-paidiki-dimiourikotita/